Olenko minä outo vai porilaiset?
Esimerkki Porista: Kuka menee Suomen helmikuussa (kovassa pakkasessa) töihin polkupyörällä, jos omistaa auton? Niin ja taloudessa asuu siis yksi ihminen (eli autoa ei kukaan sitten käytä).
Mikä pointti on jättää auto seisomaan koko vuorokaudeksi pihaan ja ajaa 7 asteen pakkasessa polkupyörällä töihin, jos omistaa auton ja se olisi käytettävissä eikä kukaan toinen tule sitä päivän aikana käyttämään?
Älkää ymmärtäkö väärin! Mielestäni liikunta on hyvästä ja ymmärrän pyöräilyn jossain 10- 25 asteen lämpötiloissa, mutta aikuisten oikeasti KUKA lähtee helmikuussa 7 asteen PAKKASESSA polkupyörällä töihin, jos pihassa on oma auto? Ovatko porilaiset hulluja, vai minä?
Ihan tässä olen itse lähdössä iltapäivävuoroon töihin (autolla tietysti) ja ihmetelen taas, miksi naapurien autot seisovat tuossa pihassa... En ole kyttääjä, mutta lumessa olevein jälkien perusteella molemmat naapurit ovat lähtenee aamuvarhaisessa polkupyörällä töihin! Heidän autot seisovat tuossa pihassa tällä hetkellä. Hulluja...
Pyöräiletkö sinä vain plus asteissa vai oletko "hullu porilainen"? Kuka on niin masokisti, että omistaa auton, mutta ajelee "huvikseen" pakkasessa pyörällä?
On nimittäin jossain Floridassa tai Kaliforniassa (ikuisessa kesässä) asuvien näkökulmasta sulaa hulluutta edes sanoa sana polkupyörä, jos on lämpöä alle 10 Celsius-astetta!
Polkupyrällä helmikuussa?
12
796
Vastaukset
- ap.
Kukaan oikeasti täysjärkinen ei kirjoittaisi tällaista. Siis oikeasti!
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=109&conference=613&posting=22000000013447464
"On se vaan mukavaa vedellä pakkasilla -10 -18c talvella pyöräilyä kun ei ole kiire minnekkkään mutta harjoitusohjelma sanoo että 2 tuntia tarttee sitäkin aerobisesti tehdä.
nastarenkaaat ja tuplavillasukat ja menoksi!
Muut on luusereita jotka jättää talven mahdollisuudet väliin... " - ja et pidä kuntoilusta.
Jotkut pitävät kuntoilua talvellakin hyvänä liikkumismuotona.
Suosittelen kokeilemaan, puet vain lämpimästi ylle!
"jättää auto seisomaan" ,,,
Mietipä sitä, on monia hyviä syitä moiseen käyttäytymiseen!
Moni suomalainen on siis sinua järkevämpi,
ei haeta kaikesta mukavuuden halua, kuten sinä. - pyöräsepppo
Kyllä menee keveästi fillarilla kun pistää tarpeeksi kampetta niskaan.Ei siinä vilu tule, freesi olo kun pääsee perille ja lämpimänä saa ajella kun tekee töitä jaloillaan.Nyt ei olekaan enää samanlaisia pakkasia kuin menneinä vuosina,mukavampi ajella.
Muksuna tuli ajeltua parisenkymmentä kilometriä joka aamu mopolla paukkupakkasillakin,-25 kertaantuu aikalailla kovemmaksi kun vauhtia on 50km/h. - Eppo
No eihän -7 nyt vielä mitään oikeita pakkasia ole. Pipo kypärän alle, fleeceä päälle, tuplahanskat ja kauluri. Hyvin tarkee. Riippuu tietysti tuulesta, mutta tyynessä säässä pyöräily on ilo. Eikä pikku lumisadekaan haittaa, kun ei nyt pahemmin pyrytä. Onhan se taloudellista ja ekologista pyörällä polkea, varsinkin jos työpaikalla ei ole mahdollisuutta lämmittää auton moottoria etukäteen. Eikä oo sitten niin kovin paineita lähteä lenkille töpäivän jälkeen kun on polkenut vaikka tunninkin työmatkoja. Näistä syistä minä poljen ympäri vuoden.
- ap.
En ole mikään sohvaperuna, vaikka vältänkin talvipyöräilyä!
Teen joka päivä 45 minuutin reippaan kävelylenkin. Siinä on viimaa paljon vähemmän kuin pyöräillessä ja reippaassa kävelyssa saa liikentaa ihan yhtä paljon kuin rauhallisessa pyörälyissä, ehkä jopa hivenen enemmän.
Käyn lisäksi säännöllisesti pelaamassa sisäpelejä hallissa läpi vuoden.
Mutta työmatkat menevät (tietysti) kesät talvet autolla! Pientä mukavuutta pitää olla elämässä. Kerranhan täällä vain ollaan. - Eppo
ap. kirjoitti:
En ole mikään sohvaperuna, vaikka vältänkin talvipyöräilyä!
Teen joka päivä 45 minuutin reippaan kävelylenkin. Siinä on viimaa paljon vähemmän kuin pyöräillessä ja reippaassa kävelyssa saa liikentaa ihan yhtä paljon kuin rauhallisessa pyörälyissä, ehkä jopa hivenen enemmän.
Käyn lisäksi säännöllisesti pelaamassa sisäpelejä hallissa läpi vuoden.
Mutta työmatkat menevät (tietysti) kesät talvet autolla! Pientä mukavuutta pitää olla elämässä. Kerranhan täällä vain ollaan.Ehkä niissä paukkupakkaspyöräilyissä on vähän extremehakuisuutta. Tulee semmonen "kovajätkä" olo, vaikkei sitten jätkä olekkaan. Ja sitten vielä vähän näyttämisen halua, mähän en oo mikään maito. Tulee jotenkin ylevä olo kun näkee miten kaverit kaartaa pihasta lämpimillä autoillaan ja itte puskee hankeen pyörällä. Ah, olen minä sitten hyvä ihminen. Turha tuomita, minä olin sentään rehellinen tällä kertaa.
- ap.
Eppo kirjoitti:
Ehkä niissä paukkupakkaspyöräilyissä on vähän extremehakuisuutta. Tulee semmonen "kovajätkä" olo, vaikkei sitten jätkä olekkaan. Ja sitten vielä vähän näyttämisen halua, mähän en oo mikään maito. Tulee jotenkin ylevä olo kun näkee miten kaverit kaartaa pihasta lämpimillä autoillaan ja itte puskee hankeen pyörällä. Ah, olen minä sitten hyvä ihminen. Turha tuomita, minä olin sentään rehellinen tällä kertaa.
Ei siinä mitään. Kyllä pyöräillä saa, ja bensa säästyy eikä tule saateita.
Toivotaan toki, että talvi loppuisi ja tulisi kevät. Kyllä pyöräily kevään ja kesän lämmössä on paljon parempaa kuin naama aivan jäässä sytkyttäessä helmikuussa. :D - vikaa
ap. kirjoitti:
Ei siinä mitään. Kyllä pyöräillä saa, ja bensa säästyy eikä tule saateita.
Toivotaan toki, että talvi loppuisi ja tulisi kevät. Kyllä pyöräily kevään ja kesän lämmössä on paljon parempaa kuin naama aivan jäässä sytkyttäessä helmikuussa. :Dtalvessa on? Mukulat tykkää peuhata lumessa, ja vanhemmat pääsee hiihtään, laskee mäkee jne. Täällä, kun kunnon talvea ei ole ollut pitkään aikaan, niin antaa tämän kunnon talven olla.Muuta Afrikkaan, jos siellä olis ikuinen pyöräilykeli.
- työmatka välttämätön paha
"Kuka on niin masokisti, että omistaa auton, mutta ajelee "huvikseen" pakkasessa pyörällä?"
Työmatkoja aika harva kokenee huvimatkoiksi. - pom
Hei haista sinä kyttääjä vitun
- ap.
Samat itsellesi!
Naapuri tuossa seisottaa nyt autoaan. Saas nähdä koska lähtee liikkeelle.
On sekin erokoista, että omistaa auton, jota ei viim. 5 vuorokauteen ole ajanut senttiäkään! Lulisi, että autoa tarvitsee päivittäin!
- T-3.
Viimeiseen lauseeseen viitaten , niin katso siellä floridassa ympärillesi ja mieti , että mistä johtuu suuri määrä 200 kiloisia ihmisiä ahtaututumassa siihen citymaasturiin.
Työkaveri tulee 10 km pyörällä töihin vaikka olisi 30 astetta pakkasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874048Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750