Jos työssäkäyvälle potilaalle on diagnosoitu keskivaikea masennus, saako hän sairauspäivärahaa sairaslomalla?
Sairauspäiväraha
6
505
Vastaukset
- nimittäin juuri itse soitin
kelaan ja kyselin sairauspäivärahoistani.
Vaikeaa on, kun nipottavat siitä A-todistuksesta ja pitäisi olla B, olen ollut jo kaksi kuukautta sillä aalla.
Vaan hitto, kun hyvä kun edes muuten olen oivaltanut mennä kysymään apua, pitäisikö miettiä siinä jotain aa ja beetäkin kun pää on ihan toimintakyvytön.- toveria
Kyllä on empatiat sinun puolella. Itse en ole vielä jäänyt sairauslomalle, kun tuntuu ettei uskalla vaikka psykiatri(itse asiassa 2 ) sitä ehdottaa.
Kuinka pitkä sairausloma sinulle on A todistuksen perusteella ? Onko se jo päättynyt ?
Ja oletko saanut sairauspäivärahaa tähän asti ?
Kun ihminen on väsynyt niin eihän näitä kukaan jaksa miettiä. Kyllä minun mielestä vastuu on lääkärillä näissä asioissa, mutta olen kyllä huomannut että aina pitää itse vaatia .. vaikka olisi toinen jalka haudassa. On tämä ihmeellistä.
Minun lämmin neuvo on että soita lääkärille aika ja kerro missä mennään. Voimia sinulle ! - 1236789
et saa 2 kuukautta enempää sairaspäivärahoja. Hae B-todistus tohtorilta.
- samassa tilanteessa
Minun mielestä se menee niin, että n 60 sairausloma päivää ( siis arkipäivää ) varten tarvii A todistuksen,jonka voi kirjoittaa ns normaali lääkäri. Jos sairausloma jatkuu tuon yli tai on pitempi jo alkuun,niin Kela vaatii B todistuksen , jonka kirjoittaa psykiatri. Joka kaupungissa ja kunnassa on mielenterveystoimisto, jossa on psykiatri.
Itse olen näitä selvitellyt, koska olen jo useamman vuoden ollut masentunut ja uupunut ja miettinyt vakavasti sairauslomaa.
Käytännön kokemusta ei vain ole. Olisi hyvä kuulla jotakin jolla on kokemusta sairauslomasta masennuksen takia ja A- sekä B todistuksista ja miten asiat on hoituneet Kelan kanssa eli jos joku jolla kokemusta on lukee tämän niin saisiko pyytää ystävällisesti että kertoisit.- ahdingotar
Sairauspäiväraha/liitonpäiväraha otsakkeen alla olevat tekstit. Olen kirjoitellut jopa kansanedustajille meistä väliinputoajista.....
- Julle 66
Jos työnantajan sairaslomapäivien maksujen kesto tullut täyteen hae Kelalta siitä päivästä lähtien kun et ole työnantajalta saanut enää. Kela vaatii yleensä sitä varten B-lausunnon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944263Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10949
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780