Samuel Salmi: kiusallista

Lähetyskäskytulkinta

Piispojen mielestä SRK:n lähetystyö-käsitys on vanhoillislestadiolaisuuden kiusallinen piirre.

”… illan varjot ovat venyneet pitkiksi. Jumalan huoneen ulkopuolelta on vähän enää sisälle tulevia. Mutta Jumalan valtakunta kasvaa sisältäpäin. Kristityn kodin työ näkyy tärkeänä. Kodin kylvö kantaa hedelmää.” (Päivämies 23.10.1978.)

”Olemme niin kallista sukua, ettemme kuole sukupuuttoon. Jumalan siionilla on tulevaisuutta. Ja senkin tähden on hyvä, kun on paljon lapsia, että näin Siioni kasvaa sisältäpäin.” (Päivämies, 9.4.1976)

“Jumalan perheväkeen syntyy lapsia siihen asti, kunnes Jumalan lapsiluku on täynnä.”
(Päivämies, 3.8.1972)

Tämä on syy miksi ehkäisy on tehty synniksi.

Lestadiolaiset puhujat ja SRK:n johtokunta julistavat, että Jumala tekee lapsia itselleen BIOLOGISEN LISÄÄNTYMISEN avulla.

Raamattu ei kuitenkaan tue tällaista tulkintaa:

”Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, niille jotka uskoivat hänen nimeensä. He eivät ole syntyneet verestä, eivät lihan tahdosta eivätkä MIEHEN tahdosta vaan Jumalasta. Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me katselimme hänen kirkkauttaan, sellaista kirkkautta kuin ainosyntyisellä Pojalla on Isältä, ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.” Joh. 1:12-14

Jumalan lapsiksi ei siis synnytä ”veren eikä miehen tahdosta”, eli biologisen lisääntymisen kautta. SRK:n käsitys ”biologisesta” eli siittämällä tehtävästä lähetystyöstä on täysin epäraamatullinen.

Jeesuksen lähetyskäsky opettaa ihan toisin:

”Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." (Matt. 28:18-20)

20

1105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysykää Oulun tuomiokapitul...

Kannattaisi varmaan kysäistä piispojen kanta tällaiseen Raamatun tulkintaan! Olavi Voittonen on radikaali Raamtun tulkinnassaan.

Tätä ei edes Nokia Mission Markku Koivisto esittänyt mutta ulos vaan lensi!

• lepää pohjan maalla

Vl-liikkeellä on opillinen erityiskorostus, jonka mukaan viimeisinä aikoina herran henki lepää pohjan maalla. Evankeliumi on aikojen kuluessa kiertänyt kaikki maailman kolkat ja tullut viimeisinä aikoina tänne pohjan perille. Siksi mm. massiivisen lähetystyön tekeminen pakanamaihin on turhaa.

• A-tyyli

Raamatun kohdassa jossa mainitaan "pohjoinen maa" tarkoitetaan tosiasiassa nykyistä Irakin aluetta. :-)

"Siksi mm. massiivisen lähetystyön tekeminen pakanamaihin on turhaa."

Olen samaa mieltä että se on resurssien haaskuuta väärään asiaan. Kehitysmaita tulee avustaa tukemalla koulutusta ja elinkeinotoimintaa, ei viemällä sinne vanhoillislestadiolaisuutta.

• Kempelainen
        A-tyyli kirjoitti:

Raamatun kohdassa jossa mainitaan "pohjoinen maa" tarkoitetaan tosiasiassa nykyistä Irakin aluetta. :-)

"Siksi mm. massiivisen lähetystyön tekeminen pakanamaihin on turhaa."

Olen samaa mieltä että se on resurssien haaskuuta väärään asiaan. Kehitysmaita tulee avustaa tukemalla koulutusta ja elinkeinotoimintaa, ei viemällä sinne vanhoillislestadiolaisuutta.

Raamatun kohdassa jossa mainitaan "pohjoinen maa" tarkoitetaan tosiasiassa nykyistä Irakin aluetta. :-) * eikä tarkoita kun maata, jonne on matka 1,5 vuotta ja sen nimi on Roos, ja kaupunki Messeg. Lue Hesekieltä. Kysymys on siis meistä Israelin 10 heimosta, joiden päälle Jumala laski Henkensä.

"Siksi mm. massiivisen lähetystyön tekeminen pakanamaihin on turhaa." ** Juuri SRK on pakana, vai onko teillä paljon Juutalaisia?

Olen samaa mieltä että se on resurssien haaskuuta väärään asiaan. Kehitysmaita tulee avustaa tukemalla koulutusta ja elinkeinotoimintaa, ei viemällä sinne vanhoillislestadiolaisuutta. ** Tässä käy juuri niin, kun Herra itse sanoo, viimeiset tulevat ensimmäisiksi, ja ensimmäiset viimeisiksi, sillä vuoden 200 jälkeen on Afrikassa kastettu yli 30 miljoonaa ihmistä, he ovat ensimmäiset ja SRK jäänyt viimeiseksi, ilman PH;ta ja kastetta.

Mutta sorry, eikö Tokossakin ollut muutama, jolla oli korvarengas, ja hula vanne? Lukumäärää en tiedä, mutta He ovat ensimmäisiä, jos Kristus on Herra.

• ;D..
        Kempelainen kirjoitti:

Raamatun kohdassa jossa mainitaan "pohjoinen maa" tarkoitetaan tosiasiassa nykyistä Irakin aluetta. :-) * eikä tarkoita kun maata, jonne on matka 1,5 vuotta ja sen nimi on Roos, ja kaupunki Messeg. Lue Hesekieltä. Kysymys on siis meistä Israelin 10 heimosta, joiden päälle Jumala laski Henkensä.

"Siksi mm. massiivisen lähetystyön tekeminen pakanamaihin on turhaa." ** Juuri SRK on pakana, vai onko teillä paljon Juutalaisia?

Olen samaa mieltä että se on resurssien haaskuuta väärään asiaan. Kehitysmaita tulee avustaa tukemalla koulutusta ja elinkeinotoimintaa, ei viemällä sinne vanhoillislestadiolaisuutta. ** Tässä käy juuri niin, kun Herra itse sanoo, viimeiset tulevat ensimmäisiksi, ja ensimmäiset viimeisiksi, sillä vuoden 200 jälkeen on Afrikassa kastettu yli 30 miljoonaa ihmistä, he ovat ensimmäiset ja SRK jäänyt viimeiseksi, ilman PH;ta ja kastetta.

Mutta sorry, eikö Tokossakin ollut muutama, jolla oli korvarengas, ja hula vanne? Lukumäärää en tiedä, mutta He ovat ensimmäisiä, jos Kristus on Herra.

>Mutta sorry, eikö Tokossakin ollut muutama, jolla oli korvarengas, ja hula vanne? <

Oot huippu ;)

(voihan hula - vanne soikoon :)

:)))

• nikotiinin henki
        ;D.. kirjoitti:

>Mutta sorry, eikö Tokossakin ollut muutama, jolla oli korvarengas, ja hula vanne? <

Oot huippu ;)

(voihan hula - vanne soikoon :)

:)))

lepää vahvasti Pohjoisen yllä!
        Ja siitähän ei luovuta, ennenkuin keuhkosypä iskee!

• Kempelainen kirjoitti:

Olet pohjoisen maan osalta oikeassa, mutta hakusessa on Roos, joka oli roosilaisten esi- isä, Benjaminin poika, siis juutalainen.
        Diasporassa on muuten vain israelilaisia.
        Ainoastaan omasta tahdostaan Babyloniin jääneitä juutalaisia on olemassa, ja paljon pakanallistuneet.

Kes.

• Salmi ja muut

piispat ovat tämän käsityksensä tuoneet julki?

>>>Piispojen mielestä SRK:n lähetystyö-käsitys on vanhoillislestadiolaisuuden kiusallinen piirre.>>>

• Kerrottua ja kuultua

Kotimaahan tulossa asiasta juttu.

• VAI A-TALK
        Kerrottua ja kuultua kirjoitti:

mahtaa nyt olla asialla?

• miten sä jo tiiät
        Kerrottua ja kuultua kirjoitti:

just !!

• Kuultua ja kerrottua :-)
        miten sä jo tiiät kirjoitti:

just !!

Koska olen itse ollut lehdentoimittajaan yhteydessä ja antanut lisätietoja. Siitä yksinkertaisesta syystä.

• lähetystyössä kaiken aikaa?

Naisen kohtu "lähetystyökenttänä".

• ei apinan jälkeläinen

Vl:n pitäisi päästä ymmärtämään mitä on oikea evankeliumi ja Jumala voima, turha on lähetyskentälle mennä lakiuskoa ja sen sääntöjä opettamaan, sillä sellaiset laitetaan nopeasti pataan ja syödään siellä.

• Kempelainen

”Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, niille jotka uskoivat hänen nimeensä. He eivät ole syntyneet verestä, eivät lihan tahdosta eivätkä MIEHEN tahdosta vaan Jumalasta. Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me katselimme hänen kirkkauttaan, sellaista kirkkautta kuin ainosyntyisellä Pojalla on Isältä, ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.” Joh. 1:12-14 ** Tähänkin pitää kertoa, että kysymyksessä on Jeesus joka pitää ottaa vastaan, eikä SRK? Srk raiskaa koko ajan tätä Jumalan lapsi kysymystä, siinä on kysymyksessä ihminen, joka on uudestisyntynyt ja jolle Jeesus on Herra.

Jumalan lapsiksi ei siis synnytä ”veren eikä miehen tahdosta”, eli biologisen lisääntymisen kautta. SRK:n käsitys ”biologisesta” eli siittämällä tehtävästä lähetystyöstä on täysin epäraamatullinen.** Tällä ei ole mitään tekemistä synnyttämisen kanssa, kuten He väittävät vaan uskomista Jeesus Kristukseksi, Herraksi, ei naimalla pääse taivaaseen.

Jeesuksen lähetyskäsky opettaa ihan toisin:

”Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." (Matt. 28:18-20) ** Juuri näin menkää… kuka Vl menee muualle kun sänkyyn? Tekemään lähetystyötä.

• Ennustaja Ukko

Kyllä tänmä on kirkollemme tosi kiusallinen asia!

“Jumalan perheväkeen syntyy lapsia siihen asti, kunnes Jumalan lapsiluku on täynnä.”
      (Päivämies, 3.8.1972)

"Tämä on syy miksi ehkäisy on tehty synniksi."

SRK pitää ehkäisykieltoa voimassa tehdäkseen lähetystyötä! HUH HUH!! Miten kirkko saattaa pitää tällaista pimeää ja taikauskoista opetusta LUTERILAISENA?

• onni Jumalan valtakunnan

kannalta, että vl-läiset eivät tee lähetystyötä,
        eivätkä sido orjuuteen etsiviä pakanoita!

• kastettu

kaikki kastetut ovat kristittyjä piispa sanoi tänään että Suomessa on neljä miljoonaa kristittyä.

• Armo-järjestys

Mutta Oulun paavin mukaan ei kaikki kristityt sunkaan ole oikeita uskovaisia, vaan vain lestaatiolaiset. Vain he pääsee taivaan kunniaan.

• rauhansanalainen

Kunnioitetttu hiippakuntamme esipaimen Piispa Samuel vierailee tänä viikonloppuna Kokkolassa. Piispa pitää kristittyinä kaikkia jotka on kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      52
      5612
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      68
      2661
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1960
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      154
      1796
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      37
      1766
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1733
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1488
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1141
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      80
      1129
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      62
      935
    Aihe