Eli tupakointi on tarroin kielletty Helsingin rautatieasemalla. Mutta eipähän tarrat näytä ketään estävän, polttelemasta tupakkia. Ei se tarra ota tupakkia suusta pois.
Miksi yleensä kieltää jokin asia, jos sitä ei pystytä valvomaan?
Miksi VR:n henkilökunta ei tee mitään, vaikka ihmisiä tupakoi laiturialueella? Tyynesti vain kävelevät ohi, vaikka aivan hyvin näkevät tupakoivat ihmiset. Ja päivä päivältä on enemmän tupakoijia, koska ihmiset ovat huomanneet, ettei henkilökunta tule ottamaan tupakkaa pois suusta. MIKSI?
Onko vr:n henkilökunta niin laiskaa, ettei he jaksa tehdä yhtään ylimääräistä työtä? Luulen varsin hyvin tietäväni, että aivan varmasti henkilökuntaa on ohjeistettu tupakoivien henkilöiden varalta. Laiturialuehan on VR:n aluetta, jota sen henkilökunnan pitäisi valvoa.
Tuleehan ravintolassakin tarjoilija, tai muu henkilökuntaan kuuluva huomauttamaan, jos joku erehtyy sytyttämään tupakan. Ja neuvoo missä on tupakkakoppi. Aivan yhtä hyvin rautatieasemalla, vr:n henkilökunta voisi ohjata tupakoivan henkilön laiturialueen ulkopuolelle, tai käskeä ainakin tätä sammuttamaan tupakan. Vaan, eipä näytä vr:ää kiinnostavan.
Hienot on puheet ja mainoskampanjat, savuttomasta rautatieasemasta, vihreistä ajatuksista. Ajatuksen tasolle tämä viherajattelu sitten jääkin. Diisselit puksuttaa ja nortti palaa, edelleen. Ääääh, kyllä helpotti.
tupakointi hlsingin rautiksella
11
1327
Vastaukset
- kjkkgll
Rupea itse urakalla torumaan tupakoitsijoita ja kerää tumpit pois haisemasta.
- tekemään
En todellakaan ala tekemään henkilökunnan tekemättä jäävää työtä. Minä olen maksava asiakas, ASIAKAS, joka odottaa saavansa rahoilleen vastinetta. Pitäisikö seuraavaksi alkaa myimään junalippuja, ettei henkilökunnan vain tarvitse sitä tehdä.?
- sinä
halavatun älykääpiö ihan itse ruveta kieltämään tupakointia ulkona?
- Ei sentään!
Tupakointi on sallittu kaikkialla, missä se ei erikseen ole kielletty. Sallitut alueet ovat Suomessa valtaisat, joten pahettaan voi "fiksu" tupakoitsija harrastaa (tai olla harrastamatta) huoletta, kunhan vain hakeutuu asialliseen paikkaan. Toimintaa tavataan kutsua suvaitsevaiseksi tupakoinniksi.
Tupakointikielto on EHDOTON: vähäinenkin savuttelu - salainen tai julkinen - on rikos, josta voidaan rangaista. Savuttelukieltoon on aina olemassa painavat syyt eikä niitä tule vähätellä. Esim. Helsingin rautatieasema on KATETTU (eikä avoin) tila, jossa suuret ihmismassat ovat alttiina tupakan myrkyille.
- Kelaa
Vr:n henkilökunnan vastuulla ei ole järjestyksen ylläpito rautatieasemalla, vaan homma kuuluu vartiointiliikkeelle (vartijat, järkkärit). Veturinkuljettajat vastaavat kalustoturvallisuudesta yms. konnarit taas JUNISSA matkustajien turvallisuudesta ja järjestyksenpidosta yms. Kampanja on toki vr:n, mutta parjaat nyt hieman vääriä henkilöitä. Kukin hoitakoon omat työnsä. Vr:ää syytetään muutenkin jo syyttä RHK:n ongelmista (ratalaitteet, kunnossapito...).
- ei ole natsapirkkoja
Tarkoittanet VR:n hehkilökunnalla veturinkuljettajia ja konduktöörejä, jotka työasujensa puolesta henkilöityvät VR:n.
Konduktöörejä ja veturinkuljettajia ei ole erityisemmin ohjeistettu puuttumaan tupakointiin asemalla, ainoastaan omaan tupakointiin löytyy tiukahkot ohjeet.
Ja miksi ihmeessä suomalaiset aina tarvitsevat sen jonkun viereen heristämään sormea/nyrkkiä ennenkuin asia menee perille?? - rautatieläinen
Heti alan hoitamaan asiaa vaikka vapaa-aikana kun vaan saan vr,n puolesta aseen vaikka 9mm,, sumuttimen,pampun ja vaikka noin 50 euroo tupakoinut ihminen mutta nyt jo ehkä raato. ja ilman edesvastuuta.
- Kannatan!
nämä pitäisi VR:n sinulle hankkia. Ja aika monelle muullekin. Eiköhän ilmapiiri siitä paranisi!
Tai jos ei VR:n henkilökunnalle, niin onhan niitä koulutettuja poliisejakin kuulemma työttöminä. Tässäpä mainio paikka panna opit käytäntöön, etteivät ruostu. Eikä tule sivullisille vahinkoa.
Ei se Kyllikki Saaren murha kyllä tällä selviä, mutta eipä ole selvinnyt muutenkaan. Ketähän sen tutkimuksissa suojeltiin? - ,mb,m
Kannatan! kirjoitti:
nämä pitäisi VR:n sinulle hankkia. Ja aika monelle muullekin. Eiköhän ilmapiiri siitä paranisi!
Tai jos ei VR:n henkilökunnalle, niin onhan niitä koulutettuja poliisejakin kuulemma työttöminä. Tässäpä mainio paikka panna opit käytäntöön, etteivät ruostu. Eikä tule sivullisille vahinkoa.
Ei se Kyllikki Saaren murha kyllä tällä selviä, mutta eipä ole selvinnyt muutenkaan. Ketähän sen tutkimuksissa suojeltiin?Kun näen tupakoitsijan rautiksella, niin olen jo monelle ilmoittanut alueen tupakointikiellosta.
Seuraavana keinona on sitten soittaa poliisit paikalle, jos ei muuten mene kaaliin.
- From California
Kaliforniassa USA:ssa on tupakkateollisuuden sponsoroimia tupakkapoliiseja valvomassa tupakointikieltojen noudattamista. Tästä mallia Helsinkiinkin.
- HESAN AS:
Näyttää nuo ulkolaiset polttavan kieltomerkkien luona kun ovat ymmärtäneet merkin väärin.Ja aseman vartijoiden aika menee juoppojen kiusaamisessa. Ja ovat niin polleeta kun ovat päässeet hesan asemalle järjestyksen valvojiksi pitäis ottaa huomioon et voidaan riisua valvoja oikeudet pois ellei olla asianmukaisia työtehtävissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1314635Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1033921Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363549- 513320
- 443097
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182559Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest282539- 232226
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201878Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351755