kuka on Nina Mikkonen?

Nimetön

miksi kaikki pauhaa jostain nina mikkosesta?? KUKA HÄN ON JOS JOKU VIITTIS VALAISTA...?

14

890

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulle salaisuuden kertoa...

Tai oikeastaan voisi kysyä, kuka hän oikein on olevinaan, käyttäessään mottonaankin Raamatun jakeita.

• Haastatteluun..
      • Elfarran

jopa kävin katsomassa tuon, vaikken yleensä jaksa linkkejä seurata.

Siis, missä ihmeen aineissa tuo eukko oli? Vai oliko se niin totaalisesti hormoonihuuruissa, että oli aivan sekopää?

Antoi kyllä mahdollisimman huonon kuvan kotiäideistä ja kotihoidosta... eihän tuon nähtyään kukaan ota kotiäitejä tosissaan :/

Tarkoitan, että tuo hänen esiintymisensä ja käyttäytymisensä oli niin katastrofaalista, että itse asia jäi aivan toissijaiseksi. Tuon perusteella mietityttää, että minkälaisia hän siellä kotona lapsista mahtaa kasvattaakaan?

Jos kotihoidon pohjalta ihmisistä tulee tommoisia epäkohteliaita sosiaalisia peikkoja niin laitetaan kaikki vaan lapset tarhaan :/

Jotenkin tämä meni kyllä yli ymmärryskykyjeni...

• kotiäiti, uraäiti

Hän on kotiäiti, jolla on rikas, vanha mies ja mahdollisuus hoitaa lapsiaan kotona ja sieltä hienolta biedermayersohvaltaan käsin hän moralisoi äitejä jotka menevät töihin. Olen hänen kanssaan samaa mieltä, että lapselle paras paikka on koti. Mutta ei minulla kymmenen vuotta sitten ollut mahdollisuutta jäädä kotiin, vaan vein lapseni hoitoon. Eipä ole kiva kuunneella juppiäidin moralisointia siitä miten traumatisoituneita lapseni nyt sitten tarhavuosiensa jälkeen ovat. Nyt tosin meilläkin on jo ikää ja rahaa ja voin nämä iltatähdet hoitaa kotona.

• Ihmettelen suuresti, miten tuollaisen höyrypään puheista syntyi tuollainen haloo. Täten myös ihmettelen, miten jotkut kotiäidit voivat pelätä maineensa menetystä jonkun puskista revityn tyypin puheiden vuoksi. Vastaväittelijäkin (Jarkko Tontti) puhui mielestäni kyllä aikamoista soopaa. Tällainen keskustelu siis syntyy, kun vastakkain laitetaan kaksi ääripään ihmistä, joilla ei kummallakaan ole ammatillista näkemystä aiheeseen.

(Minä olen pienten lasten kotihoidon kannalla, vaikka oma esikoiseni on ollut hoidossa ennen toisen lapsen syntymää. Ja isommatkin lapset selviävät mainiosti ilman päivähoitoa, jos äideillä on viitseliäisyyttä viedä lapsia kerhoon, harrastuksiin, kotipihaan ja ihmisten pariin ylipäätään.)

• dxxxna

se Tontti puhui varsin vähän! En oikein ehtinyt saada juonesta kiinni,kun nainen jyräsi yli.

Minulla on yksi lapsi,joka meni hoitoon 1,5 vuotiaana.
        On avoin ja sosiaalinen koululainen,viihtyy erinomaisesti myös itsekseen leikkien. Tykkää olla äidin ja iskän kanssa.Huolehtii perheen koirista kykynsä mukaan,eli on kasvamassa vastuuntuntoiseksin.

Missä vaiheessa ne hoidon aiheuttamat traumat huomaa? Ja miten ne ilmenee?

• Elfarran

jäänyt yhtään mitään mieleen siitä Tontista kun ei siitä oikeesti kuulunut paljon mitään. Kaikki huomio kohdistui siihen eukkoon, joka vaahtosi ja oli ihan liekeissä :D Hän oli todella epäkohtelias ja törkeä sitä Tonttia kohtaan, mikä kiinnitti huomion, ei niinkään se asia.

Vaan kyllä se ihan hupaisaa oli kun äiti alkoi vaahdota natsisaksasta :D Vaan ei entisajan isoja perheitä oikein voi lastentarhoihinkaan verrata, mutta kun ne perustelut jäi Tontin osalta kovin vähiin, mammaenergia jyräs yli :D

Sen verran haastattelijasta, että eikö hänen olisi pitänyt vähän jakaa niitä puheenvuoroja? Pitäähän keskustelua jotenkin rakentavasti käydä. Tuo oli kertakaikkinen katastrofi. Teki mieli heittää eukon naamalle ämpäri kylmää vettä.

• annette288
        Elfarran kirjoitti:

jäänyt yhtään mitään mieleen siitä Tontista kun ei siitä oikeesti kuulunut paljon mitään. Kaikki huomio kohdistui siihen eukkoon, joka vaahtosi ja oli ihan liekeissä :D Hän oli todella epäkohtelias ja törkeä sitä Tonttia kohtaan, mikä kiinnitti huomion, ei niinkään se asia.

Vaan kyllä se ihan hupaisaa oli kun äiti alkoi vaahdota natsisaksasta :D Vaan ei entisajan isoja perheitä oikein voi lastentarhoihinkaan verrata, mutta kun ne perustelut jäi Tontin osalta kovin vähiin, mammaenergia jyräs yli :D

Sen verran haastattelijasta, että eikö hänen olisi pitänyt vähän jakaa niitä puheenvuoroja? Pitäähän keskustelua jotenkin rakentavasti käydä. Tuo oli kertakaikkinen katastrofi. Teki mieli heittää eukon naamalle ämpäri kylmää vettä.

(En muistanu kirjautua enkä halua ottaa riskiä, että teksti häviää jos alan kirjautumaan. Mutta siis Annette28 täällä...)

http://www.vihrealanka.fi/node/1183

Tuosta pitäisi aueta laajemmin Jarkko Tontin käsityksiä päivähoidon erinomaisuudesta. Mielestäni tuo on aika paksua ja yksipiippuista tekstiä. Mitä on muuten elämässä pärjääminen yleensä? Siitä haluaisin kuulla.

Ruotsalaistutkimus on varmasti ihan pätevä. Mutta niin on myös kotihoitoa puoltavia tutkimustuloksiakin mm. Liisa Keltikangas-Järviseltä ja Jari Sinkkoselta. Myös Mirjam Kalland MLL:sta on kotihoidon puoltaja.

Mä en usko siihen, että mikään hoitomuoto tuottaa automaattisesti kelpoja tai epäkelpoja yksilöitä. Mä perustan kotihoitoideologiani siihen, mitä oma sydän sanoo tällä hetkellä. Päivähoitokritiikkini perustan omiin huonoihin kokemuksiin ollessani tarhoissa töissä sekä siihen tutkittuun seikkaan, että alle 3-v lapsen keskeisin kehitystehtävä on perusturvallisuuden kehittäminen, jossa mielestäni keskeinen tekijä on läheisimmän ihmisen läsnäolo. Mutta kuka on sanonut, ettei perusturvallisuus kehity myös päiväkodissa? ;) Ja kuten sanottua, oma lapsenikin on ollut hoidossa ollessaan 1 v 2 kk - 1 v 7 kk.

• Elfarran kirjoitti:

Siis aivan törkeäähän se Mikkosen käytös oli televisiossa. Mielestäni se on myös hassunhauskaa, että hän aikanaan iski (tai kuka teki mitä...) itseään puolet vanhemman ukkomiehen, joka oli vuosikymmeniä kerännyt yhteistä omaisuutta toisen naisen kanssa. Niillä rahoilla kai se Ninakin ainakin osittain lapsiansa hoitelee himassa ja paasaa oman ratkaisunsa oikeellisuudesta valtakunnan ykkösmedioissa.

• Elfarran
        annette288 kirjoitti:

(En muistanu kirjautua enkä halua ottaa riskiä, että teksti häviää jos alan kirjautumaan. Mutta siis Annette28 täällä...)

http://www.vihrealanka.fi/node/1183

Tuosta pitäisi aueta laajemmin Jarkko Tontin käsityksiä päivähoidon erinomaisuudesta. Mielestäni tuo on aika paksua ja yksipiippuista tekstiä. Mitä on muuten elämässä pärjääminen yleensä? Siitä haluaisin kuulla.

Ruotsalaistutkimus on varmasti ihan pätevä. Mutta niin on myös kotihoitoa puoltavia tutkimustuloksiakin mm. Liisa Keltikangas-Järviseltä ja Jari Sinkkoselta. Myös Mirjam Kalland MLL:sta on kotihoidon puoltaja.

Mä en usko siihen, että mikään hoitomuoto tuottaa automaattisesti kelpoja tai epäkelpoja yksilöitä. Mä perustan kotihoitoideologiani siihen, mitä oma sydän sanoo tällä hetkellä. Päivähoitokritiikkini perustan omiin huonoihin kokemuksiin ollessani tarhoissa töissä sekä siihen tutkittuun seikkaan, että alle 3-v lapsen keskeisin kehitystehtävä on perusturvallisuuden kehittäminen, jossa mielestäni keskeinen tekijä on läheisimmän ihmisen läsnäolo. Mutta kuka on sanonut, ettei perusturvallisuus kehity myös päiväkodissa? ;) Ja kuten sanottua, oma lapsenikin on ollut hoidossa ollessaan 1 v 2 kk - 1 v 7 kk.

esim joitain kirjoja, joita kannattas kasvatusaiheesta lukea?

Mulla on kirjastossa varauksessa just Sinkkosen kirja, mutta oisko sulla muita ehdotuksia? En ole ollenkaan perehtynyt noihin juttuihin ja ois kiva saada "tukea" kasvatukseen kirjallisuudesta. Ois hyvinkin sen aika...

Tuntuu vaan, että jos lukee jonkun kirjan niin pitäis vastaavasti tutustua muihinkin, ettei nyt vaan yhden tutkijan/kirjoittajan näkemyksestä ota ideoita.

• Elfarran kirjoitti:

esim joitain kirjoja, joita kannattas kasvatusaiheesta lukea?

Mulla on kirjastossa varauksessa just Sinkkosen kirja, mutta oisko sulla muita ehdotuksia? En ole ollenkaan perehtynyt noihin juttuihin ja ois kiva saada "tukea" kasvatukseen kirjallisuudesta. Ois hyvinkin sen aika...

Tuntuu vaan, että jos lukee jonkun kirjan niin pitäis vastaavasti tutustua muihinkin, ettei nyt vaan yhden tutkijan/kirjoittajan näkemyksestä ota ideoita.

Mä laitan sulle tähän muutaman kirjan, jotka on mulle tuttuja opintojen puitteista. Jos luen itse kasvatusalan kirjallisuutta, luotan aina psykologeihin. Minun mielestäni heidän tietonsa on yleensä teoreettisesti perusteltua ja käsitteet on selkeitä. Eikä ainakaan ihan perusasioissa ole juurikaan näkemyseroja. Myös älyllistä epärehellisyyttä todellisessa tutkimustiedossa ei ole, vaan tulokset julkaistaan sellaisenaan eikä ajatella, onko tässä kaupallista tai "mielihyvällistä" arvoa.

1. Näkökulmia kehityspsykologiaan (Lyytinen & Lyytinen)

2. Varhaiset ihmissuhteet ja niiden häiriintyminen (Sinkkonen & Kalland)

-> http://www.shl.fi/uutiset/page.2006-04-06.6195726349

3. Mitä tehdä levottomille lapsille? (Keijo Tahkokallio)

4. Temperamentti, stressi ja elämänhallinta sekä Temperamentti ja koulumenestys (Liisa Keltikangas-Järvinen)

• mie vaan..

jos nimen googlettaa niin saa linkiksi pitkän rivin viittauksia hiljattaisiin tv-esiintymisiin eli meriitti lienee siis julkkis avioliiton avulla?

Kun wikipediasta hakee niin saa tiedon että ko henkilön saavutuksia on kampaajan koulutus, seurakunnan kirkkovaltuutettuna olo kahden vuoden ajan (erosi kesken kauden) ja kunnanvaltuutettuna olo 2005-2008 myrskylässä. Muita saavutuksia on avioliitto Timo T.A. Mikkosen kanssa eli toisen naisen puolisonhan hän nappasi lähteen mukaan ja oman muistinikin. Ero ei ollut kaunis eikä siisti..

Pakko kysyä miksi tuollainen ihminen otetaan keskusteluohjelmaan ja millä perusteella? Kotiäitien edustajana? No, ei taatusti vastaa keskiverto kotiäitiä millään tapaa? Eli meriitti on puolison kautta ilmeisesti?

Siellä on muuten linkit haastatteluihin yms joissa ko henkilö esiintyy asiansa puolesta.

• Nimetön

siis se on timo t.a. mikkosen vaimo. nyt valaistu vasta. ok.

• pedakooki.

koko nainen. ei paljon muuta lisättävää.
        (tai olisi paljonkin mutta siitä tulisi kirja jo)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe