ja keroili, että kasvu on 4 %.
Tähänkin sisältyy Jyrki Kataisen valhe. Hän hyvin tietää, ettei kasvu oli 4 %, vaan mennään rajusti alle 0 rajan.
Ostovoiman kasvu tyrehtyy palvelumaksujen korotuksiin, kuntaverojen nousuun, työttömyyden rajuun kasvuun ja toisaalta myös siihen, että monilla aloilla tyydytään vain 11 kuukauden palkkoihin yritysten pelastamiseksi tai lomautusten ja irtisanomisten estämiseksi.
100000 työntekijän lisä työttömyys aiheuttaa noin 3 prosentin ostovoiman laskun ja tähän vielä lisäksi lomautettujen sekä palkkojen alentamisiin suostuneiden tulon menetykset.
Monet muut seikat lisäävät ostovoiman pudotusta.
Jyrki Kataisen olisi nyt vihdoin tunnustettava, että kaikki meni pieleen. Jos olisi ryhdytty miettimään toisia ratkaisuja verotuksen keventämisen sijasta, olisi ehkä joitain jäänytkin. Nyt musta aukko vie kaiken.
Hallitus uskoo vuonna 2009 ostovoiman kasvuun
Tarkkaaja
2
96
Vastaukset
- ihan vaan tässä ja nyt
Tämä porvarihallitus on uskonut meille kaiken laista, mutta kaikki uskomukset ja toivot ovat karahtaneet kiville. Suomea johtaa oikea usko hallitus, uskotaan yhteen sun toiseen, kun muita faktoja yksikentaisesti ei ministeridemme pääkoppaan mahdu.
- Tarjani
Nyt sänkysai alla Katainenkin. heh..heeh
Armahda minua, Tarjani!
Kuka siellä nurkassa on? Tuolla nurkassa on joku...
Silmät! Minä näen silmät!!!
AAAAIIIIIEEEE! Se on Sauli! AUTTAKAA!!! Sauli on minun nurkassani ja sänkyni alla puhumassa pahoja...
Auttakaa! AUTTAKAA!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial81656Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1281653Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2511179Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221078Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.1991038- 128929
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2866- 10845
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks48843Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29837