heyy! onko jollain kokemuksia lääkikseen valmentavista valmennuskursseista!? haluaisin kirjoitusten jälkeen hakea lääkikseen, mutten tiedä noista kursseista.. eximiaa on ainakin kaverit/sukulaiset kehuneet! onko teillä kokemuksia?
Mille valmennuskurssille?
7
728
Vastaukset
- voit lukea
osoitteesta:
http://www.valmennuskurssille.fi - Alan opiskelija
Voi nyt helvata, unohtakaa jo ne saakelin valmennuskurssit, vain umpihullu idiootti maksaa satoja - jopa tuhansia euroja siitä että joku kertoo, mitä Galenoksesta pitää lukea. En jaksa ymmärtää, miten tästä pyrkimisestä - varsinkin lääkikseen - on nykyään tehty näin jumalattoman iso sirkus. Kyseessä nyt on kuitenkin vain yksi ala muitten joukossa ja yksi pääsykoe muitten joukossa. Luet Galenoksen niin monta kertaa että osaat sen, tsekkaat vanhat pääsykokeet. Ei siinä mitään sen kummempaa ole...
- lkolkolko
Kiitos kommentistasi. Mietin tässä itsekin juuri, että onko tosiaan tarpeen joku valmennuskurssi. Vanhoja pääsykokeita oon hankkinu.
- Iknowthis
lkolkolko kirjoitti:
Kiitos kommentistasi. Mietin tässä itsekin juuri, että onko tosiaan tarpeen joku valmennuskurssi. Vanhoja pääsykokeita oon hankkinu.
oikeesti. Rahastusta. Riittää, kun itse lukee teoriat laskee fyssaa & kemiaa. Säästä rahat! Kokeet muuttuneet niin, että ne koitetaan tehdä siten, että valmennuskurssilaiset ei saa lisäetua. Ja se toimii; viime vuonna sisäänpäässeistä suurin osa abeja!
- agdgsdgdf
Iknowthis kirjoitti:
oikeesti. Rahastusta. Riittää, kun itse lukee teoriat laskee fyssaa & kemiaa. Säästä rahat! Kokeet muuttuneet niin, että ne koitetaan tehdä siten, että valmennuskurssilaiset ei saa lisäetua. Ja se toimii; viime vuonna sisäänpäässeistä suurin osa abeja!
no eiköhän noista sisäänpäässeistä muutenkin suurin osa ole abeja... on aina ollut ja tulee olemaan
- abeja todella vähän
Iknowthis kirjoitti:
Viime vuonna koe oli tosiaankin erilainen, mutta abeja pääsi sisään vähemmän kuin ennen. Syynä uusien ylioppilaiden lisäpisteiden poistuminen.
Abit eivät ehdi sisäistää Galenosta kirjoitusten jälkeen. Muutama toki ehtii ja hienoa heille!
Koe on joka vuosi vaativa ja arvaamaton. - kurssille
abeja todella vähän kirjoitti:
Viime vuonna koe oli tosiaankin erilainen, mutta abeja pääsi sisään vähemmän kuin ennen. Syynä uusien ylioppilaiden lisäpisteiden poistuminen.
Abit eivät ehdi sisäistää Galenosta kirjoitusten jälkeen. Muutama toki ehtii ja hienoa heille!
Koe on joka vuosi vaativa ja arvaamaton.Ihan kuin olisin jostakin lukenut, että vuosittainen lääkikseen sisääpäässeistä valtavan suuri osa olisi käynyt valmennuskurssin. En tarkalleen muista, mikä prosenttiosuus oli, mutta reilusti yli 3/4 sisäänpäässeistä taisi jonkin sortin valmennuskusrssin käydä.
Lääkiseen haettaessa opiskeltavaa asiaa on todella paljon, ja kaiken kukkuraksi Galenos esittää asiat hyvin sekavassa järjestyksessä jne. Jo tämän takia itsenaäinen lukeminen vaikeutuu ja moni onneton ei edes tajua tilata itseopiskelumateriaaleja, jotka suoraan sanottuna ovat melkein välttämättömät.
Itse haluan taata parhaat mahdollisuudet päästä sisään lääkikseen jo ensiyrittämällä, joten kesätyörahat ovat säästössä ja tulevat menemään valmennuskurssiin. Valmennuskurssit kuitenkin antavat etulyöntiaseman muille ja itse sen haluan saada. Eihän se valmennukurssikaan mitään ihmeitä tee, mutta tottakai opiskelu tehostuu kun saa päivittäistä opetusta alan ammattilaisilta. Hyvä esimerkki olisi lukion kurssien tenttiminen. Kyllä se on paljon helpompi mennä tunneille istumaan ja saada hyvä arvosana kun itsenäisesti suorittamalla. Saatika kun lääkikseen luettava asia, kemia ja fysiikka eiävät ole monelle sieltä helpoimmasta päästä.
Ja tuohon, että pääsykokeet menevät soveltavampaan suuntaan eikä valmennuskursseista ole enää hyötyä. Viimevuoden koe yllätti kyllä kaikki, mutteivat ne valmennuskurssien järjestäjät mitään tyhmiä ole. Vlamennuskurssin opetusta aletaan muuttamaan nykyista pääsykoekäytäntöä vastaavaan suuntaan ja otetaan huomioon kokeiden soveltavuus. Monet firmat ovat tämän kevään kurssien esittelyissä maininneet esim. aineistoon pohjautuvien tehtävien syvempää harjoittelua jne.
Jos joku on valmennuskusreeja vastaan, eikä sellaiselle halua mennä, niin se on hänen oma asiansa. Onnea itsenäiseen lukemiseen! Itse kuulun kuitenkin siihen porukkaan, joka valmennuskurssin aikoo käydä ja todella uskoo siitä olevan hyötyä opiskelun tehostamisessa ja oppimisessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760