yöllinen kohtaus

voi jee

en tiedä oliko tämä unta vai mitä??
tiedän muutaman kerran että olen saanut yöllä kohtauksen (ihan kuin ois maratonin juossut)
MUTTA.. viime yönä heräsin siihen kun olisin ollut hereillä kohtauksen aikana tai herännyt kohtaukseen ja suu olisi ollut täynnä jotain?! en tiedä mitä :/ en pystynyt puhumaan ja nukahdin samantien uudestaan ..tuntuu niin hullulta tämä juttu etten tiedä mikä hitto se oli uni vai todellista?? helvetin hulluja unia näen jos se uni on ollut...hoidon tarpeessa vai ?? ;D
muistan lukeneeni joskus että joillakin on ollut sellaisia kohtauksia jossa ovat ollee hereillä, mutta eivät ole pystyneet tekemään mitään.

5

1490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • llajjllll

En ole kokenut vastaavaa, mutta googletapa sana "unihalvaus". Unihalvauksessa tavallaan ihmisen aivot herävät ennen aikojaan ennen muuta ruumista tai sitten aivot simahtavat vasta sen jälkeen, kun keho on mennyt jo halvausmaiseen tilaan, joka ihmisellä on REM-unen aikaan. Ei varmaankaan mikään mukava kokemus...

Siitä en tiedä mitä suussasi on ollut unen aikana, voisikohan lepsuksi valahtanut kieli aiheuttaa moisen tunteen?

• llajjllll

Mitä tarkoitat tuolla kuin olisit maratonin juossut? Jos olet sillä tavalla ihan puhki, ettet JAKSA liikkua ja suu on mahdollisesti täynnä vaahtomaista sylkeä, niin sitten sinulla saattaisi olla jopa epilepsia. Epilepsiaan kuuluu monesti alleen laskeminen, joten jos sitä ei ole tapahtunut, niin sitten olisi vain lievähkö epileptinen kohtaus.

• voi jee

eli jäi kirjoittamatta että olen sairastanut epiä jo pian 20 vuotta ja olen muutaman kerran saanut yöllä kohtauksen.(mulle aika uusi tuttavuus noi yölliset kohtaukset )
        Tiedän siitä että olen saanut kohtauksen kun jalat ovat ihan puuduksissa (ihan kuin olisi maratonin vetänyt ;) ) ja sängystä ylös nousemisen jälkeen on todella hutera olo.
        en ole koskaan laskenut alleni (luojan kiitos! ) kouristuskohtauksen aikana.

• llajjllll
        voi jee kirjoitti:

eli jäi kirjoittamatta että olen sairastanut epiä jo pian 20 vuotta ja olen muutaman kerran saanut yöllä kohtauksen.(mulle aika uusi tuttavuus noi yölliset kohtaukset )
        Tiedän siitä että olen saanut kohtauksen kun jalat ovat ihan puuduksissa (ihan kuin olisi maratonin vetänyt ;) ) ja sängystä ylös nousemisen jälkeen on todella hutera olo.
        en ole koskaan laskenut alleni (luojan kiitos! ) kouristuskohtauksen aikana.

Jätitpä oleellisen yksityiskohdan kertomatta... Sinun kannattaisi puhua hoitavalle lääkärille yöllisistä kohtauksista, jos ne alkavat useammin häiritä. Hän olisi parempi esittämään teorioita.

• EpiTwist

http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4572
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3393
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2380
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      39
      1418
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1343
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1196
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      978
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen