Kirpparien vuokrat

törkeää

Mielestäni vuokrat ovat törkeitä. Maksat 38 e viikko eli 250 markkaa. Ajatelkaa nyt hyvät ihmiset kuinka paljon joudutte maksamaan viikko- pöydästä. Sehän vie jo paljon rahaa kukkarosta. Toiset kauppiaat ottavat %-myynnistä, joka on aivan "sikamaista", muka heidän työstä kun naputtelevat ostoksia kassaan. Luulisi että sisältyy pöytävuokraan. En suosi sellaisia kirppareita. Entas te?
Mielestäni kirpparien pitäjien pitäisi ajatella myös pöydänvuokraajia eikä olla ahneita. Tietysti liikaa vaadittu jaloa elettä.

29

3723

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uteliasulla

Taas pitäisi ottaa huomioon muutama seikka:
      Myyntipaikan vuokrasta täytyy yrittäjän maksaa vuokra, sähkö, vesi, vakuutukset, alv, ilmoituskulut, joissain tapauksissa lämmityskin, eläkemaksut ja paljon paljon muuta joka ei nyt just tuu ees mieleen. Niin ja tottakai palkat ja palkansivukulut ellei itse aina seiso kassantakana "naputtelemassa". Yrittäjän työpäivä on pitkä ja jos hiukan enenmän saa palkkaa kuin tavallisen tallaaja suon sen hänelle.
      Ei kirpparinpitäjät ole ahneita vaan ahkeria ja haluavat tekemästään työstä ja ottamastaan riskistä korvauksen.

• laskupää

Esimerkkinä kirppari, jossa jatkuvasti vuokralla 150 pöytää.
        Yhden pöydän viikkovuokra on 25e.

Tekee kuukaudessa yhteensä 15000 euroa (25*4*150)

Tuosta 15000eurosta vähennetään vuokra, sähkö, vesi, vakuutukset ja alv.

Minä en tiedä, kuinka paljon on kirppishallin vuokra yleensä tai mitä maksaa vakuutukset (tavaroita ei ole vakuutettu millään tavalla kirppiksen pitäjän toimesta)?

• menee..
        laskupää kirjoitti:

Esimerkkinä kirppari, jossa jatkuvasti vuokralla 150 pöytää.
        Yhden pöydän viikkovuokra on 25e.

Tekee kuukaudessa yhteensä 15000 euroa (25*4*150)

Tuosta 15000eurosta vähennetään vuokra, sähkö, vesi, vakuutukset ja alv.

Minä en tiedä, kuinka paljon on kirppishallin vuokra yleensä tai mitä maksaa vakuutukset (tavaroita ei ole vakuutettu millään tavalla kirppiksen pitäjän toimesta)?

Sillä kirpparilla, jolla itse käyn useimmiten on pinta-alaa yli 800m2. Samalta kadulta voi vuokrata 55m2 liiketilan hintaan 1100e/kk. Ei se kirpparin vuokra varmasti suhteessa ole yhtä kallis, mutta useita tuhansia euroja kuitenkin.

Töissä tuolla on vakituisesti 3 myyjää, joten heidän palkkansa yhteensä pyörivät varmasti n.5-6000e/kk tuntumassa.

Tällä kirpparilla on videovalvonta, joka ei varmasti ollut myös ilmainen.

• ONPI NÄIN

TÄSSÄ OLI ASIAA, ASIAKKAAT EIVÄT MONESTI OTA HUOMIOON NIITÄ SUURIA MENOJA JOTKA ON KIRPPARIN PITÄJÄN MAKSETTAVA

• kuinka kallista

siellä on :o Oletan, että asut jossain suuremmassa kaupungissa. Itse asustelen Porissa ja täältä löytyi kirppis jossa pöytä vuokra on 50e/kk eli 12.5e/viikko

• EDULLISIN, PARAS MUUTENKIN

on luullakseni edullisin ja muutenkin paras kirppis.
        Erilaisia vaihtoehtoja on vara valita suurista loosheista usean mallisiin myyntipöytiin ja vuokrat vähintäänkin kohtuulliset.
        Hintalaput kerätään talteen, mahdollistaa vaikkapa kimppapöydän pitämisen.
        Myynnissä olevien tuotteiden valvonta on paras mahdollinen, ainakin Oulun parhain.
        Se on todella suuri ja laadukas!
        Miellyttävää henkilökuntaa ei sovi unohtaa!
        Realissa saa rahoilleen vastinetta, kiitos vain.

• ee.
        EDULLISIN, PARAS MUUTENKIN kirjoitti:

Erilaisia vaihtoehtoja on vara valita suurista loosheista usean mallisiin myyntipöytiin ja vuokrat vähintäänkin kohtuulliset.
        Myynnissä olevien tuotteiden valvonta on paras mahdollinen, ainakin Oulun parhain.

eikös se ole olut tähän saakka huonomaineisempien joukossa Oulussa?

tuottaa vain omistajilla pöytävuokrina ?

sellaisen käsityksen olen saanut.

• PläähPlääh

En mää jaksa enään käyä Realissa. Se paikka on aivan out!

• jos saa

kuukauden 40 eurolla ja viikon 10 eurolla. Iso jos on niin luulis pystyvän!Onhan varmasti joka rivillä kamerat molemmin päin,Tulen varmaan joskus piipahtaan.Täällä meillä päin nämä edellä esitetyt asiat kirpputorin pitäjä mallikaasti hoitanut.Pöytien siivous kuuluu myös pöytävuokraan,mutta täällä ei olekkaan kuin 250 pöytää.

• käsitys tuli..

kävin siellä muutama viikko sitten. Hinnatkin olivat muuta kuin kirppishintoja.
        Tyhjiä paikkoja oli vähintään puolet suuresta tilasta, mutta en olis jaksanu käydä läpikään enempää. Yleisvaikutelma oli, että huonoa ja kallista oli, hinta/laatusuhde ei kohdallaan...

• palkeet ne vain puhaltelee
        ee. kirjoitti:

eikös se ole olut tähän saakka huonomaineisempien joukossa Oulussa?

tuottaa vain omistajilla pöytävuokrina ?

sellaisen käsityksen olen saanut.

arvata, montako kirjoitusvirhettä pikkuruiseen kommenttiisi kykenit änkeämään, joten lapsellinen kirjoituksesi jääköön ihan omaan arvoonsa. Kovin on uskottavuus etäällä moisesta yrityksestä, sorry.

• Porinkirppu

hienoa, että Porissa ja lähikunnissa ymmärretään oikea hinnoittelu vuokrissa. Itse en todellakaan veisi myyntiin tavaraa johonkin järjettömään 25-35e/vk hintaan. 10-20 on hyvä ja sopiva hinta viikosta. Ja kaupan päälle porissa saa loistavan ja ystävällisen palvelun!

• ostan ja myyn

Uudellamaalla kirppisvuokrat on todellakin karanneet käsistä. Olen vuosien ajan myynyt eri paikkakunnilla vähän riippuen siitä, missä on hyviä isoja kirppiksiä, joilla käy ihmisiä runsaasti ja koko ajan on hinnat menneet ylöspäin.

Myös myyjille tulee matka-ym. kustannuksia sekä vaivaa järjestellä työpäiviä niin, että pääsee lähtemään ajoissa siivoamaan pöytää ja alentamaan hintoja. Sekä vaivaa tuotteiden valikoinnista, vaatteiden pesusta, silityksestä ym. Jos kaiken tämän jälkeen on tulos plus miinus nolla, ei se kannata muuta kuin harrasteena, jota se itsellenikin on.

• mokoma..

Itse myyn kalliit ilmaiseksi netissä,romut roskiin ja vaatteet lahjotukseen,näin ainaskin siihen asti kunnes hinnat tippuvat kohtuutasoon,onneksi kaikilla mahis vaikuttaa asiaan miettimällä maksaako kiskurihinnan vai viekö esim.lahjotukseen josta joku tarvitseva hyötyy,kyllähän tavaroiden hinnatkin laskee jos vuokra laskee ja kauppakin silloin käy josta hyötyvät hiukan myyjä ja ostajakin eikä pelkästään
        torin pitäjä.Tuo ahneus on tauti joka tuntuu leviävän joka asiaan,mutta se siitä.....

• uteliasulla
        mokoma.. kirjoitti:

Itse myyn kalliit ilmaiseksi netissä,romut roskiin ja vaatteet lahjotukseen,näin ainaskin siihen asti kunnes hinnat tippuvat kohtuutasoon,onneksi kaikilla mahis vaikuttaa asiaan miettimällä maksaako kiskurihinnan vai viekö esim.lahjotukseen josta joku tarvitseva hyötyy,kyllähän tavaroiden hinnatkin laskee jos vuokra laskee ja kauppakin silloin käy josta hyötyvät hiukan myyjä ja ostajakin eikä pelkästään
        torin pitäjä.Tuo ahneus on tauti joka tuntuu leviävän joka asiaan,mutta se siitä.....

koettakaa nyt ymmärtää, että ei ahneus!!!
        Tekisitkö sinä työtäsi saamatta palkkaa, et varmasti. Kirpputoriyrittäjä ei saa taskuunsa sitä sinun maksamaa viikko/päivävuokraa..ylempänä koetin hiukan valottaa mihin se raha uppoaa.
        Mutta nyt taitaa olla sellainen ketju jossa ei järkipuhe ja perustelut ole mitään :)

• vielä kerran
        uteliasulla kirjoitti:

koettakaa nyt ymmärtää, että ei ahneus!!!
        Tekisitkö sinä työtäsi saamatta palkkaa, et varmasti. Kirpputoriyrittäjä ei saa taskuunsa sitä sinun maksamaa viikko/päivävuokraa..ylempänä koetin hiukan valottaa mihin se raha uppoaa.
        Mutta nyt taitaa olla sellainen ketju jossa ei järkipuhe ja perustelut ole mitään :)

Minulla on kassikaupalla kirpparille sopivaa tavaraa. Olisin antanut ne eräälle kirppareilla aiemmin myyneelle ilmaiseksi, jotta hän voisi hyödyntää kassi- ja laatikkovuoreni. Hän selvitti perusteellisesti, että viikkohinta on nykyään niin korkea, että pitää myydä tolkuton määrä peruskamaa, ennen kuin saa edes pöytävuokran. Se, mitä jää yli, on voittoa, mutta hän on täysin kypsähtänyt pöytävuokriin.

Tähän pöytävuokra-ongelmaan pitäisi keksiä joku patenttiratkaisu, jotain uutta. Kuka keksii? Jos kirppistään hoitaa hyvin, se vaatii käynnin vähintäin joka toinen päivä sekä hinnan tarkistukset. Jos on kehno kauppahetki, pakkaat kaiken kassiin myymättömänä ja maksat pöytävuokran.

Tiedän, että tämä näkökulma on kirjoitettu satoja kertoja, mutta tulkoon tämä nyt niidenkin tietoon, jotka eivät asiaa aiemmin ole tiedostaneet, etteivät mene liian korkeiden pöytävuokrien kurimukseen ja voiton toivossa joudu maksamaan pelkästään ruhtinallisen pöytävuokran, koska tarpeeksi myyntiä ei kerry.

Nyt olen esim. kääntänyt divareissa fiksuimmat kirjat ja akkarien pokkarit rahaksi, vaikkei niistä saa kummosia lanttikasoja. Kaupaksi ovat kuitenkin menneet.

• kirppariharrastaja
        vielä kerran kirjoitti:

Minulla on kassikaupalla kirpparille sopivaa tavaraa. Olisin antanut ne eräälle kirppareilla aiemmin myyneelle ilmaiseksi, jotta hän voisi hyödyntää kassi- ja laatikkovuoreni. Hän selvitti perusteellisesti, että viikkohinta on nykyään niin korkea, että pitää myydä tolkuton määrä peruskamaa, ennen kuin saa edes pöytävuokran. Se, mitä jää yli, on voittoa, mutta hän on täysin kypsähtänyt pöytävuokriin.

Tähän pöytävuokra-ongelmaan pitäisi keksiä joku patenttiratkaisu, jotain uutta. Kuka keksii? Jos kirppistään hoitaa hyvin, se vaatii käynnin vähintäin joka toinen päivä sekä hinnan tarkistukset. Jos on kehno kauppahetki, pakkaat kaiken kassiin myymättömänä ja maksat pöytävuokran.

Tiedän, että tämä näkökulma on kirjoitettu satoja kertoja, mutta tulkoon tämä nyt niidenkin tietoon, jotka eivät asiaa aiemmin ole tiedostaneet, etteivät mene liian korkeiden pöytävuokrien kurimukseen ja voiton toivossa joudu maksamaan pelkästään ruhtinallisen pöytävuokran, koska tarpeeksi myyntiä ei kerry.

Nyt olen esim. kääntänyt divareissa fiksuimmat kirjat ja akkarien pokkarit rahaksi, vaikkei niistä saa kummosia lanttikasoja. Kaupaksi ovat kuitenkin menneet.

Kovasti parjataan korkeita pöytövuokria, mutta kukaan ei kerro mitä ne maksavat? Itse olen myynyt Järvenpäässä erittäin hyvällä kirpputorilla jossa vuokra on 35 e viikko. Välillä tuotto on ollut jopa 400 e viikossa. Ilokseni huomasi, että saamme kaupunkiin maaliskuussa uuden kirpputorin (suuri yli 200 pöytää) ja varasin jo paikan sieltä 30 e/vk tarjous.Valvontakameratkin kuulemma on. Olen aivan samaamieltä siitä, että yrittjä joutuu maksamaan paljon kuluja (alv.vero 22%, palkat, vuokrat, ilmoitukset, siivous,ym..)sitä paitsi paikka on auki 7 pv viikossa! Työtunteja riittää. Niin että siitä voi laskea paljonko yrittäjä nettoaa omien vielä omien verojen maksun jälkeen!!! Minä ainakin nostan hattua moiselle työlle. Kertokaa kokemuksia ja hintoja!

• myytävät tavarat?
        kirppariharrastaja kirjoitti:

Kovasti parjataan korkeita pöytövuokria, mutta kukaan ei kerro mitä ne maksavat? Itse olen myynyt Järvenpäässä erittäin hyvällä kirpputorilla jossa vuokra on 35 e viikko. Välillä tuotto on ollut jopa 400 e viikossa. Ilokseni huomasi, että saamme kaupunkiin maaliskuussa uuden kirpputorin (suuri yli 200 pöytää) ja varasin jo paikan sieltä 30 e/vk tarjous.Valvontakameratkin kuulemma on. Olen aivan samaamieltä siitä, että yrittjä joutuu maksamaan paljon kuluja (alv.vero 22%, palkat, vuokrat, ilmoitukset, siivous,ym..)sitä paitsi paikka on auki 7 pv viikossa! Työtunteja riittää. Niin että siitä voi laskea paljonko yrittäjä nettoaa omien vielä omien verojen maksun jälkeen!!! Minä ainakin nostan hattua moiselle työlle. Kertokaa kokemuksia ja hintoja!

400e:oon/viikko pitää olla älyttömän iso röykkiö lumppuja myytävänä. homma jatkuu viikosta toiseen vuodet ympäri! mistä ne vakkarimyyjät sitä tavaraa oikein saa?

• Satunnainen myyjä
        kirppariharrastaja kirjoitti:

Kallis vuokra on yli 25e/vk, sellaista en ikinä maksaisi. Edullinen on 10-15e/vk, sen maksan mielelläni.
        Yleensä hinta on sitä halvempi, mitä enemmän paikkoja on, jos on vain 100 pöytää, niin tietysti hinnankin täytyy olla kova, jos aikoo pärjätä. Mutta jos pöytiä on 300, niin hinta voi olla vaikka sen 10e/vk ja hyvin pärjää.
        Eräskin kirppis on toiminut yli 10v hintojen ollessa 10-12e/vk. Ja aina on jonoa pöytiin, joita on satoja. Tuskin kyseinen kirppis tappoiota on kaikki nämä vuodet tuottanut...

• sivusta seurannut
        Satunnainen myyjä kirjoitti:

Kallis vuokra on yli 25e/vk, sellaista en ikinä maksaisi. Edullinen on 10-15e/vk, sen maksan mielelläni.
        Yleensä hinta on sitä halvempi, mitä enemmän paikkoja on, jos on vain 100 pöytää, niin tietysti hinnankin täytyy olla kova, jos aikoo pärjätä. Mutta jos pöytiä on 300, niin hinta voi olla vaikka sen 10e/vk ja hyvin pärjää.
        Eräskin kirppis on toiminut yli 10v hintojen ollessa 10-12e/vk. Ja aina on jonoa pöytiin, joita on satoja. Tuskin kyseinen kirppis tappoiota on kaikki nämä vuodet tuottanut...

Myyja:jos myyntisi on viikossa esim. 150 e ja pöytävuokra 30e. Sinulle jää 120e.
        Kirppisyrittäjä: Pöytävuokra 30e siitä alv 22% = 24 e . Harva tekee yksin 7 pv viikossa, joten -palkkakulut (joiden lasketaan lisäksi myös lakisääteiset yrittäjävakuutus ja -eläkemaksut). Jos meinaa pitää paikan siistinä : siivous maksaa! -vuokra(suuressa hallissa äkkiä monta tuhatta euroa) - vakuutukset , lehti-ilmoitukset, jopa kassanauhat , hintalaput ym. paperitkaan eivät ole ilmaisia...
        Hei haloo... kannattaako olla kateellinen?

• ei vain yksi
        sivusta seurannut kirjoitti:

Myyja:jos myyntisi on viikossa esim. 150 e ja pöytävuokra 30e. Sinulle jää 120e.
        Kirppisyrittäjä: Pöytävuokra 30e siitä alv 22% = 24 e . Harva tekee yksin 7 pv viikossa, joten -palkkakulut (joiden lasketaan lisäksi myös lakisääteiset yrittäjävakuutus ja -eläkemaksut). Jos meinaa pitää paikan siistinä : siivous maksaa! -vuokra(suuressa hallissa äkkiä monta tuhatta euroa) - vakuutukset , lehti-ilmoitukset, jopa kassanauhat , hintalaput ym. paperitkaan eivät ole ilmaisia...
        Hei haloo... kannattaako olla kateellinen?

Eihän sillä kirppiksen pitäjällä ole vain sitä yhtä pöytää.
        Yleensä pöytiä on toista sataa.

Eli jos myyjälle jää käteen 24e/pöytä/vko ja pöytiä on 200, niin se tekee 4800e/vko

Kuukaudessa kirppiksen pitäjälle jää alvien jälkeen 19200e!!!

Vaikka hallivuokra ja muut kulut olisivat 15 000 euroa/kk, niin silloinkin myyjälle jää ihan kiva summa käteen.

• sitä sanotaan...
        ei vain yksi kirjoitti:

Eihän sillä kirppiksen pitäjällä ole vain sitä yhtä pöytää.
        Yleensä pöytiä on toista sataa.

Eli jos myyjälle jää käteen 24e/pöytä/vko ja pöytiä on 200, niin se tekee 4800e/vko

Kuukaudessa kirppiksen pitäjälle jää alvien jälkeen 19200e!!!

Vaikka hallivuokra ja muut kulut olisivat 15 000 euroa/kk, niin silloinkin myyjälle jää ihan kiva summa käteen.

Siis sitä sanotaan yrittämiseksi ja tämä on oikeesti ihan naurettavaa miettiä mitä joku kirpparinpitäjä/yrittäjä tienaa...laskekaa välillä autokauppiaita ja niiden kuluja tai hierojia ja niiden toimialakuluja ja ai niin joo nehän ei maksa alvia kun se on terveyden edistämistä....Onko tämä näin kateellisten kirjoittamaa?Siis toi kirpparien pyörittäminen ei todella ole mitään laiskojen ihmisten duunia...ja työstä pitää saada palkkaa....ja kaikki kulut on vaan noussu.Hatun nosto heille kaikille.

• YRITTÄJÄN DUUNI
        sitä sanotaan... kirjoitti:

Siis sitä sanotaan yrittämiseksi ja tämä on oikeesti ihan naurettavaa miettiä mitä joku kirpparinpitäjä/yrittäjä tienaa...laskekaa välillä autokauppiaita ja niiden kuluja tai hierojia ja niiden toimialakuluja ja ai niin joo nehän ei maksa alvia kun se on terveyden edistämistä....Onko tämä näin kateellisten kirjoittamaa?Siis toi kirpparien pyörittäminen ei todella ole mitään laiskojen ihmisten duunia...ja työstä pitää saada palkkaa....ja kaikki kulut on vaan noussu.Hatun nosto heille kaikille.

ON KOVAN LUOKAN HOMMA:RAHA EI PUUSSA KASVA:paikka vuokrat ei ole kalliita.tarjouksia on paljon.LIIKE TILOISTA HYVILLÄ PAIKOILLA ON IHAN HURJAT VUOKRAT;pelkästään......yrittäjän on saatava tuloja,että selviytyy,,.palkat on toinen iso meno erä..kyllä' huomaa,miten ei tajuta yrittäjän menoja..luulevat että ,saa itselleen kaikki rahat..voitte olla varmoja,että ei saa..Voi olla välillä,että maksuihin ei edes riitä kk tulot.on laitettava omistaan...hiljaisina aikoina.

• Kirpputoriasiakas
        YRITTÄJÄN DUUNI kirjoitti:

ON KOVAN LUOKAN HOMMA:RAHA EI PUUSSA KASVA:paikka vuokrat ei ole kalliita.tarjouksia on paljon.LIIKE TILOISTA HYVILLÄ PAIKOILLA ON IHAN HURJAT VUOKRAT;pelkästään......yrittäjän on saatava tuloja,että selviytyy,,.palkat on toinen iso meno erä..kyllä' huomaa,miten ei tajuta yrittäjän menoja..luulevat että ,saa itselleen kaikki rahat..voitte olla varmoja,että ei saa..Voi olla välillä,että maksuihin ei edes riitä kk tulot.on laitettava omistaan...hiljaisina aikoina.

Jos pidät kirppistä, jossa on 200 paikkaa ja vuokra on 20e/viikko, niin laske nyt itsekin...Aika hyvää bisnestä se on. Ja vielä kahviomyynti päälle.

• koitappa rikastua
        Kirpputoriasiakas kirjoitti:

Jos pidät kirppistä, jossa on 200 paikkaa ja vuokra on 20e/viikko, niin laske nyt itsekin...Aika hyvää bisnestä se on. Ja vielä kahviomyynti päälle.

Kyllä tässä maassa olisi ihan erinäköisiä kirppisyrittäjiä ja hiton paljon enemmän jos se olis kultakaivos!!! Jos ja jos ja jos... jos on 200 paikkaa, niin liiketila täytyy olla aika suuri ja vuokra tulee maksettavaksi takuulla joka kuukausi, MUTTA kaikki pöydät eivät ole vuokrattuna ympari vuoden joka ikinen päivä, jolloin rahaa ei tule läheskään aina. niin ota se huomioon laskuissasi. Samoin palkat ja verot, vakuutukset tulee maksaa verottajalle tasan eräpäivänä muuten ei hyvä seuraa...

• mössönmössön
        koitappa rikastua kirjoitti:

Kyllä tässä maassa olisi ihan erinäköisiä kirppisyrittäjiä ja hiton paljon enemmän jos se olis kultakaivos!!! Jos ja jos ja jos... jos on 200 paikkaa, niin liiketila täytyy olla aika suuri ja vuokra tulee maksettavaksi takuulla joka kuukausi, MUTTA kaikki pöydät eivät ole vuokrattuna ympari vuoden joka ikinen päivä, jolloin rahaa ei tule läheskään aina. niin ota se huomioon laskuissasi. Samoin palkat ja verot, vakuutukset tulee maksaa verottajalle tasan eräpäivänä muuten ei hyvä seuraa...

Eikö voida keskustella asioista ilman että sotketaan kateus tai ripuli tai joku muu ihan asiaankuulumaton juttu joka paikkaan.

• ....
        mössönmössön kirjoitti:

Eikö voida keskustella asioista ilman että sotketaan kateus tai ripuli tai joku muu ihan asiaankuulumaton juttu joka paikkaan.

Mumpikohan on lähempänä totuutta: yrittäjä vai asiakas . Kumpi osaa laskea viivan alle (siis käteen jäävän) summan paremmin. Ja ainahan voi laskea ja arvioida, mut totuus koittaa vasta kun yrittää. Olen ollut yrittäjänä, joten tiedän tasan tarkkaan , että kaupungin leivissäkin , ihan vaan hoitotyössö, on parempi palkka kuin yrittäjällä.

• paikka kunta
        .... kirjoitti:

Mumpikohan on lähempänä totuutta: yrittäjä vai asiakas . Kumpi osaa laskea viivan alle (siis käteen jäävän) summan paremmin. Ja ainahan voi laskea ja arvioida, mut totuus koittaa vasta kun yrittää. Olen ollut yrittäjänä, joten tiedän tasan tarkkaan , että kaupungin leivissäkin , ihan vaan hoitotyössö, on parempi palkka kuin yrittäjällä.

kaupunki seudulla liike huoneisto tilat on hintavia...tiedän kirppiksen,jossa paikka vuokra 48 viikko.se on kova vuokra..viikosta.saa myydä paljon jo siihen.vieressä on toinen kirppis,paikka vuokra 20 euroa viikko.siis kyllä on eroa.

• irmalii

Pääkaupunki seudulla eräällä kirpparilla on 39€/viikko. Jäin voitolle (tuotto - pöytävuokra) 270€ muutamat sentit.
      Myynnissä minulla oli kasa lastenvaatteita 0,05 - 2€ hinnoilla, muutama sisustusjuttu lastenhuoneeseen ja vanha vhs-nauhuri.
      Joten mielestäni voittoa tuli hyvin.
      ---
      Lisätäkseni, että jos kirpparilla on työntekijöitä 3/pv, joista jokaisella 7h vuoro ja tuntipalkka 9,64€/h ( lisät!).
      Kolmen ihmisen palkkaan menee kuussa n. 5000€. Ja kirpparilla, jossa itse käyn, on ainakin 7 työntekijää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      110
      7622
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      109
      5301
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3536
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      29
      3527
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2574
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1886
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      356
      1530
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1521
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      65
      1373
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1366
    Aihe