Syntien ja kadotuksen kanssa lapsesta asti ikuisesti painiskelevan ihmisen ajatusmaailma oikeaan mukaavaan maailmaan hämärtyy. Näin se syö ihmistä ja vie vähitelleen ainakin heikoimpien hermot. Siksi vl-opissa kasvavista suurempi prosettuaalinen osuus, suhteen tavalliset ihmiset, ovat henkisesti sairaita.
Ikuinen syntien kanssa painiskeleva
14
414
Vastaukset
- ymmärrän
Olen kokenut saman, mutta kun ymmärtää, että se ahdistus liittyy tekojen oppiin, joka ei ketään hyödytä, niin saatat vapautua ahdistuksestasi.
- samasta puusta veistettyjä
Se on niin, että joillekkin sopii lestadiolaisuus tai joku muu usko. Joillekkin ne eivät vain yksinkertaisesti sovi.
Jos et pidä jostain asiasta, niin miksi tehdä sitä väkisin. Me olemme kaikki luonteeltamme erilaisia ihmisiä, eivät kaikki pysty elämään epämääräisten auktoriteettien alla. Luonne määrää pitkälti ihmisen suunnan elämässä. - huomata
samasta puusta veistettyjä kirjoitti:
Se on niin, että joillekkin sopii lestadiolaisuus tai joku muu usko. Joillekkin ne eivät vain yksinkertaisesti sovi.
Jos et pidä jostain asiasta, niin miksi tehdä sitä väkisin. Me olemme kaikki luonteeltamme erilaisia ihmisiä, eivät kaikki pysty elämään epämääräisten auktoriteettien alla. Luonne määrää pitkälti ihmisen suunnan elämässä.että elävä kristillisyys, kuten vl:ssa asia ilmaistaan, on Jumalan kutsumaa kristillisyyttä syntistä ihmistä kohtaan. Meidän "majamme" on tätä vastaan eikä tämä asia koskaan miksikään muutu. Ulkopuolella, eli siellä "oikealla puolella" on vanhaa miellyttävää seuraa ja siellä ei tarvitse olle ns. "väkisin". Ja siellä vaemmallahan ovat julki jumalattomat.
- päättää elämästään
huomata kirjoitti:
että elävä kristillisyys, kuten vl:ssa asia ilmaistaan, on Jumalan kutsumaa kristillisyyttä syntistä ihmistä kohtaan. Meidän "majamme" on tätä vastaan eikä tämä asia koskaan miksikään muutu. Ulkopuolella, eli siellä "oikealla puolella" on vanhaa miellyttävää seuraa ja siellä ei tarvitse olle ns. "väkisin". Ja siellä vaemmallahan ovat julki jumalattomat.
älä valehtele! harva kääntyy omasta tahdostaan esim. lestadiolaiseksi. se on järjestelmällistä aivojen manipulointia jo pienestä pitäen ja kirkko kasvaa ainoastaan sisältäpäin.
http://www.youtube.com/watch?v=ZjOLb81gxXU&feature=channel_page
Jos joku haluaa erota liikkeestä, se tuomitaan ankarasti liikkeen sisällä. pahimmassa tapauksessa erotetaan koko suvusta. kaikilla ei uskallus riitä liikkeestä eroamiseen, vaikka haluaisivatkin. mielenterveysongelmat ovat siksi yleisiä liikkeen sisällä. ihmisellä on oikeus päättää itse omasta elämästään. - tottahan toki
päättää elämästään kirjoitti:
älä valehtele! harva kääntyy omasta tahdostaan esim. lestadiolaiseksi. se on järjestelmällistä aivojen manipulointia jo pienestä pitäen ja kirkko kasvaa ainoastaan sisältäpäin.
http://www.youtube.com/watch?v=ZjOLb81gxXU&feature=channel_page
Jos joku haluaa erota liikkeestä, se tuomitaan ankarasti liikkeen sisällä. pahimmassa tapauksessa erotetaan koko suvusta. kaikilla ei uskallus riitä liikkeestä eroamiseen, vaikka haluaisivatkin. mielenterveysongelmat ovat siksi yleisiä liikkeen sisällä. ihmisellä on oikeus päättää itse omasta elämästään.ihmisellä on oikeus sillä ihmiselle se on annettu: päätäntävalta haluatko seurata elämän Herraa, sydämmesi ääntä.
Siellä missä on sinun sydämmesi siellä on sinun aarteesi.
Kun on löytänyt aarteen omalle kohdalleen, niin silloin on totta tosiaan "vähän höpsähtänyt" ja ehkäpä myös "mielipuoli" ympäristölleen. Mutta vaikka maailma kaatuis niin tämä höpsähtänyt haluaa pitää kiinni saamastaan aarteesta.
Tulee mieleen Pietarin sanat: Herra minne me menisimme, sillä Sinun tykönäsi on iankaikkisen elämän sana.
- on meille
tärkeä asia ja tämän eteen kannattaa myös nähdä vaivaa ja tehdä työtäkin. Uskovaisena ymmärrämme että kaikki mitä teemme lähtee uskon näkökulmasta, ei itsestämme. Olemmekin kuulleet ja oppineet, että uskon kautta työtä teemme.
Ja mitä olemme oppineet niistä sielunvihollisen saarnasta: nehän ovat valheen saarnaa, sitä epäuskon saarnaa ja näin tulee syntiä meille jokaiselle.
Mitäs meille tässä tilanteessa on neuvottu ja opetettu: kannattaa laittaa synti pois, mutta ei uskoa, jotta me vapaana armonlapsia saisimme tehdä matkaa. Miten synti laitetaan pois? Pikku lapset menee kotiin ja kertovat sen äidille ja niin äidin neuvot antavat taas lapselle vapaan ja rauhallisen mielen, eikä huolet ja eikä murheet enää mieltä paina.
Toisten ihmisten ja erityisesti uskovaisten tapaamiset ovat meille terveyttä ja uskon voimaa antamassa täällä ajassamme.- aidan molemmin puolin
totuus on, että siellä "vasemmallakin" puolella elää onnellisia ihmisiä, jotka eivät tarvi uskoa onnensa rakentamiseen. ja "oikealla" puolella elää onnettomia ihmisiä, jotka olisivat onnellisempia ilman uskoa. pääosin uskottomat ihmiset ovat onnelisempia kuin uskossa olevat. uskosta tuleva onni on teennäistä.
ja tuo sielunviholliseksi haukkuminen on törkeää. olenko minä joku saatana, kun sanon omia mielipiteitäni vapaasti? höpsöjä todellakin olette ja ette edes huomaa itse olevanne manipuloinnin uhreja.
Tuomas Enbuskea lainaten:
"Kaikilla uskomusjärjestelmillä on aina tapana kieltää kritiikki jo etukäteen. Se on aika ilkeätä ja ovelaa. Nimittäin jokainen järkevä ihminen epäilee kaikkea ainakin jossain vaiheessa. Ja tämähän on tietysti vain lisätodiste uskolle. Mitäs minä sanoin. Nyt se saatana sitten koettelee. Mutta toisaalta, jos ihan järjellä mietitte. Kun minä tässä puhun tälläisiä, niin olenko minä saatanan vallassa. Vai onko tämä ihan normaalia ihmisrodulle kuuluvaa uteliaisuutta, joka on myös johtanut meidät näin pitkälle." - kun huomaat
aidan molemmin puolin kirjoitti:
totuus on, että siellä "vasemmallakin" puolella elää onnellisia ihmisiä, jotka eivät tarvi uskoa onnensa rakentamiseen. ja "oikealla" puolella elää onnettomia ihmisiä, jotka olisivat onnellisempia ilman uskoa. pääosin uskottomat ihmiset ovat onnelisempia kuin uskossa olevat. uskosta tuleva onni on teennäistä.
ja tuo sielunviholliseksi haukkuminen on törkeää. olenko minä joku saatana, kun sanon omia mielipiteitäni vapaasti? höpsöjä todellakin olette ja ette edes huomaa itse olevanne manipuloinnin uhreja.
Tuomas Enbuskea lainaten:
"Kaikilla uskomusjärjestelmillä on aina tapana kieltää kritiikki jo etukäteen. Se on aika ilkeätä ja ovelaa. Nimittäin jokainen järkevä ihminen epäilee kaikkea ainakin jossain vaiheessa. Ja tämähän on tietysti vain lisätodiste uskolle. Mitäs minä sanoin. Nyt se saatana sitten koettelee. Mutta toisaalta, jos ihan järjellä mietitte. Kun minä tässä puhun tälläisiä, niin olenko minä saatanan vallassa. Vai onko tämä ihan normaalia ihmisrodulle kuuluvaa uteliaisuutta, joka on myös johtanut meidät näin pitkälle."rehellisesti kuka on Sinun isäntäsi, sillä Jumalan kutsun kun kuulet niin Jumala itse antaa Sinulle voiman nöyrtyä ja tehdä parannus.
- mitä tapahtuu
kun huomaat kirjoitti:
rehellisesti kuka on Sinun isäntäsi, sillä Jumalan kutsun kun kuulet niin Jumala itse antaa Sinulle voiman nöyrtyä ja tehdä parannus.
olen itse oman elämäni isäntä ja se mitä elämässä tapahtuu niin se vain tapahtuu. ei minun tarvitse murehtia huomisesta, olen onnellinen näin.
- jokainen täällä
mitä tapahtuu kirjoitti:
olen itse oman elämäni isäntä ja se mitä elämässä tapahtuu niin se vain tapahtuu. ei minun tarvitse murehtia huomisesta, olen onnellinen näin.
tekee ja joutuu tekemään omat valinnat, ainakin niin kauan kuin vielä järki ja ymmärrys on tallella.
Kysymys kuuluukin: onko minulla rauha Jumalani kanssa, niin että olen aina valmiina täältä lähtöön? - ilman kuolemanpelkoa
jokainen täällä kirjoitti:
tekee ja joutuu tekemään omat valinnat, ainakin niin kauan kuin vielä järki ja ymmärrys on tallella.
Kysymys kuuluukin: onko minulla rauha Jumalani kanssa, niin että olen aina valmiina täältä lähtöön?nytkö väität jo tyhmiksi ihmisiä, jotka eivät ole uskossa? oletko miettinyt koskaan, onko sinulla järki tallella, kun kuulut vl-liikkeeseen. oletko koskaan kyseenalaistanut asioita vai oletko vietävissä kuin pässi narussa?
jos on rauha, niin ei pelkää kuolemaa. minä en sitä pelkää, kaikille tulee täältä lähtö aikanaan. iankaikkinen elämä jo ajatuksenakin kuulostaa vastenmieliseltä. - lauseen
ilman kuolemanpelkoa kirjoitti:
nytkö väität jo tyhmiksi ihmisiä, jotka eivät ole uskossa? oletko miettinyt koskaan, onko sinulla järki tallella, kun kuulut vl-liikkeeseen. oletko koskaan kyseenalaistanut asioita vai oletko vietävissä kuin pässi narussa?
jos on rauha, niin ei pelkää kuolemaa. minä en sitä pelkää, kaikille tulee täältä lähtö aikanaan. iankaikkinen elämä jo ajatuksenakin kuulostaa vastenmieliseltä.perusteella voisin ajatella sun olevan joko ateisti tai provoilija.
Kysyn uskotko Raamatun ilmoittamaan ihmisen kuolemattomaan sieluun, joka tämän ajan jälkeen kerran jutuu tilille eli tuomiolle ja sielu joko pääsee iankaikkiseen elämään tai kadotukseen? - uskossa
lauseen kirjoitti:
perusteella voisin ajatella sun olevan joko ateisti tai provoilija.
Kysyn uskotko Raamatun ilmoittamaan ihmisen kuolemattomaan sieluun, joka tämän ajan jälkeen kerran jutuu tilille eli tuomiolle ja sielu joko pääsee iankaikkiseen elämään tai kadotukseen?etkö jo käsittänyt, että en ole uskossa. uskon kyllä kadotukseen ja sen tapahtuvan kaikille. kun kuolemme elämä yksinkertaisesti loppuu. ei kuolemaa tarvitse pelätä.
en pidä käsitteistä, enkä halua lokeroitua mihinkään ryhmään. en pidä itseäni ateistina. enkä ole onneton, tyhmä tai saatanan vallassa, kuten olet ehtinyt leimata jo minut. vaikka en olekkaan uskossa. - et olet
uskossa kirjoitti:
etkö jo käsittänyt, että en ole uskossa. uskon kyllä kadotukseen ja sen tapahtuvan kaikille. kun kuolemme elämä yksinkertaisesti loppuu. ei kuolemaa tarvitse pelätä.
en pidä käsitteistä, enkä halua lokeroitua mihinkään ryhmään. en pidä itseäni ateistina. enkä ole onneton, tyhmä tai saatanan vallassa, kuten olet ehtinyt leimata jo minut. vaikka en olekkaan uskossa.uskossa, kun et ole Jumalan kieltäjä(ateisti)?
Ensin kiellät uskon johonkin, sitten kuitenkin myönnät uskon (Jumalaan, koska et ole ateisti)...
Vai olet sekä että molemmat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse814620Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1763627Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.632062Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1281125
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 49979
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä26891