Täysjyväruislimppu

Prismasta

Olen ollut sitä mieltä, että Satakunnassa ei osata tehdä kunnon ruisleipää. Aidot ruisleivät saa Savosta. Ostin Prismasta täysjyväruislimpun. Olipas hyvää. Ehkäpä ei tarvitse enää tuoda leipiä Itä-Suomesta.

7

444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaari Syväraumasta

Rintamalla kun teltassa ruislimppua syötiin ja hernerokan kera oli välillä ilma niin sakeaa, että väliin tuli mieleen haistaako veli venäläinen meidät. Ruislimppu muuten säilyi silloin pitkään vaikkei ollut mitään lisä-eikä säilöntä-aineita. Hilanterin muori oli hyvä niitä leipomaan. Arinauunissa.

• - vinkki -

Missäpäin Syvärauman Vaari oli rintamalla ?

• - vinkki -
        - vinkki - kirjoitti:

Missäpäin Syvärauman Vaari oli rintamalla ?

että Syvärauman Vaari ei ole ollut rintamalla. Ikää Vaarilla olisi silloin yli 85v ja tuon ikäiset eivät juuri netissä kirjoittele.

• Vaari Syväraumasta
        - vinkki - kirjoitti:

että Syvärauman Vaari ei ole ollut rintamalla. Ikää Vaarilla olisi silloin yli 85v ja tuon ikäiset eivät juuri netissä kirjoittele.

Kun on tuota luppoaikaa. Rintamalla olen taistellut menestyksekkäästi ja muistona kannan koteloitunutta kranaatisirpaletta. Kohta on 87 vuotta ikää, mutta mieli on nuori. Ihminen ei saa antaa vanhuudelle periksi. Kyllä niitä kolotuksia tulee jos kotonansa niitä odottelee. Niinkuin Rautavaara sanoi aikoinaan "Ei sitä keppiä muut heitä kun sinä itse". Tapsa, rintamatoveri, hieno mies, joutui lähtemään liian aikaisin. Mutta muisto elää. Me kaikki toivoisimme jättävämme tähän maailmaan jonkin merkin tai muiston. Tapsa jätti usealla tavalla.

• - vinkki -
        Vaari Syväraumasta kirjoitti:

Kun on tuota luppoaikaa. Rintamalla olen taistellut menestyksekkäästi ja muistona kannan koteloitunutta kranaatisirpaletta. Kohta on 87 vuotta ikää, mutta mieli on nuori. Ihminen ei saa antaa vanhuudelle periksi. Kyllä niitä kolotuksia tulee jos kotonansa niitä odottelee. Niinkuin Rautavaara sanoi aikoinaan "Ei sitä keppiä muut heitä kun sinä itse". Tapsa, rintamatoveri, hieno mies, joutui lähtemään liian aikaisin. Mutta muisto elää. Me kaikki toivoisimme jättävämme tähän maailmaan jonkin merkin tai muiston. Tapsa jätti usealla tavalla.

Unohda epäilyni. Upeaa, että olet opetellut pc:n ja netin käytön. Yritin n. 10 vuotta sitten opastaa edesmennyttä isääni pc:n käyttöön, mutta opit menivät toisesta korvasta siisään ja toisesta ulos. Hän olisi viime vuonna täyttänyt 90v ja oli myös osallistunut "maaotteluun". Isäni selvisi sodista vammoitta, mielestäni myös henkisesti. Sotajuttuja hän ei juuri minulle kertonut; arvelen kokemusten olleen sellaisia, että hän halusi unohtaa ne. Jotain muistoja noilta ajoilta minulla on; pöytälaatikossa on upea puukko, jonka perä ja tuppi on visakoivua. Tallessa on myös tuohikontti, jossa on kenttäpostia edesmenneelle äidilleni. Kun sota loppui, vaatteet taisivat olla kortilla. Isälläni oli päällä armeijan vaatteet ja tuo asetakki minulla on myös tallessa. Muistan joskus, että jonkin sotamuiston isä joutui heittämään jokeen, kun äiti niin määräsi. Pikkupoikana kyllä ymmärsin, mikä se oli...luultavasti pienempi kuin 9mm.

Hyvää terveyttä Sinulle ja paljon onnellisia elinpäiviä. Syvä kumarrus Syvärauman suuntaan ja kiitokset hyvästä työstä "maaottelussa".

• Vaari Syväraumasta

Oli oikeen kiva välillä lukea positiivista kirjoitelmaa. Vinkki-miehen ajatusmaailma on vielä terveellä pohjalla. Osaa arvostaa veteraanejakin. Emme me ole vain välttämätön paha. Jossainhan meidänkin on oltava ja aikaamme kulutettava. Ja tuon nettiasian oli pakko opetella, kun kaikki pankki-sun muut asiat on kohta hoidettava tietokoneella.
      Vinkkimiehelle oikein hyvää jatkoa ja pidä itses miehenä jatkossakin. Niinkuin Rautavaara sanoi: "mieheksi ei muututa pojasta, mieheksi kasvetaan elämänkoulussa"

• Huollon Mies

Kinkkua ja juustoa päälle ja tietty Benecoolia, kun on kolesterolitkin otettava huomioon. Juon aina Airamin vanhasta termospullosta kahvit ja syön voileivät. Tasan kello 11.00. Ja päiväkahvit juon tasan 14.00. Perjantaisin päiväkahvin kanssa syön munkkirinkelin. Juhlistan alkavaa viikonloppua. Sillai.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5465
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2326
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1860
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      145
      1761
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1585
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      33
      1513
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1378
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1117
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1088
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      222
      1008
    Aihe