veljiä tai siskoja?

leena.

jehovan todistajat uskoo järjestönsä saavan tietoa suoraan jumalalta ja jumalan puhuvan järjestön johdolle. miksi jehovan todistajien järjestö on monet monet kerrat ennustanut väärin maailmanlopun jos tieto tulee kerran suoraaan jumalalta?

48

1421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valheiden uhri.

Mitään maailmanloppua Jehovan todisajat eivät ole koskaan ennustaneet.

• OikeuttaJaRakkautta

• on noin

sanoa ?

Mene nimim. Caitzun kotisivuille ja katso jehovien vanhan kirjallisuuden näytteitä.

Samaten jos katsot kirjastosta jehovantodistajista kertovia esityksiä, niin löydät myös samat asiat.

Tuossa osuu juuri yksi yhteen nämä asiat: Lahko kieltää muun uskonnollisen kirjallisuuden kuin oman painamansa jäseniltään, ja jäsen kiistää lahkosta juuri sen, mistä se on erityisen tunnettu

• On ennusteltu

Monen monta kertaa. Korjataan sitten näin. Käytännössähän JT:n Harmagedon tarkoittaa kuolemaa 99,9 prosentille ihmiskunnasta.

• koo.koo

" Mitään maailmanloppua Jehovan todisajat eivät ole koskaan ennustaneet."

Hyvä valheiden uhri, ehkä "Jehovan todisajat" eivät ole koskaan mitään ennustelleet, mutta _jehovan todistajat_ ovat senkin edestä. Ja parisenkymmentä epäonnistunutta Harmaennustusta on tätä nykyä plakkarissa jehova sedän valituilla. HOHOHOOH. 5 Moos 18:20 HOHOHOHO.

• jehiawatha

ei ehkä "todisajat", mut entäpä todistajat?

• puhun..
        jehiawatha kirjoitti:

ei ehkä "todisajat", mut entäpä todistajat?

Yli neljäkymmentä vuotta olen ollut mukana totuudessa enkä ole koskaan kuullut että olis ennustettu joku maailmanloppu. Luopiot ovat moisen omasta päästään keksineet.

• koo.koo
        puhun.. kirjoitti:

Yli neljäkymmentä vuotta olen ollut mukana totuudessa enkä ole koskaan kuullut että olis ennustettu joku maailmanloppu. Luopiot ovat moisen omasta päästään keksineet.

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Nyt kuulet.

http://koti.mbnet.fi/jpoika/dokumentit/1975.html

Siellä on von Hourizin valehtelua suomalaisille jt. Kuuntele, jos uskallat.

• Että tiedät olevasi valheiden uhri, on jo hyvä alku. Sinun on nyt vain mentävä itseesi ja lopetettava päättäväisesti edelleen valehtelu. Vain sinä voit katkaista kierteen kohdaltasi! Itsepetos saattaa kalvaa ajan oloon jopa enemmän kuin mahdollinen rehellisyyttä seuraava sukulaisyhteyksien katkeaminen.

kun profeetta puhuu JHVHn nimessä,
           ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen,
           niin sitä sanaa JHVH ei ole puhunut;
           julkeuttaan se profeetta on niin puhunut;
           älä pelkää häntä.

• Kuunteleppa
        koo.koo kirjoitti:

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Nyt kuulet.

http://koti.mbnet.fi/jpoika/dokumentit/1975.html

Siellä on von Hourizin valehtelua suomalaisille jt. Kuuntele, jos uskallat.

Tarkemmin. olin itse aikanaan kuuntelemassa kyseisen puheen. Eikä siinä valehdella yhtään mitään. Luopiot vain vääristelevät asioita, siinä kaikki.

• koo.koo
        Kuunteleppa kirjoitti:

Tarkemmin. olin itse aikanaan kuuntelemassa kyseisen puheen. Eikä siinä valehdella yhtään mitään. Luopiot vain vääristelevät asioita, siinä kaikki.

Ai ovat väärentäneet nauhan? Niinkö?

• Voimantorni
        Kuunteleppa kirjoitti:

Entä miten on niiden laita, joita kehotettiin ennen vuotta 1975 jättämään opiskelut ja perheen perustamiset sikseen, koska he eivät mitenkään ehtisi tulla vanhaksi tässä järjestelmässä?

"If you are a young person, you also need to face the fact that you will never grow old in this present system of things. Why not? Because all the evidence in fulfillment of Bible prophecy indicates that this corrupt system is due to end in a few years." (Awake! 1969 May 22 p.15)

"Many schools now have student counselors who encourage one to pursue higher education after high school, to pursue a career with a future in this system of things. Do not be influenced by them. Do not let them "brainwash" you with the Devil's propaganda to get ahead, to make something of yourself in this world. This world has very little time left!" (Watchtower 1969 March 15 p.171)

1960-luvun lopulla luvattiin loppua tulevaksi "muutamassa vuodessa". Oliko tämä luopioiden vai järjestösi keksintöä?

• levyä.
        Voimantorni kirjoitti:

Entä miten on niiden laita, joita kehotettiin ennen vuotta 1975 jättämään opiskelut ja perheen perustamiset sikseen, koska he eivät mitenkään ehtisi tulla vanhaksi tässä järjestelmässä?

"If you are a young person, you also need to face the fact that you will never grow old in this present system of things. Why not? Because all the evidence in fulfillment of Bible prophecy indicates that this corrupt system is due to end in a few years." (Awake! 1969 May 22 p.15)

"Many schools now have student counselors who encourage one to pursue higher education after high school, to pursue a career with a future in this system of things. Do not be influenced by them. Do not let them "brainwash" you with the Devil's propaganda to get ahead, to make something of yourself in this world. This world has very little time left!" (Watchtower 1969 March 15 p.171)

1960-luvun lopulla luvattiin loppua tulevaksi "muutamassa vuodessa". Oliko tämä luopioiden vai järjestösi keksintöä?

Luvattiin ja luvattiin, Minä osasin siihen aikaan lukea kaikki kirjoitukset, en vain valitsemiasi palasia.

Siinä selkeästi tuli esille, että tosiasiassahan sitä ei kuitenkaan varmuudella tiedä. Hypeä toki oli, mutta kukin teki omat ratkaisunsa.

• ja.
        levyä. kirjoitti:

Luvattiin ja luvattiin, Minä osasin siihen aikaan lukea kaikki kirjoitukset, en vain valitsemiasi palasia.

Siinä selkeästi tuli esille, että tosiasiassahan sitä ei kuitenkaan varmuudella tiedä. Hypeä toki oli, mutta kukin teki omat ratkaisunsa.

Jos nyt joku ei silloin opiskellut tai perhettä perustanut sen vuoksi, niin eipä siinä kovin montaa vuotta tuon lauseen takia suttaantunut,sen kun meni opiskelemaan.

Toisin kun näissä rahavouhotuksissa kun saattaa mennä parikin vuosikymmentä ulosotossa. Monetko kymmenet kerrat varoitettiin ennen -90 ja nyky lamaa, että älkää antako rahan sokaista, vaan tyytykää kohtuulliseen toimeentuloon.

Haha, sitten jätkä jaksaa päivästä toiseen piipittää jonnin joutavista asoista.

• Voimantorni
        levyä. kirjoitti:

>>Minä osasin siihen aikaan lukea kaikki kirjoitukset, en vain valitsemiasi palasia>>

Joo joo, kyllä minä uskon, että osasit tuolloin jo lukea kaikki kirjoitukset.

Kyllähän minäkin olen lukenut tuon ajan julkaisuja ja todennut, että siellä kirjoiteltiin paljon muistakin aiheista, eikä tuo vuosi ollut pääteemana joka numerossa. Toisinaan esitettiin myös vähemmän voimakkaita näkemyksiä tuosta vuodesta.

Mutta ajattelehan nyt, eiväthän nuo esitetyt maailmanlopun ennustukset vuodesta 1975 sillä mihinkään häviä, että siihen tungetaan paljon muutakin asiaa ja pohdintaa ympärille.

Tosiasiaksi jää se, että koko tuo vuosi oli lähtöisin järjestöltä, ei jäseniltä. Jo tämä pelkästään osoittaa sen, kenelle vastuu tähän liittyvistä vahingoista kuuluu.

On myös totta, ettei monille koitunut mitään suurempia käytännön vahinkoja tuohon ennustukseen uskomisesta. On kuitenkin myös niitä, jotka myivät omaisuutensa ja siirsivät jopa kirurgisia leikkauksiaan maailmanlopun tieltä. Vaikka osa näistä yksilöistä olisikin toiminut harkitsemattomasti, niin mistä he olivat tuon idean toiminnalleen saaneet? Kenelle kuuluu vastuu tällaisen tiedon leviämisestä? Jehovan todistajien järjestölle kuuluu vastuu.

Sitten on vielä kokonaan toinen kysymys se, mitä tällainen toistuva väärä ennustelu kertoo järjestön raamatullisuudesta. 5. Moos. 18:20-22.

Muuten, kun sinä nyt kerran sanot olevasi hyvin perillä näistä asioista, niin uskotko itse henkilökohtaisesti Jehovan todistajien opetuksiin, vai puolustatko niitä täällä jostakin muusta syystä?

• aikaa.
        Voimantorni kirjoitti:

>>Minä osasin siihen aikaan lukea kaikki kirjoitukset, en vain valitsemiasi palasia>>

Joo joo, kyllä minä uskon, että osasit tuolloin jo lukea kaikki kirjoitukset.

Kyllähän minäkin olen lukenut tuon ajan julkaisuja ja todennut, että siellä kirjoiteltiin paljon muistakin aiheista, eikä tuo vuosi ollut pääteemana joka numerossa. Toisinaan esitettiin myös vähemmän voimakkaita näkemyksiä tuosta vuodesta.

Mutta ajattelehan nyt, eiväthän nuo esitetyt maailmanlopun ennustukset vuodesta 1975 sillä mihinkään häviä, että siihen tungetaan paljon muutakin asiaa ja pohdintaa ympärille.

Tosiasiaksi jää se, että koko tuo vuosi oli lähtöisin järjestöltä, ei jäseniltä. Jo tämä pelkästään osoittaa sen, kenelle vastuu tähän liittyvistä vahingoista kuuluu.

On myös totta, ettei monille koitunut mitään suurempia käytännön vahinkoja tuohon ennustukseen uskomisesta. On kuitenkin myös niitä, jotka myivät omaisuutensa ja siirsivät jopa kirurgisia leikkauksiaan maailmanlopun tieltä. Vaikka osa näistä yksilöistä olisikin toiminut harkitsemattomasti, niin mistä he olivat tuon idean toiminnalleen saaneet? Kenelle kuuluu vastuu tällaisen tiedon leviämisestä? Jehovan todistajien järjestölle kuuluu vastuu.

Sitten on vielä kokonaan toinen kysymys se, mitä tällainen toistuva väärä ennustelu kertoo järjestön raamatullisuudesta. 5. Moos. 18:20-22.

Muuten, kun sinä nyt kerran sanot olevasi hyvin perillä näistä asioista, niin uskotko itse henkilökohtaisesti Jehovan todistajien opetuksiin, vai puolustatko niitä täällä jostakin muusta syystä?

Uskonnollisissa asioissa vastuu on henkilöllä itsellään. Siksihän uskomisesta puhutaankin, ei tieteestä, No, sekin näyttää välillä osin uskonnolta.

Minulla ei ole tarvetta lähteä tuomitsemaan 50 vuoden takaisia lausahduksia. Kukin toimi uskonsa mukaisesti. Jos joku meni pieleen, tuomitkoon Jumala aikanaan. Ennemminkin olen tyytyväinen ettei tuollaista hypeä uusittu, eli sekin oli kasvatuksellisesti paikallaan.

• tässä vain
        puhun.. kirjoitti:

sivullisena,että olen sen ikäinen,että minäkin muistan sen 1975-hehkutuksen.Ei sellaista kukaan tavallinen pieni rivijäsen itse keksi.Muistan,kuinka 70-luvun alussa Jehovan todistajat antoivat haastattelun UM-nimiselle lehdelle,jossa oli kahden sivun aukeaman juttu otsikolla "Tuleeko maailmanloppu 1975-luvulla?".Joku tuollainen otsikko siinä oli.Mun sukulaiset ja tuttavat nauravat vieläkin mulle ja Jehovan todistajille vuoden 1975 takia.Kun aioin mennä iltalukioon,mulle sanoi eräs vanhin 1972,että eihän se enää kannata,kun Harmagedon on niin lähellä.Suuret määrät Jehovan todistajia oli ainakin silloin siivoojina.Sitä kun tekee vuosikymmeniä,niin kyllä on eläkkelle mennessä(jos terveys edes kestää sinne asti)pelkkä raato,ja pieni eläke,jolla yrittää köyhyydessä kitkutella kurjaliston talossa asuen.Monet olisivat halunneet kunnon kodin,mutta tällaisen työuran takia ei ole sellaista saaneet.Moni olisi halunnut mennä avioliittonkin ja perustaa perheen.Se on jäänyt monilla pelkäksi haaveeksi,koska jehovan todistajat ovat pieni ryhmä ihmisiä,joissa ei paljon valikoimaa ole,ja suurin osa heistäkin on jo avioliitossa.Ei kannata ihmetellä,miksi moni jää pois eikä jaksa enää.Onhan ihmisillä muitakin tarpeita kuin hengelliset tarpeet.Monille avioliitto on paljon tärkeämpi asia kuin ystävyyssuhteet.Siitä huolimatta heidän on täytynyt olla yksin koko elämänsä uskonnon takia .Moni on invalidisoitunut juuri tämän pakkoyksinäisyyden takia.Sitten sanotaan vaan,että omapa on valintasi,mitä olet tehnyt.Kyllä siellä sellainen tyyli on aina ollut,että toteltava on,ja asiat esitetään niin,että paljon valinnanvaravaraa ei ole.Useimmat ovat epäsuoria käskyjä,joita on toteltava.Mielestäni ne,jotka voimakkaasti jakelevat ohjeita ja neuvoja toisten yksityiselämän alueelle,ovat vastuussa siitä,mitä sellainen saa aikaan.Kyllä vartiotorni jakaa myös voimakkaasti ihmisten yksityiselämän sellasille alueille ohjeita,jotka pitäisi jättää täysin rauhaan.

• Voimantorni
        aikaa. kirjoitti:

Uskonnollisissa asioissa vastuu on henkilöllä itsellään. Siksihän uskomisesta puhutaankin, ei tieteestä, No, sekin näyttää välillä osin uskonnolta.

Minulla ei ole tarvetta lähteä tuomitsemaan 50 vuoden takaisia lausahduksia. Kukin toimi uskonsa mukaisesti. Jos joku meni pieleen, tuomitkoon Jumala aikanaan. Ennemminkin olen tyytyväinen ettei tuollaista hypeä uusittu, eli sekin oli kasvatuksellisesti paikallaan.

>>Uskonnollisissa asioissa vastuu on henkilöllä itsellään. Siksihän uskomisesta puhutaankin, ei tieteestä>>

Juu, uskon asiat ovatkin jokaisen henkilökohtainen asia, ja näin on hyvä. Ei kukaan voi sanoa, että sinun uskosi ei ole yhtä hyvä kuin minun uskoni tai jotain vastaavaa. Tämän kun vielä Vartiotorni-seurakin ymmärtäisi ja jättäisi jäsenten painostamisen ja kiristämisen uskon kysymyksillä taakseen.

>>Minulla ei ole tarvetta lähteä tuomitsemaan 50 vuoden takaisia lausahduksia>>

On aivan eri asia tuomita joku kuin arvioida tämän esittämien väitteiden paikkansapitävyyttä. Vai eikö tämäkään ole mielestäsi sopivaa?

Tässä tapauksessa väitteen esittäjä (Vartiotorni-seura) on julkinen taho, jonka väittämät ja kannanotot vaikuttavat miljoonien ihmisten elämään, heidän henkilökohtaisiin ratkaisuihinsa, jopa hyvin vakaviin ratkaisuihin.

Toisaalta esitetyt väitteet ovat huimia: vain me orjaluokka olemme Jumalan hyväksymä viestintäkanava maan päällä:

”Kaikkien niiden, jotka haluavat ymmärtää Raamattua, tulisi tunnustaa, että ”Jumalan erittäin moninainen viisaus” voi tulla tunnetuksi ainoastaan Jehovan viestintäkanavan, uskollisen ja ymmärtäväisen orjan, kautta. (Johannes 6:68.)”
        (Vartiotorni 1. lokakuuta 1994 sivu 8)

Kuvittele, minkälaisen mielivallan mahdollisuuden tällainen väite avaa Jehovan todistajien johtajille käyttöön! Eihän siinä mitään, jos asiat ovat siten kuiin he väittävät. Mutta kun ne eivät todistettavasti ole.

Asia vakavoituu entisestään siinä kohdassa, kun tuon aseman kiinnipitämiseksi ollaan valmiita kieroilemaan ja valehtelemaan.

Ehkäpä juuri tästä syystä järjestö on kirjoittanut näin viisaat varoituksen sanaset asioiden tutkimisesta ja totuuden löytämisestä:

“Järkevät ihmiset ovat yhtä mieltä siitä, että ainoa oikeudenmukainen menetelmä on tutkia todisteita molemmilta puolilta, sekä kiistellyn teorian puolesta että sitä vastaan. Sillä tavalla päästään selville totuudesta.” (Herätkää! 8. huhtikuuta 1974 sivu 5)

Tai sitten järjestö saattoi tarkoittaa joidenkin muiden esittämiä väitteitä tuota julkaistessaan, mene ja tiedä.

• Markku_Meilo
        Voimantorni kirjoitti:

>>Uskonnollisissa asioissa vastuu on henkilöllä itsellään. Siksihän uskomisesta puhutaankin, ei tieteestä>>

Juu, uskon asiat ovatkin jokaisen henkilökohtainen asia, ja näin on hyvä. Ei kukaan voi sanoa, että sinun uskosi ei ole yhtä hyvä kuin minun uskoni tai jotain vastaavaa. Tämän kun vielä Vartiotorni-seurakin ymmärtäisi ja jättäisi jäsenten painostamisen ja kiristämisen uskon kysymyksillä taakseen.

>>Minulla ei ole tarvetta lähteä tuomitsemaan 50 vuoden takaisia lausahduksia>>

On aivan eri asia tuomita joku kuin arvioida tämän esittämien väitteiden paikkansapitävyyttä. Vai eikö tämäkään ole mielestäsi sopivaa?

Tässä tapauksessa väitteen esittäjä (Vartiotorni-seura) on julkinen taho, jonka väittämät ja kannanotot vaikuttavat miljoonien ihmisten elämään, heidän henkilökohtaisiin ratkaisuihinsa, jopa hyvin vakaviin ratkaisuihin.

Toisaalta esitetyt väitteet ovat huimia: vain me orjaluokka olemme Jumalan hyväksymä viestintäkanava maan päällä:

”Kaikkien niiden, jotka haluavat ymmärtää Raamattua, tulisi tunnustaa, että ”Jumalan erittäin moninainen viisaus” voi tulla tunnetuksi ainoastaan Jehovan viestintäkanavan, uskollisen ja ymmärtäväisen orjan, kautta. (Johannes 6:68.)”
        (Vartiotorni 1. lokakuuta 1994 sivu 8)

Kuvittele, minkälaisen mielivallan mahdollisuuden tällainen väite avaa Jehovan todistajien johtajille käyttöön! Eihän siinä mitään, jos asiat ovat siten kuiin he väittävät. Mutta kun ne eivät todistettavasti ole.

Asia vakavoituu entisestään siinä kohdassa, kun tuon aseman kiinnipitämiseksi ollaan valmiita kieroilemaan ja valehtelemaan.

Ehkäpä juuri tästä syystä järjestö on kirjoittanut näin viisaat varoituksen sanaset asioiden tutkimisesta ja totuuden löytämisestä:

“Järkevät ihmiset ovat yhtä mieltä siitä, että ainoa oikeudenmukainen menetelmä on tutkia todisteita molemmilta puolilta, sekä kiistellyn teorian puolesta että sitä vastaan. Sillä tavalla päästään selville totuudesta.” (Herätkää! 8. huhtikuuta 1974 sivu 5)

Tai sitten järjestö saattoi tarkoittaa joidenkin muiden esittämiä väitteitä tuota julkaistessaan, mene ja tiedä.

>>Tai sitten järjestö saattoi tarkoittaa joidenkin muiden esittämiä väitteitä tuota julkaistessaan, mene ja tiedä.

Kyllä kyse on aivan jostain muusta kuin Vartiotorniseuraan liittyvästä. Sen voi päätellä mm. ensi sunnuntaina tutkailtavasta lyriikasta:

”Voimme säilyttää nuhteettomuuden myös siten, että kartamme arvostelevaa henkeä. Tämä merkitsee tietysti uskollisuutta Jehovaa kohtaan. Hän siunaa kansaansa nykyään enemmän kuin milloinkaan aiemmin. Puhdas palvonta on korotettu maan päällä korkeammalle kuin koskaan ennen. (Jes. 2:2–4.) Kun tapahtuu muutoksia siinä, miten jotkin raamatunkohdat selitetään tai joissakin asioissa toimitaan, haluamme hyväksyä ne. Olemme iloisia nähdessämme osoituksia siitä, että hengellinen valo kasvaa yhä. (Sananl. 4:18.) Jos meidän on vaikea ymmärtää jotakin muutosta, pyydämme Jehovaa auttamaan meitä tajuamaan asian. Pysymme kaiken aikaa tottelevaisuuden tiellä säilyttäen nuhteettomuutemme.” (Vartiotorni 15. joulukuuta 2008 sivu 10)

Siitä vaan kyselemään Jehovalta miksi oppinäkemykset heittävät jatkuvasti häränpyllyä.

• Voimantorni
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Tai sitten järjestö saattoi tarkoittaa joidenkin muiden esittämiä väitteitä tuota julkaistessaan, mene ja tiedä.

Kyllä kyse on aivan jostain muusta kuin Vartiotorniseuraan liittyvästä. Sen voi päätellä mm. ensi sunnuntaina tutkailtavasta lyriikasta:

”Voimme säilyttää nuhteettomuuden myös siten, että kartamme arvostelevaa henkeä. Tämä merkitsee tietysti uskollisuutta Jehovaa kohtaan. Hän siunaa kansaansa nykyään enemmän kuin milloinkaan aiemmin. Puhdas palvonta on korotettu maan päällä korkeammalle kuin koskaan ennen. (Jes. 2:2–4.) Kun tapahtuu muutoksia siinä, miten jotkin raamatunkohdat selitetään tai joissakin asioissa toimitaan, haluamme hyväksyä ne. Olemme iloisia nähdessämme osoituksia siitä, että hengellinen valo kasvaa yhä. (Sananl. 4:18.) Jos meidän on vaikea ymmärtää jotakin muutosta, pyydämme Jehovaa auttamaan meitä tajuamaan asian. Pysymme kaiken aikaa tottelevaisuuden tiellä säilyttäen nuhteettomuutemme.” (Vartiotorni 15. joulukuuta 2008 sivu 10)

Siitä vaan kyselemään Jehovalta miksi oppinäkemykset heittävät jatkuvasti häränpyllyä.

>>Kyllä kyse on aivan jostain muusta kuin Vartiotorniseuraan liittyvästä>>

Niin, näinhän se aina menee. Koskaan ikinä milloinkaan tuollaista 'oikeudenmukaisia menetelmiä' ei pidä mennä soveltamaan itse Vartiotorni-seuran oppien tutkimiseen. Kaikkiin muihin se kyllä soveltuu.

Usein järjestön kirjallisuudesta löytyy vain niin surkuhupaisia lausuntoja, joilla järjestö tahattomasti, mutta selvääkin selvemmin tuomitsee itse itsensä. Farisealainen ulkokultaisuus kukkii ja pahasti.

>>ensi sunnuntaina tutkailtavasta>>

Samat argumentit vilisevät taas nuhteettomien jäsenten silmissä ensi sunnuntainakin. Nuo kesto-argumentit ovat silloin yhtä paljon vailla pohjaa kuin aina ennenkin. Jehovalle nuhteettomana pysyminen on täysin verrattavissa Järjestön tottelemiseen (ja kuka sanoikaan, ettei Jt palvo hallintoelintä hehheeh). Ja koska Järjestö nyt vaan on Jumala, niin kaikki oppimuutokset "haluamme hyvksyä".

Epäilyt saadaan pysymään poissa rukoilemalla. Vaikka mitään vastausta ei tulekaan, niin ihminen, joka on rukoillut asian puolesta, on aina taipuvaisempi vain hyväksymään selitykset ja sopeutumaan ristiriitoihin. -Sitähän Jehovakin varmaan haluaisi, että alistun ja tottelen Hänen Järjestönsä ohjausta, vaikka en ymmärräkään.

Kerrassaan maan mainio totuus, ei tarvitse itse edes ajatella.

• Markku_Meilo
        Voimantorni kirjoitti:

>>Kyllä kyse on aivan jostain muusta kuin Vartiotorniseuraan liittyvästä>>

Niin, näinhän se aina menee. Koskaan ikinä milloinkaan tuollaista 'oikeudenmukaisia menetelmiä' ei pidä mennä soveltamaan itse Vartiotorni-seuran oppien tutkimiseen. Kaikkiin muihin se kyllä soveltuu.

Usein järjestön kirjallisuudesta löytyy vain niin surkuhupaisia lausuntoja, joilla järjestö tahattomasti, mutta selvääkin selvemmin tuomitsee itse itsensä. Farisealainen ulkokultaisuus kukkii ja pahasti.

>>ensi sunnuntaina tutkailtavasta>>

Samat argumentit vilisevät taas nuhteettomien jäsenten silmissä ensi sunnuntainakin. Nuo kesto-argumentit ovat silloin yhtä paljon vailla pohjaa kuin aina ennenkin. Jehovalle nuhteettomana pysyminen on täysin verrattavissa Järjestön tottelemiseen (ja kuka sanoikaan, ettei Jt palvo hallintoelintä hehheeh). Ja koska Järjestö nyt vaan on Jumala, niin kaikki oppimuutokset "haluamme hyvksyä".

Epäilyt saadaan pysymään poissa rukoilemalla. Vaikka mitään vastausta ei tulekaan, niin ihminen, joka on rukoillut asian puolesta, on aina taipuvaisempi vain hyväksymään selitykset ja sopeutumaan ristiriitoihin. -Sitähän Jehovakin varmaan haluaisi, että alistun ja tottelen Hänen Järjestönsä ohjausta, vaikka en ymmärräkään.

Kerrassaan maan mainio totuus, ei tarvitse itse edes ajatella.

>>Kerrassaan maan mainio totuus, ei tarvitse itse edes ajatella.

Itse asiassa tämä totuus toimii vasta kun rivijäsen ei saa ajatella itse (ääneen).

• Markku_Meilo
        puhun.. kirjoitti:

>>Yli neljäkymmentä vuotta olen ollut mukana totuudessa enkä ole koskaan kuullut että olis ennustettu joku maailmanloppu.

Näistä esimerkeistä onkin unkefäär kuuskytvuotta, silloin ennusteltiin loppua vuodelle 1951 sekä vuodelle 1954. Ensinmainittu laskettiin 194 37=1951 ja perusteena 37 vuoden jakso Golgatalta Jerusalemin häivytkseen ja jälkimmäinen oli enintään 40-vuotinen sukupolvi vuodesta 1914.

>>Luopiot ovat moisen omasta päästään keksineet.

Olisitko ystävällinen ja yksilöisit alla lainatuista ne maailmaloppu-otteet, jotka ovat väitteesi mukaisia luopiokeksintöjä?

“Those smugly indifferent or those whose supposed superior intelligence will not let them consider the warning, who brush it aside with an airy dismissal that deluded simpletons were warning of the world’s end in their father’s day or grandfather’s day, who say things will go on as they have in times past, should remember that the scoffers reasoned the same in Noah’s day and in Lot’s day and in Jeremiah’s day.” (w50 Jan. 15 p. 26)

“Whereas Paul had only the eye of faith with which to look for the end of the world and its attendant wickedness, we have before our very eyes this series of happenings of world-shaking magnitude, testifying that we are living in the last days!” (w50 Feb. 1 p. 35)

“Before any scoff it is good to know that the apostle Peter described a similar end for those living in this day who willfully ignore the signs which prove the nearness of the end of this world.” (w50 Feb. 1 p. 36)

“Especially at this time, when the forces of evil appear more actively than ever in the past, when the signs of the end of this old world are upon us, it is the greatest privilege.” (w50 Feb. 15 p. 54)

“SUPPOSE now, having considered the foregoing facts dealing with the importance of praising God at this end of the world, you earnestly desire to seek God and strive for the salvation and blessings he has promised. What shall you do?” (w50 March 1 p. 70)

“Fearless at the World’s End” (w50 March 15 p. 83; kirjoituksen otsikko)

“Honest seekers for righteousness must learn to go much farther, if they would become champions of truth, real soldiers in the war against the Devil’s world, fighters for the new world of righteousness, and fearless at this world’s end.” (w50 March 15 p. 87)

“They fear to do anything contrary to his will, for he can destroy; yet they love him with all they have. If we maintain fear of God we shall be kept fearless of men; and at this world’s end this is most important.” (w50 March 15 p. 90)

“REWARDS OF BEING FEARLESS AT THE WORLD’S END” (w50 March 15 p. 91; kirjoituksen väliotsikko)

“The last days of this wicked, abominable world are upon us, and we shall see the final end during this generation.” (w50 March 15 p. 91)

“Keep the eye single and the heart steadfast, wholly trusting in Jehovah and being fearless at the world’s end.” (w50 March 15 p. 91)

“The “day of Jehovah” beginning A.D. 1914 is far spent and the accomplished end of this world is at hand.” (w50 Apr. 1 p. 103)

“This is described for us by Jesus in his great prophecy on “the end of the world” in Matthew 24:42-51.” (w50 Apr. 15 p. 119)

“In this “time of the end”, when God’s righteous ones are enjoying the benefit of the increase of divine knowledge, those worldlings have no comprehension that we are at the end of this world and that God’s righteous new world under the kingdom of his beloved Son is at hand.” (w50 May. 1 p. 138)

25, 26. What did Jesus promise to do for his anointed followers at the end of the world? And what would be their responsibilities? (w50 July 1 p. 203; kysymys kappaleisiin 25 ja 26)

“AWAY back in 1880 the columns of The Watchtower had called notice to Bible chronology marking A.D. 1914 as the year for the 2,520-year period to end referred to by Jesus as the “times of the Gentiles” in his prophecy on the world’s end.” (w50 July 15 p. 216)

“These very events now coming to pass supply further evidence of the fulfillment of prophecy pertaining to the presence of our Lord Jesus Christ, the nearness of the final end of this evil world, and the requirements now laid upon the true servants of the kingdom of heaven.” (w50 Aug. 1 p. 227)

“The apostles faithfully performed these services, and loyal service has been rendered at the end of the world where we now are.” (w50 Aug. 1 p. 228)

“This parable’s prophetic fulfillment comes to pass at the second presence of the Lord Jesus Christ, at the end of the world. It is now being fulfilled,” (w50 Aug. 1 p. 228)

“It will be appreciated that the prophecies recorded in this 24th chapter of Matthew pertain to the end of the world.” (w50 Aug. 1 p. 228)

“The warning to the wicked is being given and the end of this world proclaimed.” (w50 Aug. 1 p. 231)

“. It is refreshing and certainly beneficial for all to learn why the Lord has confidence in his people at this end of the world.” (w50 Aug. 1 p. 232)

“This indicates a time feature, and is at the time when the Lord returns, but before he destroys this evil world and commences the 1,000-year reign among men.” (w50 Aug. 1 p. 233)

“The beginning of sorrows which came in that year gave painful notification to this old world that it had now entered its “time of the end”. It was the beginning of the end for it.” (w50 Aug. 15 p. 243)

“More than that, it must have its witnesses on earth, in order to fulfill Jesus’ own prophecy concerning the end of this world: “This gospel of the kingdom shall be preached in all the world for a witness unto all nations; and then shall the end come.”” (w50 Aug. 15 p. 244)

“His command applies to us now at the end of this world and its nations, and we will obey it for the increase of the interests of his government.” (w50 Aug. 15 p. 247-248)

“WHEREAS Almighty God has decreed the end of this world and has promised us “new heavens and a new earth” to form a righteous new world in which his enthroned Son will be King,…” (w50 Aug. 15 p. 258)

“WE ACKNOWLEDGE that Jehovah God has according to his Word made us his witnesses, and we are obligated to carry out this commission as Jehovah’s witnesses to the end of this world…” (w50 Aug. 15 p. 258)

“…not intermeddling in worldly politics, and not engaging in any subversion even under persecution, that we may ‘keep ourselves unspotted from this world’ till its end.” (w50 Aug. 15 p. 259)

“Nevertheless, to realize such preservation at the end of this world, just as Noah and his ark companions enjoyed preservation at the watery end of the former world, we must live according to knowledge.” (w50 Sept. 1 p. 287)

“These he will preserve through the world’s end.” (w50 Sept. 1 p. 288)

“What does living that way mean for us at the world’s end? So what will we do?” (w50 Sept. 1 p. 288; kysymys kappaleeseen 20)

” Deliverance from suffering, sickness and death by this world’s end and a righteous new world’s beginning.” (w50 Sept. 1 p. 291)

“The days of this world are numbered, and all those who are studying and aiming for success in this world will pass out with it in destruction.” (w50 Oct. 1 p. 341)

“They have no place now in the Theocratic organization which has had its speech purified and which is the only visible organization that will survive this world’s end into the clean new world.” (w50 Oct. 1 p. 351)

“He has foreordained a definite time to bring the last vestiges of Satan’s world to a violent end; and the remaining time is very short.” (w50 Oct. 1 p. 368)

“Jesus did not brush off this fear as normal and as “part of the providence of God”, but offered real comfort concerning it, showing that it and other abnormal conditions of the last days were due to Satan, and were forerunners to the final end of this old world and the beginning of Jehovah’s righteous new world.” (w50 Oct. 15 p. 380)

“The end of the old world will not dissolve such marriage ties.” (w50 Oct. 15 p. 383)

“With this accurate rendering we can appreciate how our Lord promotes this consecrated service organization which he pictures as the “faithful and discreet slave” at this end of the world.” (w50 Oct. 15 p. 387)

“Jesus’ prophecy on the world’s end answers:” (w50 Oct. 15 p. 387)

“And those who ridicule us today for our warning of the world’s end were foretold as saying to us:” (w50 Oct. 15 p. 388)

“In his prophecy on the world’s end:” (w50 Oct. 15 p. 396)

“He has foreordained a definite time to bring the last vestiges of Satan’s world to a violent end; and the remaining time is very short.” (w50 Oct. 15 p. 400)

“The fact now that the weeping and gnashing of the teeth of the rejected unworthy ones has begun proves we are near the climax of the dividing work and that the accomplished end is near upon this world.” (w50 Nov. 1 p. 406)

“Neither can we say that the new covenant system of things ends with the coming battle of Armageddon in which this world will be destroyed.” (w50 Nov. 1 p. 412)

“Hence the end of the new covenant arrangement does not come at the end of this old world of Satan’s rule.” (w50 Nov. 1 p. 412)

“This old world with its Caesars will have been destroyed.” (w50 Nov. 15 p. 435)

“This world’s end is upon us.” (w50 Dec. 1 p. 494)

• Voimantorni

>>miksi jehovan todistajien järjestö on monet monet kerrat ennustanut väärin maailmanlopun jos tieto tulee kerran suoraaan jumalalta?>>

Selitys tähän on tietenkin se , että Vartiotorni-seura on se Raamatussa tunnistettu väärä profeetta, joka eksyttää monia!

2. Joh. 9, 10
      “Kenelläkään, joka tunkeutuu edelle eikä pysy Kristuksen opetuksessa, ei ole Jumalaa. Joka pysyy tässä opetuksessa, sillä on sekä Isä että Poika. Jos joku tulee luoksenne eikä tuo tätä opetusta, niin älkää koskaan ottako häntä vastaan kotiinne tai sanoko hänelle tervehdystä.”

Lu. 21:8
      “Hän sanoi: ”Katsokaa, ettei teitä eksytetä, sillä monet tulevat minun nimeni perusteella ja sanovat: ’Minä olen hän’ ja: ’Määräaika on tullut lähelle.’ Älkää menkö heidän peräänsä.”

Katso myös 5. Moos. 18:20-22; Jes. 44:25

Hieman toisesta näkökulmasta katsottuna syy on siinä, että kyseessä on puhtaasti ihmistekoinen ja ihmisvetoinen uskonto, jolla ei ole takanaan yliluonnollista ohjausta sen enempää kuin on muillakaan ainoaksi tosi uskonnoksi julistautuvilla ryhmillä.

• .,,.,..

>>>jumalan puhuvan järjestön johdolle.

• päättää asioista

niin opeista kuin muistakin, niin kuinka ?

Lahkohan on avoin siinä, että se lueskelee kaikenlaista painototteistoa, kuten sanomalehtiä, tieteellisiä aikakausijulkaisuja, tietokirjoja yms. Nämähän ovat lahkojulkaisujen viitteinä.

Ainoa ryhmä joka tulee mieleen puuttuvana on
        porno.

Yleensä ottaen kaikki lähdeaineisto kuuluu,kuten lahko sanoo, sdaatanan vallassa olevaan maailmaan.

Kuitenkin, kun jotakin lähdettä käytetään opin tukena, sanotaan, että lähde on arvovaltainen, huomattava tutkija tms. Tässä ei jehovata mainita.

Mutta lähdemateriaalin lukemisen ja julkaisemisen välissä lahkon johtopoppoo äänestämällä ratkaisee lahkon kannan.

Lahko on kai ymmärtänyt jehovan olevan enemmistön puolella, vähemmistöparan kanta ei ole ollut huono sekään, silloin kun emnnustus ei ole täyttynyt taikka oppi on ollut tarpeen muuttaa.

Rutherford oli aikoinaan yksinään valtaa käyttävä johtaja ja kertoi seurustelevansa jehovan kanssa ainakin siten, että tämä kertoi hänelle taivaspaikkojen täyttyneen jo 1935.

• kuin ennenkin.
        päättää asioista kirjoitti:

niin opeista kuin muistakin, niin kuinka ?

Lahkohan on avoin siinä, että se lueskelee kaikenlaista painototteistoa, kuten sanomalehtiä, tieteellisiä aikakausijulkaisuja, tietokirjoja yms. Nämähän ovat lahkojulkaisujen viitteinä.

Ainoa ryhmä joka tulee mieleen puuttuvana on
        porno.

Yleensä ottaen kaikki lähdeaineisto kuuluu,kuten lahko sanoo, sdaatanan vallassa olevaan maailmaan.

Kuitenkin, kun jotakin lähdettä käytetään opin tukena, sanotaan, että lähde on arvovaltainen, huomattava tutkija tms. Tässä ei jehovata mainita.

Mutta lähdemateriaalin lukemisen ja julkaisemisen välissä lahkon johtopoppoo äänestämällä ratkaisee lahkon kannan.

Lahko on kai ymmärtänyt jehovan olevan enemmistön puolella, vähemmistöparan kanta ei ole ollut huono sekään, silloin kun emnnustus ei ole täyttynyt taikka oppi on ollut tarpeen muuttaa.

Rutherford oli aikoinaan yksinään valtaa käyttävä johtaja ja kertoi seurustelevansa jehovan kanssa ainakin siten, että tämä kertoi hänelle taivaspaikkojen täyttyneen jo 1935.

>>>johtopoppoo äänestämällä ratkaisee lahkon kannan.

• mutta kun
        kuin ennenkin. kirjoitti:

Raamattu ja sen henkilöt ovat erikseen.

Pikemminkin vertaisin johtopoppoota Kreikkalaisen demokratian äänestykseen.

Jos vertailusi viet lopummaksi, niin sanot että Raamatn hahmot tutkivat roomalaisten oppineiden kirjoituksia, oppien valitsemiseksi.

Sitaattisi kyllä viittaa jehovalaiseen valheeseen, se ei osoita äänestystä ja on katkaistu keskeltä lausetta.

Haluatko muuten samalla väittää että Rutherford toimi vastoin Raamattua ?

• kuin ennenkin. kirjoitti:

Paavali matkustaa varta vasten Jerusalemiin sieltäpäin kulkeutuneiden harhaoppien takia. Selitettyään juurta jaksaen, miten Jumala on toiminut pakanoiden keskuudessa, Pietari vihdoin tajuaa tilanteen muistaessaan erään meillekin tutun tapauksen. Menee taas aikaa kun Paavali ja Barnabas kertovat ja selittävät. Kun sitten vihdoin Jaakobkin alkaa tajuta, ovat myös muut valmiita myöntymään hänen ehdottamaansa sopuratkaisuun: pakanoilta ei vaadittu lain noudattamista, kunhan eivät loukanneet juutalaisia.

Kyseessä ei ole "hallintoelin", vaan nöyrästi ojennusta vastaanottava Jerusalemin vanhemmisto. Brooklynin vanhemmisto ei alentuisi korokkeeltaan vastaavan tapauksen sattuessa. Se tahtoo Diotrefeksen tavoin määrätä itse kaikesta.

Viittaamassasi raamatunkohdassa ei äänestetä. Oikaisupäätös syntyy, kun vanhemmisto ymmärtänyt Paavalin kannan.

• mut.
        mutta kun kirjoitti:

Raamattu ja sen henkilöt ovat erikseen.

Pikemminkin vertaisin johtopoppoota Kreikkalaisen demokratian äänestykseen.

Jos vertailusi viet lopummaksi, niin sanot että Raamatn hahmot tutkivat roomalaisten oppineiden kirjoituksia, oppien valitsemiseksi.

Sitaattisi kyllä viittaa jehovalaiseen valheeseen, se ei osoita äänestystä ja on katkaistu keskeltä lausetta.

Haluatko muuten samalla väittää että Rutherford toimi vastoin Raamattua ?

Jos oli niin erilaista, miksi he kiistelivät asiasta? Minun käsitykselläni se tarkoittaa, että siinä tapauksessa kaikki eivät olleet samaa mieltä asiasta.

Käytäntö on yleinen, myös ev-lut piispojen käytössä. Vaikka kaikki eivät samaa mieltä olisikaan, silti enemmistön päätökseen alistutaan ja annetaan eteenpäin noudatettavaksi.

Millaisen tulkinnan sinä pysytyt asiasta sorvaamaan?

• kuvittelet
        Rintti kirjoitti:

Paavali matkustaa varta vasten Jerusalemiin sieltäpäin kulkeutuneiden harhaoppien takia. Selitettyään juurta jaksaen, miten Jumala on toiminut pakanoiden keskuudessa, Pietari vihdoin tajuaa tilanteen muistaessaan erään meillekin tutun tapauksen. Menee taas aikaa kun Paavali ja Barnabas kertovat ja selittävät. Kun sitten vihdoin Jaakobkin alkaa tajuta, ovat myös muut valmiita myöntymään hänen ehdottamaansa sopuratkaisuun: pakanoilta ei vaadittu lain noudattamista, kunhan eivät loukanneet juutalaisia.

Kyseessä ei ole "hallintoelin", vaan nöyrästi ojennusta vastaanottava Jerusalemin vanhemmisto. Brooklynin vanhemmisto ei alentuisi korokkeeltaan vastaavan tapauksen sattuessa. Se tahtoo Diotrefeksen tavoin määrätä itse kaikesta.

Viittaamassasi raamatunkohdassa ei äänestetä. Oikaisupäätös syntyy, kun vanhemmisto ymmärtänyt Paavalin kannan.

Höpö höpö vaan. Jos seurakunnat olisivat olleet itsenäisiä, mitään kirjeitä ei olisi lähetelty. Mitäpä ne itsenäiset seurakunnat siitä piittaisvat mitä muualla arvellaan.

"24. Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet"

Nuo siis olivat ILMAN käskyä lähteneet hommaa hoitamaan. Siis siinä tapauksessa oli käskylläkin viestejä viety.

"28. Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät: "

Mitäs puhetta taas itsenäisten seurakuntien suuntaan? Olisivat vain kirjoittaneet, että seuratkaa vain omaatuntoanne tässä asiassa, niin mekin täällä teemme.

Muutenkin seurakunnat saavat sellaista kyytiä kirjeissä, että on parasta unohtaa nuo horinat itsenäisistä seurakunnista.

• tyksiä löydät
        mut. kirjoitti:

Jos oli niin erilaista, miksi he kiistelivät asiasta? Minun käsitykselläni se tarkoittaa, että siinä tapauksessa kaikki eivät olleet samaa mieltä asiasta.

Käytäntö on yleinen, myös ev-lut piispojen käytössä. Vaikka kaikki eivät samaa mieltä olisikaan, silti enemmistön päätökseen alistutaan ja annetaan eteenpäin noudatettavaksi.

Millaisen tulkinnan sinä pysytyt asiasta sorvaamaan?

kirjastosta.

Kun tämä on jehovalaisuutta käsittelevä palsta, niin todettakoon että lahkon sisällä ei keskustelu ole sallittu.

Kysymykset luetaan vartiotornista kuten vastauksetkin.

Kuinka lie sen alleviivauskulttuurin nykyään ?

Kun vartiotornin kirjoittaja on tullut katumapäälle, on myös määrätty tekstiosia peitettäväksi liimaamalla paperia päälle.

Sakset-paperi-liima-... valoa jehoville jotka pimeydessä vaeltavat, eikö uusia asioita sanota valoksi valtakunnansalilla ?

• mielipide.
        tyksiä löydät kirjoitti:

kirjastosta.

Kun tämä on jehovalaisuutta käsittelevä palsta, niin todettakoon että lahkon sisällä ei keskustelu ole sallittu.

Kysymykset luetaan vartiotornista kuten vastauksetkin.

Kuinka lie sen alleviivauskulttuurin nykyään ?

Kun vartiotornin kirjoittaja on tullut katumapäälle, on myös määrätty tekstiosia peitettäväksi liimaamalla paperia päälle.

Sakset-paperi-liima-... valoa jehoville jotka pimeydessä vaeltavat, eikö uusia asioita sanota valoksi valtakunnansalilla ?

Ratki riemukasta, että henkilö mainostaa selityskirjallisuutta löytyvän kirjastosta ja sitten alkaa parjaamaan jt kirjallisuutta samaan hengenvetoon. Mihis se lausahdus katosi, että pelkkä raamatun lukeminen riittää?

No, samaa tattua tasoa muutkin tuotteesi ovat olleet.

• tiedät
        mielipide. kirjoitti:

Ratki riemukasta, että henkilö mainostaa selityskirjallisuutta löytyvän kirjastosta ja sitten alkaa parjaamaan jt kirjallisuutta samaan hengenvetoon. Mihis se lausahdus katosi, että pelkkä raamatun lukeminen riittää?

No, samaa tattua tasoa muutkin tuotteesi ovat olleet.

kadonneen lausahduksen, niin on muistettava että lahko käyttää Raamatusta väärennöstä.

Lahko sanoo laitostaan käännökseksi, mutta oikeudenkäynnissä Skotlannissa on lahkon kääntäjinä esiintyneet myöntäneet, että eivät osaa vaadittavia kieliä.

Asiasta enemmän Pasi Turusen kirjassa "Vartiotorni, valtakunta uudessa valossa".

Jehovantodistajat eivät ole kyenneet osoittamaan yhtään virhettä Turusen kirjassa.

• loppuu.
        tiedät kirjoitti:

kadonneen lausahduksen, niin on muistettava että lahko käyttää Raamatusta väärennöstä.

Lahko sanoo laitostaan käännökseksi, mutta oikeudenkäynnissä Skotlannissa on lahkon kääntäjinä esiintyneet myöntäneet, että eivät osaa vaadittavia kieliä.

Asiasta enemmän Pasi Turusen kirjassa "Vartiotorni, valtakunta uudessa valossa".

Jehovantodistajat eivät ole kyenneet osoittamaan yhtään virhettä Turusen kirjassa.

Turusen käännytys puheet ovat virheitä täynnä. Hän nojautuu 300 jkr sovittuun petokseen pakanan kanssa

Vs sivuilla onkin mielenkiintoinen kokoelma mietteitä hänestä ex:ien kirjoittamana.

Kirjoittamsi litanja , se 300.sadas, on merkki minulle siitä, että sinulta ovat paukut loppuneet ja nyt ammutaan räkäpäillä. Tässä alempana Rintillekin esittelin KR lainausta. Sepä mahtaa nyt suututtaa sinua.

• tuossa edellä
        loppuu. kirjoitti:

Turusen käännytys puheet ovat virheitä täynnä. Hän nojautuu 300 jkr sovittuun petokseen pakanan kanssa

Vs sivuilla onkin mielenkiintoinen kokoelma mietteitä hänestä ex:ien kirjoittamana.

Kirjoittamsi litanja , se 300.sadas, on merkki minulle siitä, että sinulta ovat paukut loppuneet ja nyt ammutaan räkäpäillä. Tässä alempana Rintillekin esittelin KR lainausta. Sepä mahtaa nyt suututtaa sinua.

mitään näytä ammutun.

Mielipiteenvaihtoa näyttää toinen yrittäneen, toinen ei tosiaankaan pystynyt yksilöimään virheen virhettä sanotusta kirjasta.

• kuvittelet kirjoitti:

Höpö höpö vaan. Jos seurakunnat olisivat olleet itsenäisiä, mitään kirjeitä ei olisi lähetelty. Mitäpä ne itsenäiset seurakunnat siitä piittaisvat mitä muualla arvellaan.

"24. Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet"

Nuo siis olivat ILMAN käskyä lähteneet hommaa hoitamaan. Siis siinä tapauksessa oli käskylläkin viestejä viety.

"28. Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät: "

Mitäs puhetta taas itsenäisten seurakuntien suuntaan? Olisivat vain kirjoittaneet, että seuratkaa vain omaatuntoanne tässä asiassa, niin mekin täällä teemme.

Muutenkin seurakunnat saavat sellaista kyytiä kirjeissä, että on parasta unohtaa nuo horinat itsenäisistä seurakunnista.

alkuseurakunnan "hallintoelimen" säilynyt kirjeenvaihto? Eli missä ovat ne kirjeet joita Jerusalemin "BROOKLYN" lähetteli alkuseurakunnille?
        Jotainhan olisi pitänyt säilyä, kun kerran Paavalin kirjeitä on säilynyt niin monta.
        Luuletko etteivät alkuseurakunnat olisi vaalineet ja säilyttäneet näitä alkuhallintoelimen kirjeitä kuin aarteita?
        Olisivathan ne ratkaisseet monta uskon, monta oppiriitaa joita myöhemmin puhkesi.
        Mutta olemattomuudesta ei voi syntyä mitään kirjeenvaihtoa.
        Orjaluokka ja hallintoelin on vain Russelin ja Rutherfordin mielikuvituskeksintö.

• kuvittelet kirjoitti:

Seurakunnat ovat itsenäisiä. Keskitetty hallinto on kirkollinen harhaoppi, josta eräs esimerkki on paavin valtakunta. Itsenäisenäkin toimiva seurakunta voi kyllä joutua susien hallinnoimana harhaan. Mutta vain se. Sen sijaan itsevaltainen, keskitetty hallinto aiheuttaa harhaan mennessään myös totaalisen harhaanmenon. Israelissa on meille esimerkki tästäkin. Kuinkas sitten kävikään:

Mutta Samuel pahastui siitä, että he sanoivat:
              "Anna meille kuningas jakamaan meille oikeutta".
           Ja Samuel rukoili JHVHa.
           Niin JHVH sanoi Samuelille:
              "Kuule kansan ääntä kaikessa, mitä he sinulle sanovat;
               sillä sinua he eivät ole pitäneet halpana,
               vaan minut he ovat pitäneet halpana olemaan heidän kuninkaanansa.

Kirje oli yksittäistapaus, joka tarvittiin, jotta vääryys saatiin oikaistua. Se, että mainitaan näiden muutamien olleen liikkeellä "ilman käskyä", ei edellytä käskyjä lähetellyttä "hallintoelintä". Jospa nuo muutamat vain olivat koettaneet saada arvovaltaa ja perustella käsityksiään sillä, että olivat Jerusalemista. Tuolla maininnalla kirjeessä noiltakin käsityksiltä otettiin siivet pois. Yhtäkään Raamatun kirjaa ei ole kirjoitettu minkään "Jerusalemin hallintoelimen" nimissä, mutta me luemme tänäkin päivänä Paavalin, Pietarin, Jaakobin ja muiden kirjoituksia. Sitä, mitä Jumala heidän kauttaan meille tahtoo antaa.

Kyytiä seurakunnille antaa lähinnä Paavali, joka ojensi myös kuvittelemaasi "Jerusalemin hallintoelintä". Hänen kirjeistään näkee, että häntä oli usein ensin lähestytty ja kyselty monista asioista. Ei siinä ole kyseessä sen kummempi, kuin vasta uskoon tulleen tukeutuminen vanhempaan. Noiden kirjeiden ansiosta me voimme tänään lukea tätä opetusta Raamatusta, mutta siihen aikaan kaikki tuo oli vielä pitkälti suullisen tiedon varassa.

• mistäkin.
        tuossa edellä kirjoitti:

mitään näytä ammutun.

Mielipiteenvaihtoa näyttää toinen yrittäneen, toinen ei tosiaankaan pystynyt yksilöimään virheen virhettä sanotusta kirjasta.

Niin, kirjan voi kirjoittaa millä asenteella hyvänsä ja mitäpä asenteesta voi virhettä osoittaa.

Näin kävi Turusen patmos kaverille Mellerille kun meinasi haastaa oikeuteen toimittajan. Ei turunenkaan pystynyt siitä yhtäån virhettä osoittamaan. Pystytkö sinä?

http://www.kirkkojakaupunki.fi/?newsid=2016&deptid=130&languageid=3&NEWS=1

http://www.kirkkojakaupunki.fi/?newsid=3921&deptid=124&languageid=3&NEWS=1

http://vir-ve.vuodatus.net/blog/410069

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000336&posting=22000000040678991

• kumminkin.
        Rintti kirjoitti:

Seurakunnat ovat itsenäisiä. Keskitetty hallinto on kirkollinen harhaoppi, josta eräs esimerkki on paavin valtakunta. Itsenäisenäkin toimiva seurakunta voi kyllä joutua susien hallinnoimana harhaan. Mutta vain se. Sen sijaan itsevaltainen, keskitetty hallinto aiheuttaa harhaan mennessään myös totaalisen harhaanmenon. Israelissa on meille esimerkki tästäkin. Kuinkas sitten kävikään:

Mutta Samuel pahastui siitä, että he sanoivat:
              "Anna meille kuningas jakamaan meille oikeutta".
           Ja Samuel rukoili JHVHa.
           Niin JHVH sanoi Samuelille:
              "Kuule kansan ääntä kaikessa, mitä he sinulle sanovat;
               sillä sinua he eivät ole pitäneet halpana,
               vaan minut he ovat pitäneet halpana olemaan heidän kuninkaanansa.

Kirje oli yksittäistapaus, joka tarvittiin, jotta vääryys saatiin oikaistua. Se, että mainitaan näiden muutamien olleen liikkeellä "ilman käskyä", ei edellytä käskyjä lähetellyttä "hallintoelintä". Jospa nuo muutamat vain olivat koettaneet saada arvovaltaa ja perustella käsityksiään sillä, että olivat Jerusalemista. Tuolla maininnalla kirjeessä noiltakin käsityksiltä otettiin siivet pois. Yhtäkään Raamatun kirjaa ei ole kirjoitettu minkään "Jerusalemin hallintoelimen" nimissä, mutta me luemme tänäkin päivänä Paavalin, Pietarin, Jaakobin ja muiden kirjoituksia. Sitä, mitä Jumala heidän kauttaan meille tahtoo antaa.

Kyytiä seurakunnille antaa lähinnä Paavali, joka ojensi myös kuvittelemaasi "Jerusalemin hallintoelintä". Hänen kirjeistään näkee, että häntä oli usein ensin lähestytty ja kyselty monista asioista. Ei siinä ole kyseessä sen kummempi, kuin vasta uskoon tulleen tukeutuminen vanhempaan. Noiden kirjeiden ansiosta me voimme tänään lukea tätä opetusta Raamatusta, mutta siihen aikaan kaikki tuo oli vielä pitkälti suullisen tiedon varassa.

Niinpä, apostolit olivat se iskuryhmä jotka määrittelivät seurakuntien toimintaa. kaikesta kirjeenvaihdosta näkee, että seurakuntia johdettiin voimakkaasti ulkoa päin. Oli se hallintoelin tai minkä niminen ryhmä hyvänsä.

Siloin ei enää ollut täyttä määrää apostoleja joten ryhmää täydensivät jotkut vanhimmat.

4 He kulkivat sitten kaupungista kaupunkiin ja ilmoittivat samalla uskoville apostolien ja vanhimpien Jerusalemissa tekemistä PÄÄTÖKSISTÄ VELVOITTAEN heidät noudattamaan niitä

• kumminkin. kirjoitti:

Niinpä, apostolit olivat se iskuryhmä jotka määrittelivät seurakuntien toimintaa. kaikesta kirjeenvaihdosta näkee, että seurakuntia johdettiin voimakkaasti ulkoa päin. Oli se hallintoelin tai minkä niminen ryhmä hyvänsä.

Siloin ei enää ollut täyttä määrää apostoleja joten ryhmää täydensivät jotkut vanhimmat.

4 He kulkivat sitten kaupungista kaupunkiin ja ilmoittivat samalla uskoville apostolien ja vanhimpien Jerusalemissa tekemistä PÄÄTÖKSISTÄ VELVOITTAEN heidät noudattamaan niitä

varhaiset kirkkoisät eivät mainitse tällaista Jerusalemin hallintoelintä.

• ja kutkaan.
        MarkkuP kirjoitti:

varhaiset kirkkoisät eivät mainitse tällaista Jerusalemin hallintoelintä.

No onneksi noin selvästi raamatussa sanotaan. Ja sitähän me uskomme. Varmasti heti viimeisen apostolin kuoltua luopumus valtasi alaa ja siinähän sitten alettiinkin itsenäisyyttä ajamaan. Näin sitten on tuhansia "kristillisiä" suuntauksia. Jokaiselle omaan makuun.

Antoivat NOUDATETTVAKSI mitä olivat PÄÄTTÄNEET. Mainitsiko kirkkoisäsi tuosta tapauksesta?

• osoittelu.
        mistäkin. kirjoitti:

Niin, kirjan voi kirjoittaa millä asenteella hyvänsä ja mitäpä asenteesta voi virhettä osoittaa.

Näin kävi Turusen patmos kaverille Mellerille kun meinasi haastaa oikeuteen toimittajan. Ei turunenkaan pystynyt siitä yhtäån virhettä osoittamaan. Pystytkö sinä?

http://www.kirkkojakaupunki.fi/?newsid=2016&deptid=130&languageid=3&NEWS=1

http://www.kirkkojakaupunki.fi/?newsid=3921&deptid=124&languageid=3&NEWS=1

http://vir-ve.vuodatus.net/blog/410069

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000336&posting=22000000040678991

Niin, ajattelin, että millaisekohan kirjan Melleristä ja Hinnistä yms. saisi ja osaisiko Turunen siitä yhtään virhettä osoittaa.

Mitäpä mieltä sinä olet asiasta?

• asia eksyy
        osoittelu. kirjoitti:

Niin, ajattelin, että millaisekohan kirjan Melleristä ja Hinnistä yms. saisi ja osaisiko Turunen siitä yhtään virhettä osoittaa.

Mitäpä mieltä sinä olet asiasta?

palstan aiheesta, kohta vissiin joku kertoo todistajasta jonka labradorinnoutaja eksyi riistan jäljiltä kuin vartiotorniseura Jumalan sanasta ja tavattiin naapuripitäjästä kuoliaaksi nääntyneenä, haukuttuaan itsensä hengiltä tulevaa maailmanloppua.

Jos joku ajattelee lahkoon tutustua, niin aloittakoon www.veljesseura.org -sivuilta, sivujen foorumilta voi kysyä entisten jäsenten kokemuksia.

Turusen kirjan luettuaan ei halua lahkoon myöskään liittyä. Ja todistajathan eivät siitä virheitä pysty osoittamaan.

Jos on jo lahkon jäsenenä ja lahko on onnistunut katkaisemaan ihmissuhteet lahkon ulkopuolelle, on tilanne vaikeampi, muttei tietenkään toivoton.

Vertaistukiryhmän keskustelu auttaa ja yleensäkin pitäisi hakeutua mihin tahansa ihmisten seuraan eikä yksinäistyä, entinen todistaja ymmärtää varmasti paljon keskusteluapuna.

• itke.
        asia eksyy kirjoitti:

palstan aiheesta, kohta vissiin joku kertoo todistajasta jonka labradorinnoutaja eksyi riistan jäljiltä kuin vartiotorniseura Jumalan sanasta ja tavattiin naapuripitäjästä kuoliaaksi nääntyneenä, haukuttuaan itsensä hengiltä tulevaa maailmanloppua.

Jos joku ajattelee lahkoon tutustua, niin aloittakoon www.veljesseura.org -sivuilta, sivujen foorumilta voi kysyä entisten jäsenten kokemuksia.

Turusen kirjan luettuaan ei halua lahkoon myöskään liittyä. Ja todistajathan eivät siitä virheitä pysty osoittamaan.

Jos on jo lahkon jäsenenä ja lahko on onnistunut katkaisemaan ihmissuhteet lahkon ulkopuolelle, on tilanne vaikeampi, muttei tietenkään toivoton.

Vertaistukiryhmän keskustelu auttaa ja yleensäkin pitäisi hakeutua mihin tahansa ihmisten seuraan eikä yksinäistyä, entinen todistaja ymmärtää varmasti paljon keskusteluapuna.

Niin tässä huomasimme, että Turunen moittiessaan toisia, on täysin sokea oman puljunsa tekemisille. Miten se menikään, osoita toista sormella ja 4 osoittaa itseä.

Laitampa tästä perään toisen koosteen joka kiinostaa varmasti monia.

http://www.heinola.org/~patato/leo_m.html

• asiassa
        itke. kirjoitti:

Niin tässä huomasimme, että Turunen moittiessaan toisia, on täysin sokea oman puljunsa tekemisille. Miten se menikään, osoita toista sormella ja 4 osoittaa itseä.

Laitampa tästä perään toisen koosteen joka kiinostaa varmasti monia.

http://www.heinola.org/~patato/leo_m.html

Turunen ei moiti kirjassaan ketään.

Olet antanut väärän todistuksen lähimmäisestäsi.

Turunen vain kirjoittaa lahkosta, sen opeista ja historiasta sellaisia asioita, joista jokaisen olisi hyvä olla perillä, jos on yhtään lahkosta kiinnostunut missään mielessä.

• paukkuu.
        asiassa kirjoitti:

Turunen ei moiti kirjassaan ketään.

Olet antanut väärän todistuksen lähimmäisestäsi.

Turunen vain kirjoittaa lahkosta, sen opeista ja historiasta sellaisia asioita, joista jokaisen olisi hyvä olla perillä, jos on yhtään lahkosta kiinnostunut missään mielessä.

Älä yritä huijata.

Turunen otsiko. Miksi vartiotorni-seura valehteli? Jaa mitään moitettako ei kirjassa ole.

Myös raha asioita mutu tuntumalla pohdittiin. Aika hupaisaa kommentointia, kun on lueskellut noita edellisiä lainauksia. Sanoisimpa, että omat asiat kuntoon ja sitten RISTI retkelle.

Toisaalta oli hyvä kun otit aiheen esille, olen googlaamalla oppinut yhtä ja toista mielenkiintoista kymmenyksistä ja muistakin asioista. Tuo hellarien vertaistuki kertoo mielenkiintoisia näkökulmia. Kiitos.

• ja kutkaan. kirjoitti:

No onneksi noin selvästi raamatussa sanotaan. Ja sitähän me uskomme. Varmasti heti viimeisen apostolin kuoltua luopumus valtasi alaa ja siinähän sitten alettiinkin itsenäisyyttä ajamaan. Näin sitten on tuhansia "kristillisiä" suuntauksia. Jokaiselle omaan makuun.

Antoivat NOUDATETTVAKSI mitä olivat PÄÄTTÄNEET. Mainitsiko kirkkoisäsi tuosta tapauksesta?

edellä mainitsin. Osoita yksikin säilynyt kirje Jerusalemin "viisailta", niin uskon sinua. Missään´ apostolien teoissa´´ raamatun mukaan ei ilmene että tämä "johtavien miesten joukko" olisi kokoontunut säännöllisesti. Seurakuntien vanhimmat kysyivät kiistakysymyksissä neuvoa Kristuksen henkimaailmalta, jota Uudessa testamentissa tavataan kutsua myös Pyhäksi Hengeksi.
        >>Jos teillä siis jossakin asiassa on toinen mieli, niin HERRA on siitäkin ilmoittava miten asia on>>
        200 jkr.alkoi kristillinen kirkko muuttua maallistuneeksi keskusjohtoiseksi järjestöksi, jota johti valittu POLITBYROO.
        Vartiotorniseura on seurannut "puhtaasta palvonnasta luopuneita" tässä(kin) asiassa.

• ja kutkaan. kirjoitti:

Vartiotorniseuran todistajat ovat tietääkseni AINOITA, jotka näkevät Raamatussa puhuttavan "selvästi" Jerusalemin hallintoelimestä. Epäilen, että vartiotorniseuran hallintoelimen toimittamalla jumalansanalla on jotain syy-yhteyttä moisen käsityksen muodostumiseen. Mitä arvelet?

En viittaa kirkkoisiin. Minulle riittää keskustelu Raamatun pohjalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      79
      4274
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      49
      3603
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      51
      2521
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      344
      2031
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      140
      1779
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1705
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      13
      1511
    8. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1477
    9. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      12
      1319
    10. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      46
      1253
    Aihe