Mitkä ovat "sallitut" maksimi verensokeriarvot 12 tunnin paaston jälkeen sekä 2 tuntia ruokailun jälkeen ?Olen etsinyt tätä tietoa ja aina vain ilmoitetut rajat ovat erilaisia.
Sokeriarvot, mitkä ovat rajat ?
10
17770
Vastaukset
- 30 vuoden kokemus
parhaiten sopivat veriarvot ovat henkilökohtaisia minulla nuo arvot 7 ja 8
- satuhaustola
Kiitos tiedosta. Minulla on taas puhkeamassa diabetes 2. Paastosokeri on 7.1 ja ruuan jälkeen 8,3. 30 vuoden kokemus oli myös rohkaisevaa.
[email protected].
- os..
12h paaston jälkeen 6.0(labran mukaan) ja 2h ruokailun jälkeen 6.7 testiliuskojen ohjeen mukaan.
- enemmänkin.
Mulla oli 3 vuotta sitten 6,9 ja nyt 7,2.
- antamat...
Labrakohtaisia eroja voi olla.
Eli katso linkistä, siellä rajat niin terveille kuin eri tasoisiin ongelmatiloihin ja ikiin ym.ym.:
http://huslab.fi/ohjekirja/1483.html- yhteydessä
Nuo ohjekirjan tulokset ovat sokerirasitustestin yhteydessä käytettäviä arvoja. Aloitusarvot ovat aika lähellä tavanomaista paastoarvoa, mutta toistan uudelleen tähän:
Tällaiset ohjeet terveydenhoidolle löytyi käypähoitosuosituksista:
Paastoglukoosi (mmol/l) 4 – 6 omamittauksissa
Aterian jälkeinen glukoosi (noin kaksi tuntia) (mmol/l) alle 8 omamittauksissa - antamat...
yhteydessä kirjoitti:
Nuo ohjekirjan tulokset ovat sokerirasitustestin yhteydessä käytettäviä arvoja. Aloitusarvot ovat aika lähellä tavanomaista paastoarvoa, mutta toistan uudelleen tähän:
Tällaiset ohjeet terveydenhoidolle löytyi käypähoitosuosituksista:
Paastoglukoosi (mmol/l) 4 – 6 omamittauksissa
Aterian jälkeinen glukoosi (noin kaksi tuntia) (mmol/l) alle 8 omamittauksissasiis tuo maininta "12 tunnin paaston jälkeen" sai itselläni aikaan sen, että kuvittelin aloittajan tarkoittaneen juuri tuota sokerirasitustestiä.
Eihän noissa kotimittauksissa minun mielestäni ole mitään vaadittavaa 12 tunnin paastoa. Kotimittausten paastoarvohan on yleisesti vaan se aamun eka mittaus ennen aamiaista. - ohjeet
antamat... kirjoitti:
siis tuo maininta "12 tunnin paaston jälkeen" sai itselläni aikaan sen, että kuvittelin aloittajan tarkoittaneen juuri tuota sokerirasitustestiä.
Eihän noissa kotimittauksissa minun mielestäni ole mitään vaadittavaa 12 tunnin paastoa. Kotimittausten paastoarvohan on yleisesti vaan se aamun eka mittaus ennen aamiaista.Olen aikanaan saanut ohjeet terveydenhoitajalta että myös kotimittauksessa pitäisi aamun eka mittaus ottaa 12 h paaston jälkeen jotta tulos olisi luotettava. Tuo on kyllä tottakin, olen sen huomannut jos mittaan aamuarvon kun illalla on tullut syötyä vaikkapa iso omena ennen nukkumaan menoa. Aamulla on verensokeri paljon korkeammalla. Toisaalta olen joskus seurannut yöarvoakin kun vessassa käydessä on tullut otettua aamuyöllä mittaus. Aamuyöllä on arvo ollut sevästi alentunut illan viimeisestä mittauksesta mutta sitten aamulla herättyä onkin ollut taas korkeampi kuin aamyöllä vaikka ei olisi edes juonutkaan mitään.
- kans ihmettelen
Jossain on sanottu, että saa olla jopa 9,5, mut joissain ei saisi olla yli kuden...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086927- 954441
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483846Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513518
- 1893465
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242969- 672674
- 472507
- 131904