miten pääsee eroon sellaisesta tyhmästä jännittänisestä ja punastelusta? tätä on etenkin silloin kun olen ihmisten kanssa joita en vielä tunne kunnolla. aloitin nyt uuden koulun ja tätä tapahtuu lähes joka päivä! se on rasittavaa. etenkin esim, ruokailutilanteessa tai kahvilassa olen todella hermostunut. pelkään että joku sanoo minulle jotain ja sitten punastun todennäköisesti. en ymmärrä miksi! ruokalassa luokkalaiseni kysyi, missä kävin parturissa, no menin punaiseksi. tai jos joku kysyy poikaystävästäni, niin punastun heti. miten saan jämäkkyytä itseeni, etten olisi tälläinen. todella rasittavaa, en osaa olla oma itseni koska mietin vain mitä joku kysyy ja miten punaiseksi menen. joka tilanteessa tätä ei tapahdu, mutta yleensä silloin kun olen ei niin tuttujen kanssa esim. luokkalaisten. haluan itsevarmuutta ja luottamusta itseeni, mitä pitäisi tehdä?? auttakaa!!!!
punastelen, mutta miksi,,,,
2
502
Vastaukset
- peräisin?
Saitko suunvuoron kotona asuessasi(vai asutko edelleen). Kuunneltiinko kommenttisi vai ohitettiinko olan kohautuksella. Aliarvioitiinko mielipiteesi tai sinut muutoinkin? Saitko olla mukana kun tuli vieraita vai nolattiinko sinut joskus vieraiden läsnäollessa? Mietipä näitä. Jos parikin kohtaa osuu kohdalle hae tarpiaa. Joku hyvä juttelukaveri olis tärkeä nyt saada. punastelu vaikuttaa kohta koko sosiaaliseen elämääsi ja siitä voi tulla sellainen lumipalloilmiö. Se vaan suurenee!!!
- dsfdsfg
itsellä on lähes samanlainen tilanne ehkä pahempikin koska nykyään pysyttelen yleensä hiljaa noissa tilanteissa ja se välttely ei ole hyvä. Mutta olen hakenut apua eli käyn terapiassa(kognitiivinen käyttäytymisterapia) sielä ei ole pelkkää puhumista vaan myös harjoitellaan niitä tilanteita jotka jännittää ja on vaikeita tosin vielä ei ole ollut kun vasta aloitin terapian. Mutta ymmärrän sinua se on jotenkin ärsyttävää ja nöyryyttävää tuo punastelu vaikka muut sitä ei edes aina huomaa tai ainakaan välitä mut itsestä se tuntuu inhottavalta. Kannattaa harkita tota terapiaa tai edes ainakin juttelle jollekkin ongelmastasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455100Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1151616Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481319Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella121314- 131153
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171027Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4990Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76989Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah59795Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27783