Ekseema jalkapohjissa

"juoksija"

Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta jalkapohja ekseemasta ja miten siitä pääsisi eroon. Kestänyt kohta vuoden ja paranemista ei vain tapahdu. Harrastan paljon liikuntaa eritoten juoksua ja olen myös seisomatyöläinen. Ekseema on vaikeuttanut todella paljon elämääni ja jalkoja hoidettava aamuin illoin.

3

1697

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ekseematiikko

Voisitko vähän tarkentaa, millaista ekseemaa jalkapohjissasi on? Oletko jo käynyt lääkärillä ja hänkö teki diagnoosin?
      On olemassa muitakin hyvin paljon ekseemaa muistuttavia ihosairauksia, joten diagnoosin tekeminen on joskus lääkäreillekin vaikeeta (esim. PPP). Hoidothan näissä vähän eroavat.

Itselläni ollut pari vuotta sitten hyvinkin paha krooninen ekseema jalkapohjissa (ja käsissä). Puoli vuotta kokeiltiin laidasta laitaan hoitoja, jotka eivät auttaneet. Viimein eräs lääkäri määräsi pitkän tetrasykliinikuurin, joka ainakin toistaiseksi on pitänyt sairauden aisoissa. Tosin kroonisuutensa takia saattaa tulla milloin vain uudelleen.

• "juoksija"

Jalkapohja ekseemasta vielä..... Kyllä lääkäri totesi sen kun jalkapohjasta otettiin koepala. Ja ei kyllä vielä minkäänlaista paranemista. Pykämiä tulee tasaisesti, kun edelliset on saatu paranemaan.
        Rasvoja menee litra tolkulla. Olen kyllä ihan ihmeissäni.

• ekseemaatikko
        "juoksija" kirjoitti:

Jalkapohja ekseemasta vielä..... Kyllä lääkäri totesi sen kun jalkapohjasta otettiin koepala. Ja ei kyllä vielä minkäänlaista paranemista. Pykämiä tulee tasaisesti, kun edelliset on saatu paranemaan.
        Rasvoja menee litra tolkulla. Olen kyllä ihan ihmeissäni.

Onko sulla ollu niissä jaloissa ensin rakkuloita tms., jotka puhkeavat ja muuttuvat haavoiksi?
        Mulla ei kyllä otettu koepalaa ja ihmettelenkin sitä, kun minulle sanottiin, ettei siitä ole hyötyä, vaan lääkäri tekee silmämääräisesti diagnoosin.

Rasvaamisellahan hoito kai ensin aloitetaan (onko sinulla kortisonia vai mitä voiteita?). Sitten siirrytään kortisoniin suun kautta, joka mulla kyllä auttoi vain sen ajan kun kuuri oli päällä. Tosiaan tuo antibiootti minulla on ainut, joka on näinkin pitkään pitänyt sen poissa.

Näitäkin on niin monenlaisia, ekseemoita. Toiselle auttaa toinen asia, toiselle joku muu. (Netistä löydät sekä kuvia, että kirjoituksia - esim. haulla ”krooninen ekseema”, ”ekseema” jne. Raimo Suhonen on ainakin kirjoittanut niistä, tosin vanhoja juttuja, mutteihn tähän näy mitään uuttakaan tulleen, en ainakaan ole löytänyt).

Onko käveleminen vaikeaa?
        Kannattaisi hoitaa mahdollisimman nopeasti pois, ettei kroonistu.
        Pitäisikö sun vaan mennä uudelleen, jos ei hellitä?

Jaksele:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe