Abortin jälkeen

surullinen.tyttö.

Miten olette pärjänneet abortin jälkeen? Itselläni on aivan kamalaa, en voi hetkeäkään olla ajattelematta sitä syntymätöntä. Jos en olisi tehnyt tätä ratkaisua, olisin nyt 21. viikolla raskaana. Tahtoisin niin palata ajassa taakse päin ja muuttaa asioita, mutten voi. Minulla on paha olla ja koen, että minut painostettiin aborttiin koska olen mielenterveys- ja päideongelmainen. En tiedä miten selviäisin tästä, käyn kyllä säännölisesti terapiassa, mutta kaikkien sairauksieni ja heikon psyykeeni päälle tämä abortti oli jo liikaa... En jaksa enää, en tiedä mitä tehdä.

25

697

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei noihin olosuhteisiin

kuten jo nimimerkistäsi voi päätellä..olet tyttö.
      eli et ihan aikuinen vielä(?)

ehkä oloasi voi helpottaa jos mietit ihan asiallisesti näitä asioita:

.miten olisit voinut kasvattaa lapsesi?jos sinulla itselläsi on päihde- ja mielenterveysongelmia.
      entäs ne tulot, asunto, lapsen yleiset elinolosuhteet, olisitteko OIKEASTI lapsen kanssa pärjänneet.

. otitko huomioon sen että on myös olemassa synnytyksen jälkeinen masennus. miten olisitte silloin pärjänneet?

entäs mahdollinen repsahduksesi tulevaisuudessa uudelleen päihteisiin kun ja jos lapsi olisi ollut teini-iässä..?

ennenkuin edes lapsia suunnittelee, pitäisi ne omat asiat olla sellaisessa kunnossa että lapsi voi syntyä mahdollisimman hyviin olosuhteisiin.
      lapsi kun ei ole lääke mihinkään sairauteen, eikä ole laastari joilla parisuhteita paikataan, saatika lelu jolla leikitään kotia.
      lapsi on pieni viaton olento joka kaipaa rakkautta, huomiota, ymmärrystä, turvallisuutta, ruokaa, vaatteita lämpimikseen jne.

ja lapsethan aina kasvaa, ei ne ikuisesti pysy "pieninä nyytteinä". miten olisit kestänyt murrosikäisen teinin joka on kaikessa sinua vastaan ja paiskoo ovia vihapäissään..?

eli en usko että päätöksesi vääräkään oli, ajatellen lapsen kannalta.
      hoida itsesi ja asiasi ensin kuntoon, niin sitten voit alkaa harkita lasta.

• surullinen.tyttö

Kiitos vastauksestasi, olen nyt 22 ja abortin tehdessäni olin 21 eli tyttö vielä. Ainakin pidän itseäni kovin nuorena ja kokemattomana.

Uskon kuitenkin, että minun kokemuksilla elämästä kykenen kasvattamaan kyllä järkevän ihmisen. Se, että minulla on päihdeongelma ja miten se tulee vaikuttamaan lapsiini, sitä en voi tietää. En kuitenkaan sulje pois mahdollisuutta tulla äidiksi vaikka olen nisti ja hullu.

Rahalla taas ei minun mielestäni lasta kasvateta. Tottakai vakailla tuloilla taataan lapselle turvallinen tulevaisuus, mutta olen aina pärjännyt pieni tuloisena eikä köyhyys ole kasvattanut minusta yhtään huonompaa kuin muistakaan, päin vastoin, mielestäni olen fiksu rahan kanssa pelatessa. Aina jotenkin on pärjätty ja tullaan pärjäämään.

Synnytyksen jälkeistä masennusta mietin myös, sillä olen monesti sairaalajaksoilla tavannut osastolla tuoreita äitejä pienten vauvojen kanssa, mutten tiedä oikein kun kerran on jo luokiteltu kroonista masennusta sairastavaksi miten tuo synnytyksen jälkeinen masennus, olisiko voinut puhjeta. Uskon kyllä vahvasti, että lapsen saaminen, raskaus, synnytys ja kaikki se vaikuttaa niin rankasti psyykeeseen, että kyllä jotain tapahtuu, mutta kun vaan osaa suhtautua ennalta...

Tiedän tehneeni oikean päätösen, vaikka se vaikealta tuntuukin. Haluan joskus oikeasti iloita kun näen siinä muovitikussa ne kaksi viivaa, haluan nauttia raskaudesta ja olla valmis ja antaa tulevalle elämälle mahdollisimman hyvän lähtökohdan, vaikka tietty sekään ei takaa hyvää elämää, niinkuin minun kohdallani kävi.

• vaan parhaassa
        surullinen.tyttö kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi, olen nyt 22 ja abortin tehdessäni olin 21 eli tyttö vielä. Ainakin pidän itseäni kovin nuorena ja kokemattomana.

Uskon kuitenkin, että minun kokemuksilla elämästä kykenen kasvattamaan kyllä järkevän ihmisen. Se, että minulla on päihdeongelma ja miten se tulee vaikuttamaan lapsiini, sitä en voi tietää. En kuitenkaan sulje pois mahdollisuutta tulla äidiksi vaikka olen nisti ja hullu.

Rahalla taas ei minun mielestäni lasta kasvateta. Tottakai vakailla tuloilla taataan lapselle turvallinen tulevaisuus, mutta olen aina pärjännyt pieni tuloisena eikä köyhyys ole kasvattanut minusta yhtään huonompaa kuin muistakaan, päin vastoin, mielestäni olen fiksu rahan kanssa pelatessa. Aina jotenkin on pärjätty ja tullaan pärjäämään.

Synnytyksen jälkeistä masennusta mietin myös, sillä olen monesti sairaalajaksoilla tavannut osastolla tuoreita äitejä pienten vauvojen kanssa, mutten tiedä oikein kun kerran on jo luokiteltu kroonista masennusta sairastavaksi miten tuo synnytyksen jälkeinen masennus, olisiko voinut puhjeta. Uskon kyllä vahvasti, että lapsen saaminen, raskaus, synnytys ja kaikki se vaikuttaa niin rankasti psyykeeseen, että kyllä jotain tapahtuu, mutta kun vaan osaa suhtautua ennalta...

Tiedän tehneeni oikean päätösen, vaikka se vaikealta tuntuukin. Haluan joskus oikeasti iloita kun näen siinä muovitikussa ne kaksi viivaa, haluan nauttia raskaudesta ja olla valmis ja antaa tulevalle elämälle mahdollisimman hyvän lähtökohdan, vaikka tietty sekään ei takaa hyvää elämää, niinkuin minun kohdallani kävi.

synnytysiässä oleva nuori nainen. Yritä kuntoutua, niin voit tulevaisuudessa saada lapsia. Hyvää jatkoa sinulle.

• tekemättömäksi
        vaan parhaassa kirjoitti:

synnytysiässä oleva nuori nainen. Yritä kuntoutua, niin voit tulevaisuudessa saada lapsia. Hyvää jatkoa sinulle.

mutta mitä sitä itseään kiusaamaan ja miettimään. tehty mikä tehty ja kenties myöhemmin lisää.

• jdkawhda
        surullinen.tyttö kirjoitti:

Järkevä ihminen ei ole päihderiippuvainen. Niin kovalta kun se tuntuukin. Ratkaisusi oli enemmän kuin oikein.

• lannistuko

Aborttiväki synkistelee ja mustamaalaa normaalia elämää ja lapsen olemusta.

Raukkamaisuuden huipentuma on väittää lapsen kuolemaa lapsen eduksi. Näin syvälle järjettömyyteen ja loogisen ajattelun puutteeseen voi todella vajota. Ei lapsi tarvitse eikä kukaan voi saada "mahdollisimman parasta", jokaisen paras riittä niin äidille kuin lapselle. Se on jo parasta mahdollista.

Aloittajan lapsi on kuollut ja äitiparka tunee pahaa oloa. Sellaista ei pidä missään tapauksessa pitää toivottavana eikä yleistettävänä asiantilana.

Epävarmojen äitien ja perheiden on lupa luottaa tulevaisuuteen ja elämään. On kauhistuttavaa nähdä aborttiväen syytämää elämän ja ihmisyyden vastaista julistusta.

• jeesustelu riittäkööt
        lannistuko kirjoitti:

Raukkamaisuuden huipentuma on väittää lapsen kuolemaa lapsen eduksi. Näin syvälle järjettömyyteen ja loogisen ajattelun puutteeseen voi todella vajota. Ei lapsi tarvitse eikä kukaan voi saada "mahdollisimman parasta", jokaisen paras riittä niin äidille kuin lapselle. Se on jo parasta mahdollista.

Aloittajan lapsi on kuollut ja äitiparka tunee pahaa oloa. Sellaista ei pidä missään tapauksessa pitää toivottavana eikä yleistettävänä asiantilana.

Epävarmojen äitien ja perheiden on lupa luottaa tulevaisuuteen ja elämään. On kauhistuttavaa nähdä aborttiväen syytämää elämän ja ihmisyyden vastaista julistusta.

Mistä te pakkoväki voitte tietää olisiko se lapsi halunnut syntyä vai ei? Tottakai se alkio on kuollut, eikös abortissa siihen pyritäkin? Se on toinen juttu sitten, jos joku tuntee pahaa mieltä ja voivottelee tehtyä aborttiaan. Se kun pitäisi etukäteen miettiä, että haluaako vai ei. Ja nyt se on tehty ja jos kaduttaa, ei muuta kun suojaamatonta seksiä peliin, kyllä se vielä tärppää.

• lapsia hörhöille ja hulluille
        lannistuko kirjoitti:

niin ja sinäkin haluaisit itsellesi päihde-ja mielenterveysongelmista kärsivän äidin..?
        sekö on sinusta hyvä ja kiva juttu sitten kun lapsi joutuu kärsimään äitinsä ongelmista KIRJAIMELLISESTI.
        tuossa tapauksessa abortti oli parempi ratkaisu kuin synnytys, sillä lapsella ei olisi ollut kovin hyviä lähtökohtia, saadessaan sairaan äidin jolle milloin vain voi tulla "hermoromahdus" joka yhdistettynä päihdeongelmaan ja haikkoon mielenterveyteen ei luo hyvää jälkeä.

• pakkoväki
        jeesustelu riittäkööt kirjoitti:

Mistä te pakkoväki voitte tietää olisiko se lapsi halunnut syntyä vai ei? Tottakai se alkio on kuollut, eikös abortissa siihen pyritäkin? Se on toinen juttu sitten, jos joku tuntee pahaa mieltä ja voivottelee tehtyä aborttiaan. Se kun pitäisi etukäteen miettiä, että haluaako vai ei. Ja nyt se on tehty ja jos kaduttaa, ei muuta kun suojaamatonta seksiä peliin, kyllä se vielä tärppää.

pakottaa lapset viemäriin eikä anna niiden itse päättää elämästään.

• kultaa
        lannistuko kirjoitti:

"Aborttiväki synkistelee ja mustamaalaa normaalia elämää "

Ai sinustako huumeita käyttävä äiti kuuluu normaaliin elämään? Normaalia on sitten varmaan vauvan huutaa nälkäänsä ja itkeä yksin kehdossaan, kun äiti seikkailee huumeverkostoissaan. Tai jos on kotona, ei ole läsnä, kun mieli arkartelee huumehuuruissa.

Kannattaisikohan sinunkin hihhuli lukea pari opasta miten lapsia kasvatetaan ja ennen kaikkea mitä kaikkea lapsi tarvitsee kasvaakseen normaaliksi aikuiseksi ihmiseksi?

Häpeä aborttipastori.

• viholliset
        kultaa kirjoitti:

"Aborttiväki synkistelee ja mustamaalaa normaalia elämää "

Ai sinustako huumeita käyttävä äiti kuuluu normaaliin elämään? Normaalia on sitten varmaan vauvan huutaa nälkäänsä ja itkeä yksin kehdossaan, kun äiti seikkailee huumeverkostoissaan. Tai jos on kotona, ei ole läsnä, kun mieli arkartelee huumehuuruissa.

Kannattaisikohan sinunkin hihhuli lukea pari opasta miten lapsia kasvatetaan ja ennen kaikkea mitä kaikkea lapsi tarvitsee kasvaakseen normaaliksi aikuiseksi ihmiseksi?

Häpeä aborttipastori.

Normaaliin elämään kuuluu välttämättä elämä. Tämäkin pitää aborttiväelle kertoa, kun omat eväät eivät ajatteluun alkeisiinkaan riitä.

Lapsen elämä on arvokas. Ei lapsen elämä ole äidin elämän jakojäännös. Ei lapsen elämä ja elämän arvo määräydy edes ensisijassa heikompienkaan vanhempien kautta.

Aborttiväki on heikkojen ihmisten vihollinen suositellessaan ja edistäessään heidän lapsiensa kammottavaa eliminointia. Mitäpä "elämästä" olisi enää jäljellä edes abortin teettjän osalta?

• pitää vähän selventää?
        viholliset kirjoitti:

Normaaliin elämään kuuluu välttämättä elämä. Tämäkin pitää aborttiväelle kertoa, kun omat eväät eivät ajatteluun alkeisiinkaan riitä.

Lapsen elämä on arvokas. Ei lapsen elämä ole äidin elämän jakojäännös. Ei lapsen elämä ja elämän arvo määräydy edes ensisijassa heikompienkaan vanhempien kautta.

Aborttiväki on heikkojen ihmisten vihollinen suositellessaan ja edistäessään heidän lapsiensa kammottavaa eliminointia. Mitäpä "elämästä" olisi enää jäljellä edes abortin teettjän osalta?

Olet kova teoretisoimaan. Sanasi ovat suuria, ja tuntuu, että luet ne suoraan paperista.

Sinulle yritetään sanoa, että perehtyisit hieman todelliseen elämään, niin julistuksesi voisi saada uuden, inhimillisemmän suunnan ja putoaisi hedelmällisempään maaperään.

• tielle.. mars mars
        pitää vähän selventää? kirjoitti:

Olet kova teoretisoimaan. Sanasi ovat suuria, ja tuntuu, että luet ne suoraan paperista.

Sinulle yritetään sanoa, että perehtyisit hieman todelliseen elämään, niin julistuksesi voisi saada uuden, inhimillisemmän suunnan ja putoaisi hedelmällisempään maaperään.

Aborttiväen jutut puolestaan eivät tule paperista vaan jostakin "syvältä". Porukka, joka on surmauttanut lapsensa abortissa jakelee neuvoja elämästä!!!!!!!! ja ihmimillisyydestä :DDDDDDDDDDDDDDDDD:DDDDDDDDD Lapsen likvidoiminen ei voisi olla kauempana elämästä tai inhimillisyydestä.

Suosittelen aborttiväelle perehtymistä normaaliin elämään. Sitä voi opetella vaikka kirjallisuudesta tai jopa tutkimuksesta, jos kyvyt lukemiseen riittävät. Kaveriltakin voi kysyä. Tämän jälkeen voi siirtyä pikku hiljaa kohti inhimillisiä tunteita kuten sääliä, rakkautta ja tekemisiä kuten huolehtimista ja vastuun ottamista - ensin omista teoista ja lopulta laajemminkin. Lopulta voi huomata, että inhimillisyys sittenkin on olemassa oikeassa elämässä eikä vain paperilla.

• Narkomaaniäidille
        tielle.. mars mars kirjoitti:

Aborttiväen jutut puolestaan eivät tule paperista vaan jostakin "syvältä". Porukka, joka on surmauttanut lapsensa abortissa jakelee neuvoja elämästä!!!!!!!! ja ihmimillisyydestä :DDDDDDDDDDDDDDDDD:DDDDDDDDD Lapsen likvidoiminen ei voisi olla kauempana elämästä tai inhimillisyydestä.

Suosittelen aborttiväelle perehtymistä normaaliin elämään. Sitä voi opetella vaikka kirjallisuudesta tai jopa tutkimuksesta, jos kyvyt lukemiseen riittävät. Kaveriltakin voi kysyä. Tämän jälkeen voi siirtyä pikku hiljaa kohti inhimillisiä tunteita kuten sääliä, rakkautta ja tekemisiä kuten huolehtimista ja vastuun ottamista - ensin omista teoista ja lopulta laajemminkin. Lopulta voi huomata, että inhimillisyys sittenkin on olemassa oikeassa elämässä eikä vain paperilla.

vain lapsi toisensa jälkeen. juuri näin!

Jos ja kun sieltä selviää, voi tulla pakkosynnytystädin kanssa nettiin kokemaan sääliä, rakkautta ja huolehtimista.

• se on
        Narkomaaniäidille kirjoitti:

vain lapsi toisensa jälkeen. juuri näin!

Jos ja kun sieltä selviää, voi tulla pakkosynnytystädin kanssa nettiin kokemaan sääliä, rakkautta ja huolehtimista.

myrkkyä pakkoviemäröintiväelle..

• ei niin ole
        se on kirjoitti:

myrkkyä pakkoviemäröintiväelle..

pakko olla! Irroittaudu sinäkin saippuasarjoista, sammuta koneesi ja uskaltaudu ulos. Täällä on kivaa!

• "lapsilla"
        pakkoväki kirjoitti:

ei ole vielä millä ajatella. Eikä ne alkiot ole vielä elinkelpoisia, saati päätäntävaltaisia.

• Saara
        pakkoväki kirjoitti:

lapset kuljettivat viemäreissä mm. aseita taisteleville yksiköille. Vaikea sanoa, paljonko pakkoa siihen käytettiin - silloin kansakunta oli yksimielinen ja taistelutahtoinen - miehet, naiset ja lapset. Moni lapsi menehtyi viemäriin saksalaisetn laskettua sinne kaasua.

Traaginen luku ihmiskunnan historiassa - en vain nyt taaskaan ymmärrä, miksi ihmeessä puhutte aborttipalstalla lasten pakottamisesta viemäriin. Mitähän seuraavaksi, avaruudentutkimusta kenties? Miten voi olla joillekin noin vaikeaa pysyä aiheessa....

• nyt...
        "lapsilla" kirjoitti:

ei ole vielä millä ajatella. Eikä ne alkiot ole vielä elinkelpoisia, saati päätäntävaltaisia.

napsahti pakko(viemäröinti)väen pilkka omaan nilkkaan :D

• Saara
        tielle.. mars mars kirjoitti:

Mikäli käsityksesi normaalista elämästä on se, että naisen on synnyttettävä halusi tai ei, niin aika outoa normaaliutta suvussasi esiintyy.

• sama...
        Saara kirjoitti:

lapset kuljettivat viemäreissä mm. aseita taisteleville yksiköille. Vaikea sanoa, paljonko pakkoa siihen käytettiin - silloin kansakunta oli yksimielinen ja taistelutahtoinen - miehet, naiset ja lapset. Moni lapsi menehtyi viemäriin saksalaisetn laskettua sinne kaasua.

Traaginen luku ihmiskunnan historiassa - en vain nyt taaskaan ymmärrä, miksi ihmeessä puhutte aborttipalstalla lasten pakottamisesta viemäriin. Mitähän seuraavaksi, avaruudentutkimusta kenties? Miten voi olla joillekin noin vaikeaa pysyä aiheessa....

halutaan tehdä vain vähän nuoremmille lapsille.

Vai kuulostasko pakkoverilammikointiväki kenties vielä osuvammalta?

• -menoa
        Saara kirjoitti:

Mikäli käsityksesi normaalista elämästä on se, että naisen on synnyttettävä halusi tai ei, niin aika outoa normaaliutta suvussasi esiintyy.

Synnyttäminen on ihan normaalia. Ei sitä pidä pelätä eikä ainkaan jaella hysteerisiä fobioita täällä netissä odottaville äideille. HYI, hyi.

Sinun "suvussasi" ilmeisesti "normaali elämä" loppuu alkuunsa. Täällä onkin muutaman kerran puhuttu siitä, että lapsensa abortoineet ovat evoluution umpikuja, jonka aika korjaa pikaisesti. Tekisi mieli sanoa: tervemenoa! ...ellei säälisi lapsien kohtaloa...

• ja luuserit
        Saara kirjoitti:

Varsovan kansannousussa ihmiset taistelivat oman ja lastensa elämän ja tulevaisuuden puolesta, vaikka puna-armeija heidät petti ja antoi saksalaisten kukistaa kapinan.

Tuollaista periaatteellisuutta ja urheutta sekä uskoa parempaan osoittivat ihmiset jopa vaikeina ja epätoivon aikoina. Nyt rikkauden ja rauhan vallitessa aborttiväki haluaa tuhota lapsia äitinsä kohtuun, koska on "sitä mieltä" että lapset olisivat rasitteeksi. Kontrasti ei voisi olla suurempi.

Elämä ja sankaruus kaataa pelkuruuden ja voittaa kuoleman.

• Jungle Drum

että abortin jälkeen ihminen käy läpi erilaisten tunteiden kirjon; syyllisyyden, helpotuksen, surun, häpeän, mitä jos... jne. Ne tunteet täytyy vaan käsitellä. Totuus kuitenkin on, että tehtyä ei saa tekemättömäksi ja asian kanssa on vain elettävä. Ja on täysin mahdollista, että jossain vaiheessa pystyt vielä nauttimaan raskaudesta ja lapsesta.
      Keskity nyt hoitamaan itseäsi.

• Tiinaliina

Nyt sinä myönnät tehneesi väärin ja kadut sitä. Hyvä. Siitä on hyvä jatkaa. Jos olisit uskova, niin voisit saada lohtua vaikkapa tästä kohdasta: "Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty. Mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, hän saa armon". Uskovalle tuo kohta tarkoittaa suunnilleen että "Olen nähnyt syyllisyyteni, tunnustanut syntini Jumalalle (ja ihmisille) ja katunut pahoja tekojani. Nyt Jumala antaa ne anteeksi, eikä enää edes muista niitä. Siispä saan luvan itsekin antaa anteeksi itselleni."

Olet niin nuori vielä että sinulla on mahdollisuus tulevaisuudessa saada vaikka useampikin lapsi. Mutta nyt kannattaisi keskittyä oman itsesi hoitamiseen. Ihan ensimmäiseksi pyrkiä eroon päihteistä. Siitä olisi varmasti apua myös mielenterveydellesi. Ja koeta löytää ihmisiä, jotka ovat valmiita tukemaan ja auttamaan sinua sellaisissa tilanteissa, kuin esim. se raskaaksituleminen. Kuka sinut painosti aborttiin? Minusta hänen syntinsä oli isompi kuin sinun. (Tähän varmastikin moni sanoisi että "ei syntejä voi laittaa suuruusjärjestykseen." Ei kai voikaan, mutta omissa pikku päissämme meillä ihmisillä on kuitenkin tapana tehdä sitä.)

Tämä minun tekstini varmastikin kuulostaa monien korviin "jeesustelulta", mutta sopii myös ei-uskoville. Laittakaa vaan esim. synti-sanan tilalle "väärä teko" tai jotain vastaavaa. Ja unohtakaa se ajatuksenne, että Raamatulla ei mukamas olisi mitään sanottavaa nykyajan ihmisille.

T: Tiinaliina

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe