Uteliaisuudesta kyselen, kuinka te joilla on kovaa pahoinvointia 24h/7 pärjäätte jo olemassa olevien taaperoiden kanssa. Itsellä oli tosi hirveä olo rv 17 tämän esikoisen raskaudessa ja nyt mietimme jo sisarusta. (vaikka tämä esikko on 5kk) Pelottaa vain ajatus yhtä hirveästä olosta... olisin tosi kurjaa seuraa vauvalle, pelkään, että esikoinen jäisi ihan raskauspahoinvoinnin varjoon. Kuitenkin tuo n.4kk on tosi pitkä aika tuon pienen elämässä, jos äippä olisi ihan väsynyt, oksentava ja äreä. Meillä raskaaksi tuleminen ei myöskään ole ollenkaan itsestään selvyys, siksikin haluaisin melko pian antaa uudelle vauvalle mahdollisuuden tulla... mutta pelottaa siis...
On tämä vaikeaa... kertokaa muut kokemuksianne, kuinka menee?
pahoinvointi ja muut lapset
5
320
Vastaukset
- ::::::::
Meillä taitaa perhe jäädä yksilapsiseksi. KOin niin kovan pahoinvoinnin raskausaikana, että ei siinä voisi lasta hoitaa. Sehän olisi jo kehittyvän lapsen psyykelle pahaksi kun äiti on 3 kk täysin zombie ja vain makaa ja oksentaa. Joku kotiavustaja pitäisi vähintään olla ja lapsen vanhempi eikä pikkuvauva.
- ...........
Kaikki raskaudet eivät ole samanlaisia,eli jos ensimmäisestä oli huonoa oloa ei välttämättä ole toisesta.
Odotelkaa hetken ja kypsytelkää ajatusta. Toivottavasti teillä on jotain tukiverkostoa joka vooi sitten mahdollisesti auttaa. - äiti ja kaksi lasta
Esikoinen oli 2v kun viime kesänä odotin lopäivä , jotta sain jalat hetkeksi ylös. Esikoinen nimittäin lopetti päiväunet 1v iässä. Ei kuitenkaan kannata etukäteen murehtia. Toisaalta aika meni nopeammin kun ei ehdi pyöriä asiat oman navan ympärillä niinkuin ekassa raskaudessa. Jos olisin ollut nuorempi olisin pitänyt pidemmän välin. Nyt tuli kiire ikäni puolesta:) Ja odotus loppuu kyllä aikanaan:)
- taapero 1v3kk + rv14+5
itselläni ei ollut niin hirveää pahoinvointia ensimmäisessä odotuksessa, joten en edes osannut ajatella että miten pärjään taaperon kanssa jos pahoinvointi uudessa raskaudessa iskee. no, kävi kuitenkin niin että olen kärsinyt ympäri vuorokautisesta pahoinvoinnista, eikä ole ollut muuta vaihtoehtoa kuin pärjätä. kyllä sitä on monesti miettinyt että mitä tuli tehtyä, olisiko kannattanut odottaa vielä vähän aikaa. varsinkin, kun ei tuo taapero nuku vielä öitään heräämättä.
jos olisin ollut tätäkin kokemusta rikkaampi, en olisi miettinyt uutta raskautta vielä vähään aikaan, olisin odottanut ainakin siihen asti että lapsi nukkuu yöt heräämättä. on nimittäin todella raskasta ettei pysty päivisin lepäämään ollenkaan, silloinkin kun lapsukainen on päiväunilla, täytyy hoitaa kotityöt jotka on mahdoton hoitaa lapsen hereillä ollessa, ja iltaisinkin kun isä tulee töistä menee hän suoraan rakentamaan, eli siis illatkin on vaan pakko jaksaa. vähintään kerran viikossa "romahdan" ihan totaalisesti kun saan lapsen nukkumaan, en jaksa muuta kun itkeä väsymystä ja huonoa omaa tuntoa siitä että olen viikon aikana tiuskinut taaperolle jostain olemattomasta. nyt onneksi alkaa pikkuhiljaa helpottamaan tämä pahoinvointi ja jaksankin jo enemmän telmiä pojan kanssa. muuta en voi oikeastaan sanoa kun sen, että rankkaa on ollut! ja vaikka olen todellakin aborttia vastaan, on se käynyt muutaman kerran ihan oikeasti mielessä. en osaa millään tapaa nauttia masuasukista ja raskaudesta, ja tuntuu etten ole saanut minkäänlaista tunnesidettä masuasiukkiin, vaikka tunnen jo liikkeitä. se on myös henkisesti todella raskasta, tuntuu että olen huono äiti enkä ansaitse tätä uutta vauvaa. joten kannattaa ainakin miettiä sitä, että olisiko joku joka voisi auttaa lapsen hoidossa ainakin alkuraskauden, jotta saisit itse olla ja levätä. ja voihan tietysti käydä niinkin että toinen raskautesi menee todella lievillä oireilla! eihän sitä koskaan tiedä...- jotenkin surullista
että isä menettää pikkulapsiajan menemällä rakentamaan.Mä en olis kyllä tollasessa tilanteessa edes harkinnut toista lasta.
Kannattais yrittää ottaa taapero kotihommiin mukaan että saisit hetken levätä päiväuniaikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella273019No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760