2-vaihe ja ei kokemusta ajamisesta

...

Hei,

Suoritin autokoulun ykkösvaiheen n. puolitoista vuotta sitten ja nyt pitäisi sitten aikoja alkaa varata toiselle vaiheelle. Ongelmana on kuitenkin se, että minulla ei ole ajokokemusta karttunut ykkös-vaiheen jälkeen. Perheeni ei omista autoa ja kavereilta harvoin tartten autoa. Olen ajanut autokoulun jälkeen n. 10 kertaa autoa ja se tuntuu todella jäykältä ja etenkin peruuttaminen on todella vaikeata. Myös minua jännittää autolla ajaminen ja varsinkin, kun kuvittelen, että pitäisi ajoradalle mennä 2-vaiheeseen. Olen kuitenkin nopea oppimaan asioita ja olen varma, että jos ajelisin oppisin nopeasti taidot.

Kysynkin nyt, että oliko tai onko joku muu samassa tilanteessa ollut/on kuin minä. Ja mitä minun kannattaisi tehdä? Riittäisiköhän pariksi päiväksi kaverilta auto lainaan ja harjoittelua ennen toista vaihetta vai mitä kannattaisi tehdä? Ja voisiko joku selventää mitä siellä 2-vaiheessa on, niin tietää valmistautua. Olen kuitenkin hankkimassa auton parin vuoden sisään, joten en kyllä pelkäksi henkilökortiksi ajokorttia hankkinut :)...Kiitos etukäteen toivottavasti rohkaisevista ja neuvokkaista kommenteista.

3

1110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myöskin silloin vähän ajanut

Eipä tuosta 2. vaiheesta mahdottomia kannata murehtia, sehän ei voi "pompata", pitää vaan ne pakolliset ajot ja pari hassua oppituntia käydä.

Arvioivassa ajossa pörrättiin koulun autolla ympäriinsä tovi, ja tuloksena ajaminen voisi olla taloudellisempaa. Ymmärtävät kyllä jos sanot, ettet ole hirveästi ajanut.

Ajoratatouhuihin piti olla "oma" auto, jonka sain siskolta lainaan. Aika tyhjänpäivästä liukastelua, mutta kyllä se jonkun kuvan antaa siitä mitä se talviajaminen on. Pimeän ajossa taas vähän ajettiin rinkiä ja vähän vilkuteltiin valoja. Meh.

Eli kaverilta vaan auto lainaan, toimi vaikkapa taksikuskina hänelle muutama päivä jos yksin ajaminen pelottaa.

Nyt kilometrejä onkin huomattavasti enemmän ja oma autokin on ollut käytössä jo vuosia.

• veneessä ollaan..

Mulla on ihan sama juttu! Oon ajanu tosi vähän ja ens viikolla pitäis mennä kakkosvaihe suorittamaan. Jännittää niin pirusti, koska oon ajanu viimeks kesällä! No, toivottavasti kaikki menee hyvin.. ajattelin lainata kaverilta autoa ja käydä vähän virkistämässä muistia ennen ajotuntia.. :) tsemppiä!!

• autoa

Jos ei ole omaa autoa voit käyttää autokoulun autoa maksua vastaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      70
      4505
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3759
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      119
      3412
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      35
      1958
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1911
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      88
      1202
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      93
      965
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      125
      922
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      905
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      827
    Aihe