Auttakaa

joni678

Eli minulla on n. 1000e edestä vippejä yms. laskuja maksamatta jotka menevät kohta ulosottoon jos en maksa.
Ei ole mitään tuloja, sillä opintotukikin keskeytettiin, turhat kyselyt siitä voi jättää pois.
Olen 20v.
Eli mistä saisin jonkun lainan, jossa on pieni kk erä. Täytyisi saada jotenkin kontrolliin talous-asiat. Töihin menen heti kun on mahdollisuus.
Ja tiedän, itse olen tilanteeni aiheuttanut.

8

1171

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toisumma

vaikka vanhemmiltasi ja ystäviltä/tuttavilta puoliks ja kerrot mikä on tilanne ja maksat heille vaikka 50-100€ / kk... helppoa eikö vain ?

• joni678

Vanhemmilta kysyin, mutta ei onnistu. Suurin osa tuttavista opiskelijoita, jotka hädin tuskin itse pärjää. Ja sukulaisilta en kehtaa edes pyytää, kun on muutenkin melko vähäistä yhteyden pito heihin.

• Iisi
        joni678 kirjoitti:

Vanhemmilta kysyin, mutta ei onnistu. Suurin osa tuttavista opiskelijoita, jotka hädin tuskin itse pärjää. Ja sukulaisilta en kehtaa edes pyytää, kun on muutenkin melko vähäistä yhteyden pito heihin.

Oisko sinun mahdollista jakaa esim lehteä jonkun aikaa? Tiukoille se voi vetää, mutta pääsisitpä pälkähästä, jos vähän aikaa sinnittelet??

• luottotiedot
        Iisi kirjoitti:

Oisko sinun mahdollista jakaa esim lehteä jonkun aikaa? Tiukoille se voi vetää, mutta pääsisitpä pälkähästä, jos vähän aikaa sinnittelet??

menneet..opettelet nyt vaan säästämään pienistä tuloistasi ja makselet sinne ulosottoon mitä pystyt,koska eivät vissiin pysty ulosmittaamaan sinulta.tonni on loppujen lopuks pieni summa ja on maksettu nopeammin kuin huomatkaan ja samalla olet oppinut käsittelemään rahaa ja säästämään.asioista pitää kantaa vastuu eikä ensimmäisenä mennä pyytämään vanhemmilta ja tutuilta apua kun ongelmat alkavat,ettehän te nuoret muuten opi mitään ikinä,kun joku on aina pelastamassa.nyt puhelin käteen ja soittamaan ja sopimaan maksuasioista,siitä se lähtee etenemään.

• ois

paikalliselta sosiaalitoimistolta käyt kysyyn lainaa useimmista saa en tiedä täytyykö olla tuloja.

• ....

Suosittelen menoa velkaneuvontaan.
      Sieltä itse sain pienellä korolla sosiaalisen luoton pari vuotta sitten kun olin pikavippikierteessä ja lainaa oli jotain 3000e. Siinä sovitaan kuukausierä, mulla se oli 100e. Tosin ehtona on vapaaehtoinen luottotietojen menetys, mutta saat ne kahdessa vuodessa takasin ja etpähän pysty tekemään lisää velkaa.

Mulla tosin kävi niin että kun sain nyt syksyllä luottotiedot takaisin, ajauduin taas pikavippikierteeseen ja se sosiaaliluottokin erääntyi maksettavaksi rästien takia ja nyt menossa noin 5000e ulosottoon.
      Mutta kokeile ihmeessä tota velkaneuvontaa !

• pitää ne

luottotiedot vielä kunnossa, kun toistaseksi vielä on.

• fwr4g

Minulla menossa ulosottoo 30 000e, äläkää nyt marisko pienistä. ja tää on tosi juttu, ihanaa olla töissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      72
      4757
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      72
      4634
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2977
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      76
      2883
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      22
      2226
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      59
      2015
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      16
      1707
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      112
      1399
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1298
    Aihe