Vista Ultimatea, mutta liika tietoturva sai verenpaineen nousemaan. Esim. kansioita ei saa auki, ohjelmien asennus yhtä säätämistä jne. Olen ainut käyttäjä koneella enkä tarvitse mitään ylimääräisiä "tietoturvia".
Pystyykö Vistan säätämään siten, että KAIKKI kansiot aukeavat suoraan, ohjelmat asentuvat kivuttomasti eli tietoturva minimiin ja käytettävyys maksimiin?
Vista ja tietoturva yleensä
6
688
Vastaukset
- Vista_fani
Esim. ottamalla järjestelmän sisäänrakennettu järjestelmänvalvojan tili käyttöön.
Käynnistä cmd (komentorivi) järjestelmänvalvojana
Anna komento
Net user Järjestelmänvalvoja /active:yes
Kirjaudu ulos niin järjestelmänvalvojan tili pitäisi olla näkyvissä. Tällä pääset kaikkiin kansioihin.
Pidä ainakin virustorjunta ajantasalla jos meinaat noin käyttää. Itse käytän tuota tiliä ainoastaan päivityksissä ja ohjelmien asennuksessa.- eihän
wintoysissa pitänyt tarvita käyttää komentoriviä!!!!
- Vista_fani
eihän kirjoitti:
wintoysissa pitänyt tarvita käyttää komentoriviä!!!!
Tätä "superjärjestelmänvalvojan" tilin käyttöä ei ole neuvottu edes MS:n technetissä joten ei ihme ettei onnistu ilman komentoriviä.
On muuten tosi huono idea käyttää konetta pelkästään tuolla käyttäjätilillä. - neuvo,
Vista_fani kirjoitti:
Tätä "superjärjestelmänvalvojan" tilin käyttöä ei ole neuvottu edes MS:n technetissä joten ei ihme ettei onnistu ilman komentoriviä.
On muuten tosi huono idea käyttää konetta pelkästään tuolla käyttäjätilillä.kiitokset. Miksi on huono idea käyttää vain tuota tiliä?
- jo esiin
neuvo, kirjoitti:
kiitokset. Miksi on huono idea käyttää vain tuota tiliä?
Kyllä se selviää sinulle, ennemmin tai myöhemmin (luultavasti ennemmin).
neuvo, kirjoitti:
kiitokset. Miksi on huono idea käyttää vain tuota tiliä?
Ihan tietoturvan perusteisiin kuuluu ettei järjestelmää käytetä pääkäyttäjänä sillä jos haittaohjelma pääsee iskemään kiinni on sillä automaattisesti samat käyttäjäoikeudet kuin "uhrin" tilillä. Tavallinen käyttäjä ei Vistassa voi tehdä järjestelmänlaajuisia muutoksia mutta pääkäyttäjä voi joten myös haittaohjelma voi tehdä muutoksia järjestelmään eikä ne muutokset yleensä ole mitään miellyttäviä.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1664797Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1043964Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363569- 513370
- 553321
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest342751Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232266
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201908Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?361778