Ajankuluksi

lukemista

Tämä ei tosiaan koske veneilyä, mutta luin itse mielenkiinnolla :) Ehkä voi vielä koskea jotain vene alan irtisanottavaa.

http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2009/02/12/la-alistu-tekstaripotkuihin/20093922/139?pos=0

Tämä on yksi linkin kommenteista.

"Olin muutama vuosi sitten metso paperilla töissä. Tuli YT neuvottelut, ja niiden jälkeen tiedote että kaikki irtisanottavat ovat kuulleet asiasta, ja nyt jatketaan sitten töitä. Itse en siis ollut irtisanottavien joukossa. Paria viikkoa myöhemmin esimieheni kutsui minut osaston johtajan huoneeseen minua koskeviin irtisanomis neuvotteluihin. Olin hölmistynyt. Kysyin että eikö ne YT:eet menny jo? Pomo vaan tuhahti, että ne on tainnu unohtaa sut. Menin sitten sinne, ja siellä sitten kerrottiin irtisanomis perusteet. (Paikalla oli osaston johtaja, henkilöstöpäällikkö, ja kaksi esimiestäni). Perusteena oli paikkansapitämätön väite luvattomasta poissaolosta, jonka pystyin perustelemaan vääräksi, siinä meni heidän syömähammas. Seuraavaksi esittivät, että kahvitauolla nauran liian äänekkäästi. (Kaikki tämä täyttä totta) ja vielä taisi olla että työni on myöhässä ja hidasta. Minulla oli heidäön mukaansa osaston toiseksi nopein tietokone. Osastolla oli vain uusia koneita, ja minun vanha kone joka oli auttamatta liian heikko ko raskaiden suunnitteluohjelmien käyttöön. Pyynöistä huolimatta en saanut nopeampaa konetta. Ehdottivat että allekirtjoitan itse irtisanomis paperini, näin olisi kuulemma kaikille helpompi. En suostunut, ja pyysin aikalisää. Sovimme että palaamme asiaan seur päivänä. Menin neuvotteluun videokamera kädessäni voidakseni saada edes jonkinlaisen tuen mahd jälki selvittelyä varten. Se komennettiin heti sammuksiin, ja myös akku tuli irroittaa. Neuvottelu päättyi siihen ja sovittiin että seur päivänä palaamme asiaan ja minulle hommattaisiin vaikka luottamusmies tueksi. N. 10 min kuluttua ent esimieheni tuli pyytämään minut kahden kesken juttelemaan neukkariin, jossa hän sitten sanoi: "Jollet nyt suostu allekirjoittamaan irtisanomistasi, me hommataan sulle niin huonot paperit ja maine, ettet saa enää ikinä mistään kunnon töitä!"
En kuitenkaan suostunut allekirjoittamaan irtisanomistani, vainosivat minua sen jälkeen, ja esimieheni sanoi myös, että aivan sama mitä teen, ennemmin tai myöhemmin minut saataisiin talosta ulos, tavalla tai toisella. Puolisen vuotta myöhemmin suostuin heidän tarjoukseen, johon olin vaatinut muutoksia. Työ velvoite päättyi siihen paikkaan, ja palkaa maksettiin vielä lomakorvausten kanssa n. puolen vuoden ajan. Että täällaisia reiluja neuvotteluita. Myöhemmin sain samasta paikasta uusia työtarjouksia, olivat ilm epähuomiossa jättäneet katsomatta, kelle sitä tehtävää tarjosivat. Kieltäydyin suoralta kädeltä. Siihen taloon en mene ikinä. Nyt sitten ko. talo lomauttaa ja irtisanoo oikein kovalla kädellä. Toivottavasti tämä nelikko on siinä porukassa. Heh, hymyilyttää. Aika amatöörejä touhuissaan. Ryssivät koko homman, YT:ssä pari viikkoa aiemmin se olisi ollut niin paljon helpompaa."

1

366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juristi 7543

Harvassa paikassa muut kuin juristit tuntevan työlainsäädännön. Siksi asiat menevät noin naurettavaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5335
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      57
      1981
    3. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      138
      1713
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      17
      1689
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1435
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      27
      1305
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1290
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1087
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1048
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      887
    Aihe