Yksi ja sama häirikkö tehtailee viestejä

ahjavoi

Käyttäen useita eri nimimerkkejä tämä henkilö on häriköinyt palstallamme jo syksystä asti.

Sheriffin tehtävä on nyt anoa sulkua tähän IP- osoitteeseen josta nämä lukuiset sivumme hengellistä keskustelua häiriköivät viestit tulevat. Vain sillä tavoin pääsemme keskustelemaan otsikon mukaisesta aiheesta, lestadiolaisuus.

32

987

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • millä lailla häiritty

Kuinka on häiritty, kun ei ole havaintoja häiriköistä.

• Naurun paikka

on häiriköinyt?

Millaista muuten mahtaa olla lestadiolaisten "hengellinen keskustelu"? Olisi kiva nähdä, sais varmasti nauraa oikein kunnolla.

• kirjoittaja

Näin sen havaitsen..

• Naurun paikka

Se on itse "ahjavoi". Aika ovela temppu väittää, että se onkin jokin toinen. Näin pääsee epäilysten ulkopuolelle.

Sama ovela logiikka on ollut myös monella homopapeilla; he ovat jyrkästi tuominneet homouden, mutta ovatkin myöhemmin paljastuneet itse homoiksi. Näitä on ollut USA:ssa useita tapauksia.

• Pottunen
        Naurun paikka kirjoitti:

Se on itse "ahjavoi". Aika ovela temppu väittää, että se onkin jokin toinen. Näin pääsee epäilysten ulkopuolelle.

Sama ovela logiikka on ollut myös monella homopapeilla; he ovat jyrkästi tuominneet homouden, mutta ovatkin myöhemmin paljastuneet itse homoiksi. Näitä on ollut USA:ssa useita tapauksia.

Raamatussahan lukee selvästi homoudesta ja siitä että se on iljetys Jumalle.
        Kauhistus ja iljetys.
        Ei ole siis kukaan tuominnut " jyrkästi" vaan on käytetty totuutta, eli Jumalansanaa.

• kylmä totuus

muuten käydään sitä "hengellistä keskustelua"?

EI MISSÄÄÄN.

• esimerkki!!

Häiriköinti kertoo, miten alhaisia ihmisiä ateistit ovat. He nauttivat kiusanteosta ja vihaamisesta.

• !Vastaus

Tässäkin avauksessa on kaikkiaan viisi saman häirikön viestiä.

Tämän henkilön ainoa tarkoitus on häiritä kristittyjen uskonrauhaa ja rikkoa Suomen
        uskonnonvapauslakia provosoivilla viesteillä.

Jumalan sanaa julistetaan kristittyjen ruuaksi ainoastaan rauhassa, ja rauhantekijöille.

Siksi tämä häirikkö pitää välittömästi bannata häiritsemästä keskustelua. Aivan samoin käy henkilölle joka tulee huutelemaan seurapaikan ovelta pilkkalauseitaan kesken saarnan.

• !Vastaus kirjoitti:

Tässäkin avauksessa on kaikkiaan viisi saman häirikön viestiä.

Tämän henkilön ainoa tarkoitus on häiritä kristittyjen uskonrauhaa ja rikkoa Suomen
        uskonnonvapauslakia provosoivilla viesteillä.

Jumalan sanaa julistetaan kristittyjen ruuaksi ainoastaan rauhassa, ja rauhantekijöille.

Siksi tämä häirikkö pitää välittömästi bannata häiritsemästä keskustelua. Aivan samoin käy henkilölle joka tulee huutelemaan seurapaikan ovelta pilkkalauseitaan kesken saarnan.

Tämä ei varsinaisesti ole mikään julistus- vaan keskustelupaikka. Ymmärrätkö mikä ero on julistuksella ja keskustelulla? Vai tarkoitatko sitä, että täällä saa esittään vain lestadiolaisuudelle myönteistä 'julistusta'?

No nyt täällä sitten kuitenkin keskustellaan. Keskusteluun kuuluu mielipiteitä. Kaikki mielipiteet eivät miellytä; se on ihan luonnollista. Mielipide voi olla jopa täysin vastakkainen omaasi verrattuna. Sellainenkin ajatus, joka ei pidä minkään arvoisena asioita jotka ovat sinulle tärkeitä, on myös mielipide. Ja täsmälleen yhtä varteen otettava kuin omasi.

Katso jostain, vaikka wikipediasta, määritelmät sanoille "nettipalsta" ja "rukoushuone" (jälkimmäinen on tyypillinen seurapaikka, edellinen ei). Kerro hei minulle rinnastatko nettipalstan ja seurapaikkan sekä niissä esitettävät ajatukset keskenään?

• ilman lankaakin
        Eslest kirjoitti:

Tämä ei varsinaisesti ole mikään julistus- vaan keskustelupaikka. Ymmärrätkö mikä ero on julistuksella ja keskustelulla? Vai tarkoitatko sitä, että täällä saa esittään vain lestadiolaisuudelle myönteistä 'julistusta'?

No nyt täällä sitten kuitenkin keskustellaan. Keskusteluun kuuluu mielipiteitä. Kaikki mielipiteet eivät miellytä; se on ihan luonnollista. Mielipide voi olla jopa täysin vastakkainen omaasi verrattuna. Sellainenkin ajatus, joka ei pidä minkään arvoisena asioita jotka ovat sinulle tärkeitä, on myös mielipide. Ja täsmälleen yhtä varteen otettava kuin omasi.

Katso jostain, vaikka wikipediasta, määritelmät sanoille "nettipalsta" ja "rukoushuone" (jälkimmäinen on tyypillinen seurapaikka, edellinen ei). Kerro hei minulle rinnastatko nettipalstan ja seurapaikkan sekä niissä esitettävät ajatukset keskenään?

Noniin, sheriffi haluaa tänne häiriköintiä.
        Mitäs sitä enää ihmettelemään! Valta on nyt hänen ateistijoukkionsa.

• Pottunen
        Eslest kirjoitti:

Kristityitä ihmisiä kokoontuu suhteellisen helpolla nykyaikaisella tavalla keskustelemaan , heidän uskontonsa alakategoriansa alaiseen keskustelupalstaan.
        Ei tarvitse matkustaa ympäri Suomea , että saisi keskustella asioistaan.
        Mielestäni tällainen alakategorioitu palsta kyllä tavallisella tallaajalla on ymmärrettävissä palstaksi, jossa ensisijaisesti keskusteltaisiin aihepiirin puitteissa.
        Seurapaikka vai rukoushuone?
        Seurapaikkana voi mieltää vaikka vierailun jossain, jossa ihmiset puhuvat keskenään eli " pitävät seuraa" ja kyllä sielläkin aihepiirit ovat sen alaisia yleensä , missä keskustellaan juuri aihepiirin alaisuudessa.
        Seuranpitopaikka alakategorioineen.

Keskustelupalstana tämä tietenkin voi kyseenalaistaa koko lestadiolaisuuden ja jos kaikki sen kyseenalaistaisimme, niin se lakkaisi olemasta.
        Tästä voi päätellä, että palstan olisi hyvä olla suuntaviivoiltaan sen alaisuudessa jota keskustelupalstan yläotsikointikin kertoo.

Alakategorioitu keskustelualue olisi siis johdonmukaisesti juuri sen aihealueen alainen ja sen olettaisi palvelevan sen aihealueen alaisuudessa olevien ihmisten keskusteluita, vaikka ne koskisivatkin vaikka autoa.
        Autoa tässä vaan käsiteltäisiin lestadiolaisesta näkökulmasta.
        Näin mielstäni jääkin kyseenalaiseksi se, että täysin ulkopuolinen, jopa alaryhmää halveksuva kirjoitus kuuluisi sille aihe-alueelle, jossa ylläpidetään kyseistä aihe-aluetta.

• palsta b
        Pottunen kirjoitti:

Kristityitä ihmisiä kokoontuu suhteellisen helpolla nykyaikaisella tavalla keskustelemaan , heidän uskontonsa alakategoriansa alaiseen keskustelupalstaan.
        Mielestäni tällainen alakategorioitu palsta kyllä tavallisella tallaajalla on ymmärrettävissä palstaksi, jossa ensisijaisesti keskusteltaisiin aihepiirin puitteissa.
        Seurapaikkana voi mieltää vaikka vierailun jossain, jossa ihmiset puhuvat keskenään eli " pitävät seuraa" ja kyllä sielläkin aihepiirit ovat sen alaisia yleensä , missä keskustellaan juuri aihepiirin alaisuudessa.

Keskustelupalstana tämä tietenkin voi kyseenalaistaa koko lestadiolaisuuden ja jos kaikki sen kyseenalaistaisimme, niin se lakkaisi olemasta.
        Tästä voi päätellä, että palstan olisi hyvä olla suuntaviivoiltaan sen alaisuudessa jota keskustelupalstan yläotsikointikin kertoo.

Alakategorioitu keskustelualue olisi siis johdonmukaisesti juuri sen aihealueen alainen ja sen olettaisi palvelevan sen aihealueen alaisuudessa olevien ihmisten keskusteluita, vaikka ne koskisivatkin vaikka autoa.
        Näin mielstäni jääkin kyseenalaiseksi se, että täysin ulkopuolinen, jopa alaryhmää halveksuva kirjoitus kuuluisi sille aihe-alueelle, jossa ylläpidetään kyseistä aihe-aluetta.

Tämä palsta päätyi nyt ovelasti vapaa-ajattelijoiden hoitoon.
        Kannattaa jättää palsta kokonaan heille. Teutatessille ja jollekin toiselle se voi olla vaikeaa, minulle ei. ei tästä muutenkaan saisi tulla päivittäistä pakkopullaa.

• ilman lankaakin kirjoitti:

Noniin, sheriffi haluaa tänne häiriköintiä.
        Mitäs sitä enää ihmettelemään! Valta on nyt hänen ateistijoukkionsa.

Tulee tuosta suhtautumisestasi hauska assosiaatio (näin ulkomuistista vaan):

"Hän repäisi vaatteensa ja sanoi: 'Mitä me tässä enää todisteita tarvitsemme? Hän pilkkaa Jumalaa.'"

Sopiiko, että käytän tätä viestien vaihtoa esimerkkinä lestadiolaisesta keskustelukulttuurista ja keskustelua koskevista käsityksistä?

No ehkei nyt sentään; tiedän, että liikeessä on sentään joukossa keskusteluun kykeneviä yksilöitä, varsinkin nuorten keskuudessa.

• Pottunen
        palsta b kirjoitti:

Kannattaa jättää palsta kokonaan heille. Teutatessille ja jollekin toiselle se voi olla vaikeaa, minulle ei. ei tästä muutenkaan saisi tulla päivittäistä pakkopullaa.

Mikään pakko ei ole kirjoitella. Ymmärrän kyllä kirjoittelun, lukemisen ja tavallaan mahdollisuuden tavata Kristityitä ihmisiä.
        Lisäksi voi vaihtaa ajatuksia uskosta, saada itselleen vahvistusta tai tukea toista.

Itse en ole sitä mieltä, että palsta tulisi hylätä.
        Voihan vaan hypätä ohi kaiken asiattomuuden.
        Itse huomaan tekeväni sitä aika sujuvasti.
        Aloitan lukemaan jotakin kirjoitusta ja jos huomaan, että se on " ulkona" niin en lue enempää.
        Annan itselleni vapauden ohittaa asiattomuudet ja kohdata asiallisuudet.
        Tätä elämä muutenkin usein on.
        Joka suunnalta olisi tulossa tuhat ajatusmallia, mutta vain yksi käy.
        Uskovainen ihminen saa olla vapaa uskossaan kaikesta huolimatta.
        Pitää vaan opetella hyppimään kevyesti yli sellaisten, jotka eivät ole pysähtymisen arvoisia.

• Pottunen kirjoitti:

Kiitän Pottusta rakentavasta ja perustellusta mielipiteestä.

On toki näkökulmariippuvainen asia mikä mielletään lestaiolaisuuteen kuuluvaksi ja mikä ei. Itse olen ajatellut, että kaikki sellainen mikä (joko myönteisessä tai kielteisessä mielessä) on liikkeelle merkityksellistä, kuuluu siihen noin keskustelumielessä. Toisenlainenkin rajaus on toki perusteltu.

Mutta vaikeampaa olisi perustella sitä, että yleisellä keskustelupalstalla mielipiteitä sensuroitaisiin sen perusteella, ovatko ne suhteessa palstan aihepiiriin myönteisiä tai kielteisiä.

Koulussa välillä verbaalisesti ja välillä nyrkein puolustin lestadiolaisuutta. Olin asiassa aika herkkänahkainen. Toki tuohon aikaan (kun kulttuuri ei ollut ihan niin moniarvoista kuin tänään ja lestadiolainen oli vähän kummajainen) jonkinlaista suunsoittoa sai enemmän osakseen. Minä sen takia oppikoulussa vetelin reippasti turpiin ja olin kerran jos toisenkin jälkkärissä sen takia, tosin olivat kiusaajanikin.

Sallin täällä hyvin laajan mielipiteiden kirjon, joista vain harva vastaa täsmälleen sitä mitä itse edustan. En enää mäiski turpiin mielipiteiden takia enkä lähtökohtaisesti rajoita miiden esittämistä.

• pätkittäin
        Eslest kirjoitti:

On toki näkökulmariippuvainen asia mikä mielletään lestaiolaisuuteen kuuluvaksi ja mikä ei. Itse olen ajatellut, että kaikki sellainen mikä (joko myönteisessä tai kielteisessä mielessä) on liikkeelle merkityksellistä, kuuluu siihen noin keskustelumielessä. Toisenlainenkin rajaus on toki perusteltu.

Mutta vaikeampaa olisi perustella sitä, että yleisellä keskustelupalstalla mielipiteitä sensuroitaisiin sen perusteella, ovatko ne suhteessa palstan aihepiiriin myönteisiä tai kielteisiä.

Koulussa välillä verbaalisesti ja välillä nyrkein puolustin lestadiolaisuutta. Olin asiassa aika herkkänahkainen. Toki tuohon aikaan (kun kulttuuri ei ollut ihan niin moniarvoista kuin tänään ja lestadiolainen oli vähän kummajainen) jonkinlaista suunsoittoa sai enemmän osakseen. Minä sen takia oppikoulussa vetelin reippasti turpiin ja olin kerran jos toisenkin jälkkärissä sen takia, tosin olivat kiusaajanikin.

Sallin täällä hyvin laajan mielipiteiden kirjon, joista vain harva vastaa täsmälleen sitä mitä itse edustan. En enää mäiski turpiin mielipiteiden takia enkä lähtökohtaisesti rajoita miiden esittämistä.

Näkökulmariippuvainen sheriffi!
        Ei vaan näe, mistä teksteissä puhutaan. Kehuu omaansa.

• älä munaa itseäsi
        Eslest kirjoitti:

________

• !mutmut
        Eslest kirjoitti:

Tulee tuosta suhtautumisestasi hauska assosiaatio (näin ulkomuistista vaan):

"Hän repäisi vaatteensa ja sanoi: 'Mitä me tässä enää todisteita tarvitsemme? Hän pilkkaa Jumalaa.'"

Sopiiko, että käytän tätä viestien vaihtoa esimerkkinä lestadiolaisesta keskustelukulttuurista ja keskustelua koskevista käsityksistä?

No ehkei nyt sentään; tiedän, että liikeessä on sentään joukossa keskusteluun kykeneviä yksilöitä, varsinkin nuorten keskuudessa.

Jokainen esikoislestadiolainen osaa keskustella.
        Jumalan ja pyhien asioiden pilkkaamista ei kukaan kristitty hyväksy seurakokouksissa.
        Tämä palsta on otsikkonsa mukaisesti tarkoitettu keskustelemiseen lestadiolaisuudesta. Piste!

Jokainen päivä on osoittanut sen, että nykyinen sheriffin hommaan pestautunut henkiö ei ole lainkaan tehtäviensä tasalla.

• Kannatetaan
        palsta b kirjoitti:

Siirtykää kokeeksi Uus-Lestadiolaispalstalle ja kirjoitelkaa siellä. Uus-Lestadiolaispalstalla kun näyttää olevan ali kapasiteettia käyttäjistä muutoinkin. Siellä voitte kirjoitella herjojanne ilman Hyvää Sheriffiä joka on ymmärtänyt oikein Eniron asettamat säännöt ja pelin hengen. Katsotaan sitten kuinka monta olette saanut mukaan palstallenne.

• esittäisin seriffille
        Eslest kirjoitti:

Ensinnäkin ,olen itse elänyt samanlaisen uskonkaaren ja ymmärrän täysin kriteerisi .

Toiseksi ,joudutko itse anommaan palvelimelta pannaukset ? Vai onko ne oman harkintasi ja salasanojen takana ?

Kolmanneksi ,esittäisin että kaikki viestit jotka sisältävät kirosanoja tai niihin rinnastettavia apusanoja poistettaisiin automaattisesti.

Sitten sinun arvostelijoillesi sanoisin,jos seuraatte otsikoita ja niiden perässä olevia kommenttilukuja ,niin olen usein miettinyt että samat arvostelija kyllä kirjoittavat useita viestejä tämmöisille otsikoille .
        Mutta jos joku on avannut sellaisen otsikon joka todellakin olisi keskustelemisen arvoinen ,niin siellä ei näitä huutajia sitten näy, ja usein sellainen avaus jää vai yhteen kommenttiin.

Siksi kysynkin kaikilta huutajilta että missä on sydämenne ,onko se riidassa vai rakkaudessa ?

• spede tai mikä se nyt olika...
        älä munaa itseäsi kirjoitti:

________

Oikein sanoit,mene sinä ja tee samoin !!!

• Ehdotus

Vain minä tiedän mitkä ovat minun kirjoittamiani
      Kirjoittanut: !Vastaus 6.2.2009 klo 22.31

Sinät et niistä tiedä mitääntiedä, joten tuki vihdoinkin se suuri turpasi pirun lähettiläs.

:-)))    

• !Vastaus

Viesti on tarkoutettu sinulle toteutettavaksi.
        Me emme tarvitse mieleltään sairaita perkeleen agentteja häiriköimään palstallamme lainkaan.

• Ihmettelen??
        !Vastaus kirjoitti:

Me emme tarvitse mieleltään sairaita perkeleen agentteja häiriköimään palstallamme lainkaan.

???????????????????

• !Vastaus
        Ihmettelen?? kirjoitti:

???????????????????

Älä ollenkaan epäile!

• Leeviläinen
        !Vastaus kirjoitti:

"Kopio oli häirikön tekemä
        Kirjoittanut: !Vastaus 7.2.2009 klo 00.42
        Me emme tarvitse mieleltään sairaita perkeleen agentteja häiriköimään palstallamme lainkaan."

Verbaalinen ilmaisutaitosi on suorastaan mykistävän ihailtavaa! Olethan esik. laestadiolaisen liikkeen imagon mitä parhain esilletuoja?

• Inhorealistnen

Ratkaisevaa on kokonaishäiriön määrä. Onko siitä luotettavia mittaustuloksia?

• !Vastaus

En luullut sinua noin tyhmäksi.

• Juuri näin
        !Vastaus kirjoitti:

Kannatan tätä päätöstä ja rauha tulisi, kokemusta tästäkin on matkan varrelta. Alla olevat asiattomuudetkin saisi samalla kerralla kitkettyä pois!!!!

1kpl IP sulkuja riittää
        !Vastaus 7.2.2009 klo 14.02

• !Vastaus
        !Vastaus kirjoitti:

Sivullamme on häriköinyt pitään tällainen matkija-apina. Nyt sekin paljastui että kysessä on sama häirikkö joka esiintyy nimimerkillä
        "Leeviläinen". - Pirullinen tyyppi.

• Leeviläinen
        !Vastaus kirjoitti:

Sivullamme on häriköinyt pitään tällainen matkija-apina. Nyt sekin paljastui että kysessä on sama häirikkö joka esiintyy nimimerkillä

"Näköjään "Leeviläinen" on tuo matkija-apina
        !Vastaus 9.2.2009 klo 00.13
        "Leeviläinen". - Pirullinen tyyppi."

Matkija apina? Miksei maki-apina? Tahi punaperse-paviaani? Sinullehan kaikki paljastukset ovat itsestäänselvyyksiä, niinkuin matkija-apinoiden persoonatkin? Sivuillanne häriköinyt? Kenen omistamilla sivuilla?

• Leeviläinen
        !Vastaus kirjoitti:

"Näköjään "Leeviläinen" on tuo matkija-apina
        !Vastaus 9.2.2009 klo 00.13
        "Leeviläinen". - Pirullinen tyyppi."

ja sinäkö olet se, joka ensimmäisen kiven heittää?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      28
      8195
    2. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      7331
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      105
      3630
    4. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      67
      3430
    5. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      604
      3114
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      77
      2918
    7. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      38
      2618
    8. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      34
      2504
    9. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      32
      1983
    10. Kolmas kerta toden sanoo

Näinhän sitä sanotaan. 🤭
      Ikävä
      33
      1534
    Aihe