Eriarvoisuus Krishnan ja palvojien moraalisissa rajoitteissa

Madhava

Esittelen avauksena Harivamsa-nimisen, Purana-tyylisen laajan eepoksen, jonka varhaisimmat osat ajoittuvat ajalle 200-300 jKr. eli varhaisten Puranoiden tienoille noin puoli vuosituhatta ennen Bhagavataa. Traditio luokittelee tämän myös upapuranana eli (eritoten Mahabharataa) täydentävänä eepoksena tunnetun teoksen itsensä Vyasan laatimaksi.

Teos käsittelee nimensä mukaisesti (hari-vamsa: Harin dynastia) laajalti Krishna-lilaa, joskin paikoin (ymmärrettävästi) Bhagavatan versiosta poiketen. Vaikkei se ole Gaudiya-kaanoniin päässytkään, on teokseen kanonisoiduissa myöhemmissä kirjoituksissa viitteensä; kokolailla saman aseman teos on omaksunut myös laajemmassa vaishnavismin maailmassa.

Aiheesta asiaan liittyvän tekee eräs valtavirtavaishnavismin kasvissyöntiarvoja devalvoiva nyanssi; tämä Krishnan paimentolaissankarina esittelevä teos nimittäin esittää kuningas Nandan kumppaneineen liha-aterian parissa... Puranoistahan tiedämmekin, että Pandava-veljesten kaltaisilla kshatriyoilla oli lupa nauttia metsästämäänsä riistaa; ja samoissa piireissähän Krishnakin vanhemmilla päivillään viihtyi, liekö sitten ilmoittanut kauriinkäristystä Hastinapuran hovissa tarjottaessa olevansa tätä nykyä kasvissyöjä.

Eivät Krishnan dieetti tai teot muutenkaan ole tosin liiemmin vaikuttaneet bhaktoille annettuihin elämäntaparajoituksiin; bhaktathan seuraavat neljää säännöstelevää periaatetta herraansa huomattavasti säntillisemmin. Krishnan puuhakirjasta löytyy nimittäin rutkasti avioliiton ulkopuolisia sukupuolisuhteita, erilaisten päihdyttävien juomien nautiskelua, räsypokka-henkistä uhkapeliä gopityttöjen kanssa, sekä tietty tämä edellä mainittu vanhemmissa lähteissä kerrottu liharuuan nautiskelu. (Erinäisten varkauksien, huijauksien ja muiden kolttosten ohella.)

Kolme ensimmäistä löytyvät yksistä kansista lähes mistä tahansa herra Harin päivittäisistä touhuista kertovasta teoksesta, tärkeimpinä Gaudiya-vaishnaville Krishnadasan Govinda-lilamrita, Visvanathan Krishna-bhavanamrita, ja Kavi-karnapuran Krishnahnika-kaumudi. Löytyypä joistakin edellämainittujen ohella jopa huumorin säestämiä genderbender- ja bi-helmiä! (Voin kääntää ehtiessäni mikäli yleisöä kiinnostaa.)

Tasan ei käy siis käytösmallit herran ja palvelijain kesken. Ja kenties juuri tämä seikka on saanut minut henkilökohtaisesti etääntymään Krishna-hahmoisesta jumaluudesta. En näe minkäänlaista mielekästä yhtymää Krishnan ja oman psykologiani ja perusarvojeni välillä, en hänessä itsessään enkä juuri myöskään maalaispalvelijain joukossa. (Vaikka paimenetarten elämään onkin kieltämättä kätketty kosolti oivaa symboliikkaa.) En vaikka kuinka kuulisin apologiaa siitä, kuinka Krishna on tosiasiassa kaiken alkuperäinen ja oikeudellinen nauttija — ja voi siksi toimia aivan kuten lystää. Sanotaanpa jopa (BhP. 10.33.30), että eritoten näitä seksuaalisia hurjasteluja edes mielessään harkitseva juopi valtameren verran sielunmyrkkyä.

Toki Krishna-lilaa voisi alkaa kokonaisuudessaan purkamaan yksinomaan symboleina, mutta turha on odottaa tradition katsovan tätä suopealla silmällä laisinkaan, saati sitten omaksuvan moista mallia. (Vaikka olen suppeassa mittakaavassa moiseen törmännytkin.) Toisekseen tästä eroottisen jumalan tarinasta niitetyt symbolit ovat varsin rajattuja alaltaan, soveltuvia tulkintatavasta riippuen lähinnä täydellisen romanttisen rakkauden tavoittelijoille tai raamatullisen Jobin hengessä kaikista kärsimyksistä ja jumalan epäoikeudenmukaisuudesta huolimatta jumalaansa kiittäville.

Ovathan toki olemassa nämä erimakuiset Krishnan palvelijat, on ystäviä montaa sorttia, on vanhempia, tyttöystäviä nuorempia ja vanhempia eri temperamenteilla, ja tietysti lehmät sun muut paimentolaisyhteisön jäsenet, jotka kukin kokevat Krishnan omalla tavallaan, näkevät omien linssiensä lävitse. Näistä jok'ikinen on kuitenkin edellämainitun tavoin varsin rajallinen alaltaan, ja lisäksi käytösmalleiltaan tuhansia vuosia ja kilometrejä erossa omasta viitekehyksestämme.

41

1840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalaa

      Laitat itsesi naurunalaiseksi näillä harhaanjohtavilla tarinoillasi.

      Ensinnäkin Jumala on Jumala, ja kaikki muut OVAT palvelijoita. Sinulla ei ole mitään asiaa tulla pilkkaamaan törkeästi ja sanoa että Krishnan teot olisivat aineellisia.

      Krishna nimenomaan sanoo että "TYPERYKSET" pilkkaavat Häntä kun Hän omaksuu muodon tässä maailmassa:

      http://www.asitis.com/9/11.html

      "...Eivät Krishnan dieetti tai teot muutenkaan ole tosin liiemmin vaikuttaneet bhaktoille annettuihin elämäntaparajoituksiin..."

      Kuten tiedät, ksatriyat eli soturit ja hallitsijat voivat syödä lihaa, se on heille uskonnollisten periaatteiden valossa sallittua.

      • häpeämään..

        Mene sinä jonnekiin häpeämään typeryyttäsi.


      • Madhava

        Aivan riippumatta siitä, onko hän jumala ja ovatko hänen tekonsa henkisiä vaiko aineellisia (jota en itse asiassa kommentoinut), on havaittavissa selkeä eriarvoisuus Krishnan ja hänen seuraajiensa standardeissa.

        Mainitsen tämän erityisesti Krishnan oletettavasti puhuman kirjoituksen, Bhagavad-gitan, valossa:

        yad yad Acarati zreSThas tat tad evetaro janaH |
        sa yat pramANaM kurute lokas tad anuvartate || BG 3.21

        "Kuinka tahansa suuri henkilö käyttäytyykin, juuri niin myös tavallinen kansa. Ne periaatteet joita hän noudattaa, niitä kansa seuraa."

        utsIdeyur ime lokA na kuryAM karma ced aham |
        saGkarasya ca kartA syAm upahanyAm imAH prajAH || BG 3.24

        "Rappioituisivat kaikki kansat, mikäli en suorittaisi velvollisuuksiani. Olisin kehnon jälkikasvun aiheuttaja, koituisi se ihmisten turmioksi."


      • Madhava

        Niin, ja kyllä sitä lihaa vielä vanhoina kunnon Rig-veedan päivinä popsivat itse kukin aina ihan bramiineja myöten. Kasvissyönti on hindulaisuudessa myöhempää kehitystä, pitkälti jainalaisen vaikutuksen ansiota ahimsoineen kaikkineen.


      • Näin on
        Madhava kirjoitti:

        Aivan riippumatta siitä, onko hän jumala ja ovatko hänen tekonsa henkisiä vaiko aineellisia (jota en itse asiassa kommentoinut), on havaittavissa selkeä eriarvoisuus Krishnan ja hänen seuraajiensa standardeissa.

        Mainitsen tämän erityisesti Krishnan oletettavasti puhuman kirjoituksen, Bhagavad-gitan, valossa:

        yad yad Acarati zreSThas tat tad evetaro janaH |
        sa yat pramANaM kurute lokas tad anuvartate || BG 3.21

        "Kuinka tahansa suuri henkilö käyttäytyykin, juuri niin myös tavallinen kansa. Ne periaatteet joita hän noudattaa, niitä kansa seuraa."

        utsIdeyur ime lokA na kuryAM karma ced aham |
        saGkarasya ca kartA syAm upahanyAm imAH prajAH || BG 3.24

        "Rappioituisivat kaikki kansat, mikäli en suorittaisi velvollisuuksiani. Olisin kehnon jälkikasvun aiheuttaja, koituisi se ihmisten turmioksi."

        Koko juttusi kaatuu siihen että Krishnan teoissa ei ole kyse aineellinen toiminta himon, ahneuden, kateuden, vihan, harhan eikä hulluuden piirissä.

        Ehkä sinun kannattaisi lukea miten Krishna vastaa tuohon Arjunan moraaliseen epäilykseen ja kieltämättä aineellisesta näkökulmasta järkevään kysymykseen.

        http://www.asitis.com/2/2.html

        Aineellisten argumenttien voimattomuus Absoluutin edessä on manifestoitu tosiasia. Vai haluatko väittää vastaan kun Krishna sanoo että perhesuhteet jne. ovat ohimeneviä, verrattuna ikuiseen suhteeseemme Absoluuttiin. Tämä ei ole mikään lahkokysymys vaan jokaisen havaitsema tosiasia, sille joka syntyy on kuolema varma.

        Itsehän tuossa toisessa threadissa kovasti olit sitä mieltä että kaikki on harhaa paitsi persoonaton brahman. Mistä tämä moralisointi pulpahti esiin? Halkesiko brahman ikuisen aikatekijän vaikutuksesta??

        Ainakin nykytiedimiehet ovat keksineet lausahduksen "random fluctuation of time" peittääkseen sen tosiasian että heillä ei ole vastausta siihen miten ei-mikään voisi, ilman motivaatiota ja/tai kausaalista perustaa, rakoilla ja luoda - Kaiken.

        Jos haluat mustamaalata Krishnaa, sinun pitäisi ensin näyttää miten Krishnan vastaukset Arjunan epäilyksiin ovat vailla perustaa.

        Sinun pitäisi näyttää miten mm. nämä arvostetut filosofit ja tutkijat ovat kahjoja idiootteja sinunlaiseen suureen ajattelijaan verrattuna:

        "In the morning I bathe my intellect in the stupendous and cosmogonal philosophy of the Bhagavad-Gita, in comparison with which our modern world and its literature seems puny and trivial." ~ Henry David Thoreau

        http://hinduism.about.com/od/thegita/a/famousquotes.htm

        Katso mitä Srila Bhaktivedanta Swami sanoo tavallisten ihmisten yrityksistä tulkita Gitaa:

        http://www.bhagavad-gita.org/Articles/swami-maharaj.html

        Nyky-yhteiskunnassa palvotaan yksilön vapautta olla markkinavoimien heittelehtimä aistinautiskelija pankkiirien/globaalin talouslahkon kylmän *silmän* alla.
        http://www.conspiracyarchive.com/NWO/All_Seeing_Eye.htm

        Tätä hedonistista kulutusrobottielämää kutsutaan edistyneeksi ja sivistyneeksi yhteiskunnaksi.

        Demo(ni)kratia tarkoittaa että muut yhteiskuntamallit ovat kiellettyjä ja ne murskataan indoktrinaation avulla sekä sotilasvoimin "rauhaarakastavan sivistyneen" maailman toimesta.

        http://www.boloji.com/perspective/297.htm

        Ihmisten pahoinvointi on silmäänpistävää raharikkaiden kohtelun seurauksena.

        http://www.cosatu.org.za/speeches/2001/zv121101.htm

        http://www.who.int/social_determinants/resources/article/en/index.html

        Pilleritehtaat ja psykologit riemuitsevat yhä paranevista markkinoista, yhä nuoremmista elinikäisistä asiakkaista...

        http://www.cuttingthroughthematrix.net/radio/Alan_Watt_CTTM_Live_on_RBN.html

        Jumala on korkein nauttija. Meidän halumme matkia Häntä on oire väärän minätunteen vallassa olemisesta. Kun saamme takaisin alkuperäisen identiteettimme Jumalan nimen toistamiseen turvautumalla, pahoivointimme syvällä sydämessä kaikkoaa.

        http://www.harekrishnatemple.com/bhakta/chapter7.html

        Olemme sokeita sille tosiasialle että Jumalan teot ovat apapaviddham -vailla mahdollisuutta että synti koskisi niitä:

        suddham apApaviddham - yajur veda 40.8

        Kateus Jumalaa kohtaan "Miksi Hän, miksi en minä?", on syy aineellisessa olemassaolossa pysymiseen elämä toisensa jälkeen.


        ---
        "In the Garga Upanisad the perplexed man is described as follows: yo va etad aksaram gargy aviditvasmal lokat praiti sa krpanah.

        "He is a miserly man who does not solve the problems of life as a human and who thus quits this world like the cats and dogs, without understanding the science of self-realization."


      • Madhava
        Näin on kirjoitti:

        Koko juttusi kaatuu siihen että Krishnan teoissa ei ole kyse aineellinen toiminta himon, ahneuden, kateuden, vihan, harhan eikä hulluuden piirissä.

        Ehkä sinun kannattaisi lukea miten Krishna vastaa tuohon Arjunan moraaliseen epäilykseen ja kieltämättä aineellisesta näkökulmasta järkevään kysymykseen.

        http://www.asitis.com/2/2.html

        Aineellisten argumenttien voimattomuus Absoluutin edessä on manifestoitu tosiasia. Vai haluatko väittää vastaan kun Krishna sanoo että perhesuhteet jne. ovat ohimeneviä, verrattuna ikuiseen suhteeseemme Absoluuttiin. Tämä ei ole mikään lahkokysymys vaan jokaisen havaitsema tosiasia, sille joka syntyy on kuolema varma.

        Itsehän tuossa toisessa threadissa kovasti olit sitä mieltä että kaikki on harhaa paitsi persoonaton brahman. Mistä tämä moralisointi pulpahti esiin? Halkesiko brahman ikuisen aikatekijän vaikutuksesta??

        Ainakin nykytiedimiehet ovat keksineet lausahduksen "random fluctuation of time" peittääkseen sen tosiasian että heillä ei ole vastausta siihen miten ei-mikään voisi, ilman motivaatiota ja/tai kausaalista perustaa, rakoilla ja luoda - Kaiken.

        Jos haluat mustamaalata Krishnaa, sinun pitäisi ensin näyttää miten Krishnan vastaukset Arjunan epäilyksiin ovat vailla perustaa.

        Sinun pitäisi näyttää miten mm. nämä arvostetut filosofit ja tutkijat ovat kahjoja idiootteja sinunlaiseen suureen ajattelijaan verrattuna:

        "In the morning I bathe my intellect in the stupendous and cosmogonal philosophy of the Bhagavad-Gita, in comparison with which our modern world and its literature seems puny and trivial." ~ Henry David Thoreau

        http://hinduism.about.com/od/thegita/a/famousquotes.htm

        Katso mitä Srila Bhaktivedanta Swami sanoo tavallisten ihmisten yrityksistä tulkita Gitaa:

        http://www.bhagavad-gita.org/Articles/swami-maharaj.html

        Nyky-yhteiskunnassa palvotaan yksilön vapautta olla markkinavoimien heittelehtimä aistinautiskelija pankkiirien/globaalin talouslahkon kylmän *silmän* alla.
        http://www.conspiracyarchive.com/NWO/All_Seeing_Eye.htm

        Tätä hedonistista kulutusrobottielämää kutsutaan edistyneeksi ja sivistyneeksi yhteiskunnaksi.

        Demo(ni)kratia tarkoittaa että muut yhteiskuntamallit ovat kiellettyjä ja ne murskataan indoktrinaation avulla sekä sotilasvoimin "rauhaarakastavan sivistyneen" maailman toimesta.

        http://www.boloji.com/perspective/297.htm

        Ihmisten pahoinvointi on silmäänpistävää raharikkaiden kohtelun seurauksena.

        http://www.cosatu.org.za/speeches/2001/zv121101.htm

        http://www.who.int/social_determinants/resources/article/en/index.html

        Pilleritehtaat ja psykologit riemuitsevat yhä paranevista markkinoista, yhä nuoremmista elinikäisistä asiakkaista...

        http://www.cuttingthroughthematrix.net/radio/Alan_Watt_CTTM_Live_on_RBN.html

        Jumala on korkein nauttija. Meidän halumme matkia Häntä on oire väärän minätunteen vallassa olemisesta. Kun saamme takaisin alkuperäisen identiteettimme Jumalan nimen toistamiseen turvautumalla, pahoivointimme syvällä sydämessä kaikkoaa.

        http://www.harekrishnatemple.com/bhakta/chapter7.html

        Olemme sokeita sille tosiasialle että Jumalan teot ovat apapaviddham -vailla mahdollisuutta että synti koskisi niitä:

        suddham apApaviddham - yajur veda 40.8

        Kateus Jumalaa kohtaan "Miksi Hän, miksi en minä?", on syy aineellisessa olemassaolossa pysymiseen elämä toisensa jälkeen.


        ---
        "In the Garga Upanisad the perplexed man is described as follows: yo va etad aksaram gargy aviditvasmal lokat praiti sa krpanah.

        "He is a miserly man who does not solve the problems of life as a human and who thus quits this world like the cats and dogs, without understanding the science of self-realization."

        Hurjaa tekstiä kaikki tyynni! Krishna siis vastaa Arjunalle paheksuen tämän epäilyksiä. No siitähän sitä jo viisastuukin.

        Ei minulla ole mitään erityistä mielenkiintoa Krishnan itsensä mustamaalaamiseen. Mikäli luet näitä tekstejä uudelleen, mietipä miltä ne kuulostavat mikäli siinä sen sijaan tutkitaan kriittisesti Krishnan esittävää traditiota kaikkine ristiriitaisuuksineen.

        Tuo oli mainio tuo viisaiden miesten listauksesi. Auktoriteettiin on hyvä vedota! Mutta nyt vain sattuupi olemaan valitettavasti niin, että lähes jok'ikisestä asiasta on jollakin viisaalla ollut jotakin hyvää sanottavaa. Eivät nämä edellämainitut herrat filosofit kuitenkaan käsittääkseni omaksuneet prabhupadalaista KSO-filosofiaa (Kuten Se On), lauleskellen ja myyden kirjoja ja namupussukoita kautta korttelipiirin.

        Demonikratia, pilleritehtaat, psykologit ja globaali talouslahko ovat ilmeisesti olennainen osa liikkeenne maailmankatsomusta? Kovasti usein niitä tästä salaliittoteorioiden sävyttämästä sisältöryöpystäsi löytyy.


      • Madhava
        Näin on kirjoitti:

        Koko juttusi kaatuu siihen että Krishnan teoissa ei ole kyse aineellinen toiminta himon, ahneuden, kateuden, vihan, harhan eikä hulluuden piirissä.

        Ehkä sinun kannattaisi lukea miten Krishna vastaa tuohon Arjunan moraaliseen epäilykseen ja kieltämättä aineellisesta näkökulmasta järkevään kysymykseen.

        http://www.asitis.com/2/2.html

        Aineellisten argumenttien voimattomuus Absoluutin edessä on manifestoitu tosiasia. Vai haluatko väittää vastaan kun Krishna sanoo että perhesuhteet jne. ovat ohimeneviä, verrattuna ikuiseen suhteeseemme Absoluuttiin. Tämä ei ole mikään lahkokysymys vaan jokaisen havaitsema tosiasia, sille joka syntyy on kuolema varma.

        Itsehän tuossa toisessa threadissa kovasti olit sitä mieltä että kaikki on harhaa paitsi persoonaton brahman. Mistä tämä moralisointi pulpahti esiin? Halkesiko brahman ikuisen aikatekijän vaikutuksesta??

        Ainakin nykytiedimiehet ovat keksineet lausahduksen "random fluctuation of time" peittääkseen sen tosiasian että heillä ei ole vastausta siihen miten ei-mikään voisi, ilman motivaatiota ja/tai kausaalista perustaa, rakoilla ja luoda - Kaiken.

        Jos haluat mustamaalata Krishnaa, sinun pitäisi ensin näyttää miten Krishnan vastaukset Arjunan epäilyksiin ovat vailla perustaa.

        Sinun pitäisi näyttää miten mm. nämä arvostetut filosofit ja tutkijat ovat kahjoja idiootteja sinunlaiseen suureen ajattelijaan verrattuna:

        "In the morning I bathe my intellect in the stupendous and cosmogonal philosophy of the Bhagavad-Gita, in comparison with which our modern world and its literature seems puny and trivial." ~ Henry David Thoreau

        http://hinduism.about.com/od/thegita/a/famousquotes.htm

        Katso mitä Srila Bhaktivedanta Swami sanoo tavallisten ihmisten yrityksistä tulkita Gitaa:

        http://www.bhagavad-gita.org/Articles/swami-maharaj.html

        Nyky-yhteiskunnassa palvotaan yksilön vapautta olla markkinavoimien heittelehtimä aistinautiskelija pankkiirien/globaalin talouslahkon kylmän *silmän* alla.
        http://www.conspiracyarchive.com/NWO/All_Seeing_Eye.htm

        Tätä hedonistista kulutusrobottielämää kutsutaan edistyneeksi ja sivistyneeksi yhteiskunnaksi.

        Demo(ni)kratia tarkoittaa että muut yhteiskuntamallit ovat kiellettyjä ja ne murskataan indoktrinaation avulla sekä sotilasvoimin "rauhaarakastavan sivistyneen" maailman toimesta.

        http://www.boloji.com/perspective/297.htm

        Ihmisten pahoinvointi on silmäänpistävää raharikkaiden kohtelun seurauksena.

        http://www.cosatu.org.za/speeches/2001/zv121101.htm

        http://www.who.int/social_determinants/resources/article/en/index.html

        Pilleritehtaat ja psykologit riemuitsevat yhä paranevista markkinoista, yhä nuoremmista elinikäisistä asiakkaista...

        http://www.cuttingthroughthematrix.net/radio/Alan_Watt_CTTM_Live_on_RBN.html

        Jumala on korkein nauttija. Meidän halumme matkia Häntä on oire väärän minätunteen vallassa olemisesta. Kun saamme takaisin alkuperäisen identiteettimme Jumalan nimen toistamiseen turvautumalla, pahoivointimme syvällä sydämessä kaikkoaa.

        http://www.harekrishnatemple.com/bhakta/chapter7.html

        Olemme sokeita sille tosiasialle että Jumalan teot ovat apapaviddham -vailla mahdollisuutta että synti koskisi niitä:

        suddham apApaviddham - yajur veda 40.8

        Kateus Jumalaa kohtaan "Miksi Hän, miksi en minä?", on syy aineellisessa olemassaolossa pysymiseen elämä toisensa jälkeen.


        ---
        "In the Garga Upanisad the perplexed man is described as follows: yo va etad aksaram gargy aviditvasmal lokat praiti sa krpanah.

        "He is a miserly man who does not solve the problems of life as a human and who thus quits this world like the cats and dogs, without understanding the science of self-realization."

        Vastaan tässä vielä lyhykäisesti kolmeen kiehtovaan harhalaukaukseen, jotka eivät lähes mitenkään liity itse asiaan.


        ### Aineellisten argumenttien voimattomuus Absoluutin edessä on manifestoitu tosiasia. Vai haluatko väittää vastaan kun Krishna sanoo että perhesuhteet jne. ovat ohimeneviä, verrattuna ikuiseen suhteeseemme Absoluuttiin. Tämä ei ole mikään lahkokysymys vaan jokaisen havaitsema tosiasia, sille joka syntyy on kuolema varma. ###

        Ei se ihan tuolla vielä kiistattomaksi manifestoitunut, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, olenko yhtä vaiko eri mieltä auktoriteetin voimalla annetun lausunnon varsinaisesta sisällöstä.

        Tässä on lisäksi hienosti kirjoitettu niin, että haastat jotakin kirjoittamaani ja saat sutjakan viimeisen sanan, vaikka tosiasiassa koko siinä mainittu aihe ei liity laisinkaan aiemmin sanomaani.


        ## Itsehän tuossa toisessa threadissa kovasti olit sitä mieltä että kaikki on harhaa paitsi persoonaton brahman. Mistä tämä moralisointi pulpahti esiin? Halkesiko brahman ikuisen aikatekijän vaikutuksesta?? ##

        En minä siellä mielipiteitäni tai uskomuksiani esittänyt. Esitin kirjaimellisen tulkinnan eräästä Krishna-liikkeen käyttämästä vanhasta intialaisesta kirjoituksesta. Mitä minä uskon tai olen uskomatta ei mitenkään rajoita kapasiteettiani tutkia ja esittää uskomusteni ulkopuolisia asioita.


        ## Ainakin nykytiedimiehet ovat keksineet lausahduksen "random fluctuation of time" peittääkseen sen tosiasian että heillä ei ole vastausta siihen miten ei-mikään voisi, ilman motivaatiota ja/tai kausaalista perustaa, rakoilla ja luoda - Kaiken. ##

        Ja tämä on vielä edeltäviä kappaleita hämmentävämmin täysin vailla asiayhteyttä esitetty dialogi. Mutta on se hienoa, että jostakin voi tuntea olevansa täysin oikeassa, vaikkei sitten meneillään olevan keskustelun aiheista, jotka lipsuvat vuoroten vasemmalle ja oikealle itse asiasta.

        Mikäli suoraan itse asiaan keskittyneen keskustelun jatkaminen on vapaamuotoisessa kirjoituksessa hankalaa, hyvä apukeino järjestyksen luomiseksi kaaokseen on esimerkiksi tässä soveltamani lainausmetodi. Sen avulla varmistetaan, että kumpainenkin osapuoli todellisuudessa puhuu toisen puhumasta asiasta, sen sijaan että liitelisi halki aavojen ajatusten usvaisen horisontin.


      • taas..
        Madhava kirjoitti:

        Niin, ja kyllä sitä lihaa vielä vanhoina kunnon Rig-veedan päivinä popsivat itse kukin aina ihan bramiineja myöten. Kasvissyönti on hindulaisuudessa myöhempää kehitystä, pitkälti jainalaisen vaikutuksen ansiota ahimsoineen kaikkineen.

        Tuo on kristittyjen indologien tulkinta jossa vielä turvautuvat ateistiseen evoluutio-oppiin, kas kuinka somaa.

        "Evoluutio on saatanasta, paitsi jos se auttaa valtaamaan Intian Kristukselle, ja tietysti The East India Companylle (Max Mullerin rahoittaja)".

        http://www.hindunet.org/srh_home/1997_2/0088.html

        ...He analyzed mythologies as rationalizations of natural phenomena, primitive beginnings that we might denominate "protoscience" within a cultural evolution; Muller's "Darwinian" concepts of the evolution of human cultures are among his least lasting achievements.

        http://www.nationmaster.com/encyclopedia/Max-Müller

        Tämä tietokirja siis sanoo että Mullerin kulttuuridarvinismi oli niitä hänen teorioitaan jotka kuolivat nopeimmin. Miksi tätä jo kuopattua spekulaatiota yhä käytetään Intian perinteen mustamaalaamiseen ja vähättelyyn??

        Krishna itse sanoi että tuli käymään koska todellinen tieto oli aikojen saatossa kadonnut, kai lihansyöntikin oli vallannut sijaa.

        Eiköhän entropia tue tätä, asiat tahtovat degeneroitua ajan myötä tässä aineellisessa maailmassa.


      • Demonikratia jne.
        Madhava kirjoitti:

        Hurjaa tekstiä kaikki tyynni! Krishna siis vastaa Arjunalle paheksuen tämän epäilyksiä. No siitähän sitä jo viisastuukin.

        Ei minulla ole mitään erityistä mielenkiintoa Krishnan itsensä mustamaalaamiseen. Mikäli luet näitä tekstejä uudelleen, mietipä miltä ne kuulostavat mikäli siinä sen sijaan tutkitaan kriittisesti Krishnan esittävää traditiota kaikkine ristiriitaisuuksineen.

        Tuo oli mainio tuo viisaiden miesten listauksesi. Auktoriteettiin on hyvä vedota! Mutta nyt vain sattuupi olemaan valitettavasti niin, että lähes jok'ikisestä asiasta on jollakin viisaalla ollut jotakin hyvää sanottavaa. Eivät nämä edellämainitut herrat filosofit kuitenkaan käsittääkseni omaksuneet prabhupadalaista KSO-filosofiaa (Kuten Se On), lauleskellen ja myyden kirjoja ja namupussukoita kautta korttelipiirin.

        Demonikratia, pilleritehtaat, psykologit ja globaali talouslahko ovat ilmeisesti olennainen osa liikkeenne maailmankatsomusta? Kovasti usein niitä tästä salaliittoteorioiden sävyttämästä sisältöryöpystäsi löytyy.

        Ristiriitaisuudet tulevat aineen piiristä nousevasta tiedonhankintamenetelmästä ja ovat korviesi välissä, eivät todellisuudessa.



        Krishna perustelee tämän "paheksumisensa" Bhagavad-Gitassa, ja lukuisat filosofit sekä filantropit rakastavat tätä kirjaa jossa nämä perustelut ovat.

        Sinä olet kuitenkin ilmeisesti aikakautemme suurin tietäjä ja nämä Gandhit, Thorout ja Einsteinit ovat mielestäsi idiootteja...

        Tässä yksi sitaatti lisää:

        "I can say that in the Bhagavad-gita As It Is I have found explanations and answers to questions I had always posed regarding the interpretations of this sacred work, whose spiritual discipline I greatly admire. If the aesceticism and ideal of the apostles which form the message of the Bhagavad-gita As It Is were more widespread and more respected, the world in which we live would be transformed into a better, more fraternal place."

        Dr. Paul Lesourd, Author
        Professeur Honoraire, Catholic University of Paris



        Sinullahan on omituinen käsitys asioista. Useimmat bhakti-joogan harjoittajat asuvat kotonaan, jotkut jopa seurakunnan jäseninä, ja mm. lukevat Krishna-tietoista kirjallisuutta, sekä harjoittavat mantramietiskelyä siellä, ilman että heitä vaaditaan mihinkään lähetystyöhön.

        Jotkut heistä käyvät peräti temppelissä osallistumassa seremonioihin.

        http://www.harekrishna.fi/html/bhakti-joogaa_kotona.html

        Vireitä sivua alas jolloin teksti löytyy, minunlaiselta "lahkon aivopesemältä idiootilta" meni muutama sekunti ennenkuin tajusin tämän. ;)

        Tilanne oli eri silloin kun seurakuntaa ei vielä ollut lol.

        Herra Chaitanyan aikoihin moni perheellinen halusi jättää kaiken ja liittyä saarnausliikkeeseen, mutta usein tuli kielteinen vastaus, "harjoita bhaktia kotona, se on parasta sinulle". Lue Srila Bhaktivinoda Thakuran runo asiaan liittyen:
        http://vrindavana.wordpress.com/2006/08/01/nityananda-bhaktivinode-dalalera-gita-krishna/

        Mitä näihin auktoriteetteihin tulee, he ovat oman alansa asiantuntijoita ja tekevät palveluksen ihmiskunnalle siltä pohjalta. Myöskään George Harrison ei ryhtynyt katusaarnaajaksi vaan käytti musiikkia ihmisten auttamiseen, kuten Srila Prabhupada antoi ohjeeksi:

        http://www.youtube.com/watch?v=wynYMJwEPH8&feature=related

        Demonikratiasta jne, ei tarvita mitään salaliittoteoriaa, kyse on realiteetista jossa elämme.

        Globalisaatio ei itsessään ole huono asia, olihan aikanaan kuningas Yudhisthira Krishnan toiveen mukaisesti keisari joka valvoi että sekä ihmisten että eläinten oikeuksia kunnioitettiin, ja jolle suuren alueen kuninkaat maksoivat veroja jne.

        Koko Kuruksetran taistelu oli Krishnan järjestely despoottisten kansaa sortavien hallitsijoiden poistamiseksi maan päältä.

        Nykyään massa- "kulttuurin" ongelma on ihmisen esineellistäminen, jo koulukirjatkin väittävät että olemme vain sähköä korvien välissä, vaikka tietoisuus on se tutkimuksen kohde josta ei voi saada selvää empiirisen tieteen avulla. Kokemusperäinen tutkimus bhakti-joogan avulla on tässä asiassa valttia.

        Se että aine tai sähkövirtaus ei voi tulla tietoiseksi omasta olemassaolostaan "kehittymällä tarpeeksi monimutkaisten kytkösten muodostumaksi", kumoaa koko myytin tietoisuudesta aineellisena ilmiönä.

        On ihmisiä tänäkin päivänä joiden fakulteetit toimivat täysin, vaikka aivot fyysisesti puuttuvat:
        http://www.unexplainedstuff.com/Mysteries-of-the-Mind/Living-without-a-Brain.html


        Bhaktivedanta Swamin haaste elämän luomisesta laboratoriossa on yhä voimassa. Lue tämä konversaatio Prabhupadan ja mm. tohtori Singhin välillä:

        http://prabhupadabooks.com/?g=156408

        "Kunhan saan syntetisoitua elämää, todistan että älykkyyttä ei tarvita elämän ilmaantumiseen".

        Tarkoittaako ylläoleva pilapiirroksesta otettu sitaatti että ko. elämän luomista yrittävän lausujan ÄÖ olisi nolla?! :D
        ---
        Kun mietitään että rikkaiden maiden maanviljelyn subventointi vastaa nykyään 75% koko Afrikan bruttokansantuotteesta, ymmärretään että asiat eivät ole kohdallaan.

        Krishnaliike ei itse asiassa välitä politiikasta juurikaan. Kuten Srila Bhaktisiddhanta Saraswati sanoi, Krishnan viesti on liian tärkeä jotta odottaisimme (Intian) vapautumista brittien kynsistä.
        Srila Prabhupada hyväksyi tämän ja irtisanoutui Gandhin vapautusliikkeestä.

        Politiikka kuitenkin vaikuttaa kaikkien elämään, ja ihmiset tulevat valitsemaan kaltaisiaan johtajia. Siksi valtaapitävät laittavat koulukirjoihin että olemme vain sähköä, sielua ei ole.

        Näin äänestäjät jatkossakin valitsevat hallitsijan joka lupaa "edistystä" sekä "vapautta" olla kuin kissa ja koira markkinavoimien otteessa.

        Sitten ihmetellään kun maailma kulutetaan puhki, ja nuoret uskovat tuota myyttiä ja ampuvat surutta koulukaverinsa "ikuiseen uneen", mikä lie motiivi milloinkin.

        Missä määrin mm. väkivaltaviihde johon lapsemme ovat nykyään uppoutuneet, palvelee ylläolevaa?

        Katso Maailmanpankin palveluksessa olleen Economic Hitmanin kokemuksia julmasta pelistä valtioiden rikkauksien ryöstämiseksi:

        http://www.youtube.com/watch?v=yTbdnNgqfs8

        Lisää:

        http://mattlb2000.wordpress.com/2008/10/05/the-imf-world-bank/


      • heh..
        häpeämään.. kirjoitti:

        Mene sinä jonnekiin häpeämään typeryyttäsi.

        Miten perustelet että pitäisi mennä "häpeämään typeryyttäni"?

        Tarkoitatko että koska et löydä vasta-argumentteja niin pitää hakata sanansaattaja?

        Ehkä tarkoitat että sinun mielestäsi absoluuttinen totuus on että absoluuttista totuutta ei ole? ;)


      • Madhava
        taas.. kirjoitti:

        Tuo on kristittyjen indologien tulkinta jossa vielä turvautuvat ateistiseen evoluutio-oppiin, kas kuinka somaa.

        "Evoluutio on saatanasta, paitsi jos se auttaa valtaamaan Intian Kristukselle, ja tietysti The East India Companylle (Max Mullerin rahoittaja)".

        http://www.hindunet.org/srh_home/1997_2/0088.html

        ...He analyzed mythologies as rationalizations of natural phenomena, primitive beginnings that we might denominate "protoscience" within a cultural evolution; Muller's "Darwinian" concepts of the evolution of human cultures are among his least lasting achievements.

        http://www.nationmaster.com/encyclopedia/Max-Müller

        Tämä tietokirja siis sanoo että Mullerin kulttuuridarvinismi oli niitä hänen teorioitaan jotka kuolivat nopeimmin. Miksi tätä jo kuopattua spekulaatiota yhä käytetään Intian perinteen mustamaalaamiseen ja vähättelyyn??

        Krishna itse sanoi että tuli käymään koska todellinen tieto oli aikojen saatossa kadonnut, kai lihansyöntikin oli vallannut sijaa.

        Eiköhän entropia tue tätä, asiat tahtovat degeneroitua ajan myötä tässä aineellisessa maailmassa.

        ###

        Tuo on kristittyjen indologien tulkinta jossa vielä turvautuvat ateistiseen evoluutio-oppiin, kas kuinka somaa. ###

        Postitin tuohon Hindulaisuus ja lihansyönti -ketjuun tarkempaa tietoa kasvissyönnin asemasta hindulaisuudessa tradition itsensä sisäisiin pyhiin kirjoituksiin nojautuen, tällä kertaa eritoten Manu-samhitaa tutkien.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000220&posting=22000000041690489

        Manu-samhita lukeutuu dharma-shastrojen eli uskonnollisia periaatteita käsittelevien kirjoitusten etunenän.

        Lue vaikka sieltä. Mikäli jokin kohta mielestäsi jurnuttaa, käännän mielellään vastaavan alkutekstin sinulle sana sanalta tutkittavaksi.


      • Madhava
        Demonikratia jne. kirjoitti:

        Ristiriitaisuudet tulevat aineen piiristä nousevasta tiedonhankintamenetelmästä ja ovat korviesi välissä, eivät todellisuudessa.



        Krishna perustelee tämän "paheksumisensa" Bhagavad-Gitassa, ja lukuisat filosofit sekä filantropit rakastavat tätä kirjaa jossa nämä perustelut ovat.

        Sinä olet kuitenkin ilmeisesti aikakautemme suurin tietäjä ja nämä Gandhit, Thorout ja Einsteinit ovat mielestäsi idiootteja...

        Tässä yksi sitaatti lisää:

        "I can say that in the Bhagavad-gita As It Is I have found explanations and answers to questions I had always posed regarding the interpretations of this sacred work, whose spiritual discipline I greatly admire. If the aesceticism and ideal of the apostles which form the message of the Bhagavad-gita As It Is were more widespread and more respected, the world in which we live would be transformed into a better, more fraternal place."

        Dr. Paul Lesourd, Author
        Professeur Honoraire, Catholic University of Paris



        Sinullahan on omituinen käsitys asioista. Useimmat bhakti-joogan harjoittajat asuvat kotonaan, jotkut jopa seurakunnan jäseninä, ja mm. lukevat Krishna-tietoista kirjallisuutta, sekä harjoittavat mantramietiskelyä siellä, ilman että heitä vaaditaan mihinkään lähetystyöhön.

        Jotkut heistä käyvät peräti temppelissä osallistumassa seremonioihin.

        http://www.harekrishna.fi/html/bhakti-joogaa_kotona.html

        Vireitä sivua alas jolloin teksti löytyy, minunlaiselta "lahkon aivopesemältä idiootilta" meni muutama sekunti ennenkuin tajusin tämän. ;)

        Tilanne oli eri silloin kun seurakuntaa ei vielä ollut lol.

        Herra Chaitanyan aikoihin moni perheellinen halusi jättää kaiken ja liittyä saarnausliikkeeseen, mutta usein tuli kielteinen vastaus, "harjoita bhaktia kotona, se on parasta sinulle". Lue Srila Bhaktivinoda Thakuran runo asiaan liittyen:
        http://vrindavana.wordpress.com/2006/08/01/nityananda-bhaktivinode-dalalera-gita-krishna/

        Mitä näihin auktoriteetteihin tulee, he ovat oman alansa asiantuntijoita ja tekevät palveluksen ihmiskunnalle siltä pohjalta. Myöskään George Harrison ei ryhtynyt katusaarnaajaksi vaan käytti musiikkia ihmisten auttamiseen, kuten Srila Prabhupada antoi ohjeeksi:

        http://www.youtube.com/watch?v=wynYMJwEPH8&feature=related

        Demonikratiasta jne, ei tarvita mitään salaliittoteoriaa, kyse on realiteetista jossa elämme.

        Globalisaatio ei itsessään ole huono asia, olihan aikanaan kuningas Yudhisthira Krishnan toiveen mukaisesti keisari joka valvoi että sekä ihmisten että eläinten oikeuksia kunnioitettiin, ja jolle suuren alueen kuninkaat maksoivat veroja jne.

        Koko Kuruksetran taistelu oli Krishnan järjestely despoottisten kansaa sortavien hallitsijoiden poistamiseksi maan päältä.

        Nykyään massa- "kulttuurin" ongelma on ihmisen esineellistäminen, jo koulukirjatkin väittävät että olemme vain sähköä korvien välissä, vaikka tietoisuus on se tutkimuksen kohde josta ei voi saada selvää empiirisen tieteen avulla. Kokemusperäinen tutkimus bhakti-joogan avulla on tässä asiassa valttia.

        Se että aine tai sähkövirtaus ei voi tulla tietoiseksi omasta olemassaolostaan "kehittymällä tarpeeksi monimutkaisten kytkösten muodostumaksi", kumoaa koko myytin tietoisuudesta aineellisena ilmiönä.

        On ihmisiä tänäkin päivänä joiden fakulteetit toimivat täysin, vaikka aivot fyysisesti puuttuvat:
        http://www.unexplainedstuff.com/Mysteries-of-the-Mind/Living-without-a-Brain.html


        Bhaktivedanta Swamin haaste elämän luomisesta laboratoriossa on yhä voimassa. Lue tämä konversaatio Prabhupadan ja mm. tohtori Singhin välillä:

        http://prabhupadabooks.com/?g=156408

        "Kunhan saan syntetisoitua elämää, todistan että älykkyyttä ei tarvita elämän ilmaantumiseen".

        Tarkoittaako ylläoleva pilapiirroksesta otettu sitaatti että ko. elämän luomista yrittävän lausujan ÄÖ olisi nolla?! :D
        ---
        Kun mietitään että rikkaiden maiden maanviljelyn subventointi vastaa nykyään 75% koko Afrikan bruttokansantuotteesta, ymmärretään että asiat eivät ole kohdallaan.

        Krishnaliike ei itse asiassa välitä politiikasta juurikaan. Kuten Srila Bhaktisiddhanta Saraswati sanoi, Krishnan viesti on liian tärkeä jotta odottaisimme (Intian) vapautumista brittien kynsistä.
        Srila Prabhupada hyväksyi tämän ja irtisanoutui Gandhin vapautusliikkeestä.

        Politiikka kuitenkin vaikuttaa kaikkien elämään, ja ihmiset tulevat valitsemaan kaltaisiaan johtajia. Siksi valtaapitävät laittavat koulukirjoihin että olemme vain sähköä, sielua ei ole.

        Näin äänestäjät jatkossakin valitsevat hallitsijan joka lupaa "edistystä" sekä "vapautta" olla kuin kissa ja koira markkinavoimien otteessa.

        Sitten ihmetellään kun maailma kulutetaan puhki, ja nuoret uskovat tuota myyttiä ja ampuvat surutta koulukaverinsa "ikuiseen uneen", mikä lie motiivi milloinkin.

        Missä määrin mm. väkivaltaviihde johon lapsemme ovat nykyään uppoutuneet, palvelee ylläolevaa?

        Katso Maailmanpankin palveluksessa olleen Economic Hitmanin kokemuksia julmasta pelistä valtioiden rikkauksien ryöstämiseksi:

        http://www.youtube.com/watch?v=yTbdnNgqfs8

        Lisää:

        http://mattlb2000.wordpress.com/2008/10/05/the-imf-world-bank/

        ### Ristiriitaisuudet tulevat aineen piiristä nousevasta tiedonhankintamenetelmästä ja ovat korviesi välissä, eivät todellisuudessa. ###

        Oivaa. Niin tietysti, näinhän kaikki ristiriidat selittyvät kuin itsestään. Viittaat vaan siihen, että asiaa ei voi herneaivoillamme ymmärtää, ja a vot kaikki on taas kunnossa. Tällaisen faktastandardin omaava kyennee uskomaan lähes mitä hyvänsä niin halutessaan?


        ### Krishna perustelee tämän "paheksumisensa" Bhagavad-Gitassa, ja lukuisat filosofit sekä filantropit rakastavat tätä kirjaa jossa nämä perustelut ovat. ###

        Olisit sitten viitannut niihin argumentteihin, sen sijaan että vain viittasit dialogin kannalta lähes merkityksettömään värssyyn.


        ### Sinä olet kuitenkin ilmeisesti aikakautemme suurin tietäjä ja nämä Gandhit, Thorout ja Einsteinit ovat mielestäsi idiootteja... ###

        Eipä suinkaan niin, vaikka sinusta onkin ihan mahdottoman hauskaa yrittää jatkuvasti syöttää sanoja suuhuni.

        Mikäli olet oikeasti kiinnostunut em. henkilöiden näkemyksistä, kannattanee lukea niistä muualtakin kuin Krishna-liikkeen `propagandalähteistä. Tässä esimerkiksi muuan mainio lausuma Einsteiniltä itseltään.

        "The religion of the future will be a cosmic religion. It should transcend personal God and avoid dogma and theology. Covering both the natural and the spiritual, it should be based on a religious sense arising from the experience of all things natural and spiritual as a meaningful unity. Buddhism answers this description. If there is any religion that could cope with modern scientific needs it would be Buddhism."

        Miten on — oletko samaa mieltä, vai onko Einstein sinun mielestäsi idiootti?


        ### Sinullahan on omituinen käsitys asioista. Useimmat bhakti-joogan harjoittajat asuvat kotonaan, jotkut jopa seurakunnan jäseninä, ja mm. lukevat Krishna-tietoista kirjallisuutta, sekä harjoittavat mantramietiskelyä siellä, ilman että heitä vaaditaan mihinkään lähetystyöhön.
        Jotkut heistä käyvät peräti temppelissä osallistumassa seremonioihin. ###

        Eivät käsittääkseni Einstein ja Thoreau kumpikaan liioin harjoittaneet Krishna-tietoista mantramietiskelyä kotonaan, saati sitten käyneet temppelissä osallistumassa seremonioihin. Mikäli lähteesi kertovat muuta, luen toki niitä riemulla.


        En tässä yhteydessä ala paneutumaan Krishna-liikkeen evoluutionäkemyksiin tai globaaleihin salaliittoteorioihin. Kenties voimme joskus palata niihin erillisessä ketjussaan.


      • Lisenssistä..
        Madhava kirjoitti:

        ###

        Tuo on kristittyjen indologien tulkinta jossa vielä turvautuvat ateistiseen evoluutio-oppiin, kas kuinka somaa. ###

        Postitin tuohon Hindulaisuus ja lihansyönti -ketjuun tarkempaa tietoa kasvissyönnin asemasta hindulaisuudessa tradition itsensä sisäisiin pyhiin kirjoituksiin nojautuen, tällä kertaa eritoten Manu-samhitaa tutkien.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000220&posting=22000000041690489

        Manu-samhita lukeutuu dharma-shastrojen eli uskonnollisia periaatteita käsittelevien kirjoitusten etunenän.

        Lue vaikka sieltä. Mikäli jokin kohta mielestäsi jurnuttaa, käännän mielellään vastaavan alkutekstin sinulle sana sanalta tutkittavaksi.

        Lisenssi näyttää löytyvän, voimakkain varauksin kylläkin. Kasvissyöntiä siellä yhä suositellaan, ainakin jos katsoo niitä säkeitä jotka jätit pois Manu-Samhitaa siteeratessasi. Vastasin siellä mm. ikivanhan Yajur-vedan lausunnolla.


      • Madhava

      • dharma3
        Madhava kirjoitti:

        Hurjaa tekstiä kaikki tyynni! Krishna siis vastaa Arjunalle paheksuen tämän epäilyksiä. No siitähän sitä jo viisastuukin.

        Ei minulla ole mitään erityistä mielenkiintoa Krishnan itsensä mustamaalaamiseen. Mikäli luet näitä tekstejä uudelleen, mietipä miltä ne kuulostavat mikäli siinä sen sijaan tutkitaan kriittisesti Krishnan esittävää traditiota kaikkine ristiriitaisuuksineen.

        Tuo oli mainio tuo viisaiden miesten listauksesi. Auktoriteettiin on hyvä vedota! Mutta nyt vain sattuupi olemaan valitettavasti niin, että lähes jok'ikisestä asiasta on jollakin viisaalla ollut jotakin hyvää sanottavaa. Eivät nämä edellämainitut herrat filosofit kuitenkaan käsittääkseni omaksuneet prabhupadalaista KSO-filosofiaa (Kuten Se On), lauleskellen ja myyden kirjoja ja namupussukoita kautta korttelipiirin.

        Demonikratia, pilleritehtaat, psykologit ja globaali talouslahko ovat ilmeisesti olennainen osa liikkeenne maailmankatsomusta? Kovasti usein niitä tästä salaliittoteorioiden sävyttämästä sisältöryöpystäsi löytyy.

        Blogissasi kerroit, että harrastit itsekin aiemmin noita samoja asioita Krishna-liikkeessä, mitä nyt kritisoit. Kyselin tätä jo aiemmin, mutta en saanut vastausta ja siksipä kyselen uudelleen.

        Voisitko siis kertoa, miksi yleensä alunperin lähdit kyseiseen traditioon mukaan ja mikä sai sinut kääntymään monien eri vaisnava-gurujen puoleen? Entä mikä sai sinut pysymään kymmenkunta vuotta toistamassa Hare Krishnaa? Mitkä olivat motiivisi ja miltä tuo mantran toistaminen tuntui? Miksi oikein jatkoit sitä vuodesta toiseen? Kaikesta tästä olisi todella mielenkiintoista kuulla, koska se selventäisi varmasti paljon sitäkin miksi monet muut toimivat edelleenkin noin?

        Olisin vilpittömästi kiitollinen, jos vastaisit näihin kysymyksiin.


      • ole lakioppia
        heh.. kirjoitti:

        Miten perustelet että pitäisi mennä "häpeämään typeryyttäni"?

        Tarkoitatko että koska et löydä vasta-argumentteja niin pitää hakata sanansaattaja?

        Ehkä tarkoitat että sinun mielestäsi absoluuttinen totuus on että absoluuttista totuutta ei ole? ;)

        Et ole ymmärtänyt hindulaisuudesta mitään, kun suhtaudut siihen kuin juutalaisuuteen, kristinuskoon ja islamiin! Hindulaisuus ei ole lakiuskonto, ei mikään sananselitysoppi, ei mitään yhden jumalan palvontaa, ei yksisilmäisyyttä, ei suvaitsemattomuutta, ei oikeaoppisuutta. Et ole ymmärtänyt hindulaisuudesta yhtään mitään, kun pilkkua viilaat. Olet totaalisesti hakoteillä. Olet pelkkä länsimainen hihhuli. Yhtä hyvin voisit olla vaikka helluntalainen tai lestadiolainen. Hindulainen et ole.


      • hävettää...
        heh.. kirjoitti:

        Miten perustelet että pitäisi mennä "häpeämään typeryyttäni"?

        Tarkoitatko että koska et löydä vasta-argumentteja niin pitää hakata sanansaattaja?

        Ehkä tarkoitat että sinun mielestäsi absoluuttinen totuus on että absoluuttista totuutta ei ole? ;)

        Siis hävettää, että tuollaiset ahdasmieliset hihhulit ovat pilaamassa hindulaisuuden mainetta!


      • aaaaaaaaappppp

        juuri niin kuin srimad bhagavatam:ssa krisha näin meille sanoo ! :) typerykset pilkkaavat häntä..!
        täysin samaa mieltä... ;)


      • jjjjjjj
        Demonikratia jne. kirjoitti:

        Ristiriitaisuudet tulevat aineen piiristä nousevasta tiedonhankintamenetelmästä ja ovat korviesi välissä, eivät todellisuudessa.



        Krishna perustelee tämän "paheksumisensa" Bhagavad-Gitassa, ja lukuisat filosofit sekä filantropit rakastavat tätä kirjaa jossa nämä perustelut ovat.

        Sinä olet kuitenkin ilmeisesti aikakautemme suurin tietäjä ja nämä Gandhit, Thorout ja Einsteinit ovat mielestäsi idiootteja...

        Tässä yksi sitaatti lisää:

        "I can say that in the Bhagavad-gita As It Is I have found explanations and answers to questions I had always posed regarding the interpretations of this sacred work, whose spiritual discipline I greatly admire. If the aesceticism and ideal of the apostles which form the message of the Bhagavad-gita As It Is were more widespread and more respected, the world in which we live would be transformed into a better, more fraternal place."

        Dr. Paul Lesourd, Author
        Professeur Honoraire, Catholic University of Paris



        Sinullahan on omituinen käsitys asioista. Useimmat bhakti-joogan harjoittajat asuvat kotonaan, jotkut jopa seurakunnan jäseninä, ja mm. lukevat Krishna-tietoista kirjallisuutta, sekä harjoittavat mantramietiskelyä siellä, ilman että heitä vaaditaan mihinkään lähetystyöhön.

        Jotkut heistä käyvät peräti temppelissä osallistumassa seremonioihin.

        http://www.harekrishna.fi/html/bhakti-joogaa_kotona.html

        Vireitä sivua alas jolloin teksti löytyy, minunlaiselta "lahkon aivopesemältä idiootilta" meni muutama sekunti ennenkuin tajusin tämän. ;)

        Tilanne oli eri silloin kun seurakuntaa ei vielä ollut lol.

        Herra Chaitanyan aikoihin moni perheellinen halusi jättää kaiken ja liittyä saarnausliikkeeseen, mutta usein tuli kielteinen vastaus, "harjoita bhaktia kotona, se on parasta sinulle". Lue Srila Bhaktivinoda Thakuran runo asiaan liittyen:
        http://vrindavana.wordpress.com/2006/08/01/nityananda-bhaktivinode-dalalera-gita-krishna/

        Mitä näihin auktoriteetteihin tulee, he ovat oman alansa asiantuntijoita ja tekevät palveluksen ihmiskunnalle siltä pohjalta. Myöskään George Harrison ei ryhtynyt katusaarnaajaksi vaan käytti musiikkia ihmisten auttamiseen, kuten Srila Prabhupada antoi ohjeeksi:

        http://www.youtube.com/watch?v=wynYMJwEPH8&feature=related

        Demonikratiasta jne, ei tarvita mitään salaliittoteoriaa, kyse on realiteetista jossa elämme.

        Globalisaatio ei itsessään ole huono asia, olihan aikanaan kuningas Yudhisthira Krishnan toiveen mukaisesti keisari joka valvoi että sekä ihmisten että eläinten oikeuksia kunnioitettiin, ja jolle suuren alueen kuninkaat maksoivat veroja jne.

        Koko Kuruksetran taistelu oli Krishnan järjestely despoottisten kansaa sortavien hallitsijoiden poistamiseksi maan päältä.

        Nykyään massa- "kulttuurin" ongelma on ihmisen esineellistäminen, jo koulukirjatkin väittävät että olemme vain sähköä korvien välissä, vaikka tietoisuus on se tutkimuksen kohde josta ei voi saada selvää empiirisen tieteen avulla. Kokemusperäinen tutkimus bhakti-joogan avulla on tässä asiassa valttia.

        Se että aine tai sähkövirtaus ei voi tulla tietoiseksi omasta olemassaolostaan "kehittymällä tarpeeksi monimutkaisten kytkösten muodostumaksi", kumoaa koko myytin tietoisuudesta aineellisena ilmiönä.

        On ihmisiä tänäkin päivänä joiden fakulteetit toimivat täysin, vaikka aivot fyysisesti puuttuvat:
        http://www.unexplainedstuff.com/Mysteries-of-the-Mind/Living-without-a-Brain.html


        Bhaktivedanta Swamin haaste elämän luomisesta laboratoriossa on yhä voimassa. Lue tämä konversaatio Prabhupadan ja mm. tohtori Singhin välillä:

        http://prabhupadabooks.com/?g=156408

        "Kunhan saan syntetisoitua elämää, todistan että älykkyyttä ei tarvita elämän ilmaantumiseen".

        Tarkoittaako ylläoleva pilapiirroksesta otettu sitaatti että ko. elämän luomista yrittävän lausujan ÄÖ olisi nolla?! :D
        ---
        Kun mietitään että rikkaiden maiden maanviljelyn subventointi vastaa nykyään 75% koko Afrikan bruttokansantuotteesta, ymmärretään että asiat eivät ole kohdallaan.

        Krishnaliike ei itse asiassa välitä politiikasta juurikaan. Kuten Srila Bhaktisiddhanta Saraswati sanoi, Krishnan viesti on liian tärkeä jotta odottaisimme (Intian) vapautumista brittien kynsistä.
        Srila Prabhupada hyväksyi tämän ja irtisanoutui Gandhin vapautusliikkeestä.

        Politiikka kuitenkin vaikuttaa kaikkien elämään, ja ihmiset tulevat valitsemaan kaltaisiaan johtajia. Siksi valtaapitävät laittavat koulukirjoihin että olemme vain sähköä, sielua ei ole.

        Näin äänestäjät jatkossakin valitsevat hallitsijan joka lupaa "edistystä" sekä "vapautta" olla kuin kissa ja koira markkinavoimien otteessa.

        Sitten ihmetellään kun maailma kulutetaan puhki, ja nuoret uskovat tuota myyttiä ja ampuvat surutta koulukaverinsa "ikuiseen uneen", mikä lie motiivi milloinkin.

        Missä määrin mm. väkivaltaviihde johon lapsemme ovat nykyään uppoutuneet, palvelee ylläolevaa?

        Katso Maailmanpankin palveluksessa olleen Economic Hitmanin kokemuksia julmasta pelistä valtioiden rikkauksien ryöstämiseksi:

        http://www.youtube.com/watch?v=yTbdnNgqfs8

        Lisää:

        http://mattlb2000.wordpress.com/2008/10/05/the-imf-world-bank/

        HARE KRIHSNA! :)


      • Madhava
        dharma3 kirjoitti:

        Blogissasi kerroit, että harrastit itsekin aiemmin noita samoja asioita Krishna-liikkeessä, mitä nyt kritisoit. Kyselin tätä jo aiemmin, mutta en saanut vastausta ja siksipä kyselen uudelleen.

        Voisitko siis kertoa, miksi yleensä alunperin lähdit kyseiseen traditioon mukaan ja mikä sai sinut kääntymään monien eri vaisnava-gurujen puoleen? Entä mikä sai sinut pysymään kymmenkunta vuotta toistamassa Hare Krishnaa? Mitkä olivat motiivisi ja miltä tuo mantran toistaminen tuntui? Miksi oikein jatkoit sitä vuodesta toiseen? Kaikesta tästä olisi todella mielenkiintoista kuulla, koska se selventäisi varmasti paljon sitäkin miksi monet muut toimivat edelleenkin noin?

        Olisin vilpittömästi kiitollinen, jos vastaisit näihin kysymyksiin.

        Juu, kyllä minä niistä kirjoitan ajallaan. Ovat kirjoituslistalla. Tässä on nyt vaan niin pirun paljon pöydällä sellaista tekstiä, mitä pitää saada prioriteettina ulos, ja haluan antaa tuolle aiheelle sen tarvitseman tilan.


      • dharma3
        Madhava kirjoitti:

        Juu, kyllä minä niistä kirjoitan ajallaan. Ovat kirjoituslistalla. Tässä on nyt vaan niin pirun paljon pöydällä sellaista tekstiä, mitä pitää saada prioriteettina ulos, ja haluan antaa tuolle aiheelle sen tarvitseman tilan.

        Sitä odotellessa toivotan hyvää kevään alkua.


      • minä..
        ole lakioppia kirjoitti:

        Et ole ymmärtänyt hindulaisuudesta mitään, kun suhtaudut siihen kuin juutalaisuuteen, kristinuskoon ja islamiin! Hindulaisuus ei ole lakiuskonto, ei mikään sananselitysoppi, ei mitään yhden jumalan palvontaa, ei yksisilmäisyyttä, ei suvaitsemattomuutta, ei oikeaoppisuutta. Et ole ymmärtänyt hindulaisuudesta yhtään mitään, kun pilkkua viilaat. Olet totaalisesti hakoteillä. Olet pelkkä länsimainen hihhuli. Yhtä hyvin voisit olla vaikka helluntalainen tai lestadiolainen. Hindulainen et ole.

        Siteerasin vain Hindujen Raamatuksi kutsuttua Bhagavad-Gitaa, yritätkö väittää että tuo olisi minun mielipiteeni?

        Lue lisää Bhagavad-Gitasta:

        http://1stholistic.com/prayer/Hindu/hol_Hindu-gita.htm


      • Jees..
        hävettää... kirjoitti:

        Siis hävettää, että tuollaiset ahdasmieliset hihhulit ovat pilaamassa hindulaisuuden mainetta!

        Turhaa siinä häpeät mitään, kaikkihan me olemme palvelijoita.

        Joko palvelemme Korkeinta, jotain Hänen laajentumaa, tai sitten "itseämme" mikä tarkoittaa ainaista aistien ja mielen oikkujen tyydyttämistä elämä toisensa jälkeen karman lain alaisuudessa.

        Niin muuten, karman laki on kaikille hinduille yhteinen, joten älä viisastele ja sano ettei mitään lakeja ole hindulaisuudessa.


      • think.
        ole lakioppia kirjoitti:

        Et ole ymmärtänyt hindulaisuudesta mitään, kun suhtaudut siihen kuin juutalaisuuteen, kristinuskoon ja islamiin! Hindulaisuus ei ole lakiuskonto, ei mikään sananselitysoppi, ei mitään yhden jumalan palvontaa, ei yksisilmäisyyttä, ei suvaitsemattomuutta, ei oikeaoppisuutta. Et ole ymmärtänyt hindulaisuudesta yhtään mitään, kun pilkkua viilaat. Olet totaalisesti hakoteillä. Olet pelkkä länsimainen hihhuli. Yhtä hyvin voisit olla vaikka helluntalainen tai lestadiolainen. Hindulainen et ole.

        En tiedä mihin vastasit mutta tämä sinun viesti on kyl jotain helvetillistä paskaa, siis ihan oikeesti. Vaikka hindulaisuudessa on monta jumalaaniin siinä valitaan yleensä YKSI PALVOTTAVA JUMALA kaikkien joukosta, toki on olemassa mahdollisuus että palvoo monia. Muuten se menee aika hyvin tota rataa.


      • höpön höpön
        think. kirjoitti:

        En tiedä mihin vastasit mutta tämä sinun viesti on kyl jotain helvetillistä paskaa, siis ihan oikeesti. Vaikka hindulaisuudessa on monta jumalaaniin siinä valitaan yleensä YKSI PALVOTTAVA JUMALA kaikkien joukosta, toki on olemassa mahdollisuus että palvoo monia. Muuten se menee aika hyvin tota rataa.

        Niin, kyllä heillä yleensä on yksi "kotijumala", jonka kuva esim. on oven yläpuolella ja jolle on alttari. Siitä huolimatta hindut eivät rajoitu millään lailla tuon yhden valitun jumalan palvontaan, vaan voivat aivan vapaasti eri tilanteissä palvoa muita jumalia ja osallistua eri jumalien palvontatilaisuuksiin. Eri jumalat ovat yhden ainoan "maailmankaikkeuden" jumaluuden erilaisia ilmentymiä eivät siis varsinaisesti jumala siinä merkityksessä kuin se länsimaissa ymmärretään.


      • Sensuuria?
        Näin on kirjoitti:

        Koko juttusi kaatuu siihen että Krishnan teoissa ei ole kyse aineellinen toiminta himon, ahneuden, kateuden, vihan, harhan eikä hulluuden piirissä.

        Ehkä sinun kannattaisi lukea miten Krishna vastaa tuohon Arjunan moraaliseen epäilykseen ja kieltämättä aineellisesta näkökulmasta järkevään kysymykseen.

        http://www.asitis.com/2/2.html

        Aineellisten argumenttien voimattomuus Absoluutin edessä on manifestoitu tosiasia. Vai haluatko väittää vastaan kun Krishna sanoo että perhesuhteet jne. ovat ohimeneviä, verrattuna ikuiseen suhteeseemme Absoluuttiin. Tämä ei ole mikään lahkokysymys vaan jokaisen havaitsema tosiasia, sille joka syntyy on kuolema varma.

        Itsehän tuossa toisessa threadissa kovasti olit sitä mieltä että kaikki on harhaa paitsi persoonaton brahman. Mistä tämä moralisointi pulpahti esiin? Halkesiko brahman ikuisen aikatekijän vaikutuksesta??

        Ainakin nykytiedimiehet ovat keksineet lausahduksen "random fluctuation of time" peittääkseen sen tosiasian että heillä ei ole vastausta siihen miten ei-mikään voisi, ilman motivaatiota ja/tai kausaalista perustaa, rakoilla ja luoda - Kaiken.

        Jos haluat mustamaalata Krishnaa, sinun pitäisi ensin näyttää miten Krishnan vastaukset Arjunan epäilyksiin ovat vailla perustaa.

        Sinun pitäisi näyttää miten mm. nämä arvostetut filosofit ja tutkijat ovat kahjoja idiootteja sinunlaiseen suureen ajattelijaan verrattuna:

        "In the morning I bathe my intellect in the stupendous and cosmogonal philosophy of the Bhagavad-Gita, in comparison with which our modern world and its literature seems puny and trivial." ~ Henry David Thoreau

        http://hinduism.about.com/od/thegita/a/famousquotes.htm

        Katso mitä Srila Bhaktivedanta Swami sanoo tavallisten ihmisten yrityksistä tulkita Gitaa:

        http://www.bhagavad-gita.org/Articles/swami-maharaj.html

        Nyky-yhteiskunnassa palvotaan yksilön vapautta olla markkinavoimien heittelehtimä aistinautiskelija pankkiirien/globaalin talouslahkon kylmän *silmän* alla.
        http://www.conspiracyarchive.com/NWO/All_Seeing_Eye.htm

        Tätä hedonistista kulutusrobottielämää kutsutaan edistyneeksi ja sivistyneeksi yhteiskunnaksi.

        Demo(ni)kratia tarkoittaa että muut yhteiskuntamallit ovat kiellettyjä ja ne murskataan indoktrinaation avulla sekä sotilasvoimin "rauhaarakastavan sivistyneen" maailman toimesta.

        http://www.boloji.com/perspective/297.htm

        Ihmisten pahoinvointi on silmäänpistävää raharikkaiden kohtelun seurauksena.

        http://www.cosatu.org.za/speeches/2001/zv121101.htm

        http://www.who.int/social_determinants/resources/article/en/index.html

        Pilleritehtaat ja psykologit riemuitsevat yhä paranevista markkinoista, yhä nuoremmista elinikäisistä asiakkaista...

        http://www.cuttingthroughthematrix.net/radio/Alan_Watt_CTTM_Live_on_RBN.html

        Jumala on korkein nauttija. Meidän halumme matkia Häntä on oire väärän minätunteen vallassa olemisesta. Kun saamme takaisin alkuperäisen identiteettimme Jumalan nimen toistamiseen turvautumalla, pahoivointimme syvällä sydämessä kaikkoaa.

        http://www.harekrishnatemple.com/bhakta/chapter7.html

        Olemme sokeita sille tosiasialle että Jumalan teot ovat apapaviddham -vailla mahdollisuutta että synti koskisi niitä:

        suddham apApaviddham - yajur veda 40.8

        Kateus Jumalaa kohtaan "Miksi Hän, miksi en minä?", on syy aineellisessa olemassaolossa pysymiseen elämä toisensa jälkeen.


        ---
        "In the Garga Upanisad the perplexed man is described as follows: yo va etad aksaram gargy aviditvasmal lokat praiti sa krpanah.

        "He is a miserly man who does not solve the problems of life as a human and who thus quits this world like the cats and dogs, without understanding the science of self-realization."

        "Ihmisten pahoinvointi on silmäänpistävää raharikkaiden kohtelun seurauksena."


        Sivustot ovat varmaan tehneet remontin kun linkit eivät toimi. Tässä vastaavia tilalle:

        http://www.countercurrents.org/polya230109.htm

        http://www.assatashakur.org/forum/afrikan-world-news/8925-oil-genocide.html

        https://lists.resist.ca/pipermail/indigenousyouth/2008-April/001798.html


    • Madhava

      Persoonallisen jumalan arvo psykologisessa kehityksessä piilee nimenomaan sen esittämässä arkkityypissä eli juurikäsitteessä, johon keskittyen voidaan muokata itsestään enemmän jumalan kaltaisia, matkata kohti valitussa jumalassa läsnäolevaa valoa ja viisautta roolimallia seuraten. Roolimallin tärkeyttä ei voida vähätellä; eikö esimerkiksi Abrahamin jumalan traditio tullut Jeesuksen, inhimillisen jumalan ja jumalan pojan myötä helpommin massoille omaksuttavaksi?

      Jumalaisesta roolimallista on kuitenkin matkaa ihmiskeskeiseen dharmaan, humanistiseen uskonnolliseen malliin jossa yksilön ja jumalan absoluuttinen dualismi eliminoidaan ja keskipisteeksi tuodaan ihmisen sisäinen potentiaali. Siinä missä myös hindulainen tantra-traditio hälventää kosolti yksilön ja jumalan välistä rajaa, yksinomaan tiibetinbuddhalainen traditio on kehittänyt niinkutsutun jumal-joogan tasolle, jossa on luovuttu kokonaisuudessaan hallitsevan jumalan mallista ja keskitytty kunkin jumalan ydinolemuksen omaksuntaan palvonnan, mantrojen ynnä muun keinoin.

      Paljolti Mahayana-buddhalaisesta mytologiasta pantheoniaan raketaneen tiibettiläisen tradition tantriset jumaluudet ovat lähtökohtaisesti valaistuneita, buddhia kukin eri aikakausilta, valaistumisensa kankaalle eri ominaisuuksin koristeltuina. Näin vielä voimakkaita antropomorfisia symboleita kaipaava voi keskittää mielensä valaistuneeseen ja myös maailmallisia siunauksia antavaan jumaluuteen — esimerkiksi usein väkivaltaisten ja inhimillisiä puutteita ilmentävien hindujumalten sijaan — ja omaksua tuekseen täydellisen roolimallin.

      Teorian mukaan sadhanan edistyessä ja palvojan saavuttaessa täydellisen uppoutumisen tämä nousee itsenään jumaluutena täyttyen tämän jumalan ilmentämillä erityisillä voimilla. (Jotka joidenkin mukaan ovat määräaikaisia!) Kukaan näistä jumaluuksista ei ole alkuperäinen luojajumala tai muun sortin kaikkivaltias, kukin on oman pitkän tiensä ihmisenä aloittanut, ja usein monia luomiskiertoja läpi käynyt. Tässä mallissa jumala omaksuu hyvin funktionaalisen roolin, ja jopa jumalten tosiasiallinen olemassaolo tulee yhdentekeväksi, sillä sadhanassa tapahtuva psykologinen prosessi tapahtuu yhtä kaikki; itsesuggestion tehokkuus ei riipu käytetyn suggestion tosiasiallisesta olemassaolosta.

      • Kiitos..

        Onhan näitä siteeraamiasi spekulaatioita monia joissa absoluuttista totuutta, ylintä personallisuutta olemassaolon perustana ei hyväksytä. Ne ovat kuitenkin ihmisten keksimiä eivätkä pidä paikkaansa niille jotka ovat jo kulkeneet itseoivalluksen tietä.

        Varsinkin aksiomi että kaiken alkuperällä ei voi olla vähemmän ominaisuuksia kuin emanaatiolla, kumoaa tuollaiset ajatukset.

        Bhakti-joogassa on kyse ihmeellisen suloisesta vuorovaikutuksesta Jumalan kanssa, eikä tämä vuorovaikutus olisi mahdollinen jos Häntä ei olisi todellisuudessa olemassa. Eikä se olisi myöskään mahdollinen jos meillä ei jo olisi suhde Korkeimpaan jonka olemme unohtaneet.

        http://www.asitis.com/introduction.html

        Vain kun hyväksymme sekä Jumalan että yksilösielun olevan ikuisia saamme aukottoman filosofian olemassaolosta.

        Lainataan nyt Bhagavad-Gitaa joka sanoo aivan saman kuin se lukuisien tutkijoiden ylistämä Srila Prabhupadan julkaisema BhagavadGita Kuten Se On jota sinä et hyväksy:

        http://www.dvaita.org/shaastra/gita/bg213.html

        spekulatiivista hömpötystä:


    • muita jumalia"

      "Jumala on jumalien tuomari"

      Halleluja!

      Amen

      • Madhava

        Sinäkö se postitit myös tuon kuvan brasilialaisen tytön muodokkaasta pepusta stringeissä? Tuli kokolailla samaan aikaan palstalle. Sen verta simpsakka meinaan, että tuomarien tuomariltakin ropsahtanee hyvät pisteet ja taivaspaikka.

        La La Bamba!


      • vittu..
        Madhava kirjoitti:

        Sinäkö se postitit myös tuon kuvan brasilialaisen tytön muodokkaasta pepusta stringeissä? Tuli kokolailla samaan aikaan palstalle. Sen verta simpsakka meinaan, että tuomarien tuomariltakin ropsahtanee hyvät pisteet ja taivaspaikka.

        La La Bamba!

        Olet tainnut lopullisesti seota. Ei tämä mikään pornopalsta ole. Olet sovinistinen törkypaska! Eikä tällä pornokuvien vastustuksella täällä ole mitään tekemistä krisnalaisten niuhotuksen kanssa. Sheriffin tai kenenkään muukaan naisia tai ketään muutakaan halventava kommentointi ei vain kuulu tälle palstalle. Alahan tulla sieltä krisnalaisten naisia halveksivasta asenteesta pois. Tuollaisen olet säälittävä.


      • Madhava
        vittu.. kirjoitti:

        Olet tainnut lopullisesti seota. Ei tämä mikään pornopalsta ole. Olet sovinistinen törkypaska! Eikä tällä pornokuvien vastustuksella täällä ole mitään tekemistä krisnalaisten niuhotuksen kanssa. Sheriffin tai kenenkään muukaan naisia tai ketään muutakaan halventava kommentointi ei vain kuulu tälle palstalle. Alahan tulla sieltä krisnalaisten naisia halveksivasta asenteesta pois. Tuollaisen olet säälittävä.

        ### Olet tainnut lopullisesti seota. Ei tämä mikään pornopalsta ole. Olet sovinistinen törkypaska! Eikä tällä pornokuvien vastustuksella täällä ole mitään tekemistä krisnalaisten niuhotuksen kanssa. Sheriffin tai kenenkään muukaan naisia tai ketään muutakaan halventava kommentointi ei vain kuulu tälle palstalle. Alahan tulla sieltä krisnalaisten naisia halveksivasta asenteesta pois. Tuollaisen olet säälittävä. ###

        Kerropa sinä sitten, kummasta sahti paksumpi: Näistä vanhoista hindulaisista temppelipatsaista, joissa esiintyvät kaikki mahdollinen seksuaalisen kanssakäymisen muodot aina sodomiaa myöten, vai tuosta niihin verrattuna kuitenkin aika siveästi pukeutuneesta tytöstä.

        Merkittävää Krishna-liikkeessä on seksuaalisuuden mieltäminen törkyiseksi, kuten myös tästä postistasi ilmenee. Tästä on tehty ihan yliopistotasollakin tutkimusta: http://www.elore.fi/arkisto/2_04/aho204.html (Johanna Ahonen: Sukupuolittunut ruumiillisuus, puhtaus ja saastaisuus Suomen Hare Krishna-liikkeessä)

        Puhut samassa lauseessa törkypaskasta, säälittävyydestä ja siitä, kuinka halventava kommentointi ei kuulu tälle palstalle. Noh, kukin tyylillään.


      • tekemistä
        Madhava kirjoitti:

        ### Olet tainnut lopullisesti seota. Ei tämä mikään pornopalsta ole. Olet sovinistinen törkypaska! Eikä tällä pornokuvien vastustuksella täällä ole mitään tekemistä krisnalaisten niuhotuksen kanssa. Sheriffin tai kenenkään muukaan naisia tai ketään muutakaan halventava kommentointi ei vain kuulu tälle palstalle. Alahan tulla sieltä krisnalaisten naisia halveksivasta asenteesta pois. Tuollaisen olet säälittävä. ###

        Kerropa sinä sitten, kummasta sahti paksumpi: Näistä vanhoista hindulaisista temppelipatsaista, joissa esiintyvät kaikki mahdollinen seksuaalisen kanssakäymisen muodot aina sodomiaa myöten, vai tuosta niihin verrattuna kuitenkin aika siveästi pukeutuneesta tytöstä.

        Merkittävää Krishna-liikkeessä on seksuaalisuuden mieltäminen törkyiseksi, kuten myös tästä postistasi ilmenee. Tästä on tehty ihan yliopistotasollakin tutkimusta: http://www.elore.fi/arkisto/2_04/aho204.html (Johanna Ahonen: Sukupuolittunut ruumiillisuus, puhtaus ja saastaisuus Suomen Hare Krishna-liikkeessä)

        Puhut samassa lauseessa törkypaskasta, säälittävyydestä ja siitä, kuinka halventava kommentointi ei kuulu tälle palstalle. Noh, kukin tyylillään.

        Tuolla kuvalla ja näillä kommenteillanne ei ole yhtään mitään tekemistä hindulaisten temppelikuvien tai uskonnon kanssa. Tuo yksi pelle häiriköi joka palstalla, jossa käsitellään vähänkin Intiaan liittyviä juttuja. Tämä palsta ei ole mikään puutteessa eläneiden pikkupoikien seksiunien pelleilypalsta. Koeta nyt herätä. Vaikka olisit kuinka selibaatissa joutunut elämään ja siitä muka herännyt, niin ei sitä perkele sovinistista paskaa tälle palstalle tarvitse tunkea, ei edes sinun. Tyydytä niitä seksihimojasi seksipalstalla ja siirrä myös tänne kuulumattomat linkit ja kommenttisi sinne. Sitten on aivan eri asia, jos haluat hindulaisia temppelikivitöitä käsitellä, mutta sitähän sinä et tee. Äläkä jauha enää paskaa.


      • vielä...
        tekemistä kirjoitti:

        Tuolla kuvalla ja näillä kommenteillanne ei ole yhtään mitään tekemistä hindulaisten temppelikuvien tai uskonnon kanssa. Tuo yksi pelle häiriköi joka palstalla, jossa käsitellään vähänkin Intiaan liittyviä juttuja. Tämä palsta ei ole mikään puutteessa eläneiden pikkupoikien seksiunien pelleilypalsta. Koeta nyt herätä. Vaikka olisit kuinka selibaatissa joutunut elämään ja siitä muka herännyt, niin ei sitä perkele sovinistista paskaa tälle palstalle tarvitse tunkea, ei edes sinun. Tyydytä niitä seksihimojasi seksipalstalla ja siirrä myös tänne kuulumattomat linkit ja kommenttisi sinne. Sitten on aivan eri asia, jos haluat hindulaisia temppelikivitöitä käsitellä, mutta sitähän sinä et tee. Äläkä jauha enää paskaa.

        Herää myöskin siitä krisnalaisia kohtaan käymästäsi ristiretkestä. Kaikki tällä palstalla olevat muuta kirjoittajat eivät ole krisnalaisia. Minä en ole krisnalainen, eikä minusta sellaista tule. En pidä krisnalaisuutta hindulaisena, joten ihan suotta käyt selibaattisotaasi minua kohtaan. Minulla kyllä seksiä riittää. Mutta älä ristiretkesi nimissä tee tästä palstasta jotain pervo-paskanjauhanta palstaa. Kyllä, kyllä, Khajurahot ja muut on hanskassa, mutta siitähän ei ole nyt kyse.


      • Madhava
        tekemistä kirjoitti:

        Tuolla kuvalla ja näillä kommenteillanne ei ole yhtään mitään tekemistä hindulaisten temppelikuvien tai uskonnon kanssa. Tuo yksi pelle häiriköi joka palstalla, jossa käsitellään vähänkin Intiaan liittyviä juttuja. Tämä palsta ei ole mikään puutteessa eläneiden pikkupoikien seksiunien pelleilypalsta. Koeta nyt herätä. Vaikka olisit kuinka selibaatissa joutunut elämään ja siitä muka herännyt, niin ei sitä perkele sovinistista paskaa tälle palstalle tarvitse tunkea, ei edes sinun. Tyydytä niitä seksihimojasi seksipalstalla ja siirrä myös tänne kuulumattomat linkit ja kommenttisi sinne. Sitten on aivan eri asia, jos haluat hindulaisia temppelikivitöitä käsitellä, mutta sitähän sinä et tee. Äläkä jauha enää paskaa.

        Kuka mikä mahtoikaan olla sen pellen nimi, joka postitti kuvia kookkaista peniksistä ja muusta aihetta sivuavasta seitsemän ketjun voimalla, nimesi minut niiden yhteydessä nimeltä, ja kirjoittaa perinteisesti tunnistettavaaan tapaan? Noh, IP-osoitteistahan sen voi tarvittaessa aina vahvistaa mikäli alkaa kiinnostaa.

        Minun mielestäni kiehtovia nämä aivan kontrolloimattomat reaktiot puhuttaessa seksuaalisuudesta. Karkas mopo käsistä kun enolta konsanaan. Kyse ei ole palstan integriteetistä, ei muusta vastaavasta — ongelma on, että posteissa oli aiheena SAATANA LIKAINEN SEKSI HYI OLKOON.


      • Ganesha
        Madhava kirjoitti:

        Kuka mikä mahtoikaan olla sen pellen nimi, joka postitti kuvia kookkaista peniksistä ja muusta aihetta sivuavasta seitsemän ketjun voimalla, nimesi minut niiden yhteydessä nimeltä, ja kirjoittaa perinteisesti tunnistettavaaan tapaan? Noh, IP-osoitteistahan sen voi tarvittaessa aina vahvistaa mikäli alkaa kiinnostaa.

        Minun mielestäni kiehtovia nämä aivan kontrolloimattomat reaktiot puhuttaessa seksuaalisuudesta. Karkas mopo käsistä kun enolta konsanaan. Kyse ei ole palstan integriteetistä, ei muusta vastaavasta — ongelma on, että posteissa oli aiheena SAATANA LIKAINEN SEKSI HYI OLKOON.

        Täällä keskusteluja seuranneena ei voi kuin todeta, että voi Madhava reppanaa.


    • Korkeinta...

      "Eivät Krishnan dieetti tai teot muutenkaan ole tosin liiemmin vaikuttaneet bhaktoille annettuihin elämäntaparajoituksiin; bhaktathan seuraavat neljää säännöstelevää periaatetta ..."

      Niin onhan se skandaali että palvelija ei saa matkia palvonnan kohdetta, kuinka epätasa-arvoista! Elävä olento saa palkakseen vain toistuvan syntymän ja kuoleman, sairastumisen ja vanhenemisen, kun hän yrittää matkia Jumalaa nauttijana ja hallitsijana. Miksei Jumala voi luopua asemastaan ja antaa valtaistuin minulle?????

      Jumala tarkoittaa korkeinta nauttijaa mutta sitähän et tajua.

      Saat olla kade jos haluat, sehän on yksi porteista helvettiin... himo, viha, kateus, ahneus, harha ja hulluus, nämä kuusi ovat aineelliseen olemassaoloon kuuluvia asioita. Ne liittyvät vain psykofyysiseen ulkokuoreemme, eikä niillä ole mitään tekemistä elävän olennon todellisen identiteetin kanssa. Yhtä vähän niillä on tekemistä Korkeimman, eli Krishnan, kanssa.

    • hmmm,,,

      mitä tarkoitat? Jälkeen Krishnan? Bhagavad on 300-400 v eaa.

      • Arkeologia..

      • Madhava

    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      412
      4205
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      235
      2078
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1540
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1357
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      66
      1029
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1015
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      131
      988
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      232
      967
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      898
    Aihe