Pistäkääs tuohon taulukkoon hakuehdoiksi "Alhaiset hiukkaspäästöt " ja "CO2 päästö g/km" yläraja 120.(EU tavoite)
Eipä paljo kilpailijoita löydy, mersullakin 2-litrainen 60kw nuhapumppu.
http://ekoake.autoalanverkkopalvelu.fi/
1,6 HDI FAP
13
2505
Vastaukset
- kannatta
ostaa ilman hiukkassuodatinta, mahdolliseti kallis käytössä huoltotarve uusiminen, sekä kuluttaa polttoainetta enempi.
Eihän vanhoille 80-luvun bensaautoillekkaan ole tullut mitään sanktioita vaikka ne tupruttaa 1000 kertaisen saaste päästön uusiin verrattuna. - Pösö HDI
Ja FAPpi vaihtuu mukavasti 120tkm välein, hinta n. 1000 eur vaihdettuna. 120tkm huollolle tulee siis hintaa n. 2000 euroa. Täysin järjetöntä, tuskin monelle uuden pösön ostajalle kerrotaan tätäkään, muuten jäisi HDI:t kauppaan!
- on.......
Uskon että nuo FAP.t tulee joka tapauksessa pakolliseksi kuten katalysaattoritkin, ja tulevat olemaan mahdollisen verohelpotuksen perusta. Bensa-autoilla kun ei noihin päästöarvoihin taideta oikein päästä.
- Setä Viitonen
Ei pidä paikkaansa väite Fap:n vaihtumisesta 120.000 km välein. Nestettä sen sijaan lisätään eikä taatusti maksa 1000 euroa.
- Pösö HDI
Setä Viitonen kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa väite Fap:n vaihtumisesta 120.000 km välein. Nestettä sen sijaan lisätään eikä taatusti maksa 1000 euroa.
Ainakin mulle se (407 HDI) vaihdettiin 120tkm huollossa. Huoltoneuvoja sanoi sen kestävän ehkä vielä 20tkm, mutta sitten sen tukkeuduttua auto jääkin tienposkeen. Huollolla tosiaan hintaa vaivaiset pari tonnia. Ja 120tkm on sen purkin huoltoväli.
Tämä on fakta. - C5 2.0 HdiA
Pösö HDI kirjoitti:
Ainakin mulle se (407 HDI) vaihdettiin 120tkm huollossa. Huoltoneuvoja sanoi sen kestävän ehkä vielä 20tkm, mutta sitten sen tukkeuduttua auto jääkin tienposkeen. Huollolla tosiaan hintaa vaivaiset pari tonnia. Ja 120tkm on sen purkin huoltoväli.
Tämä on fakta.Niin eikä sitten savuttele eikä tarvitse takapuskuria noesta pestä.
- maksaa..
Pösö HDI kirjoitti:
Tämä on fakta.Neljä vuotta vanhasta 200 CdiA mersussani ei ole hiukkassuodatinta joten siitä ei ole kuluja , mutta ennen kuin 50000 km täyttyi siitä hajosi ilmastoinnin kompressori, osat lähes 2000 € asennus, ei mennyt takuuseen joten noita kuluja tulee autoilussa.
- Ineo ECS 5w30
Pösö HDI kirjoitti:
Tämä on fakta.Millä öljyillä oli autosi huollettu, jos hiukkassuodatin tukkeutui jo 120 000km jälkeen? Todennäköisesti Mobil ESP 5W30 jossa on lisäaineistus kaikille automerkeille ja tuottaa näin ollen myös niitä vääriä hiukkasia järjestelmään, jonka ansiosta autosi on joutunut käyttämään omaa puhdistustoimintaana runsaasti enemmän kuin silloin jos oisit älynnyt vaatia oikeaa voiteluainetta autoosi.
PSA ja Total on yhdessä kehittänyt voiteluaineen PSA:n hiukkassuodattimille sopivaksi ja näin ollen pystyvät takaamaan hiukkassuodattimen toimivuuden pidemmäksi aikaan mitä eu vaatii.
Itse olen käyttänyt Citroenissani vain Totalin Quartz Ineo ECS 5w30 voiteluainetta. En ole kertomaasi ongelmaan törmännyt vieläkään, vaikka mittarissa jo 223 tkm samalla hiukkassuodattimella. - C5 2.0 Hdi
Ineo ECS 5w30 kirjoitti:
Millä öljyillä oli autosi huollettu, jos hiukkassuodatin tukkeutui jo 120 000km jälkeen? Todennäköisesti Mobil ESP 5W30 jossa on lisäaineistus kaikille automerkeille ja tuottaa näin ollen myös niitä vääriä hiukkasia järjestelmään, jonka ansiosta autosi on joutunut käyttämään omaa puhdistustoimintaana runsaasti enemmän kuin silloin jos oisit älynnyt vaatia oikeaa voiteluainetta autoosi.
PSA ja Total on yhdessä kehittänyt voiteluaineen PSA:n hiukkassuodattimille sopivaksi ja näin ollen pystyvät takaamaan hiukkassuodattimen toimivuuden pidemmäksi aikaan mitä eu vaatii.
Itse olen käyttänyt Citroenissani vain Totalin Quartz Ineo ECS 5w30 voiteluainetta. En ole kertomaasi ongelmaan törmännyt vieläkään, vaikka mittarissa jo 223 tkm samalla hiukkassuodattimella.Vaihdatin moottoriöljyt suodatin Citroen huollossa hiljattain, laittoivat Mobil ESP 5W-30
sanoivat sen toimivan yhtähyvin kuin TOTAL öljy.
Kumpaa teistä on uskottava ? - ei sen kummempaa.
C5 2.0 Hdi kirjoitti:
Vaihdatin moottoriöljyt suodatin Citroen huollossa hiljattain, laittoivat Mobil ESP 5W-30
sanoivat sen toimivan yhtähyvin kuin TOTAL öljy.
Kumpaa teistä on uskottava ?Johtuisiko se kenties vehon mobil sopimuksesta....
- kun ei ollut
ei sen kummempaa. kirjoitti:
Johtuisiko se kenties vehon mobil sopimuksesta....
Kun ei ollut Vehon tai AutoBonin Citroen-huolto.
- eroja ole.
kun ei ollut kirjoitti:
Kun ei ollut Vehon tai AutoBonin Citroen-huolto.
pääasia että olet käyttäjänä tyytyväinen. toisaaltaan tuo teoria hiukkasista on aikalailla totta. on tärkeää mitä putken päästä tulee jos on hiukkassuodatin autossa. miten kuormitat eri päästöillä järjestelmää... käsitykseni mukaan ainakin mersulla ja volkkarilla on omat systeeminsä ja suodattavat määrättyjä hiukkasia ja varmasti ranskiksilla on omansa.öljyllä on merkityksensä kaikissa eri valmistajien fapeissa.
- paikkansa
Onpa tosiaan HDI vahvoilla, muut jääneet kehityksessä pahasti jälkeen, on muuten käyttö-ominaisuudetkin kohdallaan, moni luulee 2 litraiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475425Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612246Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181830Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1451761- 171555
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol301467Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5135881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171107Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771078Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se213963