Pertti Salolainen lipsautti aamuteeveessä tänään 11.02.09 puolustuspoliittisessa keskustelussa että yleisestä asevelvollisuudesta ei voi luopua (vaikka olisi palkka-armeija) koska armeija sopeuttaa yhteiskuntaan. "..he sopeutuu yhteiskuntaan."
Tä?
Ylikomisaarion poika Pertti Edward "yrm yrm" Salolainen lipsautti aivopierun. Ei tosin ehkä niin pahaa kuin Virkkunen, mutta sisällöltään yhtä dramaattisen, sillä:
a) onko yhteiskunta militaristinen? Eikö yhteiskuntakelpoiseksi voi tulla kuin olemalla vuoden armeijassa käskytettävänä, omaa tahtoa vailla olevana sotilaana?
b) Eivätkö naiset ole yhteiskuntakelpoisia? Armeijapakko koskee vain miehiä. Miksi miesten pitää luopua vuodesta nuoruudessaan partioleirillä simputettavana, ja tulla näin "yhteiskuntakelpoisiksi"?
c) Onko yhteiskuntakelpoisuus sitä, että osaa purkaa rynnäkkötuliaseen 25 sekunnissa ja ampumaan tarkasti keskikehon alueelle kaikissa mahdollisissa olosuhteissa?
d) Vai onko yhteiskuntakelpoisuus sitä että vuoden simputuksen ja käskytyksen jälkeen valmista pihvilihaa elinkeino- ja teollisuuselämän palvelukseen?
Mikä siis on taas jälleen hallituksen ja kokoomuksen viesti? Pitääkö sitä luovuutta ja kekseliäisyyttä lisätä ja onko se selviytymisstrategia vai tapetaanko vanhaan tyyliin luovuus ja omaehtoisuus, yritteliäisyys ja vapaus asevelvollisuudella, josta nykyisin niin monet tajuaa ajoissa hypätä pois...?
Jos päiväkodit on natsi-saksasta, niin mistähän on varuskunnat?
----------------------------
ps. en ole punikki. olen harras kristitty.
Kokoomuksen Militarismi.
2
81
Vastaukset
- ..vielä..........
..siis että oma asevelvollisuus on suoritettu, saatu rautaa kaulaan ja kerrattu, myös vapaaehtoisesti. Näkö- ja tulokulmaa löytyy.
Huoli onkin nykyisen yhteiskunnan tilasta, jossa armeijassa simputettu ampuu siviilissä koulussa 8 1 lasta, rauhanturvaaja ampuu 2 1 (rovaniemi), poliisit ampuvat itsensä ja perheensä (useita tapauksia), poliisiylijohtaja tappaa itsensä, reservin kertauksista kieltäytymiset lisääntyy jne. etc.
Että siis minne mennään kokoomuksen johdolla, oi Suomi?
Tämä Salolaisen lausunto kun kuuluu osastoon Virkkunen siinä mielessä että "oho, sanoin mitä ajattelen."
Tällainen yhteiskuntakelpoisuuteen vetoaminen yleisen asepalveluksen kohdalla on naiivi ja kertoo arvomaailmasta.
Lausuma on majuri Mikkosen tasoa.
jep jep.- Hmmmmmmm
Samantapaista militaristista kokoomuslinjaa huokuu sisäministerin eiliset kommentit että poliisien sijasta rikospaikalle marssisivatkin sotilaat. Tai halu säädellä valmiuslakia "hallituksen työrukkaseksi".
Onhan näitä valtioita maailmassa muitakin, joissa näin toimitaan; länsi-Euroopassa tosin ei ole ollut 1940 aikojen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m994513Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013880Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363539- 513240
- 432932
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222422- 232156
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami171809Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351735