Operaattorit tarjoaa nykyään halpoja hintoja vain määräaikaisilla sopimuksilla (yleensä 24 kk) joista ei sitten tahdo päästä millään eroon, ainakaan näiden kirjoittelujen perusteella. Onko kukaan törmännyt tai vedonnut tuohon kuluttajansuojalain 14 vrk:n kaupan perumisoikeuteen etäkaupassa? Eli jos olet tilannut vaikkapa mobiililaajakaistan verkkokaupasta tai puhelimitse, niin koskeeko tuo 14 vrk:n peruutusoikeus myös sitä? Itse tässä harkitsen kovasti ottaisinko tuollaisen mobiililaajakaistan kun se sitoo kaksi vuotta. Entä jos se ei toimi kunnolla tai tökkii ja pätkii jatkuvasti...Parissa viikossahan ehtis vähän testailemaan ja jos homma ei toimi niin ei kun perua kauppa! Mut kun en tiedä meneekö se hommeli noin...
Määräaikainen sopimus
5
1831
Vastaukset
- älä sekoa
mobiililaajakaistoihin sun muihin vastaaviin.
- 318
Mobiililaajakaista ei ole määräaikainen, Mobiililaajakaista Plus ja Mobiililaajakaistapaketti ovat.
Eli ota ensin Mobiililaajakaista ja mikäli olet tyytyväinen toimintaan, niin vaihda sitten Mobiililaajakaista Plussaan, saat toisen sim-kortin ja tikun sitoutumalla 24kk ajaksi.- että näin
Hankin itse porukoille Saunalahden Mobiililaajakaista nettitikun ja luvattin se 5,5 meganen yhteys 6 kuukaudeksi, josta maksetaan vaa se 3kk 9,80e/kk siitä minimi 0,384megasesta yhteydestä. Kuulosti hienolta ja "tiesin" että on aikaa se 14 vrk testata tikkua että lupaus pitää ja homma pelaa.
Noh, ensimmäinen ongelma oli että itse en tyhmyyttäni tiennyt eikä muuten Saunalahden kaupittelija kertonut että tietokoneessa pitää olla ominaisuuksia tikkua varten. Esim. pelkkä USB portti ei riitä vaan sen pitää olla 2.0 usb portti, no se asia korjaantui muutaman mutkan kautta. Kun vihdoin pääsin kokeilemaan yhteyttä, en päässyt lainkaan luvattuun maksiminopeuteen vaan yhteys oli se 0,384Mbs eli minimi, josta toteutui netin nopeus testerillä n. 0,260mbs ja kun tiedustelin Saunalahden asiakaspalvelusta että miten nostan nopeuden maksimiin niin vastaus oli että tikku joka tuli minulle paketin mukana eli Huawein 160e ei tue 5,5mbs nopeutta ollenkaan vaan kyseisellä tikulla pääsee max. 3,6Mbs´...
Noh eipä toteudu sekään koska porukat asuu alueella johon ei ole mahdollista vielä edes saada langatonta 5,5 megan yhteyttä, vaa max. 2megaa, ja sekään ei toteudu koska signaali on liian heikko.
Eli ei mitään toivoa saada LUVATTUA nopeutta käyttöön.
Ja viimeinen voi voi tuli kun tiesin että kyseessä on sitova 24kk sopimus jossa 14 vrk:n palautusoikeus, ja "ONNEKSI" ehdin vielä 14 vrk:n puitteissa viedä paketin takaisin Elisa/Saunalahti liikkeeseen niin kuulin että SAUNALAHTI tekee 14 vrk palautussopimuksen niin, että pakettia EI SAA AUKAISTA, jos sen aikoo palauttaa. Elisan omissa tapauksissa muuten saa, mutta ei Saunalahden sopimuksissa.
Yhteenveto:
Jäi melkoinen kusetuksen maku, ja paljon luvattiin, mutta käytännössä oikeastaan kaikki asiat meni pieleen, ja tällä hetkellä kiistellään siitä, joudummeko pitämään "sopimuksesta" kiinni vai saadaanko palautettua nettitikku. En suosittele Mobiililaajakaista Nettitikkuhommelia kenellekään jos ei ole aivan varma alueen tukiasemista ja että saa tikun jolla voi edes päästä oikeisiin luvattuihin nopeuksiin.
Eläköön Laajakaista. - virheen
että näin kirjoitti:
Hankin itse porukoille Saunalahden Mobiililaajakaista nettitikun ja luvattin se 5,5 meganen yhteys 6 kuukaudeksi, josta maksetaan vaa se 3kk 9,80e/kk siitä minimi 0,384megasesta yhteydestä. Kuulosti hienolta ja "tiesin" että on aikaa se 14 vrk testata tikkua että lupaus pitää ja homma pelaa.
Noh, ensimmäinen ongelma oli että itse en tyhmyyttäni tiennyt eikä muuten Saunalahden kaupittelija kertonut että tietokoneessa pitää olla ominaisuuksia tikkua varten. Esim. pelkkä USB portti ei riitä vaan sen pitää olla 2.0 usb portti, no se asia korjaantui muutaman mutkan kautta. Kun vihdoin pääsin kokeilemaan yhteyttä, en päässyt lainkaan luvattuun maksiminopeuteen vaan yhteys oli se 0,384Mbs eli minimi, josta toteutui netin nopeus testerillä n. 0,260mbs ja kun tiedustelin Saunalahden asiakaspalvelusta että miten nostan nopeuden maksimiin niin vastaus oli että tikku joka tuli minulle paketin mukana eli Huawein 160e ei tue 5,5mbs nopeutta ollenkaan vaan kyseisellä tikulla pääsee max. 3,6Mbs´...
Noh eipä toteudu sekään koska porukat asuu alueella johon ei ole mahdollista vielä edes saada langatonta 5,5 megan yhteyttä, vaa max. 2megaa, ja sekään ei toteudu koska signaali on liian heikko.
Ja viimeinen voi voi tuli kun tiesin että kyseessä on sitova 24kk sopimus jossa 14 vrk:n palautusoikeus, ja "ONNEKSI" ehdin vielä 14 vrk:n puitteissa viedä paketin takaisin Elisa/Saunalahti liikkeeseen niin kuulin että SAUNALAHTI tekee 14 vrk palautussopimuksen niin, että pakettia EI SAA AUKAISTA, jos sen aikoo palauttaa. Elisan omissa tapauksissa muuten saa, mutta ei Saunalahden sopimuksissa.
Yhteenveto:
Jäi melkoinen kusetuksen maku, ja paljon luvattiin, mutta käytännössä oikeastaan kaikki asiat meni pieleen, ja tällä hetkellä kiistellään siitä, joudummeko pitämään "sopimuksesta" kiinni vai saadaanko palautettua nettitikku. En suosittele Mobiililaajakaista Nettitikkuhommelia kenellekään jos ei ole aivan varma alueen tukiasemista ja että saa tikun jolla voi edes päästä oikeisiin luvattuihin nopeuksiin.
Eläköön Laajakaista.Kaupittelija on selvästi tehnyt virheen. Olisi pitänyt selvästi kertoa asiakkaalle, että maksiminopeus mihin voi päästä on se 2 megaa.
usb-porttijuttu on luultavasti vain inhimillinen virhe, josta kaupittelija varmaan ei ole itsekkään tiennyt.
Kuluttaja-asiamiehelle mars valittamaan, saat kaupan peruttua. - paketin
että näin kirjoitti:
Yhteenveto:
Eläköön Laajakaista.näytäpä sopimusehdoista missä lukee ettei saa aukaista pakettia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874148Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283087No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760