Sydneyyn Vuonna 2010

Löytyykö muita?

Oon lähdössä siis (jos pääsen sisään) ens vuonna opiskeleen Sydneyn yliopistoon ja ajattelin että ois kiva tutustua muihin, jolla on samantapasia suunnitelmia. :) Ottakaa siis ihmeessä yhteyttä :D

17

2491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai itsenäisesti haettu pai...

Voi kun mäki haluaisin! Lukukausimaksut ovat vaan aika suuri este. Haetko siis paikkaa itsenäisesti vai jonkun järjestön kautta?

• auttaa järjestelyissä

Mä haen sellasen järjestön ku Kilroy Education kautta. Se auttaa mua ilmaseks kaikkien hakujen ja viisumien yms kanssa. Meen siis tosiaan ihan suorittamaan kaikki opinnot sinne, eli ei vaihtoon. Jos siis ees pääsen sisälle :D

Lukukausimaksut on tosiaan älyttömän suuret (reilusti yli 10 000 euroa vuodessa), mutta mä oon vaan päättänyt että kyllä ne jostain on pakko hommata :) Suomesta ainakin saan täydet opinto- ja asumistuet ja opintolainan. Sit vielä meen töihin aina kun mahdollista, niin kyllä se onnistuu.

• minä 2080938403

Moikka!
      Olen itse menossa jo toukokuussa Sydneyyn opiskelemaan, hain kans kilroyn kautta, tähän asti kaikki hommat hoidossa, viisumi yms saatu!
      Onnea vain yritykseen sekä opintoihin!

• paljon!

Tiedätkö sä ollenkaan että kuinka vaikee sinne Sydneyn yliopistoon on päästä? Kun sinnehän kai haetaan yo-todistuksen perusteella, ja mietin että kuinka hyvä sen pitää olla.

• opiskelua
        paljon! kirjoitti:

Tiedätkö sä ollenkaan että kuinka vaikee sinne Sydneyn yliopistoon on päästä? Kun sinnehän kai haetaan yo-todistuksen perusteella, ja mietin että kuinka hyvä sen pitää olla.

Minulla ne katsoi vain englanninkielen taitoa. Eli minulla oli 7 enkusta ja jouduin tekee semmosen IELTS testin suomessa mist sain sit tarpeelliset pisteet ja pääsin sisään.

• kysymysmerkkiää
        opiskelua kirjoitti:

Minulla ne katsoi vain englanninkielen taitoa. Eli minulla oli 7 enkusta ja jouduin tekee semmosen IELTS testin suomessa mist sain sit tarpeelliset pisteet ja pääsin sisään.

Hei, missä se raja kulkee et missä IELTS on pakko suorittaa? siis yo-todistuksessa?

• xelfer

Ite oon lähdössä näin alustavasti Monash universityyn 2010 eli ausseihin kans tullaan :) Kuhan saan eka raha-asiat kuntoon ja tietenkin pääsen ineen ni sit :)

• haluaisin

mäkin haluaisin lähteä lukio-opintojen jälkeen, eli v. 2010 Australiaan. Mitä alaa lähette opiskelemaan? Tosiaan ne lukukausimaksut on tosi suuret :s ite harkitsen opintolainaa, olishan se kuitenki aika elämys päästä Australiaan opiskelemaan! Ite ajattelin hakea Griffith Universityyn opiskelemaan matkailua. Kuinka ajoissa ootte alkanut hoitamaan noita asioita? Entä missä aiotte majailla?

• -
        haluaisin kirjoitti:

mäkin haluaisin lähteä lukio-opintojen jälkeen, eli v. 2010 Australiaan. Mitä alaa lähette opiskelemaan? Tosiaan ne lukukausimaksut on tosi suuret :s ite harkitsen opintolainaa, olishan se kuitenki aika elämys päästä Australiaan opiskelemaan! Ite ajattelin hakea Griffith Universityyn opiskelemaan matkailua. Kuinka ajoissa ootte alkanut hoitamaan noita asioita? Entä missä aiotte majailla?

Kuinka suuria lukukausimaksut ovat australiassa? Sain googlettamalla vähän vaikka millaisia tuloksia ja siksi kysyisinkin, että onko teillä suoraa tietoa asiasta. Kuinka paljon eläminen on Australiassa halvempaa, joka mahdollisesti kompensoisi lukukausimaksuja edes jonkin verran. Ajattelin hakea opiskelemaan luonnontieteitä, mahdollisesti meribiologiaa, alkaen 2010. Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

• sdwdd
        - kirjoitti:

Kuinka suuria lukukausimaksut ovat australiassa? Sain googlettamalla vähän vaikka millaisia tuloksia ja siksi kysyisinkin, että onko teillä suoraa tietoa asiasta. Kuinka paljon eläminen on Australiassa halvempaa, joka mahdollisesti kompensoisi lukukausimaksuja edes jonkin verran. Ajattelin hakea opiskelemaan luonnontieteitä, mahdollisesti meribiologiaa, alkaen 2010. Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

Mäkin oon vakavasti miettiny lähtöä Australiaan 2010 ja meribiologiaa lukemaan, kunhan saan koulun päätökseen. Ala on kiinnostanut jo pikkutytöstä asti ja lukiossa on alkanu enemmänki kiinnostamaan! :)
        Ois kiva kuulla jonkun kokemuksia Australiasta?
        Lukukausimaksut riippuu ihan yliopistosta. Mutta elinkustannukset on n. 20-40% halvemmat kun Suomessa (ainaki mitä oon kuullut), eli niissä saa säästettyä jonkin verran.
        Millanen toi IELTS testi oli? Oliko kovinkin vaikea? Pitäis käydä tekemässä se kohta puolin mutta mietin että kannattaisko ensin kirjottaa englanti (pitkänä siis) ja katsoa minkä saa vai?

• Wompattii
        sdwdd kirjoitti:

Mäkin oon vakavasti miettiny lähtöä Australiaan 2010 ja meribiologiaa lukemaan, kunhan saan koulun päätökseen. Ala on kiinnostanut jo pikkutytöstä asti ja lukiossa on alkanu enemmänki kiinnostamaan! :)
        Ois kiva kuulla jonkun kokemuksia Australiasta?
        Lukukausimaksut riippuu ihan yliopistosta. Mutta elinkustannukset on n. 20-40% halvemmat kun Suomessa (ainaki mitä oon kuullut), eli niissä saa säästettyä jonkin verran.
        Millanen toi IELTS testi oli? Oliko kovinkin vaikea? Pitäis käydä tekemässä se kohta puolin mutta mietin että kannattaisko ensin kirjottaa englanti (pitkänä siis) ja katsoa minkä saa vai?

Mä oon menossa myös Ausseihin helmikuussa, Melbourneen Monashin yliopistoon. Siellä on ympäristötieteiden koulutusohjelma (Masters degree) joka kiinnostaa, ja oon halunnut asua maassa pidemmän aikaa sen jälkeen kun siellä reissailin pari kuukautta viime vuonna. Olin alunperin lähdössä jo tämän vuoden kesällä mutta siirsin lähtöä puolella vuodella koska tarvitsin enemmän aikaa asioiden järjestelyyn. Tässä vaiheessa päätökset on jo tehty, ja aion maksaa lähiaikoina ensimmäisen erän lukukausimaksuista. Asia joka mietityttää on tuo valuuttakurssien heittely, jos maksaa ´"oikeaan aikaan" niin saa säästettyä rahaa, viime keväästä aussidollarin kurssi on taas vahvistunut euroon nähden, lukukausi joka viime keväänä olisi kustantanut 5000 € onkin nyt 6000 €, eli suurissa summissa tuntuu kyllä. Nää on kai kalleimmasta päästä maksuja, esim. Griffith Uni Brisbanessa vaikuttaa ihan kunnolliselta ja maksut on pienemmät.

IELTS-testin suoritin viime vuonna, sain arvosanaksi 8 joka on ihan hyvä, haastavimmaksi koin kirjoitusosuuden, eli vinkiksi antaisin treenata kirjoittamista etukäteen. Siinä annettiin tunti aikaa kirjoittaa 1 pieni ja 1 isompi essee tietystä aiheesta, ja jäsentelyyn ei juurikaan jäänyt aikaa. Treenasin harjoitusmateriaalilla jota saa ostaa Finbritt-toimistolta n.20 € hintaan, en tee mitään omalla kappaleella joten jos joku sen haluaa niin voin sen vaikka antaa pois. Kannattaa tutustua testiin etukäteen, myös netistä löytyy IELTS-testin osia, jotta näkee kokeen rakenteen ja osaa paremmin arvioida mihin itsellä menee aikaa.

Mielellään vaihdan kokemuksia ja autan jos osaan.

• Australiasta kiinnos
        Wompattii kirjoitti:

Mä oon menossa myös Ausseihin helmikuussa, Melbourneen Monashin yliopistoon. Siellä on ympäristötieteiden koulutusohjelma (Masters degree) joka kiinnostaa, ja oon halunnut asua maassa pidemmän aikaa sen jälkeen kun siellä reissailin pari kuukautta viime vuonna. Olin alunperin lähdössä jo tämän vuoden kesällä mutta siirsin lähtöä puolella vuodella koska tarvitsin enemmän aikaa asioiden järjestelyyn. Tässä vaiheessa päätökset on jo tehty, ja aion maksaa lähiaikoina ensimmäisen erän lukukausimaksuista. Asia joka mietityttää on tuo valuuttakurssien heittely, jos maksaa ´"oikeaan aikaan" niin saa säästettyä rahaa, viime keväästä aussidollarin kurssi on taas vahvistunut euroon nähden, lukukausi joka viime keväänä olisi kustantanut 5000 € onkin nyt 6000 €, eli suurissa summissa tuntuu kyllä. Nää on kai kalleimmasta päästä maksuja, esim. Griffith Uni Brisbanessa vaikuttaa ihan kunnolliselta ja maksut on pienemmät.

IELTS-testin suoritin viime vuonna, sain arvosanaksi 8 joka on ihan hyvä, haastavimmaksi koin kirjoitusosuuden, eli vinkiksi antaisin treenata kirjoittamista etukäteen. Siinä annettiin tunti aikaa kirjoittaa 1 pieni ja 1 isompi essee tietystä aiheesta, ja jäsentelyyn ei juurikaan jäänyt aikaa. Treenasin harjoitusmateriaalilla jota saa ostaa Finbritt-toimistolta n.20 € hintaan, en tee mitään omalla kappaleella joten jos joku sen haluaa niin voin sen vaikka antaa pois. Kannattaa tutustua testiin etukäteen, myös netistä löytyy IELTS-testin osia, jotta näkee kokeen rakenteen ja osaa paremmin arvioida mihin itsellä menee aikaa.

Ei kukaan Australiassa tänä vuonna (tai aikaisemmin) opiskellut haluaisi jakaa kokemuksiaan?

• mimos lumikinos
        Wompattii kirjoitti:

Hei!

Olisin kiinnostunut IELTS- materiaalistasi.
        Onko sinulla se vielä? Kiitos.

• uaaarfff
        Wompattii kirjoitti:

Hei!
        Oppilaitos johon kaavailen hakua Australiaan pitää sisäänpääsyvaatimuksena mm. väh 5,5 IELTS koetulosta. Mulla joku tuttu sanoi lähteneensä samaan kouluun ilman että suoritti kys. koetta? Onko mahdollista vai löysikö kaverini vahingossa vain jonkin porsaanreiän?

• downunder

Heippa.

Miten teillä opinnot lähteneet sujumaan Australiassa? Itse vietän au pair-vuoden viimeisiä kuukausia ja kotiin lähtö hirvittää!! Mielessä on pyörinyt ja paljon, että hakisin tänne yliopistoon ja jäisin tänne. Lukukausimaksut kuitenkin hirvittävät. Opintotuella saa melko hyvin katettua elämiskulut eli lainaa tarvitsisi itse lukukausimaksuihin, kirjoihin yms. Kertokaa miten homma on alkanu sujua, on varmasti ollut vaivan arvoista!!

• hmh..

Muakin kiinnostais tosi paljon kuulla miten kaikki on järjestyny, Suomessa opiskelu ei nimittäin kauheesti houkuttele ja olis mukavaa kuulla kokemuksia ulkomailla opiskeluista! :)

• Jasmin414

Hei kaikille! Ihanaa löytää joku keskustelupalsta missä tulee asiallisia kommentteja!
      Haen itse nyt ausseihin opiskelemaan arkkitehtuuria. Lukiosta on E:n paperit, enkusta päättötodistuksessa 10 ja taskussa lääketieteen kandin tutkinto. Noilla kuulemma ne toivottelee riemusta kiljuen sisään. Toivon vaan niin hirmuisesti ettei rahasta muodostu totaalinen este!
      Olisin aloittamassa jo nyt helmi-maaliskuussa 2012 (nyt on loka2011) ja toivoisin vinkkejä muutamiin juttuihin :)
      1) konkreettisia keinoja mistä saan rahat! Olen saamassa lainan pankista ekoille vuosille, mutta onkohan myöhemmille vuosille helpompi/mahdollista saada stipendejä?
      2) miten tuolla yliopistoissa menee nuo vuosikarsinnat, onko mahdollista että pääsen sisään mutta tipun seuraavana vuonna pois?
      3) mitä tulisi tehdä ennen lähtöä ja miten hyvissä ajoin? (asunto yms asiat ei huoleta, kyllä ne jotenkin järjestyy) lähinnä miten viisumit ja mun pitää saada myös mun pikkukoiralle viisumi :D
      4) miten tätä jännitystä voi kestää???!!!

Kiitos kaikille avusta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      320
      7600
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      176
      1853
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      56
      1181
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe