Miksi salailette

aborttejanne?

Miksi salailette aborttejanne kun se on ihan tavanomaista verovaroin maksettua toimintaa.

Kummallista kaksinaismoraalia. Abortista ei saisi puhua ja kuitenkin niitä tehdään niin sairaan paljon.

En ymmärrä miten ajattelette! Toimintanne ei ole johdonmukaista.

128

2813

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • salailuksi?

Onko se mielestäsi salailua, jollei kerro intiimejä asioitaan puolitutuille? Minun abortistani tietävät kaikki ne, kenen katson tarpeelliseksi siitä tietää. Jokaisen oma asia on, kenelle haluaa yksityisasioistaan kertoa.

• Nimetön

Kun seuraa tätäkin aborttipalstaa, niin ihmetyttää, että kuka uskaltaa kertoa abortistaan edes kumppanilleen tai sisarelleen. Niin paljon tulee törkyä niskaan ihan ventovierailta.

Tällä palstalla pitäisi kuitenkin saada asiallisia neuvoja ja kokemuksia, olipa sitten päädytty aborttiin tai siihen, että raskaus saa jatkua.

• siitä ei

puhuta, koska ei haluta, että joku hullu aborttikiihkoilija tulee tappamaan? Tätä saa pelätä ainakin yhdysvalloissa.

Toiseksi, tuskin kukaan muistakaan intiimiasioistaan keskustelee työpaikan kahvipöydässä? Tyyliin, ei kakka oikein tahtonut tulla, kun on tuota ummetusta tai meidän pertillä ei ottanut eteen viime yönä tai kylläpäs peran peräpäätä mahtaa kivistää kun se pettää liisaa homoilun merkeissä riston kanssa ja ristollahan on aika iso kanki.

Haluatko lisää intiimejä esimerkkejä? :P

• tulee kohta

sinulle kertomaan, että nämähän ovat kaikki ihan normaaleja elämään liittyviä asioita, miksi niitä pitäisi hävetä ja miksi ihmeessä niistä pitäisi vaieta? :D

• ettei
        tulee kohta kirjoitti:

sinulle kertomaan, että nämähän ovat kaikki ihan normaaleja elämään liittyviä asioita, miksi niitä pitäisi hävetä ja miksi ihmeessä niistä pitäisi vaieta? :D

tätä ole vielä poistettu :D Luulin että iltaan mennessä olisi jo poistunut ;)

Itse en keskustele edes kuukautisista nenätysten kenenkään kanssa, saati mahdollisesta abortista.

• varsinainen tiukkapipo
        ettei kirjoitti:

Itse en keskustele edes kuukautisista nenätysten kenenkään kanssa, saati mahdollisesta abortista.

Kuukautiset on luonnollinen asia kaikille naisille. Päinvastoin, jos niitä ei tulisi, sehän vasta luonnonoikku olisikin. Peräpukamat, ilmavaivat, valkovuodot ym, ovat äärimmäisen luonnollisia asioita. Aborttikin tehdään joka viidennelle jossain vaiheessa elämää. Kyllä on häveliästä porukkaa.

• Miksi tulisi poistaa
        ettei kirjoitti:

Kyllä puhun myös kuukautisista ystävieni kanssa, samoin gynekologikäynneistä, nuohan ovat mitä luonnollisimpia asioita.
        Kuinka olet noin häveliäs?

• satuapa
        Miksi tulisi poistaa kirjoitti:

Kyllä puhun myös kuukautisista ystävieni kanssa, samoin gynekologikäynneistä, nuohan ovat mitä luonnollisimpia asioita.
        Kuinka olet noin häveliäs?

sanalla _ystävien_ kanssa.

Kyllä tosiaan abortistakin tulee puhuttua ystävien kanssa. Niiden samojen ystävien, joiden kanssa saatetaan jutella gynekologikäynneistä, kuukautisongelmista, käytetystä ehkäisymenetelmistä ja huolista sen pettämisestä jne. Eli niiden samojen ystävien kanssa, joiden kanssa puidaan mahdollista lapsettomuutta, henkisiä ongelmia, masentuneisuutta ja sitä kun maailma murjoo päälle.

Sitten on vielä niitäkin intiimejä asioita, joista ei puhu kuin ehkä puolisonsa kanssa.

Tämä kuitenkin käsittääkseni lähti siitä perusajatuksesta, miksi haluaa salailla abortin puolitutuilta/työtovereilta.

Miesvaltaisella alalla voisi olla naurussa pitelemistä kun alkaisi kahvipöydässä pojille kuukautisongelmista/gynekologikäyntien yksityiskohdista/käyttämästään ehkäisystä puhumaan...

• varmaan olet porukan
        varsinainen tiukkapipo kirjoitti:

Kuukautiset on luonnollinen asia kaikille naisille. Päinvastoin, jos niitä ei tulisi, sehän vasta luonnonoikku olisikin. Peräpukamat, ilmavaivat, valkovuodot ym, ovat äärimmäisen luonnollisia asioita. Aborttikin tehdään joka viidennelle jossain vaiheessa elämää. Kyllä on häveliästä porukkaa.

puheliain tyyliin: "ai vitsi kun mulla on noi peräpukamat, saaterin isot pallukat ja verta vuotaa eikä paskalle uskalla mennä.

Ja pierettää niin pirusti nytkin tässä kahvipöydässä, ei kai kukaan pahastu, jos multa pääsee ihan luonnollinen suolikaasu purkaus kesken kaiken, kun en jaksa pidätellä.

Onko teillä muuten kellään yhtä pahanhajuista valkovuotoo kun mulla, ei miestäkään enää petipuuhat kiinnosta, kun valittaa hajusta vaikka ihan luonnollistahan se on...hei mihin te nyt meette,
        mulla olis vielä asiaa noista mun visvasyylistä, mistä lie nekin olen saanut.
        Mies sanoo ettei ole käynyt vieraissa, mutta mulla taisi lipsahtaa yhden ainoon kerran sellasen vähän epäsiistin hepun kanssa...kondoomia kyllä käytetiin, olisihan täysin edesvastuutonta olla käyttämättä ja tulla raskaaksi.
        Mistä lie sitten tarttunut...suihin otin kyllä. mutta ei kai se sitä kautta ole mahdollista...

Harmi kun näin luonnollisista asioista puhuu ja ketään ei kiinnosta."

• satuapa
        varmaan olet porukan kirjoitti:

puheliain tyyliin: "ai vitsi kun mulla on noi peräpukamat, saaterin isot pallukat ja verta vuotaa eikä paskalle uskalla mennä.

Ja pierettää niin pirusti nytkin tässä kahvipöydässä, ei kai kukaan pahastu, jos multa pääsee ihan luonnollinen suolikaasu purkaus kesken kaiken, kun en jaksa pidätellä.

Onko teillä muuten kellään yhtä pahanhajuista valkovuotoo kun mulla, ei miestäkään enää petipuuhat kiinnosta, kun valittaa hajusta vaikka ihan luonnollistahan se on...hei mihin te nyt meette,
        Mies sanoo ettei ole käynyt vieraissa, mutta mulla taisi lipsahtaa yhden ainoon kerran sellasen vähän epäsiistin hepun kanssa...kondoomia kyllä käytetiin, olisihan täysin edesvastuutonta olla käyttämättä ja tulla raskaaksi.
        Mistä lie sitten tarttunut...suihin otin kyllä. mutta ei kai se sitä kautta ole mahdollista...

ja tuon "kun kuljen kaupungilla ilman lapsia" viestien takia toivon, että tämä keskustelunavaus pysyy täällä :D

Järkyttävää, mutta tuon kaltaista puhetta olen joskus kuullut julkisessa kulkuvälineessä, kun joku puhui kännykkään :D

• noista

intiimivaivoistaan kertoo niin ei siinä tarvi pelätä kenenkään alkavan väittää että jollekin toiselle olisi moraalista vääryyttää tehty..

• päivän makeimmista

nauruista =D =D

• siinä niille
        noista kirjoitti:

intiimivaivoistaan kertoo niin ei siinä tarvi pelätä kenenkään alkavan väittää että jollekin toiselle olisi moraalista vääryyttää tehty..

läsnäolijoille tehdään helvetin rankkaa moraalista vääryyttä :D Oikeesti, ei kukaan puhu alapään asioistaan kenelle sattuu.

• naiset sitten

salaavat raskautensa sen ensikolmanneksella jopa lähisuvultaan? Eikös raskauskin ole aika tavanomainen tila ja sen hoito verovaroin tuettua toimintaa?

• ymmärrettävää.

En itsekään kertoisi aikoihin, parempi vasta sitten kun suurin keskenmenovaara on ohitettu. Ikävältä tuntuisi joutua kertomaan suru-uutisia heti iloisten perään..

• keskenmenovaaran
        ymmärrettävää. kirjoitti:

En itsekään kertoisi aikoihin, parempi vasta sitten kun suurin keskenmenovaara on ohitettu. Ikävältä tuntuisi joutua kertomaan suru-uutisia heti iloisten perään..

takia suurin osa naisista ei kerro raskaudesta. Miksi ei, jos abortista kerran pitäisi kaikille kertoa? Jos keskenmeno on liian intiimi ja surullinen asia kerrottavaksi, niin miksei aborttikin ole sitä? Eikös keskenmenot kuitenkin lukumääriensä perusteella ole vielä tavallisempia kuin abortit ja eikös niiden aiheuttamat lääkärihoidot ole ihan samalla tavoin verovaroin tuettuja kuin aborttienkin??

Alkuperäisen kysymys on täysin älytön, ja juuri tämä pointti osoittaa sen. Yksinkertaisesti ihmisillä on intiimejä yksityisasioita, joita ei halua levitellä pitkin kylää tai edes pitkin sukua. Se, että ei yksityisasioistaan halua kaikille kertoa ei tarkoita automaattisesti sitä, että pitäisi ko. asiaa pahana tai vääränä. Se tarkoittaa sitä, että pitää sitä vain liian henkilökohtaisena muille kuin asianosaisille kerrottavaksi.

• 1977
        ymmärrettävää. kirjoitti:

Keskenmeno ensimmäisen kolmanneksen aikanahan on täysin luonnollista. Miksi siis salaisit?

• pieneen rusina-aivo
        1977 kirjoitti:

Keskenmeno ensimmäisen kolmanneksen aikanahan on täysin luonnollista. Miksi siis salaisit?

päähäsi mahtua sellainen juttu, että keskenmeno voi olla naiselle niin kipeä paikka, ettei siitä paljon halua puhua, varsinkaan kaltaisellesi peräpukamalle?

• pieneen rusina-aivopäähän
        pieneen rusina-aivo kirjoitti:

päähäsi mahtua sellainen juttu, että keskenmeno voi olla naiselle niin kipeä paikka, ettei siitä paljon halua puhua, varsinkaan kaltaisellesi peräpukamalle?

siten mitenkään mahdu se, että aborttikin voi olla naiselle niin herkkä ja vaikea asia, ettei siitä paljon halua puhua, varsinkaan sinun kaltaisellesi typerykselle?

Oletko oikeasti niin aivoton, ettet muka tajunnut 1977:n pointtia??

• 1977
        pieneen rusina-aivo kirjoitti:

Onko tämä nyt sitä "aivottomuutta" mitä aletaan syytää, kun paikat menevät liian kiperäksi? Kyky keskusteluun menee?

Mitenkäs nyt sinä? Tämähän piti olla vain aborttioikeuden puolustajien oire?

• 1977
        pieneen rusina-aivopäähän kirjoitti:

siten mitenkään mahdu se, että aborttikin voi olla naiselle niin herkkä ja vaikea asia, ettei siitä paljon halua puhua, varsinkaan sinun kaltaisellesi typerykselle?

Oletko oikeasti niin aivoton, ettet muka tajunnut 1977:n pointtia??

Se on vain kuulema jotain sellaista sälää, jolla peitetään se, että nyt ollaan kiperässä tilanteessa.

Eli jotenkin yritetään vielä pelastaa tilannetta...

Eiköhän hän kuitenkin tajunnut poinitn: keskenmeno on yhtä luonnollista ja tottahan siitä mielikseen puhuu kaikille vastaantuleville. Noh, on se ehkä vähän kipeä, mutta silloinhan ihmisen varsinkin on hyvä puhua siitä ihan jokaisen kanssa, niin saa terapioitua itseään...

• itse....

abortista sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa juttelen muistakin henkilökohtaisista asioista, ns. "naisten jutuista". Äitini, ystävieni ja naispuolisten kollegojen kanssa tulee juteltua gynekologisista ongelmista, raskauksista, synnytyksistä, aborteista tai naisten taudeista. Heidän kanssaan abortista on luonteva puhua. Myös mieheni kanssa puhun näistä asioista tietyssä määrin. Pidän hänet ajan tasalla asioissa, esim. ehkäisyyn tai terveydentilaani liittyen, mutta en rasita hänen putkiaivojaan yksityiskohdilla joita hän ei ymmärrä :D

Toisin sanoen puhun abortistani kaikkien sellaisten kanssa, joiden kanssa puhun ehkäisystäkin, tai hiivatulehduksesta tai lantionpohjalihasten treenaamisesta. Harvemmin nämä aiheet tulevat puheeksi tuntemattomien tai puolituntemattomien kanssa, mutta jos he aiheesta juttua aloittavat niin tietyin varauksin olen mukana :)

• miksi salaatte

raskautenne? Kertokaa heti, kun itsekin tiedätte. Jos menee kesken niin voi voi, kertokaa sekin. Kyllä sitten abortistakin voi puhua. Ihana sama mitä aulan sihteeri miettii minun abortistani tai raskaudestani, se ei sille kuulu ja jos kuuluu, aivan sama!

• niistä
        miksi salaatte kirjoitti:

raskautenne? Kertokaa heti, kun itsekin tiedätte. Jos menee kesken niin voi voi, kertokaa sekin. Kyllä sitten abortistakin voi puhua. Ihana sama mitä aulan sihteeri miettii minun abortistani tai raskaudestani, se ei sille kuulu ja jos kuuluu, aivan sama!

sun peräpukamista ja valkovuodostakin, kerro joka ikinen asia, mitä normaalit ihmiset puhuvat läheistensä kanssa.

• yksityisasioitani

ulkopuolisille kuten et varmaan sinäkään.

• ...

Eiköhän se abortti ole jokaisen oma yksityisasia, ihan niinkuin kaikki muutkin henkilökohtaiset asiat. Kukaan tuskin niitä omia henkilökohtaisia asiota levittelee jokaisen tietoon, ja mielestäni myös abortti kuuluu niihin henkilökohtaisiin asiohin. En ihan ymmärrä pointtiasi, minkä takia pitäisi omia asioitaan lärpätellä muille, tai varsinkaan niille joille ne ei kuuluu/ halua kertoa?

Ja sitten vielä, että jos omasta abortista ei halua kertoa kenelläkään, se tuskin joka tilanteessa on juuri sitä salailua, vaan sitä että haluaa pitää OMAT ASIAT itsellään, eikä antaa niitä muiden tietoon.

• moni lapsetonkaan

haluaa selvittää jokaiselle tilannettaan tai kertoa keinohedelmöityksestään.

kaikki ei ole bigbrother tyyppejä jotka haluaa kaiken julki.

• on kuitenkin

jotain mitä ei ole itse valinnut, mikä ei kerro mitään ko. henkilön moraalista, ja voitaisiin paheksua..

• ja siltikään
        on kuitenkin kirjoitti:

jotain mitä ei ole itse valinnut, mikä ei kerro mitään ko. henkilön moraalista, ja voitaisiin paheksua..

useimmat ihmiset eivät jaa peräpukamiaan, virtsankarkailujaan, hiivasieniään ja keskenmenojaan puolituttujen kanssa. He eivät tee niin, koska nämä asiat ovat intiimejä yksityisasioita. Ihan sama abortin suhteen.

En minä ole abortistani jättänyt puolitutuille kertomatta siksi, että pitäisin sitä vääränä tai paheksuttavana tekona. Se on kuitenkin minun intiimi yksityisasiani, jota en halua kaikkien tietävän. Ihan kun en muistakaan intiimeistä yksityisasioistani.

• abortista
        ja siltikään kirjoitti:

useimmat ihmiset eivät jaa peräpukamiaan, virtsankarkailujaan, hiivasieniään ja keskenmenojaan puolituttujen kanssa. He eivät tee niin, koska nämä asiat ovat intiimejä yksityisasioita. Ihan sama abortin suhteen.

En minä ole abortistani jättänyt puolitutuille kertomatta siksi, että pitäisin sitä vääränä tai paheksuttavana tekona. Se on kuitenkin minun intiimi yksityisasiani, jota en halua kaikkien tietävän. Ihan kun en muistakaan intiimeistä yksityisasioistani.

tarvisi kuin ohimennen todeta että on tehny sen, ei mitään yksityiskohtia tms. JOS se kerran on niin "normaali" ja "yleisesti hyväksytty" juttu kun väitetään...

• satuapa
        abortista kirjoitti:

tarvisi kuin ohimennen todeta että on tehny sen, ei mitään yksityiskohtia tms. JOS se kerran on niin "normaali" ja "yleisesti hyväksytty" juttu kun väitetään...

miksi tarvisi sanoa puolitutuille mitään abortista?

Onko sinulla pakkomielle kertoa jokaiselle puolitutulle, jos jalkovälissäsi on ikävä kutina? Tai jos miehelläsi ei seiso? Sehän on ihan luonnollista. Toteatko "kuin ohimennen" siitä kaikille, joihin törmäät?

• ??????????
        abortista kirjoitti:

Eihän peräpukamista, virtsankarkailusta, hiivasienestä tai keskenmenostakaan tarvitsisi kuin ohimennen mainita ilman mitään sen suurempia yksityiskohtia. Eikös nekin ole ihan normaaleja juttuja??

Miksi ihmeessä suurin osa ihmisistä ei silti puolitutuille kerro edes ohimennen kivuliaista peräpukamistaan, kutisevasta hiivastaan tai elämää haittaavasta virtsankarkailustaan? Eihän niitä yksityiskohtia tarvitsisi kuitenkaan kertoa. Eihän tarvitsisi kertoa, että kuinka kivuliaat ne pukamat ovat, kuinka paljon kutisee tai missä määrin elämää virtsankarkailu haittaa. Miksi ihmiset eivät sitten puolitutuille mainitse edes yleisluontoisesti, että voi voi kun näitä peräpukamia kivistää tai taaspas mulla lirahti lusikallinen pissiä housuun??

Miksi suurin osa naisista ei kerro keskenmenostaan puolitutuille? Eikös sekin ole jopa aborttia normaalimpi, luonnollisempi ja yleisesti hyväksytympi asia? Miksi ihmeessä naiset eivät kerro kaupan kassatytölle tai entisen naapurin kissan kaimalle kadun kulmassa että saimpas keskenmenon tossa pari viikkoa sitten??

Siis ihmetteletkö sinä tosissasi, miksi ihmiset eivät yleensä julista intiimejä yksityisasioitaan pitkin kyliä?? Vai oletko vain trolli?

• miiilia
        ja siltikään kirjoitti:

samanlainen on hyvin harva jolle avaudun asioistani ja osan asioistani jätän ihan itselleni ne intiimimmät...en kaipaa sitä että tilitän jollekin ja en aina kyllä ymmärrä naisia jotka tilittää kaiken asiansa toisille myötätuntoa tai terapiaa hakien ..se on välillä rasittavaa.

Ja itse olen hyvin empaattinen joten en halua sotkeutua toisten ongelmiin varsinkin kun itselläkin on kaikenlaista..terapiat on sitä varten ystäviään ei pidä hyväksikäyttää...
        .
        pahin oli tuttuni erotilanne samaan aikaan kun läheiseni kuoli..autin hänen eroaan ja surin läheistäni mutta hän puolestaan oli kylmä ihminen ja ei ymmärtänyt ettei ole soveliasta tulla surutaloon puhumaan erosta. hän ei tukenut minua laisinkaan asiassa..ja aattelin sen jälkeen että en auta kuin todellisia ystäviä jotka tukevat myös minua ja ymmärtävät minua.

koen että jos avaudun väärälle henkilölle he käyttävät minun huonoa tilannetta hyväksi eikä ymmärrä jos sen joskus taakseni jätän tai en halua säälittelyä ja jos avaudun sellaiselle josta todella välitän ja hän minusta en halua häntä rasittaa

ja lopuksi en kaipaa tilitystä tämän asian tiimoilta...olen sen asian jo käsitellyt puolisoni kanssa ja itse sekä hiukan myös täällä ja toivottavasti olen auttanut myös joitakin toistakin näiden ilkeiden puheiden välissä täällä.

• tietää onko
        abortista kirjoitti:

joku tehnyt abortin? Haluatko tietää myös toisten keskenmenoista, lapsettomuudesta, syövästä, lapsen kuolemasta vammaisena, verotiedot..en ymmärrä miksi ..?

seiska lehdet on mielestäni tätä varten.

• siksi,
        tietää onko kirjoitti:

joku tehnyt abortin? Haluatko tietää myös toisten keskenmenoista, lapsettomuudesta, syövästä, lapsen kuolemasta vammaisena, verotiedot..en ymmärrä miksi ..?

seiska lehdet on mielestäni tätä varten.

että tuollaisesta valitusta teosta (ei siis sairaudesta) voi päätellä aika paljon toisen moraalista, jäätävän kylmästä luonteesta jne. Esim. en haluaisi antaa lastani hoitoon sellaiseen kykenevälle henkilölle, enkä muutenkaan luottaisi niin paljoa kuin sellaiseen joka pitää aborttia vääränä eikä niin voisi tehdä.

• juuri mitään
        siksi, kirjoitti:

että tuollaisesta valitusta teosta (ei siis sairaudesta) voi päätellä aika paljon toisen moraalista, jäätävän kylmästä luonteesta jne. Esim. en haluaisi antaa lastani hoitoon sellaiseen kykenevälle henkilölle, enkä muutenkaan luottaisi niin paljoa kuin sellaiseen joka pitää aborttia vääränä eikä niin voisi tehdä.

ei ihmisen moraalista tai luonteen kylmyydestä voi sen perusteella päätellä, onko tämä tehnyt abortin. Sen sijaan se, että pitää pelkästään abortin takia toista moraalittomana ja luonteeltaan jäätävän kylmänä, kertoo kyllä erittäin moraalisesti köyhästä, itsekeskeisestä ja tuomitsevasta luonteesta.

Luultavasti suurin osa abortin tekijöistä on luonteeltaan empaattisempia ja ymmärtäväisempiä kuin sinä, joten ole huoleti.

• satuapa
        siksi, kirjoitti:

tapauksessa kerrot sitten itsestäsi nuo asiat "varoituksena" kaikille vastaantulijoille.

Tuollainen asenne/valitut teot on nimittäin paljon huolestuttavampi ilmiö muille kanssakulkijoille kuin jonkun itselleen tekemä abortti. "Ystäväsi" todellakin tarvitsevat varoituksen moraalistasi.

• ihmettelet
        siksi, kirjoitti:

ettei kukaan kerro sinulle mitään..

ja ehkä lapsesi on muuten ollut minulla hoidossa olen lastentarhatyöntekijä. :)

• vain.
        juuri mitään kirjoitti:

ei ihmisen moraalista tai luonteen kylmyydestä voi sen perusteella päätellä, onko tämä tehnyt abortin. Sen sijaan se, että pitää pelkästään abortin takia toista moraalittomana ja luonteeltaan jäätävän kylmänä, kertoo kyllä erittäin moraalisesti köyhästä, itsekeskeisestä ja tuomitsevasta luonteesta.

Luultavasti suurin osa abortin tekijöistä on luonteeltaan empaattisempia ja ymmärtäväisempiä kuin sinä, joten ole huoleti.

Ei oikein vakuuta kun teot puhuu muuta.

• tavoin
        satuapa kirjoitti:

tapauksessa kerrot sitten itsestäsi nuo asiat "varoituksena" kaikille vastaantulijoille.

Tuollainen asenne/valitut teot on nimittäin paljon huolestuttavampi ilmiö muille kanssakulkijoille kuin jonkun itselleen tekemä abortti. "Ystäväsi" todellakin tarvitsevat varoituksen moraalistasi.

minun moraalini voisi olla kellekään vaaraksi?
        Toista se on jos "itselleen" tehdyt teot on koituneet jonkun toisen kuolemaksi..

• pelottavaa..
        ihmettelet kirjoitti:

ettei kukaan kerro sinulle mitään..

ja ehkä lapsesi on muuten ollut minulla hoidossa olen lastentarhatyöntekijä. :)

abortoijia ei pitäisi päästää tekemisiin lasten kanssa, ihan kuin karsitaan pois seksuaalirikollisetkin sellasista töistä. Kyse on kuitenkin puolustuskyvyttömään lapseen kodistuneesta moraalirikoksesta.
        Ei sen abortoijan välttämättä tarvitsekaan kertoa, saatan kuulla niistä muita teitä, tai sitten olen töissä sellaisessa paikassa jossa saan käsiini ihmisistä kaikenlaisia tietoja...

• nyt se selvisi
        pelottavaa.. kirjoitti:

abortoijia ei pitäisi päästää tekemisiin lasten kanssa, ihan kuin karsitaan pois seksuaalirikollisetkin sellasista töistä. Kyse on kuitenkin puolustuskyvyttömään lapseen kodistuneesta moraalirikoksesta.
        Ei sen abortoijan välttämättä tarvitsekaan kertoa, saatan kuulla niistä muita teitä, tai sitten olen töissä sellaisessa paikassa jossa saan käsiini ihmisistä kaikenlaisia tietoja...

sinä harrastat ihmisten kyttäämistä oikein työn puolesta, ettet edes häpeä, kaltaisiasi ei saisi päästää muihin kuin lapiohommiin.

Ja niihinkin tiukan psykologisen testauksen kautta, sillä jotain sinussa on vialla ja pahasti.

• sitten pitänyt
        pelottavaa.. kirjoitti:

kuolla?? Lääkäri sanoi että parempi keskeyttää että henkeni on liian vaarallisessa tilassa jos jatkan raskautta.. ja enkö sitten olisi saanut enään toipimusajan jälkeen mennä töihin??

• päätellä
        siksi, kirjoitti:

yhtään mitään.

Suurin osa abortin hyväksyjistä nimenomaan erottaa alkion ja lapsen kahdeksi eri asiaksi. Ei siis tarvitse pelätä, että abortin tehnyt lastenhoitajasi tappaisi oikeat lapsesi, koska on 'tappanut alkionsakin'.

Missä sfääreissä te vastustajat oikein haahuatte? Voi hyvää päivää...

• se teko puhuu?
        vain. kirjoitti:

Ei oikein vakuuta kun teot puhuu muuta.

Sinähän tuomitset edes välittämättä tietää syitä toisen teolle. Olet valmis morkkaamaan toista ihmistä tietämättä miksi hän aborttinsa teki. Jonkun abortti voi kertoa siitäkin, että hän halusi pelastaa oman henkensä ja terveytensä. Sinun tuomitsemisesi ei puolestan kerro muusta kuin omasta ymmärtämätömyydestäsi, haluttomuudestasi yrittääkään ymmärtää ja pahansuovasta halustasi satuttaa toista ihmistä.

Minä esim. antaisin lapseni mieluummin jonkun empattisen ja hyväntahtoisen, vaikka abortin tehnéen ihmisen hoitoon kuin sinunkaltaisesi pahantahtoisen tuomitsijan hoitoon.

• minä..
        tavoin kirjoitti:

Toista se on jos "itselleen" tehdyt teot on koituneet jonkun toisen kuolemaksi..

en haluaisi ystäväpiiriini abotinvastustajaa, niin huonon kuvan olen teistä saanut. Kertonee moraalinne alhaisuudesta erittäin paljon, että haluatte pakottaa alaikäisiä ja raiskattuja synnyttämään väkisin. jne. Ja että luonteenne kylmyytenne vuoksi ette auta syntyneitä lapsia, vaikka suuri osa huonovointisimmista ihmisistä on köyhyydessä eläviä lapsia. Ja sitten kannatte huolta alkioista, joilla ei ole persoonaa, eikä tunne-elämää verrattuna todellisiin kärsiviin lapsiin.

Minusta abortin vastustajien kannattaisi pitää mölyt mahassaan, sillä suurin osa halveksii moraalianne.

• ole sanonut
        tavoin kirjoitti:

että sinun moraalisi olisi suorastaan vaaraksi kenellekään. Mutta esim. ystäväsi ja läheisesi kyllä ansaitsevat tietää itsekeskeisistä ja pahantahtoisista moraalisista käsityksistäsi ennen kuin uskoutuvat sinulle iloineen ja suruineen. Yleensä ihminen kaipaa ystävältään ymmärrystä enemmän kuin tuomiota. Sinun moralikäsityksiesi mukaan parempi on tuomita edes yrittämättä ymmärtää.

• niin...
        se teko puhuu? kirjoitti:

Sinähän tuomitset edes välittämättä tietää syitä toisen teolle. Olet valmis morkkaamaan toista ihmistä tietämättä miksi hän aborttinsa teki. Jonkun abortti voi kertoa siitäkin, että hän halusi pelastaa oman henkensä ja terveytensä. Sinun tuomitsemisesi ei puolestan kerro muusta kuin omasta ymmärtämätömyydestäsi, haluttomuudestasi yrittääkään ymmärtää ja pahansuovasta halustasi satuttaa toista ihmistä.

Minä esim. antaisin lapseni mieluummin jonkun empattisen ja hyväntahtoisen, vaikka abortin tehnéen ihmisen hoitoon kuin sinunkaltaisesi pahantahtoisen tuomitsijan hoitoon.

vakavista syistä tehtyä aborttia ei olekaan tarvetta salailla, eihän mitään muuta olisikaan voinut tehdä.

"Sinun tuomitsemisesi ei puolestan kerro muusta kuin omasta ymmärtämätömyydestäsi, haluttomuudestasi yrittääkään ymmärtää ja pahansuovasta halustasi satuttaa toista ihmistä.

Minä esim. antaisin lapseni mieluummin jonkun empattisen ja hyväntahtoisen, vaikka abortin tehnéen ihmisen hoitoon kuin sinunkaltaisesi pahantahtoisen tuomitsijan hoitoon."

Ja missä se empatia nyt kukoistaa? Et ole itse yhtään parempi...

• tiedät..
        minä.. kirjoitti:

en haluaisi ystäväpiiriini abotinvastustajaa, niin huonon kuvan olen teistä saanut. Kertonee moraalinne alhaisuudesta erittäin paljon, että haluatte pakottaa alaikäisiä ja raiskattuja synnyttämään väkisin. jne. Ja että luonteenne kylmyytenne vuoksi ette auta syntyneitä lapsia, vaikka suuri osa huonovointisimmista ihmisistä on köyhyydessä eläviä lapsia. Ja sitten kannatte huolta alkioista, joilla ei ole persoonaa, eikä tunne-elämää verrattuna todellisiin kärsiviin lapsiin.

Minusta abortin vastustajien kannattaisi pitää mölyt mahassaan, sillä suurin osa halveksii moraalianne.

vaikka enin osa ns.ystäväpiiristäsi olisikin vastustajia? Katsos emme vain viitsi sanoa päin naamaa sen tehneille mitä siitä oikeasti useimmat ajattelee..

• sinä ole
        pelottavaa.. kirjoitti:

edes töissä missään :D

• kyllä
        ole sanonut kirjoitti:

että sinun moraalisi olisi suorastaan vaaraksi kenellekään. Mutta esim. ystäväsi ja läheisesi kyllä ansaitsevat tietää itsekeskeisistä ja pahantahtoisista moraalisista käsityksistäsi ennen kuin uskoutuvat sinulle iloineen ja suruineen. Yleensä ihminen kaipaa ystävältään ymmärrystä enemmän kuin tuomiota. Sinun moralikäsityksiesi mukaan parempi on tuomita edes yrittämättä ymmärtää.

mielipiteeni abortista. Ja ovat muuten samaa mieltä ja uskoutuvat edelleen.

• olisi..
        sinä ole kirjoitti:

edes töissä missään :D

tällä hetkellä, niin voin sanoa että olen ollut ja saatanpa jatkossakin mennä.

• koska tietää
        päätellä kirjoitti:

yhtään mitään.

Suurin osa abortin hyväksyjistä nimenomaan erottaa alkion ja lapsen kahdeksi eri asiaksi. Ei siis tarvitse pelätä, että abortin tehnyt lastenhoitajasi tappaisi oikeat lapsesi, koska on 'tappanut alkionsakin'.

että siitä joutuu sitten vankilaankin, ja muutenkin saattaa kohdella näennäisen hyvin koska haluaa pitää työnsä. Sellaisen lähettyvillä lapsi vaan saattaa saada vääriä/kalmankylmiä vaikutteita.

• jo todettu,,
        päätellä kirjoitti:

yhtään mitään.

en voi luottaa sellaiseen muissakaan asioissa.. se vaan tuntuu jotenkin kieroutuneelta vastuustaan luistajalta.

• aborttihirviö
        jo todettu,, kirjoitti:

en voi luottaa sellaiseen muissakaan asioissa.. se vaan tuntuu jotenkin kieroutuneelta vastuustaan luistajalta.

minä olen se, jolle nuorena tehtiin abortti; sittemmin toimin perhepäivähoitajana useita vuosia ja lapset ainakin tykkäsivät ja useinmiten vanhemmatkin.

Senkin jälkeen olen työskennellyt lasten parissa eikä ole tullut vaikutelmaa, että jollain olisi mennyt kylmiä väreitä pitkin selkää, päinvastoin, tosi mukaviin ihmisiin olen tutustunut.

Sinä taidat olla kauniisti sanottuna vähän pimpelipompeli.

• minäkin....
        aborttihirviö kirjoitti:

minä olen se, jolle nuorena tehtiin abortti; sittemmin toimin perhepäivähoitajana useita vuosia ja lapset ainakin tykkäsivät ja useinmiten vanhemmatkin.

Senkin jälkeen olen työskennellyt lasten parissa eikä ole tullut vaikutelmaa, että jollain olisi mennyt kylmiä väreitä pitkin selkää, päinvastoin, tosi mukaviin ihmisiin olen tutustunut.

hoidan lapsia ja olen myös hyvin suosittu lasten parissa..omituista miten lapset voivat pitää tälläisestä "hirviöstä" mutta kävelin kerran lapsen kanssa kotimatkan kädestä pitäen koska pelkäsi ja menin siihen suuntaan niin sanoi sitten naama totisena että sä oot hyvä ihminen heh lapsen suusta totuus ja mieltä kyllä lämmitti tuo ;)

..emme me taida olla niin pahoja kuin haluat uskoa. :)

• sitä salaamista?
        niin... kirjoitti:

vakavista syistä tehtyä aborttia ei olekaan tarvetta salailla, eihän mitään muuta olisikaan voinut tehdä.

"Sinun tuomitsemisesi ei puolestan kerro muusta kuin omasta ymmärtämätömyydestäsi, haluttomuudestasi yrittääkään ymmärtää ja pahansuovasta halustasi satuttaa toista ihmistä.

Minä esim. antaisin lapseni mieluummin jonkun empattisen ja hyväntahtoisen, vaikka abortin tehnéen ihmisen hoitoon kuin sinunkaltaisesi pahantahtoisen tuomitsijan hoitoon."

Ja missä se empatia nyt kukoistaa? Et ole itse yhtään parempi...

"vakavista syistä tehtyä aborttia ei olekaan tarvetta salailla, eihän mitään muuta olisikaan voinut tehdä."

Kuitenkaan vakavista syistäkään abortin tehneet eivät juoksentele pitkin kyliä aborttiaan julistamassa. Hekin kertovat siitä niille kaikkein läheisimmille ihmisille joihin luottavat. Ihan niin kuin muutkin abortin tehneet, ihan niin kuin keskenmenon kokeneet. Joten kerrohan nyt, että mikä sitä abortin salaamista oikein on? Ketkä aborttian oikein erikoisesti salailevat??

"Ja missä se empatia nyt kukoistaa? Et ole itse yhtään parempi... "

En ole väittänyt olevani itse muita parempi. Siksi en perusteetta ja syitä kyselemättä voi ketään tuomitakaan. Sinähän se omahyväisesti taidat itseäsi muita ihmisiä parempana pitää, kun niin loukkavia oletuksia olet valmis tekemään, vaikket ihmisistä yhtikäs mitään tiedä.

Ja mitä empatiaan tulee, niin ei se ainakaan sinun kirjoituksissasi kukoista. Pahaahan sinä ihan selvästi täysin tuntemattomille haluat. Vai hyvälläkö sinä muka julistat epäkelvoiksi ihmiset vaikket edes ole keskustellut heidän kanssan mitään??

• ystäväsi senkin
        kyllä kirjoitti:

mielipiteeni abortista. Ja ovat muuten samaa mieltä ja uskoutuvat edelleen.

että jos he joskus tekevät jotain mistä sinä et pidä, sinä tuomitset heidät suinpäin syitä kyselemättä ja julistat heidät huonoiksi ihmisiksi selityksiä kuuntelematta??

• pahaa
        sitä salaamista? kirjoitti:

"vakavista syistä tehtyä aborttia ei olekaan tarvetta salailla, eihän mitään muuta olisikaan voinut tehdä."

Kuitenkaan vakavista syistäkään abortin tehneet eivät juoksentele pitkin kyliä aborttiaan julistamassa. Hekin kertovat siitä niille kaikkein läheisimmille ihmisille joihin luottavat. Ihan niin kuin muutkin abortin tehneet, ihan niin kuin keskenmenon kokeneet. Joten kerrohan nyt, että mikä sitä abortin salaamista oikein on? Ketkä aborttian oikein erikoisesti salailevat??

"Ja missä se empatia nyt kukoistaa? Et ole itse yhtään parempi... "

En ole väittänyt olevani itse muita parempi. Siksi en perusteetta ja syitä kyselemättä voi ketään tuomitakaan. Sinähän se omahyväisesti taidat itseäsi muita ihmisiä parempana pitää, kun niin loukkavia oletuksia olet valmis tekemään, vaikket ihmisistä yhtikäs mitään tiedä.

Ja mitä empatiaan tulee, niin ei se ainakaan sinun kirjoituksissasi kukoista. Pahaahan sinä ihan selvästi täysin tuntemattomille haluat. Vai hyvälläkö sinä muka julistat epäkelvoiksi ihmiset vaikket edes ole keskustellut heidän kanssan mitään??

nyt olen halunnu sillä jos totean että useemmin halutaan salata ja hävetään mukavuusabortteja kuin hengenhädässä tehtyjä?

Tottakai olen parempi ihminen koska en tappaisi lastani mukavuudenhalusta :)

• nyt tietää
        ystäväsi senkin kirjoitti:

että jos he joskus tekevät jotain mistä sinä et pidä, sinä tuomitset heidät suinpäin syitä kyselemättä ja julistat heidät huonoiksi ihmisiksi selityksiä kuuntelematta??

jos tietää mielipiteenikin? Ja mistähän päättelet etten kuunetele selityksiä/syitä?

• kun ei
        aborttihirviö kirjoitti:

varmaan tienny mitä olit tehny omalles...? Pidähän töissä kulissit pystyssä.

• niin kauan
        minäkin.... kirjoitti:

hoidan lapsia ja olen myös hyvin suosittu lasten parissa..omituista miten lapset voivat pitää tälläisestä "hirviöstä" mutta kävelin kerran lapsen kanssa kotimatkan kädestä pitäen koska pelkäsi ja menin siihen suuntaan niin sanoi sitten naama totisena että sä oot hyvä ihminen heh lapsen suusta totuus ja mieltä kyllä lämmitti tuo ;)

..emme me taida olla niin pahoja kuin haluat uskoa. :)

kun ei tiedä teostas..

• aborttihirviö
        niin kauan kirjoitti:

kun ei tiedä teostas..

ai että se pitäisi jokaiselle hoitamalleni lapsellekin kertoa?

Ja mitäs jos se ei vaikuttaisi mitenkään, olisit raivosta revetä varmaankin.

Kumpikohan meistä se hirviö oikeastaan on?

• sanottavaa
        kun ei kirjoitti:

varmaan tienny mitä olit tehny omalles...? Pidähän töissä kulissit pystyssä.

tätä en usein sano, koska yritän ymmärtää eri mielipiteitä, mutta sinun täytyy olla jollain tavalla sairas ja pakkomielteinen.
        Säälin sinua.

• lapsi halunnut
        niin kauan kirjoitti:

kun ei tiedä teostas..

että minun olisi pitänyt kuolla koska terveyteni oli vaarassa raskauden vuoksi..tuskin?

olisiko hän käsittänyt asian jos olisin sanonut että minulla oli tilanne etten voinutkaan saada lasta..ehkä.. lapsi oli hyvin empaattinen ja luotti minun arvioihini mutta kuitenkin minusta liian pieni tietämään aikuisten asioita. Ja niin taidat olla sinäkin vielä ikääsi en tiedä mutta joskus kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin tuomitsee. :(

• ei ole
        sanottavaa kirjoitti:

tätä en usein sano, koska yritän ymmärtää eri mielipiteitä, mutta sinun täytyy olla jollain tavalla sairas ja pakkomielteinen.
        Säälin sinua.

kaikki selvästi kunnossa..joten on varmaan paras jättää hänet omaan erinomaisuuteensa. Tosin puolestani minä en antaisi noin ahdasmielisen hoitaa omia lapsiani en edes tuttujeni. Seuraavaksi se menee varmaan koirapalstalle moittimaan koiran kakoista ja kasvatus palstalle mikkosta moittimaan ;)

• sellaiset
        lapsi halunnut kirjoitti:

että minun olisi pitänyt kuolla koska terveyteni oli vaarassa raskauden vuoksi..tuskin?

olisiko hän käsittänyt asian jos olisin sanonut että minulla oli tilanne etten voinutkaan saada lasta..ehkä.. lapsi oli hyvin empaattinen ja luotti minun arvioihini mutta kuitenkin minusta liian pieni tietämään aikuisten asioita. Ja niin taidat olla sinäkin vielä ikääsi en tiedä mutta joskus kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin tuomitsee. :(

erikoisvakavat syyt mainitaan erikseen, koska muuten oletetaan että syyt kuuluu niihin 97%iin mukavuudentavoittelua.

• ja mikä
        sellaiset kirjoitti:

erikoisvakavat syyt mainitaan erikseen, koska muuten oletetaan että syyt kuuluu niihin 97%iin mukavuudentavoittelua.

hemmetin mukavuustavoittelu..mukavus on kaukana kuule jos on kohdun ulkopuolinen raskaus, tai miettii vammaisen lapsen tilannetta, on tullut raiskatuksi tai on liian nuori saamaan lapsia..täällä haukutaan murhaajiksi abortin tehneet eikä ole kertaakaan sanottu että olette murhaajia paitsi sinä ja sinä..arvaa miltä tuo tuntuu- pahalta!

voi että laittaa suututtamaan tuollainen..ja mistä tulee97%..***

• kuuntele
        nyt tietää kirjoitti:

jos tietää mielipiteenikin? Ja mistähän päättelet etten kuunetele selityksiä/syitä?

selityksiä ja syitä abortin tekijöidenkään kohdalla! Mitn siis kuuntelisit kenenkään muunkaan kohdalla?? Johan sinä olet tuominnut tunnekylmiksi ja täysin kelvottomiksi ihmiset joista et mitään tiedä. Et ole ennen tuomiosi julistamista ollut kiinnostunut kekustelemaan ja kuuntelemaan abortin tekijöiden syitä. Olet tuominnut yleisellä tuomiollasi KAIKKI abortin tehneet syistä välittämättä. Jokaikinen heistä on sinun mielestäsi paha ihminen, myös ne jotka tekivät abortin oman henkensä pelastaakseen.

Ihminen joka kuuntelee toista ihmistä ennenkuin tuomitsee, ei kirjoita kuten sinä. Sinun omat kirjoituksesi osoittavat täysin selvästi sen, että sinua ei kiinnosta kuulla muuta kuin omaa tekopyhää tuomionjulistustasi.

• pahaa haluat???
        pahaa kirjoitti:

nyt olen halunnu sillä jos totean että useemmin halutaan salata ja hävetään mukavuusabortteja kuin hengenhädässä tehtyjä?

Tottakai olen parempi ihminen koska en tappaisi lastani mukavuudenhalusta :)

Ai ihan vaan hyvällä ja vilpitöntä hyvää tahtoasi sinä solvaat ihmisiä joita et tunne mitenkään??
        Voi voi. Normaalit ihmiset eivät morkkaa tuntemattomia ihmisiä ja muka halua heille vain hyvää.

• erikoisvakavat
        sellaiset kirjoitti:

syyt minitan erikseen?? Siis missä yhteydessä? Mitä oikein tarkoitat?

Ja muuten, ethän sinäkään vaivautunut mitään syitä erittelemään ennen tuomiosi julistusta. Sinähän olet sanonut koko ajan että kaikki abortin tekijät ovat pahoja ihmisiä. Miksi sinä nyt yhtäkkiä muiden syistä piittaat? Eiväthän ne syyt sinua liikuttaneet pätkääkään silloin kun tahallasi ja tarkoituksellisesti toisia rupesit haukkumaan.

• tiedättekö motiivit?
        siksi, kirjoitti:

onko äitini sitten kylmä ja kivisydäminen nainen..?hän teki abortin 15-vuotiaana?
        silti hän synnytti meidät muut neljä lastansa,
        2 veljeäni ja isosiskoni?
        ja silti tuosta huolimatta hän on aikanaan ottanut myös ystävättärensä lapset hoitoon kun tämän mies oli alkoholisti ja naisen piti mennä töihin jotta voisi elättää perheensä?
        tai kun isäni sairastui, ja äitini hoiti häntä hamaan loppuun asti.
        siltikin tohdit väittää että hän olisi kylmä ihminen abortin takia?
        kenestäkään ei voi sanoa että on kylmä ihminen ennenkuin todella tuntee ihmisen ja hänen taustansa.
        tuollaisista oletuksista että abortin tehnyt ihminen olisi kylmä ja kauhea ihminen, kertoo vain ennakkoluuloinen mieli.

• on...
        pahaa haluat??? kirjoitti:

Ai ihan vaan hyvällä ja vilpitöntä hyvää tahtoasi sinä solvaat ihmisiä joita et tunne mitenkään??
        Voi voi. Normaalit ihmiset eivät morkkaa tuntemattomia ihmisiä ja muka halua heille vain hyvää.

solvaamista jos sanon etten hyväksy aborttia tietyillä (hepposin) syin?! Joopa joo taas.

• kyllä.
        kuuntele kirjoitti:

selityksiä ja syitä abortin tekijöidenkään kohdalla! Mitn siis kuuntelisit kenenkään muunkaan kohdalla?? Johan sinä olet tuominnut tunnekylmiksi ja täysin kelvottomiksi ihmiset joista et mitään tiedä. Et ole ennen tuomiosi julistamista ollut kiinnostunut kekustelemaan ja kuuntelemaan abortin tekijöiden syitä. Olet tuominnut yleisellä tuomiollasi KAIKKI abortin tehneet syistä välittämättä. Jokaikinen heistä on sinun mielestäsi paha ihminen, myös ne jotka tekivät abortin oman henkensä pelastaakseen.

Ihminen joka kuuntelee toista ihmistä ennenkuin tuomitsee, ei kirjoita kuten sinä. Sinun omat kirjoituksesi osoittavat täysin selvästi sen, että sinua ei kiinnosta kuulla muuta kuin omaa tekopyhää tuomionjulistustasi.

Ja yleensä ne on niitä samoja miljoonasti kuultuja seli-selityksiä.

• edes..?
        ja mikä kirjoitti:

hemmetin mukavuustavoittelu..mukavus on kaukana kuule jos on kohdun ulkopuolinen raskaus, tai miettii vammaisen lapsen tilannetta, on tullut raiskatuksi tai on liian nuori saamaan lapsia..täällä haukutaan murhaajiksi abortin tehneet eikä ole kertaakaan sanottu että olette murhaajia paitsi sinä ja sinä..arvaa miltä tuo tuntuu- pahalta!

voi että laittaa suututtamaan tuollainen..ja mistä tulee97%..***

Mukavuusabortit on eri asia kuin terveyssyiden (n.3% kaikista aborteista).

• hohhoijjaa.
        erikoisvakavat kirjoitti:

syyt minitan erikseen?? Siis missä yhteydessä? Mitä oikein tarkoitat?

Ja muuten, ethän sinäkään vaivautunut mitään syitä erittelemään ennen tuomiosi julistusta. Sinähän olet sanonut koko ajan että kaikki abortin tekijät ovat pahoja ihmisiä. Miksi sinä nyt yhtäkkiä muiden syistä piittaat? Eiväthän ne syyt sinua liikuttaneet pätkääkään silloin kun tahallasi ja tarkoituksellisesti toisia rupesit haukkumaan.

Lue vaikka ylempää. Stakesin tilastoista ne syyt on nähtävissä.
        Ja muuten 90% vastustajistakin hyväksyy vakavien terveyssyiden abortit.

• se vain
        tiedättekö motiivit? kirjoitti:

onko äitini sitten kylmä ja kivisydäminen nainen..?hän teki abortin 15-vuotiaana?
        silti hän synnytti meidät muut neljä lastansa,
        2 veljeäni ja isosiskoni?
        ja silti tuosta huolimatta hän on aikanaan ottanut myös ystävättärensä lapset hoitoon kun tämän mies oli alkoholisti ja naisen piti mennä töihin jotta voisi elättää perheensä?
        tai kun isäni sairastui, ja äitini hoiti häntä hamaan loppuun asti.
        siltikin tohdit väittää että hän olisi kylmä ihminen abortin takia?
        kenestäkään ei voi sanoa että on kylmä ihminen ennenkuin todella tuntee ihmisen ja hänen taustansa.
        tuollaisista oletuksista että abortin tehnyt ihminen olisi kylmä ja kauhea ihminen, kertoo vain ennakkoluuloinen mieli.

kylmempi on kuin sellainen joka ei (hengenvaaraa lukuunottamatta) siihen kykene.

• En kykenisi
        se vain kirjoitti:

kylmempi on kuin sellainen joka ei (hengenvaaraa lukuunottamatta) siihen kykene.

ainoastaan, jos lapsi tai oma terveys olisi vaarassa, voisin ajatella aborttia. Mistä kertoo, että yli 90% aborteista tehdään sosiaalisin syin??
        Itsekkyydestä!

• abortinvastustajilla
        En kykenisi kirjoitti:

ainoastaan, jos lapsi tai oma terveys olisi vaarassa, voisin ajatella aborttia. Mistä kertoo, että yli 90% aborteista tehdään sosiaalisin syin??
        Itsekkyydestä!

tehkää itse lapsi 15-vuotiaana ja jättäkää opinnot kesken ja kasvattakaa lapsi yksin jos sellainen elämä kerran niin hienoa on.

ja te jotka haukutte abortin tekijöitä itsekkäiksi, niin mitäs te sitten olette kun tuntemattomien ihmisten päälle hyökkäätte sanoinenne ja oletuksinenne?te OLETTE ENNAKKOLUULOISIA. yhtä hyvin voisin sanoa näin että se ihminen joka juo viinaa/viiniä/olutta edes kerran viikossa on vastuuntunnoton, tai jos haukkuisin työttömäksi jäänyttä ihmistä pelkuriksi ja työnsyrjijäksi.

miettikää vähän sanomisianne. äidilläni on neljä lasta ja yksi abortti takanaan, ja voin vain sanoa että se abortti ei muuttanut häntä sen inhottavammaksi ja kylmemmäksi. itse asiasssa hän oli perheessään se joka piti huolta veljestään ja kodistaan koulun jälkeen sen aikaa kun vanhemmat olivat töissä. hän auttoi siivoamisessa ja ruoanlaitossa varmaan jopa enemmän kuin nämä abortinvastustajat täällä koskaan, ja heidän perheessään ei ollut mitään pesukonetta vaan vaatteet pestiin KÄSIN.

että mitäpä jos abortinvastustajat menette ja kasvatatte itsellenne selkärankaa ja maalaisjärkeä, sen sijaan että täällä haukutte nimimerkin takaa sellaisia ihmisiä joita te ette edes tunne.

• miten niin
        edes..? kirjoitti:

Mukavuusabortit on eri asia kuin terveyssyiden (n.3% kaikista aborteista).

mukavuusabortti ei sellaista kerta kaikkiaan ole ja se sisältää abortit raiskauksen takia, äidin liian nuoren iän, masennuksen, päihteet, tulevan lapsen vammaisuuden, kaiken !! 0%
        Voi hyvä isä ..ajattele ihminen ajattele mitä suollat suustasi!

• ei selviä
        hohhoijjaa. kirjoitti:

syyt..minulla esim tuulimuna ja silti papereissani on ei toivotun raskauden keskeytys..en ole asiaa korjannut. Tilastot ei aina pidä paikkaansa.

90% vastustajista hyväksyy terveyssyyt..onko tämä joku vastustajien ärjestö vai mistä ihmeestä noita tekaiset?

ja tämä aloittaja ja monet täällä ei mitenkään rajaa näkemyksiään kun aloittavat solvaamisen vai onko täällä ne 10%???

• tiedät
        abortinvastustajilla kirjoitti:

tehkää itse lapsi 15-vuotiaana ja jättäkää opinnot kesken ja kasvattakaa lapsi yksin jos sellainen elämä kerran niin hienoa on.

ja te jotka haukutte abortin tekijöitä itsekkäiksi, niin mitäs te sitten olette kun tuntemattomien ihmisten päälle hyökkäätte sanoinenne ja oletuksinenne?te OLETTE ENNAKKOLUULOISIA. yhtä hyvin voisin sanoa näin että se ihminen joka juo viinaa/viiniä/olutta edes kerran viikossa on vastuuntunnoton, tai jos haukkuisin työttömäksi jäänyttä ihmistä pelkuriksi ja työnsyrjijäksi.

miettikää vähän sanomisianne. äidilläni on neljä lasta ja yksi abortti takanaan, ja voin vain sanoa että se abortti ei muuttanut häntä sen inhottavammaksi ja kylmemmäksi. itse asiasssa hän oli perheessään se joka piti huolta veljestään ja kodistaan koulun jälkeen sen aikaa kun vanhemmat olivat töissä. hän auttoi siivoamisessa ja ruoanlaitossa varmaan jopa enemmän kuin nämä abortinvastustajat täällä koskaan, ja heidän perheessään ei ollut mitään pesukonetta vaan vaatteet pestiin KÄSIN.

että mitäpä jos abortinvastustajat menette ja kasvatatte itsellenne selkärankaa ja maalaisjärkeä, sen sijaan että täällä haukutte nimimerkin takaa sellaisia ihmisiä joita te ette edes tunne.

kuinka lämmin ja kiva se olisi ilamn sitä aborttia?

Olin vain 3 vuotta vanhempi tullessani raskaaksi, en tehtnyt aborttia ja hienosti on pärjätty. Mitään ei ole lapsen takia jäänyt myöhemmin saamatta! Elämä on upeaa ja ennenkaikkea paljon laadukkaampaa ilman loppuiän kalvavaa aborttisyyllisyyttä! Mutta senkun haukut jos se helpottaa, ei liikuta koska olen elämääni ja valintoihini niin tyytyväinen :)

• esim.
        ei selviä kirjoitti:

syyt..minulla esim tuulimuna ja silti papereissani on ei toivotun raskauden keskeytys..en ole asiaa korjannut. Tilastot ei aina pidä paikkaansa.

90% vastustajista hyväksyy terveyssyyt..onko tämä joku vastustajien ärjestö vai mistä ihmeestä noita tekaiset?

ja tämä aloittaja ja monet täällä ei mitenkään rajaa näkemyksiään kun aloittavat solvaamisen vai onko täällä ne 10%???

http://www.kaypahoito.fi/kh/kh_julkaisu.NaytaArtikkeli?p_artikkeli=nak02946

Eli puolet vastustaa ainakin sosiaalisin syin ja koko porukasta 4% ehdottomasti (ei hyväksy edes terveysvaarassa), mikä on niistä vastustavista alle 10%.

• abortinvastustajat
        tiedät.. kirjoitti:

vaikka enin osa ns.ystäväpiiristäsi olisikin vastustajia? Katsos emme vain viitsi sanoa päin naamaa sen tehneille mitä siitä oikeasti useimmat ajattelee..

kaveeraavat abortin tehneiden kanssa?

Enpä ole edes aborttia kokenut, mutta epäilen ettei kaveripiirissäni ole yhtään vastustajaa. Kyllä niistä mielipiteistä pystyy jotain päättelemään.

• aina vaan pahenee...
        koska tietää kirjoitti:

että siitä joutuu sitten vankilaankin, ja muutenkin saattaa kohdella näennäisen hyvin koska haluaa pitää työnsä. Sellaisen lähettyvillä lapsi vaan saattaa saada vääriä/kalmankylmiä vaikutteita.

Oletko kyllä varsinainen urpo, jos oikeasti luulet, että abortin tehneet muka vahingoittaisivat lapsia sillä perusteella, että ovat keskeyttäneet oman raskautensa.

Alkio ja lapsi ovat edelleen kaksi eri asiaa.

Pelkäävätköhän katoliset ja lestadiolaiset ehkäisyä käyttäviä naisia samalla logiikalla?? :D :D

Täällähän maailmassamme lapsosparat joutuvat vaeltamaan peloissaan kuin orpopirut Danten helvetissä! :D

• näyttää olevan

• teki abortin tai ei
        tiedät kirjoitti:

Olin vain 3 vuotta vanhempi tullessani raskaaksi, en tehtnyt aborttia ja hienosti on pärjätty. Mitään ei ole lapsen takia jäänyt myöhemmin saamatta! Elämä on upeaa ja ennenkaikkea paljon laadukkaampaa ilman loppuiän kalvavaa aborttisyyllisyyttä! Mutta senkun haukut jos se helpottaa, ei liikuta koska olen elämääni ja valintoihini niin tyytyväinen :)

minä tiedän ja tunnen OMAN ÄITINI!
        ja itse asiassa hän tuli raskaaksi seuraavan kerran 17-vuotiaana, ja päätti sitten pitää lapsen. ja itse asiassa ymmärtäväisempää ja rehellisempää naista saa hakea!
        äitini on lämmin, sympaattinen, rehellinen, ahkera(tälläkin hetkellä vielä töissä), haluaisi että kertoisin hänelle enemmän juttujani ja kävisin useammin/soittelisin mutta opintojeni takia olen kiireellinen.
        häntä ei itse asiassa mikään aborttisyyllisyys kalva, vaan sanoi jopa minulle ettei häntä se asia kaduta koska 15-vuotiaana hän ei olisi ollut valmis kantamaan sitä vastuuta kaiken MUUN VASTUUN lisäksi mitä hänellä oli isosiskona ja kotitöissä.
        17- vuotiaana hän jo asui omillaan miehensä kanssa.heillä oli oma yhteinen elämä.
        SINUNA EN ARVOSTELISI ÄITIÄNI.
        hän on elämässään varmasti kokeneempi kuin sinä, ja sen vuoksi osaa myös asettua toisen ihmisen asemaan. ja osaa ajatella asioita muutenkin kuin mustavalkoisesti.
        äitiini olen erittäin tyytyväinen. eipähän ole mikään laiska juoppo joka vieroksuu työtä ja unohtaa pitää itsestään huolta.

• miilia....
        tiedät kirjoitti:

olen samaa mieltä edellisen ihmisen kanssa..ja minä en sinua hauku sen enemää kuin hänkään mutta ehkä ne syytökset mitä heität kevyesti tosiasiassa kuuluisi itsellesi sillä sinulta tuntuu puuttuvan empatia ja elämän taju. :(

jos elämäsi on hyvää niin mikset jaa sitä muiden kanssa tukemalla toisia ihmisiä ennen kuin haukkumalla. Silloin voisin sanoa sinusta että hänellä on sydän paikallaan ja hän haluaa tehdä hyvää eikä pahaa. Ehkä jos todella olet abortteja vastaan voisit kehoittaa ihmisiä harkitsemaan ja henkisesti tukemaan niin etteivät päätyisi abortin tekoon täällä palstalla..oletko aatellut että hyvällä voi saada hyvää ja pahalla pahaa.

• miilia....
        teki abortin tai ei kirjoitti:

ja itse asiassa hän tuli raskaaksi seuraavan kerran 17-vuotiaana, ja päätti sitten pitää lapsen. ja itse asiassa ymmärtäväisempää ja rehellisempää naista saa hakea!
        äitini on lämmin, sympaattinen, rehellinen, ahkera(tälläkin hetkellä vielä töissä), haluaisi että kertoisin hänelle enemmän juttujani ja kävisin useammin/soittelisin mutta opintojeni takia olen kiireellinen.
        häntä ei itse asiassa mikään aborttisyyllisyys kalva, vaan sanoi jopa minulle ettei häntä se asia kaduta koska 15-vuotiaana hän ei olisi ollut valmis kantamaan sitä vastuuta kaiken MUUN VASTUUN lisäksi mitä hänellä oli isosiskona ja kotitöissä.
        17- vuotiaana hän jo asui omillaan miehensä kanssa.heillä oli oma yhteinen elämä.
        hän on elämässään varmasti kokeneempi kuin sinä, ja sen vuoksi osaa myös asettua toisen ihmisen asemaan. ja osaa ajatella asioita muutenkin kuin mustavalkoisesti.
        äitiini olen erittäin tyytyväinen. eipähän ole mikään laiska juoppo joka vieroksuu työtä ja unohtaa pitää itsestään huolta.

selvästi äitisi on hyvä ihminen eikä sinun kannata.. loukkaantua tuon kommentista..selvästi ei ole kasvanut ihmisenä niin paljoa että kykenisi ymmärtämään.

• ole solvaamista
        on... kirjoitti:

solvaamista jos sanon etten hyväksy aborttia tietyillä (hepposin) syin?! Joopa joo taas.

että moitit toisen moraalia ja luonnetta jäätävän kylmäksi ilman kunnollisia perusteita? Eikö ole solvaamista pitää tuntematonta ihmistä sopimattomna työskentelemään lasten ja nuorten kanssa ja vihjailla että ainoa syy, miksi he eivät tapa jo syntyneitä lapsia on kiinnijäämisen ja rangaistuksen pelko??

• kuuntelet??
        kyllä. kirjoitti:

Ja yleensä ne on niitä samoja miljoonasti kuultuja seli-selityksiä.

Etpä ainakaan nyt vivautunut mitään syitä edes pohtimaan, kuuntelemisesta puhumattakaan, ennen kuin aloit morkkaamaan ja tuomitsemaan.

• kertoo
        ole solvaamista kirjoitti:

että moitit toisen moraalia ja luonnetta jäätävän kylmäksi ilman kunnollisia perusteita? Eikö ole solvaamista pitää tuntematonta ihmistä sopimattomna työskentelemään lasten ja nuorten kanssa ja vihjailla että ainoa syy, miksi he eivät tapa jo syntyneitä lapsia on kiinnijäämisen ja rangaistuksen pelko??

tarpeeksi.

• eroa?
        aina vaan pahenee... kirjoitti:

Oletko kyllä varsinainen urpo, jos oikeasti luulet, että abortin tehneet muka vahingoittaisivat lapsia sillä perusteella, että ovat keskeyttäneet oman raskautensa.

Alkio ja lapsi ovat edelleen kaksi eri asiaa.

Pelkäävätköhän katoliset ja lestadiolaiset ehkäisyä käyttäviä naisia samalla logiikalla?? :D :D

Täällähän maailmassamme lapsosparat joutuvat vaeltamaan peloissaan kuin orpopirut Danten helvetissä! :D

Eri ikäisiä vain. Akiot ovat syntymättömiä lapsia.. kai niitä sitten pieninä ja näkymättöminä on joidenkin helpompi vahingoittaa (=tappaa)?

• ole,
        esim. kirjoitti:

Eli puolet vastustaa ainakin sosiaalisin syin ja koko porukasta 4% ehdottomasti (ei hyväksy edes terveysvaarassa), mikä on niistä vastustavista alle 10%.

mitenkään mainittavasti. Varmasti ne muutamia prosentteja vaihtelee suuntaan ja toiseen, tutkitusta ryhmästä riippuen. Yhä suunnilleen puolet ei esimerkkitilanteiden perusteella hyväksy sosiaalisten syiden abortteja.

http://www.evl.fi/kkh/ktk/82.pdf

• on ....
        teki abortin tai ei kirjoitti:

taitavia pitämään pystyssä ulkokultaista "sydämellisen äidin" kulissia...

• sivusta seurannut
        on .... kirjoitti:

taitavia pitämään pystyssä ulkokultaista "sydämellisen äidin" kulissia...

vai?
        Mielestäni olet kylmä ihminen...ja en ole tehnyt aborttia joten minua et voi soimata sen asian tiimoilta. Mutta kyllä minun silmissä hänen äitinsä paljon suuremman kunnioituksen ja arvostuksen ansainnut kuin sinun itsekkyytesi ja kylmyys. Toivottavasti lapsesi ei näe sinun "sydämmellisyytäsi"..

• tekee
        sivusta seurannut kirjoitti:

vai?
        Mielestäni olet kylmä ihminen...ja en ole tehnyt aborttia joten minua et voi soimata sen asian tiimoilta. Mutta kyllä minun silmissä hänen äitinsä paljon suuremman kunnioituksen ja arvostuksen ansainnut kuin sinun itsekkyytesi ja kylmyys. Toivottavasti lapsesi ei näe sinun "sydämmellisyytäsi"..

ihan summamutikassa arviointeja edes tuntematta henkilöitä..?
        Itsekkyys ja kylmyys? Muista että minä en ole tappanut lastani..

• sivusta seurannut
        tekee kirjoitti:

tappanut enkä tee summamutikassa arvioita vaan kylmien tekstiesi. Sydämmelliseksi ei sinua voi sanoa en ainakaan minä ja selvästi olet saanut aikaan täälläkin enemmän pahaa kuin hyvää...

Äitiys ei tee sinusta parempaa niinkuin ei minustakaan. Sanat voi toimia joskus veitsen tavoin..ja raamatussa sanotaan myös pahan toivominen muille on jo synti. Joskus on hyvä katsoa sisimpäänsä ennen kuin lähtee tuomitsemaan.

• laitoit sulkuihin
        kertoo kirjoitti:

tarpeeksi.

sen sanan motiivit. Nehän sinua siis eivät mitenkään kiinnostaneet. Ethän uhrannut ajatustakaan abortin motiiveille ennen kuin aloit solvaamaan. Jos ihmistä kiinnostaa tekojen motiivitkin, hän ei tuomitse tietämättä niitä. Sinä tuomitset, joten et ole kiinnostunut siis motiiveista, vain siitä, saat leikkiä tuomion pasuunaa.

• Täh??
        hohhoijjaa. kirjoitti:

"Stakesin tilastoista ne syyt on nähtävissä."

Mitä sitten?? Sinähän kuitenkin tuomitsit KAIKKI abortin tekijät syistä riippumatta. Ethän sinä eritellyt mitään syitä pois, ennen kuin kerroit pitäväsi abortin tekijöitä tunnekylminä ja jääsydämisinä ja epäkelpoina. Eihän sinua syyt kiinnosta.

"Ja muuten 90% vastustajistakin hyväksyy vakavien terveyssyiden abortit."

Sinä taidat kuulua siihen 10% joka ei hyväksy. Muutenhan olisit vaivautunut erottamaan ne vakavilla terveyssyillä abortoineet muusta porukasta. Et tätä kuitenkaan tehnyt, vaan solvasit ihan kaikki mitään syitä ja motiiveja erottelematta.

• kirkon tutkimuksen
        esim. kirjoitti:

mukaanhan näkemys abortin suhteen on ainakin totaalivastustajien osalta lientynyt huomattavasti! Saman tutkimuksen mukan myös valtaosa ihmisistä ei pitänyt aborttia ylensä syntinä tai ei lainkaan syntinä.

• on tehty
        tekee kirjoitti:

arvioita sinun omien kirjoitustesi ja sanojesi perusteella, ei siis summamutikassa. Sinä olet puolestasi arvioinut isoa määrää sellaisia ihmisiä, joista et todellakaan tiedä yhtään mitään, jotka eivät ole edes osallistuneet yhtenkään keskusteluun kanssasi.

• siksi...
        laitoit sulkuihin kirjoitti:

sen sanan motiivit. Nehän sinua siis eivät mitenkään kiinnostaneet. Ethän uhrannut ajatustakaan abortin motiiveille ennen kuin aloit solvaamaan. Jos ihmistä kiinnostaa tekojen motiivitkin, hän ei tuomitse tietämättä niitä. Sinä tuomitset, joten et ole kiinnostunut siis motiiveista, vain siitä, saat leikkiä tuomion pasuunaa.

koska ne motiivit on ääriharvoin hyväksyttäviä. Oma vika jollei mainitse mitään, jos motiivit on muuta kun mitä yleisesti (97%sesti) on..

• rauhassa.
        Täh?? kirjoitti:

"Stakesin tilastoista ne syyt on nähtävissä."

Mitä sitten?? Sinähän kuitenkin tuomitsit KAIKKI abortin tekijät syistä riippumatta. Ethän sinä eritellyt mitään syitä pois, ennen kuin kerroit pitäväsi abortin tekijöitä tunnekylminä ja jääsydämisinä ja epäkelpoina. Eihän sinua syyt kiinnosta.

"Ja muuten 90% vastustajistakin hyväksyy vakavien terveyssyiden abortit."

Sinä taidat kuulua siihen 10% joka ei hyväksy. Muutenhan olisit vaivautunut erottamaan ne vakavilla terveyssyillä abortoineet muusta porukasta. Et tätä kuitenkaan tehnyt, vaan solvasit ihan kaikki mitään syitä ja motiiveja erottelematta.

Missään en ole paheksunut vakavien terveyssyiden abortteja ja sen perusteella lienee selvää (?) etten kuulu siihen 10%iin. Mutta vingu nyt sitten vieläkin tota samaa jos se helpottaa...

• sanoen
        esim. kirjoitti:

enin osa pitää sitä enemmän tai vähemmän syntinä.

Aina parempi mitä vähemmän vastustajista on niitä 'äärihihhuleita' jotka ei hyväksy edes hengenhädässä. Pääasia että järkevien normaalivastustajien määrä on pysyny suunnilleen samoissa (eli kasvanut, kun äärimmästen osuus on vähentyny!).

• joidenkin
        on tehty kirjoitti:

arvioita sinun omien kirjoitustesi ja sanojesi perusteella, ei siis summamutikassa. Sinä olet puolestasi arvioinut isoa määrää sellaisia ihmisiä, joista et todellakaan tiedä yhtään mitään, jotka eivät ole edes osallistuneet yhtenkään keskusteluun kanssasi.

mielestä koko luonteen voi arvioida muutaman viestin perusteella.. monien mielestä teot kertoo enemmän kuin tuhannet (tyhjät?) sanat...

• mainitsemisella??

"Oma vika jollei mainitse mitään, jos motiivit on muuta kun mitä yleisesti (97%sesti) on.."

Miten niin mainitse? kannattaisiko antaa tilaisuus mainita, jos toivoo jotain mainintaa siitä abortin syystä?? Ethän sinä edes tilaisuutta antanut mainita erikseen mitään, kun jo tuomitsit ja solvasit kaikki abortin tekijät!

Siitähän tässä on kyse. Eihän tässä ketjussa ole kyse joistain tietyistä abortin tehneistä henkilöistä, vaan yleisesti kaikista. ja kaikkihan sinä olet jo haukkunut. Et ole syitä pohtinut mitenkään, etkä antanut tilaisuutta edes sellaisia kertoa, koskapa olet jo haukkunut niin monen henkilön, joka ei koko keskusteluun ole edes osaa ottanut.

• paheksunut??
        rauhassa. kirjoitti:

Missään en ole paheksunut vakavien terveyssyiden abortteja ja sen perusteella lienee selvää (?) etten kuulu siihen 10%iin. Mutta vingu nyt sitten vieläkin tota samaa jos se helpottaa...

Et kuitenkaan ole millään tavalla vaivautunut mainitsemaan, ettet laske heitä siihen jengiin, jota nimittelit tunteettomiksi, jääsydämisiksi, moraaliltaan arveluttaviksi ja jotka mielestäsi eivät sovi työskentelemään lasten ja nuorten kanssa. Olet puhunut yleisesti abortin tehneistä erottelematta heitä mitenkään toisistaan. Jollet kerran paheksu vakavien terveyssyiden abortteja, mikset mainitse sitä, ennen kuin rupeat sikamaisesti solvaamaan abortin tehneitä yleisesti?????

• sanoen
        esim. kirjoitti:

"enin osa pitää sitä enemmän tai vähemmän syntinä."

Tosin sanoen tuon tutkimuksen mukaan enin osa pitää aborttia vähemmän syntinä.

• Sinun sanasi
        joidenkin kirjoitti:

mielestä koko luonteen voi arvioida muutaman viestin perusteella.. monien mielestä teot kertoo enemmän kuin tuhannet (tyhjät?) sanat...

siis ovat tyhjiä?? ;D

No jokatapauksessa sinua on arvioitu sentään sen perusteella mitä olet sanonut. sanatkin on teko. Se että sanot toisista rumasti, on ruma teko. Sinä sen sijaan olet solvannut muita ihmisiä ilman että he edes saavat tilaisuuden sanoa mitään.

Jos sinusta ihmisen luonnetta ei voi määritellä sen mukaan, millaisen kuvan hän siitä kirjoituksillaan antaa, niin miten ihmeessä sinä katsot itsesi päteväksi määrittelemään sellaisten ihmisten luonnetta, joista et tiedä sitäkään vähää????

• mainittu

mitään erityisen vakavaa syytä niin eiköhän todennäköistä ole että se on tehty sitten niillä (mukavuus)syillä niinkun 97%a muitakin.. Ja se on tosiaan omaa tyhmyyttä jollei sellaista syytä kerro heti alkuunsa, kyselemättä jonka tiedetään (?) olevan vastustajienkin yleisesti hyväksymä.
        Ja kokoajanhan tässä on ollut tilaisuutta mainita niitä syitä, ja joista luulis jo olevan selvä ketä täällä ei ole haukuttu (jos ylipäätään ketään, kun TEON arvostelu on eri asia..).

"kun jo tuomitsit ja solvasit kaikki abortin tekijät!"

Missä?

• jotainhan
        esim. kirjoitti:

arveluttavaa siinä sitten on kun enin osa pitää sitä ainakin jossain tilanteissa/jonkin verran syntinä..

• että...
        rauhassa. kirjoitti:

etkö vieläkään ole tajunnut että ne on NYT eroteltu niistä (mukavuusaborteista)? Kuinka edes voitaisiin moralisoida "valintaa" jossa ei ollut vaihtoehtoja (joku kuolee kuitenkin)?

• arvioisit
        joidenkin kirjoitti:

tyhjien sanojen perusteella? Minähän arvioin ennemmin tekojen perusteella. Ja niitä ei paikata kaunopuheisella sanahelinällä..

Minä saan sanoa millaisen kuvan saan joistain tiettyjen tekojen perusteella. Jos mielipide on jonkun mielestä ruma niin voi voi, tuskin voi kovin kauniskaan olla, kun ei se tekokaan..

• pitäisi syy kertoa?

"Jollei ole
        Kirjoittanut: mainittu 15.2.2009 klo 19.53

mitään erityisen vakavaa syytä niin eiköhän todennäköistä ole että se on tehty sitten niillä (mukavuus)syillä niinkun 97%a muitakin.. Ja se on tosiaan omaa tyhmyyttä jollei sellaista syytä kerro heti alkuunsa, kyselemättä jonka tiedetään (?) olevan vastustajienkin yleisesti hyväksymä."

Siis mitä ihmettä nyt oikein tarkoitat?? Eihän tämän ketjun aihe edes ole se, mistä syystä kukakin abortin on tehnyt. Mitä tähän ketjuun olisi pitänyt vastata oikein, jollei puhua sen aiheesta?? Olisiko pitänyt vain ruveta huutamaan, että kyllä mun aborttiin oli hyvä syy?? Entä miten alkuunsa voi vakavankaan syyn kertoa ne kaikki tuhannet ja taas tuhannet abortin tehneet, jotka olet tässä ketjussa solvannut, mutta eivät itse ole koko ketjua edes nähneet? Hekin kuitenkin ovat mielestäsi huonoja ihmisiä. Missä yhteydessä se oma syy pitää mainita oikein kun olet jo ehtinyt tuomiosi julistaa ennenkuin ehtii puolustautua????????

""kun jo tuomitsit ja solvasit kaikki abortin tekijät!"

Missä?"

Ihan siinä vaiheessa, kun tuomitsit abortin tehneet yleisesti itse mitään syitä erittelemättä. Sinä olisit voinut jo siinä vaiheessa eritellä syitä, mainita edes jotain, mutta et maininnut. Tuomitsit ja solvasit vain. Jos sanot, että abortin tekijät ovat epäkelpoja ihmisiä, tulet morkanneeksi kaikki abortin tekijät. Jos olisit sanonut edes että suurin osa abortin tehneistä on mielestäsi epäkelpoja, olisit jo tehnyt jonkinlaisen erottelun. Koska et mitään tällaista erottelua tehnyt, lopputulos on se, että tuomitset kaikki.

• arveluttavaa
        esim. kirjoitti:

abortissa on varmaan lähes kaikkien mielestä joskus. Minä en tunne yhtäkään abortin puolustajaakaan, joka ei voisi helpostikin mainita jonkinlaisia tilanteita, joissa pitävät asiaa arveluttavana. Ihan ensimmäiseksi tulee mieleen ehkäisyn käyttö. Stakesin tilaston mukaan 40% abortin tehneistä ei ollut ehkäissyt lainkaan. Eiköhän se ole arveluttavaa lähes kaikkien abortin puolustajienkin mielestä. Jotkut tekevät useita abortteja käyttäen sitä suunnilleen ehkäisynä. Eiköhän se ole arveluttavaa lähes kaikkien abortin puolustajienkin mielestä. Varmasti aika moni pitää aborttia sitä arveluttavampana, mitä myöhäisemmässä vaiheessa se tehdään. Tällaisten syiden takia esim. itse en olisi tuollaisessa kysymyksessä voinut vastata, ettei abortti olisi mielestäni koskaan syntiä. Koska joskus, joissain tilanteissa se mielestäni on.

Katsos kun suurin osa ihmisitä ei ajattele abortistakaan samalla tavoin mustavalkoisesti kuin sinä, että on vaan ne 3% hyväksyttäviä syitä, eli terveydelliset syyt ja kaikki muut on vain mukavuusabortteja syystä riippumatta. Suurin osa ihmisistä pyrkii kuuntelemaan yksittäisiä syitä ja tekemään mielipiteensä niiden perusteella niistä yksittäisistä aborteista kerrallaan. Suurin osa tajuaa miten laaja erilaisten syiden kirjo mahtuu siihen kategoriaan, mitkä sinulle ovat aina vain seli-seliä ja mukavuusabortteja syistä riippumatta. Suurin osa ihmisistä pyrkii välttämään ehdottomuutta mielipiteissään. Tämä tietysti on ehkä sinun vaikea ymmärtää, koska tunnut itse olevan varsin ehdoton näkemyksissäsi. Suurin osa kuitenkin näkee lukuisia harmaan sävyjä mustan ja valkoisen välillä.

• kiillotusta
        rauhassa. kirjoitti:

"etkö vieläkään ole tajunnut että ne on NYT eroteltu niistä (mukavuusaborteista)?"

Tajuan kyllä että olet sen tehnyt NYT. Sen jälkeen kun ensin tuomitsit kaikki, loukkasit montaa syytöntä ja aiheutit paljon pahaa. Ja sen jälkeen kun sinulle tästä moneen otteeseen huomautettiin. NYT sitten kiillottelet ränsistynyttä sädekehääsi. Kiitos ja kumarrus siitä.

Ehkä vastaisuudessa muistat tämän ketjun ja ihan oma-aloitteisesti tajuat asiallisen mielipiteenilmaisun periaatteet?

"Kuinka edes voitaisiin moralisoida "valintaa" jossa ei ollut vaihtoehtoja (joku kuolee kuitenkin)?"

Kyllähän tuo joiltain onnistuu.

• niin..
        esim. kirjoitti:

"Ihan ensimmäiseksi tulee mieleen ehkäisyn käyttö. Stakesin tilaston mukaan 40% abortin tehneistä ei ollut ehkäissyt lainkaan. Eiköhän se ole arveluttavaa lähes kaikkien abortin puolustajienkin mielestä. Jotkut tekevät useita abortteja käyttäen sitä suunnilleen ehkäisynä. Eiköhän se ole arveluttavaa lähes kaikkien abortin puolustajienkin mielestä. Varmasti aika moni pitää aborttia sitä arveluttavampana, mitä myöhäisemmässä vaiheessa se tehdään."

Mitenkähän ois mahtanu käydä sen hyväksymisprosentin jos olisi kysytty näitäkin tilanteita (ei ehkäisyä

• kuule...
        rauhassa. kirjoitti:

joitain ihan muita keiden täällä sitä sädekehää tarvii kiillotella :D

• että näin

Pitää omat asiat ominaan, koska niitä on helpompi käsitellä ja hallita.

"Sillehän ei mitään voi" jos esim. sairaalan henkilökunta on lörppöä ja rikkoo vaitiolovelvollisuuslakia.

• työpaikalla

on enemmän sääntö kuin poikkeus heittää tarina mm. peräpukamista. Ei niistä nyt ruveta tiukkapipoisesti tarinoimaan, miten ne verestävät, mutta joku heittää toisinaan, että ei, en mä istu, kun on noi peräpukamat jne. Ei kaiken tarvitse olla aina niin vakavaa ja vakavalla naamalla heitettyä. Voi naureskella että mullakin ne pukamat kilahti eilen paskalla pönttöön, vaikkei ikinä olekaan kärsinyt peräpukamista.

Ja toinen juttu, omista seksiasioista, joihin kuuluu toinen henkilö, en todellakaan keskustele kenenkään ulkopuolisen kanssa, mutta omista kämmäilyistä esim. aiemmissa seksisuhteissa voi helpostikin puhua ja tehdä ns. pilkkaa itsestään.

• aborttien tekemiset

Tulisi uutta työvoimaa 20 v päästä,eikä
      tarvitsisi ummikoita esim vanhustenhoitoon.

• pitkälle

mennään niin maapallo on liian täynnä..onneksi ihmisten näppäryys ei ole luontoa ovelempaa sillä lapsettomuus lisääntyy meidän kemikaalien takia koko ajan. Alkaa luonnolinen karsinta. :)

• verovaroilla kaik pyörii

jaa´a mietippä nyt tarkkaan taas sanomisiasi..
        lopetetaan myös verovaroin ne äitien tukemiset kun ovat niin "laiskaa porukkaa", eivät ne kuitenkaan mene töihin, ja lopetetaan yleisin verovaroin tukemiset syöpäsairaille, kuolevathan ne muutenkin, ja lopetetaan kaikki tukeminen, katsotaan miten ihmiset pärjäävät.

odota vaan kun sinullekin tulee se päivä ettei muuta vaihtoehtoa sinulle jää kuin abortti niin minäkin olen ensimmäisenä jonossa haukkumassa murhaajaksi ja verovarojen väärinkäyttäjäksi.

• harvinaisen..

typerä kysymys, vaan ei toki harvinainen abortin vastustajan esittämänä.

• vetääkin?

Yllätys, yllätys!

• se että

tulee syytetyksi ei todellakaan tunnu hyvältä ja olen tehnyt abortin terveyssyistä..miten sinä tuon ottaisit jos sinua syytettäisiin?

• voi teitä.....

Kailotatko itse kadulla:

" Multa on leikattu umppari, multa on leikattu umppari, kuuliko nyt kaikki varmastiiii??! "

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4018
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2881
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2302
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      746
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      740
    Aihe