Tulee mieleen edesmenneen opettajamme Bernhard Niemeläisen sanat. Joku kristitty oli hänelle sanonut että on se hyvä että sitäkin vihollista rangaistaa, se on kuisannut minua niin paljon.
Kun sananpalvelija paljastaa vihollisen töitä, niin moni suuttuu. Kun pitäisi iloita siitä että vihollisen valheita paljastetaan, niin moni suuttuu siitä.
Jos osan autuudesta saisi itse ansaita niin taivaan portilla olisi jonoa. Mutta kun joutuu syntisenä uskomaan Jumalan armosta itsensä autuaaksi, (ahdas portti), niin moni kääntyy takaisin. "En jaksa minä maksaa ja häpeän kerjätä," Näin kuvailee lestadius tilannetta.
Toinen hänen mietelauseensa kuuluu: "Koira kantakoon tätä ristiä, jos vähemmällä en autuaaksi tule niin saapi jäädä."
"On se hyvä, että sitäkin vihollista rangaistaan"
4
419
Vastaukset
- teuta
Kyllä muistan Kumpaisetkin sanonnat, Luulen että tuossa ensimmäisessä Hän puhui omavanhurskaudesta , ja toisessa mietelauseessa
hän varmaankin tarkoitti tätä virkaa, joka oli varsin pieni ja sitä vanhatsaarnaajat vertasivat, koiran virkaan Hauku ja tule haukutuksi,
Ap:n Tässä tarkoittamassa tekstissä sivutaan sitä kohtaa jossa Taloudenhoitaja saa tehtäväksi
Laskea tilit Isännälle .- varassa
Minäkin olen mennyt (päässyt) siitä ahtaasta portista sisään! Omia tekoja tai mitään itsestäni en edes yritä tarjota pelastukseni vastineeksi. Jeesuksen sovintoveri riittää! Siitä kiitän ja iloitsen ja armon suuruutta ihmettelen!
Mutta: En ole es, lest. Mitäs tähän sanotte? - teuta
varassa kirjoitti:
Minäkin olen mennyt (päässyt) siitä ahtaasta portista sisään! Omia tekoja tai mitään itsestäni en edes yritä tarjota pelastukseni vastineeksi. Jeesuksen sovintoveri riittää! Siitä kiitän ja iloitsen ja armon suuruutta ihmettelen!
Mutta: En ole es, lest. Mitäs tähän sanotte?Voit uskoa saana eesi kaikki synnit anteeksi, saihan Pekka Raattamaakin armon tunteet kävellessä Tornionjoen rannalla. Ja onhan ihmisä uskossa vaikka he ei kaikki ole LLL:ä . SE ON USKOSTA kiinni, Jeesus sanoi minä olen tie totuus ja elämä. Ottakaa ristinne ja seuratkaa minua.
- teuta
teuta kirjoitti:
Voit uskoa saana eesi kaikki synnit anteeksi, saihan Pekka Raattamaakin armon tunteet kävellessä Tornionjoen rannalla. Ja onhan ihmisä uskossa vaikka he ei kaikki ole LLL:ä . SE ON USKOSTA kiinni, Jeesus sanoi minä olen tie totuus ja elämä. Ottakaa ristinne ja seuratkaa minua.
Mutta selvästi tämä aika on, viimeinen etsikkoaika joka ihmisten pitää ottaa vaarin
Lyhyin Uusitestamentti on. Jos simä uskot Jeesuksen, Jumalan Pojaksi, sinä pelastut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial341952Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651890Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3801782Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161248- 921113
Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip34970- 95765
Kiantama oy
Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.15698Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise47665- 32664