http://www.flickr.com/photos/35189197@N04/
Tuonne laitoin ne kuvat, siinä vaan tulee ne väärinpäin.. Eli alkaen viimeisemmästä tilanteesta, ja lopussa on tilanne ennen käsittelyä.
Täytyy sanoa ettei se jälki nyt suurenmoinen ole.. Mutta tyytyväinen olen :) Sitä paitsi menee vielä viikkoja siihen lopulliseen kuosiin. Sitten vaan rusketus, niin todella hyvä!
(ero tuolla kuvasarjalla ja mainoksella on todella huomattava)
Tosiaan, juonteet tuolla ei lähteneet, niihin laitetaan juvederm-täyte myöhemmin joka tasoittaa ne.
TCA_kuorinnan kuvat
129
14404
Vastaukset
- ...........
onhan tuo ihan kohtuullinen ero.itselläni about sama tilanne kuin sinulla ennen käsittelyä,täytynee investoida tuohon.Thx:)
- miiiiiii
Paljon tuo hoito maksoi ja missä niitä tehdään Suomessa?
- Terveystalo
Itse asun pk-seudulla, täällä ei oikein ole hyviä eksperttejä. Kelakorvauksen jälkeen hinnaksi jäi 240 euroa!
Tämä ketju on viittaus tähän:
http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4000000000000037&posting=22000000040766429
- frerff
Miten tuo omasta mielestä vaikutti ihoosi? Tai saa muutkin kertoa kuvien perusteella.
- Aloittaja..
Juu, siis onhan ero ihan huomattava, eli tyytyväinen olen! Mutta vielä pitää käydä ainakin kerran, tai 2 olisi vielä parempi.. Sitä vaan tulee niin "ahneeksi" Mutta tosiaan ehdottomasti paras hoito tällä hetkellä arpiin.
- arpiongelmainen
Olipa hieno kuvasarja, kiitos tosi paljon sen postittamisesta. Ero on huomattava ja ymmärsinkö nyt oikein että olet käynyt vain yhdessä TCA-kuorinnassa kuvasarjan aikana? Minä olen ymmärtänyt että kyseessä on sellainen hoito, mikää pitää tehdä useamman kerran ennen kunnon tuloksia. Minulle itselle on tehty hiilidioksidilaserhionta, ja tulos ei ollut ainakaan yhtään parempi vaikka hoito maksoi varmaan 3000 euroa. Ja kaupan päälle naama punoitti puoli vuotta tosi pahasti. Missä kävit hoidossa? Tosi hyvä tulos. Kiitti vielä paljon, kun laitoit kuvatkin, ei ihan pieni vaiva...
- Aloittaja..
Tuo on siis yhden käsittelyn jälkeen. Todellakin paras hoito arpiin, mutta kaikki eivät sitä osaa antaa oikein. mm- helsingissä vain rahastavia ammattitaidottomia henkilöitä. Tampereen terveystalolla mä kävin. 3 kertaa on aika maksimi, jos haluaa sen hyvän ihon.
Eräs onnettomuudessa ollut henkilö, keneltä kasvot meni pilalle kokonaan sai hyvän lopputolksen kanssa. Hän kynsi naamallaan hiekkaa ihon alle ja hänen ihonsa suorastaan ruostui pilalle. Hän joutui käymään 6 kertaa, mutta niin monesti joutuu käymään vain suuressa onnettomuudessa ollut.
Aknearpiin 3 kertaa on ollut maksimi, ja silloin se maksaa 750 euroa yhteensä tampereella, helsingissä 1200.. - ssssss
Aloittaja.. kirjoitti:
Tuo on siis yhden käsittelyn jälkeen. Todellakin paras hoito arpiin, mutta kaikki eivät sitä osaa antaa oikein. mm- helsingissä vain rahastavia ammattitaidottomia henkilöitä. Tampereen terveystalolla mä kävin. 3 kertaa on aika maksimi, jos haluaa sen hyvän ihon.
Eräs onnettomuudessa ollut henkilö, keneltä kasvot meni pilalle kokonaan sai hyvän lopputolksen kanssa. Hän kynsi naamallaan hiekkaa ihon alle ja hänen ihonsa suorastaan ruostui pilalle. Hän joutui käymään 6 kertaa, mutta niin monesti joutuu käymään vain suuressa onnettomuudessa ollut.
Aknearpiin 3 kertaa on ollut maksimi, ja silloin se maksaa 750 euroa yhteensä tampereella, helsingissä 1200..Kuinka pitkä väli noiden 3 hoitokerran välissä pitäisi olla? Mitenköhän hoidossa käynti onnistuu, jos asuu melkeimpä toisella puolella Suomea Tampereelta?
- Aloittaja..
ssssss kirjoitti:
Kuinka pitkä väli noiden 3 hoitokerran välissä pitäisi olla? Mitenköhän hoidossa käynti onnistuu, jos asuu melkeimpä toisella puolella Suomea Tampereelta?
No siis hoitokertojen välissä riittää n. 3-4 viikkoa.
Ja ihan hyvin voi vaikka toiselta puolen suomeakin tulla, mutta voi kokeilla tietysti lähempääkin. Eli iho ei ole paha heti kuorinnan jälkeen. Vasta itse välttäisin liikkumista 2-3 vrkn kuluttua - tätsyn kaa
Aloittaja.. kirjoitti:
No siis hoitokertojen välissä riittää n. 3-4 viikkoa.
Ja ihan hyvin voi vaikka toiselta puolen suomeakin tulla, mutta voi kokeilla tietysti lähempääkin. Eli iho ei ole paha heti kuorinnan jälkeen. Vasta itse välttäisin liikkumista 2-3 vrkn kuluttuaKiitos kuvista ja infosta.Mun mielestä sun iho ei kuitenkaan ole mitenkään paha.Itse olen samanlaisten arpien kanssa elellyt jo lähes 30 vuotta.Nyt vaan tuli mieleen,että voishan noita yrittää tasoittaakkin ja jos samalla siliäis pari ryppyä niin hyvä olisi.Eikö tosiaankaan Hesassa ole osaajia?Ja täytyy kertoa,että muinoin oli kosmetologin tekemä kuorinra,jonka nimi oli Scrasmmeck tms.niin tulos näyti samalta ja kuorinnan lopussa kipu oli aikamoinen;)
- oliko laser vaihtoehtona?
Hei, kun mietit eri vaihtoehtoja kuorinnassa, tuumasitko missään vaihessa ihon laser-kuorintaa? Kertoiko Hjerppe onko TCA:lla ja laserilla mitään eroa, esim. TCA:ssa pitää käydä useammin (3-5 kertaa) ja riittääkö laseroinnissa 1-2 kertaa? Toipuminen laseroituna taitaa viedä 2 viikkoa ainakin, kun TCA:ssa riittää se viikko?
- mutta ...
itsehän sen tietysti parhaiten näet. Ihon väri varmaan ainakin parani. Toisaalta eipä sulla mitenkään pahat arvet ole, eihän mies edes saa olla mikään siloposki. ;)
- Aloittaja..
Viimeinen kommentti ei ollut hirveen hyvä :/ Mutta en nyt loukkaantunutkaan. Siis kyllä, nyt on viel parempi. Eli kyllä eroa löytyy tosi paljon kun tarkkailee. En tiedä jaksanko enää kuvia laittaa, nyt se on jo lopullinen. Ja siihen miehen siloposkisuuteen.. Kyllä mun naispuoliset kaverit on ihan tarpeeksi hyvin kertonut faktat, eli omaksi parhaakseni tuon teen :)
Juu laseroinnista oli kanssa puhetta.. Laserointi maksaa ainakin 5 kertaa enemmän, tarvii tehdä kanssa usemmin. Ei niin tehokas kuin TCA.
Ja tosiaan 3 kertaa on se maksimi mitä TCAn takia on arville tehty. - laser vs. tca?
Aloittaja.. kirjoitti:
Viimeinen kommentti ei ollut hirveen hyvä :/ Mutta en nyt loukkaantunutkaan. Siis kyllä, nyt on viel parempi. Eli kyllä eroa löytyy tosi paljon kun tarkkailee. En tiedä jaksanko enää kuvia laittaa, nyt se on jo lopullinen. Ja siihen miehen siloposkisuuteen.. Kyllä mun naispuoliset kaverit on ihan tarpeeksi hyvin kertonut faktat, eli omaksi parhaakseni tuon teen :)
Juu laseroinnista oli kanssa puhetta.. Laserointi maksaa ainakin 5 kertaa enemmän, tarvii tehdä kanssa usemmin. Ei niin tehokas kuin TCA.
Ja tosiaan 3 kertaa on se maksimi mitä TCAn takia on arville tehty.Hei,
miten hoidit tca:n jälkeen ihoa, kutisiko iho kovin? Käytitko vaseliinia/bebanthea vai muita apteekin perusvoiteita? Ärtyikö ihosi missään vaiheessa, entä tuliko punaiseksi (kuten laserissa tulee useammaksi kuukaudeksi)? Miehelle on varmaankin helpompaa käsittelyn jälkeinen elämä, mutta näin naispuolisena on vaikea ajatella kulkevansa kovin punanaamaisena ihmisten ilmoilla joten voikohan ihoa meikata pian käsittelyn jälkeen..? - Aloittaja..
laser vs. tca? kirjoitti:
Hei,
miten hoidit tca:n jälkeen ihoa, kutisiko iho kovin? Käytitko vaseliinia/bebanthea vai muita apteekin perusvoiteita? Ärtyikö ihosi missään vaiheessa, entä tuliko punaiseksi (kuten laserissa tulee useammaksi kuukaudeksi)? Miehelle on varmaankin helpompaa käsittelyn jälkeinen elämä, mutta näin naispuolisena on vaikea ajatella kulkevansa kovin punanaamaisena ihmisten ilmoilla joten voikohan ihoa meikata pian käsittelyn jälkeen..?Hoidon jälkeen pesin kasvot decubal puhdistusvaahdolla ja n. joka toinen päivä rasvasin bevita R voiteella (en tiedä olisiko ollut pelkkä bevita se oikea?) Mutta sitten toisinaan en rasvaillut kun tuntui lohkeilevan paremmin pois s evanha iho.
Siis tuon käsittelyn jälkeen ei ainakan asiakaspalvelutyöhön ole mitään asiaa. ihmisten ilmoilla itse kehtasin liikkua vielä 2vrk. Käsittelyn jälkeen, mutten enää sen jälkeen.
Iho oli kuoriutumisen jälkeen ihan normaali, eli mulla riitti se 8vrk:n sairasloma. Sen jälkeen ei kukaan huomannut mitään.
Ja heti käsittelyn jälkeinen punaisuus ei ollut paha, sama tosiaan kun etelän matkan jälkeen. eli hyvin kehtasi liikkua. - aknearpinen
Aloittaja.. kirjoitti:
Ja tosiaan 3 kertaa on se maksimi mitä TCAn takia on arville tehty.Mulle on tehty 2 kertaa laserhionta (co2-laser) ja toisen kerran jälkeen iho ei meinaa toipua millään. Olen laittanut vaseliinia, bepantteenia, kortisonia en uskalla laittaa. Iho on punainen, hilseilee koko ajan eikä meinaa mitenkään parantua. Mutta eikö noita lasereitakin ole erilaisia, joitakin tehdään monta kertaa ja joitakin 1-2 kertaa. Mulle tehtiin tämä co2 nukutuksessa, mutta tulos ei ole kuitenkaan kovin hyvä, arpia näkyy silti. Maksoi yli 5000e kun halusin koko kasvojen käsittelyn. Kyllä tämä arpien hoito on vaikeeta. Kai se on niin että eri ihotyypeille auttaa eri hoidot.
- ceekaks
aknearpinen kirjoitti:
Mulle on tehty 2 kertaa laserhionta (co2-laser) ja toisen kerran jälkeen iho ei meinaa toipua millään. Olen laittanut vaseliinia, bepantteenia, kortisonia en uskalla laittaa. Iho on punainen, hilseilee koko ajan eikä meinaa mitenkään parantua. Mutta eikö noita lasereitakin ole erilaisia, joitakin tehdään monta kertaa ja joitakin 1-2 kertaa. Mulle tehtiin tämä co2 nukutuksessa, mutta tulos ei ole kuitenkaan kovin hyvä, arpia näkyy silti. Maksoi yli 5000e kun halusin koko kasvojen käsittelyn. Kyllä tämä arpien hoito on vaikeeta. Kai se on niin että eri ihotyypeille auttaa eri hoidot.
Hei, ollaan samassa veneessä. Myös mulle tehty toistamiseen laserhionta eikä iho tunnut toipuvan millään! Myös minä rasvannut vaseliinilla ja lopulta myös bebanthenilla mutta kutina ei auta. Ihan hirvee kutina koko ajan ja naama paloauton punainen. Kuinka kauan sinulla laseroinnista on, kenellä teetit? Oliko sinulla syviä arpia/epätasainen ihon väri? Mulla noita molempia ja suurentuneet huokoset. Mutta nyt siis olen tosi epätietoinen kun en tiedä menikö ojasta allikkoon..
- marsussss
Kiitos sulle kun kerrot kokemuksestasi..
Haluaisin kokeilla tota TCA:ta, oliko se lääkäri yksityinen? Saako tätä hoitoa myös kauneussalongista? Mitä tarvitaan, että Kela auttaa maksamaan hoidosta? Saisinko Tampereen lääkärin yhteystiedot? Suurkiitokset...- Aloittaja..
Noihin kaikkiin kysymyksiin löytyy jo vastaukset jos luet huolellisesti tämän viestiketjun :)
Kela korvaa vain silloin kun käyt lääkärillä ja kyseessä sairaudenhoito eli aknearvet.
Treen lääkärin yhteystiedot löytyy googlesta terveystaloja sieltä ihopuoli. Mutta ajanvarauksen kautta.
- Idiootti
Olen todella iloinen kun löysin täältä nämä kuvat ja tarkan selostuksen TCA-kuorinnasta. Itse olen etsinyt englanninkielisiltä sivuilta lähtien tietoa ja ennenkaikkea kuvia hoidon vaikutuksesta, mutta tämä on ylivoimaisesti paras kokonaiskuva hoidosta, johon olen toistaiseksi törmännyt. Jos mahdollista, itse aion suorittaa kyseisen hoidon luultavammin kesän jälkeen jos rahat saan kasaan ja mahdollisuus siihen tulee. Itselläni on todella pitkäaikaisesta (5-6v.) mustpäiden puristelusta jäänyt kolomaisia arpia naamaan ja etenkin poskiin todella tiheään, enkä tiedä ovatko ne kaikki arpia vai suurentuneita ihohuokosia. Uskoisin, että lähinnä "arpeutuneita ihohuokosia". Finnejä minulla ei ole juurikaan ollut. Tunnut todella asiantuntijalta aiheeseen liittyen, ja jos rohkeutta olisi haluaisin lähettää kuvani sinulle arvioitavaksi, sillä haluaisin asiaan perehtyneeltä saada tietoa onko hoidosta minulle hyötyä. Asiantuntevan lääkärin tai kosmetologin vastaanotolle minun on vaikea päästä asuinpaikkani takia, eikä tavallisesta lääkäristä välttämättä olisi edes hyötyä kyseistä hoitoa silmällä pitäen. Olen kanssa mies, eikä tuttavapiirissä ole juuri kavereita jonka kanssa tästä voisi puhua.. Kellään muulla kun ei vastavaa ongelmaa tunnu olevan. :/ Kiitos vielä kerran ketjustasi, se todella piristi mieltä ja antoi uskoa siihen, että jtn on vielä tehtävissä!
- hhhh4
Auttaako tuo TCA-kuorinta siis myös näihin punaisiin läntteihin kasvoissa? eli arpia ne kai ovat mutta ei syviä..
En haluais rahaa turhaan tuhlata jos ei sitten tulosta tulekkaan .- scarred80
Ihan hyvä tulos poskissa oleviin arpiin.Mitä mieltä olet, auttoiko leuassa olevaan syvempään arpeen yhtään?Mulla nimittäin pari samanlaista arpea ja harkitsen tca etsausta.
- tca peel 4 me
scarred80 kirjoitti:
Ihan hyvä tulos poskissa oleviin arpiin.Mitä mieltä olet, auttoiko leuassa olevaan syvempään arpeen yhtään?Mulla nimittäin pari samanlaista arpea ja harkitsen tca etsausta.
Mäkin olin miettinyt tuota kuorintaa, mutta sen vois toteuttaa niin, että kuorinta etsaus niihin koloihin, jotka vielä paremmin poskilta erottuvat.
Pääkaupunkiseudulla ei osaavia lääkäreitä vai? Onko sitten kokemusta esim. Siluetin lääkäreistä? En tiedä mistä kummasta johtuu, että Jotain Hjerppeä - tai mikä lie - aina ja vain mainostetaan. Veikkaisin, että suurin osa ko. hoitoa saaneista pk-seudun asukeista ei vain ole täällä puhumassa asiasta. Helsingissä tehdään paljon kasvohoitoja ja leikkauksia yms. mahdollista. Manselaisille taitaa olla ihan uus juttu tää ihonhoito, kun siitä niin vauhkotaan?? :)
Esimerkiksi Siluetista varmasti saa asianmukaisen happokuorinnan asianmukaiseen (400 e, plus toimistomaksu ja konsultointi) hintaan.
Mitä aloittajan kuviin tulee, arvet vaikuttavat aika hankalilta ja myös vanhoilta. Ei ihme, jos yksi hoito ei tee siloposkea. Omalla kohdalla arpia on lähinnä poskissa, ei varsinaisesti kraatereita, vaan pienempiä terävämpireunaisia mätäpaisemuistoja. - mahtaa olla
tca peel 4 me kirjoitti:
Mäkin olin miettinyt tuota kuorintaa, mutta sen vois toteuttaa niin, että kuorinta etsaus niihin koloihin, jotka vielä paremmin poskilta erottuvat.
Pääkaupunkiseudulla ei osaavia lääkäreitä vai? Onko sitten kokemusta esim. Siluetin lääkäreistä? En tiedä mistä kummasta johtuu, että Jotain Hjerppeä - tai mikä lie - aina ja vain mainostetaan. Veikkaisin, että suurin osa ko. hoitoa saaneista pk-seudun asukeista ei vain ole täällä puhumassa asiasta. Helsingissä tehdään paljon kasvohoitoja ja leikkauksia yms. mahdollista. Manselaisille taitaa olla ihan uus juttu tää ihonhoito, kun siitä niin vauhkotaan?? :)
Esimerkiksi Siluetista varmasti saa asianmukaisen happokuorinnan asianmukaiseen (400 e, plus toimistomaksu ja konsultointi) hintaan.
Mitä aloittajan kuviin tulee, arvet vaikuttavat aika hankalilta ja myös vanhoilta. Ei ihme, jos yksi hoito ei tee siloposkea. Omalla kohdalla arpia on lähinnä poskissa, ei varsinaisesti kraatereita, vaan pienempiä terävämpireunaisia mätäpaisemuistoja.varsinaisen kuorinnan ja etsauksen hintaero?
- Pitkästä aikaa
mahtaa olla kirjoitti:
varsinaisen kuorinnan ja etsauksen hintaero?
Katselin noita kuvia ja en voi kuin ihmetellä eroa!! Huh huh missä kunnossa sitä on ollutkaan.. Mutta joulun aikaan vielä menen toiseen kertaan. SIlti en enää ajattele asiaa kuin kerran kuussa maksimissaan.
Niin... Kyllä helsingissäkin on experttejä mutta jo 150 euron edullisempi hinta houkuttelee menemään tampereelle.
Ja luin pari kommenttia ettei helsingin toimenpitestä ollut jollekin mitään hyötyä.
Voitte tietysti mennä kokeilemaan ja kertoa kokemuksistanne.
Varsinainen kuorinta ja etsaus on samanhintaista. Erona se, että etsaus on tehokkaampaa ja laitetaan ihan siihen arpeen vaan. Kuorinta suoritetaan koko alueelle. - aknearpinen....
tca peel 4 me kirjoitti:
Mitä aloittajan kuviin tulee, arvet vaikuttavat aika hankalilta ja myös vanhoilta. Ei ihme, jos yksi hoito ei tee siloposkea. Omalla kohdalla arpia on lähinnä poskissa, ei varsinaisesti kraatereita, vaan pienempiä terävämpireunaisia mätäpaisemuistoja.Mulla on omakohtaista tietoa asiasta, soittelin loppukeväästä eri paikkoihin. Helsingissä on ainakin Eiran sairaalassa ja Siluetissa on TCA-hoitoa, myös Mehiläisessä ja Ihoakatemiassa tehdään sitä. Olen soittanut näihin paikkoihin, ja kysellyt hoidoista ja hinnoista. Helsinkiläisenä pitää sanoa, että valitettavasti parhaat tiedot sain minäkin sieltä Tampereelta ja perusteellisimmat vastaukset, vaikka aionkin käydä hoidossa Helsingissä näillä näkymin. Se oli juuri tämä edellä mainittu lääkäri jolle sain puhelinajan. Kyselin Helsingin paikoista, ja hän sanoi että ainakin Mehiläisessä ja Ihoakatemiassa tehdään näitä hoitoja ja on kokenut henkilökunta. Mutta olisin kiinnostunut siitä etsaushoidosta ja siitä en saanut Helsingin paikoista vielä tietoja, uusi hoito kyseessä. Taidan uusia vielä tämän soittelu ja meilailukierroksen ja voin laittaa tietoja sitten tänne luettavaksi. Hinnat vaihtelee myös tosi paljon eri paikoissa.
- jos laitat tänne tietoja
aknearpinen.... kirjoitti:
Mulla on omakohtaista tietoa asiasta, soittelin loppukeväästä eri paikkoihin. Helsingissä on ainakin Eiran sairaalassa ja Siluetissa on TCA-hoitoa, myös Mehiläisessä ja Ihoakatemiassa tehdään sitä. Olen soittanut näihin paikkoihin, ja kysellyt hoidoista ja hinnoista. Helsinkiläisenä pitää sanoa, että valitettavasti parhaat tiedot sain minäkin sieltä Tampereelta ja perusteellisimmat vastaukset, vaikka aionkin käydä hoidossa Helsingissä näillä näkymin. Se oli juuri tämä edellä mainittu lääkäri jolle sain puhelinajan. Kyselin Helsingin paikoista, ja hän sanoi että ainakin Mehiläisessä ja Ihoakatemiassa tehdään näitä hoitoja ja on kokenut henkilökunta. Mutta olisin kiinnostunut siitä etsaushoidosta ja siitä en saanut Helsingin paikoista vielä tietoja, uusi hoito kyseessä. Taidan uusia vielä tämän soittelu ja meilailukierroksen ja voin laittaa tietoja sitten tänne luettavaksi. Hinnat vaihtelee myös tosi paljon eri paikoissa.
tosi hienoo jos viittit laittaa tänne noi asiat, koska turhahan meidän on kaikkien soitella ja meilailla samoista asioista :)
mäkin olen kiinnostunut tcasta, ei ole rahaa laaseriin ja arvet melkein itkettää joskus - Tarkistan vaan
Pitkästä aikaa kirjoitti:
Katselin noita kuvia ja en voi kuin ihmetellä eroa!! Huh huh missä kunnossa sitä on ollutkaan.. Mutta joulun aikaan vielä menen toiseen kertaan. SIlti en enää ajattele asiaa kuin kerran kuussa maksimissaan.
Niin... Kyllä helsingissäkin on experttejä mutta jo 150 euron edullisempi hinta houkuttelee menemään tampereelle.
Ja luin pari kommenttia ettei helsingin toimenpitestä ollut jollekin mitään hyötyä.
Varsinainen kuorinta ja etsaus on samanhintaista. Erona se, että etsaus on tehokkaampaa ja laitetaan ihan siihen arpeen vaan. Kuorinta suoritetaan koko alueelle.Oliko se niin, että sinulle tehtiin koko kasvojen kuorinta? Jos, niin siinä tapauksessa hinta on jo huomattavasti edullisempi.
Mun on myös hyvin vaikea uskoa, etteikö pk-seudulla sais kunnon kuorintaa?
Soittaapa Helsingissä mihin tahansa virastoon tai putiikkiin, vastaus on yleensä tylyhkö ja riittämätön. Vastaanotto kasvotusten saattaa olla sama. Helsinkiläiset on tylyjä. - kiinnostunut hoidosta!
Varsinainen kuorinta ja etsaus on samanhintaista. Erona se, että etsaus on tehokkaampaa ja laitetaan ihan siihen arpeen vaan. Kuorinta suoritetaan koko alueelle.Olipa melkoinen kuvasarja. Ihan kuin olisi lähtenyt blondin nahkat naamasta pahan ylirusketuksen jälkeen päiväntasaajalla! Vaikutus noihin arpiin on kyllä huomattava. Olitko piilossa koko ajan kun nahkat lähti vai kävitkö kaupassa ym? Entäs töissä? Varmasti on parempi mennä talvella hoitoon kun on pimeämpääkin. Oliko hoitosi se etsaus vai sitten tca-kuorinta, koska näyttää, että nahkat lähti koko kasvoista. Arpien kohdalla iho on heti päällimmäisen kerroksen irrottua punaisempi, eli tehtiinkö niihin sitä etsausta? Sattuiko kovasti? Olitko kipeä paljon hoidon jälkeen? Entäs kutinaa? tulee vaan mieleen että uskaltaisiko sitä itse. Laitoin paljon kysymyksiä mutta olen tosi kiinnostunut hoidosta ja toivottavasti ehdit vastata edes osaan kysymyksistä. Niin ja paljon maksoi ja missä tehtiin?
- Aloittaja..
kiinnostunut hoidosta! kirjoitti:
Olipa melkoinen kuvasarja. Ihan kuin olisi lähtenyt blondin nahkat naamasta pahan ylirusketuksen jälkeen päiväntasaajalla! Vaikutus noihin arpiin on kyllä huomattava. Olitko piilossa koko ajan kun nahkat lähti vai kävitkö kaupassa ym? Entäs töissä? Varmasti on parempi mennä talvella hoitoon kun on pimeämpääkin. Oliko hoitosi se etsaus vai sitten tca-kuorinta, koska näyttää, että nahkat lähti koko kasvoista. Arpien kohdalla iho on heti päällimmäisen kerroksen irrottua punaisempi, eli tehtiinkö niihin sitä etsausta? Sattuiko kovasti? Olitko kipeä paljon hoidon jälkeen? Entäs kutinaa? tulee vaan mieleen että uskaltaisiko sitä itse. Laitoin paljon kysymyksiä mutta olen tosi kiinnostunut hoidosta ja toivottavasti ehdit vastata edes osaan kysymyksistä. Niin ja paljon maksoi ja missä tehtiin?
Kyllä siis koko kasvojen alueelle tehtiin kuorinta. Niin ja etsaus on ihan sama kuin kuorinta. Erona vaan se, että liuos on vahvempi, siitä se etsaus nimi tulee.
Noihin kysymyksiin on vastaukset jo aiemmissa kirjoituksissani, mutta jos tässä taas kirjoittelen.
Niin ja helsingissä oli niin epäkohteliaita vastaajia, että siksi treelle menin, vaikka pk-seudulla asun.
Olin piilossa alkaen 3-4 päivästä, ostin ruokaa kaapit täyteen. Sairaslomaa sain viikon töistä, eli jo siltä ajalta sain hinnan takaisin.
Sairaslomaa saa vaan lääkäristä, ei siis jostain kauneushoitolasta. Arpiin tehtiin siis se etsaus kovemmalla liuoksella.
Sattui!!! Se käsittely oli kuin ihon polttamista!!! Mutta vaivan arvoista.
En hoidon jälkeen mitenkään kipeä ollut, ihan hyvä oli olla sisällä tekemättä mitään. Pyrin kai urheilemaan aika paljon ennen sen kuorinnan ottamista, joten palautumisviikko.
Ei kutinaa.
Todellakin suosittelen. Ja hinta oli se 240 euroa Treella. - eikö jos
Aloittaja.. kirjoitti:
Kyllä siis koko kasvojen alueelle tehtiin kuorinta. Niin ja etsaus on ihan sama kuin kuorinta. Erona vaan se, että liuos on vahvempi, siitä se etsaus nimi tulee.
Noihin kysymyksiin on vastaukset jo aiemmissa kirjoituksissani, mutta jos tässä taas kirjoittelen.
Niin ja helsingissä oli niin epäkohteliaita vastaajia, että siksi treelle menin, vaikka pk-seudulla asun.
Olin piilossa alkaen 3-4 päivästä, ostin ruokaa kaapit täyteen. Sairaslomaa sain viikon töistä, eli jo siltä ajalta sain hinnan takaisin.
Sairaslomaa saa vaan lääkäristä, ei siis jostain kauneushoitolasta. Arpiin tehtiin siis se etsaus kovemmalla liuoksella.
En hoidon jälkeen mitenkään kipeä ollut, ihan hyvä oli olla sisällä tekemättä mitään. Pyrin kai urheilemaan aika paljon ennen sen kuorinnan ottamista, joten palautumisviikko.
Ei kutinaa.
Todellakin suosittelen. Ja hinta oli se 240 euroa Treella.hoidon tekee kauneushoitolassa erikoislääkäri niin se on sama asia kuin kävisi jossain lääkäriasemalla? Ehkä vähän tyhmä kysymys mutta kysynpähän kuitenkin.
- kiinnostunut hoidosta
Aloittaja.. kirjoitti:
Ei kutinaa.
Todellakin suosittelen. Ja hinta oli se 240 euroa Treella.Kiitos tosi paljon kun vastasit noin perusteellisesti. Nyt on TCA kovassa harkinnassa ja taidan mennä arpieni kanssa hoitoon.
- Juu juu
eikö jos kirjoitti:
hoidon tekee kauneushoitolassa erikoislääkäri niin se on sama asia kuin kävisi jossain lääkäriasemalla? Ehkä vähän tyhmä kysymys mutta kysynpähän kuitenkin.
Mutta kysyhän silti jo ennen menoa, jos ehdottomasti sen saikun tarvitset.
- Kohta nätti
jos laitat tänne tietoja kirjoitti:
tosi hienoo jos viittit laittaa tänne noi asiat, koska turhahan meidän on kaikkien soitella ja meilailla samoista asioista :)
mäkin olen kiinnostunut tcasta, ei ole rahaa laaseriin ja arvet melkein itkettää joskusEksyin taas tähän ketjuun... olen päättänyt vihdoin, että maanantaina soitan Töölön Mehiläiseen. Olen jahkaillut ja jahkaillut.
Vastaanotossa kun hoitsut (eikä aina edes hoitoalan ammattilaiset) vastailee puhelimeen, niin ei kukaan voi odottaa saavansa yksityiskohtaista tietoa jostain sairaudesta taikka muusta hoidosta.
Lääkäri taas osaa kertoa tarkemmin, ja Mehiläisessäpä Helsingissä on parhaita ihotautilääkäreitä.
Mahtaakohan Mehiläisessä lääkärien taksat olla yhtä roimat kuin esim. Siluetissa... Olikos joku Mehiläisessä ottanut happohoitoa?
Joka tapauksessa aion ottaa ensimmäisen vapaan ajan Kartamaalle ja kuorintaan toivottavasti jo marraskuussa. - RISKIT!
Kohta nätti kirjoitti:
Eksyin taas tähän ketjuun... olen päättänyt vihdoin, että maanantaina soitan Töölön Mehiläiseen. Olen jahkaillut ja jahkaillut.
Vastaanotossa kun hoitsut (eikä aina edes hoitoalan ammattilaiset) vastailee puhelimeen, niin ei kukaan voi odottaa saavansa yksityiskohtaista tietoa jostain sairaudesta taikka muusta hoidosta.
Lääkäri taas osaa kertoa tarkemmin, ja Mehiläisessäpä Helsingissä on parhaita ihotautilääkäreitä.
Mahtaakohan Mehiläisessä lääkärien taksat olla yhtä roimat kuin esim. Siluetissa... Olikos joku Mehiläisessä ottanut happohoitoa?
Joka tapauksessa aion ottaa ensimmäisen vapaan ajan Kartamaalle ja kuorintaan toivottavasti jo marraskuussa.itse haluaisin myös saada helpotusta naamanongelmiin ja kävinkin ihotautilääkärillä siluetissa n. vuosi takaperin. kertoi että laser ei sovi mun naamalle(keloidinen, eli liika arven kasvu). sitten ehdotti tätä TCA-kuorintaa. pienestä pitäen kuitenkin aina pelännyt jo pelkkää sanaa happo, ja kuullu kauhutarinoita, saati et pistetää naamalle :D huh saakeli ku pelottaa ottaa toi tca, se kun menee pieleen, niin :D kaikille ihotyypeillehän se ei käy. mutta vielä sulle alottaja kun kokemusta on, mitä ihotautilääkäri kerto riskeistä ja et miten sopii sun iholle, ja toimiikohan se kevyin happokuorinta jos ei keskivahvaa uskalla ottaa kun sen verran herkkä iho?? :)
- kokemusta Mari
RISKIT! kirjoitti:
itse haluaisin myös saada helpotusta naamanongelmiin ja kävinkin ihotautilääkärillä siluetissa n. vuosi takaperin. kertoi että laser ei sovi mun naamalle(keloidinen, eli liika arven kasvu). sitten ehdotti tätä TCA-kuorintaa. pienestä pitäen kuitenkin aina pelännyt jo pelkkää sanaa happo, ja kuullu kauhutarinoita, saati et pistetää naamalle :D huh saakeli ku pelottaa ottaa toi tca, se kun menee pieleen, niin :D kaikille ihotyypeillehän se ei käy. mutta vielä sulle alottaja kun kokemusta on, mitä ihotautilääkäri kerto riskeistä ja et miten sopii sun iholle, ja toimiikohan se kevyin happokuorinta jos ei keskivahvaa uskalla ottaa kun sen verran herkkä iho?? :)
Toivottavasti saat jotain apua tästä mun kokemuksesta. Kävin hoidossa Tampereella suomen tervystalon lääkäriasemalla viime talvena. Mulla on herkkä ja punoittava iho, jonka vuoksi se hoito tehtiin vähän kevyemmin mutta sen takia jouduin käymään 3 kertaa. Ei se mikään paha ollut, ihoa kirvelee aluksi mutta kun tulee ne sideharsot kasvoille niin kirvely loppuu kokonaan. Sitten iho irtoilee ja kuoriutuu kokonaan pois muutaman päivän päästä. En kysynyt oliko se hoito kevyt tai miten syvä, mutta arpiin oli kyllä apua siitä. Nyt haluaisin vielä päästä eroon siitä punaisuudesta, mitä finnialueille jää, joten pitäisikö mennä laaseriin vai mihin? Tca tasoitti sitä ihon epätasaisuutta tosi hyvin, mutta punoitukseen tarvisin vielä jotain hoitoa, onko vinkkejä??
- Aloittaja...
kokemusta Mari kirjoitti:
Toivottavasti saat jotain apua tästä mun kokemuksesta. Kävin hoidossa Tampereella suomen tervystalon lääkäriasemalla viime talvena. Mulla on herkkä ja punoittava iho, jonka vuoksi se hoito tehtiin vähän kevyemmin mutta sen takia jouduin käymään 3 kertaa. Ei se mikään paha ollut, ihoa kirvelee aluksi mutta kun tulee ne sideharsot kasvoille niin kirvely loppuu kokonaan. Sitten iho irtoilee ja kuoriutuu kokonaan pois muutaman päivän päästä. En kysynyt oliko se hoito kevyt tai miten syvä, mutta arpiin oli kyllä apua siitä. Nyt haluaisin vielä päästä eroon siitä punaisuudesta, mitä finnialueille jää, joten pitäisikö mennä laaseriin vai mihin? Tca tasoitti sitä ihon epätasaisuutta tosi hyvin, mutta punoitukseen tarvisin vielä jotain hoitoa, onko vinkkejä??
Juu, siis en ole kuullutkaan ettei tämä hoito sopisi jollekin ihotyypille? Kevyemmällä hoidolla voidaan kokeilla jos epäilys.. Mulle tehtiin melkein täysteholla. Iho on tosi hyvä, ja vuoden vaihteessa menen toiseen kertaan. Laittelen sitten taas lisätietoa.. Joku uus juttukin on taas kehitteillä, laittelen siitäkin myöhemmin tietoa.
- Aloittaja..
Aloittaja... kirjoitti:
Juu, siis en ole kuullutkaan ettei tämä hoito sopisi jollekin ihotyypille? Kevyemmällä hoidolla voidaan kokeilla jos epäilys.. Mulle tehtiin melkein täysteholla. Iho on tosi hyvä, ja vuoden vaihteessa menen toiseen kertaan. Laittelen sitten taas lisätietoa.. Joku uus juttukin on taas kehitteillä, laittelen siitäkin myöhemmin tietoa.
Ja tämä lääkäri kertoi, että hänen tiedossaan on vain yksi tapaus joka ei onnistunut kunnolla. Aktiivinen akne ja sitten ne tulehtuivat vähän, mutta sekin parani voiteilla..
Lisäksi toi hoito puhdisti ihon lopullisesti.. Roaccuttan kuurien jälkeen mulla tuli vielä 1-2 finniä kuukaudessa, mutta nyt tainnut olla 3 finniä vajaassa vuodessa tuon hoidon jälkeen - arvista eroon
Aloittaja.. kirjoitti:
Ja tämä lääkäri kertoi, että hänen tiedossaan on vain yksi tapaus joka ei onnistunut kunnolla. Aktiivinen akne ja sitten ne tulehtuivat vähän, mutta sekin parani voiteilla..
Lisäksi toi hoito puhdisti ihon lopullisesti.. Roaccuttan kuurien jälkeen mulla tuli vielä 1-2 finniä kuukaudessa, mutta nyt tainnut olla 3 finniä vajaassa vuodessa tuon hoidon jälkeenMietin itse juuri tätä kyseistä hoitoa, mutta haluaisin tehdä sen Helsingissä. Olisinkin halunnut tietää onko kenelläkään kokemuksia Eiran sairaalassa tehdystä hoidosta?
Kävin siellä itseasiassa jo lääkärillä konsultaatiossa ja ajattelin mennä sinne hoitoonkin. (paitsi sitten ehkä harkitsen uudestaan jos kuulen jotain negatiivistä) Ainakin kyseinen paikka muiden hoitojen suhteen on arvostettu ja lääkäri vaikutti ammattitaitoiselta. Mutta onko tuossa Tampereen lääkärissä jotain ihmeellistä tai onko jotenkin pätevämpi/kokeneempi kuin muut?
Eirassa muuten tehdään myös tuota etsausta, jos joku oli siitä kiinnostunut pk-seudulla. - tca-kuorinta helsink
Varsinainen kuorinta ja etsaus on samanhintaista. Erona se, että etsaus on tehokkaampaa ja laitetaan ihan siihen arpeen vaan. Kuorinta suoritetaan koko alueelle.HEI KAIKILLE !
Olin 2 päivää sitten helsingissä tca- kuorinnassa, koko kasvot keskisyväkuorinta 150e .
Paikkaa en paljasta koska puhuin et sain pimeenä hoidon.
Norm 400e ja tarjouksessa 200e.
Minunkin piti mennä hjerppelle,mutta hinta houkutta, saas nähdä miten eukon käy nyt aika tustaista. Kiristää kutisee tuvottaa ja silmät valuu koko ajan.
Kuvasarjan voin laittaa yksityisesti tulemaan spostiin.
t.nina
- menossa kuorint.
Itselläni on samannäköinen iho kuin aloittajalla, miespuoleinen olen myöskin. Arvet tosin painoittuvat pääosin poskiin, tosin on suupielissänikin matalat kohoarvet. Toisessa poskessa on myös pari syvempää ja laakeaa arpea pienten arpien lisäksi. Punaisia laikkuja on poskissa paljon ja iho on epätasainen.
Olen jäänyt arpieni kanssa "tuleen makaamaan", koska selviteltyäni hoitojen hintoja, ei niihin tällähetkellä ole varaa. Päivittäin sitä kauhistelee arpiansa/ihon epätasaisuutta peilistä. Eilen illalla etsin jälleen tietoa miten pääsisi arvistaan eroon ja satuin löytämään tämän viestiketjun. Tälläiseen hoitoon en ole ennen missään törmännyt, hintakin on varsin kohtuullinen! Tästä innostuneena olen päättänyt myös käväistä TCA kuorinnassa. Tosin vasta alkuvuodesta pääsen aikaisintaan käymään.
Ainoa mikä tuossa kuorinnassa hieman kauhistuttaa on kestääkö ihoni sen. Kaksi roakuuria on tullut aikoinaan syötyä ja ne ovat ohentaneet ihoa ikävästi. Ei viitsisi riskeerata jos lopputulos onkin punertava iho. Nuo kuvat joissa iho kuoriutuu ovat aika hurjia. Käydäänkö ennen toimenpidettä jossakin kontrollissa, jossa arvioidaan tilanne? Vai varataanko aika suoraan kuorintaan ja tilanne kartoitetaan samalla?
On todella lohduttavaa, että tässä maailmassa on muitakin arpien (ja aknen) kanssa kamppailevia. Joskus sitä tuntee olevansa ainoa arpinaama koko maailmassa. Välillä tuntuu, ettei millään ole mitään merkitystä, koska naama näyttää tältä. Sama mitä vaatetta kiskoo päällensä tai miten hiukset on, kun kuitenkin näyttää karsealta ihosta johtuen. Kiitos aloittajalle tästä aiheen avauksesta ja kuvista, tämä valaa uskoa tulevaisuuteen! Ehkä sitä voi jo lähitulevaisuudessa saada edes hieman tasaisemman ihon.
Tsemppiä kaikille aknen ja arpien kanssa kamppaileville! Usein suurimmat ongelmat ovat vain oman pään sisällä. Itselleni ei ole ikinä vastaan tullut ihmistä, että olisin edes noteerannut aknea tai arpia. Vaikka töissä kohtaa paljon ihmisiä päivittäin.- Aloittaja
Ei tehty mitään konsultaatiota minun tapauksessani, eli suoraan varasin ajan TCA kuorintaan.
Itsellänikin on todella ohut iho, mutta ei sellaista ihotyyppiä ole olemassakaan jolle tuo hoito ei soveltuisi. Tosiaan, itse en ole asiaa ajatellut enää tuon ekan käsittelyn jälkeen, silti menen vielä varmuuden vuoksi toiseen kertaan.
Tämä hoito on paljon tehokkaampi kuin laserit ja maksaa vain murto-osan niistä. Paras hinta-laatu suhde. Ja sitten se uusi juttu, mutta siitä laitan vasta myöhemmin lisätietoja. - menossa kuorint.
Aloittaja kirjoitti:
Ei tehty mitään konsultaatiota minun tapauksessani, eli suoraan varasin ajan TCA kuorintaan.
Itsellänikin on todella ohut iho, mutta ei sellaista ihotyyppiä ole olemassakaan jolle tuo hoito ei soveltuisi. Tosiaan, itse en ole asiaa ajatellut enää tuon ekan käsittelyn jälkeen, silti menen vielä varmuuden vuoksi toiseen kertaan.
Tämä hoito on paljon tehokkaampi kuin laserit ja maksaa vain murto-osan niistä. Paras hinta-laatu suhde. Ja sitten se uusi juttu, mutta siitä laitan vasta myöhemmin lisätietoja.Ok, kiitos vastauksesta!
Sen vielä unohdin kysäistä, että paljonko kuorintakerralle tuli hintaa Tampereella ilman Kelan korvausta? Täytyy hieman vertaila hintoja ennen kuin aikaa alkaa varailemaan. - Aloittaja
menossa kuorint. kirjoitti:
Ok, kiitos vastauksesta!
Sen vielä unohdin kysäistä, että paljonko kuorintakerralle tuli hintaa Tampereella ilman Kelan korvausta? Täytyy hieman vertaila hintoja ennen kuin aikaa alkaa varailemaan.Saattoi olla siinä 290 euroa.
- Ei aloittaja, mutta.
menossa kuorint. kirjoitti:
Ok, kiitos vastauksesta!
Sen vielä unohdin kysäistä, että paljonko kuorintakerralle tuli hintaa Tampereella ilman Kelan korvausta? Täytyy hieman vertaila hintoja ennen kuin aikaa alkaa varailemaan.Tarkastin lääkärinpalkkiokuitista, hoito maksoi 249, siihen tuli päälle toimistomaksu tms. 12e ja kelakorvausta tuli tämän laskelmani mukaan 19e (aika vähän, voiko olla??), mutta loppusumma on 242 egeä. Ja tämä on 3 viikkoa sitten tehty hoito. Arvet etsattu ja sitten päälle tavallinen tca-kuorinta. Paikka oli Terveystalo.
- valtsu190.
Voiko tällä kuoria yläselästä ja ja hartioista sellaisia pahemman luokan finniarpia piiloon?
- Aloittaja
Miksei. Jos kasvoiltakin niin en näkisi mitään syytä miksei muualtakin?
- valtsu190.
Aloittaja kirjoitti:
Miksei. Jos kasvoiltakin niin en näkisi mitään syytä miksei muualtakin?
Ookei. Ja tuolla Hjerppellä kävit?
Mutta kyllä, tehoavan näköinen kuorinta todellakin. Kiitos kun viitsit tuosta kuvasarjan laittaa nettiin.
Tarviiko nahkan olla finnitön kuorintahetkellä, vai onko se niin nuukaa? Ku mulla aina muutama on siellä täällä, muttei mitään vakavaa kumminkaan.
Mietin kans, että kuinka kauan sinne pääsyä joutuu odottamaan? Että kuinkahan pitkän ajan päähän ne ajanvaraukset suurin piirtein menis tuolla Treellä?
Ja sä vissiin menit sinne ihan suorilta, ajanvaraus vain ja kuorintaan suoraan sitten kun aika koitti? Ettei tarttenu tehdä siitä hommasta mitään "projektia" käymällä ensin näyttämässä itseään ja sen jälkeen vasta olis pohdittu mitä tehdään jne.?
Taitaa olla meikäläisellä juuri tämä kuorintahoito edessä (: Onneksi törmäsin tähän viestiketjuun. Mullapa hyvinki olisi jonkun sortin nopea tarve päästä tuommoiseen. - Aloittaja
valtsu190. kirjoitti:
Ookei. Ja tuolla Hjerppellä kävit?
Mutta kyllä, tehoavan näköinen kuorinta todellakin. Kiitos kun viitsit tuosta kuvasarjan laittaa nettiin.
Tarviiko nahkan olla finnitön kuorintahetkellä, vai onko se niin nuukaa? Ku mulla aina muutama on siellä täällä, muttei mitään vakavaa kumminkaan.
Mietin kans, että kuinka kauan sinne pääsyä joutuu odottamaan? Että kuinkahan pitkän ajan päähän ne ajanvaraukset suurin piirtein menis tuolla Treellä?
Ja sä vissiin menit sinne ihan suorilta, ajanvaraus vain ja kuorintaan suoraan sitten kun aika koitti? Ettei tarttenu tehdä siitä hommasta mitään "projektia" käymällä ensin näyttämässä itseään ja sen jälkeen vasta olis pohdittu mitä tehdään jne.?
Taitaa olla meikäläisellä juuri tämä kuorintahoito edessä (: Onneksi törmäsin tähän viestiketjuun. Mullapa hyvinki olisi jonkun sortin nopea tarve päästä tuommoiseen.Ajan taisin saada johonkin 2-3 viikon päähän. Nahkan ei tarvitse olla täysin finnitön suoritushetkellä, joku 4-5 saa olla kyllä.
Mä menin vaan suoraan, ei tehty konsultaatiota. Ja ennen kuorintaa niin pese kasvot kunnolla kahdesti päivässä pari viikkoa ennen sinne menoa. Älä käyt' myöskään kosteusvoiteita ainakaan paria päivää ennen. - arpinaamaarska
Aloittaja kirjoitti:
Ajan taisin saada johonkin 2-3 viikon päähän. Nahkan ei tarvitse olla täysin finnitön suoritushetkellä, joku 4-5 saa olla kyllä.
Mä menin vaan suoraan, ei tehty konsultaatiota. Ja ennen kuorintaa niin pese kasvot kunnolla kahdesti päivässä pari viikkoa ennen sinne menoa. Älä käyt' myöskään kosteusvoiteita ainakaan paria päivää ennen.MOI!
Kiitos kuvasarjasta! Olen itse varannut ajan kuorintaan jouluviikolle. Ylihuomenna on konsultaatio lääkärille. Hoito suoritetaan Ihoakatemiassa Helsingissä. Kyseessä on syvä kemiallinen kuorinta. Hinta 600e 9e toimisto sekä lääkärikäynti 85e 9e toimisto. Eli yhteensä 703e.
Olisin kysynyt, että kun kerroit sulle tehdyn hoidon olevan suoraan kovin hapoin, niin tarkoitatko, että sulle tehtiin SYVÄ KEMIALLINEN KUORINTA? Vai oliko se KESKISYVÄ KEMIALLINEN KUORINTA vai se PINNALLINEN KEMIALLINEN KUORINTA?
Joka paikassa mainostetaan noita 3 eri kuorintaa. Mikä tuo käymäsi siis oli? Jos se ei ollut syvä, niin miksi et ottanut sitä? - köyhimys_
arpinaamaarska kirjoitti:
MOI!
Kiitos kuvasarjasta! Olen itse varannut ajan kuorintaan jouluviikolle. Ylihuomenna on konsultaatio lääkärille. Hoito suoritetaan Ihoakatemiassa Helsingissä. Kyseessä on syvä kemiallinen kuorinta. Hinta 600e 9e toimisto sekä lääkärikäynti 85e 9e toimisto. Eli yhteensä 703e.
Olisin kysynyt, että kun kerroit sulle tehdyn hoidon olevan suoraan kovin hapoin, niin tarkoitatko, että sulle tehtiin SYVÄ KEMIALLINEN KUORINTA? Vai oliko se KESKISYVÄ KEMIALLINEN KUORINTA vai se PINNALLINEN KEMIALLINEN KUORINTA?
Joka paikassa mainostetaan noita 3 eri kuorintaa. Mikä tuo käymäsi siis oli? Jos se ei ollut syvä, niin miksi et ottanut sitä?Auu hullu hinta kuorinnasta toi 703 euroa!!! Miksi ihmeessä et matkusta Tampereelle, jossa hinta kaikkine kuluineen ei ylitä ainakaan 300 euroa? Yleensä yksi käsittely ei edes ihmeitä tee, ainakaan itselläni ei poistanut merkittävästi vanhoja arpia.
- Aloittaja
arpinaamaarska kirjoitti:
MOI!
Joka paikassa mainostetaan noita 3 eri kuorintaa. Mikä tuo käymäsi siis oli? Jos se ei ollut syvä, niin miksi et ottanut sitä?Otin sen syvän kuorinnan, eli tehokkaimman. Tosin ei ehkä ihan niin kovaa mitä voisi ottaa. Koskaan ei tiedä etukäteen miten iho reagoi.
- helinä&
Aloittaja kirjoitti:
Otin sen syvän kuorinnan, eli tehokkaimman. Tosin ei ehkä ihan niin kovaa mitä voisi ottaa. Koskaan ei tiedä etukäteen miten iho reagoi.
Mäkin olen menossa jouluviikolla eiran sairaalaan happokuorintaan. Mulla on kanssa aika herkkä ja punoittava iho joten en vielä tiedä minkä vahvuisen kuorinnan uskallan ottaa, keskisyvän tai sitten vaan sen pinnallisen. Jos ottaisin sen keskisyvän niin luulen että se yksi kerta voisi riittää. Mun ongelma on lähinnä laajentuneet ihohuokoset ja punaiset jäljet poskissa. Myös couperosaa on.
Kerrotko "Kokemusta Mari" jos vielä täällä pyörit tai joku muu että missä määrin happokuorinnat sitten auttavat siihen punaisuuteen? Vai vaikuttaako couperoosaan ollenkaan?Ja tietääkö kukaan voiko herkälle iholle jäädä se käsittelyn aiheuttama punaisuus pysyväksi. Ei kai sentään...?
Sekin kiinnostaisi että mitä tuotteita olette käyttäneet käsittely jälkeen? - tyttiturusta
helinä& kirjoitti:
Mäkin olen menossa jouluviikolla eiran sairaalaan happokuorintaan. Mulla on kanssa aika herkkä ja punoittava iho joten en vielä tiedä minkä vahvuisen kuorinnan uskallan ottaa, keskisyvän tai sitten vaan sen pinnallisen. Jos ottaisin sen keskisyvän niin luulen että se yksi kerta voisi riittää. Mun ongelma on lähinnä laajentuneet ihohuokoset ja punaiset jäljet poskissa. Myös couperosaa on.
Kerrotko "Kokemusta Mari" jos vielä täällä pyörit tai joku muu että missä määrin happokuorinnat sitten auttavat siihen punaisuuteen? Vai vaikuttaako couperoosaan ollenkaan?Ja tietääkö kukaan voiko herkälle iholle jäädä se käsittelyn aiheuttama punaisuus pysyväksi. Ei kai sentään...?
Sekin kiinnostaisi että mitä tuotteita olette käyttäneet käsittely jälkeen?Olen käynyt arpisen ihoni takia sekä kosmetologilla että ihotautilääkärillä tänä syksynä ja yrittänyt kysellä tietoa TCA:sta. Mikseivät iho-ongelmiin perehtyneet ihmiset tiedä asiasta!? Ei vaikuta kovin asiantuntevalta touhulta. Onko TCA niin huuhaata, ettei sitä noteerata? Luulisi, että siinäkin tapauksessa noita ammattiryhmiä kiinnostaisi ottaa asiasta selvää'. Mikä on oma kokemuksesi. Minä asun Turussa ja olen pettynyt touhuun. Pitääkö minun matkustaa Tampereelle sen mika Hjerpen vastaanotolle, jotta saisin selvyyden asiaan?
Auttaako tuo tca oikeasti? Minulla on keskisyviä arpia noin kymmenisen kappaletta poskissa. Kannattaako tuohon touhuun käyttään 1000 euroa vai käytänkö rahat jotenkin muuten elämäni kohentamiseen. Tarkoitan, että onko mahdollista, että tca vain pahentaa ihon laatua vai onko siitä hyötyä. Mietin myös, että pitääkö odottaa parisen vuotta, ennen kuin menee tuoho hoitoon? Osa arvistani on vain puoli vuotta vanhoja. Lääkärini totesi, että pitäisi odottaa. Osa taas sanoo, että arvet pitäisi hoitaa mahdollisimman tuoreina, silloin on suuremmat mahdollisuudet vaikuttaa. Entä avitcid-emulsio? Ihotautilääkäri sanoi, että se on ainut, hoito, jonka koululääketiede on todennut vaikuttavan kuoppa-arpiin hoitavasti. Kannattasiko sitä äyttää vaikkapa puoli vuotta ennen kuin menee tca:han? - AS
tyttiturusta kirjoitti:
Olen käynyt arpisen ihoni takia sekä kosmetologilla että ihotautilääkärillä tänä syksynä ja yrittänyt kysellä tietoa TCA:sta. Mikseivät iho-ongelmiin perehtyneet ihmiset tiedä asiasta!? Ei vaikuta kovin asiantuntevalta touhulta. Onko TCA niin huuhaata, ettei sitä noteerata? Luulisi, että siinäkin tapauksessa noita ammattiryhmiä kiinnostaisi ottaa asiasta selvää'. Mikä on oma kokemuksesi. Minä asun Turussa ja olen pettynyt touhuun. Pitääkö minun matkustaa Tampereelle sen mika Hjerpen vastaanotolle, jotta saisin selvyyden asiaan?
Auttaako tuo tca oikeasti? Minulla on keskisyviä arpia noin kymmenisen kappaletta poskissa. Kannattaako tuohon touhuun käyttään 1000 euroa vai käytänkö rahat jotenkin muuten elämäni kohentamiseen. Tarkoitan, että onko mahdollista, että tca vain pahentaa ihon laatua vai onko siitä hyötyä. Mietin myös, että pitääkö odottaa parisen vuotta, ennen kuin menee tuoho hoitoon? Osa arvistani on vain puoli vuotta vanhoja. Lääkärini totesi, että pitäisi odottaa. Osa taas sanoo, että arvet pitäisi hoitaa mahdollisimman tuoreina, silloin on suuremmat mahdollisuudet vaikuttaa. Entä avitcid-emulsio? Ihotautilääkäri sanoi, että se on ainut, hoito, jonka koululääketiede on todennut vaikuttavan kuoppa-arpiin hoitavasti. Kannattasiko sitä äyttää vaikkapa puoli vuotta ennen kuin menee tca:han?Moi,
kävin Turun Mehiläisessä Mervi Liutulla, ihotautilääkäri, joka tekee kemiallisia kuorintoja. Hinta kohtuullinen, n. 190 e/kerta. Oikein asiallinen, olen nyt käynyt 2 kertaa, joista toinen oli TCA (15 ja 18 %). - hyvinutelias
AS kirjoitti:
Moi,
kävin Turun Mehiläisessä Mervi Liutulla, ihotautilääkäri, joka tekee kemiallisia kuorintoja. Hinta kohtuullinen, n. 190 e/kerta. Oikein asiallinen, olen nyt käynyt 2 kertaa, joista toinen oli TCA (15 ja 18 %).Olipas edullinen. Kerroit, että toinen oli TCA-kuorinta, mutta mikä se toinen oli? Salisyylihappo? Hedelmähappo?
Auttoiko? Kumpikaan? Kumpi enemmän? - tyttiturusta
AS kirjoitti:
Moi,
kävin Turun Mehiläisessä Mervi Liutulla, ihotautilääkäri, joka tekee kemiallisia kuorintoja. Hinta kohtuullinen, n. 190 e/kerta. Oikein asiallinen, olen nyt käynyt 2 kertaa, joista toinen oli TCA (15 ja 18 %).Kiitos kovasti vastauksesta! Auttoiko Tca yhtään? Olisitko valmis menemään uudestaan? Mietin, että onko hoidosta konkreettista hyötyä kuoppa-arpiselle nassulle?
- AS
tyttiturusta kirjoitti:
Kiitos kovasti vastauksesta! Auttoiko Tca yhtään? Olisitko valmis menemään uudestaan? Mietin, että onko hoidosta konkreettista hyötyä kuoppa-arpiselle nassulle?
Mulla on hoitosarja vasta alussa, ja ilman muuta käyn talven aikana sen loppuun. Voi vaikka myöhemmin kertoa tarkemmin. Vaivani eivät ole arvet vaan epätasainen pigmentaatio, muutamia aknearpia on kyllä poskissa, paljon suurentuneita ihohuokosia, harakanvarpaita silmäkulmissa jne. eli yhdellä hoidolla saan paljon hyötyjä!
1. kuorinta oli sekoitus hedelmä- ja salisyylihappoja, 2. kuorinta TCA. 1. kuorinta itsessään oli miellyttävämpi, ei pistellyt niin paljon, mutta ihoni meni rikki herkimmistä kohdista. Iho kuoriutui vähitellen, melko huomaamatta, paitsi nuo melkein ruvelle menneet kohdat. TCA puolestaan kirveli iholla todella voimakkaasti heti, mutta iho pysyi parempana; ihoon tuli ylimääräinen, kiristävä kalvo heti ja kuoriutuu laattoina.
Kannattaa käydä reippaati lääkärin konsultaatiossa, niin saa oikeanlaisen arvion (maksoi Kela-korvauksen jälkeen n. 45 e) ja reseptillä oikeat lääkkeet (Avitcid 50 ml/g n. 25 e). Hoidon hinta ja hoitosuunnitelmahan voi olla muuta kuin mitä minun vaivaani! Olin kyllä itsekin yllättynyt hinnasta, kun olin varaunut maksamaan n. 250 e/kerta.
Olin ensin yhteydessä Pulssin ja Mehiläisen ihohoitajiin sähköpostilla, niin sain pääpiirteissään käsityksen kuka tekee, mitä hoitoja on missäkin ja mitä maksaa. Näin päädyin Mehiläiseen ja kemialliseen kuorintaan, vaikka aluksi olin menossa laserhoitoihin :) - AS
AS kirjoitti:
Mulla on hoitosarja vasta alussa, ja ilman muuta käyn talven aikana sen loppuun. Voi vaikka myöhemmin kertoa tarkemmin. Vaivani eivät ole arvet vaan epätasainen pigmentaatio, muutamia aknearpia on kyllä poskissa, paljon suurentuneita ihohuokosia, harakanvarpaita silmäkulmissa jne. eli yhdellä hoidolla saan paljon hyötyjä!
1. kuorinta oli sekoitus hedelmä- ja salisyylihappoja, 2. kuorinta TCA. 1. kuorinta itsessään oli miellyttävämpi, ei pistellyt niin paljon, mutta ihoni meni rikki herkimmistä kohdista. Iho kuoriutui vähitellen, melko huomaamatta, paitsi nuo melkein ruvelle menneet kohdat. TCA puolestaan kirveli iholla todella voimakkaasti heti, mutta iho pysyi parempana; ihoon tuli ylimääräinen, kiristävä kalvo heti ja kuoriutuu laattoina.
Kannattaa käydä reippaati lääkärin konsultaatiossa, niin saa oikeanlaisen arvion (maksoi Kela-korvauksen jälkeen n. 45 e) ja reseptillä oikeat lääkkeet (Avitcid 50 ml/g n. 25 e). Hoidon hinta ja hoitosuunnitelmahan voi olla muuta kuin mitä minun vaivaani! Olin kyllä itsekin yllättynyt hinnasta, kun olin varaunut maksamaan n. 250 e/kerta.
Olin ensin yhteydessä Pulssin ja Mehiläisen ihohoitajiin sähköpostilla, niin sain pääpiirteissään käsityksen kuka tekee, mitä hoitoja on missäkin ja mitä maksaa. Näin päädyin Mehiläiseen ja kemialliseen kuorintaan, vaikka aluksi olin menossa laserhoitoihin :)Jatkoa vielä, kun osaan jäi vastaamatta:
Olen saanut konkreettista hyötyä kuorinnoista, sanotaanko että molemmista: Yhdestä kerrasta yksinään ei mitään erityistä, ilme ja iho hieman "kirkastuivat". Kahden jälkeen ihohuokoset pienentyneet, ihon pinta ja sävy tasoittuneet selkeämmin, ihon pinta tuntuu ihanan samettiselta! Kuten jo aiemmin sanoin, otan tämän sarjana (4 kertaa suunniteltu) ja voin palata tuloksiin n. helmi-maaliskuussa kun olen toivottavasti päässyt toivottuun tulokseen!
Voisin mennä uudestaan, ainoa miinus on tuo toipumisaika/sairasloma, n. viikkoon ei tee paljon ihmisten ilmoille mieli, meikki vain pahentaa kuoriutuvan ihon näkymistä, ekat 1-2 päivää kuorinnasta on ihan ok olla hetki meikin kanssa. Olen silti hoitanut päivittäisiä asioita ja kertonut avoimesti miksi iho näyttää liskonnahalta :)
- poujpoj
Aika hintoja, ja ainakaan minä en näe mitään eroa.
Onpas naama jollekin tärkeä, kun siihen on valmis laittamaan moisia summia.
Pistää miettimään millainen ihminen muuten on...itsekeskeinen omaan napaan tuijottaja??- antiakne
Oletko ajatellut, miten kova paikka se on ihmiselle, kun naamassa on arpia.. Nähtävästi et. Ensinnäkin arvet ovat iso kosmeettinen haitta, ne rumentavat ihmistä kuin ihmistä, se on raaka ja kylmä totuus.
Itselläni on ihan mukavat kuoppa-arvet molemmissa ohimoissa. Päivääkään ei kulu, ettenkö olisi ahdistunut niiden takia. Kyllähän se vaan laskee itsetuntoa, kun ei ole tyytyvinen ulkonäköönsä. Tämä korostuu minulla siinä määrin, että punastun helposti ja puhe alkaa takertelemaan, jos joku tuijottaa silmiini vähänkin pidemmän aikaa.
Akne on oikeasti vakava mielenterveyshäiriöitä aiheuttava ihotauti, jonka seurauksia ei missään nimessä kannata vähätellä. Jos joku haluaa parantaa ihonsa kuntoa aknearpien vuoksi, niin miksi sitä pitäisi arvostella ja kutsua pinnalliseksi. Onko se muka väärin, jos joku haluaa olla sen näköinen kuin hänen olisi kuulunut ollakin, arveton?! - toinen arvista kärsi
antiakne kirjoitti:
Oletko ajatellut, miten kova paikka se on ihmiselle, kun naamassa on arpia.. Nähtävästi et. Ensinnäkin arvet ovat iso kosmeettinen haitta, ne rumentavat ihmistä kuin ihmistä, se on raaka ja kylmä totuus.
Itselläni on ihan mukavat kuoppa-arvet molemmissa ohimoissa. Päivääkään ei kulu, ettenkö olisi ahdistunut niiden takia. Kyllähän se vaan laskee itsetuntoa, kun ei ole tyytyvinen ulkonäköönsä. Tämä korostuu minulla siinä määrin, että punastun helposti ja puhe alkaa takertelemaan, jos joku tuijottaa silmiini vähänkin pidemmän aikaa.
Akne on oikeasti vakava mielenterveyshäiriöitä aiheuttava ihotauti, jonka seurauksia ei missään nimessä kannata vähätellä. Jos joku haluaa parantaa ihonsa kuntoa aknearpien vuoksi, niin miksi sitä pitäisi arvostella ja kutsua pinnalliseksi. Onko se muka väärin, jos joku haluaa olla sen näköinen kuin hänen olisi kuulunut ollakin, arveton?!Komppaan sinua 100%. Uskomatonta, että on ihmisiä kenen pitää kommentoida noin. Jos arvista kärsii niin miksi ei niitä hoitaisi, kun kerran hoitojakin on olemassa. Olen käynyt 2 kertaa arpien takia juuri tuollaisessa kemiallisessa arpien poltossa ja saanut niihin apua. Jos rahamäärää vertaa vaikka uuteen nahkatakkiini, niin sama hintaluokka. Kukaan ei kuitenkaan ole tullut sössöttämään, että olinpa hullu kun tuhlasin moisen rahamäärän takkiin ja olen omaan napaan tuijottaja. Tai kelloni maksoi melkein tuhat euroa, sitäkään ei kukaan moralisoi, että oletpa hullu kun ostit tuollaisen kellon. Sen sijaan kun olen laittanut naamani tasoitukseen 600 egeä, niin se on "tosi turhamaista ja omaan napaan tuijottamista". Hohhoijaa... Omiapa ovat rahani. Enemmän olen saanut hyvää mieltä ihon tasoittumisesta kuin esimerkiksi tuosta takista tai sitten kellostani. Että siinä mun mielipiteet.
- poujpoj:lle
Ilmeisesti sinulla poujpoj ei ole ollut ongelmia kasvojen ihossa. Hyvä niin, sillä eipä näkyviä arpia toivo kenellekään. Varsinkin kun joidenkin ihmisten kommentit on olleet aika "oivaltavia" tyyliin "sulla onkin joskus ollut tosi paha akne"...
- samis___
poujpoj:lle kirjoitti:
Ilmeisesti sinulla poujpoj ei ole ollut ongelmia kasvojen ihossa. Hyvä niin, sillä eipä näkyviä arpia toivo kenellekään. Varsinkin kun joidenkin ihmisten kommentit on olleet aika "oivaltavia" tyyliin "sulla onkin joskus ollut tosi paha akne"...
Samantapaisia kokemuksia itselläni kuin antiaknella, vuosikausia piinannut huono iho arpineen on aiheuttanut vakavia ja pysyviä ongelmia itsetuntoon.
Kärsin myös mm. punastelusta, jos tunnen että joku tuijottaa minua liian tarkasti tai joudun huomion keskipisteeksi. Tuo on elämää rajoittava asia, vaikka sen kanssa vanhemmiten voikin oppia elämään. Aikoinaan välttelin työkseni ikäviä tilanteita eli kontakteja ihmisten kanssa. - kuroriutuvao otus
samis___ kirjoitti:
Samantapaisia kokemuksia itselläni kuin antiaknella, vuosikausia piinannut huono iho arpineen on aiheuttanut vakavia ja pysyviä ongelmia itsetuntoon.
Kärsin myös mm. punastelusta, jos tunnen että joku tuijottaa minua liian tarkasti tai joudun huomion keskipisteeksi. Tuo on elämää rajoittava asia, vaikka sen kanssa vanhemmiten voikin oppia elämään. Aikoinaan välttelin työkseni ikäviä tilanteita eli kontakteja ihmisten kanssa.Moi,
Kävin kuorinnassa maanantaina. Nyt siis menossa 3.pvä kuorinnasta. Miten tuota ihoa tulee hoitaa. Kiristää ihan kamalasti! Pitääkö ihoa rasvata, ennenkuin se irtoaa? Ajattelisin niin, että nyt kun se kuivuu koko ajan ja kiristelee, niin se irtoasi paremmin, kun pysyy kuivana.
En tiedä tuota rasvausjuttua yhtään? Eli alanko rasvaamaan naamaa? Voiko sitä rasvata sitten, kun iho alkaa kunnolla hilseilemään? Vai onko rasva tarkoitettu jälkihoitoon viikkojen päästä aloitettavaksi? - TCAn kokenut
kuroriutuvao otus kirjoitti:
Moi,
Kävin kuorinnassa maanantaina. Nyt siis menossa 3.pvä kuorinnasta. Miten tuota ihoa tulee hoitaa. Kiristää ihan kamalasti! Pitääkö ihoa rasvata, ennenkuin se irtoaa? Ajattelisin niin, että nyt kun se kuivuu koko ajan ja kiristelee, niin se irtoasi paremmin, kun pysyy kuivana.
En tiedä tuota rasvausjuttua yhtään? Eli alanko rasvaamaan naamaa? Voiko sitä rasvata sitten, kun iho alkaa kunnolla hilseilemään? Vai onko rasva tarkoitettu jälkihoitoon viikkojen päästä aloitettavaksi?moikka,
suosittelen rasvailemaan perusvoiteella, omalle iholle sopivalla (Humektan tms), niin paljon kuin siltä tuntuu! joku kyllä oli sitä mieltä että irtoaa paremmin "kuivana" mutta mulla oloa helpotti ja ihoa viilenti kun rasvaili, kyllä se silti alkaa irtoamaan. 2.-3. päivänä taisin rasvailla jopa tunnin välein! myös jokin suihkevesi (esim. Avene) rauhoittaa. - kuoriutuva otus
TCAn kokenut kirjoitti:
moikka,
suosittelen rasvailemaan perusvoiteella, omalle iholle sopivalla (Humektan tms), niin paljon kuin siltä tuntuu! joku kyllä oli sitä mieltä että irtoaa paremmin "kuivana" mutta mulla oloa helpotti ja ihoa viilenti kun rasvaili, kyllä se silti alkaa irtoamaan. 2.-3. päivänä taisin rasvailla jopa tunnin välein! myös jokin suihkevesi (esim. Avene) rauhoittaa.Olo on ihan kamala! Naamaa kiristää ja puristaa.
Mulle annettiin ohjeet rasvasta Bevita. Ostin sitä, mutta nuo rasvausohjeet meni ohi korvien...Ja ajattelin, että se kuoriutuminen ei tapahdu, jos rasvaan ihon terveeksi ja kosteaksi.
Mulle tehtiin 20% ja 17,5% kuorinta. Vahvempi pahimpiin arpiin ja muualle miedompi. Kamala olo tää kuivuus!
Nyt meen rasvaan - kuorinnassakäynytker
kuroriutuvao otus kirjoitti:
Moi,
En tiedä tuota rasvausjuttua yhtään? Eli alanko rasvaamaan naamaa? Voiko sitä rasvata sitten, kun iho alkaa kunnolla hilseilemään? Vai onko rasva tarkoitettu jälkihoitoon viikkojen päästä aloitettavaksi?Minä sain sellaisen ohjepaperin mukaan, että suihkuun kerran päivään ja samalla kasvojen suihkuttelu ja pesu ja sitten 2-3 kertaa päivässä pitää laittaa rasvaa iholle reilusti. Minä aloitin sen rasvaamisen heti kuorintaa seuraavana aamuna ja jatkoin koko kuorimisen ajan. Mutta en tiedä että onko hoitoja erilaisia, että pitää noudattaa eri ohjeita.
- --
Itselläni on kasvoissa ehkä jopa melko huomaamattomiakin arpia, jotka ihmiset huomaavat vasta sanottuani tai asian tultua esille (en siis kulje "MINULLA ON ARPIA POSKESSA KATSOKAA!!!"-lappu otsassa), mutta asia häiritsee itseäni suunnattomasti ja tunnen jokapäivä olevani rumempi kuin muut ikäiseni tytöt, että olen se joka jää ikisinkuksi ja hyvässä lykyssä menettää ystävänsäkin. Yritä itse elää sen kanssa.
- el76
-- kirjoitti:
Itselläni on kasvoissa ehkä jopa melko huomaamattomiakin arpia, jotka ihmiset huomaavat vasta sanottuani tai asian tultua esille (en siis kulje "MINULLA ON ARPIA POSKESSA KATSOKAA!!!"-lappu otsassa), mutta asia häiritsee itseäni suunnattomasti ja tunnen jokapäivä olevani rumempi kuin muut ikäiseni tytöt, että olen se joka jää ikisinkuksi ja hyvässä lykyssä menettää ystävänsäkin. Yritä itse elää sen kanssa.
Hei, arpia on minullakin kasvoissa siellä täällä. olen käynyt fraxelissa, mikrohionnoissa, laseria ottanut ym. rahaa on mennyt, ei mitään tulosta. nyt kävin tampereella tca kuorinnassa, ja voin sanoa, et olis pitäny käydä jo ajat sitten. toimenpide ei itelle ollut paha ollenkaan(korkea kipukynnys),mutta 1 kerta riitti. suosittelen lämpimästi!!! ja ammattitaitoinen mies(hjerppe) ja mukava,selittää kunnolla asiat.tehtiin 20 ja arpiin 30.
ei tarvinnut erikseen konsultaatio käyntiä. ps. pitkänmatkan takaa tulijoille voin sanoa, että hyvin pystyy kulkemaan julkisilla kulkuvälineillä. kasvot näyttävät käynnin jälkeen aivan kuin olisi ollut etelässä ja ottanut vähän liikaa aurinkoa.
- döpöpöp
En ymmärrä, mitä kaikki sanovat täällä, että Tampereelta saa parhaat tiedot ja ovat ystävällisiä jne. Olen tässä kahtena päivänä yrittänyt soittaa Tampereen terveystalon tiedustelunumeroon kyselläkseni lisää TCA-kuorinnasta. Minut on aina vain yhdistetty "kolmoskerrokseen", josta kukaan ei ole ikinä vastannut. Lopulta ajattelin soittaa suoraan ajanvaraukseen ja vaan ronskisti varata ajan. Minulle sanottiin, että ensin pitää varata erillinen neuvotteluaika ja kuorintaan vasta sen jälkeen erillinen aika! Mites nyt näin? Ja täällä ihmiset ovat päässeet suoraan kuorintaan? En asu lähellä Tamperetta, joten kyllä yhdellä kertaa pitäisi homma saada hoidettua. Nyt en sitten varannutkaan aikaa sinne, meni jotenkin luottamus tähän touhuun.
- vasagirl
Kyllä Tampereelle tarvitaan aika konsultaatiokäynnille ensin. Minäkin soitin sinne lokakuussa ja sain ensin konsultaatioajan. Sitten sovimme varsinaisen hoitoajan muutaman viikon päähän konsultaatiosta. Tai siis varasin sen ajanvarauksesta, koska lääkäri katsoi toimenpiteen sopivan mulle ja tehoavan aprityyppiini.
Kyse on kuitenkin aika rankasta hoidosta, niin lääkärin tulee nähdä ja kokeilla ihoa, että kestääkö se koko ainetta, auttaako edes koko toimenpide tilannetta tai onko toimeenpiteelle joku muu este. Koska kasvot on arpeutuneet, koska finnitauti loppui, mitä lääkityksiä on ollut käytössä jne. Näitä kävimme läpi konsultaatiokäynnillä.
Ihan normaalia toimintaa. Tai vastuullista. Ei missään nimessä epäluottamusta herättävää! Itse olisin pelästynyt, jos aika olisi annetto hoitoon tosta vain!
Ja mitä matkaan tulee, niin itse asun Vaasassa. Laske siitä kilometrit. En ihan naapurista siis ole. - jokäynytTCAssa
Mun kuorinta meni Tampereella sillä tavalla, että sain lääkärille itselleen puhelinajan ensin. Hän kyseli, että onko akneni jo parantunut ja mitä lääkkeitä olen siihen käyttänyt ym. Ja muistaakseni hän kysyi minulta vielä ihon väristä (vaalealle sopii parhaiten kuorinta) ja ettei ole tulossa etelänmatkoja heti, auringolle ei saa altistua. Eli mun ohje on että pyydä puhelinaika hoidot tekevälle lääkärille suoraan. Ai niin, meinasin unohtaa sanoa, että sain sitten suoraan ajan siihen kuorintaan kun kaikki oli kunnossa. En sitten tiedä jos niillä on muuttunut menettelytavat, mutta yritä nyt ainakin pyytää puhelinaikaa suoraan sille lääkärille.
- jokäynytTCAssa
jokäynytTCAssa kirjoitti:
Mun kuorinta meni Tampereella sillä tavalla, että sain lääkärille itselleen puhelinajan ensin. Hän kyseli, että onko akneni jo parantunut ja mitä lääkkeitä olen siihen käyttänyt ym. Ja muistaakseni hän kysyi minulta vielä ihon väristä (vaalealle sopii parhaiten kuorinta) ja ettei ole tulossa etelänmatkoja heti, auringolle ei saa altistua. Eli mun ohje on että pyydä puhelinaika hoidot tekevälle lääkärille suoraan. Ai niin, meinasin unohtaa sanoa, että sain sitten suoraan ajan siihen kuorintaan kun kaikki oli kunnossa. En sitten tiedä jos niillä on muuttunut menettelytavat, mutta yritä nyt ainakin pyytää puhelinaikaa suoraan sille lääkärille.
Minä muuten sain sen puhelinajan lääkärille vasta sitten, kun neuvottelin siitä pitkään puhelimessa ajanvarauksen kanssa. Siellä ollut täti sanoi ensin, että olisi parempi tulla ensin käymään vastaanotolla, mutta sitten hän yhdisti minut jollekin plastiikkakirurgian sairaanhoitajalle. Hänelle kun selitin, että en millään pääsisi käymään ensikäynnillä jos ei ole ihan pakko (matkaa melkein 300 kilometriä täältä pohjoisen suunnasta) niin hän antoi minulle sellaisen puhelinajan suoraan lääkärille. Sitten lähtikin asiat rullaamaan ja varasin jo samana päivänä sen kuorinnan. Tämä tapahtui 6 viikkoa sitten, joten eiköhän se onnistu muillekin. Ymmärrän toki, että olisi parasta käydä ihan paikanpäällä, mutta omalla kohdallani tämä matka on niin pitkä eikä Tampereella ketään sukulaisia tai tuttujakaan. Ehkä ne ei ajanvarauksessa ymmärrä, ettei kaikki asu samassa kaupungissa. Itse hoito meni sitten tosi hyvin ja seuraava kerta on helmikuussa.
- kissakissa
Kiva kun täällä pidetään keskustelua yllä. Itselläni on pinnallisia arpia paljon ja epätasaisuutta koko leuan alueella, ja olen jo pitkän aikaa miettinyt tuota TCA:ta. Te puhuitte täällä tuosta välimatkasta, itselläni tulisi reipas 700kilometriä, ja rasittaisi ihan kivasti työttömän kukkaroa jo pelkät edestakasin matkat. Itse hoidosta olen toki valmis maksamaan ;-- )
Itselläni siis ei ole varsinaista aknea ollut (ainakaan kosmetologin mukaan joka putsas ihoa), mutta 8kuukautta ehdin kärsiä näppynaamasta, ennenkuin nyt viimein on alkanut parantua. Leuka kukki pahimmillaan kuin perunamaa, ja nyt on sitten poskissa ja leuassa siloteltavaa. Olisko jotain hormonitoimintaan liittyvää sitten ollut, ihotautilääkärille olin jo varaamassa aikaa kunnes huomasin että iho on alkanut rauhoittua, ja enää muutamia pieniä finnejä naamassa ja paljon punaisia jälkiä.
Kuinka vanhoja teidän arvet oli ennen kuin menitte tuohon kuorintaan? Mietin vaan tehdäänkö mulle edes tuota kun en ole finneihini lääkekuureja syönyt, ja vaarana on että voisi uusiutua myöhemmin? Kiitos kun te paremmin tietävät jaksatte valaista meitä muita!:))- Aloittaja...
Kaiken lisäksi tuo hoiti jotenkin puhdisti ihon niin, ettei sen jälkeen ole tullut enää uusia finnejä. Niin, mielestäni ei ihan 700km. Kannata tuon hoidon takia matkustaa, tehdäänä sitä muuallakin kuin Tampereella. Mun arvet li jotain 2-7 vuotta vanhoja.
- kissakissa
Aloittaja... kirjoitti:
Kaiken lisäksi tuo hoiti jotenkin puhdisti ihon niin, ettei sen jälkeen ole tullut enää uusia finnejä. Niin, mielestäni ei ihan 700km. Kannata tuon hoidon takia matkustaa, tehdäänä sitä muuallakin kuin Tampereella. Mun arvet li jotain 2-7 vuotta vanhoja.
juu eli Rovaniemeltä kirjottelen. Kävin loppukesästä kosmetologilla, ja hän kertoi tuolloin että yksi hänen asiakkaistaan oli lähdössä Tampereelle siloitteleen ihoaan TCA-käsittelyyn, ja siitä innostuneena googletin ja alunperin löysin tämän keskustelun :) Nyt olen sitten muutaman kuukauden tuota ajatusta haudutellut. Tuntuu että lähes kaikki tällä palstalla keskustelevat hoidossa käyneet ovat käyneet juuri tuon Hjerppen hoidossa ja olleet tyytyväisiä! Ja täältä pohjolasta kun katselee alaspäin niin lähin paikka on juurikin tuo Tampere:) Täällä kun saa vaan kosmetologin tekemiä hoitoja, joiden tuloksista ei tietenkään ole takeita, ainakaan arpien silottamisessa:)
Mutta kiitos vielä aloittajalle kun teit kuvasarjan ja jaksat vielä vastailla!:) - Aloittaja
kissakissa kirjoitti:
juu eli Rovaniemeltä kirjottelen. Kävin loppukesästä kosmetologilla, ja hän kertoi tuolloin että yksi hänen asiakkaistaan oli lähdössä Tampereelle siloitteleen ihoaan TCA-käsittelyyn, ja siitä innostuneena googletin ja alunperin löysin tämän keskustelun :) Nyt olen sitten muutaman kuukauden tuota ajatusta haudutellut. Tuntuu että lähes kaikki tällä palstalla keskustelevat hoidossa käyneet ovat käyneet juuri tuon Hjerppen hoidossa ja olleet tyytyväisiä! Ja täältä pohjolasta kun katselee alaspäin niin lähin paikka on juurikin tuo Tampere:) Täällä kun saa vaan kosmetologin tekemiä hoitoja, joiden tuloksista ei tietenkään ole takeita, ainakaan arpien silottamisessa:)
Mutta kiitos vielä aloittajalle kun teit kuvasarjan ja jaksat vielä vastailla!:)Googlailin vähän ja tosiaan löysyin tuon saman keskustelun, että Tampere olisi lähin.. Huh huh, luulisi Oulussa edes olevan mutta ei.
- -Maaret
Aloittaja kirjoitti:
Googlailin vähän ja tosiaan löysyin tuon saman keskustelun, että Tampere olisi lähin.. Huh huh, luulisi Oulussa edes olevan mutta ei.
Hei! Kokkolan Terveystalossa Keski-Pohjanmaalla erikoislääkäri Renata Kaminska tekee kemiallisia kuorinta, mukaan lukien TCA-kuorintoja. Eli merkittävästi Tamperetta pohjoisempana.
- döpöpöp
-Maaret kirjoitti:
Hei! Kokkolan Terveystalossa Keski-Pohjanmaalla erikoislääkäri Renata Kaminska tekee kemiallisia kuorinta, mukaan lukien TCA-kuorintoja. Eli merkittävästi Tamperetta pohjoisempana.
Mukavaa, kun olette vastailleet. Yritän heti ensi maanantaina varata ajan puhelinajan lääkärille, jos sitten saisi sen jälkeen varattua ajan itse kuorintaan.
- Aloittaja
döpöpöp kirjoitti:
Mukavaa, kun olette vastailleet. Yritän heti ensi maanantaina varata ajan puhelinajan lääkärille, jos sitten saisi sen jälkeen varattua ajan itse kuorintaan.
Kävin sitten eilen uudelleen TCA-kuorinnassa. Kokemus oli tällä kertaa vielä ensimmäistäkin karumpi! Siis se polttelun tunne!!! Kaikesta sitä ihminen voi selvitä, ja hikoilu oli aika voimakasta muualla kehossa. Tosiaan vähissä vaatteissa kannattaa mennä tähän hoitoon :)
Tällä kertaa etsattiin arpiin 35% liuosta ja 20% muualle, eli hivenen kovemmalla teholla. Toinen kerta on kuulemma se kaikista parhaiten tehoava kuorinta. Muutenkin hän kehui ihoani ja ihmetteli kuinka suuri muutos oli tullut.
Tosiaan tuolla toisella palstalla ihmeteltiin noita arpia joita tulee etsauskohtiin, mutta se on ihan normaalia ja ne siitä katoavat sitten.
Kyselin kotitilaus tuotteista ja ei kuulemma ole markkinoilla kotikäyttöön kuin puskuroituja happoja, niistä katoaa siis 90% heti.
Todella hyvä kokemus jäi jälleen, vielä ei ihossa ole mitään muuta muutosta kuin tummempi väri.
Laittelen sitten taas lisää kuvia :) - Marjo29387
Aloittaja kirjoitti:
Kävin sitten eilen uudelleen TCA-kuorinnassa. Kokemus oli tällä kertaa vielä ensimmäistäkin karumpi! Siis se polttelun tunne!!! Kaikesta sitä ihminen voi selvitä, ja hikoilu oli aika voimakasta muualla kehossa. Tosiaan vähissä vaatteissa kannattaa mennä tähän hoitoon :)
Tällä kertaa etsattiin arpiin 35% liuosta ja 20% muualle, eli hivenen kovemmalla teholla. Toinen kerta on kuulemma se kaikista parhaiten tehoava kuorinta. Muutenkin hän kehui ihoani ja ihmetteli kuinka suuri muutos oli tullut.
Tosiaan tuolla toisella palstalla ihmeteltiin noita arpia joita tulee etsauskohtiin, mutta se on ihan normaalia ja ne siitä katoavat sitten.
Kyselin kotitilaus tuotteista ja ei kuulemma ole markkinoilla kotikäyttöön kuin puskuroituja happoja, niistä katoaa siis 90% heti.
Todella hyvä kokemus jäi jälleen, vielä ei ihossa ole mitään muuta muutosta kuin tummempi väri.
Laittelen sitten taas lisää kuvia :)Moikka. Olen itse ollut TCA hoidossa jo 2 kertaa, ensimmäisellä kerralla etsaus ja kuorinta ja nyt viimeksi etsausta miedompi käsittely, mutta sillä tavalla, että arpiin laitettiin enemmän ainetta kuin muualle. Olen oikein tyytyväinen tulokseen, vaikka aionkin mennä vielä kolmannen kerran. Nuo aikaisemmat kuvasi ovat hienot ja ne olivat yksi syy, miksi päädyin TCA hoitoon. Olen lukenut tuosta puskuroinnista netistä ja kaivoin vanhan kemian oppikirjanikin esille. Nimittäin aikaahan tässä viime viikolla oli toipumisvaiheessa :) Tiedät kyllä mitä tarkoitan. Löysin tietoa, että puskurointi tekee haposta paljon hellävaraisempaa esim. mahalaukulle (asperiini ja disperiini salisyylihappo), eli se ei polta mahaa niin kuin puskuroimaton aine. Käsitin asian niin, että puskurointi miedontaa happoa selvästi, eli oikeilla jäljillä olet. Tämä tekee asian tosi vaikeaksi, eli jos on 50% TCA ainetta, joka on puskuroitu, niin se onkin kuitenkin paljon miedompaa hoidossa, kuin 50% TCA, jota ei ole puskuroitu? Näinkö se on? Täälläkin on koti-Tca hoitajien viesteissä puhetta tuosta puskuroinnista ja puskuroimattomasta Tca-aineesta. Menee yli ymmärrykseni, mutta tähän tulokseen olen tullut. Pitää kahlata vielä noita kirjoja ja nettiä. Sinänsä asia ei ole minulle niin tärkeä, koska en ole tehnyt itse hoitoa enkä aio tehdä. En ikinä uskaltaisi. Olenpahan kiinnostunut kaikesta asiaan liittyvästä. Voit muuten lukea enemmän omasta TCA hoidostani toisesta TCA ketjusta, johon äsken kirjoitin, elikkäs se on kärjessä sivulla. Tervesin Marjo
- Aloittaja
Marjo29387 kirjoitti:
Moikka. Olen itse ollut TCA hoidossa jo 2 kertaa, ensimmäisellä kerralla etsaus ja kuorinta ja nyt viimeksi etsausta miedompi käsittely, mutta sillä tavalla, että arpiin laitettiin enemmän ainetta kuin muualle. Olen oikein tyytyväinen tulokseen, vaikka aionkin mennä vielä kolmannen kerran. Nuo aikaisemmat kuvasi ovat hienot ja ne olivat yksi syy, miksi päädyin TCA hoitoon. Olen lukenut tuosta puskuroinnista netistä ja kaivoin vanhan kemian oppikirjanikin esille. Nimittäin aikaahan tässä viime viikolla oli toipumisvaiheessa :) Tiedät kyllä mitä tarkoitan. Löysin tietoa, että puskurointi tekee haposta paljon hellävaraisempaa esim. mahalaukulle (asperiini ja disperiini salisyylihappo), eli se ei polta mahaa niin kuin puskuroimaton aine. Käsitin asian niin, että puskurointi miedontaa happoa selvästi, eli oikeilla jäljillä olet. Tämä tekee asian tosi vaikeaksi, eli jos on 50% TCA ainetta, joka on puskuroitu, niin se onkin kuitenkin paljon miedompaa hoidossa, kuin 50% TCA, jota ei ole puskuroitu? Näinkö se on? Täälläkin on koti-Tca hoitajien viesteissä puhetta tuosta puskuroinnista ja puskuroimattomasta Tca-aineesta. Menee yli ymmärrykseni, mutta tähän tulokseen olen tullut. Pitää kahlata vielä noita kirjoja ja nettiä. Sinänsä asia ei ole minulle niin tärkeä, koska en ole tehnyt itse hoitoa enkä aio tehdä. En ikinä uskaltaisi. Olenpahan kiinnostunut kaikesta asiaan liittyvästä. Voit muuten lukea enemmän omasta TCA hoidostani toisesta TCA ketjusta, johon äsken kirjoitin, elikkäs se on kärjessä sivulla. Tervesin Marjo
Hivenen huonompia uutisia, mutta onneksi olen lukenut teidän muiden kuulumisia toisella palstalla niin ei tarvitse stressata.
Tällä kertaa olen jättänyt rasvaamiset vähemmäksi kuin viimeksi, ihan siksi koska kuoriutuminen alkoi viimeksi mulla heti kun rasvaamisen lopetin ja sitä paljon vähensin. Ajattelin vähän nopeuttaa kuoriutumista.
Eli tällä kertaa kuoriutuminen alkoi jo toisena päivänä, toisin kuin viimeksi vasta nejäntenä.
Etsausarvista on jostain jo nahka pois ja siitä jäi sitten aiak punaiseksi. Samoin muissa etsauspaikoissa se nahka kiinni, mutta jotenkin palaneen näköinen. Mihin tehtiin se tavallinen hoito, niin kuoriutunut iho on oikeastaan nyt sitten kuin vauvanpylly. Siis ihan uskomatonta!
Eikä nuo punaiset arvet ja läikät haittaa, kyllä ne sitten ajastaan katoaa. Ehkä johtuvat siitä etten kosteuttanut ja rasvaillut tarpeeksi, joten lohkeilu alkoi liian aikaisin.
Tein tämän oikeastaan vähän tutkimusmielessäkin, että jätin rasvailut jo toisena päivänä lähes kokonaan pois.
Eilis illasta alkaen otin taas kunnon rasvailut käyttöön. Iho on kuoritutunut nyt suun ympäriltä ja nenän ympäristöstä.
Hienolta näyttää, vielä kun nuo punaiset katoavat. Tehokkaampi hoito niin paraneminen vaikeampaa.
Saas nähdä miten tilanne kehittyy..
Tällä kertaa iho ei ollut edes kireä, siis suu auki en ole nukkunut, ei vaikeuksia laittaa suuta kiinni. - aloittaja
döpöpöp kirjoitti:
Ja vielä tuosta ajanvarauksesta. Minä sain ajan suoraan ajanvarauksesta ilman mitään kyselyitä, silloin kun menin ensimmäisen kerran Tampereelle.
Nyt toisena kertana se piti varata jotenkin sairaanhoitajan kautta, mutta tämä sh-kummasteli käytäntöä ja ihmetteli miksei saanut toista aikaa suoraan.. - Marjo29387
Aloittaja kirjoitti:
Hivenen huonompia uutisia, mutta onneksi olen lukenut teidän muiden kuulumisia toisella palstalla niin ei tarvitse stressata.
Tällä kertaa olen jättänyt rasvaamiset vähemmäksi kuin viimeksi, ihan siksi koska kuoriutuminen alkoi viimeksi mulla heti kun rasvaamisen lopetin ja sitä paljon vähensin. Ajattelin vähän nopeuttaa kuoriutumista.
Eli tällä kertaa kuoriutuminen alkoi jo toisena päivänä, toisin kuin viimeksi vasta nejäntenä.
Etsausarvista on jostain jo nahka pois ja siitä jäi sitten aiak punaiseksi. Samoin muissa etsauspaikoissa se nahka kiinni, mutta jotenkin palaneen näköinen. Mihin tehtiin se tavallinen hoito, niin kuoriutunut iho on oikeastaan nyt sitten kuin vauvanpylly. Siis ihan uskomatonta!
Eikä nuo punaiset arvet ja läikät haittaa, kyllä ne sitten ajastaan katoaa. Ehkä johtuvat siitä etten kosteuttanut ja rasvaillut tarpeeksi, joten lohkeilu alkoi liian aikaisin.
Tein tämän oikeastaan vähän tutkimusmielessäkin, että jätin rasvailut jo toisena päivänä lähes kokonaan pois.
Eilis illasta alkaen otin taas kunnon rasvailut käyttöön. Iho on kuoritutunut nyt suun ympäriltä ja nenän ympäristöstä.
Hienolta näyttää, vielä kun nuo punaiset katoavat. Tehokkaampi hoito niin paraneminen vaikeampaa.
Saas nähdä miten tilanne kehittyy..
Tällä kertaa iho ei ollut edes kireä, siis suu auki en ole nukkunut, ei vaikeuksia laittaa suuta kiinni.Kiitos kuulumisista. Aika hurjaa, että noin nopeasti irtoili sinulta jo iho. Silloinhan se yleensä punoittaa voimakkaammin, jos irtoaa nopeasti. Ainakin minulla ne kohdat, mistä iho irtosi viimeisenä (paitsi etsauskohdat), niin niissä ei ollut punoitusta yhtään. Suun ympäriltä mistä iho irtosi aivan ensimmäiseksi, niin siinä oli punoitusta. Mutta sehän häviää ajan kanssa, ja minulla ne punoittavimmat alueet tasoittui kaikkein kauneimmin, niin kuin tuolla aiemmin jo kirjoitinkin. Toivu nyt rauhassa ja rasvaile ihoa, ettei se kuivu liikaa! Minä odottelen jo kolmatta hoitoani, jos se nyt on edes tarpeen. Mutta kun tämä on kuin kauneusleikkaukset joillekin, koukuttaa, kun iho tasoittuu, niin sitten sitä miettii, että jos vielä yhden kerran ottaisi hoidon. Ja sitten sitä miettii, että jospa ottaisikin vielä 4. kerran... Minulla kun tuo toipuminen on mennyt helposti. Luulen, että oma asenne on siinä tärkeässä osassa, ettei ala stressaamaan siitä ihon irtoilusta ja punoituksesta alkuun jne jne. Terv Marjo
- döpöpöp
aloittaja kirjoitti:
Ja vielä tuosta ajanvarauksesta. Minä sain ajan suoraan ajanvarauksesta ilman mitään kyselyitä, silloin kun menin ensimmäisen kerran Tampereelle.
Nyt toisena kertana se piti varata jotenkin sairaanhoitajan kautta, mutta tämä sh-kummasteli käytäntöä ja ihmetteli miksei saanut toista aikaa suoraan..Onko yhdestä hoitokerrasta mitään hyötyä? Itselläni ei olisi oikein mahdollista ottaa kuin yksi hoito. Kuukauden päästä menen ensimmäistä kertaa.
- Aloittaja
döpöpöp kirjoitti:
Onko yhdestä hoitokerrasta mitään hyötyä? Itselläni ei olisi oikein mahdollista ottaa kuin yksi hoito. Kuukauden päästä menen ensimmäistä kertaa.
Kyllä jo yhdestä kerrasta on suuri hyöty, mä itse tosiaan harkitsin aika kauan tarvitseeko enää mennä edes toista kertaa. Nyt sitten vuoden tauon jälkeen kuitenkin menin, ja näillä näkymin tämä jää viimeiseksi. Jos vielä kolmannen kuorinnan otan, niin vasta vuoden kuluttua. (mutta en usko sitä tarvitsevani)
- DIY-etsaaja
Aloittaja kirjoitti:
Kyllä jo yhdestä kerrasta on suuri hyöty, mä itse tosiaan harkitsin aika kauan tarvitseeko enää mennä edes toista kertaa. Nyt sitten vuoden tauon jälkeen kuitenkin menin, ja näillä näkymin tämä jää viimeiseksi. Jos vielä kolmannen kuorinnan otan, niin vasta vuoden kuluttua. (mutta en usko sitä tarvitsevani)
Laittakaapas muutkin lääkärillä käyneet kuvia.. Pitää olla todistusaineistoa. Kotona tehty etsaus tuntuu toimivan ainakin. Ne kaksi arpea, joita käsittelin ovat tasoittuneet jonkin verran. Tämän ovat huomanneet muutkin kuin vain minä itse :) :)
Mutta hei, laittakaa niitä kuvia! :) - Aloittaja
DIY-etsaaja kirjoitti:
Laittakaapas muutkin lääkärillä käyneet kuvia.. Pitää olla todistusaineistoa. Kotona tehty etsaus tuntuu toimivan ainakin. Ne kaksi arpea, joita käsittelin ovat tasoittuneet jonkin verran. Tämän ovat huomanneet muutkin kuin vain minä itse :) :)
Mutta hei, laittakaa niitä kuvia! :)No tämän mun käsittelyn huomaisivat valitettavasti kaikki, joten vieläkin sisällä olen.
Nyt alkaa olemaan jo puolet ihosta kuoriutunut, ehkä hivenen vaalenneet nuo arvet jotka jäi tulipunaisiksi. Niissä osassa jopa vielä nahka kiinni, mutta muuten se on siinä siisti. Tuntuu tosiaan ja näyttää, että iho olisi siinä jopa noussut ylöspäin, tasoittaen siis arpikuopan olemattomiin.
Onneksi tässä ei työhön ole mitään kiirettä, joten voin antaa ihon rauhassa kuntoutua.
Ja kun iho kuiva niin nuo punaiset läikätkään ei niin paljon näy, mutta rasvaillaan nyt vielä tuolla bevita R voiteella. - liliania
Aloittaja kirjoitti:
No tämän mun käsittelyn huomaisivat valitettavasti kaikki, joten vieläkin sisällä olen.
Nyt alkaa olemaan jo puolet ihosta kuoriutunut, ehkä hivenen vaalenneet nuo arvet jotka jäi tulipunaisiksi. Niissä osassa jopa vielä nahka kiinni, mutta muuten se on siinä siisti. Tuntuu tosiaan ja näyttää, että iho olisi siinä jopa noussut ylöspäin, tasoittaen siis arpikuopan olemattomiin.
Onneksi tässä ei työhön ole mitään kiirettä, joten voin antaa ihon rauhassa kuntoutua.
Ja kun iho kuiva niin nuo punaiset läikätkään ei niin paljon näy, mutta rasvaillaan nyt vielä tuolla bevita R voiteella.Heippa, mulle tehtiin eilen TCA kuorinta 35% liuoksella jossa mukana myös siis jotain retinolihappoa ja jotain muuta. Odotukset ovat korkealla. Poskissa kohtuu matalia, mutta häiritseviä aknearpia ja ohimolla muutama todella syvä, joihin tuskin saan apua.
Kiinnostaisi kuulla muilta, miten hoito teillä eteni. Kuinka kauan happoa pidettiin iholla? Hoito oli mielestäni suhteellisen kivulias, silmistä valui vettä ihan kunnolla : D Mietin vaan, että pidettiinhän sitä tarpeeksi kauan, jotta tulos varmasti saadaan aikaiseksi. Arvioisin, että mulla aine vaikuttu noin 30 sek - 60 sek. Otsa muuten tuntui jostain syystä kaikkein eniten. Sain lisäksi antibioottikuurin ja kortisonikuurin, oletteko muut tca:n käyneet saaneet?
Papereissa lukee, että mulle tehtiin keskisyvä tca.
Mulla on aika paksu iho ja laajentuneet ihohuokoset. Lääkäri sanoi, että tulokset ovat yleensä hyviä ja tällaisella iholla.
Olen varautunut menemään uudelleen jos tarvitaan. Nuorena naisena en halua enää kärsiä arvista.
Kylläpä kiristää, pitää mennä laittamaan rasvaa. - Aloittaja
liliania kirjoitti:
Heippa, mulle tehtiin eilen TCA kuorinta 35% liuoksella jossa mukana myös siis jotain retinolihappoa ja jotain muuta. Odotukset ovat korkealla. Poskissa kohtuu matalia, mutta häiritseviä aknearpia ja ohimolla muutama todella syvä, joihin tuskin saan apua.
Kiinnostaisi kuulla muilta, miten hoito teillä eteni. Kuinka kauan happoa pidettiin iholla? Hoito oli mielestäni suhteellisen kivulias, silmistä valui vettä ihan kunnolla : D Mietin vaan, että pidettiinhän sitä tarpeeksi kauan, jotta tulos varmasti saadaan aikaiseksi. Arvioisin, että mulla aine vaikuttu noin 30 sek - 60 sek. Otsa muuten tuntui jostain syystä kaikkein eniten. Sain lisäksi antibioottikuurin ja kortisonikuurin, oletteko muut tca:n käyneet saaneet?
Papereissa lukee, että mulle tehtiin keskisyvä tca.
Mulla on aika paksu iho ja laajentuneet ihohuokoset. Lääkäri sanoi, että tulokset ovat yleensä hyviä ja tällaisella iholla.
Olen varautunut menemään uudelleen jos tarvitaan. Nuorena naisena en halua enää kärsiä arvista.
Kylläpä kiristää, pitää mennä laittamaan rasvaa.Mulla sitä ainetta laitettiin varmaan 3 kertaa. Etsaukset aluksi ja sitten 3 kertaa muualle. Eli annettiin vaikuttaa n. 3-5 min joka kerralla arvioni mukaan.
- Aloittaja
Aloittaja kirjoitti:
Mulla sitä ainetta laitettiin varmaan 3 kertaa. Etsaukset aluksi ja sitten 3 kertaa muualle. Eli annettiin vaikuttaa n. 3-5 min joka kerralla arvioni mukaan.
Nyt sitten koko iho on kuoriutunut ja vain viimeiset rippeet hilseilevät enää. täytyy sanoa, että olen todella tyytyväinen. Vielä nämä etsatut arvet hivenen punottavat, mutta sekään ei haittaa.
Muuten mulla on nyt sitten se normaali hyvä iho, joten 2 kertaa taisi riittää mulle.
Kyllä on ihme kun kaikki arvet nyt ovat poissa, enpä olisi vielä aavistanut tilannetta 2 vuotta sitten kun en ollut kuullutkaan TCA kuorinnasta :)
Kuvia ehkä parin viikon sisään. - -tt-
Aloittaja kirjoitti:
Nyt sitten koko iho on kuoriutunut ja vain viimeiset rippeet hilseilevät enää. täytyy sanoa, että olen todella tyytyväinen. Vielä nämä etsatut arvet hivenen punottavat, mutta sekään ei haittaa.
Muuten mulla on nyt sitten se normaali hyvä iho, joten 2 kertaa taisi riittää mulle.
Kyllä on ihme kun kaikki arvet nyt ovat poissa, enpä olisi vielä aavistanut tilannetta 2 vuotta sitten kun en ollut kuullutkaan TCA kuorinnasta :)
Kuvia ehkä parin viikon sisään.Todella mukava kuulla, ja olen erittäin iloinen puolestasi!!! Tämä antaa lisäksi toivoa meille muille huonoihoisille. Ehkä vielä joskus itsekkin pääsen arvista eroon!! Nauti ihostasi ja kiitos kun olet jakanut kokemuksiasi!! :)
- doöbyyy
Aloittaja kirjoitti:
Kuvia ehkä parin viikon sisään.niitä kuvia sitten tosiaan kun ehdit :) Kiinnostaa kovasti!
Onnea sinulle ja kiitos kun oot jakanut kokemuksiasi ja kuvia. - DIY-etsaaja
doöbyyy kirjoitti:
niitä kuvia sitten tosiaan kun ehdit :) Kiinnostaa kovasti!
Onnea sinulle ja kiitos kun oot jakanut kokemuksiasi ja kuvia.Niin.. Voisikohan niitä kuvia saada nähtäville? :)
- Aloittaja
DIY-etsaaja kirjoitti:
Niin.. Voisikohan niitä kuvia saada nähtäville? :)
Laittelen vasta sitten kun lopullinen hoitotulos on selvillä, eli n. 2 kk. Kuorinnasta :)
- DIY-etsaaja
Aloittaja kirjoitti:
Laittelen vasta sitten kun lopullinen hoitotulos on selvillä, eli n. 2 kk. Kuorinnasta :)
Ok, ymmärrän. Minunhan se pitäisi tietää, että ne tulokset näkyvät suurin piirtein tuolla viivellä :) Itse etsaamani arvet ovat nyt sellaisia kiiltäviä pohjaltaan ja ehkä 30-40% parannus eka kerran jälkeen. Huomenna ehkä seuraava etsaus. Ei malta millään odottaa :) :)
- mk
Aloittaja kirjoitti:
tietääks kukaan toimiiks toi hjerppe Hollolassa.
sen yh.tiedois luki et olis silki - el76
mk kirjoitti:
tietääks kukaan toimiiks toi hjerppe Hollolassa.
sen yh.tiedois luki et olis silkiluulen, että ei ota kuin tampereen lähialueilla.On kovin kiireinen. Mutta suosittelen. ite kävin tänään lapista asti, ja hyvin pystyy matkustamaan. naama näyttää vain siltä kuin olisi oikein ottanut etelässä aurinkoa. seuraavat päivät on sitten eri asia.tosi asiantunteva.kerrankin ihminen, joka selittää kunnolla asiaa.
- mk
el76 kirjoitti:
luulen, että ei ota kuin tampereen lähialueilla.On kovin kiireinen. Mutta suosittelen. ite kävin tänään lapista asti, ja hyvin pystyy matkustamaan. naama näyttää vain siltä kuin olisi oikein ottanut etelässä aurinkoa. seuraavat päivät on sitten eri asia.tosi asiantunteva.kerrankin ihminen, joka selittää kunnolla asiaa.
Juu... lukivaa että tomii treen.terveystalol.fortsas joskus ja hollolassa jonku hammaslekurin paikassa.attelin vaa et onks kukaa käynny siell.
Vaikka einy lahdest pahamatka oo treelle - Miranda74
mk kirjoitti:
Juu... lukivaa että tomii treen.terveystalol.fortsas joskus ja hollolassa jonku hammaslekurin paikassa.attelin vaa et onks kukaa käynny siell.
Vaikka einy lahdest pahamatka oo treelleJoko olisi kuvia?
- prp
mk kirjoitti:
Vaikka einy lahdest pahamatka oo treelleHollolaan saa myös ajan, varasin viime viikolla ja meen kuorintaan 28.5.
Meni vaan vähän myöhäseks, kun kesä on kohta korvilla.. Täytyy sit vaan kököttää sisällä ainakin pari viikkoa.. Toivottavasti ei tuu kutsua työhaastatteluun ennenkun naama on kunnossa.. Oon siis työtön, joten töihin menoa ei tarvii ainakaan stressaa. - Patse89
prp kirjoitti:
Hollolaan saa myös ajan, varasin viime viikolla ja meen kuorintaan 28.5.
Meni vaan vähän myöhäseks, kun kesä on kohta korvilla.. Täytyy sit vaan kököttää sisällä ainakin pari viikkoa.. Toivottavasti ei tuu kutsua työhaastatteluun ennenkun naama on kunnossa.. Oon siis työtön, joten töihin menoa ei tarvii ainakaan stressaa.Kävin 10.8 Tampereen terveystalossa TCA-kuorinnassa, ja tehtiin 20% vahvuisella hapolla kuorinta. nyt menossa 4 päivä ja alkanut ensimmäisenä kuoriutumaan leuan kohdalta, mutta vielä menee päiviä tässä, odotellen koko kasvojen kuoriutumista ja sitten parin viikon päästä näkeepi jo paremmin tuloksen. hinnaksi tuli Kela korvauksen jälkeen 279 e.
- Ketjun aloittaja
Patse89 kirjoitti:
Kävin 10.8 Tampereen terveystalossa TCA-kuorinnassa, ja tehtiin 20% vahvuisella hapolla kuorinta. nyt menossa 4 päivä ja alkanut ensimmäisenä kuoriutumaan leuan kohdalta, mutta vielä menee päiviä tässä, odotellen koko kasvojen kuoriutumista ja sitten parin viikon päästä näkeepi jo paremmin tuloksen. hinnaksi tuli Kela korvauksen jälkeen 279 e.
Hei kaikille!Pahoittelut kaikille kun en kuvia ole vieläkään laittanut yritin joku päivä mutta en muistanut enää tunnuksia. Ehkä teen uuden tunnuksen ja laitan sitten ne kuvat.
En ole paljoa asiaa jaksanut vatvoa kun iho on käytännössä täydellinen.
Puolisokin löytyi varsin helposti heti ja nyt kihloissa sekä hääpäiväkin jo sovittu. Tosin ei se ulkonäkö ole se ykkösjuttu, mutta on niin rentoutunut kun ei joudu miettimään, että katsookohan se vaan mun arpia ym :)
Varmaan ymmärsitte pointin. Käyttäytyminen on ihan erilaista kuin silloin rumana. On paljon itsevarmempi jne.
Tosiaan, oli elämäni paras ratkaisu mennä tuonne. - ewtryset
Ketjun aloittaja kirjoitti:
Hei kaikille!Pahoittelut kaikille kun en kuvia ole vieläkään laittanut yritin joku päivä mutta en muistanut enää tunnuksia. Ehkä teen uuden tunnuksen ja laitan sitten ne kuvat.
Puolisokin löytyi varsin helposti heti ja nyt kihloissa sekä hääpäiväkin jo sovittu. Tosin ei se ulkonäkö ole se ykkösjuttu, mutta on niin rentoutunut kun ei joudu miettimään, että katsookohan se vaan mun arpia ym :)
Varmaan ymmärsitte pointin. Käyttäytyminen on ihan erilaista kuin silloin rumana. On paljon itsevarmempi jne.
Tosiaan, oli elämäni paras ratkaisu mennä tuonne.Loppuispa ne finnit niin pääsis itekki tekemään ton kuorinnan..
- Marjo29387
Ketjun aloittaja kirjoitti:
Tosiaan, oli elämäni paras ratkaisu mennä tuonne.Okein sydämellisesti onnea teille molemmalle! On ollut hauska seurata viestejäsi ja kuviasi vertaistukena.
Ei sitä uskoisi mihin kaikkeen aken arpien tasoittelu johtaa :)
Terveisin Marjo (eli toinen TCA "veteraani", joka kirjoittelee tuohon toiseen ketjuun) - yotambieen
Marjo29387 kirjoitti:
Okein sydämellisesti onnea teille molemmalle! On ollut hauska seurata viestejäsi ja kuviasi vertaistukena.
Ei sitä uskoisi mihin kaikkeen aken arpien tasoittelu johtaa :)
Terveisin Marjo (eli toinen TCA "veteraani", joka kirjoittelee tuohon toiseen ketjuun)Kuinka kauan kannattaisi odottaa roaccutanin lopettamisen jälkeen TCA-kuorintaan menemistä??
- Saman kokenut
yotambieen kirjoitti:
Kuinka kauan kannattaisi odottaa roaccutanin lopettamisen jälkeen TCA-kuorintaan menemistä??
Kuurin loputtua tulisi n. 6kk antaa ihon tasoittua normaaliin tilaan. Voit ehkä mennä aikaisemminkin mutta siitä voitte neuvotella lääkärin kanssa!
- gerttyy
Saman kokenut kirjoitti:
Kuurin loputtua tulisi n. 6kk antaa ihon tasoittua normaaliin tilaan. Voit ehkä mennä aikaisemminkin mutta siitä voitte neuvotella lääkärin kanssa!
Kuinka hyvin tämä TCA kuorinta tehoaa punoittaviin arpiin? Riittäkö yksikin kerta? Onko muuten mahdollista etttä yliherkälle iholle voi tulla jotain vaurioita tästä TCA kuorinnasta, että iho ei palaudukkaan ollenkaan normaaliksi vaan jää kauttaaltaan punoittavaksi, pysyvästi, eli pahimmillaan pahemmaksi kun alkuperäinen oli?
Entäs voiko tätä pistää hyvin ohuelle iholle? Kun mulla on nenässä punoittavia arpia ja siinä iho on välillä jopa todella ohutta, eli voiko nenälle ja varsinkin siihen ohuelle iholle laittaa? Kun nuo punoittavat arvet sijaitsee juurikin tuolla ohuella ihon alueella. Luulisi että ohut iho palautuu tuommosesta haposta ja kuorinnasta paljon paljon hitaammin kun paksu, eli esimerkiksi poskien alueet. Mutta onko näin? - sasDDDDS
gerttyy kirjoitti:
Kuinka hyvin tämä TCA kuorinta tehoaa punoittaviin arpiin? Riittäkö yksikin kerta? Onko muuten mahdollista etttä yliherkälle iholle voi tulla jotain vaurioita tästä TCA kuorinnasta, että iho ei palaudukkaan ollenkaan normaaliksi vaan jää kauttaaltaan punoittavaksi, pysyvästi, eli pahimmillaan pahemmaksi kun alkuperäinen oli?
Entäs voiko tätä pistää hyvin ohuelle iholle? Kun mulla on nenässä punoittavia arpia ja siinä iho on välillä jopa todella ohutta, eli voiko nenälle ja varsinkin siihen ohuelle iholle laittaa? Kun nuo punoittavat arvet sijaitsee juurikin tuolla ohuella ihon alueella. Luulisi että ohut iho palautuu tuommosesta haposta ja kuorinnasta paljon paljon hitaammin kun paksu, eli esimerkiksi poskien alueet. Mutta onko näin?Saako TCA kuorinnalla arpien punoittavuuden pois?
sasDDDDS kirjoitti:
Saako TCA kuorinnalla arpien punoittavuuden pois?
Osta apteekista Kelo-Cote -nimistä geeliä (kysy farmaseuteilta, sillä se ei yleensä ole esillä). Sillä hoidetaan tuollaiset arvet. Maksaa parisenkymppiä tuubi.
TCA ei varmaan tuollaisiin auta.
- Sandriina77
Todella iso ero! Kiitos kuvista.
- lumenvalkoinen
Ooh, olen yllättynyt! Itse teen mallintöitä ja minulle on tärkeää, että ihossani ei ole arpia. Nyt kuitenkin niitä on muutama, osa huomaamattomampia, mutta haluan niistä eroon. Eli onko hinta yhä sama 290e ilman kelakorvausta?
- kuinka vanha?
Kuinka vanha täytyy olla että voisi tehdä kemiallinen kuorinta? entä glykolihappo kuorinta? kiitos.
- utelisurkki
Hei,
Tarviiko aknen siis todella olla kokonaan ohi ennen hoitoa? Itse olen nyt toisen kerran syönyt oricyclin puolen vuoden kuurin ja finnit kyllä katoavat sen myötä, mutta ensimäisen kuurin jälkeen tulivat parin kk:n sisällä takaisin. En siis tiedä josko nytkin palaisivat parin kk:n sisällä. Eli riittääkö se että finnit ovat pääosin poissa ennen hoitoa vai pitääkö koko aknesairaudesta olla päässyt eroon?
Estääkö TCA uusien finnien tuloa myös? Vai olitteko kaikki hoidossa käyneet jo täysin päässeet eroon aknesta ennen hoitoa? - ikä?
Kuinka vanha täytyy olla että voisi tehdä kemiallinen kuorinta? entä glykolihappo kuorinta???????
- pöösdasd
Tuskin niihin nyt mitään ikärajaa on! Soita ja kysy klinikoilta. Saahan sitä vaikka mitä tehdä jos on vanhempien lupa ja rahaa, vaikka botoxia naamaan.
- 4
TCA-kuorintaa varten ihoa pitää valmistella etukäteen. Katselin joitakin postauksia, eikä niissä kerrottu mitään tästä, mahdetaanko edes hoitoloissa vaatia ennakkotoimenpiteitä kuorinnan varalta, mutta riski ihon värimuutoksiin on olemassa ja sillä ennakkoaltistamisella sitä yritetään pienentää. Vahvalla TCAlla voi aiheuttaa pysyviä ihon värimuutoksia, jos aine menee pigementtiä muodostavaan kerrokseen saakka. Ihon altistaminen tehdään kevyemmillä aineilla, esim. viikoittainen mieto glykolihappokuorinta muutaman kuukauden ajan.
- 4
For the preparation of TCA peel procedure Retin A is used. Use Retin-A starting two to four weeks prior to the peel. This helps thin the skin, allowing the TCA penetrate deeper. Once a day is enough; applying more often could irritate skin. If you are sensitive to Retin-A, use an AHA product instead.
- jdkjjdp
Minulla on nyt menos 4 päivä tca kuorinnasta, ensimmäisenä ja toisena päivänä naamani oli ihan turvonnut ja punainen..kolmantena päivänä turvotus alkoi hellittää mutta minulle tuli poskeen vesirakkuloita jotka kirvelevät. neljäntenä päivänä iho on kuoriutunut suun ympäriltä ja muualta alkaa iho kiristymään, vieläkin on rakkuloita. Huomena varmaan iho vasta alkaa kunnolla kuoriutumaan..lähtis vaan nää kipeet rakkulat pois!
- huoh...
mun täytyy tulla sanoon tänne mun kokemus tästä tca kuorinnasta. Tein itse 20% naamalle aknen laantumisen jälkeen. Odotin ehkä parempaa tulosta koska itselläni ei ole kauhean syviä arpia vaan poskissa matalia arpia ja leveitä..myös nenässä on pieniä reikiä. Mulla meni kuorinnasta toipumiseen yli viikko, en voinut mennä minnekkän koska näytin hirviöltä..naamani oli ihan turvonnut monta päivää..myös silmät ja sain toiseen silmätulehduksen vaikka, en laittanut ainetta lähellekkään silmiä, vain poskiin ja nenään. Pelkäsin ettei naamani tule edes näyttämään siltä miltä näytti. No onneks viikon jälkeen turvotus alkoi laskemaan, mutta jouduin itse jo ottamaan kuoriutuvaa ihoa pois koska se ei meinannut vieläkään lähteä. En tiedä uskallanko tehdä kuorintaa enään, tuloksen perusteella en ainakaan viitsi
- asd356_
No tuo ei kyllä kuulostanut normaalilta reaktiolta, eli luultavasti tilaamassasi aineessa oli joku vika tai se ei ollut steriiliä tms. Onneksi mitään kamalampaa ei sattunut!!! Ensi kerralla kannattaisi varmaan mennä Hjerpen tai muun ammattitaitoisen luokse, jos(/kun) et voi olla aivan varma tilaamasi TCA:n laadusta.
Ja minäkin olen siis kokeillut TCA-kuorintaa ja etsausta tuolla Tampereen Terveystalolla muutaman kerran, mutta mielestäni en ole saanut vastaavanlaisia tuloksia kuin muut täällä?? Huomaan siis vain pienen eron arvissani, jos ollenkaan. :( Hjerppe kyllä sanoi, että arpeni (icepick / boxcar tai jotain siltä väliltä) ovat sen laatuisia, jotka ovat hankalinta hoitaa. Ja kyllä hän nätisti sanoi, että arpeni ovat aika huomaamattomat ja en enää tarvisi enempää hoitoja ellen välttämättä halua, mutta itseäni arvet edelleen häiritsevät ja minusta ne huomaakin aika selvästi. Ajattelin nyt tutustua muihin vaihtoehtoihin, kuten laser, ja joko mennä vielä uudestaan etsaushoitoihin tai sitten johonkin toiseen hoitoon, jos mikään vaikuttaisi tehokkaammalta.
- kuorintaa harkitseva
Onko tietoa saako olla raskaana kun tehdään TCA-kuorinta?
- arpi232
Tampereella tca:n hinta nykyään?
- aknenaama
Hintatietoja tca-kuorinnasta nykyään?
- arpinaama2
Tänään juuri kävin tca kuorinnassa Kampin terveystalossa Helsingissä.
518 euroa kustansi koko lysti. Nyt kauhulla odotellaan kuoritumisen alkamista. - Anonyymi
Minä kävin viikko sitten lääkärin suorittamassa keskisyvässä tca kuorinnassa mutta vieläkään ei iholla näy kuoriutumista, onko ollut liian mieto aine vai mistä voi olla kyse? Ihoni on aika ohut joten tuntuu oudolta ja stressaavalta ettei vieläkään ole uutta ihoa kehittynyt. Sairausloma loppuu pian, luulin että 10 pv riittäisi toipua. Mitä voidetta tai rasvaa käytätte tca kuorinnan jälkeen? Onko käyttämäni bevita liian paksua tai hoitavaa, sitä laitan aamu- ja iltapesun jälkeen.
Nyt pelkään jos ihoni jää pitkäksi aikaa johonkin ’välitilaan’ enkä voi lenkkeillä/saunoa/meikata pitkään aikaan…- Anonyymi
Ja nyt mennyt 25 pv eikä iho ole vielkään kuoriutunut. Mitään muutosta ihossa ei näy aikaisempaan verrattuna. Voiko olla niin että käytetty happo on ollut viallista/väljähtynyttä tms jolloin ihoreaktiota ei synny? Suomalainen lääkäri kuitenkin ja suomalainen lääkäriasema, ja maksoikin yli 500 eur! Olisiko kannattanut mennä vain kosmetologille kuorintaan ja tuolla hinnallahan olisin saanut sarjahoidon jo. Todella huijattu olo!
- Anonyymi
Marokon lomille sitten. Muuten marokko tulee tänne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1364215Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3232126Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik31944Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481851- 1061780
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4461739Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4771594MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar551375Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4641300Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441296