Jos jollekulle on epäselvää, että minne voi valittaa Helsingin busseista, niin HKL:llä on oma palautenumero. Se vastaa, jos vastaa:
09-3101 2345
Ja kannattaa soittaa aina, kun on asiaa. Näin voidaan vaikuttaa mm. radioiden huutamisiin tai huonoon palveluun. Ja tuo numero koskee kaikkia Helsingin alueella toimivia busseja. Hkl:n palautenumero 09-3101 2345 kannattaa laittaa suoraan kännykkään, sillä sitä ei löydä edes bussissa tai ratikassa. Ilmeisesti ovat saaneet liikaa valituksia, koska se on nykyään melkein salainen.
Jos jokin asia harmittaa, niin kannattaa heti soittaa ja kertoa:
Mikä ratikka tai bussi (linja ja vehkeen numero löytyy usein sisäpuolella ovien päältä, tärkeä, että tietävät kenet pitää haukkua)
Mihin suuntaan olet menossa ja mihin kellonaikaan.
Kun kerta maksat täyden/vaaditun hinnan, on sinulla oikeus valittaa, jos et saa sitä, mistä maksat.
Voit myös jättää varikkopäällikölle soittopyynnön.
Valitellaan
HKL:n palautenumero
22
1922
Vastaukset
- KÄRVELI
Ei ammattivalittajien ole pakko matkustaa yleisillä kulkuneuvoilla vaan kulkekaa kävellen. Ja toiseksi maksatte vain matkasta ette siitä että saisitte majoittua bussiin ennen lähtöaikaa esim.Minuuteiksi.Ja valituksista 80 % on kuulemma täyttä paskan jauhantaa.
- Ammattivalittajat
ajaa niitä busseja. Katsokaa nyt tätäkin palstaa! Eihän nää kuskit muuta tee kuin valittaa ja vittuilee matkustajien lisäksi toisilleen.
Vielä kun saataisiin nämä asennevammaiset kuskit pois ratin takaa. - ralliraiski
Ammattivalittajat kirjoitti:
ajaa niitä busseja. Katsokaa nyt tätäkin palstaa! Eihän nää kuskit muuta tee kuin valittaa ja vittuilee matkustajien lisäksi toisilleen.
Vielä kun saataisiin nämä asennevammaiset kuskit pois ratin takaa.No kukahan niitä busseja sitten ajaisi jos nämä kaikki nyt pitäisi saada pois ratin takaa niinkuin mainitsit???
- joku
ralliraiski kirjoitti:
No kukahan niitä busseja sitten ajaisi jos nämä kaikki nyt pitäisi saada pois ratin takaa niinkuin mainitsit???
Ei joku, joka ei valittaisi ammatinpuolesta.
- ralliraiski
joku kirjoitti:
Ei joku, joka ei valittaisi ammatinpuolesta.
Pitkän kokemuksen omaavana voinen sinulle kertoa että jää löytymättä sellainen henkilö . Täysin tyytyväistä ei ole vielä ilmaantunut, he ovat muissa ammateissa ja valittelevat siellä ettei huomatakaan
- ...
Ihan neuvo vaan...Mene hoitoon!!
- kannanotto!
Kiitos tästä tietoiskusta - ihan aikuisen todella!
Asiallinen valitus eli reklamaatio on paikallaan, kun valituksen aihe koskee laajaa käyttäjäkuntaa ja uhkaa matkustajien tai muiden liikkujien henkeä ja terveyttä.
Nimimerkin lailla minäkin korostan valituksen aiheen YKSILÖIMISTÄ. Niin monesti olen minäkin (aina matkustajana) saanut kuulla ympäripyöreää purnausta ja koko joukkoliikenteen tuomitsemista yksittäisten epämiellyttävien tapausten vuoksi. - joukolla
Vaan valittamaan. Valittaminen kannattaa aina ja kannattaa ottaa kännykkä jo valmiiksi esiin kun nousee julkiseen, että saa heti soitettua kun pieninkin mahdollisuus ilmaantuu, ettei kerkeä unohtua ennen seuraavaa valituksen aihetta. VALITTAMISIIN.
- viratonveteraani
Kuurokin sanoi veljelleen mestarin pois mentyä, kun tämä kävi heitä torumassa. "Kehuko pömö meitä" "Vitut kehu" Veli tokaisi.
Jos jatkuvasti aina valittaa, ihmiseltä yleensä pinna palaa ja pimahtaa. Eläköityy ennenaikasesti, ei kait sitä kaikile kanssamatkustajile toivo.
Jos vaikka välilä kehuisi ja kiittäsi hyvin hoidetusta kuljetuspalvelusta.
Eihän koirakaan pieksämälä opi, vaan makupaloilla, jos ei opinu joutu taivaan kenneliin, niin ainakin appiukko teki aikoinaan koirilleen.
Kuljettaja koulutus on monipuolista ja asiallista ja suurinosa kuljettajista toimii tehtävässään asiallisesti asiakkaat huomioiden.
Pieni joukko kuljettajista ei sovellu alalle ja he suurimmaksi osaksi itse sen tunnistavat ja hakeutuvat muihin tehtäviin.
Aloituksesi on kopo aikaisemmin tällä osiolla olleesta jutusta, vaivautusit edes kirjoittamaan viestin uusiksi, vaikka samasta aiheesta.
Tyykikäs joukkoliikenne edellyttää ettei kukaan asiakaskaan aseta itseään Maalimannavaksi, koska on kyseessä joukossa matkustamisesta.- Valitellaan
Valituskehoitus on niille ihmisille, jotka eivät tiedä mahdollisuudesta valittaa ja että kuinka se tehdään.
Ja tulen aina silloin tällöin laittamaan saman tekstin näkyviin. Kiitos niiden, jotka ovat kohdelleet huonosti ja esim. jättäneet 20 asteen pakkaseen pysäkin ohi ajaen katsomatta tai välittämättä oliko siinä joku. Minä valitin, mutta siitä huolimatta olin monta päivää punkassa flunssan takia. Kukaan ei tullut pyytämään anteeksi tms.
Kyllä olen kehunut joka kerta asiakaspalvelijoita, kun on ollut kehuttavaa. Valitettavasti kerran kun kehuin suoraan kuljettajalle, niin kuski otti sen v**luna. Yritä siinä sitten kehua, että oli mukava ja tasainen kyyti yms.
Väitätkö, että kaikki kuskit ansaitsevat kehuja? Höpsis.
Ja miksi minun pitäisi antaa makupaloja sellaiselle koiralle, joka on purrut minua käteen? Sellainen pitää lopettaa justiinsa.
Ja kuka ulkopuolinen pystyy sanomaan, että kuljettajakoulutus on monipuolista ja asiallista? - viratonveteraani
Valitellaan kirjoitti:
Valituskehoitus on niille ihmisille, jotka eivät tiedä mahdollisuudesta valittaa ja että kuinka se tehdään.
Ja tulen aina silloin tällöin laittamaan saman tekstin näkyviin. Kiitos niiden, jotka ovat kohdelleet huonosti ja esim. jättäneet 20 asteen pakkaseen pysäkin ohi ajaen katsomatta tai välittämättä oliko siinä joku. Minä valitin, mutta siitä huolimatta olin monta päivää punkassa flunssan takia. Kukaan ei tullut pyytämään anteeksi tms.
Kyllä olen kehunut joka kerta asiakaspalvelijoita, kun on ollut kehuttavaa. Valitettavasti kerran kun kehuin suoraan kuljettajalle, niin kuski otti sen v**luna. Yritä siinä sitten kehua, että oli mukava ja tasainen kyyti yms.
Väitätkö, että kaikki kuskit ansaitsevat kehuja? Höpsis.
Ja miksi minun pitäisi antaa makupaloja sellaiselle koiralle, joka on purrut minua käteen? Sellainen pitää lopettaa justiinsa.
Ja kuka ulkopuolinen pystyy sanomaan, että kuljettajakoulutus on monipuolista ja asiallista?Linjaliikenteessä on tieto kaikista kuljettajista kuka milloinkin on kyseistä vuoroa ajanut.
Ihmettelen suuresti miksi liikennöitsiöitten työnjohto ja myös kaltoinkohdeltu asiakas, suostuu esim. näissä niinsanotuissa pysäkin ohi ajoissa yleisesti torumaan koko kuljettajakuntaa uhkailuin ym. Vaikka tekiä saadaan henkilökohtaisesti selville ja vastuuseen tekemisestään jos vain on halua näin toimia.
Viimeviikolla viimeksi Helbin sisäisessä tiedotteessa tästä kyseisestä asiasta kaikki vastuuntuntoisetkin kuljettajat toruttiin armeijan joukkokurin tyyliin.
Itse näen tälläisia tapauksia liikennöidessä rauhalliseen tyyliin usein ja syy näyttäisi olevan hätä ja kilpailuvietti ohi on toisista päästävä.
Täälläkin kirjoittaessa voi kohdistaa valituksen aiheen suoraan tekiään, linja, paikka, päivä ja kellonaika. Eikä moiti koko kuljettajakuntaa. Näin valitus menee parhaiten kohteeseen ja ehkä sillä olisi vaikutustakin.
- vanhempi kuljettaja helbillä
Kirjalliseen valitukseen allekirjoitus ja yhteystiedot, niin asia tutkitaan. Ilman yhteystietoja palaute (ent.valitus) todennäköisesti ei aiheuta toimenpiteitä, eli menee roskakoriin.
Kyllähän noita palautteita tulee joukkoliikenteestä HKL:lle n.7000 vuodessa koskien ratikoita, busseja, metroa. Jos joukkoväline ei lähde aikataulun mukaisesti päätepysäkiltä, jokin on mennyt vikaan, palaute vaan liikkeelle! Joukkoliikenne on tiimi hommaa kuljettaja, varikolla päivystävä ajomestari, huolto, HKR hiekoitus- ja suolaus- aurausihmiset. Lenkki ei saa katketa missään vaiheessa.
Asiallisiin kysymyksiin asialliset vastaukset linjalla pyritään antamaan, ollaan nääs palveluammatissa. En tiedä vastausta ei pitäisi koskaan antaa, yhteys varikolla olevaan ajomestariin hoituu muutamassa sekunnissa, tietää paljon asioista.- Valitellaan
>Kyllähän noita palautteita tulee
>joukkoliikenteestä HKL:lle n.7000 vuodessa koskien
>ratikoita, busseja, metroa.
Vain 20 valitusta päivässä? Ja kuskeja taisi olla toista tuhatta?
Toihan on aika vähän. Onko näin, että suuri osa kuskeista toimii hyvin? Näin pitääkin olla. - vanhempi kuljettaja helbillä
Valitellaan kirjoitti:
>Kyllähän noita palautteita tulee
>joukkoliikenteestä HKL:lle n.7000 vuodessa koskien
>ratikoita, busseja, metroa.
Vain 20 valitusta päivässä? Ja kuskeja taisi olla toista tuhatta?
Toihan on aika vähän. Onko näin, että suuri osa kuskeista toimii hyvin? Näin pitääkin olla.Ylläolevat luvut noin lukuja bussi, ratikka, metro, voihan ne palauteet koskea muutakin kuin kuljettakia,vaikkapa tuhottua bussipysäkkiä. Kukahan niitäkin sotkee ja tuhoaa, ei ainakaan kujettajat! Pleksilaeja lyöty paskaks runsaasti joka viikonloppu, ei ole halpaa työtä niiden korjaaminen.
HKL:n nettisivulla valmis lomake palautetta varten kaikkine selvityksineen, käyttäkääpä arvoisat matkustajat sitä.
- aina minä valitan
Minä ainakin heti soitan numeroon, vaikka en bussilla juuri matkustakaan. Otan randomilla jonkin bussilinjan numeron ja lähtöajan, ja alan keksiä kaikkea paskaa kuskin pään menoksi. HAHAHAHA, saapahan siinä taas joku tyhmä bussikuski pomolta haukut, ja alkaa miettimään ammatinvaihtoa. HAHAHAHAHA. Saanpahan tehdä kiusaa, nyt kun on oikein numero mihin soittaa. HAHAHAHA, joudutte pomonne hampaisiin, RAUKAT!!!
- jokunenä
tuo Hesperian hourula vielä käytössä ,vai onko sekin jo ulkoistettu kun asiakkaat jo täälläkin riekkuvat
- atef
lähdin helsingistä bussilla 742 korsoon olin matkalla vantaan hakunilaan,maksoin käteisellä helsingin sisäisen lipun 2,50eur. bussi kuski tulija ilmoitti viikissä, että ulos tai maksat uudesta seutulipun .minä selitin että minulla on vantaan sisäinen kortti lippu . maksoin seutulipun . kysyn miksi piti maksaa seutulippu ja helsingin sisäinen. halusin takaisin 2,50eur mutta bussi kuski ei siihen suostunut , bussi kuskilla oli huono palvelu. tälläinen juttu tapahtui 18 /11/ 09 klo : 17h 25 . kiitos
- Seli seli
Jos ylittää vyöhykerajan niin pitää ostaa seutulippu.
Yritit huijata mutta jäit kiinni. Kun olisit ostanut heti seutulipun niinkuin seutumatkoilla kuuluu tehdä ei olisi ongelmaa ollut :) Kuljettaja toimi aivan oikein, voit tarkistaa YTV:n palvelu- ja myyntiohjeesta... taitaa kyllä selvitä myös aikataulukirjasta.
- Matkustaja47
Kuskihan antoi sinulle loistavaa palvelua! Säästi sinut mahdollisesti 88 € tarkastusmaksulta. Ajattelppa miten sitten olisi sinua harmittanut, mutta loistavan asiakaspalvelun ansiosta näin ei käynyt. Olisit käynyt kiittämässä lähtiessäsi.
- tällanen juttu
Maahanmuutto palvelun tulkkia käytetty tähän ja sama pumaska on varmaan luettavana eri virastoissa/kappaleina kelaan asti,sen takia kun sossu ei suostunut maksamaan erotusta, bussikuskia joka on viittinyt huomauttaa asiasta vaaditaan kivitettäväksi.hoono palvelu..olitko viikkiin matkalla sukukokoukseen muitten mukana mutta olit ainut jolle kävi käry?Ihan sama,joko suomi kepulainen omasta takaa tai sitten ulkomaan vahvistus työmarkkinoille jolle luvattu kaikki mahollinen rämpyttämään vaikka epävireistä haitaria kaupan nurkille..
- numibiasta pörähtää.
Aha!"valitellaan,kurnuttaja "on heräillyt koomasta..takaisin tulee jossain vaiheessa,jos alkaa taas se"tyhmille bussikuskeille ei tarvia sanoa huomenta,kun ne on niin kälysiä"kurnutus..tukkeessa palaute/palvelu numerot kun asialle omistautunut kurnuttaja tukkii ne!Muut jolla olisi ihan oikeata asiaa, saa kuunnella sen aikaa puolituntia ikivihreitä kunnes puhelu katkeaa..Sun kurnutuksesta pitäis saada vuoden ylityöt täyteen jos erehtyy k u u n t e l e e m a a n jaska jokusen opettajan(valittajan)"tähdellistäkin tähdempää asiaa...mmmmöömummum..jne lehmän mölyä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905825
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804762Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv912988Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262750Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252026Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191486Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125940- 48744