Lattiamateriaalina on maalattu puulattia, kvartsivinyylilaatta, turvalattia, muovimattoa, erikoistilanmatto, kumi, keraaminen laatta ja urheilusalin lakattu mäntylattia. 1kerta viikossa siis "pesu" jossa huljutetaan lankaosaa paskaisessa vedessä ja aineena Resal(ph 7 muistaakseni). Ja aina vain käsityömenetelmät koska koneita ei ole.
Jopa wc:ssä ja pukuhuoneissa käyttävät dustolia. Minun mielestä voisi käyttää 10 universumia tai reocidia. Mutta "kun on aina tehty niin näin tehään". Huh onneksi ei tarvi mennä enää kyseiseen paikkaan.
Dustol koulun lattioiden nihkeäpyyhinnässä 4kert viikko.
6
693
Vastaukset
- siivooja kans
dustol sopii parhaiten pölynsidontaan, onhan sillä tosin likaa irrottavia ominaisuuksiakin.Missä koulussa huljutetaan moppia vedessä? kohteen kaikki siivoojat heti koulutukseen, he häpäisevät ammattikuntamme.
10 universum on hyvä joka paikan aine, meillä se on käytössä(olen koulusiivooja). - ihmeessä
Miksi ihmeessä sitä luuttua paskasessa vedessä huljutat? Puhdas voisi olla järkevämpi?
- mietin vaan
No enhän minä kostuta lankaosia paskaisessa vedessä, vaan kyseisen koulun siivooja. No onneksi ei tarvi mennä sinne enää.
- Emmentaali
Minusta ei ole yhtään järkevää huljutella mitään minkäänlaisessa vedessä. Varsinkaan luuttua.
- .gldl
Emmentaali kirjoitti:
Minusta ei ole yhtään järkevää huljutella mitään minkäänlaisessa vedessä. Varsinkaan luuttua.
on järkevää ja tarpeellista. Aina ei sillä nihkeällä pärjää.
- Helllewi
.gldl kirjoitti:
on järkevää ja tarpeellista. Aina ei sillä nihkeällä pärjää.
Itse kätän työssäni pääasiassa kosteaa menetelmää ja minulla ei ole tarvetta minkäänlaiselle huljuttelulle. Laitos kohteissa on pyykinpesukoneen linkous säädetty niin, että mopit ja siivouspyyhkeet ovat sopivan kosteita kosteapyyhintään, kun ne ottaa koneesta pois. Ja tietysti, kun koneen huuhteluainelokeroon on annosteltu yleispuhdistusainetta, ei sitäkään tarvitse lisätä.
Joskus joutuu kostuttamaan mopit ja pyyhkeet ilman pyykinpesukonetta, jolloin kaadan kuivien moppien lankaosien päälle tarvittavan määrän valmista puhdistusaineliuosta. Tämä tieto (xdl/moppi) löytyy mopinvalmistan ohjeista. Annostelu on laskettu niin, että puhdistusaineliuoksen imeydyttyä lankaosiin, ne ovat sopivan kosteita kosteapyyhintään. Tällä tavoin vettä ja puhdistusainetta kuluu vain sen verran, mitä moppien kostuttamiseen todella kuluu. Olen siis samaa mieltä nim. Emmentaalin kanssa siitä, että tässä huljuttelussa ei ole sitten niin mitään järkeä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse824627Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1763637Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.642070Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1301142
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1451072- 49989
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä26891