Luin jostain että hiekka-/soramaahan ei voi upottaa lämmönkeruuputkistoa (tai ei ainakaan lämpöä irtoo). Pitääköhän tämä paikkansa? Entäpä jos porauttaa lämpökaivon?
Maalämpöä soraharjusta?
8
2083
Vastaukset
- kalliota pitää olla
Soraan voi kyllä porata suojaputkitetun reiän, mutta lämpöä siitä ei saa. Reiän on oltava kalliossa, sieltä se lämpö tulee.
- tule energiaa
Kuivan soramaan lämmönjohtavuus on niin huono ettei se antaisi energiaa kun vähän aikaa.
- saa energiaa
Soraharju on huonoin paikka lämmönkeruuputkille, se on myös kallein paikka porata kaivoa. Porakaivo pitää porata kallioon ja soraosuuden läpi pitää asentaa putkitus.
- kastelee
Lähellä olis lampi ja puro. Mites jos sinne harjulle vetäis vesiletkun lammesta ja kastelis sen harjun?
- raneee
kastelee kirjoitti:
Lähellä olis lampi ja puro. Mites jos sinne harjulle vetäis vesiletkun lammesta ja kastelis sen harjun?
=DD
- watti
kastelee kirjoitti:
Eikö silloin kannata laittaa suoraan vesistöön putket ? Taitaisi parhaiten irrota lämpöä ?
- ja se puron pohja
watti kirjoitti:
Eikö silloin kannata laittaa suoraan vesistöön putket ? Taitaisi parhaiten irrota lämpöä ?
taitaisi olla kaikista paras noista vaihtoehdoista.
- daadu
ja se puron pohja kirjoitti:
taitaisi olla kaikista paras noista vaihtoehdoista.
Pitäisi vaikka nuotiota vesiputken alla, sehän lämmittäisi kivasti pakkasella
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1225115Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303658No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241504- 231391
- 141292
- 271198
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221117