Minä tulen raskaaksi. En halua lasta, joten päädyn aborttiin. Minulla on parempi olo koska tiedän että tein oikean ratkaisun elämäntilanteeni nähden.
Olen tekoni takia kamala ihminen, ansaitsen pahimman mahdollisen kohtalon.
Mina tulen raskaaksi. En pysty pitämään lasta, joten kannan sitä, synnytän ja annan adoptioon. Minulle tulee synnytyksenjälkeinen masennus, ikävää lastani jonka olen kuitenkin jo nähnyt, jota olen kantanut sisälläni 9kk, minusta tulee itsetuhoinen, tapan itseni.
Ei se mitään, koska ainakin annoin lapselleni mahdollisuuden elämään?
Tulen raskaaksi. Isää lapselle ei ole koska kyseinen tapaus oli niin idiootti että päätti että on ookoo harrasta seksiä kanssani ilman kumia vaikka olen selkeästi ilmoittanut että kumia pakko käyttää koska en halua lapsia. Ajattelen että hei, katotaan mitä tästä tulee, oishan se kivaa ku on semmonen pikkunen vaavi jota voi hoitaa.Vauva syntyy, huomaan että yksin en jaksakaan, tunnen itesni riittämättömäksi, vien lapseni pois jonnekin mihin tahansa missä sil vois olla parempi olla ku yksin kaltaiseni kanssa, ja poistan tällaisen mitättömyyden maailmasta.
Mutta ei se mitään, koska ainakin synnytin lapsen.
Ja abortti oli nyt siis se kamala vaihtoehto koska siinä kärsis vain pienen pieni ihmisenalku joka ei edes tiedä että siitä tulisi ihminen?
Tarinoita
33
819
Vastaukset
- toitottaa
että eiko abortti ole siinäkin tapauksessa parempi vaihtoehto kuin mahdollisesti synnytetyn lapsen isän avioero vaimostaan ja heidän alaikäisten lasten elämän mullistuminen. He ovat kuitenkin eläneet tätä elämää useamman vuoden ja varmasti haluasivat pitää vanhemmat yhdessä ja oman kotinsa?
Olisiko minun pitänyt väkisin synnyttää lapsi ja tuoda siten pahaa oloa kolmelle aikuiselle ja kahdelle lapselle? Itse en missään nimessä lasta halunnut, mutta tuskin olisi halunnut kumppanini aviovaimo lapsineenkaan. Heiltä ei toki kysytty, mutta uskon, etteivät olisi kovinkaan riemastuneita asiasta.- sä voinut
elää niiden muiden tietämättä lapsesi kanssa, ja jättää isyys vahvistamatta. Silloin saa sossusta elatustuen.
Eli miten se nyt olisi tuonut niille pahaa oloa? Onko vaimo ansainnut tuollaisen petturimiehen, ja toisinpäin? Ei aikuisten virheitä voi viattoman lapsen syyksi laittaa. - yksin lapsen
sä voinut kirjoitti:
elää niiden muiden tietämättä lapsesi kanssa, ja jättää isyys vahvistamatta. Silloin saa sossusta elatustuen.
Eli miten se nyt olisi tuonut niille pahaa oloa? Onko vaimo ansainnut tuollaisen petturimiehen, ja toisinpäin? Ei aikuisten virheitä voi viattoman lapsen syyksi laittaa.kanssa samassa pienessä kaupungissa. Mietis nyt ihan uudestaan asiaa. Kuule se pieni alkio ei ymmärrä vanhempiensa virheitä. Vaimo ja lapset ymmärtää.
- voinu
yksin lapsen kirjoitti:
kanssa samassa pienessä kaupungissa. Mietis nyt ihan uudestaan asiaa. Kuule se pieni alkio ei ymmärrä vanhempiensa virheitä. Vaimo ja lapset ymmärtää.
muuttaa muualle. Ja mistä ne ois tienny kenen lapsi se on (korkeintaan mies ois voinu aavistaa).
Niin, ei ymmärrä vauvakaan mitään. - mutta lapsi kyllä
voinu kirjoitti:
muuttaa muualle. Ja mistä ne ois tienny kenen lapsi se on (korkeintaan mies ois voinu aavistaa).
Niin, ei ymmärrä vauvakaan mitään.Siinä vaiheessa kun vähän kasvaa isommaksi ja rupee kyselemään isää.. Onko oikein riistää lapselta isä? Jos äiti löytääkin uuden miehen, onko oikein valehdella lapselle että tämä mies olisi se isä? mitä sitten jos se mies lähtee eikä sit pidä mtn yhteyttä siihen lapseen ku ei kuitenkaan ollu oma?
- joutuisi vauvan
voinu kirjoitti:
Niin, ei ymmärrä vauvakaan mitään.takia vielä muuttamaan? Eiköhän sitä helpommalla pääse abortissa? Voi helvetti mitä vastauksia....
- voi käydä
mutta lapsi kyllä kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun vähän kasvaa isommaksi ja rupee kyselemään isää.. Onko oikein riistää lapselta isä? Jos äiti löytääkin uuden miehen, onko oikein valehdella lapselle että tämä mies olisi se isä? mitä sitten jos se mies lähtee eikä sit pidä mtn yhteyttä siihen lapseen ku ei kuitenkaan ollu oma?
yhtä hyvin biologisenkin isän kanssa ja aika monesti käykin.. ja mistä sitä tietää vaikka siinä kyselyvaiheessa se petturimieskin (isä) ois jo eronnu.. kuka tahansa muukin, esim. sukulaismies voi olla hyvä miehen/isän malli.
- varmaan
joutuisi vauvan kirjoitti:
takia vielä muuttamaan? Eiköhän sitä helpommalla pääse abortissa? Voi helvetti mitä vastauksia....
lapsen henki menee aika kirkkaasti jonkun kämpän ym. materian edelle.
- ton
voi käydä kirjoitti:
yhtä hyvin biologisenkin isän kanssa ja aika monesti käykin.. ja mistä sitä tietää vaikka siinä kyselyvaiheessa se petturimieskin (isä) ois jo eronnu.. kuka tahansa muukin, esim. sukulaismies voi olla hyvä miehen/isän malli.
jotenkin kannustaa hankkimaan lapsia? tieto että on todennäköistä että isukki päättää ettei jaksakaan ja että tulee jäämään yksin?
- siitä..
ton kirjoitti:
jotenkin kannustaa hankkimaan lapsia? tieto että on todennäköistä että isukki päättää ettei jaksakaan ja että tulee jäämään yksin?
lapsesta oo kiinni. Ero tulee jos on tullakseen ja uusia parempia ukkoja tulee kyllä :)
- LAPSEN henki
varmaan kirjoitti:
lapsen henki menee aika kirkkaasti jonkun kämpän ym. materian edelle.
meneekin kaiken edelle, mutta tuskin sentään vahinkoraskauden alkion henki!
- ainakin...
olisin halunnut tietää tuollaisen asian ja antaa petturimiehelle monoa! En olisi toivonut toisen naisen tekevän aborttia, vaan olisin todellakin halunnut, että se mies vaikkapa sitten jatkaisi elämäänsä sen 'ihanan' naisensa kanssa, joka oli valmis pettämään hänen kanssaan ne kaksi lasta ja vaimon!
Luuletko tehneesi sitten, kaiken pettämisen jälkeen hyvänkin teon, salaamalla asian tappamalla vielä siihen yhden syntymättömän lapsenkin? Olisit kantanut vastuuta edes jostakin... - monet...
mutta lapsi kyllä kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun vähän kasvaa isommaksi ja rupee kyselemään isää.. Onko oikein riistää lapselta isä? Jos äiti löytääkin uuden miehen, onko oikein valehdella lapselle että tämä mies olisi se isä? mitä sitten jos se mies lähtee eikä sit pidä mtn yhteyttä siihen lapseen ku ei kuitenkaan ollu oma?
"Onko oikein riistää lapselta isä? Jos äiti löytääkin uuden miehen, onko oikein valehdella lapselle että tämä mies olisi se isä?"
No entäs, onko oikein tappaa syntymätön jälkeläisensä? - ...
joutuisi vauvan kirjoitti:
takia vielä muuttamaan? Eiköhän sitä helpommalla pääse abortissa? Voi helvetti mitä vastauksia....
helpommallahan sitä pääsee, kun tappaa toisen...
- se...
LAPSEN henki kirjoitti:
meneekin kaiken edelle, mutta tuskin sentään vahinkoraskauden alkion henki!
oli kuitenkin, alkiovaiheessa kehitystään...
- ois...
tulen suunnittelematta raskaaksi, mutta päätän pärjätä ja rakentaa elämääni lapsen ehdoilla. Myöhemmin kiittelen elämää mitä ihanimmasta lahjasta ja siitä että pidin pääni kaiken painostuksen edessä.. kiittelen itseäni oikeasta valinnasta, että onnistuin välttämään loppuelämääni rasittavan syyllisyydentaakan, tämä on huomattavasti kivempaa ja laadukkaampaa ilman sellaista :) Niin ihanaa kaikki on että haluan lisää lapsia!
- ruusunpunaisessa maailmassa
noin kävisi. Mutta nyt eletään todellisuudessa.
Jos ihminen tuntee itsensä ja tietää että todennäköisimmät vaihtoehdot ovat nämä niin.. nojoo, toisaalta olen ehkä vähän kateellinen kaikille hihhulihörhöille jotka katselevat maailmaa vaaleanpunaisten silmälasien läpi=) - monikin
ruusunpunaisessa maailmassa kirjoitti:
noin kävisi. Mutta nyt eletään todellisuudessa.
Jos ihminen tuntee itsensä ja tietää että todennäköisimmät vaihtoehdot ovat nämä niin.. nojoo, toisaalta olen ehkä vähän kateellinen kaikille hihhulihörhöille jotka katselevat maailmaa vaaleanpunaisten silmälasien läpi=)joka antoi lapsensa elää on kai sitten 'hihhulihörhö' :)
- kuinka moni
monikin kirjoitti:
joka antoi lapsensa elää on kai sitten 'hihhulihörhö' :)
jotka tulevat raskaaksi sen takia että mies päättää ottaa väkisin, synnyttävät sen lapsen?
kuinka moni jotka tietävät kärsivänsä mielenterveydellisistä oireista joiden takia joutuu käymään lekurissa nyt jo kerran viikossa synnyttävät lapsen?
Kuinka moni nämä onnellisista äideistä ovat joutuneet raiskatuksi, kärsivät mielialanongelmista ja joutuvat kasvattamaan lapsensa yksin? - kuitenkaan
kuinka moni kirjoitti:
jotka tulevat raskaaksi sen takia että mies päättää ottaa väkisin, synnyttävät sen lapsen?
kuinka moni jotka tietävät kärsivänsä mielenterveydellisistä oireista joiden takia joutuu käymään lekurissa nyt jo kerran viikossa synnyttävät lapsen?
Kuinka moni nämä onnellisista äideistä ovat joutuneet raiskatuksi, kärsivät mielialanongelmista ja joutuvat kasvattamaan lapsensa yksin?raiskatut ei tule raskaaksi (0,1% aborteista), ja mt-potilaat pitää tarkkaan huolta ehkäisystä, ja se pitää (jos nyt seksi siinä tilassa ylipäätään kiinnostaa).
Lapsi voi pelastaa monen naisenkin elämän syöksykierteestä, siinä missä abortti vain syventää masennusta. - mitä sontaa
kuitenkaan kirjoitti:
raiskatut ei tule raskaaksi (0,1% aborteista), ja mt-potilaat pitää tarkkaan huolta ehkäisystä, ja se pitää (jos nyt seksi siinä tilassa ylipäätään kiinnostaa).
Lapsi voi pelastaa monen naisenkin elämän syöksykierteestä, siinä missä abortti vain syventää masennusta.Niin, pitävät huolta ehkäisystä koska kuvittelevat et miehiin voi luottaa ja että jos itse päättää et kumii käyttää niin mieskin suostuisi siihen mutta ei.
Ja koska 0,1% vain tulee raskaaksi raiskauksen jälkeen niin on epätodennäköinen skenaario?
Voi hitto sentään ku kaikki tietää asioista nin PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP paljon - ja vielä
kuitenkaan kirjoitti:
raiskatut ei tule raskaaksi (0,1% aborteista), ja mt-potilaat pitää tarkkaan huolta ehkäisystä, ja se pitää (jos nyt seksi siinä tilassa ylipäätään kiinnostaa).
Lapsi voi pelastaa monen naisenkin elämän syöksykierteestä, siinä missä abortti vain syventää masennusta.miten niin (jos siinä tilassaan). Mielialanongelmat saattaa tulla ja mennä, voi olla parmepia kausia ja huonompia jne, älä puhu asioista joista et tiedä hevon PIIIIIPuakaan
- antaa...
mitä sontaa kirjoitti:
Niin, pitävät huolta ehkäisystä koska kuvittelevat et miehiin voi luottaa ja että jos itse päättää et kumii käyttää niin mieskin suostuisi siihen mutta ei.
Ja koska 0,1% vain tulee raskaaksi raiskauksen jälkeen niin on epätodennäköinen skenaario?
Voi hitto sentään ku kaikki tietää asioista nin PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP paljonmiehelle vaikkei se suostu käyttään kumia?! No se on kyllä sitten ihan omaa tyhmyyttä!
Raiskattujen määrä jotka on päätyny aborttiin näkyy stakesin tilastoista. Vai oliko sulla jotain muuta tietoo? - sen ...
ja vielä kirjoitti:
miten niin (jos siinä tilassaan). Mielialanongelmat saattaa tulla ja mennä, voi olla parmepia kausia ja huonompia jne, älä puhu asioista joista et tiedä hevon PIIIIIPuakaan
tiedät, tiedänkö..
- en tiedä muista
antaa... kirjoitti:
miehelle vaikkei se suostu käyttään kumia?! No se on kyllä sitten ihan omaa tyhmyyttä!
Raiskattujen määrä jotka on päätyny aborttiin näkyy stakesin tilastoista. Vai oliko sulla jotain muuta tietoo?mut mua hävetti niin paljon et valehtelin et kumi oli menny rikki.
Emmä voinu heil kertoo et mies jota olin tapaillu ja jolle olin tehny selväks et kumii sit käytetään päättääkin ettei haluu käyttää kumii, ja herään siihen et se panee mua. Että tsemppiä vaan. - minä tiedän
sen ... kirjoitti:
tiedät, tiedänkö..
kyllä aika hyvin kuitenkin mitä minun elämässäni on tapahtunut, aika huvittavaa että sinä kuvittelet tietäväsi asioistani minua paremmin.
- siis...
en tiedä muista kirjoitti:
mut mua hävetti niin paljon et valehtelin et kumi oli menny rikki.
Emmä voinu heil kertoo et mies jota olin tapaillu ja jolle olin tehny selväks et kumii sit käytetään päättääkin ettei haluu käyttää kumii, ja herään siihen et se panee mua. Että tsemppiä vaan.sammunu.. ja jälkiehkäsyä ei tullu mieleen hakee?
Valehtelit siis aborttiin mennessä että kumia oli käytetty.. jep jep. Näin se varmaan usein menee (ja tilastot vääristyy). - enhän
minä tiedän kirjoitti:
kyllä aika hyvin kuitenkin mitä minun elämässäni on tapahtunut, aika huvittavaa että sinä kuvittelet tietäväsi asioistani minua paremmin.
voi tietää monenko kanssa tässäkin ketjussa olen jo keskustellu..
- et voi
enhän kirjoitti:
voi tietää monenko kanssa tässäkin ketjussa olen jo keskustellu..
tietää ei, joten oiskohan siin vaihees vaan parempi olla hiljaa? tai siis kirjoittamatta jos ei ole mitään asiaa
- täällä..
et voi kirjoitti:
tietää ei, joten oiskohan siin vaihees vaan parempi olla hiljaa? tai siis kirjoittamatta jos ei ole mitään asiaa
puhutaan ihan yleisellä tasolla niin ei kannata alkaa huuteleen väliin että '-et sä voi mun asioista tietää..' siis ihan itsestäänselvyyttä, etenkään kun ei edes nimimerkkejä käytetä.
- onko tullut mieleen?
antaa... kirjoitti:
miehelle vaikkei se suostu käyttään kumia?! No se on kyllä sitten ihan omaa tyhmyyttä!
Raiskattujen määrä jotka on päätyny aborttiin näkyy stakesin tilastoista. Vai oliko sulla jotain muuta tietoo?lainaan hieman:
"raiskattujen määrä jotka on päätynyt aborttiin näkyy stakesin tilastoista"
ja mistäs se stakes hankkii tietonsa?
kuinka moni raiskattu edes kertoo tulleensa raiskatuksi, kun on niin häpeissään, vaikkei häpeälle ole syytä?
ei moni oikeasti kehtaa kertoa raiskatuksi tulemisesta edes äidilleen saatika sitten poliisille!
joten mitä voimme olettaa tilastoista joista ei edes välttämättä näy raiskausten oikeaa määrää?
ja jotkut raiskatuksi tulleet, voivat olla parisuhteessa olevia, jotka sitten tekevät abortin sen varjolla ettei lapseen olla valmiita. - puhutaan
täällä.. kirjoitti:
puhutaan ihan yleisellä tasolla niin ei kannata alkaa huuteleen väliin että '-et sä voi mun asioista tietää..' siis ihan itsestäänselvyyttä, etenkään kun ei edes nimimerkkejä käytetä.
yleisellä tasolla ei silti sulje pois asiaa että nin on käynyt/voi käydä, ja niin kauan ku ei ole itsellään kokemusta asiasta eikä tiedä siitä mitään on turhaa tulla sanomaan että niin ei voisi käydä.
- ei voi
puhutaan kirjoitti:
yleisellä tasolla ei silti sulje pois asiaa että nin on käynyt/voi käydä, ja niin kauan ku ei ole itsellään kokemusta asiasta eikä tiedä siitä mitään on turhaa tulla sanomaan että niin ei voisi käydä.
tulla sanomaan ettei joku voi sanoo jotain koska ei ole kokemusta, kun ei tiedä onko kokemusta vai ei!
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p595990Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "813446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242641No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol402165- 212129
Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621853Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61659Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83125281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201226Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah811095