Esikatselu

ei toimi

Alkaa jo taas pikkuhiljaa nyppiä tää Vistan "pienet viat".
Ärsyttää kun toi kuvien esikatselu ei toimi.
Kuvien kuvakkeet näkyy sen oletus kuvienkäsittelyohjelman ikonina. Miksi vit**sa?

On todella hankalaa löytää kuvia kun esikatselu ei toimi. Miten sen saa toimimaan VISTASSA?
Muistaakseni jostakin sai imoroitua siihen ohjelman?
Osa syy voi tietysti olla nää uudet digikamerat jotka kuvaa kuvat Vistanlle käsittömättömään JPG formaattiin.
Silti alkaa mennä hermo koko Vistaan.. kokoajan jotaki pientä häröö.

18

3603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Kuvat-kansion käsitteleminen

      Kuvat-kansio on kätevä tallennuspaikka kaikille digitaalisille kuville. Monet graafiseen suunnitteluun ja kuvankäsittelyyn liittyvät ohjelmat käyttävät tätä sijaintia oletusarvoisesti avatessasi tai tallentaessasi kuvia. Se on myös oletussijainti tuotaessa kuvia digitaalisesta kamerasta, skannerista tai muusta vastaavasta laitteesta.

      Voit käyttää Kuvat-kansiota kuviesi tarkastelemiseen ja jakamiseen. Voit nähdä kuvan suurempana napsauttamalla kuvaa ja valitsemalla työkaluriviltä Esikatselu. Muiden työkalurivin painikkeiden avulla voit tulostaa kuvia, katsella niitä diaesityksenä sekä lähettää niitä sähköpostitse.

      Toinen paikka, jossa voit käsitellä kuviasi, on Windowsin Valokuvavalikoima, jossa on tehokkaita työkaluja kuvien etsimistä, järjestämistä ja muokkausta varten.

      Lisätietoja kuvien käsittelystä löydät seuraavien ohjeaiheiden linkeistä:

      Vihjeitä kuvien järjestämiseen

      Kuvien muokkaaminen: suositellut linkit

      Kuvan etsiminen tietokoneesta

      Kansiot: usein kysyttyjä kysymyksiä

      Lisätietoja kuvien käsittelemisestä Windowsissa saat Ohje- ja tukipalveluista hakusanalla "kuvat".

      • Pikkukuvat

        Mutta eikö Vistassa voi nähdä KUVAT-kansiossa olevia kuvia pikkukuvina kuten edellisissä Window-versioissa?
        Ei ole mukavaa etsiä tiettyä kuvaa sokkona kun ne on otettu digikameralla eikä niitä ole nimetty.


      • kun valitsee
        Pikkukuvat kirjoitti:

        Mutta eikö Vistassa voi nähdä KUVAT-kansiossa olevia kuvia pikkukuvina kuten edellisissä Window-versioissa?
        Ei ole mukavaa etsiä tiettyä kuvaa sokkona kun ne on otettu digikameralla eikä niitä ole nimetty.

        Näkymät --> Suurimmat, Suuret tai keskikokoiset kuvakkeet


      • ei näy niin ei
        kun valitsee kirjoitti:

        Näkymät --> Suurimmat, Suuret tai keskikokoiset kuvakkeet

        Näkyy vain pieni keltainen aurinko,puvertavaa taivasta, metsää ja meri sekä vasemmassa yläkulmassa pieni punainen neljö.
        Nämä näkyy kaikissa kuvissa enkä ole merta kuvannut..
        Missä vika??


      • Nikkari1
        ei näy niin ei kirjoitti:

        Näkyy vain pieni keltainen aurinko,puvertavaa taivasta, metsää ja meri sekä vasemmassa yläkulmassa pieni punainen neljö.
        Nämä näkyy kaikissa kuvissa enkä ole merta kuvannut..
        Missä vika??

        Mulla on sama vika, että kuvien esikatselua ei näy. Mut tää ongelma on vaan mun käyttäjällä kun muilla käyttäjillä ne näkyy mut mulla ei. Eli missä vika


      • Nikkari1 kirjoitti:

        Mulla on sama vika, että kuvien esikatselua ei näy. Mut tää ongelma on vaan mun käyttäjällä kun muilla käyttäjillä ne näkyy mut mulla ei. Eli missä vika

        Tässä olisi yksi ehdotus ratkaisuksi:

        Ohjauspaneeli --> Kansion asetukset --> Näytä -välilehti

        Ota täppä (valinta) pois kohdasta "Näytä aina kuvakkeet, ei koskaan pikkukuvia".


      • Kiitos avusta
        Jontte82 kirjoitti:

        Tässä olisi yksi ehdotus ratkaisuksi:

        Ohjauspaneeli --> Kansion asetukset --> Näytä -välilehti

        Ota täppä (valinta) pois kohdasta "Näytä aina kuvakkeet, ei koskaan pikkukuvia".

        Nyt näkyy kuvat kuten pitää.
        Kiitos vinkistä.

        Mutta on tätä Vistaa kyllä vaikea ymmärtää. Jotkut toiminnot on ihan eri planeetalta kuin muissa Windows-järjestelmissä. Microsoft on itsekkin myöntänyt, että on tehnyt Vistassa toimintoja jotka on väärin ymmärrettyjä. Minulle ei ole vielä tähänpäivään mennessä valjennut Vistan kogiikka.
        Odotan innolla jo Windows 7:kaa.

        Mutta kiitos kaikille avusta!


      • MinäIte.
        Jontte82 kirjoitti:

        Tässä olisi yksi ehdotus ratkaisuksi:

        Ohjauspaneeli --> Kansion asetukset --> Näytä -välilehti

        Ota täppä (valinta) pois kohdasta "Näytä aina kuvakkeet, ei koskaan pikkukuvia".

        En ymmärrä missä vika, kun joskus toimii esikatselu resussienhallinnan alapalkissa.
        Myös työpöydän kuvakaan ei näy ilman erästä ladattua apuohjelmaa, jonka nimeä en nyt muista.

        Olen tarkistanut rekisterinkin, mutta siellä arvot ovat olleet 0.

        Työpöydän kuvan jos haluan vaihtaa, niin se löytää haamuna ne kuvat mutta ne ei myöskään näy työpöydällä ilman sitä apuohjelmaa.

        Lisäksi ongelma on myös siinä että kun poistan kuvia kiintolevyltä, niin ennen tuli esikatselukuva mitä olen poistamassa ja nyt ei tuu muuta kuin musta loota tilalle.

        Ihmettelin vain että missä vika kun ei kuulemma vikaa löydy. Lisäksi tuo täppi minkä kerroit on tyhjä ruutu.


      • Jontte82 kirjoitti:

        Tässä olisi yksi ehdotus ratkaisuksi:

        Ohjauspaneeli --> Kansion asetukset --> Näytä -välilehti

        Ota täppä (valinta) pois kohdasta "Näytä aina kuvakkeet, ei koskaan pikkukuvia".

        kiitos! koska muuten oli sin aina inhonnu vistaa ton takii.


      • bonnie_clyde
        Mestari7 kirjoitti:

        kiitos! koska muuten oli sin aina inhonnu vistaa ton takii.

        Tää visva on ihan kauhea, mutta kiitos tosta ohjeesta. nyt kuvat näkyy. :)


      • MinäIte.
        Jontte82 kirjoitti:

        Tässä olisi yksi ehdotus ratkaisuksi:

        Ohjauspaneeli --> Kansion asetukset --> Näytä -välilehti

        Ota täppä (valinta) pois kohdasta "Näytä aina kuvakkeet, ei koskaan pikkukuvia".

        Monella muilllakin oli sama onglema, mutta kun SP2 päivitys ilmestyi, niin se samalla korjasi ongelman.


      • Taas näkyy kuvat, Danke!
        Jontte82 kirjoitti:

        Tässä olisi yksi ehdotus ratkaisuksi:

        Ohjauspaneeli --> Kansion asetukset --> Näytä -välilehti

        Ota täppä (valinta) pois kohdasta "Näytä aina kuvakkeet, ei koskaan pikkukuvia".

        Mul oli sama ongelma mut selvis, Jontte82 on guru.


      • JepJephHep
        Jontte82 kirjoitti:

        Tässä olisi yksi ehdotus ratkaisuksi:

        Ohjauspaneeli --> Kansion asetukset --> Näytä -välilehti

        Ota täppä (valinta) pois kohdasta "Näytä aina kuvakkeet, ei koskaan pikkukuvia".

        Korjaantui tolla ohjeella, kiitos.
        Mutta kyllä tuo pikku puute sitten oikeasti v..tutti, no onneksi nyt historiaa.


    • Clark Kent

      Myös tällaista ongelmaa on esiintynyt, että esikatselukuviin tulee vasempaan alanurkkaan sininen neliö, jossa on valkoiset alikersantin natsat. Tämä ilmiö on harmillinen koska sen neliön koko on melkein kolmasosa esikatselukuvan pinta-alasta. Yksi keskustelija löysi ratkaisun tähänkin ongelmaan.

      Eli ongelman ratkaisu :

      1. Avaa Norton 360
      2. Norton "Asetukset"
      3. Pikaohjaimet (ylhäällä oikeassa laidassa)
      4. Varmuuskopiointitilan peittokuvat (ota ruksi pois tästä)

    • :):)

      Jee, täältä löytyi vastaus mun rukouksiin... :)

    • Ipna

      Minäkin sain vastauksen rukouksiini, kiitos Jontte82! Ketju on vanha mutta neuvot pätevät yhä. Kiitos, kiitos, kiitos ! :)

    • vistaisshaise:(

      Paskaa.. ei neuvot toimi ja sama vika. Olisiko siis vielä jokin mahdollisuus? Tuo päivitys kuulosti hyvältä. Ollut ne rästissä jonkin aikaa ehkä niitä pitäisi latailla kun jaksaa, pelkona toki että menee vaan huonommaksi koko vista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      109
      2155
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      119
      1666
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1266
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe