Hei vaan.
Jos joku osaisi arvata kautta kertoa ovatko seuraavat oireet liitettävissä homeeseen.
Asumme 80-luvun alussa rakennetussa kerrostalossa.
jatkuva lämpöily, jatkunut lähemmäs vuoden, mittari näyttää vuorokauden ajasta riippumatta välillä 36.9- 37,5. Olen lopettanut jo mittailunkin ajatellen sen stressaavan entisestään ja ainoastaan huonontavan oloa.
Entisenä lämpimän ja kesän diggarina en nauti todellakaan enää ollenkaan kuumista kesäpäivistä, tuntuu että happi ei kulje ja ahdistaa ja hikoiluttaa kuin vanhusta konsanaan. Olen kolmekymppinen ja urheilutaustainen nuoruus, tosin viime vuosina liikkuminen on jäänyt huomattavasti vähemmälle, mutta liikun sen minkä voin.
Tuuletan kerrostalon asuntoa jatkuvasti saadakseni taloa viileämäksi ja raikkaammaksi, erityisesti yksi huoneista on sellainen jossa ilma tuntuu ikäänkuin seisovan. Muiden valittaessa sitten kylmää. Hikoilen usein myös öisin ja voisin omasta puolestani nukkua vaikka ikkunat auki, kesällä nukunkin.
Olen jatkuvasti pahantuulinen ja väsynyt.
Ihoni on todella huonossa kunnossa.
Paino heittelee siihen kuuluisaan jojotyyliin.
Viimeisen puolen vuoden aikana olen kärsinyt myös ihme pistoksista toisessa silmässä, niinkuin pieni lasinpalanen pistäisi silmää, ulkoisesti katsottuna silmässä ei kuitenkaan näy mitään. Silmätipat lievittävät kipua toisinaan. Minulla on hyvä näkö kuitenkin.
Tulehdusarvot minulla aina olleet normaalit, rautaarvot 150 luokkaa eli todella hyvät.
Onko tämä siis homeesta johtuvaa, stresssiperäistä vai kipirauhassairautta esimerkiksi, mene ja tiedä.
Itse en enää tiedä mitä asian kanssa tehdä seuraavaksi jos käy niin että ottamani kilpirauhasavot normaalit. TK-puolella asiaa tuskin sen enemmin tarkastellaan jos perus verenkuvissa ei mitään poikkeavaa nyt löydy enkä pää kainalossa oloani valita.
Eniten kaikesta inhottaa tämä jatkuva lämpöily.
Ihanaa olisi jos jollakin asiaan jotain rakentavaa kommentoitavaa.Kiitokset.
hometta kenties
12
588
Vastaukset
- aiheesta ja oireista
jos asuntonne vaikuttaa siltä että se on kunnossa,
ei jää jäljellä kuin mainitsemasi stressi,kilppari tai jokin muu sairaus. - jos....
...tarkkailisit itseäsi hieman vähemmän. Ihmisellä ei ole mitään pysyvää, tarkkaa normaalilämpöä, joka pysyisi koko ajan samana. Jokaisen ihmisen ruumiinlämpö vaihtelee joka ikinen päivä riippuen ympäristön lämpötilasta, pukeutumisesta, vuorokauden ajasta ja fyysisestä aktiviteetista.
Normaali vaihteluväli on 35.8-37.8.
Ei siis ole mahdollista, että kenelläkään olisi jatkuvasti sama ruumiinlämpö. Se olisi suorastaan vaarallista, jos ihmisen lämmönsäätely ei reagoisi ulkoisiin olosuhteisiin.- aloittajan kommentit
Olenkin luopunut tuosta lämmön mittailusta itseni kohdalla, koska jokainen kerta kun mittarin kainaloon tai korvaan olen työntänyt on lukema 37 tai yli. Olen kiinnittänyt asiaan enemmän huomiota lähinnä väsymyksen, hikoilun ja kipeän yleisolon vuoksi, lisäksi 2-vuotias lapseni on korvatulehduskierteessä ja olen hänen lämpötilaansa joutunut seuraamaan myöskin suht usein ja tässä samassa yhteydessä havainnut omien arvojeni olevan ainan koholla. Yleensähän lapsilla ruumiinlämpötila on korkeampi kuin aikuisten.
Olen kyllä sitä mieltä itsekkin, että jos ei tunne itseään sairaaksi vaikka ruumiinlämpö olisikin koholla voi suorittaa normaaleja asioita, enkä juuri koskaan ole sairaslomalla esim töistä ole pelkästään lämpöilyn takia ollut. Silloin kylläkin, jos olo on kokonaisvaltaisesti uuvuttava.
Muissa oireissa itseään ei tarvitse juuri erityisemmin tarkkailla koska häiritsevät oireet ovat läsnä joka hetki ilman mitään mittaustuloksiakin. - ei varmasti ole
normaalia jos koko ajan on päällä 37 astetta, siinä kulkee kuumeen raja.
- siis....
ei varmasti ole kirjoitti:
kuumeen raja ei todellakaan ole 37. Kenellekään ei myöskään koskaan ole samaa ruumiinlämpötilaa jatkuvasti, vaan se vaihtelee siis koko ajan ja joka päivä riippuen ulkoisista tekijöistä (aktiviteetista, vuorokauden ajasta jne.). Se voi helposti vaihdella asteenkin verran vuorokaudessa ja se ei ainoastaan ole normaalia, vaan niin se kuuluu ollakin.
- ei ole
siis.... kirjoitti:
kuumeen raja ei todellakaan ole 37. Kenellekään ei myöskään koskaan ole samaa ruumiinlämpötilaa jatkuvasti, vaan se vaihtelee siis koko ajan ja joka päivä riippuen ulkoisista tekijöistä (aktiviteetista, vuorokauden ajasta jne.). Se voi helposti vaihdella asteenkin verran vuorokaudessa ja se ei ainoastaan ole normaalia, vaan niin se kuuluu ollakin.
normaalia. Usko nyt.
- kuumeesta
ei ole kirjoitti:
normaalia. Usko nyt.
ja normaalilämpötiloista ja niiden vaihteluista - ei sairauden tunteesta. Sairauden tunnetta voi olla ilman kuumettakin.
- asiantuntijat paikalla,
kuumeesta kirjoitti:
ja normaalilämpötiloista ja niiden vaihteluista - ei sairauden tunteesta. Sairauden tunnetta voi olla ilman kuumettakin.
niin miksi silloin, kun on päänsärky pahoinvointeineen, niin kehonlämpökin on aina 35,6-8? Jos taas alle 35, niin olo on kuin kuolemaa tekisi?
- elohopeamittarissa
ei varmasti ole kirjoitti:
se on selkeästi punaisella merkattu.
Se on kuumeen raja, on eri asia miten se kenelläkin tuntuu. - keskimääräinen
elohopeamittarissa kirjoitti:
se on selkeästi punaisella merkattu.
Se on kuumeen raja, on eri asia miten se kenelläkin tuntuu.normaalilämpö. Se punainen ei tarkoita siis kuumeen rajaa.
Normaalilämmön yläraja on aamuisin noin 0,5 astetta 37 asteen molemmin puolin, mutta tässä esiintyy huomattavaa yksilöllistä vaihtelua. Illalla lämpö voi normaalistikin olla 0,5 astetta korkeampi. Melko vähäinenkin rasitus nostaa ruumiinlämpöä lihasten tuottaman lämmön vuoksi.
- asiasta perillä
Jos kuumeilu häviää muualla ja vointisi virkistyy ja sama uusiutuu kun tulet takaisin kotiin, kannattaa taloa tutkia tarkemmin. Mikä tahansa oire joka helpottaa muualla ja uusiutuu systemaattisesti samassa tilassa, voi johtua rakennuksen epäpuhtauksista.
- siinä
siis ollut kysymys kuumeilusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p555685Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "742834Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella192058No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol401905Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1611819- 181781
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5153881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191161Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy821145Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah66965