huoli painonnoususta!!

rv26+0

Nyt siis rv26 0 ja painoa tullut n.12kg Miten teillä muilla? Toisilla nousee paino tämän verran KOKO raskauden aikana ja olen todella huolissani, koska en ole ihmeemmin edes herkutellut! Olen kumminkin ihan terve ja kaikki on ollut ok koko raskauden ajan.

14

1163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo 18kg

mulla viikkoja nyt 33 3 ja painoa tullut jo 18 kg!! Alkupaino oli 54kg ja nyt jo yli 70Kg!! en itsekään ole syönyt herkkuja enemmän kuin ennen raskautta. Toisilla vain paino nousee enemmän kuin muilla. Olen joskus kuullut että painonnousu raskauden aikana on myös perinnöllistä. Äitini lihoi raskaana olleessaan myös reilusti 20 kiloa.

• keskustelun alottaja

Juu munkin äidillä on aina ollu tosi paljon kiloi vielä raskauden jälkee.. oon nyt stressannut tästä, mut kaikki muut on sanonut vaa että ei pitäs ottaa stressiä, että kyllä minäkin lihoin yli 20kg plaaplaa.. :D
        Mut oon ihmetellyt, että miksen näytä sitte hirmusen lihavalta, ainoastaa masu on kasvanu nyt viime aikoina.. kai se vauva sitte siellä vaan kasvaa? :D

• nou hätä., ., .

mulla on rv15 ja painoa tullut 10kg. Ekassa raskaudessa tuli saman verran, yhteensä sitten 20kg. Joillekin tulee alkupuolella painoa vaikka ei syö paljon enempää kuin ennen raskautta. Eri asia jos ahmii ruokaa, mut en mäkään ole ssyönyt mitään herkkuja tai muuta. Mulle lääkäri sano että me ollaan kaikki erilaisia, joille vaa tulee sit painoa. Kyl se siitä. Mulla meni synnytyksen jälkeen puoli vuotta (imetys kulutti) niin olin aloituspainossani. Relax. Vauvan terveys on tärkein.

• no mul....

Nii mulla ei tullut alussa painoa oikein yhtään.. ne olivat sillon tosi huolissaan siitä, mutta oli niin hurjat pahoinvoinnit ettei pysyny edes vesi sisällä.. oon kyllä itse ollut joka kerta neuvolassa ihan kauhuissaan, vaikkei terkka olis ollut, onse vaan hassua kun paino tollein nousee :D

• 14kg tullut

Mullakin on tullut jo 14 kg ja nyt rv 25. Alkupaino ennen raskautta oli normaali 62kg. Herkutellutkin kyllä olen, mutta raskausajan mieliteoista ei aina voi kieltäytyä. Samoin terve olen ollut.

Raskaus on toinen ja muutamaa kiloa olen nyt ylempänä samalla viikolla kuin ekassa raskaudessa.

• Rv 28

on tullut n. 3kg tähän mennessä. Olen hieman ylipainoinen, joten painoa ei saisikaan tulla kovin paljoa koko raskauden aikana. Olen syönyt ihan normaalisti, hiukan vain karsinut herkkuja ja liikkunut niin paljon kuin vain ehdin mikä on yleensä n. 4 kertaa viikossa. Voin todella hyvin "kiloistani huolimatta", tunnen oloni energiseksi ja raskaus on edennyt ongelmitta.

Painoa kertyy jokaiselle yksilöllisesti eikä meitä naisia voi verrata toisiinsa. Älä siis liikaa murehdi painoasi vaan keskity siihen, että voit hyvin niin vauvakin voi hyvin :)

• ......

tullut painoa 10 kiloa ja nyt rv 32 3. Vähän hirvittää kun tullut niin paljon jo. Mun painoindeksi ennen raskautta 28. Välillä oon herkutellutkin mutta en mitenkään mässäillyt ja aina palannut "ruotuun".

• täälläkin
        ...... kirjoitti:

tullut painoa 10 kiloa ja nyt rv 32 3. Vähän hirvittää kun tullut niin paljon jo. Mun painoindeksi ennen raskautta 28. Välillä oon herkutellutkin mutta en mitenkään mässäillyt ja aina palannut "ruotuun".

nyt viikolla 30 0 ja painoa tullut 13kg oman puntarin mukaan. lihoin heti alussa 3kg ennenkun oli edes ekaa neuvolaa, eli neuvolakortin mukaan painoa on tullut n.10kg. hassua tässä on se että silloin ihan alussa lihoin, sitten oli tosi hidasta painon nousu, mutta viikon 20 tienoilla tuli parinkuukauden ajan kilo per viikko. kyllä tuli mässäiltyäki, joulut ja kaikki. mutta nyt ei ole kuukauteen tullut lisää, tai tuli kilo, mutta nyt sekin näyttää häipyneen. Voikohan olla että tässä sais vielä takapakkia noista lihomisista nyt loppuaikana, vai lähteekö kohta taas nousemaan loppuakohden. en itsekkään huomaa että muuten ois kamalasti lihonut kuin mahasta. kasvot on kyllä turvonneen näköset ja vaatteet vähän kiristää muualtakin kuin mahasta.

• yhy....

Kiloja on sellaset 7kg tullu et :P

• suvi18

itselläni noussut paino 14,5 kg.alussa sain jatkuvasti kuulla neuvolassa miten olisi hyvä jos paino nousisi vähemmän,minulla keskimäärin noin 700-800g viikossa.nyt olen vkolla 35 ja voinut koko raskauden ajan hyvin vaikka tuota painoa onkin tullut.tietysti ymmärrän senkin että neuvolassa ollaan huolissaan mm siitä että tulee diabetestä tai isoja lapsia ja mieluummin niin että ollaan vähän huolissaan kun että ei ollenkaan välitetä.

• se,,...

Kun aina joka paikassa lukee/ joku sanoo että, luuletko että voit käyttää raskautta syynä herkutteluun yms, että ei se ole syy lihoa.. mutta kun minä oon lihonu vaikka olen ihan terveellisesti ja nälän mukaan syönyt ja kyllähän ne herkut nyt melkei jokaisen ihmisen elämään kuuluu! ja vauvaa oon ajatellu myös jättämällä rakastamani(

• 39+2
        se,,... kirjoitti:

Kun aina joka paikassa lukee/ joku sanoo että, luuletko että voit käyttää raskautta syynä herkutteluun yms, että ei se ole syy lihoa.. mutta kun minä oon lihonu vaikka olen ihan terveellisesti ja nälän mukaan syönyt ja kyllähän ne herkut nyt melkei jokaisen ihmisen elämään kuuluu! ja vauvaa oon ajatellu myös jättämällä rakastamani(

..saan olla onnellinen et oon päässy näinkin helpolla ettei mulle oo tullu painoa lisää kuin 12kg tähän mennessä..ja toivon mukaan ei paljoa ehi tulemaankaan jos lapsi nyt vaan päättäs tulla ulos..

• niin huhhuuta ole
        39+2 kirjoitti:

..saan olla onnellinen et oon päässy näinkin helpolla ettei mulle oo tullu painoa lisää kuin 12kg tähän mennessä..ja toivon mukaan ei paljoa ehi tulemaankaan jos lapsi nyt vaan päättäs tulla ulos..

painoahan se vain on.

• rv31

Minulla painoa tullut 5 kiloa, normaalisti olen syönyt mitä nyt välillä herkkuja on tullu syötyä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4158
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3127
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe