Harkinnassa olisi hankkia MB W211 E 270 CDI tai 320 CDI.
Minkä verran käyttövoimavero kyseisiin autoihin on? Ovatko vakuutukset kalliita?
Minkä verran autot kuluttavat oikeasti arkikäytössä kaupunkiajossa?
Vääntö- ja teholukemat ovat molemmissa hyvät, mutta onko myös 270 CDI ripeä kiihdytyksissä?
Ruosteongelmista on puhuttu paljon W211-mallin yhteydessä, onko ongelma oikeasti olemassa? Parantuiko mallin laatu jonkin tietyn vuosimallin myötä?
Kiitos jo etukäteen.
Kokemuksia W211 dieseleistä?
61
25605
Vastaukset
- mb...................E420
320 cdi vahvempi autom. laatikko kuin 270, jos meinaat automaattia ostaa. Eli ääni 320:selle.
W210 oli ruosteisempi, en puhuisi ruosteongelmasta w211.
Jos olet ostamassa tuollaista autoa, vakuutusmaksu ja kulutus eivät saa merkitä mitään. Ne ovat linjassa merkistä riippumatta tuon kokoluokan autossa kaikki samaa tasoa.
Suosittelen sinulle alemman kokoluokan autoa, on halvempi........ - Petta 320 cdi
Itselläni 320cdi farmari -03
Käyttövoimavero 611€
Liikennevakuutus 883e
Autovakuutus 1924e
Liikenne- ja autovakuutuksesta saa tietenkin kukin omat bonus alennukset. - nyt BMW 525 -00
Miksi diesel, miksei bensakone? Mitä etuja tuolla dieselillä on bensakoneeseen verrattuna tai päinvastoin? Tuo dieselverokin on niin iso ja polttoaineiden hinnatkin melkein samat? Ihan tosissaan näitä kyselen, koska olen itsekin harkitsemassa w211 -04. Auton luotettavuus ja hiljaisuus on minulle tärkeä seikka, onko noissa eroja?
- Pekka Tynkä
Diesel kuluttaa käytännön ajossa selkeästi vähemmän kuin vastaava bensa (tässä tapauksessa kuutonen). Vaikka polttoaineen hinnassa ei kauheaa eroa olisikaan niin tankkaustiheydessä tulee olemaan.
- vääntöä
Kulutus omassa W203 200 cdi talvirenkain 7,5 sadalla.
Edellinen oli bensakoneella 11 sadalla.
Tässä se jippo tulee;jos samat konetehot haluat bensakoneisesta niin sen kulutuslukemat ovat karua luettavaa.
Sitten kun alat laskea käyttövoimaveroa,ottanet tuon kulutuseron myös huomioon.
En muuten maininnut väännöistä vielä mitään...
Dieseliä ajat miten ajat, niin kulutus ei paljoa heittele.
Tankatessa bensaa,ei kannata katsoakaan mitään EU-arvoja vaan rehellisesti lompakkoa.
Noita kaks'litrasia bensaturboja viisine litroineen on sitten Esson baarit pullollaan. - Diiseli huomattavasti halvempi
vääntöä kirjoitti:
Kulutus omassa W203 200 cdi talvirenkain 7,5 sadalla.
Edellinen oli bensakoneella 11 sadalla.
Tässä se jippo tulee;jos samat konetehot haluat bensakoneisesta niin sen kulutuslukemat ovat karua luettavaa.
Sitten kun alat laskea käyttövoimaveroa,ottanet tuon kulutuseron myös huomioon.
En muuten maininnut väännöistä vielä mitään...
Dieseliä ajat miten ajat, niin kulutus ei paljoa heittele.
Tankatessa bensaa,ei kannata katsoakaan mitään EU-arvoja vaan rehellisesti lompakkoa.
Noita kaks'litrasia bensaturboja viisine litroineen on sitten Esson baarit pullollaan.Itellä 320 cdi, lyhyttä pätkää ajettaessa kylmällä koneella tietokoneen antama keski kulutus 9,5 ltr/100km, maantiellä kulutus 90 kmh keskikulutus 6,3 ltr ja 130-150 matkanopeudella 7,6 ltr /100 km,
Bensa koneella pomppaa kylmänä kulutus huomattavasti, eli ite olen päätynyt diisseliin - tähän lisättävää
vääntöä kirjoitti:
Kulutus omassa W203 200 cdi talvirenkain 7,5 sadalla.
Edellinen oli bensakoneella 11 sadalla.
Tässä se jippo tulee;jos samat konetehot haluat bensakoneisesta niin sen kulutuslukemat ovat karua luettavaa.
Sitten kun alat laskea käyttövoimaveroa,ottanet tuon kulutuseron myös huomioon.
En muuten maininnut väännöistä vielä mitään...
Dieseliä ajat miten ajat, niin kulutus ei paljoa heittele.
Tankatessa bensaa,ei kannata katsoakaan mitään EU-arvoja vaan rehellisesti lompakkoa.
Noita kaks'litrasia bensaturboja viisine litroineen on sitten Esson baarit pullollaan.Mulla menee 7,5 läpeensä pätkäajon takia.
Paras auto,mitä mulla on koskaan ollut.
Kolmessa vuodessa korjaukseen 70€. - Miettikää.
Diiseli huomattavasti halvempi kirjoitti:
Itellä 320 cdi, lyhyttä pätkää ajettaessa kylmällä koneella tietokoneen antama keski kulutus 9,5 ltr/100km, maantiellä kulutus 90 kmh keskikulutus 6,3 ltr ja 130-150 matkanopeudella 7,6 ltr /100 km,
Bensa koneella pomppaa kylmänä kulutus huomattavasti, eli ite olen päätynyt diisseliinEsim:7.5l sadalle,vanhana diesel miehenä kärräisin paalaamoon jos tuolaisia kulutuksia,jo 124 vanha 1985 söi 5-6l sadalla,väyrynen 290td 4.9l sadalla pienin 4.6l sadalla.Kukaan ei nykyään osta dieseliä jos kulutus menee jo yli kuuden litran.Sellainen auto ei ole edes auto.Mitä te siellä olevinaan ajatte vedättekö 5000kg peräkärriä hä.Meillä lähtis justiinsa härveli jos kulutus olisi 7l yli sadalle silloinkin nopeus oltava valtava jos kuluttaa moisia,tosin veikkaan näitä hörhöjä nehän ajakin automaatin paskoilla hulluja maksajia ja tehottomia paskoja kyllä se manualli olla pitää.
- kissakala1
Miettikää. kirjoitti:
Esim:7.5l sadalle,vanhana diesel miehenä kärräisin paalaamoon jos tuolaisia kulutuksia,jo 124 vanha 1985 söi 5-6l sadalla,väyrynen 290td 4.9l sadalla pienin 4.6l sadalla.Kukaan ei nykyään osta dieseliä jos kulutus menee jo yli kuuden litran.Sellainen auto ei ole edes auto.Mitä te siellä olevinaan ajatte vedättekö 5000kg peräkärriä hä.Meillä lähtis justiinsa härveli jos kulutus olisi 7l yli sadalle silloinkin nopeus oltava valtava jos kuluttaa moisia,tosin veikkaan näitä hörhöjä nehän ajakin automaatin paskoilla hulluja maksajia ja tehottomia paskoja kyllä se manualli olla pitää.
Mitä varten sitä pitää mercedes edes hankkia jos on niin perkeleen tarkkaa kulutuksen kanssa? Mielipiteeni on että, köyhät ajaa diesel-mersuilla. Jos haluatte kauppakassia joka syö vähän, ostakaa kiitos joku muu auto kuin mersu, eimerkiksi joku 1,1 fiat punto. Ja itsellä automaattivaihteinen 300 CE, enkä todellakaan vaihtaisi manuaalivaihteiseen.
- Anonyymi
kissakala1 kirjoitti:
Mitä varten sitä pitää mercedes edes hankkia jos on niin perkeleen tarkkaa kulutuksen kanssa? Mielipiteeni on että, köyhät ajaa diesel-mersuilla. Jos haluatte kauppakassia joka syö vähän, ostakaa kiitos joku muu auto kuin mersu, eimerkiksi joku 1,1 fiat punto. Ja itsellä automaattivaihteinen 300 CE, enkä todellakaan vaihtaisi manuaalivaihteiseen.
juu automaatti on huippu ajaa,sitä ei voi verratakaan manuaaliin
- ostamassa!
Harkitse uutta C250:stä,mielestäni oli fiksuin kone ajossa, mitä itse koeajoin(pesee molemmat ajettavuudessa)!
- Onko tosi?
Mietin yhäkin 2004 vuosimallia tai hieman nuorempaa. Maa on täynnä noita dieseleitä, mutta kilometreja on jo puolimiljoonaa! Kannattaako noihin ihan tosissaan sekaantua??? Vai kanattaako lähteä hankkimaan Saksasta vähemmän ajettua ja tuoreempaakin. Vaikka verot päälle maksais, saisi sen (kai) edullisemmin kuin täällä olevat? Jos Saksasta, niin diesel vaiko bensa, olisko antaa vinkkiä?
- timppanen
Onko tosi? kirjoitti:
Mietin yhäkin 2004 vuosimallia tai hieman nuorempaa. Maa on täynnä noita dieseleitä, mutta kilometreja on jo puolimiljoonaa! Kannattaako noihin ihan tosissaan sekaantua??? Vai kanattaako lähteä hankkimaan Saksasta vähemmän ajettua ja tuoreempaakin. Vaikka verot päälle maksais, saisi sen (kai) edullisemmin kuin täällä olevat? Jos Saksasta, niin diesel vaiko bensa, olisko antaa vinkkiä?
Cdi koneella 1,6 miljoonaa km. todistetusti.
- #*#
timppanen kirjoitti:
Cdi koneella 1,6 miljoonaa km. todistetusti.
Vai oliskohan tuo ajettu vanhalla kunnon esikammiodieselillä.
- saksasta ihte
Onko tosi? kirjoitti:
Mietin yhäkin 2004 vuosimallia tai hieman nuorempaa. Maa on täynnä noita dieseleitä, mutta kilometreja on jo puolimiljoonaa! Kannattaako noihin ihan tosissaan sekaantua??? Vai kanattaako lähteä hankkimaan Saksasta vähemmän ajettua ja tuoreempaakin. Vaikka verot päälle maksais, saisi sen (kai) edullisemmin kuin täällä olevat? Jos Saksasta, niin diesel vaiko bensa, olisko antaa vinkkiä?
saksassa 3L dieselillä oleva väyrysen hinta putoaa n.kolmasosaan kolmessa vuodessa (20tEUR) ja kilsoja on reippaasti alle 100tkm. Yleensä tuonikänen auto yhdellä omistajalla ollut ja varustetta on ruksittu mukaan riittävästi. Jos haluat varmistella, ostat suoraan daimlerilta: takuu, luovutushuolto jne kohdallaan. Sillä sitten ajelet monen monta vuotta ja myyt edelleen hyvään hintaan suomessa ennekuin haet uuden taas.
- saman,,
#*# kirjoitti:
Vai oliskohan tuo ajettu vanhalla kunnon esikammiodieselillä.
kun vanhoillakin koneen puolesta.
- ei
saksasta ihte kirjoitti:
saksassa 3L dieselillä oleva väyrysen hinta putoaa n.kolmasosaan kolmessa vuodessa (20tEUR) ja kilsoja on reippaasti alle 100tkm. Yleensä tuonikänen auto yhdellä omistajalla ollut ja varustetta on ruksittu mukaan riittävästi. Jos haluat varmistella, ostat suoraan daimlerilta: takuu, luovutushuolto jne kohdallaan. Sillä sitten ajelet monen monta vuotta ja myyt edelleen hyvään hintaan suomessa ennekuin haet uuden taas.
puhuttu väyrysestä vaan w211!!on aivan eri pelit.
- komea peli
ei kirjoitti:
puhuttu väyrysestä vaan w211!!on aivan eri pelit.
unohtakaa alle 2006 vuoden pelit noista w 211 malleista.lukuisia parannuksia tehtiin silloin ja virheistä opittiin,eli kaikki alle 06 mallit ovat ongelma pesäkkeitä ja rahasyöppöjä.mikäli näitä sitten ei ole huolella korjailtu ja paranneltu tyyppivikoja.
- Mies Muroleesta
saman,, kirjoitti:
kun vanhoillakin koneen puolesta.
Jos haluaa halvalla ja hyvälläkin autolla ajaa katsoisin Keltaisen pörssin tarjontaa MB 124 dieselistä. Katsastusmies kertoi että näiden koneella ajetaan miljoonakilometriä jos on Boschin syöttöpumpulla.Alustapuolikin on aikahyvässä kunnossa jos on muutaman kerran käytetty ruosteen estossa. Varaosat on halpoja, että tälläinen on "köyhäkin" mersumies raaskii sillä ajaa. Paras hinta-laatusuhde valinta.
- mvasvdadv
#*# kirjoitti:
Vai oliskohan tuo ajettu vanhalla kunnon esikammiodieselillä.
Miks pitäs ajaa esikammio rumputtimella kun commonrail vehkeetkin ovat helppoja (ellei jopa helpompia) tee-se-itse sepille. Jippo vaan on siinä että sen jääräpää esikammio-esankin pitäs vaan ottaa se suuri askel kohti tuntematonta ja vaihtaa siihen cdi kamppeeseen, sittenpä huomais että on murehtinu turhia.
Kulutus on samaa luokkaa kuin esikammio vehkeissä, mutta tehoa taitaa olla tuplaten ja vääntö vähintään triplaten. Kilometrejä kestää varmasti sen miljoonan ajaa per syöttöpumppu. - wolke west
saksasta ihte kirjoitti:
saksassa 3L dieselillä oleva väyrysen hinta putoaa n.kolmasosaan kolmessa vuodessa (20tEUR) ja kilsoja on reippaasti alle 100tkm. Yleensä tuonikänen auto yhdellä omistajalla ollut ja varustetta on ruksittu mukaan riittävästi. Jos haluat varmistella, ostat suoraan daimlerilta: takuu, luovutushuolto jne kohdallaan. Sillä sitten ajelet monen monta vuotta ja myyt edelleen hyvään hintaan suomessa ennekuin haet uuden taas.
Daimler on yhtä kusettaja kuin kuka tahansa......itse ostin mersedesbenz Lübeck(Saksa) puolvuotta vanhana ja uskon että yksityiseltä olisin saanut varmemman kuin liikkeestä....vanhat ajat on ohi!!!ennen oli ennen nyt on nyt!!
- W211-05
Itselläni sattuu olemaan malli -05, mitä kannattaa korjata tai tehdä etukäteen, jos malli on täynnä ongelmia.
- Kokeile ajoa
Puhkiruostumattomuustakuu 30-vuotta. Jarrujärjestelmien pidennetty takuu 10-vuotta. Sinkitty kori 2005 alkaen.
Eli osta mikä vain. Mikään muu merkki ei tarjoa vastaavaa?- touring wagen
tuo koritakuu oli jo w 210 aikana eli silloisessa omistamassani 99 mallisessa väyrysessä.jos oli merkkiliikkeen kirja,niin saattoi kyllä onnistua ruostekorjaukset mukisematta(suomi-auto ja täysi veho kirja)mutta kuitenkin esim.etulokasuojista ja konepellistä sai vääntää ihan helvetisti,kun veholla selittivät ruosteen tulleen kiveniskemistä.
mielestäni kuitenkaan 5 vuotias auto ei saa niin voimakkaasti ruostua.tuon jälkeen vaihdoin mallia toiseen sakemanniin ja olen korin osalta ollut tyytyväinen,tosin jotain jäin kaipaamaan...
en sekaantuisi itse alle 05 malliseen.mersuforumilla kuvia ruosteisesta w 211 mallista,suomi-auto ja noin 400 tkm ajettuna. - uusi Mese
touring wagen kirjoitti:
tuo koritakuu oli jo w 210 aikana eli silloisessa omistamassani 99 mallisessa väyrysessä.jos oli merkkiliikkeen kirja,niin saattoi kyllä onnistua ruostekorjaukset mukisematta(suomi-auto ja täysi veho kirja)mutta kuitenkin esim.etulokasuojista ja konepellistä sai vääntää ihan helvetisti,kun veholla selittivät ruosteen tulleen kiveniskemistä.
mielestäni kuitenkaan 5 vuotias auto ei saa niin voimakkaasti ruostua.tuon jälkeen vaihdoin mallia toiseen sakemanniin ja olen korin osalta ollut tyytyväinen,tosin jotain jäin kaipaamaan...
en sekaantuisi itse alle 05 malliseen.mersuforumilla kuvia ruosteisesta w 211 mallista,suomi-auto ja noin 400 tkm ajettuna.Minulla on-03 vuosimallin W211 sedan, eikä ruostetta missään. Lokasuojat,konepelti ja takaluukku ovat alumiinia. Lisäksi suuri osa alustan osista on alumiinia. Mersukin kannattaa pestä ainakin kerran vuodessa, vaikka se ei olisi likainenkaan. Ellei pese, saattaa sekin ennenpitkää ruostua. No Veho korjaa takuuseen. Koritakuu on 30 vuotta
- ruostuu ne
uusi Mese kirjoitti:
Minulla on-03 vuosimallin W211 sedan, eikä ruostetta missään. Lokasuojat,konepelti ja takaluukku ovat alumiinia. Lisäksi suuri osa alustan osista on alumiinia. Mersukin kannattaa pestä ainakin kerran vuodessa, vaikka se ei olisi likainenkaan. Ellei pese, saattaa sekin ennenpitkää ruostua. No Veho korjaa takuuseen. Koritakuu on 30 vuotta
Jos yhdellä omistajalla ei ole mersu ruostunut, niin se ei tarkoita, että ei kenelläkään muullakaan mersu ruostuisi.
- paha jätkä joo
ruostuu ne kirjoitti:
Jos yhdellä omistajalla ei ole mersu ruostunut, niin se ei tarkoita, että ei kenelläkään muullakaan mersu ruostuisi.
mallista ylöspäin parantui huomattavasti korroosion esto.mm.sinkkaus.ekat w 211 mallit ovat ongelmallisia ruosteen suhteen.mm.pyörän kotelot.mutta muistetaan kuitenkin,ettei se ole lähellekään yhtä paha,kuin w 210.
- ottaapattiin
paha jätkä joo kirjoitti:
mallista ylöspäin parantui huomattavasti korroosion esto.mm.sinkkaus.ekat w 211 mallit ovat ongelmallisia ruosteen suhteen.mm.pyörän kotelot.mutta muistetaan kuitenkin,ettei se ole lähellekään yhtä paha,kuin w 210.
Ittellä -02 E270 diesel W211 automaattilootalla. Ei ruosteongelmia, mutta laatikon kanssa ongelmia kyllä.
On juostu testereissä ja vaihdeltu öljyjä mutta vika ei löydy. Eli vikana se kun aamulla ei pääse liikkeelle. Kun laitat vaihteen päälle auto sammuu siihen paikkaan. Talvella vaati n 15 minuutin paikallaan lämmittelyn, kesällä selviää jo viiden minsan lämmittelyllä. Arvioita on asiantuntijatahoilta heitelty, yksi uskoo vian olevan jossain turpiinin lukitsevassa venttiilissä, toinen uskoo taas että Valeon syyläri laskee glykolit öljytilaan , kolmas taas uskoo että pitäisi saada täydellisesti vanhat öljyt pois lootasta ja turpiinista ennen uusien öljyjen laittoa...ota noista selvää. Pussin päälle alkaa käydä nuo kokeilut. Jos vika on Valeon viallisesta syylärissä niin voiko joku kertoa mitkä ovat oireet?
Seuraavaksi olen menossa glykoli testiin ja raha palaa...Loota pelaa kyllä moitteettomasti sen jälkeen kun olen saanut auton lämpöseksi. - merse
ottaapattiin kirjoitti:
Ittellä -02 E270 diesel W211 automaattilootalla. Ei ruosteongelmia, mutta laatikon kanssa ongelmia kyllä.
On juostu testereissä ja vaihdeltu öljyjä mutta vika ei löydy. Eli vikana se kun aamulla ei pääse liikkeelle. Kun laitat vaihteen päälle auto sammuu siihen paikkaan. Talvella vaati n 15 minuutin paikallaan lämmittelyn, kesällä selviää jo viiden minsan lämmittelyllä. Arvioita on asiantuntijatahoilta heitelty, yksi uskoo vian olevan jossain turpiinin lukitsevassa venttiilissä, toinen uskoo taas että Valeon syyläri laskee glykolit öljytilaan , kolmas taas uskoo että pitäisi saada täydellisesti vanhat öljyt pois lootasta ja turpiinista ennen uusien öljyjen laittoa...ota noista selvää. Pussin päälle alkaa käydä nuo kokeilut. Jos vika on Valeon viallisesta syylärissä niin voiko joku kertoa mitkä ovat oireet?
Seuraavaksi olen menossa glykoli testiin ja raha palaa...Loota pelaa kyllä moitteettomasti sen jälkeen kun olen saanut auton lämpöseksi.Nykiikö kylmänä?
Täristääkö kuumana
kun vaatii lisää vauhtia?
Ota öljystä näyte,Käyttö-Autolla on laitteet.
Niitä öljyjä ei saa kaikkea vaihdettua,jopa kolmasosa
vain vaihtuu. - 180c
merse kirjoitti:
Nykiikö kylmänä?
Täristääkö kuumana
kun vaatii lisää vauhtia?
Ota öljystä näyte,Käyttö-Autolla on laitteet.
Niitä öljyjä ei saa kaikkea vaihdettua,jopa kolmasosa
vain vaihtuu.Koskeeko tuo syyläri ongelma myös bensakoneita?
- merse
180c kirjoitti:
Koskeeko tuo syyläri ongelma myös bensakoneita?
Kyllä.Korjaantuu 2004,silti uudemmissakin samaa vikaa vuoteen 2006.
- 180c
merse kirjoitti:
Kyllä.Korjaantuu 2004,silti uudemmissakin samaa vikaa vuoteen 2006.
Miten pitää toimia jos vielä kyseistä vikaa ei ole.Mercedes-Benz C 180 Kompressor 4d A 2003
116000km.Olisi tarkoitus ostaa. - merse
180c kirjoitti:
Miten pitää toimia jos vielä kyseistä vikaa ei ole.Mercedes-Benz C 180 Kompressor 4d A 2003
116000km.Olisi tarkoitus ostaa.Vaihtaa lämmönvaihdin.
- vidividdu
ottaapattiin kirjoitti:
Ittellä -02 E270 diesel W211 automaattilootalla. Ei ruosteongelmia, mutta laatikon kanssa ongelmia kyllä.
On juostu testereissä ja vaihdeltu öljyjä mutta vika ei löydy. Eli vikana se kun aamulla ei pääse liikkeelle. Kun laitat vaihteen päälle auto sammuu siihen paikkaan. Talvella vaati n 15 minuutin paikallaan lämmittelyn, kesällä selviää jo viiden minsan lämmittelyllä. Arvioita on asiantuntijatahoilta heitelty, yksi uskoo vian olevan jossain turpiinin lukitsevassa venttiilissä, toinen uskoo taas että Valeon syyläri laskee glykolit öljytilaan , kolmas taas uskoo että pitäisi saada täydellisesti vanhat öljyt pois lootasta ja turpiinista ennen uusien öljyjen laittoa...ota noista selvää. Pussin päälle alkaa käydä nuo kokeilut. Jos vika on Valeon viallisesta syylärissä niin voiko joku kertoa mitkä ovat oireet?
Seuraavaksi olen menossa glykoli testiin ja raha palaa...Loota pelaa kyllä moitteettomasti sen jälkeen kun olen saanut auton lämpöseksi.sama vika että sammuu kylmänä. 220cdi 03/12. Jarrua luistattamalla ja kierroksia nostamalla irtoaa. Onkohan vaarallistakin? muute loota pelaa ku junan vessa. löytyikö 270 vikaa tähän aiheeseen???
- Jussimersu
ottaapattiin kirjoitti:
Ittellä -02 E270 diesel W211 automaattilootalla. Ei ruosteongelmia, mutta laatikon kanssa ongelmia kyllä.
On juostu testereissä ja vaihdeltu öljyjä mutta vika ei löydy. Eli vikana se kun aamulla ei pääse liikkeelle. Kun laitat vaihteen päälle auto sammuu siihen paikkaan. Talvella vaati n 15 minuutin paikallaan lämmittelyn, kesällä selviää jo viiden minsan lämmittelyllä. Arvioita on asiantuntijatahoilta heitelty, yksi uskoo vian olevan jossain turpiinin lukitsevassa venttiilissä, toinen uskoo taas että Valeon syyläri laskee glykolit öljytilaan , kolmas taas uskoo että pitäisi saada täydellisesti vanhat öljyt pois lootasta ja turpiinista ennen uusien öljyjen laittoa...ota noista selvää. Pussin päälle alkaa käydä nuo kokeilut. Jos vika on Valeon viallisesta syylärissä niin voiko joku kertoa mitkä ovat oireet?
Seuraavaksi olen menossa glykoli testiin ja raha palaa...Loota pelaa kyllä moitteettomasti sen jälkeen kun olen saanut auton lämpöseksi.Sama juttu E329 cdi A farmari -01. Kyb vaihdettu samoin eltronibox 2 kertaa. Toimi sen jälkeen n. 15000 km jolloin alkaa taas.....mitä tehdä?
- laatuauto seuraavaks
W211 malleissa on akkuvalvonta. Omakohtainen kokemus on hieman negatiivinen.
Joka talvi, kun lämpötila tippuu pakkaselle, w211 päättää poistaa penkinlämmittimet, puhaltimen moottorin, t-sytyttimen virran ja pimeällä vielä sisävalon käytöstä. Tämä ei ole ollenkaan kivaa. Kesällä lämmittimet toimii hyvin. Auto kuitenkin käynnistyy ja toimii muuten hyvin paukkupakkasillakin.
No, akuvalvonta lienee tehty vain korjaamojen lompakkoa lihottamaan. Ja kun lämmittimet suljetaan pakkasilla, aika moni ajelee korjaamolle. Itse en ole 2v aikana ehtinyt kuin kerran. Olisivat vaihtaneet akut ym kalliita osia ihan kokeilun vuoksi. No, koska auto muuten pelittää normaalisti, ehkä käytän sitten ensi talvena uudestaan..
Tuskin MB:n valmistajana ihan noin tyhmä on, että unohtaisi käyttäjän kokonaan, vai onko? MB taisi tehdä laatuautoja vielä 80-luvin alkupuolella. Nykyisin on tekemällä tehty näitä pikkuvikoja, jotka 6v poikanikin tajuaisi olla laittamatta tahallaan laatuautoihin testattavaksi. Ehkä valmistukseen kannattaisi palkata edes yksi järjissäänoleva insinööri.- 320cdi
Saa ne automaatti laatikon öljyt vaihdettu mutta ne pitää vaihtaa huuhtelemalla muuten sieltä ei tule kaikkia vanhoja ulos vaan joku kolmas osa.
- 270cdi
Vaihda nyt vaan se akku. Minulta nuo ongelmat loppuivat uuden akun myötä kokonaan. Tuontiautossa oli pieni Keski-Euroopan akku. Hain Motonetistä ison Boschin AGM-akun tilalle. Nyt toimii pakkasillakin.
Helppo vaihtaa itsekin, 5 min. homma. Vaihto-ohjeet löytyvät käyttöohjekirjasta. - joopasen kyllä
mulla sama vika,mut vaihdettiin oikeenlainen akku niin johan toimii
- Käyttökokemuksia
Minulla on kokemusta w211 e270cdi mallista. Ajettu 120tkm ja kaikki huollot tehty mersulla. Jäähdyttimestä huljahti klygolit vaihdeöljyihin ja korjaus 2500 eur (tyyppivika). Jos ajoa olisi jatkettu olisi vaihteisto mennyt paskaksi ja mahdollisesti vielä turbokin. Mersu ei tule vastaan millään tapaa GoodWill asioissa takuuajan jälkeen.
Auton kanssa saa varautua siihen, että se on pajalla usein ja korjaukset ovat kalliita. Laatu ei ole lähelläkään sitä, mitä itse kuvittelin sen olevan kun vaihdoin Mondeon Mersuun. En suosittele kenellekkään Mersuja - ovat kalliita ylläpitää ja aivan yliarvostettuja muka "laadun" suhteen. Ostakaa BMW tai Audi - minä ainakin tulen näin tekemään.- Juuso Mersunen
Niinhän se on että "osta se auto minkä minä haluan sun ostavan" ...älkää sitä minkä itse haluaisitte=) Edelleen olen sitä mieltä että omilla rahoillaan saa ostaa minkä itse haluaa...
- 320CDI -08
"Minulla on kokemusta w211 e270cdi mallista. Ajettu 120tkm ja kaikki huollot tehty mersulla. Jäähdyttimestä huljahti klygolit vaihdeöljyihin ja korjaus 2500 eur (tyyppivika). Jos ajoa olisi jatkettu olisi vaihteisto mennyt paskaksi ja mahdollisesti vielä turbokin. Mersu ei tule vastaan millään tapaa GoodWill asioissa takuuajan jälkeen."
Melko erikoista puhetta;edellisessä 320CDI mallissa (-04) tuli vuoden vanhana kutsu huoltoon ja valeon syyläri vaihdettiin pois ennenkuin ennätti vuotaa.
Käsittämätöntä että vielä tänäkin päivänä näitä tapauksia tulee, kannattaa ehkä autoa ostaessa tarkastaa että syyläri on vaihdettu (-03ja -04) ja vielä jos epäilee niin mittauttaa laatikkoöljyn glygolipitoisuus. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, on tästä kyseisestä asiasta niin paljon ollut juttua. - 4+17
320CDI -08 kirjoitti:
"Minulla on kokemusta w211 e270cdi mallista. Ajettu 120tkm ja kaikki huollot tehty mersulla. Jäähdyttimestä huljahti klygolit vaihdeöljyihin ja korjaus 2500 eur (tyyppivika). Jos ajoa olisi jatkettu olisi vaihteisto mennyt paskaksi ja mahdollisesti vielä turbokin. Mersu ei tule vastaan millään tapaa GoodWill asioissa takuuajan jälkeen."
Melko erikoista puhetta;edellisessä 320CDI mallissa (-04) tuli vuoden vanhana kutsu huoltoon ja valeon syyläri vaihdettiin pois ennenkuin ennätti vuotaa.
Käsittämätöntä että vielä tänäkin päivänä näitä tapauksia tulee, kannattaa ehkä autoa ostaessa tarkastaa että syyläri on vaihdettu (-03ja -04) ja vielä jos epäilee niin mittauttaa laatikkoöljyn glygolipitoisuus. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, on tästä kyseisestä asiasta niin paljon ollut juttua.Alkupään w211 mersut on nykyään melkoisia pommeja. Eihän niitä kukaan ostaisi käytettynä jos tietäisi millaisia remontteja on edessä.
Muun muassa ilmajouset vuotaa ja poksahtelee 700e kpl työ, asennettava testerin kanssa liikkeessä. Sbc jarruyksikkö menee vaihtoon n. 150tkm välein kun jarrupoljinta on liikautettu tarpeeksi monta kertaa(laskuri). Maksaa n. 2000e vaihdettuna. Ei pysty vaihtamaan itse, ilmaus tehtävä tietokoneella.
Takapyöräntuennan tukivarsiviidakko yht 8kpl, 150e kpl työ.
- Idiootit vekeen!
Tuo on täysin totta.Minusta on kummalllista,ettei moiseen kiinnitä huomiota.Tälle 270 cdi:n omistajalle on varmasti parempi siirtyä takaisin polkuautoluokkaan(ford) ja lopettaa mersuilu välittömästi.
- diiselmania
"Sbc jarruyksikkö menee vaihtoon n. 150tkm välein kun jarrupoljinta on liikautettu tarpeeksi monta kertaa(laskuri). Maksaa n. 2000e vaihdettuna."
Kerropa että mikä ihmeen laskuri, että oikein 150tkm välein, jos auto on kaupunkitaksina ja jarrupoljinta painetaan n.10 kertaa useammin kuin autolla jolla ajetaan n. 20% ajomäärästä kaupungissa niin sittehän se vaihdetaan jo 20tkm välein.
Kerrotaan nyt sinullekin että mersu on antanut SBC-yksikölle kymmenen vuoden takuun alun takaisinkutsukampanjan jälkeen joka sekin johtui maadoitusvirheestä (ikävä moka)
Itsellä 220CDI -06, ajettu 260tkm eikä vielä ole tarvinnut SBC järjestelmää korjata tai takapään tukivarsia uusia, totta kirjoituksessasi on se että esim. jarrupalojen vaihdossa tarvitaan tietotekniikkaa kun jarrumännät ajetaan ulos.
Että mieti nyt hemmetissä mitä kirjoittelet ja ota asioista selvää ennenkuin paljastat tyhmyytesi.- 1+4
Mersu luopui sbc jarruista koska ne todettiin liian vikaherkäksi ja vaarallisiksi. Facelift w211 -06-> mallissa ei ole sbc jarruja.
Jos autosi on vanhempaa mallia niin toivottavasti sulla on aukoton huoltohistoria autoon josta käy ilmi, että jarrunesteet on vaihdettu 2v välein mersuliikkeessä. Jos ei ole, niin 10v takuu ei ole voimassa.
Tietotekniikkaa apuna käyttäen voidaan katsoa montako kertaa sitä jarrua on poljettu, joten väittäisin että siellä on jonkinlainen laskuri. - mb -05
Jarrupalojen ja nesteiden vaihdossa ei tarvitse tietokonetta. Jarrumäntiä ei ajeta ulos, vaan ne painetaan mekaanisesti sisään. Ja ihan normi nesteet on samat kuin ne mercees purkista kaadettavat.
Jarrupalojen vaihto vie parkkipaikalla noin 10 min, katselin juuri mb huollon hintaa, 570e. heh.
Voin tehdä työn 100e/h, eli 33e
No, eihän se ole tyhmä joka pyytää :)
Merkissä eniten häiritsee tuo kohtuuton vedätys suomikorjaamoilla ja suorastaan valehtelu hinnoissa.
- et silleen
Kyllä luultavasti saadaan selville kuinka monta kertaa jarrua on painettu mutta tuskin tämä "laskuri" silti hajottaa SBC- yksikköä.
Omassa 280CDI -06 on SBC- jarrut (syyskuulla -06 rekisteröity)
Faceliftit -07 (esiteltiin keväällä -06 autonäyttelyssä), toki niitä rekisteröitiin Suomessakin jo -06 loppuvuodesta.
Jos jarrunesteiden vaihdossa on säästelty niin sitte kannattaa miettiä jo ajopeliä millä ajaa, vaihto ei kuitenkaan maksa kuin vajaa 100e/2v
PS. Tiedä sitten SBC-jarrujen vaarallisuudesta, Maybachissa oli SBC-jarrut ainakin vielä 2008 malleissa. - SL
Tietääkö joku ystävällinen sielu miten oikean W211 mallin H7-polttimon saisi vaihdetuksi, kun Webasto on pahasti tiellä.
Mitä muuta täytyy purkaa pois? - rammstein1
itsellä 2005 E 270 cdi automaatti farkku, nyt ajettu 402 tkm!,itse ajanut 200tkm.ei sbc vikaa,laatikko toimii kuin uutena, . vaihdettuja "ylimääräisiä" osia ilmapussit iskarit taakse(no kuluvia osia nekin..), ilmamäärämittari,valokytkin. eli ei tämän varmempaa autoa tarvitse. 2005 malliin tuli jo paljon parannuksia verrattuna 02-04 versioon. ja 270 mylly pyörii maailmantappiin saakka kun vain pitää 20-25 tkm maksimi öljyn vaihto välinä. on 5 mersu menossa ja merkki ei vaihdu.
- kaupparatsu reima
2005 alken laatu on kyllä parempaa, eli ns.pre-facelift.on huomattu ihan kokemuksesta..620 tkm takana 220 cdi.
- jaakoppi5
Onko W211 200cdi:ssä joka otettu käyttöön 01/06, SBC-jarrut?
- Jussi311
On
- Die1
320 e. Mitä täytyy ottaa huomioon jarrupalojen vaihdossa,
- JANAJ
MYYDÄ SBC JARRUT.....W211
- kutittaa 500nm
Ei moni auto kärsi 230 vauhdissa nenää raapia.mb320cdi homma onnistuu hyvin.
- Paavo Pesusieni
Minä olen samaa mieltä kuin ketjun alkupuolella, jos miettii kulutusta ja veroja parempi unohtaa 6 ja 5 sylinteriset itseasiassa unohtaa mersun osto kokonaan. Useimmat ostavat mesen tilojen ja ajo-ominnaisuuksien takia. Eikä noilla 2150 cm3 nelosillakaan jää liikenteen jalkoihin. Jos polttoaineen kulutus ja verot alkavat olla tärkeimpiä kriteerejä sitten voi vaikka katsella tsi ja dsg ne ei paljoa kuluta kun kone on muutenkin levällään.
- ei huono
Maininta valeon syyläri turha. Itselläni 2006 211 320CDI. Syylärissä lukee BEHR.
Ajokilometreistä 200000 lähtien lievää jäähdytinnesteen vähenemistä. 1/2 litraa vuosi.
Yön yli jäähtyneenä vaihteiston proppu irti. Kas kummaa laatikosta tulee ensiksi kateissa ollutta jäähdytysnestettä.
Ja oireet:
Pintakaasukiihdytyksessä ja kevyissä nousuissa luulo että takarenkaissa tasapainovikaa nopeusalueella yli 80. Pienempi vaihde helpottaa.
Korjaustoimenpiteet:
Öljyt ulos. Mag ykköstä Gallona sisään. Ajoa noin 50km. Kuumana öljyt ulos.
jne kolmasti.
Toimii. - Anonyymi
itelä 280 farmari ei syö palljon automaatti vm 2007 aj 305000 huippu ajaa myynissä jota kiinostais vaihtokin
- Anonyymi
puhelin jossa mb myynissä 0406705266
- Anonyymi
E sarja bensa 1.8L ahdettu kompressori ja 5 vaihteinen automaatti, 16" renkaat.
6 litran pintaan työmatkat kunnan teillä.
on hiljainen ja miellyttävä ajella oikeilla rautajousilla.
Iso 6 diesel vie varmaan enemmän jos isompia vanteita ja 245 renkaita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34787091 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12561Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692338- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161532Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91381- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181791307RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421217