Jos tiedät kuolevasi

Kysymykseni

Mihin uskoon turvaudut? Itse turvaudun vl uskoon...ja olen varmasti taivaan ilossa kun kuolen. Piste.

9

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymykseni

Jos tiedät siis kuolevasi melko pian, tyyliin syöpään tms.
      Toisaalta monesti kuolemaan ei osaa varautua mitenkään, esim. liikenneonnettomuudet jne.

• kun emme tiedä

päiviemme määrää niin "sinä päivänä kun kuulet Jumalan kutsun, älä paaduta sydäntäsi"

• Kempelainen

synnit anteeksi, Vl ihmiseltä, jos satut olemaan yksin metsässä.

• kipusisko.

Olen niin paatunut, että vaikka tietäisin kuolevani kohta syöpään, en sittenkään pystyisi tekemään parannusta ja turvautumaan vl-uskoon, koska uskoa ei noin vain oteta, ellei sitä saada lahjaksi, siis etulahjaksi.
      Jos jätän parannukseni viime tippaan, sitä ei enää sitten pysyt edes tekemään,vaikka vl-saarnamies sitä minulle kuolinvuoteen vierellä tuputtais. Olen nähnyt sairaanhoitajana tapauksia, joissa saarnamies on tullut kuolevan potilaan luo ja kehoittanut parannukseen. Kuoleva potilas ei saa enää sanotuksi edes tahdon uskoa sanaa, koska on niin paatunut, eli saatanan vallassa. Vaikka en ole itse uskovainen, tajuan asian hyvin. Parannusta en itsekkään pysty tekemään, en nyt, enkä kuolinvuoteella.
      Olen niin sanotusti suruttomassa tilassa. Pienenä kävin seuroissa paljonkin, mutta koskaan minä en psytynyt tekemään parannusta, olen senverran kovaksikeitetty sisupussi.
      Tässä työssäni joudun niin paljon kuolevien ja sairaiden kanssa tekemisiin, että olen paaduttanut itseni kokonaan kuolemalle.

Minulla ei vain ole sielunhätää ollut koskaan, en pelkää kuolemaa, en helvettiä.
      Uskon vain armolliseen ja oikeudenmukaiseen Jumalaan, joka ottaa huomaansa jokaisen, joka sanoo: Jeesus, ota minut tykösi.

• kuitenkin muistaa

sekin lause, jossa sanotaan jotenkin tähän tapaan. "Jumala voi herättää itselleen opetuslapsia vaikka kivistä"

• Selittää

" olen noudattanut kaikkia srk sääntöjä"

• wanhawaimo

Sinun turvautumisesi vl-uskoon osoittautuu turhaksi viimeistään "taivaan porteilla".

Sellaista uskoa ei Raamatussa nimittäin ole mainittu lainkaan. Eikä edes "toisella nimellä" tai muuten tunnistettavasti. Vl-usko on paljastunut joukko-opiksi (="kun tässä joukossa kuljet, varmasti perille kostut") ja seurakuntajumalan uskoksi. Sellainen usko ei ole Raamatun mukaista.

Minä uskon Jeesukseen Kristukseen syntieni sovittajana ja puolestani kärsineenä Jumalan Poikana. Sillä uskolla pääsen taivaaseen Jeesukseen lupauksen mukaan.

Piste.

• Vain Jeesus-usko pelastaa

• tästä asiasta

ei vl-usko tai johonkin muuhun uskonlahkoon kuuluminen ketään pelasta. Ainoa tie pelastukseen on henkilökohtainen usko Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan Poikaan. Jos joku muuta luulee tai väittää kannattaa lukea raamattunsa tarkemmin. Sieltä nämä perustotuudet on löydettävissä, eikä tosiasioiden esittämiseen tarvita "välimiehiä". Hyvä on toki kuulua seurakuntaan, mutta pakkopaitaa siitä ei itselleen kannata ottaa, jos muutenkin kokee tulevansa toimeen armon auringon alla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2371
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      1961
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      24
      1856
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1653
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1478
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1022
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      17
      980
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      855
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      840
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      798
    Aihe