Alkaa jo taas pikkuhiljaa nyppiä tää Vistan "pienet viat".
Ärsyttää kun toi kuvien esikatselu ei toimi.
Kuvien kuvakkeet näkyy sen oletus kuvienkäsittelyohjelman ikonina. Miksi vit**sa?
On todella hankalaa löytää kuvia kun esikatselu ei toimi. Miten sen saa toimimaan VISTASSA?
Muistaakseni jostakin sai imoroitua siihen ohjelman?
Osa syy voi tietysti olla nää uudet digikamerat jotka kuvaa kuvat Vistanlle käsittömättömään JPG formaattiin.
Silti alkaa mennä hermo koko Vistaan.. kokoajan jotaki pientä häröö.
Esikatselu
18
3630
Vastaukset
- ...
Kuvat-kansion käsitteleminen
Kuvat-kansio on kätevä tallennuspaikka kaikille digitaalisille kuville. Monet graafiseen suunnitteluun ja kuvankäsittelyyn liittyvät ohjelmat käyttävät tätä sijaintia oletusarvoisesti avatessasi tai tallentaessasi kuvia. Se on myös oletussijainti tuotaessa kuvia digitaalisesta kamerasta, skannerista tai muusta vastaavasta laitteesta.
Voit käyttää Kuvat-kansiota kuviesi tarkastelemiseen ja jakamiseen. Voit nähdä kuvan suurempana napsauttamalla kuvaa ja valitsemalla työkaluriviltä Esikatselu. Muiden työkalurivin painikkeiden avulla voit tulostaa kuvia, katsella niitä diaesityksenä sekä lähettää niitä sähköpostitse.
Toinen paikka, jossa voit käsitellä kuviasi, on Windowsin Valokuvavalikoima, jossa on tehokkaita työkaluja kuvien etsimistä, järjestämistä ja muokkausta varten.
Lisätietoja kuvien käsittelystä löydät seuraavien ohjeaiheiden linkeistä:
Vihjeitä kuvien järjestämiseen
Kuvien muokkaaminen: suositellut linkit
Kuvan etsiminen tietokoneesta
Kansiot: usein kysyttyjä kysymyksiä
Lisätietoja kuvien käsittelemisestä Windowsissa saat Ohje- ja tukipalveluista hakusanalla "kuvat".- Pikkukuvat
Mutta eikö Vistassa voi nähdä KUVAT-kansiossa olevia kuvia pikkukuvina kuten edellisissä Window-versioissa?
Ei ole mukavaa etsiä tiettyä kuvaa sokkona kun ne on otettu digikameralla eikä niitä ole nimetty. - kun valitsee
Pikkukuvat kirjoitti:
Mutta eikö Vistassa voi nähdä KUVAT-kansiossa olevia kuvia pikkukuvina kuten edellisissä Window-versioissa?
Ei ole mukavaa etsiä tiettyä kuvaa sokkona kun ne on otettu digikameralla eikä niitä ole nimetty.Näkymät --> Suurimmat, Suuret tai keskikokoiset kuvakkeet
- ei näy niin ei
kun valitsee kirjoitti:
Näkymät --> Suurimmat, Suuret tai keskikokoiset kuvakkeet
Näkyy vain pieni keltainen aurinko,puvertavaa taivasta, metsää ja meri sekä vasemmassa yläkulmassa pieni punainen neljö.
Nämä näkyy kaikissa kuvissa enkä ole merta kuvannut..
Missä vika?? - Nikkari1
ei näy niin ei kirjoitti:
Näkyy vain pieni keltainen aurinko,puvertavaa taivasta, metsää ja meri sekä vasemmassa yläkulmassa pieni punainen neljö.
Nämä näkyy kaikissa kuvissa enkä ole merta kuvannut..
Missä vika??Mulla on sama vika, että kuvien esikatselua ei näy. Mut tää ongelma on vaan mun käyttäjällä kun muilla käyttäjillä ne näkyy mut mulla ei. Eli missä vika
Nikkari1 kirjoitti:
Mulla on sama vika, että kuvien esikatselua ei näy. Mut tää ongelma on vaan mun käyttäjällä kun muilla käyttäjillä ne näkyy mut mulla ei. Eli missä vika
Tässä olisi yksi ehdotus ratkaisuksi:
Ohjauspaneeli --> Kansion asetukset --> Näytä -välilehti
Ota täppä (valinta) pois kohdasta "Näytä aina kuvakkeet, ei koskaan pikkukuvia".- Kiitos avusta
Jontte82 kirjoitti:
Ota täppä (valinta) pois kohdasta "Näytä aina kuvakkeet, ei koskaan pikkukuvia".Nyt näkyy kuvat kuten pitää.
Kiitos vinkistä.
Mutta on tätä Vistaa kyllä vaikea ymmärtää. Jotkut toiminnot on ihan eri planeetalta kuin muissa Windows-järjestelmissä. Microsoft on itsekkin myöntänyt, että on tehnyt Vistassa toimintoja jotka on väärin ymmärrettyjä. Minulle ei ole vielä tähänpäivään mennessä valjennut Vistan kogiikka.
Odotan innolla jo Windows 7:kaa.
Mutta kiitos kaikille avusta! - MinäIte.
Jontte82 kirjoitti:
Ota täppä (valinta) pois kohdasta "Näytä aina kuvakkeet, ei koskaan pikkukuvia".En ymmärrä missä vika, kun joskus toimii esikatselu resussienhallinnan alapalkissa.
Myös työpöydän kuvakaan ei näy ilman erästä ladattua apuohjelmaa, jonka nimeä en nyt muista.
Olen tarkistanut rekisterinkin, mutta siellä arvot ovat olleet 0.
Työpöydän kuvan jos haluan vaihtaa, niin se löytää haamuna ne kuvat mutta ne ei myöskään näy työpöydällä ilman sitä apuohjelmaa.
Lisäksi ongelma on myös siinä että kun poistan kuvia kiintolevyltä, niin ennen tuli esikatselukuva mitä olen poistamassa ja nyt ei tuu muuta kuin musta loota tilalle.
Ihmettelin vain että missä vika kun ei kuulemma vikaa löydy. Lisäksi tuo täppi minkä kerroit on tyhjä ruutu. Jontte82 kirjoitti:
Ota täppä (valinta) pois kohdasta "Näytä aina kuvakkeet, ei koskaan pikkukuvia".kiitos! koska muuten oli sin aina inhonnu vistaa ton takii.
- bonnie_clyde
Mestari7 kirjoitti:
kiitos! koska muuten oli sin aina inhonnu vistaa ton takii.
Tää visva on ihan kauhea, mutta kiitos tosta ohjeesta. nyt kuvat näkyy. :)
- MinäIte.
Jontte82 kirjoitti:
Ota täppä (valinta) pois kohdasta "Näytä aina kuvakkeet, ei koskaan pikkukuvia".Monella muilllakin oli sama onglema, mutta kun SP2 päivitys ilmestyi, niin se samalla korjasi ongelman.
- Taas näkyy kuvat, Danke!
Jontte82 kirjoitti:
Ota täppä (valinta) pois kohdasta "Näytä aina kuvakkeet, ei koskaan pikkukuvia".Mul oli sama ongelma mut selvis, Jontte82 on guru.
- JepJephHep
Jontte82 kirjoitti:
Ota täppä (valinta) pois kohdasta "Näytä aina kuvakkeet, ei koskaan pikkukuvia".Korjaantui tolla ohjeella, kiitos.
Mutta kyllä tuo pikku puute sitten oikeasti v..tutti, no onneksi nyt historiaa.
- Clark Kent
Myös tällaista ongelmaa on esiintynyt, että esikatselukuviin tulee vasempaan alanurkkaan sininen neliö, jossa on valkoiset alikersantin natsat. Tämä ilmiö on harmillinen koska sen neliön koko on melkein kolmasosa esikatselukuvan pinta-alasta. Yksi keskustelija löysi ratkaisun tähänkin ongelmaan.
Eli ongelman ratkaisu :
1. Avaa Norton 360
2. Norton "Asetukset"
3. Pikaohjaimet (ylhäällä oikeassa laidassa)
4. Varmuuskopiointitilan peittokuvat (ota ruksi pois tästä) - :):)
Jee, täältä löytyi vastaus mun rukouksiin... :)
- Ipna
Minäkin sain vastauksen rukouksiini, kiitos Jontte82! Ketju on vanha mutta neuvot pätevät yhä. Kiitos, kiitos, kiitos ! :)
- vistaisshaise:(
Paskaa.. ei neuvot toimi ja sama vika. Olisiko siis vielä jokin mahdollisuus? Tuo päivitys kuulosti hyvältä. Ollut ne rästissä jonkin aikaa ehkä niitä pitäisi latailla kun jaksaa, pelkona toki että menee vaan huonommaksi koko vista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272930Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342622- 1482284
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542259Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241880Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911716Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1051664- 3121569
- 1351469
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131456