Mikä ihmeeen kylä tämä on kun asukkaatkin haukkuvat mennen tullen?
Nuoret pakenevat mahdollisimman pian kun vaan on mahdollista.
Kunnan asukaskanta vaan vanhenee, keski-ikä varmaankin korkea.
Ainoastaan kesällä täällä näkee keski-ikäistä ja nuorempaa porukkaa.
Mökkinkuntana ilmeisesti hyvä kun on "tuhansia" järviä ja kaunis luonto.
Mikä on Mäntyharju?
9
1480
Vastaukset
- puhut asiaa
Puhut aivan asiaa, mutta näin tämä valitettavasti on. Kesällä on AIVAN erilaista, kun on kesäasukkaat, näkee muita naamoja täälläkin ja tapahtumaa on kaikenlaista.
Talvi on aivan toista aikaa, koko kylä kuolee hiljaisuuteen, aivan kun olisi talviunilla ja kevällä alkaa ihmiset heräämään.
Kunhan miettisivät jossakin ylemmällä taholla tätä asiaa ja tekisivät asialle jotain. Itse olen etelästä päin ja nyt asunut toistakymmentä vuotta täällä, ja voi sanoa että kyllä on aivan toisenlaista siellä kuin täällä. Ja jos tämä vielä alaspäin menee niin parempi muuttaa pois kokonaan, kuolee hiljalleen kokonaan kylä, kun mitään ei tapahdu, valitettavaa mutta totta. - aukko
Musta aukko keskellä ei mitään.Kuollaan omaan pätemisen tarpeeseen.Pysyvistä asukkaista ei välitä kukaan.Kesämökkiasukaskuninkaat on vaan jotain:Järjestetään jotain helvetin lama-asuntomessuja ja paikalliset kuolee tylsyyteen!Se on paikkakunta nimeltään Mäntyharju!Eipä ollut paikallinen lukio Suomen 200:n parhaan listalla viikonlopun vertailussa,kertonee paikkakunnan tasosta jotain!
- SaaNoo
Yrittäkää haalia tänne nuorempia asukkaita että saataisiin kunta elpymään!
Vanhoja ihmisiä on raitilla liikaa! Tosin ei mulla ole mitään vanhuksia vastaan (päinvastoin), mutta ikärakenne pitäisi saada toisennäköiseksi, jooko?- mari . ..
Aivan, tarvitaan nuoria työnhaluisia ihmisiä. Kyllä tekevälle täältä työtä löytyy.
- VaiNäinOnNäppylät
mari . .. kirjoitti:
Aivan, tarvitaan nuoria työnhaluisia ihmisiä. Kyllä tekevälle täältä työtä löytyy.
Niin että löytyykö??
Ite nuorena ihmisenä jouduin muuttamaa Etelä-Suomeen työnperässä, ja niin sitä joutui puolisokin. Jos oman alan työtä etsii on parempi lähteä, ja vähän vilkkaan...
- totinen poika
Tammikuussa lähti 29 ja tuli 10, tappiota siitä syntyi 19 henkeä; kuoli 14 ja syntyi 5, eli väestö väheni kuussa kaikkiaan 28 henkilöä.
Jos sama meno jatkuu, koko vuoden väestötappio olisi 12x28 eli 336 henkeä. Eihän silloinkaan tosin vielä olla alitettu 6000 asukkaan tasoa, mutta ei siitä kaukana enää olla. - on minulle
paikka, jossa sielu lepää. Sukulainen asuu siellä Sarkajärven rannalla. Vietän hänen luonaan joka kesä muutaman päivän ja se on todellista hermolepoa uskomattoman kauniilla paikalla.
Se on harmi, jos siellä asukaskato kovin jyllää, mutta näinhän se tahtoo olla eripuolilla suomea, nuoriso joutuu lähtemään opintojen/työn perään isommille paikkakunnille.
Se on sitten siellä sama meininki, kuin täällä etelämmässäkin, kyllä suukopua käydään mennen, tullen, täälläkin.
Mäntyharju on tavattoman kaunista seutua.- puhut, että
Mäntyharju on kaunista seutua, mutta kaikkien suomalaisten tuppukylien tapaan, sisäsiittoinen ja sisäänpäin lämpiävä kylä. Kylmä totuus...
- mari ...
puhut, että kirjoitti:
Mäntyharju on kaunista seutua, mutta kaikkien suomalaisten tuppukylien tapaan, sisäsiittoinen ja sisäänpäin lämpiävä kylä. Kylmä totuus...
Seudun kauneudesta on vähän vaikeaa sanoa, kauneus kun on kovin suhteellinen käsite, mutta se on kuitenkin varsin virkeä kunta moneen muuhun lähiseudun kuntaan verrattuna.
Juuri tuo virkeys aiheuttaa sen, että niin monet huomaavat mahdollisuuden lähteä muualle kunnasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057