Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tradera

haluaahuutaa

Hei, kertokaa te viisaammat, miten maksetaan ruotsalaisessa Tradera-nettihuutokaupassa? Itselläni on käytössä vain Nordean verkkopankki ja sen olen siitä nähnyt, että Ruotsin kruunua voi maksuna käyttää. Mutta paljonko pankki perii kuluja (missä näkyy), samoin vastaanottajan pankki? Minkälaisia kokemuksia teillä Traderasta on ollut?

27

12722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siellä on

      pankissasi osasto ulkomaanmaksut>sinne...
      Olen ostellut jo viime kesästä ja tehnyt hyviä kauppoja.
      Suosittelen.
      Ja kun kurssi on mitä on...kannattaa..

    • Nimetön

      on vain myyjänä.Kyllä Ruotsalaisten kanssa sopii käydä kauppaa,se vaan ottaa pienen provision myyjältä tuo Tradera ja maksu onnistuu oiken hyvin PayPallilla kun on vaikka joku visaelektron.

    • records

      olen ruotsista ostanu vinyyli-lp-tä,TRADERA-HUUTO,KAUPASTA,PARI KERTAA ON MYYJÄ PETTÄNYT,RAHAT ON KELVANUT MUTTA VIINYYLIT JÄÄNYT SAAMATTA,EI MITÄÄN YHTEYKSIÄ SEN JÄLKEEN,
      USEASTA YRITYKSESTÄ HUOLIMATTA,NÄMÄ OVAT EHKÄ POIKKEUS TAPAUKSIA,MUTTA MIKÄÄN 100% PROSENTIN TAKUU EI NÄYTÄ TOIMIVAN TÄSSÄKÄÄN.TER,KERÄILIJÄ.

      • saara666

        traderasta ostaessasi !
        Älä maksa käsittelykuluja. Postimaksu pitää olla mitä posti otta. Ruotsiin se on vähän korkeampii. En tiedä onko sekään Traderan sääntöjen mukaan, että pohjoismaihin on 10,00 kalliimpi. Se maksu on jo kurssimaksussa ja posti maksussa. Kun tavara ei tule, ilmoita siitä Traderalle, te nekativ omdöme j SINNE ET OLE SAANUT VIIVYYLIÄSI. Tradera kehottaaa tekemään rikosilmoituksen. Kaikista yli määräisistää kuluista, pitää kysyä Traderan Asiakaspalvelusta, sieltä saa neuvot heti. Jos et ole saanut tavaroitasi kirjoita ensin myyjälle, sitten jos ei tule te negativ omdömen. Monet panee mielettömät rahtikulut. Samoin ilmoittavat että eivät lähetä samassa lähetyksessä, kuitenkin lähettävät. Asiakas on maksanut jo molemmat postikulut. Ilmoita Traderalle. Myyjän pitää maksaa ylimmäräiset postkulut takaisin.


    • myyjään

      itse ostanut paljon kaikki toiminut tosi hyvin.
      tosin olen ollut yhteydessä myyjään ennen tarjousta
      ja ottanut selville jos lähettää Suomeen,tosin olen myös hakenut joitakin tavaroita

      • kaupankäyntiä

        Itse jouduin hankkimaan tilin ruotsin pankkiin, että sain kaupat jotenkin kohdalleen.
        Tilin hankkiminenkaan ei mistään helpommasta päästä.
        Postikulut tosi suuret.
        Hinnat ei mitenkään edullisia Traderasta ostettuna.
        Kuitenkin sieltä löytää joskus sellaista mitä on vaikea muuten löytää.


      • laitakaupunkilainen
        kaupankäyntiä kirjoitti:

        Itse jouduin hankkimaan tilin ruotsin pankkiin, että sain kaupat jotenkin kohdalleen.
        Tilin hankkiminenkaan ei mistään helpommasta päästä.
        Postikulut tosi suuret.
        Hinnat ei mitenkään edullisia Traderasta ostettuna.
        Kuitenkin sieltä löytää joskus sellaista mitä on vaikea muuten löytää.

        Tosi yksinkertaista on maksaminen !
        Kun maksat siirry vain pankkisi ulkomaan maksu- osioon ja täytä maksulomake.Mkäli myyjä ei ilmoita kuin ruotsalaisen tilinumeron, kysy myyjältä IBAN- ja BIC-tunnukset. Sitten vain maksat euroina ruottalaisen pankin tilille. Muuta kruunut ensin valuuttalaskurin avulla euroiksi.Esim IL/valuuttalaskuri. Mikäli maksat Suomesta kruunuina Ruotsiin niin pankki veloittaa joka maksusta yli 5 euroa. Eipä juuri kannata ostaa esim. 50 kruunun postikorttia Ruotsista. ! Kruunu oli eilen, sunnuntaina 0,08753 euroa. Siitä vaan makselemaan ulkomaanmaksuja.Minkä ihmeen takia sinne Ruotsin pankkiin pitää tili hommata. Jopa olet tehnyt yksinkertaisen asian vaikeaksi. Voihan sen niinkin tehdä. Mieluummin ihan miten vaan !!!!


      • Yksi pettynyt vaan
        laitakaupunkilainen kirjoitti:

        Tosi yksinkertaista on maksaminen !
        Kun maksat siirry vain pankkisi ulkomaan maksu- osioon ja täytä maksulomake.Mkäli myyjä ei ilmoita kuin ruotsalaisen tilinumeron, kysy myyjältä IBAN- ja BIC-tunnukset. Sitten vain maksat euroina ruottalaisen pankin tilille. Muuta kruunut ensin valuuttalaskurin avulla euroiksi.Esim IL/valuuttalaskuri. Mikäli maksat Suomesta kruunuina Ruotsiin niin pankki veloittaa joka maksusta yli 5 euroa. Eipä juuri kannata ostaa esim. 50 kruunun postikorttia Ruotsista. ! Kruunu oli eilen, sunnuntaina 0,08753 euroa. Siitä vaan makselemaan ulkomaanmaksuja.Minkä ihmeen takia sinne Ruotsin pankkiin pitää tili hommata. Jopa olet tehnyt yksinkertaisen asian vaikeaksi. Voihan sen niinkin tehdä. Mieluummin ihan miten vaan !!!!

        Ja monet valittaa siitä ja on tyytymättömiä.

        Itse jouduin sieltä uloa ja varmasti koko loppuiäksi pannaan seuraavan asian takia;

        ¤¤¤¤¤ Omaisia oli kuollut, siis molemmat vanhemmat oli nyt vuorossa.
        Olin ostanut Traderalta jo aikasemmin paljon tavaraa ja olin saanut paljon Positiivista palautetta. Siellä annetaan aina kaikkien näkösällä asiakkaasta arvostelu.

        Nyt kun toinen vanhemmista kuoli yllätyksenä, ja matka maksoi niin paljon että ostokset täytyi perua. Vaikka sanoin tähän aivan PÄTEVÄN SYYYN. Ja sekä tälle johdolle, että ihan yleisesti, aloin saada yleisellä tasolla Traderalla ihan useimpien ihmisten HAUKKUMISET. Tosin yritettiin puolustaakin, mutta se oikea tahtoo aina hukkua väärän jalkoihin.

        Mutta se mikä oli itselle aika YLLÄTTÄVÄÄ, että itse TRADERALTA tuli kirje, että ei he voi pitää minua siellä, koska minusta on tullut niin paljon valituksia.
        Ja kutenkin sen vuoksi ilmoitin asiani, että voisin neuvotella, ja että he ymmärtäisivät syyn. Mutta ei, kaikki selittelyt oli turhaa.
        Kyllä olen pettynyt. Nyt kun olen yrittänyt sinne, en vieläkään ole päässyt sinne ja tästä on jo sentään aikaa kun tämä kaikki tapahtui.. ¤¤¤¤¤¤

        Ajattelinkin kysyä, että eikö Suomessa ole mitään vastaavaa, mihin vois mennä myymään ja ostamaan, siis samanlaista kuin Tradera...

        Kiitos jos saan Netti-osoitteen.


      • mauri-myyrä
        Yksi pettynyt vaan kirjoitti:

        Ja monet valittaa siitä ja on tyytymättömiä.

        Itse jouduin sieltä uloa ja varmasti koko loppuiäksi pannaan seuraavan asian takia;

        ¤¤¤¤¤ Omaisia oli kuollut, siis molemmat vanhemmat oli nyt vuorossa.
        Olin ostanut Traderalta jo aikasemmin paljon tavaraa ja olin saanut paljon Positiivista palautetta. Siellä annetaan aina kaikkien näkösällä asiakkaasta arvostelu.

        Nyt kun toinen vanhemmista kuoli yllätyksenä, ja matka maksoi niin paljon että ostokset täytyi perua. Vaikka sanoin tähän aivan PÄTEVÄN SYYYN. Ja sekä tälle johdolle, että ihan yleisesti, aloin saada yleisellä tasolla Traderalla ihan useimpien ihmisten HAUKKUMISET. Tosin yritettiin puolustaakin, mutta se oikea tahtoo aina hukkua väärän jalkoihin.

        Mutta se mikä oli itselle aika YLLÄTTÄVÄÄ, että itse TRADERALTA tuli kirje, että ei he voi pitää minua siellä, koska minusta on tullut niin paljon valituksia.
        Ja kutenkin sen vuoksi ilmoitin asiani, että voisin neuvotella, ja että he ymmärtäisivät syyn. Mutta ei, kaikki selittelyt oli turhaa.
        Kyllä olen pettynyt. Nyt kun olen yrittänyt sinne, en vieläkään ole päässyt sinne ja tästä on jo sentään aikaa kun tämä kaikki tapahtui.. ¤¤¤¤¤¤

        Ajattelinkin kysyä, että eikö Suomessa ole mitään vastaavaa, mihin vois mennä myymään ja ostamaan, siis samanlaista kuin Tradera...

        Kiitos jos saan Netti-osoitteen.

        www.huuto.net


      • Maikku L.
        Yksi pettynyt vaan kirjoitti:

        Ja monet valittaa siitä ja on tyytymättömiä.

        Itse jouduin sieltä uloa ja varmasti koko loppuiäksi pannaan seuraavan asian takia;

        ¤¤¤¤¤ Omaisia oli kuollut, siis molemmat vanhemmat oli nyt vuorossa.
        Olin ostanut Traderalta jo aikasemmin paljon tavaraa ja olin saanut paljon Positiivista palautetta. Siellä annetaan aina kaikkien näkösällä asiakkaasta arvostelu.

        Nyt kun toinen vanhemmista kuoli yllätyksenä, ja matka maksoi niin paljon että ostokset täytyi perua. Vaikka sanoin tähän aivan PÄTEVÄN SYYYN. Ja sekä tälle johdolle, että ihan yleisesti, aloin saada yleisellä tasolla Traderalla ihan useimpien ihmisten HAUKKUMISET. Tosin yritettiin puolustaakin, mutta se oikea tahtoo aina hukkua väärän jalkoihin.

        Mutta se mikä oli itselle aika YLLÄTTÄVÄÄ, että itse TRADERALTA tuli kirje, että ei he voi pitää minua siellä, koska minusta on tullut niin paljon valituksia.
        Ja kutenkin sen vuoksi ilmoitin asiani, että voisin neuvotella, ja että he ymmärtäisivät syyn. Mutta ei, kaikki selittelyt oli turhaa.
        Kyllä olen pettynyt. Nyt kun olen yrittänyt sinne, en vieläkään ole päässyt sinne ja tästä on jo sentään aikaa kun tämä kaikki tapahtui.. ¤¤¤¤¤¤

        Ajattelinkin kysyä, että eikö Suomessa ole mitään vastaavaa, mihin vois mennä myymään ja ostamaan, siis samanlaista kuin Tradera...

        Kiitos jos saan Netti-osoitteen.

        "Ajattelinkin kysyä, että eikö Suomessa ole mitään vastaavaa, mihin vois mennä myymään ja ostamaan, siis samanlaista kuin Tradera..."

        Ehkä vastaava saattaisi olla tuo huutosaitti.fi
        Uutuustuotteita sieltä voi huutaa huomisesta alkaen ja omia tavaroita pääsee myymään 1.6 ...


    • pääpää

      moro! avaa payson-tili,joka on ruotsalainen rahanvälitysfirma,ohjeet myös suomeksi,helpoin tapa ostaa ja myydä! www.payson.fi

      • miksi maksaisin tyhj

        Suomen sisällä tätä ei missään tapauksessa kannata käyttää.Koska siitä ei ole hyötyä


    • olen . .

      Miten pääsee kirjautumaan tradera.se sivustolle?? sain ilmoituksen sähkopostiin:

      "We are sorry to inform you that your registration wasn’t approved, due to the fact that we cannot verify your information."

      Neuvokaa nyt tyhmää :)

      • karre_x

        NE EI OLE VOINEET TARKISTAA TIETOJASI. KAI SE SOTU SUOMEKSI EI KELPAA. MUUTEN VOIT HELPOSTI ITSE KÄÄNTÄÄ TEKSTIÄ KUN AVAAT GMAIL.COM SÄHKÖKOSTIN. SIELTÄ LATAAT KIELENKÄÄNTÄJÄN NIIN SE JOPA LAUSUU HALUTUT LAUSEET. KIELIVALIKOIMA ON HUIKEA ! EIKÄ GMAIN TUKKEUDU KOSKA SE KOKO AJAN VAAN LISÄÄ TILAA BOKSISSA. TERVEISIN [email protected]


      • vaikeeta on...

        hei, saitko tilin avattua? Itsellä se ei onnistu ilmeisesti suomen maakoodin takia, 3 numeroinen koodi ei mahdu lomakkeeseen. Sain lomakkeen täytettyä jakamalla maakoodin kahteen ekaan ruutuun jolloin tuli ihan oikea puhelinnumero mut maakoodiksi tuli 35. Lomakkeen täyttö onnistui mutta sain sit n. vuorokauden kulutta meilin että ei voi luoda tiliä koska eivät voineet varmentaa tietojani.

        Traderaan ei voi ottaa yhteyttä jollei ole sinne tunnuksia tai jollei ole ruotsalainen jolla ruotsin sotu!
        Voisiko joku, joka on onnistunut tunnarit luomaan, pistää meidän epäonnisempien puolesat palautetta että muuttaisivat lomaketta niin, että maakoodiksi kävisi myös suomen kolminumeroinen koodi? Please! kiitos hirveästi jos joku voisi auttaa!


      • Onnistuu kyllä

    • Jus99

      Minä olen jo parinvuoden ajan ostanut valokuvauskamaa kymmeniä kertoja. Olen maksanut osuuspankista jossa tili ja palkkio pankille on noin 6 euroa. Olen ostanut myös visalla niiltä jotka sen voivat hyväksyä, silloim ei kuluja tule malsusta. Lisäksi minulla on tuo Payson/ payPal sopimukset joilla myös olen maksellut.

    • eikuhä

      tradera on huijausta... kuten myös tämä manostava trolli

      • saara4444

        tradera on huutokauppa!
        Siellä on huutokaupan säännöt. Ei käsittely kuluja ei mielettömiä postimaksuja. Traderalta saa kysyttäessä mittä mennään


    • peerts

      kyllä paras on maksaa paysonilla,helppo avata--ohjeet suomeksi,käy melkein kaikkiin ostoihin! itse ostellut monta vuotta traderasta,hyviä kauppoja ja paysonilla ei voi pettää! saat tavaran,kun maksanut payson-tilille! myyjä saa rahat kun olet hyväksynyt tuotteen! ei voi huijata! omalla kohdalla kirjautuminen sujui kyllä hyvin,en nyt muista mitä siinä kysyttiin,monta vuotta aikaa jo! toki ruotsi taittuu yhtä hyvin kuin suomikin,auttoi pirusti! lycka till ropning av tradera,sa jag!

    • Venepakolainen

      OLETAN että myös Suomesta tilisiirto Ruotsiin on maksuttomat.
      Siten minä olen täältä maksanut Suomeen huutonettiin ostojani.
      Ainoa mikä on vähän hankala on se että pitää LUOTTAA myyjään :)

      • saara4444

        VOIT KÄÄNTYÄ ONGELMA TILANTEISSA SUORAAN TRADERAN PUOLEEN.
        Kylläsiellää on huijareitaa. myyvät paskaa hunossa paketissa. Mutta käänny suoraan Traderan puoleen, voit myös perua kaupan jos olet kovin tyytymätön.


    • FINNE IGEN

      TRADERA ON HANURISTA, KALLIS, EIKÄ OTA HUOMIOON (AINAKAAN) SUOMALAISTA ASIAKASTA ONGELMATILANTEISSA, EI MYÖNNÄ OMIA VIRHEITÄÄN JA KAIKKI ON, KUTEN KYLLÄ SUOMESSAKIN OMALLA VASTUULLA.
      SUOMEN HUUTO.NET ON PAREMPI.

    • tonttu

      Kertokaapas miten tuonne Traderaa voi rekisteröityä?Olen yrittänyt tuhat kertaa eikä onnistu millään.Käskee luomaan vaan tuon Paypal tilin.Minulla on ollut Paypal tili jo liki 2v.,olen tehnyt paljon ostoksia Ebayssa

      • harri6219

        tuskin nyt ihan tuhat kertaa ; )


    • saara444

      OSTONIN SARA GYLLENHAMMARIN "SOWROMU" sta, KIINASSA TEHTYT RINTALIIVIT JA HOUSUT. NE TULI Traderan huutokaupassa 1.00 SKr JA 5.00 SKR. NEITI SARA GYLLENHAMMAR OTTI MOLEMISTA KÄSITTELY, MAKSUN 56,00. MOLEMMAT TULI, YHTÄ AIKAA POSTIMAKSU 28,00, Hän kirjoitti maksa 46,00 skr saat viellä yhdet rintaliivit. Mitään muuta ei tullut kuin huonosti pakattu pussi, housut ja rintaliivit. Kun kirjoitin siitä HÄN KIRJOITTI ETTÄ HÄN ON YKSINHUOLTAJA OPISKELIJA ÄITI, Lundista. Hän ikään kuin kerjäsi vaikka hänen, iso isä tai isä on Ruotsin rikkaimpia miehiä. Entinen Volvon pääjohtaja. Sitten hän alkoi uhkailemaan minua. "Saras sowrom". Näinkin voi käydä. Minulla on kaikki e-postit jäljellä. JOS ON KÄSITTELY MAKSU SE EI OLE TAVALLISTA. tavalliset ihmiset pyytää vain postimaksun. Mutta ei yksinhuoltaja äiti Sara Gyllenhammar. Käsittääkesni ne on aatellisia alun perin??

    • saara6666

      Kaikkein paras avaa payson tai paypal tili. VOIT MAKSAA NIIN ETTÄ PANKKITILISI NUMERO EI TULE MYYJÄN TIETOON. Samoin jos tavara jää saamatta ne auttaa rahojen takaisin perimisessä. Voit maksaa molempiin tavallisella pankkikortillaa. Myyjä maksaa paypaliin tai paysonin, rahan välityksestä hyvin pienen prosentin. Ei ostaja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2464
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2163
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1360
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe