Mitkä ovat "sallitut" maksimi verensokeriarvot 12 tunnin paaston jälkeen sekä 2 tuntia ruokailun jälkeen ?Olen etsinyt tätä tietoa ja aina vain ilmoitetut rajat ovat erilaisia.
Sokeriarvot, mitkä ovat rajat ?
10
17743
Vastaukset
- 30 vuoden kokemus
parhaiten sopivat veriarvot ovat henkilökohtaisia minulla nuo arvot 7 ja 8
- satuhaustola
Kiitos tiedosta. Minulla on taas puhkeamassa diabetes 2. Paastosokeri on 7.1 ja ruuan jälkeen 8,3. 30 vuoden kokemus oli myös rohkaisevaa.
[email protected].
- os..
12h paaston jälkeen 6.0(labran mukaan) ja 2h ruokailun jälkeen 6.7 testiliuskojen ohjeen mukaan.
- enemmänkin.
Mulla oli 3 vuotta sitten 6,9 ja nyt 7,2.
- antamat...
Labrakohtaisia eroja voi olla.
Eli katso linkistä, siellä rajat niin terveille kuin eri tasoisiin ongelmatiloihin ja ikiin ym.ym.:
http://huslab.fi/ohjekirja/1483.html- yhteydessä
Nuo ohjekirjan tulokset ovat sokerirasitustestin yhteydessä käytettäviä arvoja. Aloitusarvot ovat aika lähellä tavanomaista paastoarvoa, mutta toistan uudelleen tähän:
Tällaiset ohjeet terveydenhoidolle löytyi käypähoitosuosituksista:
Paastoglukoosi (mmol/l) 4 – 6 omamittauksissa
Aterian jälkeinen glukoosi (noin kaksi tuntia) (mmol/l) alle 8 omamittauksissa - antamat...
yhteydessä kirjoitti:
Nuo ohjekirjan tulokset ovat sokerirasitustestin yhteydessä käytettäviä arvoja. Aloitusarvot ovat aika lähellä tavanomaista paastoarvoa, mutta toistan uudelleen tähän:
Tällaiset ohjeet terveydenhoidolle löytyi käypähoitosuosituksista:
Paastoglukoosi (mmol/l) 4 – 6 omamittauksissa
Aterian jälkeinen glukoosi (noin kaksi tuntia) (mmol/l) alle 8 omamittauksissasiis tuo maininta "12 tunnin paaston jälkeen" sai itselläni aikaan sen, että kuvittelin aloittajan tarkoittaneen juuri tuota sokerirasitustestiä.
Eihän noissa kotimittauksissa minun mielestäni ole mitään vaadittavaa 12 tunnin paastoa. Kotimittausten paastoarvohan on yleisesti vaan se aamun eka mittaus ennen aamiaista. - ohjeet
antamat... kirjoitti:
siis tuo maininta "12 tunnin paaston jälkeen" sai itselläni aikaan sen, että kuvittelin aloittajan tarkoittaneen juuri tuota sokerirasitustestiä.
Eihän noissa kotimittauksissa minun mielestäni ole mitään vaadittavaa 12 tunnin paastoa. Kotimittausten paastoarvohan on yleisesti vaan se aamun eka mittaus ennen aamiaista.Olen aikanaan saanut ohjeet terveydenhoitajalta että myös kotimittauksessa pitäisi aamun eka mittaus ottaa 12 h paaston jälkeen jotta tulos olisi luotettava. Tuo on kyllä tottakin, olen sen huomannut jos mittaan aamuarvon kun illalla on tullut syötyä vaikkapa iso omena ennen nukkumaan menoa. Aamulla on verensokeri paljon korkeammalla. Toisaalta olen joskus seurannut yöarvoakin kun vessassa käydessä on tullut otettua aamuyöllä mittaus. Aamuyöllä on arvo ollut sevästi alentunut illan viimeisestä mittauksesta mutta sitten aamulla herättyä onkin ollut taas korkeampi kuin aamyöllä vaikka ei olisi edes juonutkaan mitään.
- kans ihmettelen
Jossain on sanottu, että saa olla jopa 9,5, mut joissain ei saisi olla yli kuden...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172403
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135848- 45841
- 59807
- 42776
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44755Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130694