Heippa! Haluaisin kuulla muiden kokemuksia noista vauvan potkuista,kun olen nyt viikolla 29 2 ja tuntuu että potkut on vähentynyt kauheasti.Ennen möyrysi ja mellasti oikein urakalla ja nyt tuntuu,että viimeiseen viikkoon oon päivittäin tuntenut vaan pari vaimeeta potkua silloin tällöin.Olin neuvolassa kuuntelemassa sydän äänet, ja ne oli ihan kunnossa.Hoitaja sanoi,että riittää jos tuntee muutaman potkun päivässä.Kuitenkin hän taas sanoi että juuri tämä aika pitäisi olla vilkkaimman liikkumisen aikaan...Sanoi että ultraan ei kannata mennä, koska olin ultrassa vain vähän aikaa sitten, ja kaikki oli kunnossa... En tiedä,tuntuu,että tämä murehtiminen ajaa mut hulluuden partaalle.Kyllähän tällänen jatkuva murehtiminen vauvaakin haittaa,mutte en vaan osaa lopettaa, vaikka ne neuvolastakin tosiaan sanoivat,että kaikki kunnossa...Mikä voi aiheuttaa sen että potkut vähenevät? Kiitoksia vastauksista
Potkujen vähyys
3
447
Vastaukset
- ultraan,
sikiön tilannehan voi muuttua ihan hetkessä, eli vaikka olisikin käynyt lähiaikoina niin ei se takaa sitä että tilanne on nyt sama.
Miten neuvola voi ilman utrausta sanoa että kaikki on kunnossa?! Oliko sillä hoitajalla joku röntgenkatse, vai?
Mene yksityiselle, pääset ainakin heti - niin minä tein
Minä ainakin kävin pari päivää sitten päivystyksessä synnytyssairaalassa, koska mielestäni en tuntenut potkuja vuorokauteen, ainakaan selviä. Taksimatkalla tosin alkoi potkia, mutta menin silti sairaalaan, ja ottivat 40 min käyrän, josta siis näkyy vauvan liikkeet, sykä ja kohdun supistelut. Sanoivat, että aina voi tulla tutkituttamaan tuo, mikäli tilanne huolestuttaa...että ovat siellä ihan sen vuoksi. Älä siis jää ihmettelemään, jos olet huolestunut...Minulla rv25.
Potkut voivat mm "vähetä" tässä vaiheessa, mikäli vauva vaihtaa asentoa ja potkii toiseen suuntaan kuin aiemmin etkä enää tunne niitä niin herkästi. Tämä varmaan on tavallisin syy. - potkutipotkuti
Meillä noilla viikoilla muksu kääntyi kasvot selkään päin ja pääalaspäin, ja kun istukka on takaseinässä ei potkuja tuntenut ollenkaan niin hyvin kuin ennen. Nyttemmin on viikot 34 ja vauva on edelleen samoin päin, potkut vaan tuntuu paremmin koska koko maha jo hytkähtää kun vauva potkaisee :)
Toki jos huoli ei ota laantuakseen käy ultrassa tarkastuksessa.
Meidän muksulla tuntuu olevan välillä sellaisia päiviä että on melkein kokoajan hereillä ja mellastaa paljon, toisina päivinä vähemmän. En ole huolestunut koska yleensä vaisumpaa päivää seuraa vilkkaampi mellastuspäivä.. näin meillä, ehkä toki yksilöllistä.
Niin ja potkut tuntuu erilaiselta nyt kun alkuaikoina kun potkut alkoi. Nyt ne on enemmän muljahduksia ja tumautuksia kun alkaa olla vauvalla kokoa ja vähemmän tilaa liikkua. Sekin ainakin minulla tuntui ensin että tuntuu vaisummalta, toki kyllä kylkiluutkin sitten saa kunnon iskuja välillä kun oikeen sikseen sattuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750