"Ps. 42:3. "
"Minun sieluni janoo Jumalaa, elevää Jumalaa. Milloin saan minä tulla Jumalan kavojen eteen?"
Tämä on Koran lasten opetus kaikille kiusatuille Herran uskovaisille. Sillä kaikkien, jotka rakastavat Jeesusta Kristusta täytyy täällä myös kärsiä murhetta ja joskus vainoakin Herransa seuraamisessa - uskon koetukseksi ja lihan kuolettamiseksi. Mutta raskain on se sisällinen risti, kun Herra meitä salaa armokasvonsa ja antaa meidän kärsiä hengellistä kuivuutta. Sillä eivät ulkonaiset vaivat eivätkä vainotkaan silloin vaikeilta tunnu, kun Herra on lähellä.
Jumalan kasvojen eteen
35
497
Vastaukset
- teuta
Silloin on sieluparka aivan peloissaan ja heikko kestämään tämä maailman myrskyjä ja tahtoo pian uupua niihin. Sillä uskovan sielun voimaa ja kerskaus on ainoastaan Herrassa, ja ilman Häntä ei sielulla ole mitään muuta edessään, kuin heikkoutta ja kuolemaa joka puolella. 42 Psalmista näemmekin tämän selvästi. Se alkaa näin: "Niinkuin peurahalajaa vesipurolle, niin minun sieluni halajaa sinua, Jumala . Minun sieluni janoo Jumalaa, elävää Jumalaa. Milloin saan minä tulla Jumalan kasvojen eteen?.
Joka ei koskaan ole autuuden sanasta uskossa katsellut Kristuksen armokasvoja, hän ei ikävöikkään niitä. Mutta mitä suuremmassa määrässä olet maistanut Herran armoa ja rakkautta, sitä kovenpi on kaikuusi, kun Hän hetkiseksi salaa sinulta kasvonsa. Niinkuin peura halajaa vesiojille, niin ikävöi silloin sielusi elävän Jumalan luokse, joka Jeesuksessa Krisrtuksessa on sinulle tutuksi tullut, ja niin ikävöit sinä vieläkin saada nähdä Hänen armokasvojaan sekä haluat pian pääseväsi vapaaksi koko synnin ruumiista .- Pottunen
Kyllä se niin on, mitä kirjoitat.
Elämän pituus kullakin on Jumalan tahdon jälkeen.
Vaikka me mitä haluaisimme, on meidän kuljettava Jumalan tahdon jälkeen.
Jumala on antanut meille elämän ja hän tietää meidän tarpeemme. Varmasti on iloinen ihmisestä, joka haluaa sinne, missä hyvä on olla.
Tietenkin me myös pääsemme sinne, jossa ei tuskia ole eikä halua irtaantua hyvyydestä.
Raamattu antaa meille kuitenkin paljon hyviä ohjeita elämäämme ja niiden kanssa elämässäkin on aika hyvä kulkea, etenkin kun ymmärtää, että Jumala on juuri näin tämän kaiken tarkoittanut.
Jumalan tuntemustakin voi lähestyä rauhallisin askelin, sillä kaikki on koeteltavissa.
Yleensä ihmiselle hyvin käy, jos pyrkii sen mukaan, mitä Jumala on ohjeiksi antanut.
Ei siis elämä tylsää ole , vaan voimme seurata Jumalan suuruutta hänen ilmoittamissaan asioissa.
Kirjoitan näin vähän elämää onnelliseksi tekevänä, koska totesin, että siihen taitaa nyt olla syytä. En sinulle vaan meille kaikille lukijoille, joita esim. ilmaantui rukous keskustelussa.
Jumala on suuri ja kanssamme aina, kunhan vaan luotamme Häneen. - !mutmut
Pottunen kirjoitti:
Jumala on antanut meille elämän ja hän tietää meidän tarpeemme. Varmasti on iloinen ihmisestä, joka haluaa sinne, missä hyvä on olla.
Tietenkin me myös pääsemme sinne, jossa ei tuskia ole eikä halua irtaantua hyvyydestä.
Raamattu antaa meille kuitenkin paljon hyviä ohjeita elämäämme ja niiden kanssa elämässäkin on aika hyvä kulkea, etenkin kun ymmärtää, että Jumala on juuri näin tämän kaiken tarkoittanut.
Jumalan tuntemustakin voi lähestyä rauhallisin askelin, sillä kaikki on koeteltavissa.
Yleensä ihmiselle hyvin käy, jos pyrkii sen mukaan, mitä Jumala on ohjeiksi antanut.
Ei siis elämä tylsää ole , vaan voimme seurata Jumalan suuruutta hänen ilmoittamissaan asioissa.
Kirjoitan näin vähän elämää onnelliseksi tekevänä, koska totesin, että siihen taitaa nyt olla syytä. En sinulle vaan meille kaikille lukijoille, joita esim. ilmaantui rukous keskustelussa.
Jumala on suuri ja kanssamme aina, kunhan vaan luotamme Häneen....niin ei voi kuin sääliä sellaista ihmistä.
Kuka hyvänsä voi kirjoittaa tänne mitä mielikuvitus tuottaa ja sielu sietää.
Paljon satuja olemme tänäänkin täältä saaneet lukea. Uskokoon ken tahtoo. Kristityn kerskaus on Jeesuksen risti, niin kuin Raamattu todistaa.
Mitä sitten itse elämään tulee, niin se miten itse kukin on elämänsä elänyt, ei kirjoittamalla muuksi muutu.
Kristitty ihminen pyrkii kuvaamaan elämänsä sellaisena kun hän sen on elänyt ja uskonsa aidosti sellaisena kun se on.
Raamattu on elämän kirja, se kertoo tiestä joka johtaa iankaikkiseen elämään. Koko Raamattu kulminoituu sanoihin Jeesus Kristus Jumalan poika Vapahtaja.
Jumalan suuruutta ei kukaan ihminen voi tuntea, sellainen kuvitelma on harhaa. Jumala ei mahdu ihmisten tuntemiin mittoihin ollenkaan.
Jokaisella on jokin nuppineulan pään kokoinen oma mielikuva Jumalasta, ja sekin voi vaihdella elämän tilanteiden, koettelemusten ja karttuvan iän mukana.
Näin sen tuleekin olla, että säilyisimme myös mielessämme sellaisna pieninä kun todellisuudessakin olemme, heikkoina vajavaisina tarvitsevina keskeneräisinä. Silloin voimme asettua toisten rinnalla kulkijoiksi
Jumalan tahto on että me elämme hänestä kokonaan riippuvina, Kristuksen tuntemisessa Jumalan armossa ja anteeksiantamuksessa. Pyrkien rakkaudessa vahvistamaan toinen toisemme USKOA KRISTUKSEEN.
2. Kor. 11:29 Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?
2. Kor. 11:30 Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani.
2. Kor. 11:31 Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele.
2. Kor. 12:7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
2. Kor. 12:8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
2. Kor. 12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan. - teuta
Elämässä lakkaamatta katsella häntä kasvoista kasvoihin. Mutta mitä teet? Sinun täytyy kuitenkin vielä vähän aikaa viipyä täällä vieraalla maalla ja oppia luottamaan Herran armolupauksiin, myös kiusauksen ja kuoleman synkässä laaksossa. Sinä tätä ristin tietä on Jeesuksemme vaeltanut Isänsä kunniaan meidän edellämme ja meidän autuudeksemme, ja samaa ristin tietä on meidänkin Hänen jäljessään ja Hänen voittoonsa luottaen vaeltaminen; ristin kautta iloon! Niin älä siis tuskaannu Herran johdatukseen äläkä väsy, vaikka Hän joskus kovasti kohteleekin sinua; sillä sulasta armosta ja rakkaudesta Hän sen tekee, ja sitä suurenpana on riemusi ja autuutesi vielä kerran ilmestyvä!
- teuta
teuta kirjoitti:
Elämässä lakkaamatta katsella häntä kasvoista kasvoihin. Mutta mitä teet? Sinun täytyy kuitenkin vielä vähän aikaa viipyä täällä vieraalla maalla ja oppia luottamaan Herran armolupauksiin, myös kiusauksen ja kuoleman synkässä laaksossa. Sinä tätä ristin tietä on Jeesuksemme vaeltanut Isänsä kunniaan meidän edellämme ja meidän autuudeksemme, ja samaa ristin tietä on meidänkin Hänen jäljessään ja Hänen voittoonsa luottaen vaeltaminen; ristin kautta iloon! Niin älä siis tuskaannu Herran johdatukseen äläkä väsy, vaikka Hän joskus kovasti kohteleekin sinua; sillä sulasta armosta ja rakkaudesta Hän sen tekee, ja sitä suurenpana on riemusi ja autuutesi vielä kerran ilmestyvä!
antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa".
2 Kor. 5:20.
Puhdas väärentämätön evankeliumi esittää Jumalan Kristuksessa sovitetuksi, armolliseksi Isäksi, joka tahtoo, että me tuntisimme ja uskoisimme Hänet sellaiseksi. "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan ja hän uskoi meille sovituksen sanan " 2 Kor. 5:19.
"Niin Jumala on rakastanut maailmaa, että Hän antoi ainokaisen poikansa, jotta kuka ikinä Häneen uskoo, se ei hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän ". Joh. 3:16. - Mutta väärä, nurinkurinen evankeliumi ei esitä Jumalaa Kristuksessa sovitetuksi, vaan sellaiseksi Jumalaksi, jonka meidän itse pitäisi lepyttää ja sovittaa, käyttäen apuna jonkun verran Kristuksen ansiota!
Tällä tavoin ja tälläislla opilla ei voi milloinkaan mikään tosi usko Jumalan armoon Kristuksessa sayntyä, vielä vähemmän voimassa pysyä ja vahvistua. Päinvastoin syntyy siten murheellisissa sieluissa levotonta ja turhaa armontavoittelua, jota he eivät kuitenkaan koskaan sellaisen opin kautta voi varsinaisesti löytää, vielä vähemmän varmuudella pitää kiinni, niin kauan kuin he eivät usko sitä Jumalan armoa, joka ilman kaikkia töitä ja ilman kaikkea ansioitamme mahdollisuuttamme tai valmistustamme oa meille Kristusessa lahjoitettu ja evankeliumin kautta tarjottu, vielä'pä kasteessa annettu. - teutatess
teuta kirjoitti:
antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa".
2 Kor. 5:20.
Puhdas väärentämätön evankeliumi esittää Jumalan Kristuksessa sovitetuksi, armolliseksi Isäksi, joka tahtoo, että me tuntisimme ja uskoisimme Hänet sellaiseksi. "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan ja hän uskoi meille sovituksen sanan " 2 Kor. 5:19.
"Niin Jumala on rakastanut maailmaa, että Hän antoi ainokaisen poikansa, jotta kuka ikinä Häneen uskoo, se ei hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän ". Joh. 3:16. - Mutta väärä, nurinkurinen evankeliumi ei esitä Jumalaa Kristuksessa sovitetuksi, vaan sellaiseksi Jumalaksi, jonka meidän itse pitäisi lepyttää ja sovittaa, käyttäen apuna jonkun verran Kristuksen ansiota!
Tällä tavoin ja tälläislla opilla ei voi milloinkaan mikään tosi usko Jumalan armoon Kristuksessa sayntyä, vielä vähemmän voimassa pysyä ja vahvistua. Päinvastoin syntyy siten murheellisissa sieluissa levotonta ja turhaa armontavoittelua, jota he eivät kuitenkaan koskaan sellaisen opin kautta voi varsinaisesti löytää, vielä vähemmän varmuudella pitää kiinni, niin kauan kuin he eivät usko sitä Jumalan armoa, joka ilman kaikkia töitä ja ilman kaikkea ansioitamme mahdollisuuttamme tai valmistustamme oa meille Kristusessa lahjoitettu ja evankeliumin kautta tarjottu, vielä'pä kasteessa annettu.Tähän armoon, heillä jo lahjoitettuna ja annettuna, kun sellaista ei heille julisteta Room. 10:14.? Emme voi tosin valittaa saarnaajien puutetta, mutta harvinaisia ovat kuitenkin sellaiset saarnaajat, jotka itse elävät Jumalan Pojan uskossa sekä puhtaasti ja selvästi saarnaavat hänen evankeliuminsa. Jos tämä jonkun mielestä on liian ankarasti sanottu, niin ajatelkoon hän, ettei se aika, jossa nyt elämme suinkaan voi olla parempi kuin se, jona apostolit elivät.
Mutta nyt lausuu Paavali aikansa opettajista: "kaikki he etsivät omaansa eivätkä sitä, mikä Kristuksen Jeesuksen on" Fil. 2:21. Kuitenkin tiedämme, että silloin oli hyvin monta ja uutteraa opettajaa, sillä kristikunta oli silloin ensimmäisessä kukoistuksessaan ja nuoruutensa voimissa. Mutta jos ne silloinkin olivat harvat, joptka etsivät sitä, mikä Kristuksen Jeesuksen on, paljon enenmmän nyt, jolloin elämme uskottomuuden ja luopumuksen viimeisiä aikoja. - teuta
Pottunen kirjoitti:
Jumala on suuri ja kanssamme aina, kunhan vaan luotamme Häneen.Meidän on kuljetava Jumalan tahdon jälkeen.
Tietenkin me pääsemme sinne, jossa ei tuskia ole, eikä itkua enää ole, eikä nälkää, ei huolia, ei pahuutta, ei ilkeämielisyyttä, ei mitään maallista, vaan saamme kirkastetulla ruumiilla, iloita alati ja lakkaamatta, veisata Kiitosta Herralle! Karitsan Häitä viettaen . - teuta
!mutmut kirjoitti:
...niin ei voi kuin sääliä sellaista ihmistä.
Paljon satuja olemme tänäänkin täältä saaneet lukea. Uskokoon ken tahtoo. Kristityn kerskaus on Jeesuksen risti, niin kuin Raamattu todistaa.
Mitä sitten itse elämään tulee, niin se miten itse kukin on elämänsä elänyt, ei kirjoittamalla muuksi muutu.
Kristitty ihminen pyrkii kuvaamaan elämänsä sellaisena kun hän sen on elänyt ja uskonsa aidosti sellaisena kun se on.
Raamattu on elämän kirja, se kertoo tiestä joka johtaa iankaikkiseen elämään. Koko Raamattu kulminoituu sanoihin Jeesus Kristus Jumalan poika Vapahtaja.
Jumalan suuruutta ei kukaan ihminen voi tuntea, sellainen kuvitelma on harhaa. Jumala ei mahdu ihmisten tuntemiin mittoihin ollenkaan.
Jokaisella on jokin nuppineulan pään kokoinen oma mielikuva Jumalasta, ja sekin voi vaihdella elämän tilanteiden, koettelemusten ja karttuvan iän mukana.
Näin sen tuleekin olla, että säilyisimme myös mielessämme sellaisna pieninä kun todellisuudessakin olemme, heikkoina vajavaisina tarvitsevina keskeneräisinä. Silloin voimme asettua toisten rinnalla kulkijoiksi
Jumalan tahto on että me elämme hänestä kokonaan riippuvina, Kristuksen tuntemisessa Jumalan armossa ja anteeksiantamuksessa. Pyrkien rakkaudessa vahvistamaan toinen toisemme USKOA KRISTUKSEEN.
2. Kor. 11:29 Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?
2. Kor. 11:31 Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele.
2. Kor. 12:7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
2. Kor. 12:8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
2. Kor. 12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.Teksti on "2 Kor. 12:7-10."
Jumalalla on keinonsa uskovan "vanhaaatamillisseen" ylpeyteen taipumisen alas painamiseksi ja kurissa pitämiseksi. Paavalin "pistin lihassa" on usein tulkittu ruumiilliseksi vaivaksi (silmäsairaudeksi, kaatumataudiksi). - VT.kuvaa ahdistavia ja vainoavia ihmisiä okaina/pistiminä 4 Moos. 33:35. ; Hs. 28:24. Raamatun käännös jota luemme, käyttää näissä kohdissa samaa sanaa (SKOLOPS) jonka myös 2 Kor. 12:10 osoittaa, että Paavali käyttää tätä sanaa tarkoittamaan ( HEIKKOUTTA, PAHOINPITELYJÄ, HÄTÄÄ, VAINOJA, AHDISTUKSIA KRISTUKSEN TÄHDEN). - "Kun olin heikko, silloin olen väkevä", ks. Room. 8:23.
2 Kor. 4:7-12.
Room. 8:23. Vaikka Paavali uskoon tullessaan oli tullut "täytetyksi pyhällä Hengellä", hänelläkin oli vain "Hengen esikoislahja". Täysi Hengen täyteys kuuluu kirkkauden valtakuntaan Paavalin tavoin Hengen esikoislahjasta osallinen tuntee ajoittain olevansa "heikkouden vallassaja pelossa ja suuressa vavistuksessa", ja hänellä on taistelu lihan ja Hengen välillä jne.
Uskovat ovat tässä elämässä Jumalan lapsia, mutta se on käytännössä vilä vajavaista RUUMIIN LUNASTUS tapahtuu ylösnousemuksessa, jossa aineellinen ruumis muuttuu hengelliseksi ja taivaalliseksi ruumiiksi 1 Kor. 15:51-54. - !Hallelujaa
teuta kirjoitti:
Meidän on kuljetava Jumalan tahdon jälkeen.
Tietenkin me pääsemme sinne, jossa ei tuskia ole, eikä itkua enää ole, eikä nälkää, ei huolia, ei pahuutta, ei ilkeämielisyyttä, ei mitään maallista, vaan saamme kirkastetulla ruumiilla, iloita alati ja lakkaamatta, veisata Kiitosta Herralle! Karitsan Häitä viettaen .Ettei kenellekään tulisi väärinkäsityksiä, on edelleenkin on muistutettava että ihmisestä ei valitettavasti ole Jumalan tahdon jälkeen kulkijaksi.
Tämä edellä mainittu on tosiasia jonka ymmärtäminen on aivan peruslähtökohta evankeliumin vastaanottamiselle.
Ihminen joka ei lain kautta herää tuntemaan syntisyyttään, ei myöskään etsi Kristusta pelastajakseen. Ihminen jolla ei omasta mielestään ole synti, ei tarvitse parantajaa.
Jumalan tahto joka on kirjoitettuna kymmenen käskysanan laissa, osoittaa meille tuon ristiriidan joka on ihmisen tahdon ja Jumalan tahdon välillä.
Room. 3:12-20
kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla; heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta. Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta, hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä, ja rauhan tietä he eivät tunne.
Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä; sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto. - !Hallelujaa
teuta kirjoitti:
Tietenkin me pääsemme sinne, jossa ei tuskia ole, eikä itkua enää ole, eikä nälkää, ei huolia, ei pahuutta, ei ilkeämielisyyttä, ei mitään maallista, vaan saamme kirkastetulla ruumiilla, iloita alati ja lakkaamatta, veisata Kiitosta Herralle! Karitsan Häitä viettaen .Room. 3:21-3:28
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden
- hänen armostaan
- sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa,...
...sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
Missä siis on kerskaaminen?
Se on suljettu pois.
Minkä lain kautta? Tekojenko lain?
Ei, vaan uskon lain kautta.
Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja. - !Hallelujaa
teuta kirjoitti:
Tietenkin me pääsemme sinne, jossa ei tuskia ole, eikä itkua enää ole, eikä nälkää, ei huolia, ei pahuutta, ei ilkeämielisyyttä, ei mitään maallista, vaan saamme kirkastetulla ruumiilla, iloita alati ja lakkaamatta, veisata Kiitosta Herralle! Karitsan Häitä viettaen .Room. 3:29-4:8 Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin?
On pakanainkin, koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta?
Pois se! Vaan me vahvistamme lain.
Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan? Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu, on hänellä kerskaamista,...
...mutta ei Jumalan edessä.
Sillä mitä Raamattu sanoo?
"Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."
!mutmut kirjoitti:
2. Kor. 12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.Elämä internetissä on kommunikointia ainakin näillä keskustelupalstoilla.
Se voi tapahtua uskossa , uskoa vahvistaen, asioita tutkistellen ja hyvässä tarkoituksessa.
Ei siinä ole mitään sääliteltävää.
Lisäksi ihminen voi juuri vaihtaa ajatuksia toisen uskovaisen kanssa , tutkia Raamatunkohtia ja löytää itselle avoimiin kysymyksiin vastauksia ( tai ainakin mietittävää).
Tietenkin on niinkin, että internet istuttaa ihmisen aloilleen ja kaikenlainen liikkuminen lakkaa.
Ihmisessä kiertää veri ja ihmisellä on jäsenet joita tulisi liikuttaa.
Ulkoilukin on tärkeää , syöminen ja lepääminen.
Jos on työttömyyttä, sairauksia, eläkeläisyyttä tai hengenhätää( hengellisesti), niin täällä tavoittaa joitakin ihmisiä joilla on usko kohdallaan ja asioista voi keskustella.
Lisäksi tässä internetissä on yksi aivan ehdoton asia. Se on tuntemattomuus.
Ihmisillä on tapana luokitella katseensa mukaan toisia.Täällä se on mahdotonta :)
Välillä tuntuukin, kun jotakin "haukutaan ja arvostellaan" niin siinä on taustalla juuri tämä tarve, että leimattaisi toinen vääräksi ja huonommaksi kun mitä itse on.
Mielestäni teet sitä itsekin tuossa, kun kirjoitat: "Jos elämä on täällä internetissä... niin ei voi kun sääliä sellaista ihmistä"
Koska kirjoitat omia ajatuksiasi, niin se on sinun lähestymisesi lähimmäistä kohtaan internetissä.
Minusta on hyvä, kun uskovaisia ihmisiä on internetissä ja kirjoittelevat toisilleen uskosta, asioistaan ja elämästä.
Ne on ohjeita ja ajatuksia iäkkäämmiltä nuoremmille, nuorilta iäkkäämmille , uskovaiselta toiselle ja ateistillekin asiaa.
Internet on hyvä asia oikein käytettynä. - Pottunen
!Hallelujaa kirjoitti:
Ettei kenellekään tulisi väärinkäsityksiä, on edelleenkin on muistutettava että ihmisestä ei valitettavasti ole Jumalan tahdon jälkeen kulkijaksi.
Tämä edellä mainittu on tosiasia jonka ymmärtäminen on aivan peruslähtökohta evankeliumin vastaanottamiselle.
Ihminen joka ei lain kautta herää tuntemaan syntisyyttään, ei myöskään etsi Kristusta pelastajakseen. Ihminen jolla ei omasta mielestään ole synti, ei tarvitse parantajaa.
Jumalan tahto joka on kirjoitettuna kymmenen käskysanan laissa, osoittaa meille tuon ristiriidan joka on ihmisen tahdon ja Jumalan tahdon välillä.
Room. 3:12-20
kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla; heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta. Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta, hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä, ja rauhan tietä he eivät tunne.
Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä; sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.Kyllä uskovaisella ihmisellä on tahto kulkea Jumalan tahdon jälkeen.
Uskovainen ihminen on herännyt, itsensä huonoksi havainnut ja janoaa oikeaa, puhdasta ja kirkasta.
Nuo 10 käskyä ovat selventäviä ja oikotie itsensä tutkimiseen Jumalan hengen mukaisesti.
Ihmisellä on hyvän ja pahan tieto jo olemassa.
Laki selventää asioita ja osoittaa ihmiselle epätäydellisyyden, koska muuten sitä ei olisi, jos emme tietäisi pahaa( ja hyvää).
Nyt tiedämme ja meissä itsessämme on hengelinen tuomari tuomitsemassa itseämme ja ajattelenkin sen olevan hyvän ja pahan vastakkain asettelun summa.
Tästä syystä osaamme kääntyä Jeesuksen armon puoleen, kun itsemme huonoksi toteamme.
Ihmisen tahto ja Jumalan tahto?
Ihmisessä vaikuttaa perkele ja Jumala.
Siinä ristiriita ihmisessä.
Jumalalle tuntuu riittävän se, että ymmärrämme kääntyä auttajan puoleen , eli Jumalan ja hänen poikansa Jeesuksen sovinnon puoleen.
Perkele ei auta ketään. Se vaan ahdistaa ihmisen nurkkaan, epätoivoon ja hätään.
Tavallaan perkelekin toimii siis itseään vastaan, Jumalan eduksi , sillä perkeleellä ei ole tarjota mitään todellista tulevaisuutta.
Synti jo nyt tässä elämässä tuhoaa ihmistä, aiheuttaa ihmiselle tuskia, kauhua , surua ja kaikkea sitä, mitä terve ihminen ei oikeasti halua, jos rehellisiä ollaan. - teuta
!Hallelujaa kirjoitti:
Room. 3:21-3:28
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden
- hänen armostaan
- sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa,...
...sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
Missä siis on kerskaaminen?
Se on suljettu pois.
Minkä lain kautta? Tekojenko lain?
Ei, vaan uskon lain kautta.
Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.Vanhurskaus Jumalan edessä ei synny milloinkaan uskon Hedelmistä ( kuin esat luulee) eikä rakkauden teoista, sillä niissä' on kuitenkin puutteita ja vikoja meissä asuvan turmeluksen tähden, vaikka ne ovatkin Jumalan Hengen työtä uskovassa. Sitä vastoin täytyy Jumalan vanhurskauden olla täydellinen ja aivan pyyteeton; ja sen täytyy tietenkin olla omanamme, jos todella mielimme kelvata vanhurskaalle Jumalalle. Vaan sinä sanot: "mistä otamme sen?" Katsoppa, ei yksikään liha pääse ikinä siihen tekojensa kautta, vaikkapa miten paljon tahansa pyrkisi tekemään niitä lain mukaan .
Mutta tämä täydellinen vanhurskaus on oikein Jumalan lahja taivaasta, Jeesuksen sovituskuolemalla ja -verellä. Mutta se on ainoastaan uskolla omaksuttava. Sentähden Pyhä Henki todistaa, että tämä "Jumalan vanhurskaus tulee Jeesuksen Kristuksen uskon kautta ja kaikkiin ja kaikille, jotka uskovart. Ja samasta syystä kaikista uskovista näin: "He saavat lahjaksi vanhurskauden Hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa"... "He saavat lahjaksi vanhurskauden " jne. Ja sano minulle, mikä estää sinunkaan vanhrskauttamistasi Jumalan edessä? Vai vastaatko: "syntini ja oma kelvottomuuteni estää sen?" Niin kuule: "Ei ole yhtään eroitusta " .. "Sillä kaikki ovat synrtiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ". Ja taas: ihminen saa Jumalalta vanhurskauden lahjaksi eli ilman ansiotansa, sulasta armostaan, sen lunastuksen voimasta, joka on Kristuksessa . - teuta
!Hallelujaa kirjoitti:
Room. 3:29-4:8 Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin?
On pakanainkin, koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta?
Pois se! Vaan me vahvistamme lain.
Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan? Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu, on hänellä kerskaamista,...
...mutta ei Jumalan edessä.
Sillä mitä Raamattu sanoo?
"Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."
"Emme suinkaan, vaan me vahvistamme lain".
Kysuymme: Teemmekö nyt lain mitättömäksi uskon kautta eli kumoammeko sillä pyhityksen ja hyvät teot? "Emme suinkaan, vaan me vahvistamme lain". Sillä saarnaamalla evankeliumia syntien anteeksisaamisesta ja uskon vanhurskaudesta Jeesuksen nimessä, saamme myös aikaan uskoa kuuliaisuuden ihmisten sydämissä ja teemme heidät juuri sen kautta sydämestään halukkaiksi ja "iloisiki" (kuten Luther lausuu )kaikkiin hyviin tekoihin. Katso tämä iloinen tahto ja vapaa halu hyvään on yksin evankeliumin hedelmä, eivätkä mitkään lait maailmassa voi sitä pakottamalla aikaansaada. - voe,voe
!mutmut kirjoitti:
2. Kor. 12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.joka yöt ja päivät täällä päivystää
- teuta
teuta kirjoitti:
Vanhurskaus Jumalan edessä ei synny milloinkaan uskon Hedelmistä ( kuin esat luulee) eikä rakkauden teoista, sillä niissä' on kuitenkin puutteita ja vikoja meissä asuvan turmeluksen tähden, vaikka ne ovatkin Jumalan Hengen työtä uskovassa. Sitä vastoin täytyy Jumalan vanhurskauden olla täydellinen ja aivan pyyteeton; ja sen täytyy tietenkin olla omanamme, jos todella mielimme kelvata vanhurskaalle Jumalalle. Vaan sinä sanot: "mistä otamme sen?" Katsoppa, ei yksikään liha pääse ikinä siihen tekojensa kautta, vaikkapa miten paljon tahansa pyrkisi tekemään niitä lain mukaan .
Mutta tämä täydellinen vanhurskaus on oikein Jumalan lahja taivaasta, Jeesuksen sovituskuolemalla ja -verellä. Mutta se on ainoastaan uskolla omaksuttava. Sentähden Pyhä Henki todistaa, että tämä "Jumalan vanhurskaus tulee Jeesuksen Kristuksen uskon kautta ja kaikkiin ja kaikille, jotka uskovart. Ja samasta syystä kaikista uskovista näin: "He saavat lahjaksi vanhurskauden Hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa"... "He saavat lahjaksi vanhurskauden " jne. Ja sano minulle, mikä estää sinunkaan vanhrskauttamistasi Jumalan edessä? Vai vastaatko: "syntini ja oma kelvottomuuteni estää sen?" Niin kuule: "Ei ole yhtään eroitusta " .. "Sillä kaikki ovat synrtiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ". Ja taas: ihminen saa Jumalalta vanhurskauden lahjaksi eli ilman ansiotansa, sulasta armostaan, sen lunastuksen voimasta, joka on Kristuksessa ."Jumala on asettanut Kristuksen Jeesuksen armoistuimeksi uskon kautta hänen veressä".
Sama Jeesus, Jumalan Poika, joka on ylimmäinen pappimme, sovitusuhrimme ja puolustajamme Jumalan tykönä, on myös itse armoistuimemme Isän edessä. Niinkuin armoistuin vanhassa testamentissa oli sen arkin, jossa lain kivitauluja säilytettiin, puhtaasta kullasta tehty kansi (2 Moos. 25:21.), samoin on myös Kristus Jeesus, lain täyttäjä, oikea armoistuin, joka pyhän vanhurkautensa kullalla peittää ja täyttää lain kaikkine vaatimuksineen, niin ettei se enää voi tuomita meitä, jotka turvaamme Häneen ja Hänen veriuhriinsa . - teuta
teuta kirjoitti:
"Jumala on asettanut Kristuksen Jeesuksen armoistuimeksi uskon kautta hänen veressä".
Sama Jeesus, Jumalan Poika, joka on ylimmäinen pappimme, sovitusuhrimme ja puolustajamme Jumalan tykönä, on myös itse armoistuimemme Isän edessä. Niinkuin armoistuin vanhassa testamentissa oli sen arkin, jossa lain kivitauluja säilytettiin, puhtaasta kullasta tehty kansi (2 Moos. 25:21.), samoin on myös Kristus Jeesus, lain täyttäjä, oikea armoistuin, joka pyhän vanhurkautensa kullalla peittää ja täyttää lain kaikkine vaatimuksineen, niin ettei se enää voi tuomita meitä, jotka turvaamme Häneen ja Hänen veriuhriinsa ."Mihin siis kerskaaminen joutui? Se on tyhjäksi tehty. Minkä lain kautta? tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta".
Evankeliumi todistaa Kristuksesta Jumalan rakkaana Poikana, johon Hän on mielistynyt ja jonka kautta yksin voimme olla otolliset Jumalalle ja tulla luetuiksi vanhurskaiksi Hänen edessään. Evankeliumi hylkää kaiken muun vanhurskauden vaatimukset ja ylistää ainostaan tätä Jumalan vanhurskautta, joka tulee Jeesuksen Kristuksen uskon kautta kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat Tämän opin kautta täytyy siis välttämättömästi kaiken inhimmillisen kerskauksen tulla tyhjäksi tehdyksi, sillä kun vanhurskaustulee yksin Jeesuksen Kristuksen uskosta, niin seuraa siitä kieltämättä, ettei se tule minkään lain tai teon tai minkäänlaisen ihmisen puoleita tapahtuvaan harjoituksen ja vaarinottamisen kautta.
Mihin siis kerskaaminen joutui? kysyy sentähden apostolija vastaa itse: "Se on tyhjäksi tehty. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta". Tällä apostoli selvästi osoittaa, ettei mikään muu oppi maailmassa niin perin pohjin tee tyhjäksi kaikkea inhimmillistä kerskausta, kuin evankeliumin saarna sen tekee. Sillä kun apostoli esittää tuon kysymyksen, minkä lain kautta kerskaus on tyhjäksi tehty, sanoen Ei vaan uskon lain kautta. Tästä käy selville, ettei tekojen laki voi niin sulkea ulos eli tyhjäksi tehdä kaikkea inhimmillistä kerskausta, kuin uskon laki sen tekee. - teu
voe,voe kirjoitti:
joka yöt ja päivät täällä päivystää
Onko sulla patioita häntä kohtaan, minä tunnen hänet ja olen oppinut luottamaan näissä uskon asioissa, kyllä hän nukkuu normaalisti, eikä se sitä paitsi mitään kuulu ?
- teutatess
teutatess kirjoitti:
Tähän armoon, heillä jo lahjoitettuna ja annettuna, kun sellaista ei heille julisteta Room. 10:14.? Emme voi tosin valittaa saarnaajien puutetta, mutta harvinaisia ovat kuitenkin sellaiset saarnaajat, jotka itse elävät Jumalan Pojan uskossa sekä puhtaasti ja selvästi saarnaavat hänen evankeliuminsa. Jos tämä jonkun mielestä on liian ankarasti sanottu, niin ajatelkoon hän, ettei se aika, jossa nyt elämme suinkaan voi olla parempi kuin se, jona apostolit elivät.
Mutta nyt lausuu Paavali aikansa opettajista: "kaikki he etsivät omaansa eivätkä sitä, mikä Kristuksen Jeesuksen on" Fil. 2:21. Kuitenkin tiedämme, että silloin oli hyvin monta ja uutteraa opettajaa, sillä kristikunta oli silloin ensimmäisessä kukoistuksessaan ja nuoruutensa voimissa. Mutta jos ne silloinkin olivat harvat, joptka etsivät sitä, mikä Kristuksen Jeesuksen on, paljon enenmmän nyt, jolloin elämme uskottomuuden ja luopumuksen viimeisiä aikoja.Siionin on saarnattava Jumalasta, joka läsnä on; sen on sanottava: katso tuossa! Tämä merkitsee, että sen on todistettava siitä Jumalasta, joka on tullut lihaan hänestä, joka iankaikkisuudesta asti oli Isän tykönä ja ilmestyi meille, Ihmisen Poikana. jossa asuu jumaluuden koko täyteys ruumillisesti (kol. 2:9) joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamiseemme tähden Room. 4:25.
Hänestä on siionin kuuluvasti todistettava, että "Isä on lähettänyt Poikansa maailman vapahtajaksi ", ja että "joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa, 1 Joh. 4:14-15. mutta sellainen saarna on Juutalaisille pahennus ja pakanille hulluus. Juutalaiset sanovat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika? Joh. 6:42. Pakanat huutavat: "Katso ihmista!" Joh. 19:5. Mutta me saarnaamme ja sanomme: "Katso, teidän Jumalanne!" - teuta
teutatess kirjoitti:
Siionin on saarnattava Jumalasta, joka läsnä on; sen on sanottava: katso tuossa! Tämä merkitsee, että sen on todistettava siitä Jumalasta, joka on tullut lihaan hänestä, joka iankaikkisuudesta asti oli Isän tykönä ja ilmestyi meille, Ihmisen Poikana. jossa asuu jumaluuden koko täyteys ruumillisesti (kol. 2:9) joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamiseemme tähden Room. 4:25.
Hänestä on siionin kuuluvasti todistettava, että "Isä on lähettänyt Poikansa maailman vapahtajaksi ", ja että "joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa, 1 Joh. 4:14-15. mutta sellainen saarna on Juutalaisille pahennus ja pakanille hulluus. Juutalaiset sanovat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika? Joh. 6:42. Pakanat huutavat: "Katso ihmista!" Joh. 19:5. Mutta me saarnaamme ja sanomme: "Katso, teidän Jumalanne!"Taikka rahan taikka kunnian jumalaksensa. Mutta Siionin Jumala on Kristus, luvattu Vapahtaja, joka on tullut lihaan ja on meidän kansamme joka päivä maailman loppuun asti; jonka kautta me myös päässeet olemme Isän tykö Joh. 14:6. ja voimme kerskata jumalasta Room. 5:11. Että hän on meidän Isämme ja meidän Jumalamme Joh. 20:17. sentähden hän sanookin : "Olenko minä Jumala vain lyhyellä matkalla, sanoo Herra; enkö ole Jumala myöskin kaukaa"? Jer. 23:23.
- teuta
teuta kirjoitti:
Taikka rahan taikka kunnian jumalaksensa. Mutta Siionin Jumala on Kristus, luvattu Vapahtaja, joka on tullut lihaan ja on meidän kansamme joka päivä maailman loppuun asti; jonka kautta me myös päässeet olemme Isän tykö Joh. 14:6. ja voimme kerskata jumalasta Room. 5:11. Että hän on meidän Isämme ja meidän Jumalamme Joh. 20:17. sentähden hän sanookin : "Olenko minä Jumala vain lyhyellä matkalla, sanoo Herra; enkö ole Jumala myöskin kaukaa"? Jer. 23:23.
"Koroittaa äänensä" ja kuuluvasti todistaa Kristuksesta kaikelle kansalle: " Katso, teidän Jumalanne!" Niin lyö se samalla maahan ja hylkää kaiken muun jumalanpalveluksen ja kaiken muun kerskauksen maailmassa. Sentähden on sellainen saarna maailmassa halveksittu, erittäinkin niiden taholta, jotka tahtovat jotakin olla, jotka pitävät itseään viisaampina ja hurskaampina ihmisten joukossa .
Nämä asettuvat silloin evankeliumia vastaan, pitäen sitä mielettömänä, vahingollisina ja harhaoppisena saarnana, että se niin perin pohjin kumoaa kaiken ihmiskerskauksen ja ylistää yksin Kristusta ja Jumalaa hänessä. Sitä paitsi on evankeliumin saarnalla senkintähden vähän arvoa maailmassa, että Jumala usein valitsee vähäpätöisiä ja mitättömiä henkilöitä sen julistajiksi. 1 Kor. 1:26-29. - Sellaisesta Jumalasta ja Herrasta on Siionin kaikella voimalla ja pelkäämättä saarnattava, miellyttäköön se maailmaa tai ei! - teuta
teuta kirjoitti:
"Koroittaa äänensä" ja kuuluvasti todistaa Kristuksesta kaikelle kansalle: " Katso, teidän Jumalanne!" Niin lyö se samalla maahan ja hylkää kaiken muun jumalanpalveluksen ja kaiken muun kerskauksen maailmassa. Sentähden on sellainen saarna maailmassa halveksittu, erittäinkin niiden taholta, jotka tahtovat jotakin olla, jotka pitävät itseään viisaampina ja hurskaampina ihmisten joukossa .
Nämä asettuvat silloin evankeliumia vastaan, pitäen sitä mielettömänä, vahingollisina ja harhaoppisena saarnana, että se niin perin pohjin kumoaa kaiken ihmiskerskauksen ja ylistää yksin Kristusta ja Jumalaa hänessä. Sitä paitsi on evankeliumin saarnalla senkintähden vähän arvoa maailmassa, että Jumala usein valitsee vähäpätöisiä ja mitättömiä henkilöitä sen julistajiksi. 1 Kor. 1:26-29. - Sellaisesta Jumalasta ja Herrasta on Siionin kaikella voimalla ja pelkäämättä saarnattava, miellyttäköön se maailmaa tai ei!"Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka lähtee Jumalan suusta".
Näihin Kristuksen sanoihin tulee kaikkien kristittyjenkin rohkeasti luottaa sellaisina aikoina, kun he kärsivät puutetta, kun heistä kaikki näyttää muuttuneen pelkiksi kiviksi, ja perkele sen ohessa kuiskaa: "oletpa sinä kauniskin Jumalan lapsi!" Usko vielä, että hän on sinun Isäsi, joka ei anna sinulle edes leipäpalaa, vaan sallii sinun näin puutteesseen nääntyä.
Sellaisissa perkeleen kiusauksissa tulee heidän Herransa kanssa turvallisesti!vastata: "ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan hän elää jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee." vertaa. 5 Moos. 8:3, eli toisin sanoen: "vaikka olen köyhä ja kärsin kaikenlaista puutetta, niin pitää taivaallinen Isäni kuitenkin huolta minusta, niin etten koskaan näänny enkä puutteesta kärsi". Sillä ei yksin leipä, vaan Jumalan sana ravitsee ruumistakin luonollisella tavalla, niinkuin myös kaikki alkuaan on luotu ja pysyy voimassa tämä HÄNEN VOIMANSA sanan kautta, Hebr. 1:3. - teuta
teuta kirjoitti:
"Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka lähtee Jumalan suusta".
Näihin Kristuksen sanoihin tulee kaikkien kristittyjenkin rohkeasti luottaa sellaisina aikoina, kun he kärsivät puutetta, kun heistä kaikki näyttää muuttuneen pelkiksi kiviksi, ja perkele sen ohessa kuiskaa: "oletpa sinä kauniskin Jumalan lapsi!" Usko vielä, että hän on sinun Isäsi, joka ei anna sinulle edes leipäpalaa, vaan sallii sinun näin puutteesseen nääntyä.
Sellaisissa perkeleen kiusauksissa tulee heidän Herransa kanssa turvallisesti!vastata: "ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan hän elää jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee." vertaa. 5 Moos. 8:3, eli toisin sanoen: "vaikka olen köyhä ja kärsin kaikenlaista puutetta, niin pitää taivaallinen Isäni kuitenkin huolta minusta, niin etten koskaan näänny enkä puutteesta kärsi". Sillä ei yksin leipä, vaan Jumalan sana ravitsee ruumistakin luonollisella tavalla, niinkuin myös kaikki alkuaan on luotu ja pysyy voimassa tämä HÄNEN VOIMANSA sanan kautta, Hebr. 1:3.Ylläpitää maailmaa ei ainoastaan sanansa, vaan myös leivän kautta, sen tekee hän salatakseen työnsä meiltä ja harjoittaakseen meitä uskossa. Kun meillä on leipää tarpeeksi, niin hän ravitsee meitä tosin sillä eli sen alla, niin ettemme ymmärrä muuta, vaan näyttää siltä kuin leipä itsestään ravitsisi meitä .
- !mutmut
Pottunen kirjoitti:
Elämä internetissä on kommunikointia ainakin näillä keskustelupalstoilla.
Se voi tapahtua uskossa , uskoa vahvistaen, asioita tutkistellen ja hyvässä tarkoituksessa.
Ei siinä ole mitään sääliteltävää.
Lisäksi ihminen voi juuri vaihtaa ajatuksia toisen uskovaisen kanssa , tutkia Raamatunkohtia ja löytää itselle avoimiin kysymyksiin vastauksia ( tai ainakin mietittävää).
Tietenkin on niinkin, että internet istuttaa ihmisen aloilleen ja kaikenlainen liikkuminen lakkaa.
Ihmisessä kiertää veri ja ihmisellä on jäsenet joita tulisi liikuttaa.
Ulkoilukin on tärkeää , syöminen ja lepääminen.
Jos on työttömyyttä, sairauksia, eläkeläisyyttä tai hengenhätää( hengellisesti), niin täällä tavoittaa joitakin ihmisiä joilla on usko kohdallaan ja asioista voi keskustella.
Lisäksi tässä internetissä on yksi aivan ehdoton asia. Se on tuntemattomuus.
Ihmisillä on tapana luokitella katseensa mukaan toisia.Täällä se on mahdotonta :)
Välillä tuntuukin, kun jotakin "haukutaan ja arvostellaan" niin siinä on taustalla juuri tämä tarve, että leimattaisi toinen vääräksi ja huonommaksi kun mitä itse on.
Mielestäni teet sitä itsekin tuossa, kun kirjoitat: "Jos elämä on täällä internetissä... niin ei voi kun sääliä sellaista ihmistä"
Koska kirjoitat omia ajatuksiasi, niin se on sinun lähestymisesi lähimmäistä kohtaan internetissä.
Minusta on hyvä, kun uskovaisia ihmisiä on internetissä ja kirjoittelevat toisilleen uskosta, asioistaan ja elämästä.
Ne on ohjeita ja ajatuksia iäkkäämmiltä nuoremmille, nuorilta iäkkäämmille , uskovaiselta toiselle ja ateistillekin asiaa.
Internet on hyvä asia oikein käytettynä.___________
- teuta
teuta kirjoitti:
Ylläpitää maailmaa ei ainoastaan sanansa, vaan myös leivän kautta, sen tekee hän salatakseen työnsä meiltä ja harjoittaakseen meitä uskossa. Kun meillä on leipää tarpeeksi, niin hän ravitsee meitä tosin sillä eli sen alla, niin ettemme ymmärrä muuta, vaan näyttää siltä kuin leipä itsestään ravitsisi meitä .
Antaa leivälle ja kaikelle ruualle sen ravitsevan voiman eli siunauksensa, jota ilman koko maailman leivät ja ravintoaineet eivät koskaan voisi ravinta ja ylläpitää meitä. Ja taas, jos hätä ja tarvis niin vaatii, voi hän sangen helposti ilman näitä välineitäkin pitää meitä hengissä.
- teutatess
teuta kirjoitti:
Antaa leivälle ja kaikelle ruualle sen ravitsevan voiman eli siunauksensa, jota ilman koko maailman leivät ja ravintoaineet eivät koskaan voisi ravinta ja ylläpitää meitä. Ja taas, jos hätä ja tarvis niin vaatii, voi hän sangen helposti ilman näitä välineitäkin pitää meitä hengissä.
"Ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta Jumalan sanasta". Sen tähden jos meillä on leipää ja muita ravintoaineita, niin älkäämme liiaksi luottako niihin, ja jos niitä taas puuttuu meiltä, niin älkäämme kuitenkaan epätoivoon joutuko. Kiitollisuudella tulee meidän hyväksemme käyttää, mitä Herra antaa ylläpidoksemme, mutta myös, leivän ja ravinnon meiltä puuttuessa, kuitenkin luottaa häneen, täysin vakuutettuina siitä että jumalan sana ja voima se kuitenkin aina pitää hengissä ja ravitsee meitä.
- teuta
teu kirjoitti:
Onko sulla patioita häntä kohtaan, minä tunnen hänet ja olen oppinut luottamaan näissä uskon asioissa, kyllä hän nukkuu normaalisti, eikä se sitä paitsi mitään kuulu ?
Jäi sanomatta, että SINULLE, ei mitään kuulu .
- teutatess
teuta kirjoitti:
Niin kuin sanoit !hallelujaa .
"Emme suinkaan, vaan me vahvistamme lain".
Kysuymme: Teemmekö nyt lain mitättömäksi uskon kautta eli kumoammeko sillä pyhityksen ja hyvät teot? "Emme suinkaan, vaan me vahvistamme lain". Sillä saarnaamalla evankeliumia syntien anteeksisaamisesta ja uskon vanhurskaudesta Jeesuksen nimessä, saamme myös aikaan uskoa kuuliaisuuden ihmisten sydämissä ja teemme heidät juuri sen kautta sydämestään halukkaiksi ja "iloisiki" (kuten Luther lausuu )kaikkiin hyviin tekoihin. Katso tämä iloinen tahto ja vapaa halu hyvään on yksin evankeliumin hedelmä, eivätkä mitkään lait maailmassa voi sitä pakottamalla aikaansaada.Kurissa ja ohjissa sekä (suurimmassa voimissa) kauheasti kiusata ja vaivata omaatuntoa; mutta uutta sydäntä, uutta tahtoa ja mieltä se ei milloinkaan anna. Sen tähden Paavali kutsuukin sitä "synnin ja kuoleman laiksi". Mutta Kristus sanoo: "jolle paljon annetaan anteeksi, se rakastaa paljon", ja tämä on se uuden kuuliaisuuden lähde,jota laki ei voinut saada aikaan, mutta jonka Pyhä Henki vaikuttaa niissä, jotka uskovat evankeliumin sanan.
- teutatess
teutatess kirjoitti:
Kurissa ja ohjissa sekä (suurimmassa voimissa) kauheasti kiusata ja vaivata omaatuntoa; mutta uutta sydäntä, uutta tahtoa ja mieltä se ei milloinkaan anna. Sen tähden Paavali kutsuukin sitä "synnin ja kuoleman laiksi". Mutta Kristus sanoo: "jolle paljon annetaan anteeksi, se rakastaa paljon", ja tämä on se uuden kuuliaisuuden lähde,jota laki ei voinut saada aikaan, mutta jonka Pyhä Henki vaikuttaa niissä, jotka uskovat evankeliumin sanan.
Ja pyhyyttä ensiksi, vaan Kristuksen käskyn mukaan saarnaamme evankeliumia kaikille luoduille, so. julistamme Jeesuksen nimessä syntien anteeksiantamusta rakkaudettomuuttaan ja syntiään murehtivalle, kunnes Jumala suo hänen sydämensä uskolla omaksua tämän armorikkaan saarnan. Kun hän tekee ei meidän tarvitse pakottaa häntä: "nyt sinun pitää rakastaa Kristusta ja tehdä sitä, mikä hyvää on"; sillä ennenkuin sitä vaadimme, on se jo tapahtunut ja tapahtuu yhä edelleen, niin kauan hän pysyy uskossa, ja mikä taas ei ole tapahtunut ja mikä vielä' aina tapahtuu heikkoudessa, epätäydellisesti, se on kuitenkin annettu anteeksi ja sovitettu, ja sen on niellyt armo ja Kristuksen vanhurskaus, joka on uskovien varsinainen kaunistus.
- teutatess
teutatess kirjoitti:
Ja pyhyyttä ensiksi, vaan Kristuksen käskyn mukaan saarnaamme evankeliumia kaikille luoduille, so. julistamme Jeesuksen nimessä syntien anteeksiantamusta rakkaudettomuuttaan ja syntiään murehtivalle, kunnes Jumala suo hänen sydämensä uskolla omaksua tämän armorikkaan saarnan. Kun hän tekee ei meidän tarvitse pakottaa häntä: "nyt sinun pitää rakastaa Kristusta ja tehdä sitä, mikä hyvää on"; sillä ennenkuin sitä vaadimme, on se jo tapahtunut ja tapahtuu yhä edelleen, niin kauan hän pysyy uskossa, ja mikä taas ei ole tapahtunut ja mikä vielä' aina tapahtuu heikkoudessa, epätäydellisesti, se on kuitenkin annettu anteeksi ja sovitettu, ja sen on niellyt armo ja Kristuksen vanhurskaus, joka on uskovien varsinainen kaunistus.
Kehoittamatta uskovia hyviin tekoihin, ei pakottamalla lailla omaatuntoa, vaan evankeliumin
hengessä ja voimassa, Jumalan laupeuden kautta Kristuksessa Jeesuksessa, Room. 12:1. Sentähden sanoo apostolikin siinä tarkoituksessa, "että lakia ei ole pantu vanhurskaudelle". Yim. 1:9;ei niin ymmärtäen, kuin olisi hän vapaa palvelemaan syntiä ja vääryyttä - eipä suinkaan! - vaan että hän on vapaa lain tuomioista ja pakotuksesta elämään hengen lain kautta Kristuksessa Jeesuksessa, Room. 8:2. Se Kristus, joka on uskovien viisaus ja vanhurskaus, on myöskin heidän pyhityksensä ja lopullinen lunastuksensa kaikesta pahasta. - Elo tää juoksuhaudoissa
teutatess kirjoitti:
"Ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta Jumalan sanasta". Sen tähden jos meillä on leipää ja muita ravintoaineita, niin älkäämme liiaksi luottako niihin, ja jos niitä taas puuttuu meiltä, niin älkäämme kuitenkaan epätoivoon joutuko. Kiitollisuudella tulee meidän hyväksemme käyttää, mitä Herra antaa ylläpidoksemme, mutta myös, leivän ja ravinnon meiltä puuttuessa, kuitenkin luottaa häneen, täysin vakuutettuina siitä että jumalan sana ja voima se kuitenkin aina pitää hengissä ja ravitsee meitä.
Ympärillä käy sota pauhu ja melske yrittävät lappilaisia upottaa ja pudottaa ampuvat nuolen ampuvat toisen, niin että vaahto kuolaimista valuu. Mutta Teutatess kirjoittaa omassa korsussaan antamatta taistelun pauhun häiritä millään lailla oman korsu tunnelmaa.
- Pottunen
!mutmut kirjoitti:
Juuri sellainen rakastettava uskovainen.
Kiitos että laitoit viestin.
Minua vaan välillä "kuumottaa" kun internettiä arvostellaan negatiivisena asiana, vaikka se on ihan hyvä, kuten nyt tässäkin lopulta asia selvisi ja sain lukea uskossa kirjoitettua kirjoitustasi uudestaan uudella ymmärryksellä.
Anna siis anteeksi erehtymiseni, sillä en haluaisi olla esteenä oikeiden asioiden esille tuomisessa.
Olen tosi pahoillani.
Anna anteeksi.
Anna jo :) - !mutmut
Pottunen kirjoitti:
Tarrauduin liikaa vain internettiin.
Oikein kirjoittelet uskossa.
Kyllä nyt päivän hiljetessä luin uudestaan viestisi ja kyllä siinä löytyy oikea henki.
Juuri sellainen rakastettava uskovainen.
Kiitos että laitoit viestin.
Minua vaan välillä "kuumottaa" kun internettiä arvostellaan negatiivisena asiana, vaikka se on ihan hyvä, kuten nyt tässäkin lopulta asia selvisi ja sain lukea uskossa kirjoitettua kirjoitustasi uudestaan uudella ymmärryksellä.
Anna siis anteeksi erehtymiseni, sillä en haluaisi olla esteenä oikeiden asioiden esille tuomisessa.
Olen tosi pahoillani.
Anna anteeksi.
Anna jo :)Internet itsessään on maailman paras väline levittää evankeliumia Kristuksesta. Mutta elämän on tarkoitus täyttyä muulla tavalla.
Kristillisyys alkaa kotoa. - teuta
Elo tää juoksuhaudoissa kirjoitti:
Ympärillä käy sota pauhu ja melske yrittävät lappilaisia upottaa ja pudottaa ampuvat nuolen ampuvat toisen, niin että vaahto kuolaimista valuu. Mutta Teutatess kirjoittaa omassa korsussaan antamatta taistelun pauhun häiritä millään lailla oman korsu tunnelmaa.
Että luonnolliset sodat on nyt pidetty viimeiset 200 vuotta, aseet suunnattuna itään.
Sitten on sellainen seikka, että minunkin päivät on luettu ylhäällä, ja pitäisi vielä vähän ehtiä kirjoittelemaan (jos siitä olisi jollekkin jotain hyötyä), kaikkien puolesta en voi kirjoittaa, enkä osaakaan. Sen olen jo huomannut että jatkajia kyllä on .
Jos Hengellistä sotaa ajattelisi, pitäisi saada lainsaarna/evankeliumi lähemmäksi toisiaan .
Agrikola sanoi: Laki sielun hirmuttee, ja armo sen tarittee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874048Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750