Tietääkö kukaan, kuuluuko m-dn oireisiin seuraavanlaiset tempaukset:
-velalla velan paikkailu (jatkuva holtiton ylivelkaantuminen) ja "uhkapeli" raha-asioissa.
-oudot, äkilliset muutot ym. päätökset, joihin perheen pitäisi hetkessä sopeutua...
-yötäpäivää töiden paiskiminen ja taas kaikista työsuhteista irrottautuminen (ei pysty pitämään mitään vakituista työtä)
-Ylihengellisyys (profetioiden tms sanomien mukaan kulkeminen...)
Mitä sivusta seuraava ja huolehtiva voisi oikein tehdä asialle? Itsellään kyseisellä ihmisellä ei ole sairaudentuntoa eikä varmasti lähtisi tutkimuksiin.
Miten sitten eroaa m-depressiivisyydestä narsismi? Osaako joku valaista mua!!!
Maanis-depressiivisyyden
3
378
Vastaukset
- narsismilla ei
ole mitään tekemistä toinen toisensa kanssa, ellei nyt sitten narsku satu olemaan bipokin.
Googlaa, tietoa löytyy...
Eiköhän tuossa ole muusta kuin bipoudesta kyse....oli miten oli, psykiatri on se joka tekee diagnoosit. Sivullinen ei voi tehdä oikeastaan yhtään mitään paitsi keskustella henkilön kanssa, ketään kun ei voi pakottaa lääkäriin.
Mistä sinulle tuli bipous mieleen tässä tapauksessa`?- joku täsmää
ja joku ei... En noilla perusteilla tekisi mitään diagnosia vielä.. Vähän sieltä ja tuolta. Ehkä "useampi juttu pohjalla". Onko tilannetta mitenkään mahdollista selvittää ulkopuolisten (ammattilaisten) avuin?
- TietäjäMies
Joo vaikuttais, että ystävälläs saattaisi olla hypomaniaa tai maniaa eli maanis-depressiivisyydestä eli kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä voi olla kyse.
En tiedä pystytkö kovin tekemään mitään. Hypomaniassa ihminen tuntee itsensä "eläväksi" ja terveeksi eikä helpolla lähde lääkäri. Voit yrittää kannustaa, mutta älä tuomitse ja lähde vaikka hänen mukaansa lääkärin. Vain jos ihminen on hengenvaaraksi itselleen tai muille, voidaan hänen toimittaa pakkohoitoon.
Bipolaari ihminen ei välttämättä ole narsisti. Mutta narsisti on yleensä aina jonkinasteisesti bipolaarinen. Bipolaari ihminen omaa kuitenkin lähes aina enemmän tai vähemmän vääristyneen persoonallisuuden, ei välttämättä siis kliinistä persoonallisuushäiriötä, mutta läheisriippuvuutta, tunne-elämän epävakautta tai narsismia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1225115Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303658No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241504- 231391
- 141292
- 271198
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221117