Miestä ei kiinnosta

vauvaan liittyvät asiat

Olen raskaana viikoilla 20 3 ja pikkuhiljaa on alkanut tuntua, ettei miestä jaksa kiinnostaa oikeastaan mikään tähän vauvaan liittyvä. Neuvolassa ei käy mukana ja se on minulle ihan ok, mutta halukkuus lähteä mukaan rakenneultraan oli tasoa "No katotaan nyt ehdinkö". Oli kuitenkin ultrassa mukana, mutta kun lapsen sukupuoli selvisi, totesi vain, että "Aijaa" ja kun myöhemmin kysyin, miltä nyt tuntuu, kun sai tietää että poika tulee, niin vastasi vain, että eipä tuo nyt tunnu oikein miltään. Mies ei ole koko raskauden aikana kysynyt vointiani, eikä ottanut tulevaa vauvaa millään lailla puheeksi. Kun olen iltaisin kertonut, että vauva liikkuu(aloin tuntea liikkeet 3 viikkoa sitten), mies vain ynähtää jotain, eikä kiinnitä asiaan sen kummempaa huomiota. Olen myös vähitellen ottanut esille hankinnat, joita vauvalle pitäisi tehdä ja yritin viimeksi tänä aamuna puhua vaunujen ostamisesta, mutta mies ei kommentoi mitään. Kun sanoin, että haluaisin päättää tälläiset asiat ja hankinnat yhdessä, niin sain vain vastauksen, että ihan sama hänelle. Eli ilmeisesti joudun ostomaan ja hankkimaan kaiken itse, mies ilmeisestikään ei aio osallistua.
Tämä lapsi on aviomieheni ja minun ensimmäinen yhteinen. Miehellä on myös yksi lapsi aikaisemmasta suhteesta. Jo seurustelumme alkuvaiheessa hän kertoi, miten toivottu ja odotettu hänen ja exänsä lapsi oli. Voinkin hyvin kuvitella, että tuolloin mies on osallistunut odotukseen ja hankintoihin. Tuntuu kamalan pahalta, ettei tämä tulokas jaksa miestä lainkaan kiinnostaa. Tiedän, että minua hän kyllä rakastaa ja suhteemme onkin muilta osin kunnossa.
Onko kenelläkään muulla vastaavaa tilannetta? En todellakaan toivo, että mies hössöttäisi raskauden takia ylenpalttisesti, mutta en tiedä, onko tämä täysi välinpitämättömyyskään normaalia.

11

1564

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä vaan

osaa suhtautua uuteen tulokkaaseen. Meidän ukko innostui tarvikehankinnasta vasta 30 viikon paikkeilla. Toki olin siihen mennessä jo mm. vaunut ostanut omin päin. Sanoin vaan että menen ja ostan, jos tulet mukaan se on hieno juttu, jos et niin sekin ok.

Meillä myös muksu on ensimmäinen yhteinen, miehen toinen mutta on tästäkin kiinnostunut. Ei kyllä yhtään hössötä ja toivoo etten minäkään liikaa hössötä. On luvannut auttaa hankinnoissa vaan kun ei tunnu koskaan ehtivän niin olen hankkinut ominpäin. Sanonutkin sitten että kun minä maksan isotkin vauvahankinnat niin hän maksaa sitten jotain muuta enemmän.

Eikä ole kulkenut neuvolassa eikä perheneuvonnassa mukana koska kävi neuvonnan ja muutaman neuvolakäynnin jo eksänsä kanssa. Ja sanoi että on hänelle kohtuullisen turhaa. Ja uskonkin sen.

Sanoisin että aika normaalia on ja tilanne voinee vielä muuttua kunhan mahasi kasvaa ja h-hetki lähestyy. Älä ainakaan painosta liikaa vaan ole omatoiminen jos alkaa ottaa niin kupoliin että meinaa hermo mennä :) On sullakin vielä aikaa tehdä ostoksia..

Ja noista liikkeistä. Minun mies kyllä on hyvillään kun muksu liikkuu ja maha heiluu mutta on sanonut että ei tykkää kokeilla koska tuntuu hassulta muljahtelulta. Eikä sille seksikään maistu enää kun hänestä tuntuu että vauva on siinä osallisena kokoajan. Senkin olen hyväksynyt, kun tiedän että ei se vieraisiinkaan mene :) Miehet on miehiä ei niitä aina ymmärrä. Minä ainakaan en ole ottanut stressiä.

• MinDi84

Meillä ihan sama homma että kaikki hankinnat olen tehnyt ominpäin kun ei oo jätkää kiinnostannu yhtään hankinnat,ultrat eikä mikään muukaan.

Kerran kun kysyin neuvolakäynniltä tultuani että et eiks sitä kiinnosta miten vaavi tällä kertaa voi tai mitään niin totes vaan että jos olis jotain mitä hänen pitäisi tietää niin kyllä mää sille siitä sit sanoisin ilman et sen tarvis kysellä.

Nyt sit tein tuossa viimeiset hankinnat vaavia varten viikko sitten kun nyt tossa maanantaina alkoi äippäloma (sen kunniaksi päätin hoitaa loputkin ostokset) niin ekan kerran miehenikin kiinnostui siitä että miten se pinnasänky kootaan..( jee ekan hankinnan kiinnostuminen joka jäi viimeiseksi hankinnakseni)..

Et tosissaa kyl noit toiset miehet tollasii o ettei niitä kiinnosta/osoita kiinnostustaan ultrii tai hankintoihin.

No eiköhän tuo mieli vielä muutu tuossa kuukauden päästä kun vaavi putkahtaa maailmaan et jos sit alkais vaikka kiinnostaa vaavi sitten...

Nyt mennään rv 36... Ja ihan hyvillä mielin...

Jaksamisia kaikille

• **ap**

En ole tehnyt tuosta miehen välinpitämättömyydestä minkäänlaista numeroa, en ole edes maininnut miehelle asiasta. Enkä aio jatkossakaan painostaa osallistumaan mihinkään. Tiedän, että turha naputus asioista saa aikaan vain riitaa ja työntää miestä kauemmas. Ymmärrän toki, että koska miehellä on jo yksi lapsi, ei tämä toinen välttämättä tunnu enää niin jännittävältä ja mahtavalta. Itsellänikin on jo yksi lapsi entuudestaan, mutta suhtaudun silti tähän tulokkaaseen ihan yhtä innokkaasti kuin esikoiseenikin. Siksi kai jo tässä vaiheessa noita hankintojakin mietin, vaikka tiedän, että aikaa ostoksille on vielä reilusti.

• syntynyt????

Voihan sitä vauvaa toivoa ja odottaa vaikkei siitä asiasta hössäiskään? Siellähän se mahassa kasvaa teki mies sitä tai tätä. Ei syntymätön kärsi siitä, ettei isukki huomioi. Lapsen odotus ei miehellesi ole mitään uutta ja ihmeellistä.

• puhuneet

Sovitteko yhdessä ennen raskauttasi, että haluatte lapsen? Miten mies silloin ajatukseen suhtautui?
      Olen huomannut joissain asioissa, että jos miehen kanssa ei ole asia aivan selvä (ainakaan hänen mielestään) niin tulevaisuudessa hän saattaa tarrautua asiaan, koska tuntee, että häntä kohtaan on tehty jonkinlaista vääryyttä.
      Onko miehesi sitten aikaisemman lapsensa kanssa tekemisissä?
      Jos olette miehesi kanssa sopineet, että haluatte lapsen, niin kerro hänelle miltä sinusta tuntuu ja, että lapsen saamiseen kuuluu myös äidin tukeminen raskausaikana.
      Itse olen muutaman kerran melkein lannistunut kun mieheni ei ole osoittanut tarpeeksi kiinnostusta lapseen, kun se minusta tuntuu niin tärkeältä.
      Tämä on kahden ihmisen yhteinen asia. Varsinkin jos se on yhdessä sovittu.

• **ap**

Mieheni lapsi asuu meillä, samoin kuin omani.
        Tätä raskautta ei sen ihmeemmin suunniteltu, eli emme ns. yrittäneet hankkiutua raskaaksi, mutta koska ehkäisyäkään ei käytetty, oli kummallakin toki tiedossa raskauden mahdollisuus.

• _horna_

Ex-aviomieheni kanssa haluttiin yhdessä lasta. Kun vauveli sitten oli alullaan niin kiinnostusta ei ollut, Ei kysellyt vointiani kertaakaan, ei kiinnostanut vauvaa koskevat hankinnat, ei vauvan kehitys, hän ei koskaan silitellyt vatsaani tms.
      Kun ihana prinsessa sitten syntyi, mies ei hoitanut vauvaa ollenkaan. Ei ottanut syliin, ei jutellut, ei yhtään mitään. Meidän liitto päättyikin sitten eroon...
      Osaan arvostaa nykyistä miestäni niin paljon! Hän silittelee masua, kyselee vointiani, ja välillä suorastaan palvoo minua :) , juttelee vauvalle jo vatsan läpi, itsenäisesti katselee sopivia yhdistelmärattaita ja kyselee että mitä mieltä olisin "näistä", haluaa olla mukana ultrissa (ja on ollutkin) jne. jne. Huomaavaisempaa ja ihanempaa miestä en voisi edes kuvitella!

• mietipä sitä

kuinka paljon ajastasi keskityt vain sinuun ja sinun raskauteesi. Miestä ei todellakaan voisi vähempää kiinnostaa painostaminen ajattelemaan sinua ja sinun raskauttasi koko aikaa. Lopeta painostaminen. Kaikilla ei edes ole miestä passaamassa koko aikaa.Jos olet noin katkera hänen edellisen naisensa raskaudesta niin oletpa todella lapsellinen. Ei ketään voi pakottaa olemaan kiinnostunut. Tietysti se loukkaa jne.
      Tuota menoa löydät mieshei rakastajan sylistä.

• josseffiiiiina

Ei ole vauva vielä syntynyt, mutta vasta nyt viimeisillä viikoilla mies on osoittanut kiinnostusta vauvaa kohtaan. Neuvolakäynneillä yms ei ole mukana ollut ja se on mielestäni ok. Hankintoja olen lähinnä itse tehnyt, mutta aivan nyt raskauden lopulla mies on kaupoilla kulkiessaan koukannut lastenvaateosastolle ja tuonut jotain pientä mukanaan :)

• masukas., .,

Miestä pelottaa kun tää on uusi tilanne hänelle. Ei miehet olekaan aina kiinnostuneita raskausajasta, naisen sisällähän se kasvaa. Sitten kun vauva syntyy ja hän saa vauvan syliin ja sanot "tässä on sun oma poika". niin kyl se sit siitä

• Laskettuaika 2 päivän pääst...

Alussa koko raskaus oli sille sokki, kun ei oltu suunniteltu lasta. Varoitteli kuitenkin keskenmenoista jne, että ei olisi sitten kova paikka jos sellainen sattuu tulee. Jossain vaiheessa, olisko ollu viikon 20 jälkeen alkoi jo tajuta että meille todella tulee vauva, kun käytiin yhdessä rakenneultrassa ja siellä kun se näki meidän tulevan pojan(mä pidin sitä kokoaika tyttönä). Yhden kerran tuli neuvolaankin, kun sanoin sille että tuut edes näyttäytymään. Sen jälkeen se on aina välillä silitellyt vatsaa, herätellyt vauvaa hyllyttelemällä mahaa, niin että kaveri on herännyt ja alkanut mahassa liikkumaan. On myös antanut monta suukkoa mahalle, vaikka olin varma että sellaista ei tapahdu. Nyt loppusuoralla kauhistelee enemmän noita raskausarpia, vaikka ne on vaaleita mutta niitä on aika paljon, nimittää niitä suonikohjuiksi :D
      Hankintoihin ei ole juurikaan osallistunut, vaunut saatiin lahjaksi mun vanhemmilta(mies sano että jos se olisi maksanut niin ei oltaisi noin kalliita vaunuja otettu), pinnasänky oli mun vanha. Hoitopöytää mies ehdotti, mutta kun sanoin että ei tarvita niin ei tuputtanut enää. Vaatteet oon hankkinu itse, mies ei niitä osaa hankkia :D Kovasti se odottaa että lapsi syntyisi, on luvannut synnytykseen tulla mukaan, vaikka alussa oli sitä mieltä että ei tule. Ihmeesti se mieli vaan muuttuu :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      57
      5805
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      77
      3063
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      22
      2278
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2025
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1908
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1833
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1579
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1202
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1191
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      76
      1031
    Aihe