Olen yh-äiti ja minulla on kilpahevonen, joka tarvii aikaani 4-5 krt viikossa. Sukulaiseni sanovat minun kannattisi laittaa heppa pois että jäisi lapsille aikaa enemmän..että keskittysin lapsiini,koska ne eivät ole kauaa pieniä enää..Minulla jää kyllä aikaa lapsillekkin..kun niistä vielä yksin joudun huolehtiin,äitini ja tuttavani hoitavat lapsiani ollessani harrastuksissani..mitä mieltä olette tälläsestä asiasta? pitäisikö luopua rakkaasta harrastuksestani, jotta lapset saisivat kaiken aikani..onko muilla samanmoista harrastusta?
Eikö nykyaikana voikaan enää sovittaa perhettä ja harrastusta yhteen? itteeni vähän huvittaa noi sukulaiset, mut en aio kyl luopuu muiden sanontojen vuoksi harrastuksestani..Millasia mielipiteitä tämä herättää teissä...?
onko teillä muilla aikaavieviä harrastuksia?
ongelmaa muilla kerrakseen
47
1701
Vastaukset
- alkuperäseen
lisään vielä että kyseiset "sanojat" eivät siis hoida lapsia, lasten hoitajat vain minua kannustavat harrastukseen . tallilla käyn silloin kun lapset ovat koulussa ja alle kouluikäinen siis hoidossa..ja loppupäivän vietän lasten kanssa..
- monen mamma
harrastuksen. En ole yksinhuoltaja enkä tiedä siitä mitään, mutta tekee tosi hyvää päästä välillä muuallekin kuin lasten kanssa. Lapset siitä saa enemmän kuin äiti on hyvällä tuulella kun saa omaa aikaa välillä. Ja onhan lapsillekin vaihtelua, kun saa muita hyviä kontakteja aikuisiin.
- kerta sukulaiset
hoitavat alle kouluikäistä etkä kuormita hoidolla veronmaksajia. Tosin toivottavasti työttömyytesi ei ole vapaaehtoista (esim. jotta ehdit olla heppojen kanssa) vaan et ole yrityksistä huolimatta saanut töitä? Miten tuon laita?
- taas ihmettelen
kerta sukulaiset kirjoitti:
hoitavat alle kouluikäistä etkä kuormita hoidolla veronmaksajia. Tosin toivottavasti työttömyytesi ei ole vapaaehtoista (esim. jotta ehdit olla heppojen kanssa) vaan et ole yrityksistä huolimatta saanut töitä? Miten tuon laita?
miksi ei saisi laittaa lasta päivähoitoon, jos on työtön? siis kuormittaa veronmaksajia ? häh. Kyllä lapsenetu pitää ensisijaisesti huomioida. Mikäli lapsi kaipaa muiden lasten seuraa ei voi selitellä veronmaksajien kuormituksella tai äidin työttömyydellä. Eihän äiti välttämättä ole syypää työttömyteen ja voi hän etsiä töitä tai opiskella ym sehän ei kuulu kenellekään. Lapsenetu on ensisijainen ! Tuntuu siltä, että on kateellisuutta jos ei kokoajan tee jotain..
- jää ite pois työtä
taas ihmettelen kirjoitti:
miksi ei saisi laittaa lasta päivähoitoon, jos on työtön? siis kuormittaa veronmaksajia ? häh. Kyllä lapsenetu pitää ensisijaisesti huomioida. Mikäli lapsi kaipaa muiden lasten seuraa ei voi selitellä veronmaksajien kuormituksella tai äidin työttömyydellä. Eihän äiti välttämättä ole syypää työttömyteen ja voi hän etsiä töitä tai opiskella ym sehän ei kuulu kenellekään. Lapsenetu on ensisijainen ! Tuntuu siltä, että on kateellisuutta jos ei kokoajan tee jotain..
heh, jos harmittaa/ ottaa päähän että työttömänä saa "ylimääräisiä" etuja, nii kantsis jäädä ite sit pois töistä,jos pelkää joutuvansa maksamaan työttömien etuja,ei kannata olla työttömille kateellinen...heh..ei se ole sen arvoista..tämä työttömyys..paha se on katkerana/kateellisena tehä töitä..hheh, kaikille suomessa asuville se työttömyysturva on sallittu tms..muut edut..ota lopputili et pääset "nauttimaan" niistä..kun monet eivät tosiaankaan vapaa-ehtoisesti niistä "nauti".
- päivähoitoon
jää ite pois työtä kirjoitti:
heh, jos harmittaa/ ottaa päähän että työttömänä saa "ylimääräisiä" etuja, nii kantsis jäädä ite sit pois töistä,jos pelkää joutuvansa maksamaan työttömien etuja,ei kannata olla työttömille kateellinen...heh..ei se ole sen arvoista..tämä työttömyys..paha se on katkerana/kateellisena tehä töitä..hheh, kaikille suomessa asuville se työttömyysturva on sallittu tms..muut edut..ota lopputili et pääset "nauttimaan" niistä..kun monet eivät tosiaankaan vapaa-ehtoisesti niistä "nauti".
jos voi itse hoitaa kotona lapsen, tokihan työtön voi sen lapsensa viedä päiväkerhoon, harrastuksiin jne. Lapsi ei jää mistään paitsi äidin/isän kanssa ollessa vaan päinvastoin saa enemmän hoivaa. Tietysti jos ei kykene lastaan hoitamaan ja kasvattamaan niin sitten varmasti parempi antaa lapsi vaikka adoptioon.
Kukapa nyt työttömälle kateellinen on, varsinkaan sellaiselle joka ei viitsi itse edes lapsiaan hoitaa vaikka on kotona. Lähinnä ajattelen niitä kaikkia sairaita, vammaisia, hätää kärsiviä lapsia, jotka niitä veromarkkoja tarvitsevat enemmän kuin työttömän päivähoidossa oleva lapsi. Samalla tällainen lapsi vie päivähoitopaikan joltain lapselta joka sitä enemmän tarvitse.
Mutta eri asia siis, jos vanhemmat eivät kykene lapsestaan huolehtimaan niin kai se on päivähoitoon vietävä. Niin kai se sitten yleensä ehkä onkin, että työtön vie lapsensa hoitoon, kun ei itse kykenen lapsestaan huolta pitämään, harva kai nyt lapsen huvikseen hoitoon vie. Kai sekin jotain kertoo jo ihmsisestä jos työtön on.
Parempi kyllä olisi, jos se apu tulisi kotiin vaikka kunnan järjestemän kotiavun ja ohjauksen merkissä eikä niin että lapsi viedään hoitoon kun ei kyetä ja osata hänen kanssaan olla. - tuomari näytät olevan
päivähoitoon kirjoitti:
jos voi itse hoitaa kotona lapsen, tokihan työtön voi sen lapsensa viedä päiväkerhoon, harrastuksiin jne. Lapsi ei jää mistään paitsi äidin/isän kanssa ollessa vaan päinvastoin saa enemmän hoivaa. Tietysti jos ei kykene lastaan hoitamaan ja kasvattamaan niin sitten varmasti parempi antaa lapsi vaikka adoptioon.
Kukapa nyt työttömälle kateellinen on, varsinkaan sellaiselle joka ei viitsi itse edes lapsiaan hoitaa vaikka on kotona. Lähinnä ajattelen niitä kaikkia sairaita, vammaisia, hätää kärsiviä lapsia, jotka niitä veromarkkoja tarvitsevat enemmän kuin työttömän päivähoidossa oleva lapsi. Samalla tällainen lapsi vie päivähoitopaikan joltain lapselta joka sitä enemmän tarvitse.
Mutta eri asia siis, jos vanhemmat eivät kykene lapsestaan huolehtimaan niin kai se on päivähoitoon vietävä. Niin kai se sitten yleensä ehkä onkin, että työtön vie lapsensa hoitoon, kun ei itse kykenen lapsestaan huolta pitämään, harva kai nyt lapsen huvikseen hoitoon vie. Kai sekin jotain kertoo jo ihmsisestä jos työtön on.
Parempi kyllä olisi, jos se apu tulisi kotiin vaikka kunnan järjestemän kotiavun ja ohjauksen merkissä eikä niin että lapsi viedään hoitoon kun ei kyetä ja osata hänen kanssaan olla.ihmeellinen näkökanta
- samaa mieltä
päivähoitoon kirjoitti:
Parempi kyllä olisi, jos se apu tulisi kotiin vaikka kunnan järjestemän kotiavun ja ohjauksen merkissä eikä niin että lapsi viedään hoitoon kun ei kyetä ja osata hänen kanssaan olla.kanssasi. Miksi pitää hankkia lapsia jos ei jaksa heidän kanssa olla (ennemmin on hevosten kanssa)
En myöskään tajua äitejä, jotka vauvan saatuaan vievät vaikkapa 2 vuotiaan tarhaan joka ikinen aamu.
Kaikki on menny ihan päälaelleen nyky-yhteiskunnassa. Sellaisilta, jotka pitää huvikseen lapsia tarhassa, pitäis ottaa tuplamaksu, sellainen luksuslisä!
- vai?
Vai missä välissä sitten käyt töissä jos päivisin hoitelet hepoa?
- alkuper.
juu, työtön olen..jäi seki sanomatta
- ja hevonen ja kaikki
alkuper. kirjoitti:
juu, työtön olen..jäi seki sanomatta
taidat olla rikkaasta suvusta!
- paljon siitä
miten aikaavievää se harrastus on .Sukulaisesi ovat oikeassa siinä että lapset ovat vain hetken pieniä ja aikaa harrastamiseen piisaa myöhemmin yllinkyllin.
Voit paremmin jos sulla on kiva harrastus -jotain muutakin kun lastenhoito mutta kohtuus kaikessa .
Ymmärrän kyllä hyvin jos kateus iskee moniin kun ajattelevat että työtön vain harrastaa eikä juokse etsimässä työtä ja hoidattaa lapsetkin toisilla ... - alkuperäinen,,
no saihan tää juttu mielipiteet liikkeelle, jännä et vaan käänty työttömyyteen ja lapsen päivähoitoon. Kykenen kyllä itse hoitaan lapseni;) ja mitä työttömyyteen tulee, nii aivan sama tässä tilanteessa olenko töissä vai työtön, kun olen kuitenkin kaikille sallitulla hoitovapaalla vielä vähän aikaa.
Työttömyyteni ei ole vapaaehtoista.Olen irtisanottu taloudellisista syistä. Ja tokihan sitten etsin työtä, kun saan laissa sallitun vapaani viettää lapsen kanssa, ehkä nyt joudun vähän aikaa oleen työtön sana varsinaisessa merkityksessä, mutta työtä tekevälle löytyy;)
Eikö täällä ole ketään muuta joka harrastaa kilpailumielessä? heiltä oisi kiva kuulla mielipiteitä..? Vai voisiko kohdallani sanoa myös elämäntavasta hevosten kanssa.Jossain kohti jopa työstäkin..
tai sitten minkälaisista asioista olette lasten takia luopuneet? jollakinhan voi olla esim. niin vaativa työ,tai kova kunnianhimo työmaailmassa, ettei lapsille jää aikaa? miten silloin sovitatte lapset ja työn? koska voihan työkin olla rakasta,niinkuin minun harrastukseni? Oletteko luopuneet työmahdollisuuksista lastenne takia?- työtön on siis
henkilö joka on työttömyyskortistossa jonka lisäksi nostaa työttömyyskorvausta (paitsi jos ei saa sitä esim. aviomiehen tulojen vuoksi). Hoitovapaalla taas yleensä saadaan kotihoidontukea. Joten olet siis joko kotihoidontuella kotiäiti tai työtön, et molempia...
- kaksi eri asiaa
Kun lapset ovat pieniä ja tarvitsevat vanhempiaan, niin mielestäni melkin jokapäiväinen oma harastus ei oikein sovi siihen yhtälöön. Useimmilla vanhemmilla ei se oma kilpaharrastus tai mikään satunnainenkaan harrastus ole mielessä ykkösenä (oli se sitten kuinka rakas tahansa) jos oma lapsi tarvitsee äitiä/isää. Työtä taas on aika monen pakko tehdä elääkseen ja elättääkseen lapsensa.
Ehkä tuohon hevosharrastukseesi saisit jostain harrastuspalstalta enemmän keskustelu kuin täältä äitien palstalta?
Jos vertaat hurjaa kunnianhimoa tai vaativaa työtä (tai aikaa vievää harrastusta) ja lasta, niin jokainenhan tietää, että siinä yhtälössä se lapsi jää kakkoseksi. Silloin kyllä kannattaisi pysähtyä hetkeksi ja miettiä, että mikä on elämässä tärkeintä. Miksi edes hankkia lapsi, jos ei ole halua joustaa yhtään lapsen vuoksi ja lapsen tarpeiden mukaan?
Mä olen luopunut eräästä työmahdolisuudesta lasteni vuoksi. Ihmettelet varmaan, että miksi. Siksi, että tulemme nykyisellänikin palkalla toimeen eikä se lisäraha siitä uudesta työstä olisi mitenkään korvannut niitä työn aiheuttamia lisäpoissaoloja kotoota. Lapseni tarvitsevat minua nyt. - alkuperäinen,,,
kaksi eri asiaa kirjoitti:
Kun lapset ovat pieniä ja tarvitsevat vanhempiaan, niin mielestäni melkin jokapäiväinen oma harastus ei oikein sovi siihen yhtälöön. Useimmilla vanhemmilla ei se oma kilpaharrastus tai mikään satunnainenkaan harrastus ole mielessä ykkösenä (oli se sitten kuinka rakas tahansa) jos oma lapsi tarvitsee äitiä/isää. Työtä taas on aika monen pakko tehdä elääkseen ja elättääkseen lapsensa.
Ehkä tuohon hevosharrastukseesi saisit jostain harrastuspalstalta enemmän keskustelu kuin täältä äitien palstalta?
Jos vertaat hurjaa kunnianhimoa tai vaativaa työtä (tai aikaa vievää harrastusta) ja lasta, niin jokainenhan tietää, että siinä yhtälössä se lapsi jää kakkoseksi. Silloin kyllä kannattaisi pysähtyä hetkeksi ja miettiä, että mikä on elämässä tärkeintä. Miksi edes hankkia lapsi, jos ei ole halua joustaa yhtään lapsen vuoksi ja lapsen tarpeiden mukaan?
Mä olen luopunut eräästä työmahdolisuudesta lasteni vuoksi. Ihmettelet varmaan, että miksi. Siksi, että tulemme nykyisellänikin palkalla toimeen eikä se lisäraha siitä uudesta työstä olisi mitenkään korvannut niitä työn aiheuttamia lisäpoissaoloja kotoota. Lapseni tarvitsevat minua nyt.Tottakai lapset ovat aina etusijalla. Olen kanssasi samaa mieltä, aikoinaan jäin työstä hoitovapaalle,koska halusin olla lasten kanssa.Nyt vaan olen siis kotihoidontuella siis. ilman työpaikkaa. Eihän toki voi verrata työtä ja harrastusta.
Ja ihan yleisestikin halusin kysellä ,sovitatteko lapset ja harrastukset yhteen,koska varmaankin harrastetaan paljon vaikka on lapsia?? En varmaan ole ainut joka harrastaa (paljon) kun on lapsia.Kun sitten muut menot ovatkin karsittu juuri lasten takia, ellei yhessä mennä ja tehä asioita ja toki lapset ovat mukanakin harrastuksessa, koska heilläkin sama harrastus.
Tosiasiassahan luopusin harrastuksesta, jos se veisi oikeesti koko aikani, mutta omasta mielestä pystyn sovittaan yhteen kodin,lapset ja harrastuksen. Lapsille jää aikaa joka päivä aamupäivästä iltaan. Eli itte en nää tässä hommassani mitään kummallista, vaan muitten mielestä se on..eli lapsista en luopuisi harrastukseni vuoksi!! - aikaa
alkuperäinen,,, kirjoitti:
Tottakai lapset ovat aina etusijalla. Olen kanssasi samaa mieltä, aikoinaan jäin työstä hoitovapaalle,koska halusin olla lasten kanssa.Nyt vaan olen siis kotihoidontuella siis. ilman työpaikkaa. Eihän toki voi verrata työtä ja harrastusta.
Ja ihan yleisestikin halusin kysellä ,sovitatteko lapset ja harrastukset yhteen,koska varmaankin harrastetaan paljon vaikka on lapsia?? En varmaan ole ainut joka harrastaa (paljon) kun on lapsia.Kun sitten muut menot ovatkin karsittu juuri lasten takia, ellei yhessä mennä ja tehä asioita ja toki lapset ovat mukanakin harrastuksessa, koska heilläkin sama harrastus.
Tosiasiassahan luopusin harrastuksesta, jos se veisi oikeesti koko aikani, mutta omasta mielestä pystyn sovittaan yhteen kodin,lapset ja harrastuksen. Lapsille jää aikaa joka päivä aamupäivästä iltaan. Eli itte en nää tässä hommassani mitään kummallista, vaan muitten mielestä se on..eli lapsista en luopuisi harrastukseni vuoksi!!harrastaa, kun et ole töissä ja lapset ovat koulussa/hoidossa. Tilanne on ihan eri sitten kun ollaan töissä joka arkipäivä se 8 tuntia, ymmärrät varmaan?
Eikä useallakaan ole varaa/aikaa harrastaa tuollasella mittakaavalla kuin sinulla silloin kun ollaan työttömiä tai hoitovapaalla. Ymmärrätkö? - täällä mainita
alkuperäinen,,, kirjoitti:
Tottakai lapset ovat aina etusijalla. Olen kanssasi samaa mieltä, aikoinaan jäin työstä hoitovapaalle,koska halusin olla lasten kanssa.Nyt vaan olen siis kotihoidontuella siis. ilman työpaikkaa. Eihän toki voi verrata työtä ja harrastusta.
Tosiasiassahan luopusin harrastuksesta, jos se veisi oikeesti koko aikani, mutta omasta mielestä pystyn sovittaan yhteen kodin,lapset ja harrastuksen. Lapsille jää aikaa joka päivä aamupäivästä iltaan. Eli itte en nää tässä hommassani mitään kummallista, vaan muitten mielestä se on..eli lapsista en luopuisi harrastukseni vuoksi!!monenako päivänä harrastat ja kuinka kauan ja minkäikäinen tämä nuorimmaisesi on ja kuinka hän suhtautuu hoitoon menemiseen.
- ainakin
täällä mainita kirjoitti:
monenako päivänä harrastat ja kuinka kauan ja minkäikäinen tämä nuorimmaisesi on ja kuinka hän suhtautuu hoitoon menemiseen.
tuli mainittua, että harrastaa 4-5 krt/viikko ja yksi lapsista ainakin sen ikäinen, että voi olla hoitovapaalla eli alle 3 vuotias. Ja aloitusviestisä myös maininta yh, joten isä ei ole arjen pyörityksessä mukana.
- kuinka..
ainakin kirjoitti:
tuli mainittua, että harrastaa 4-5 krt/viikko ja yksi lapsista ainakin sen ikäinen, että voi olla hoitovapaalla eli alle 3 vuotias. Ja aloitusviestisä myös maininta yh, joten isä ei ole arjen pyörityksessä mukana.
saa kotihoidontukea ja lapsi on silti hoidossa?
Olenko käsittänyt jotain väärin? - viesteistä
kuinka.. kirjoitti:
saa kotihoidontukea ja lapsi on silti hoidossa?
Olenko käsittänyt jotain väärin?ymmärsin, että ap. on työtön ja lakisääteisellä hoitovapaalla ja lapsi tarhassa. Ei tuo kyllä kovin uskottavalta kuulosta enkä ole kuullut kenestäkään, joka saisi pääällekäin tuon kaiken.
Vai oiskohan kyse siitä, että joku/jotkut lapset on koulussa, yksi alle kouluikäinen, joka on tarhassa ja yksi alle 3v ikäinen, joka on kotihoidossa ja jota käyvät sukulaiset ja tuttavat hoitamassa?
Ihmeelliseltä kyllä kuulostaa, että jos työt on loppu, niin päivät käytää mielummin heppojen kanssa kuin uuden työpaikan etsimiseen. - mutta..
viesteistä kirjoitti:
ymmärsin, että ap. on työtön ja lakisääteisellä hoitovapaalla ja lapsi tarhassa. Ei tuo kyllä kovin uskottavalta kuulosta enkä ole kuullut kenestäkään, joka saisi pääällekäin tuon kaiken.
Vai oiskohan kyse siitä, että joku/jotkut lapset on koulussa, yksi alle kouluikäinen, joka on tarhassa ja yksi alle 3v ikäinen, joka on kotihoidossa ja jota käyvät sukulaiset ja tuttavat hoitamassa?
Ihmeelliseltä kyllä kuulostaa, että jos työt on loppu, niin päivät käytää mielummin heppojen kanssa kuin uuden työpaikan etsimiseen.Kuitenkin ap sanoi ettei sukulaiset vahdi lapsia hänen harrastuksensa vuoksi.
Minä sain kuvan että se nuorinkin on päivähoidossa..
Vähän on sekavaa???
Eli kuka hoitaa oikeasti näitä lapsia harrastuksen ajan? Jos se on sukulainen, en ihmettele jos sanoo äidille että lopettaisi harrastuksensa.
Toisekseen kiinnitin huomion siihen, että ap sanoi että on jokatapauksessa lastensa kanssa aamupäivästä iltaan? Eli, kuinka voi olla, jos kuitenkin lapset hoidossa/koulussa? Ja missävälissä ne hevoset sitten hoidettiin, jos lapset ovatkin kotona? Ei meillä ainakaan koululaiset aamupäivisin ole kotona..
Eli kuinka se asia olikaan? - se alkuperäinen
mutta.. kirjoitti:
Kuitenkin ap sanoi ettei sukulaiset vahdi lapsia hänen harrastuksensa vuoksi.
Vähän on sekavaa???
Eli kuka hoitaa oikeasti näitä lapsia harrastuksen ajan? Jos se on sukulainen, en ihmettele jos sanoo äidille että lopettaisi harrastuksensa.
Toisekseen kiinnitin huomion siihen, että ap sanoi että on jokatapauksessa lastensa kanssa aamupäivästä iltaan? Eli, kuinka voi olla, jos kuitenkin lapset hoidossa/koulussa? Ja missävälissä ne hevoset sitten hoidettiin, jos lapset ovatkin kotona? Ei meillä ainakaan koululaiset aamupäivisin ole kotona..
Eli kuinka se asia olikaan?voisi jo valaista itse asiaa tarkemmin. En pysy minäkään ap.:n kuvioista kärryillä, muuta kuin sen verran, että hepat on ykkösiä ja lapset hoituu siinä sivussa eikä työn etsiminen kiinnosta.
- Näin se on
työtön on siis kirjoitti:
henkilö joka on työttömyyskortistossa jonka lisäksi nostaa työttömyyskorvausta (paitsi jos ei saa sitä esim. aviomiehen tulojen vuoksi). Hoitovapaalla taas yleensä saadaan kotihoidontukea. Joten olet siis joko kotihoidontuella kotiäiti tai työtön, et molempia...
Työtön on sellainen, jolla ei ole työtä. Työtön työnhakija on sellainen, jolla ei ole työtä ja joka sitä hakee ja tällainen voi saada työttömyyskorvausta, jos on kortistossa. Hoitovapaalla ollaan silloin kun on alle 3-vuotias lapsi ja saadaan kotihoidontukea. Työtön voi saada myös kotihoidontukea. Kyllä niitä molempia voi ihan hyvin olla, jos ei ole työtä, mihin voisi mennä, mutta onkin mieluummin kotona kotihoidontuella kuin työttömyyskorvauksella. Joka tapauksessa jutun pointti on se, että alkuperäinen ei ole töissä tällä hetkellä.
- pointtii
Näin se on kirjoitti:
Työtön on sellainen, jolla ei ole työtä. Työtön työnhakija on sellainen, jolla ei ole työtä ja joka sitä hakee ja tällainen voi saada työttömyyskorvausta, jos on kortistossa. Hoitovapaalla ollaan silloin kun on alle 3-vuotias lapsi ja saadaan kotihoidontukea. Työtön voi saada myös kotihoidontukea. Kyllä niitä molempia voi ihan hyvin olla, jos ei ole työtä, mihin voisi mennä, mutta onkin mieluummin kotona kotihoidontuella kuin työttömyyskorvauksella. Joka tapauksessa jutun pointti on se, että alkuperäinen ei ole töissä tällä hetkellä.
on myös se, että ap. on hoitovapaalla ja lapsi tarhassa. Jokin tuossa kuviossa nyt mättää.
- niinpä niin
Minulla oli myös oma hevonen jokusen vuoden ja se vei aikaani lähes joka päivä tunnista noin 3-4 tuntiin. Minulla oli tuolloin kolme alle kouluikäistä lasta, jotka olivat pääsääntöisesti isän kanssa kotona (usein illalla nukkumassa) silloin kun minä kävin tallilla. Noin pari kertaa viikossa olivat kanssani siellä myös, joskus oli isäkin. Itse olin työelämässä päivät, kuten isäkin, ja lapset hoidossa. Eipä kukaan koskaan mitään arvosteluja mihinkään antanut.
Sinulla tilanne on sikäli eri, että olet työtön (minkä ei kuulu olla pysyvä olotila) ja lapsesi ovat perheen ulkopuolisella hoidossa. Toisaalta aikaa sinulta ei hevoseen mene joka päivä, ei mielestäni näissä olosuhteissa liikaa.
Mietin kuitenkin, että vaikka nyt siihen pystytkin, niin miten sitten kun töitä saat. Eihän se hevosen hoitotarve siihen vähene, vaan silloin on töiden lisäksi hoidettava sekin ja silloin olet jo paljon poissa lapsilta.
Lopulta kuitenkaan en usko koko juttua lainkaan. Liian monta asiaa menee vähän ristiin. Ensiksi juuri tuo työttömyys/hoitovapaa. Kummalla siis olet? Jos hoitovapaalla, niin missä lapsesi ovat hoidossa harrastaessasi? Ei ainakaan kunnallisessa hoidossa. Toiseksi, jos kerran olet yksinhuoltaja ja hoitovapaalla vielä, niin millä rahalla elätät hevosen? Sen täytyy olla jossain täysihoitotallissa, jos kerran käyt siellä vain 3-4 kertaa viikossa, joten millä rahalla sen kustannat? Sellaisesta kun saa jo maksaa sen kotihoidontuen vuokraa.
Tietysti, jos olet älyttömän rikas entuudestaan tai sukulaisesi tai entinen miehesi maksaa sinulle järjettömiä summia hevosesi ylläpidosta, niin sitten ymmärrän asian ja se olisi ihan ok muuten, paitsi siksi, että sukulaisesi (ilmeiset maksajat) eivät halua sitä kustantaa, koska kerran valittavat.
Periaatteessa ei siis ole paha, että yksinhuoltaja ottaa omaa aikaa 3-4 kertaa viikossa muutaman tunnin (monilla yh:illa lapset ovat esimerkiksi isällään sen ajan), mutta en oikein ymmärrä, miten tämä sinun tilanteesi on mahdollinen. - Näin on.
pointtii kirjoitti:
on myös se, että ap. on hoitovapaalla ja lapsi tarhassa. Jokin tuossa kuviossa nyt mättää.
Niin mättää.
- alkuper.
pointtii kirjoitti:
siis missä olen sanonut että lapseni on tarhassa?? mielenkiintoisia vastauksia kylläkin..
- alkuperäinen:)
se alkuperäinen kirjoitti:
voisi jo valaista itse asiaa tarkemmin. En pysy minäkään ap.:n kuvioista kärryillä, muuta kuin sen verran, että hepat on ykkösiä ja lapset hoituu siinä sivussa eikä työn etsiminen kiinnosta.
missä sanon että hepat on nro yksi elämässäni? miksi oisin lapsia tehnyt jos niin olisi? ja eikä työn etsiminen kiinnosta? kyllä se kiinnostaa...kyllä pysyy kärryillä jos lukee 2 ensimmäistä viestiä,siis ton pääviestin ja alla lisäyksen, aika selvästi sanon asiat
- alkuperäinen;)
niinpä niin kirjoitti:
Minulla oli myös oma hevonen jokusen vuoden ja se vei aikaani lähes joka päivä tunnista noin 3-4 tuntiin. Minulla oli tuolloin kolme alle kouluikäistä lasta, jotka olivat pääsääntöisesti isän kanssa kotona (usein illalla nukkumassa) silloin kun minä kävin tallilla. Noin pari kertaa viikossa olivat kanssani siellä myös, joskus oli isäkin. Itse olin työelämässä päivät, kuten isäkin, ja lapset hoidossa. Eipä kukaan koskaan mitään arvosteluja mihinkään antanut.
Sinulla tilanne on sikäli eri, että olet työtön (minkä ei kuulu olla pysyvä olotila) ja lapsesi ovat perheen ulkopuolisella hoidossa. Toisaalta aikaa sinulta ei hevoseen mene joka päivä, ei mielestäni näissä olosuhteissa liikaa.
Mietin kuitenkin, että vaikka nyt siihen pystytkin, niin miten sitten kun töitä saat. Eihän se hevosen hoitotarve siihen vähene, vaan silloin on töiden lisäksi hoidettava sekin ja silloin olet jo paljon poissa lapsilta.
Lopulta kuitenkaan en usko koko juttua lainkaan. Liian monta asiaa menee vähän ristiin. Ensiksi juuri tuo työttömyys/hoitovapaa. Kummalla siis olet? Jos hoitovapaalla, niin missä lapsesi ovat hoidossa harrastaessasi? Ei ainakaan kunnallisessa hoidossa. Toiseksi, jos kerran olet yksinhuoltaja ja hoitovapaalla vielä, niin millä rahalla elätät hevosen? Sen täytyy olla jossain täysihoitotallissa, jos kerran käyt siellä vain 3-4 kertaa viikossa, joten millä rahalla sen kustannat? Sellaisesta kun saa jo maksaa sen kotihoidontuen vuokraa.
Tietysti, jos olet älyttömän rikas entuudestaan tai sukulaisesi tai entinen miehesi maksaa sinulle järjettömiä summia hevosesi ylläpidosta, niin sitten ymmärrän asian ja se olisi ihan ok muuten, paitsi siksi, että sukulaisesi (ilmeiset maksajat) eivät halua sitä kustantaa, koska kerran valittavat.
Periaatteessa ei siis ole paha, että yksinhuoltaja ottaa omaa aikaa 3-4 kertaa viikossa muutaman tunnin (monilla yh:illa lapset ovat esimerkiksi isällään sen ajan), mutta en oikein ymmärrä, miten tämä sinun tilanteesi on mahdollinen.olen kotihoidontuella ilman työpaikkaa.Luitko alkupeärisen viestin ja sitten sen lisäyksen? siitä selviää kaikki.ja tuonne loppuunki laitoin viestiä.piti ruveta näköjään kaikille vastaan mielenkiinnolla yksitellen.
kaikki me voimme hyvin, eli rahat riittävät,kun laskee mihin ne laittaa.ja kerron senki tuolla että valittajat EIVÄT HOIDA lapsiani, vaan ne jotka hoitavat,ne nimenomaan minua kannustavat! kummallinen yhtälö? - alkuperäinenn
täällä mainita kirjoitti:
monenako päivänä harrastat ja kuinka kauan ja minkäikäinen tämä nuorimmaisesi on ja kuinka hän suhtautuu hoitoon menemiseen.
olen maininnut että 4-5 krt viikossa(2h/krt tätä en ole sanonut.). sitä en ole kertonu että juuri minkäikänen lapsi on kyseessä,vain sen että olen kotihoidontuella ja suhatutuu sukulaiselle ja tuttavalleni hoitoon menemiseen hyvin;) hän on hyvässä hoidossa
- alkuperäinen;))
mutta.. kirjoitti:
Kuitenkin ap sanoi ettei sukulaiset vahdi lapsia hänen harrastuksensa vuoksi.
Vähän on sekavaa???
Eli kuinka se asia olikaan?Missä olen sanonut ettei sukulaiset vahdi lapsiani harrastukseni vuoksi??lue minun kommentit kaikki,nii ei jää epäselvyyksiä..kaksi ensimmäistä kyllä jo kertoo melkeen kaikki, muut pikkusia lisäyksiä
- sinulla on?
alkuperäinen;) kirjoitti:
olen kotihoidontuella ilman työpaikkaa.Luitko alkupeärisen viestin ja sitten sen lisäyksen? siitä selviää kaikki.ja tuonne loppuunki laitoin viestiä.piti ruveta näköjään kaikille vastaan mielenkiinnolla yksitellen.
kaikki me voimme hyvin, eli rahat riittävät,kun laskee mihin ne laittaa.ja kerron senki tuolla että valittajat EIVÄT HOIDA lapsiani, vaan ne jotka hoitavat,ne nimenomaan minua kannustavat! kummallinen yhtälö?ja paljonko menee kuukaudessa hevoseen ja lapsiin?
- millä sinä maksat
esim tuon hevostelun?
Työttömyyskorvauksilla et ainakaan.
Ja jos oot lasten kanssa päivät, mutta lapset onkin päivät tarhassa, en tajua, mitä tarkoitat.
Ja jos sukulaiset hoitaa lapsia, kun oot talleille (oot talleilla päivisin, kun lapset on tarhassa, vaikka ovatkin päivät kanssasi) niin tämä kuvio menee vaan sekaisemmaksi.- ihmettelijäellen
Samaa mietin minäkin, että kuinka kummassa työttömällä riittää rahaa hevoseen. Mutta ehkäpä alkuperäinen selittää sen meille uteliaille, vaikka eihän se nyt tässä pääpointti olekaan:)
- äiti minäkin
Mielestäni täällä on turhan kateellista porukkaa, jos jokin harrastaa ja harrastajan omasta mielestä siinä ei ole mitään ongelmaa, lastenhoito kondiksessa yms. niin miksikäs ei.
Meillä jokaisella on harrastuksia, tai ainakin pitäis olla, miksi ei yh-äidillä?
Ja hyvä harrastus onkin!
Ihmiset on vaan niiiiin KATEELLISIA kerrassaan!
Jatka ihmeessä harrastustasi, äläkä piittaa kateellisista sukulaisistasi/ näistä palstalaisista, TSEMPPIÄ!- juuri kysynyt
mielipiteitä? Ja niitä sai..
Ja kyllä siihen asiaan liittyy myös se että missä lapset hoidossa.. Sekä myös se seikka, kuka loppujen lopuksi sen harrastuksen kustantaa.. Ne seikat vaikuttavat oleellisesti siihen, kuinka hyväksyttävää on harrastaa noinkin paljon!!!
Harva parisuhteessa eläväkään saa aikaa itselleen noin paljon, eikä kaikilla töissäkäyvillä ole tuollaiseen varaa.. Onko jotain pahaa jos kysyy että millä ihmeellä?? Kyllä minua ainakin kiinnostaisi, koska en omista edes marsua ja rahat riittävät nipin napin.. Kateus ja uteliaisuus ovat kaksi eri asiaa.
Eikä kannata kysyä mielipiteitä, jos ei kestä niitä mielipiteitä kuulla.. Tosin tämän ap:n tarinointi meni niin sekavaksi, ettei kukaan enää ollut kärryillä! ELi paljonko noista tarinoista olikaan oikeasti totta.. - kullakin
Jees, kukin itse päättäköön millaisessa tärkeysjärjestyksessä asioitaan pitää.
- alkuperäinen:))
Kitti kivasta kommentistasi! Olet varmaan avarakatseinen ihminen kun noin ajattelet etkä takerru pieniin seikkoihin, etkä rupee ihmittelemään jop aettä keksitty tarina..heh
Niin kaikki asiat ovat mielstäni ok..aikaa riittä nyt lapsillekkin hyvin, tietty asiat sitten kun menen töihin, vähän muuttuu,mutta ne muuttuu siten että hepalle tulee silloin se hoitaja. Tottakai kiinnostaa että miten sä ja miten maksat yms..tms.. mutta aika negatiivisia kommentteja tässä tuli.
Onko ihmiset nykyään tosiaan nii tiukoilla,että heti emmitään jos työtön tekee jtn tai saa jtn..? eikö siinä jo päänuppi rupee hajoon jo snoi nsuppeasti kattoo muita ihmisiä?..mutta hyvää kevään alkua sulle! - alkuperäin.
juuri kysynyt kirjoitti:
mielipiteitä? Ja niitä sai..
Ja kyllä siihen asiaan liittyy myös se että missä lapset hoidossa.. Sekä myös se seikka, kuka loppujen lopuksi sen harrastuksen kustantaa.. Ne seikat vaikuttavat oleellisesti siihen, kuinka hyväksyttävää on harrastaa noinkin paljon!!!
Harva parisuhteessa eläväkään saa aikaa itselleen noin paljon, eikä kaikilla töissäkäyvillä ole tuollaiseen varaa.. Onko jotain pahaa jos kysyy että millä ihmeellä?? Kyllä minua ainakin kiinnostaisi, koska en omista edes marsua ja rahat riittävät nipin napin.. Kateus ja uteliaisuus ovat kaksi eri asiaa.
Eikä kannata kysyä mielipiteitä, jos ei kestä niitä mielipiteitä kuulla.. Tosin tämän ap:n tarinointi meni niin sekavaksi, ettei kukaan enää ollut kärryillä! ELi paljonko noista tarinoista olikaan oikeasti totta..En hoksannu mitään sekavuutta kahdessa ekassa viestissäni? mielipiteitä sain, ja niitä kaipasinkin, mutta YLLÄTYIN tosiaan niiden negatiivisuudesta. Mutta tämmöset asiat ne laittaa ajatukset hyrräämään kaikilla..enkä tosiaan suuttunut, onhan mullakin omat mielipiteet ja tuossa sanoin..
niinpä,ei kaikilla ole varaa kaikkeen, mut voimme hyvin kaikki ja olemme tyytyväisiäkin vielä?! ja jos joku ei usko,nii eipä ole uskon asia ollenkaan tämä..;)
PIenellä rahallakin saa paljon,jos sen oikeella tavalla käyttää! - ja edelleen jäi
alkuperäinen:)) kirjoitti:
Kitti kivasta kommentistasi! Olet varmaan avarakatseinen ihminen kun noin ajattelet etkä takerru pieniin seikkoihin, etkä rupee ihmittelemään jop aettä keksitty tarina..heh
Niin kaikki asiat ovat mielstäni ok..aikaa riittä nyt lapsillekkin hyvin, tietty asiat sitten kun menen töihin, vähän muuttuu,mutta ne muuttuu siten että hepalle tulee silloin se hoitaja. Tottakai kiinnostaa että miten sä ja miten maksat yms..tms.. mutta aika negatiivisia kommentteja tässä tuli.
Onko ihmiset nykyään tosiaan nii tiukoilla,että heti emmitään jos työtön tekee jtn tai saa jtn..? eikö siinä jo päänuppi rupee hajoon jo snoi nsuppeasti kattoo muita ihmisiä?..mutta hyvää kevään alkua sulle!epäselväksi, että oletko sinä siis työttömyyskorvauksella vai kotihoidontuella vai mitä? Minusta siinä ei kyllä ole mitään pahaa, jos sinun sukulaisesi hoitavat pienintä lastasi muutaman tunnin päivässä jos käyt talleilla.
- alk.
ja edelleen jäi kirjoitti:
epäselväksi, että oletko sinä siis työttömyyskorvauksella vai kotihoidontuella vai mitä? Minusta siinä ei kyllä ole mitään pahaa, jos sinun sukulaisesi hoitavat pienintä lastasi muutaman tunnin päivässä jos käyt talleilla.
kotihoidontuella
- alkuperäinen,,,,,
Olipa ketju, eli kyl noissa kahdessa ekassa viestissä selvästi sanon,kuka lapsia hoitaa ja missä ne ovat, eli ei siis ole tarhassa! vaik nii väitettiin tuossa kiven kovaan?? mistä lie tullut se väite.Sukulainen ja tuttavani hoitavat lapsia ja ne ovat siis kannustaneet minua harrastukseen!!
Jaa,saako sitä kotihoidontukea ja työttämyyspäivärahaa yhtäaikaa? eivät ainakaan kelalla sitä mulle sanoneet?? KUN TUOSSA JOKU NIIN SANOI?
vai kuulostaa tämä uskottomalta? no siinäpä ihan mietitte iteksenne, eikä se hevosen elättäminen ole nii kallista kun joku tuossa sanoi..riippuu paikkakunnastakin hyvin paljon ja paikastakin.
Tuossa tuli monenlaisia mielipiteitä vastaan ja kysymyksiäkin. kaikki muut asiat ovat ok tässä mun jutussa, vain nuo ehkäpä sitten loppupeleissä "kateelliset" sukulaiset. Kun eivät näköjään sulata tätä mun hommaa ollenkaan, vaan "sanovat" että lapsille pitäisi jäädä enemmän aikaa. Eli siis aikaa jää heidän koulupäivän jälkeen, kun sanoin et puolesta päivästä, ovathan ne muutaman tunnin yli sen jo koulussakin.Ja alle kouluikäinen on siis hyvässä ja virikkeellisessä hoidossa,tässä vain tarkennuksena.Ja seki vielä että viikonloput sitten olen lasten kanssa.että ihmettelen miksi joku oisi vastaan? Ja seki kyl pitää vielä sanoa että työssäkäydessäkin vietin aikaa hevosen kanssa, kylläkin sitten vähemmän, minulla oli sille hyvä hoitaja.Kun tätäkin ihmettelitte ja ajat ja tilanteetkin muuttuvat ja niiten mukaan eletään.
Tarvitteko vielä tarkennuksia? eipä sitten loppupeleisää tullut paljoo kannustavia mielipiteitä, neki muutamat loppuvat tuohon tarha-höpinään?? ja sitten ei uskottu enää koko juttua..noo, täällähän varmaan on löpinää vaikka millä mitalla, mut tää on totta.
odotetaan lisää mielipiteitä, tämä aika mielenkiintoinen aihe sinällään..- alkuperäi.
tosiaan kaikista huvittavinta omasta mielestäni tässä on se,tietenkin muiden mielestä oikeutettuakin että pitävät huolen yh-äidin tekemisistä ja onhan se hyvä että huolta pidetään.. että nämä sukulaiset, jotka eivät tykkää harrastuksestani, kyttäävät että milloin olen harrastuksissa ,kuinka kauan.Ihmettelin alkuun kun ne aina soitteli, sitten rupesin kattoon kellonaikoja, nii sit hokasin että ne vielä tarkistaakin että kauan olen ollut siellä yms..tms..tai sit puhelu tulee illalla,muina miehinä kysytään päivän kuulumisia yms..eli puheluilla ja ohiajomatkoilla pidetään kontrollia. Varmaan kohta sitten tekevät lastensuojeluilmoituksen..heh
noh,on ne nyt kyttäämisetkin vähentyneet, kun saivat sanottua mielipiteensä.Kun saivat asiat selville kyttäämällä.no nii mielipiteitä tästä? - Sekavalta
kyllä rupesi jossain vaiheessa kuulostamaan minunkin mielestä..
No, kuitenkin itse tiedät parhaiten kuinka kaiken sovellettua saat.. Joten jatka vaan samaan malliin. - harrastava äiti
alkuperäi. kirjoitti:
tosiaan kaikista huvittavinta omasta mielestäni tässä on se,tietenkin muiden mielestä oikeutettuakin että pitävät huolen yh-äidin tekemisistä ja onhan se hyvä että huolta pidetään.. että nämä sukulaiset, jotka eivät tykkää harrastuksestani, kyttäävät että milloin olen harrastuksissa ,kuinka kauan.Ihmettelin alkuun kun ne aina soitteli, sitten rupesin kattoon kellonaikoja, nii sit hokasin että ne vielä tarkistaakin että kauan olen ollut siellä yms..tms..tai sit puhelu tulee illalla,muina miehinä kysytään päivän kuulumisia yms..eli puheluilla ja ohiajomatkoilla pidetään kontrollia. Varmaan kohta sitten tekevät lastensuojeluilmoituksen..heh
noh,on ne nyt kyttäämisetkin vähentyneet, kun saivat sanottua mielipiteensä.Kun saivat asiat selville kyttäämällä.no nii mielipiteitä tästä?Minusta tässä jutussa on sekavaa vaan kommentoijat, jotka sählää omia kuvitelmiaan.
Ihan selkeetä tekstiä olet laittanut, pitäis jokaisen ymmärtää, mutta eipä näköjään...
Toisten mielestä vaan yh-äidin pitäis olla neljän seinän sisällä ja laskea senttejään riittääkö leipään...eikä ainakaan harrastaa sais, sehän on jo kamalaa, huisentään...
Eiku jatka harrastusta hyvillä mielin!
- jolla heppa harrastus
aikaa vievän työnsä ohessa, yksi lapsi, joka koko aika hoidossa milloin kenelläkin. Erittäin huomion kipeä, koska omalta äidiltään huomiota ei tarpeeksi saa. Terveys lapsella huonolla mallilla, koska äidillä ei aikaa viedä lääkäriin, tai kiinnostusta, koska heppa, oma kehitys lajissa ja työ menee lapsen edelle. Lapsi ei ole oppinut asioita, jotka päivänselvää jo muille saman ikäisille, sillä kukaan ei opeta niitä hänelle. Jäänyt pahasti jälkeen... Ihan mielenkiinnosta ja huolissamme odotamme monien muiden ihmetteliöiden kanssa koulun alkamista... Joutuuko sieltäkin olemaan paljon pois äidin vapaapäivien takia, koska ei jaksa lähteä viemään sinne ym. ja lapsi taas hoitoon jollekin päiväksi tuijottamaan nälissään piirrettyjä, jota hädin tuskin tuntee. sillä tutut ja sukulaiset eivät jaksa enää hoidella lasta joka päivä.
Enemmän kilpahevosen kanssa harrastamiseen menee kuin 2h/vrk... Vapaapäivänä ainakin 5h (5-8h)ja työpäivinä 3-5h, kilpailut ym.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862