Applelta ÄLLISTYTTÄVÄ akku!

Äpyli.

MacBook Pro sai uuden, PÄLLISTYTTÄVÄN akun - jopa KAHDEKSAN tunnin käyttöaika, jopa TUHAT latauskertaa, jopa VIIDEN vuoden käyttöikä! "Tämä on pieni askel ihmiselle, mutta suuri askel (giant leap) ihmiskunnalle", sanoisi Neil Armstrong!
http://www.apple.com/fi/macbookpro/17inch-battery/

14

1062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .................

      LiPo akkutekniikka ei ole mikään uusi juttu, olen lennättänyt rc lennokkeja ja helikoptereita ko. akkutekniikalla 4v.

      Apple on loistava esimerkki kuinka tehdä kertakäyttötuotteita, niinkuin tuo ipod nano joka tuossa pöydälläni on, 1.5v vanha ja akku on kypsä - ei voi vaihtaa.

      Kertakäyttötuote on tämä uusi läppärikin tuolla akulla, akku on rakennettu osaksi läppäriä eli ei voi vaihtaa. Luultavimmin tarjoavat tuollekin 'akunvaihto' ohjelmaa niinkuin ipodille. Kokonaan uuden tuotteen saa 75%:lla uuden tuotteen hinnasta. Melko älytöntä.

      • vaihto..

      • vuotta.

        Ota järki käteen. Applen tietokoneita ei vaihdeta uusiin ihan siihen tahtiin kuin pc-koneita. Pc-kannettava uusitaan n. 3 v. välein, Applen n. 8 vuoden. Tämä akku on tehty kestämään 5 vuotta, joten konetta voi käyttää pelkän akun varassa kauemmin kuin normaali ihminen omistaa yhden ja saman kannettavan, ja sähköjohdon kanssa vielä monta vuotta sen jälkeenkin. Eli pc:thän ne varsinaisia kertakäyttökoneita ovat.


      • 1stMacFinn

      • ...........
        vuotta. kirjoitti:

        Ota järki käteen. Applen tietokoneita ei vaihdeta uusiin ihan siihen tahtiin kuin pc-koneita. Pc-kannettava uusitaan n. 3 v. välein, Applen n. 8 vuoden. Tämä akku on tehty kestämään 5 vuotta, joten konetta voi käyttää pelkän akun varassa kauemmin kuin normaali ihminen omistaa yhden ja saman kannettavan, ja sähköjohdon kanssa vielä monta vuotta sen jälkeenkin. Eli pc:thän ne varsinaisia kertakäyttökoneita ovat.

        ei tuo silti ole mikään uutuus, kyllä 7h akkukestoja on nähty jo muillakin valmistajilla eli lähelle menee.

        En allekirjoita tuota vaihtoväliäkään, olen itse vaihdellu 2-3 v välein (applen)

        Pointti on se että apple tekee kertakäyttötuotteita eikä tuossa ole mitään uutta tekniikkaa, koneeseen survotaan vain lisää akkukennoja joita mahtuu enemmän kun irrotettavaa akkua ei ole. Kyllä kuluttajalle pitäisi jäädä päätäntävalta koska kone tulee vaihtaa eikä joutua pakon saneleman vaihtamaan akun takia jos muuten laite ajaisikin vielä asiansa, tuskin Lipo tekniikalla päästään edes tuohon 5 v. ikään ja aina nuo akkukestot ilmoitetaan yläkanttiin, tuokin akkukesto normikäytössä on ~5h joka ei ainakaan minulle riitä kun nytkin tarvitsen akkuja mukaan vähintään yhden työpäivän tarpeiksi.


      • ?????????????????
        ........... kirjoitti:

        ei tuo silti ole mikään uutuus, kyllä 7h akkukestoja on nähty jo muillakin valmistajilla eli lähelle menee.

        En allekirjoita tuota vaihtoväliäkään, olen itse vaihdellu 2-3 v välein (applen)

        Pointti on se että apple tekee kertakäyttötuotteita eikä tuossa ole mitään uutta tekniikkaa, koneeseen survotaan vain lisää akkukennoja joita mahtuu enemmän kun irrotettavaa akkua ei ole. Kyllä kuluttajalle pitäisi jäädä päätäntävalta koska kone tulee vaihtaa eikä joutua pakon saneleman vaihtamaan akun takia jos muuten laite ajaisikin vielä asiansa, tuskin Lipo tekniikalla päästään edes tuohon 5 v. ikään ja aina nuo akkukestot ilmoitetaan yläkanttiin, tuokin akkukesto normikäytössä on ~5h joka ei ainakaan minulle riitä kun nytkin tarvitsen akkuja mukaan vähintään yhden työpäivän tarpeiksi.

        Mulle on vähän tuntematonta tuo PC puoli, mutta miltä valmistajalta löytyy 17" kannettava 7h akun kestolla. Ja nyt puhutaan sitten kannettavista, eli alle 3 kg koneista.


      • 1stMacFinn
        ........... kirjoitti:

        ei tuo silti ole mikään uutuus, kyllä 7h akkukestoja on nähty jo muillakin valmistajilla eli lähelle menee.

        En allekirjoita tuota vaihtoväliäkään, olen itse vaihdellu 2-3 v välein (applen)

        Pointti on se että apple tekee kertakäyttötuotteita eikä tuossa ole mitään uutta tekniikkaa, koneeseen survotaan vain lisää akkukennoja joita mahtuu enemmän kun irrotettavaa akkua ei ole. Kyllä kuluttajalle pitäisi jäädä päätäntävalta koska kone tulee vaihtaa eikä joutua pakon saneleman vaihtamaan akun takia jos muuten laite ajaisikin vielä asiansa, tuskin Lipo tekniikalla päästään edes tuohon 5 v. ikään ja aina nuo akkukestot ilmoitetaan yläkanttiin, tuokin akkukesto normikäytössä on ~5h joka ei ainakaan minulle riitä kun nytkin tarvitsen akkuja mukaan vähintään yhden työpäivän tarpeiksi.

        Mikä tuosta nyt tekee kertakäyttötuotteen kun kerran akunvaihto on mahdollinen? Ja kun hintakaan ei ole mikään hirveä?

        Ja jos akku kestää sen lataussyklimäärän edes lähelle, hyvinkin neljä vuotta menee. Itsellä edellinen 17" Powerbook keräsi kolmessa vuodessa about 600 lataussykliä eikä sekään tuhonnut akkua.


      • 1stMacFinn kirjoitti:

        Mikä tuosta nyt tekee kertakäyttötuotteen kun kerran akunvaihto on mahdollinen? Ja kun hintakaan ei ole mikään hirveä?

        Ja jos akku kestää sen lataussyklimäärän edes lähelle, hyvinkin neljä vuotta menee. Itsellä edellinen 17" Powerbook keräsi kolmessa vuodessa about 600 lataussykliä eikä sekään tuhonnut akkua.

        pääasia vaan kitistä kitisemisen itsensä takia, vaikka aihe on ammuttu alas jo moneen kertaan. Ei tää nillittäjä usko vaikka tieto MacBook Pron akun vaihdettavuudesta tatuoitaisiin sen perseeseen. :/


      • LinuxPC
        1stMacFinn kirjoitti:

        http://www.apple.com/fi/support/macbookpro/service/battery/

        Ja hinta Suomessa siis 179 €, jolla ei kaikkiin PC-koneisiin edes saa akkua...

        Mun koneeseen tehoakku maksoi muistaakseni 79€ tai 89€.
        Ja kun lähden mökille, missä ei ole sähköä, otan vara-aukun mukaan. Macin kanssa ei tämäkään onnistuisi.

        179€:lla saisin 2 vara-akkua ja vielä jäisi rahaa.


      • lasten mehuhetki
        LinuxPC kirjoitti:

        Mun koneeseen tehoakku maksoi muistaakseni 79€ tai 89€.
        Ja kun lähden mökille, missä ei ole sähköä, otan vara-aukun mukaan. Macin kanssa ei tämäkään onnistuisi.

        179€:lla saisin 2 vara-akkua ja vielä jäisi rahaa.

        Minun Macbook prohoni saa pari vara-akkua 179 eurolla ja vielä jää rahaa.

        Lama on varmaan alkanut kun ihmisillä on läppäreitä ja arvokkaita kesämökkejä, mutta ei niitä muutamia satasia mitkä tarvitaan mökin kevyeen sähköistykseen.


      • ...............
        ????????????????? kirjoitti:

        Mulle on vähän tuntematonta tuo PC puoli, mutta miltä valmistajalta löytyy 17" kannettava 7h akun kestolla. Ja nyt puhutaan sitten kannettavista, eli alle 3 kg koneista.

        "mutta miltä valmistajalta löytyy 17" kannettava 7h akun kestolla."

        Ei sovi ihan tuohon kategoriaan kun vain 14" näyttö mutta Dell:iltä löytyy parikilonen kannettava 19 tunnin akkukestolla.


      • xray-_
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        pääasia vaan kitistä kitisemisen itsensä takia, vaikka aihe on ammuttu alas jo moneen kertaan. Ei tää nillittäjä usko vaikka tieto MacBook Pron akun vaihdettavuudesta tatuoitaisiin sen perseeseen. :/

        Jospa kitisijä vain tarkoittaa sanoa ettei apple ole tässä kehittänyt mitään uutta mullistavaa akkutekniikkaa, kennoja on vain läntätty enenmmän koneen sisuksiin.


      • xray-_ kirjoitti:

        Jospa kitisijä vain tarkoittaa sanoa ettei apple ole tässä kehittänyt mitään uutta mullistavaa akkutekniikkaa, kennoja on vain läntätty enenmmän koneen sisuksiin.

        mutta asiansa hän on esittänyt hieman erikoisella tavalla valehtelemalla että koneen käyttöikä päättyisi akun loppuessa ja että akku ei olisi vaihdettavissa, vaikka se on.


      • mikä..
        LinuxPC kirjoitti:

        Mun koneeseen tehoakku maksoi muistaakseni 79€ tai 89€.
        Ja kun lähden mökille, missä ei ole sähköä, otan vara-aukun mukaan. Macin kanssa ei tämäkään onnistuisi.

        179€:lla saisin 2 vara-akkua ja vielä jäisi rahaa.

        Hinnan lisäksi tietenkin kiinnostaa milliamppeeritunnit..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2024
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1730
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1167
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      2
      1134
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      132
      1078
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      976
    Aihe