Onko kenelläkään vinkkejä, että missä voisi vaihtaa öljyt Helsingissä itse ilman ylimääräisiä maksuja? Minulla on kaikki vaihtovermeet ja suodattimet takakontissa omasta takaa, joten niitä ei ole tarvis lähteä hankkimaan.
En etsi mitään huippupaikkaa vaan jotain "syvennystä" tai kuoppaa minkä päälle auton voisi ajaa jotta alle mahtuu kunnolla ryömimään.
Öljynvaihto itse Helsinki, Paikka haussa
15
5034
Vastaukset
- on ollut lukuisia
autoja ja yhteenkään ei öljynvaihtoa varten tarvii
auton alle ryömiä.
Makuulle vaan auton siihen päähän jossa moottori
on kiintoavain ja taskulamppu kädessä.
Kyllä yltää hyvin tyhjennysproppuun.
Ja öljynsuodattimen saa yläkautta vaihdettua.
Tosin ainakin Nissaneissa se on vi**umaisessa
paikassa.
Tietty rasvamonttu olisi kätevä... - vaihtelen...
...öljyt kahteen autooni omalla montulla. Asun Helsingissä omakotitalossa.
Joskus joutuu vaihtelee öljyjä ja muuten huoltamaan myös kavereiden autoja. - vaihdellut
ihan pihassa ja nostanut tunkilla auton etupään nostokohdasta hieman ylöspäin joten alle mahtuu menemään.
- neuvoista
Autoni on sen verran matala, että jotain piti keksiä.
Ajoin auton parkkiruudun edessä olevalle n. 15cm korkemmalla olevalle kävelytielle, niin että eturenkaat olivat aivan rotvallin reunalla parkkiruutuun päin ja etupään alle tuli reilusti tilaa. Näin auto pysyi vaaterissa ja kaikki öljyt valuivat ulos.
Öljyproppuni sijaitsee öljypohjan etureunassa, joten tunkkaaminen ei tullut kyseeseen, kun muuten osa öljystä olisi saattanut jäädä sisälle. - tunkkauksen
neuvoista kirjoitti:
Autoni on sen verran matala, että jotain piti keksiä.
Ajoin auton parkkiruudun edessä olevalle n. 15cm korkemmalla olevalle kävelytielle, niin että eturenkaat olivat aivan rotvallin reunalla parkkiruutuun päin ja etupään alle tuli reilusti tilaa. Näin auto pysyi vaaterissa ja kaikki öljyt valuivat ulos.
Öljyproppuni sijaitsee öljypohjan etureunassa, joten tunkkaaminen ei tullut kyseeseen, kun muuten osa öljystä olisi saattanut jäädä sisälle.kehittyneempi malli
-tunkilla etupää ylös
-proppu auki ja öljyt valumaan
-tunkin löysäys niin että auto laskee alas
-öljyn valumisen odotusta
-auto ylös
-proppu kiinni
-auto alas ja tunkki pois - toimintaa
tunkkauksen kirjoitti:
kehittyneempi malli
-tunkilla etupää ylös
-proppu auki ja öljyt valumaan
-tunkin löysäys niin että auto laskee alas
-öljyn valumisen odotusta
-auto ylös
-proppu kiinni
-auto alas ja tunkki poisTuo tunkkaus kuulostaa varsin fiksulta. Pitäisi joskus ajatella asiat loppuun asti. :)
- Auto Masentaja 2
toimintaa kirjoitti:
Tuo tunkkaus kuulostaa varsin fiksulta. Pitäisi joskus ajatella asiat loppuun asti. :)
koskaan auton alle, kun se on tunkin varassa.
Tunkki pettää ja vakuutusyhtiöstä kerrotaan sitten perikunnalle, että näissä itsemurhatapauksissa vakuutus ei korvaa mitään.
AINA pitää olla lisäksi riittävän vankka mekaaninen tuki jos alle mennään touhuamaan yhtään mitään.
- Gothermock
Jannut ryömii parkkipaikalla auton alla koska sillä "säästää" rahaa. Onko mitään säälittävämpää.
- paljon säälittävämpää
on kun tässäkin palstalla joku kertoi että uudennihkeästä
autosta meni moottori uusiksi kun oli
öljy päässyt liian vähiin. - Eipäs leimata
aktiivisia ihmisiä. Jos jollakin on taitoa ja intoa vaihdella öljyjä autoonsa niin en näe siinä mitään säälittävää. Minun mielestä se on vain hienoa!
Enemmän säälittää nykyiset uusavuttomat ja mukavuudenhaluiset ihmiset joille tuntuu olevan ihan arkiaskareetkin vaikeita. - niitä!
Silkkimunahiplarit, jotka ei itse osaa kuin hätäseen tankata autoa ovat todella säälittäviä.
Kehtaavat vielä ruikuttaa palstoilla, kun jotkut vaivautuvat itse huoltamaan autojaan. - Aina itse kun osaa
Niin, olen aina tehnyt itse kaikki mihin pystyn. On helppoa tehdä välttämättömyydestä hyve kun ei osaa mitään. Uusavuton kädetön syö äidin jääkaapista. Ketähän pitäisi sääliä?
- ei tarvii ryömiä
Tuollaisen http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=76-5180 ostat niin ei tarvii ryömä auton alle eikä puhdistella valutusastioita.
Tietty suodattimen vaihdosta saattaa silti tulla ikäviä roiskeita...- 1102
Omassa autossa ei öljyn vaihto suju noin yksinkertaisesti.Auton etupää ajorampeille ja pohjapanssari pois auton etupää saa jäädä hieman ylemmäs kuin takapää näin tulee kaikki öölit pois.
- tamadaba
1102 kirjoitti:
Omassa autossa ei öljyn vaihto suju noin yksinkertaisesti.Auton etupää ajorampeille ja pohjapanssari pois auton etupää saa jäädä hieman ylemmäs kuin takapää näin tulee kaikki öölit pois.
Minä kuulun tähän säälittäviin typpeihin,syy on 500
sarjan Bmv ja se tahtoo 7,5 l öljyä.
Eläämme tätä ahneus aikaa ja jos vaihdattaa korjaa
moiden tarvikkeilla lasku on 3 numeroinen.
On melko helppo ostaa tarvikeliikkeistä öljyä ja suodatinta. Esim MobilS 10 - 40 maksaa 8L 36 e
suodatin n 15 eli n 50e
Mutta missä on tällainen paja. Onko ehdotuksia
pääkaupunkiseudulla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713