Saamani tiedon mukaan

Taivas on Jerusalemissa

Taivas on Isrelissa, ei avaruudessa. Palstalla Kemepelainen kirjoittaa näin aamulla.

1 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää.
2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem LASKEUTUI TAVAALTA, JUMALAN LUOTA juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. ** Eli taivas tulee Jerusalemiin. Se on mitoiltaan 2309kmx 2309 km, ja pyramidi, saman verran korkea.

3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, JUMLAN ASUISIJA IHMISETN KESKELLÄ Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, ** Eli Jumala tulee Jeesuksen mukana alas.

4 ja hän pyyhkii heidän silmistään JOKA AINOAN KYYNELEEN, JA KUOLEMAA EI ENÄÄN OLE, KUKAAN EI MUISTA ENTISTÄ VAIVAANSA, sillä kaikki entinen on kadonnut

6 Vielä hän sanoi minulle: "Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä. ** Jeesus on alku ja loppu ja silloin tulee se lähde, joka ON IKUINEN JA SIITÄ VOI JUODA JANOONSA, josta alempana.

7 Tämä on voittajan palkinto. Minä olen hänen Jumalansa, ja hän on minun poikani.

8 Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: HE JOUTUVTA TULISEEN JÄRVEEN, rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."

10 Henki valtasi minut, ja enkeli vei minut suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui taivaasta, Jumalan luota. ** ELI TAIVAST TULEE TÄNNE, ME EMME MENE TAIVAASEEN, sillä ei Jeesusta kieltävät vois sinne tulla mukaan tuomilla, se on oltava maan päällä.

11 Se loisti Jumalan kirkkautta, se säihkyi kuin kallein jalokivi, kuin kristallinkirkas jaspis.

12 Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet.

13 Idän puolella oli kolme porttia, pohjoisessa kolme, etelässä kolme ja lännessä kolme porttia.
14 Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet

15 Enkelillä, joka minulle puhui, oli kultainen mittakeppi kaupungin sekä sen porttien ja muurin mittaamista varten.

16 Kaupunki oli neliön muotoinen, yhtä leveä kuin pitkä. Enkeli mittasi kaupungin kepillään ja sai tulokseksi kaksitoistatuhatta stadionmittaa*; pituus, leveys ja korkeus olivat kaikki tämänsuuruiset. ** Selitys 14,20 > Rypäleet poljettiin altaassa kaupungin ulkopuolella, ja verta pursui niin, että veri vielä tuhannen kuudensadan stadionmitan päässä ulottui hevosen kuolaimiin asti. ,Stadion on kreikkalainen pituusmitta, 192 metriä.< Myös Heskiel kirjoittaa tästä 48;16,17 > 16 Nämä ovat kaupungin mitat: pohjoissivu neljätuhattaviisisataa kyynärää, eteläsivu neljätuhattaviisisataa kyynärää, itäsivu neljätuhattaviisisataa kyynärää ja länsisivu neljätuhattaviisisataa kyynärää.
17 Kaupungin ympärillä tulee olla avoin kaista, jonka leveys on pohjoissivulla kaksisataaviisikymmentä kyynärää ja eteläsivulla samoin kaksisataaviisikymmentä, itäsivulla kaksisataaviisikymmentä ja länsisivulla kaksisataaviisikymmentä kyynärää. Mutta Jeesus sanoi heille: "Näettekö kaiken tämän? Totisesti: kaikki revitään maahan, tänne ei jää kiveä kiven päälle." Jumala sanoi: "Tulkoon valo!" Ja valo tuli. Jumala näki, että valo oli hyvä. Jumala erotti valon pimeydestä

3

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sehän viittaa
    • vanhalestadiolaisuudessa

Koko komeus selitetään yksinkertaisella tavalla, elikkä kaunis Jerusalemi on Jumalan lasten joukko maan päällä. Kerran eräs saarnamies kuvaili tätä ilmestyskirjan kohtaa sanomalla, että se tarkoittaa tätä suviseurakenttää ja telttaa, jonka ympärillä huörii suuri joukko jumalan lapsia.
      Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä, luki kerran juhlaportissa suviseurakentällä.
      Ilmestyskirjan Jerusalemilla ei missään nimessä tarkoiteta Israelin pakanakansan kaupunkia, vaan suomen Jumalan lasten eli vanhoislestadiolaisten joukkoa. Anna sinä sen kempeläisen olla omissa harhakuvitelmissaan, hän on eksykissä ja pahasti.

• pieleen?

kerrotko sen, sillä Hän valotti Raamattua?

Ei siellä mitään suviseuroista, eikä Suomesta puhuttu?

avaaja?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe