jossa eurot eivät käytössä. Kandee olla tarkkana, kun suorittaa tämänkaltaisia, pankkien välisiä rahalähetyksiä vieraassa valuutassa, varsinkin, jos/kun toisena pankkina on ahne suomalainen rahalaitos, olkoonkin se sitten vaikka tanskalaisomistuksessa. Siirsin tänä aamuna kaikkien ohjeiden mukaan, IBAN- & BIC-koodeja käyttäen englantilaispankkiin 10 puntaa puntina, enkä euroina, kuten tavallisesti teen. Silloin siirto olisi ollut veloitukseton ja tililtäni poistuva raha 11,20 € ja vastaanottaja olisi joka tapauksessa saanut sen 10 puntaansa.
Mutta nyt lasku olikin sitten 19,70 €. Pankki otti 8,50 egeä valuuttalähetyksestä eli vaihdosta, jonka loppujen lopuksi tekevät kuitenkin engelsmannit. Missään vaiheessa siirtotapahtumaa ei näkynyt varoitusta maksusta, joka melkein tuplasi ostokseni hinnan. PayPal tai Moneybookers olisivat veloittaneet samasta siirrosta n. kymmenesosan pankin rosvoamasta.
Rahansiirto
18
4688
Vastaukset
- Vai niin
Mielenkiintoista että olet siirtänyt "kaikkien ohjeiden mukaan" kun EU-maksun kohdalla sanotaan Sampopankin sivuilla täysin selvästi:
"Seuraavien edellytysten on täytyttävä, jotta maksu voidaan välittää EU-maksuna:
* Maksu on euromääräinen ja summa enintään 50.000 euroa
* Maksu välitetään EU-maahan tai Norjaan, Islantiin tai Liechtensteiniin.
* Saajan tilinumero on ilmoitettu IBAN-muodossa*, ja saajan pankin BIC/SWIFT-koodi on annettu maksun tiedoissa.
* Maksaja ja saaja maksavat kumpikin omat kulunsa."
Ja vielä erikseen kerrotaan että "Muualle kuin EU-maahan tai muu kuin euromääräinen maksu" maksaa 8,50 euroa.
Ja ahneudesta sen verran että tarkistapa joskus mitä maksaa siirtää brittipankista maksu euroina toiseen EU-maahan. Saatat yllättyä. Ihme on jos 20 punnalla selviät.- kerrottua 8,50 euron
maksua en tosiaan huomannut lainkaan.
Eivätpä britit härmäläisiä järkevimpänä immeisinä taida pahemmin käyttääkään pankkeja fyffen siirtoihin. Jokaiseen meikäläiselle Englannista tulleseen rahansiirtoon on aina käytetty PayPalia, johon vastaisuudessa vaihdan omatkin rahalähetykseni. - verran viehättyneeltä
kerrottua 8,50 euron kirjoitti:
maksua en tosiaan huomannut lainkaan.
Eivätpä britit härmäläisiä järkevimpänä immeisinä taida pahemmin käyttääkään pankkeja fyffen siirtoihin. Jokaiseen meikäläiselle Englannista tulleseen rahansiirtoon on aina käytetty PayPalia, johon vastaisuudessa vaihdan omatkin rahalähetykseni.omaan erinomaisuuteesi, jotta luultavasti kuulut Nalle Wahlroosin fan-clubiin ja työskentelet ylempänä toimihenkilönä epäilemässäni pankissa. Ehkä sen takia vastaatkin vielä erääseen minua kovasti kiinnostavaan asiaan, jonka edellisistä viesteistäni kokonaan unohdin: Jos olisinkin siirtänyt sen 10 punnan sijasta enlantilaispankkiin saman summan euroina, eli 11,20 €, niin olisiko vastaanottaja saanut rahansa kokonaisena (£10), vai olisiko paikallinen pankki veloittanut häneltä valuutanvaihdosta palkkion? Elikkä kuinka paljon engelsmanni olisi saanut rahnaa händyyn, jos olisinkin lähettänyt fyrkat euroina?
- OP:n asiakas
verran viehättyneeltä kirjoitti:
omaan erinomaisuuteesi, jotta luultavasti kuulut Nalle Wahlroosin fan-clubiin ja työskentelet ylempänä toimihenkilönä epäilemässäni pankissa. Ehkä sen takia vastaatkin vielä erääseen minua kovasti kiinnostavaan asiaan, jonka edellisistä viesteistäni kokonaan unohdin: Jos olisinkin siirtänyt sen 10 punnan sijasta enlantilaispankkiin saman summan euroina, eli 11,20 €, niin olisiko vastaanottaja saanut rahansa kokonaisena (£10), vai olisiko paikallinen pankki veloittanut häneltä valuutanvaihdosta palkkion? Elikkä kuinka paljon engelsmanni olisi saanut rahnaa händyyn, jos olisinkin lähettänyt fyrkat euroina?
Kautta aikojen valuuttasiirrot ulkomaille ovat olleet arvokkaita eli pankki on perinyt siirroista (kohtuuttoman suuret) palkkionsa. EU toi sen verran helpotusta, että euromäärinen pankkisiirto kahden EU-maan välillä ei saa aiheuttaa maksajalle sen enempää kustannuksia kuin siirto kotimaan sisälläkään. Ehdothan siirrolle ilman lisämaksuja tuossa ylempänä tulivatkin jo esille.
Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että EU:ssa siirto kannattaa tehdä aina euroina vaikka kohdemaassa olisikin käytössä toinen valutta. Itselläni on kokemuksia lähinnä Ruotsiin maksamisessa, jonne olen tilisiirtona lähettänyt yksityishenkilöille rahaa. Ainakaan toitaiseksi vastaanottajan pankki ei ole perinyt mitään ylimääräisiä palkkioita, tämä on varmistettu vastaanottajalta eli maksun saaja on saanut rahat paikallisessa valuutassa täysimääräisenä. Valuuttauunnoksissa olen käyttänyt pankin päivän ostokurssia ja pyöristänyt summan ylöspäin tasaeuroiksi. Ohjeet tähän muuten sain kysymällä pankista ja sieltä tuli myös alunperin tieto/olettamus veloituksista, jotka vastaanottaja joutuu maksamaan (tässä voi olla pankeittain vaihtelua, joten OP:ssa ei täyttä varmuutta asiasta ollut). - noin funtsasin
OP:n asiakas kirjoitti:
Kautta aikojen valuuttasiirrot ulkomaille ovat olleet arvokkaita eli pankki on perinyt siirroista (kohtuuttoman suuret) palkkionsa. EU toi sen verran helpotusta, että euromäärinen pankkisiirto kahden EU-maan välillä ei saa aiheuttaa maksajalle sen enempää kustannuksia kuin siirto kotimaan sisälläkään. Ehdothan siirrolle ilman lisämaksuja tuossa ylempänä tulivatkin jo esille.
Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että EU:ssa siirto kannattaa tehdä aina euroina vaikka kohdemaassa olisikin käytössä toinen valutta. Itselläni on kokemuksia lähinnä Ruotsiin maksamisessa, jonne olen tilisiirtona lähettänyt yksityishenkilöille rahaa. Ainakaan toitaiseksi vastaanottajan pankki ei ole perinyt mitään ylimääräisiä palkkioita, tämä on varmistettu vastaanottajalta eli maksun saaja on saanut rahat paikallisessa valuutassa täysimääräisenä. Valuuttauunnoksissa olen käyttänyt pankin päivän ostokurssia ja pyöristänyt summan ylöspäin tasaeuroiksi. Ohjeet tähän muuten sain kysymällä pankista ja sieltä tuli myös alunperin tieto/olettamus veloituksista, jotka vastaanottaja joutuu maksamaan (tässä voi olla pankeittain vaihtelua, joten OP:ssa ei täyttä varmuutta asiasta ollut).ja muistelin itsekin asian olevan. Siinä tapauksessa pankin nettilomakkeessa ruksausta odottava ruutu vaihtoehtoisesta valuutasta on tarkoitettu vain juuri kaltaisilleni hölmöille elikkä koko homma perustuu pelkkään petokseen, joka kuitenkin on naamioitu asiakkaan omaksi, joskin täysin idioottimaiseksi valinnaksi.
Kysyin samaa asiaa kaksi kertaa nettipankistani, mutta vastaukset olivat samanlaista ylimielistä rutinaa pankin ohjeineen, kuin mitä pankkitoimihenkilöksi epäilemäni vastaaja kirjoitti. Saattoipa kyseessä hyvinkin olla vaikkapa sama immeinen, vastauksista paistoi precis samanlainen omahyväisyys... - OP:n asiakas
noin funtsasin kirjoitti:
ja muistelin itsekin asian olevan. Siinä tapauksessa pankin nettilomakkeessa ruksausta odottava ruutu vaihtoehtoisesta valuutasta on tarkoitettu vain juuri kaltaisilleni hölmöille elikkä koko homma perustuu pelkkään petokseen, joka kuitenkin on naamioitu asiakkaan omaksi, joskin täysin idioottimaiseksi valinnaksi.
Kysyin samaa asiaa kaksi kertaa nettipankistani, mutta vastaukset olivat samanlaista ylimielistä rutinaa pankin ohjeineen, kuin mitä pankkitoimihenkilöksi epäilemäni vastaaja kirjoitti. Saattoipa kyseessä hyvinkin olla vaikkapa sama immeinen, vastauksista paistoi precis samanlainen omahyväisyys..."...pankin nettilomakkeessa ruksausta odottava ruutu vaihtoehtoisesta valuutasta on tarkoitettu vain juuri kaltaisilleni hölmöille elikkä koko homma perustuu pelkkään petokseen..."
Kannattaisikohan vielä kertaalleen katsoa peiliin ja miettiä onko pankki jotenkin syyllistynyt petokseen. Jos sattuisit siirtämään tililtäsi rahasi minun tililleni, niin sekin varmaankin olisi pankin vika, kun mahdollistaa virheellisen tilisiirroon vai kuinka?
Minusta on hyvä, että netiipankissakin on tarjolla mahdollisuus ihan oikeisiin ulkamaanmaksuihin muussakin valuutassa kuin euroissa. Itsekin olen tätä joskus tarvinnut Kiinaan proformalaskua maksaessani eikä olisi ollut ollenkaan kivaa mennää hoitamaan näitä valuuttamaksuja pankin konttoriin.
Niin nettipankin kuin kuin monen muunkin sovelluksen käyttäminen vaatii kyllä ohjeiden lukemista ja ymmärtämistä. Pankkia on turhaa ja jopa törkeätä syyllistää, jos itse toimit ohjeiden vastaisesti tai jos ei ymmärrä selvää suomen kieltä. - Myös OP:n asiakas
OP:n asiakas kirjoitti:
"...pankin nettilomakkeessa ruksausta odottava ruutu vaihtoehtoisesta valuutasta on tarkoitettu vain juuri kaltaisilleni hölmöille elikkä koko homma perustuu pelkkään petokseen..."
Kannattaisikohan vielä kertaalleen katsoa peiliin ja miettiä onko pankki jotenkin syyllistynyt petokseen. Jos sattuisit siirtämään tililtäsi rahasi minun tililleni, niin sekin varmaankin olisi pankin vika, kun mahdollistaa virheellisen tilisiirroon vai kuinka?
Minusta on hyvä, että netiipankissakin on tarjolla mahdollisuus ihan oikeisiin ulkamaanmaksuihin muussakin valuutassa kuin euroissa. Itsekin olen tätä joskus tarvinnut Kiinaan proformalaskua maksaessani eikä olisi ollut ollenkaan kivaa mennää hoitamaan näitä valuuttamaksuja pankin konttoriin.
Niin nettipankin kuin kuin monen muunkin sovelluksen käyttäminen vaatii kyllä ohjeiden lukemista ja ymmärtämistä. Pankkia on turhaa ja jopa törkeätä syyllistää, jos itse toimit ohjeiden vastaisesti tai jos ei ymmärrä selvää suomen kieltä.Kyllähän tuosta jonkinmoinen huijaus paistaa läpi. En ole koskaan hoitanut ulkomaanmaksujani minkään muun, kuin OP:n kautta, joten en tiedä Sammon(?) ohjeistuksen selkeyttä, mutta jos kerta pankki on asettanut 2 mahdollisuutta, joista väärän valinnan tehtyään joutuu maksamaan tyhjästä, niin paha maku jää suuhun. Vaikuttaa enemmänkin Veikkaustoimistolta kuin pankilta...
Pankkitukia maksettiin aikoinaan miljardi toisensa perään. Voisi sitä vähän ymmärtää asiakastakin. - Vai niin
noin funtsasin kirjoitti:
ja muistelin itsekin asian olevan. Siinä tapauksessa pankin nettilomakkeessa ruksausta odottava ruutu vaihtoehtoisesta valuutasta on tarkoitettu vain juuri kaltaisilleni hölmöille elikkä koko homma perustuu pelkkään petokseen, joka kuitenkin on naamioitu asiakkaan omaksi, joskin täysin idioottimaiseksi valinnaksi.
Kysyin samaa asiaa kaksi kertaa nettipankistani, mutta vastaukset olivat samanlaista ylimielistä rutinaa pankin ohjeineen, kuin mitä pankkitoimihenkilöksi epäilemäni vastaaja kirjoitti. Saattoipa kyseessä hyvinkin olla vaikkapa sama immeinen, vastauksista paistoi precis samanlainen omahyväisyys...En todellakaan ole Sampopankin virkailija eikä minulla ole heidän kanssaan mitään muuta tekemistä kuin että olen pitkäaikainen asiakas, olen hoitanut nettipankissaan useita ulkomaan maksuja, eikä minulla ole ollut mitään valittamista.
Koska edellisestä ulkomaan siirrosta on vähän aikaa, kävin juuri nettipankissa katsomassa lomaketta.
Ensinnäkin Sampopankilla on ulkomaan maksuille vain yksi lomake, ei siis eri lomaketta EU-maksuille. Tämähän helpottaa asiakasta; ei tule vahingossa valittua väärää lomaketta.
Lomakkeessa valitaan tili josta maksetaan (jos asiakkaalla on useampia tilejä); tapahtuma (Tilisiirto, Pikasiirto, Siirto omalle tilille Danske Bank ryhmän sisällä, Sekki); määrä; valuutta. Lisäksi valitaan kulujen maksaja, jolle on kolme eri vaihtoehtoa: "Maksaja maksaa vain Sampo Pankin kulut", "Maksaja maksaa kaikki kulut", "Saaja maksaa kaikki kulut".
Mielenkiintoista on että jos valitsee jomman kumman noista jälkimmäisistä vaihtoehdoista, niin esille tulee pop-up -ikkuna, jossa sanotaan että jos maksu on EU-maiden välillä, niin asiakkaan kannattaa aina valita "Maksaja maksaa vain Sampo Pankin kulut". Eli tuosta vielä oikein erikseen varoitetaan, mikä minusta on suht. hyvää palvelua (täällä oli jokin aika viesti jossa jonkun toisen verkkopankin käyttäjä oli tehnyt ulkomaanmaksun ja valinnut vahingossa kohdan jonka mukaan maksaja maksaa kaikki kulut, ja oli joutunut maksamaan paljon enemmän kuin olisi pitänyt. Tuo verkkopankki ei mitenkään ilmoittanut, mikä vaihtoehto olisi paras.
"Siinä tapauksessa pankin nettilomakkeessa ruksausta odottava ruutu vaihtoehtoisesta valuutasta"
Mikä mahtaa olla tämä kyseinen "ruutu"? En nähnyt sellaista. Näin valikon, josta pystyi valitsemaan halutun valuutan. En ymmärrä miten ihmeessä pankin pitäisi sinun mielestäsi tietää, että haluatkin maksaa euroissa, jos itse valitset punnat?
Saman lomakkeen alalaidassa on muuten vielä jopa linkki "Ulkomaanmaksujen hinnasto" josta voi klikata, ja näkee suoraan nuo samat tiedot jotka jo kerroin:
"Tilisiirto ulkomaille EU-maksuna
* Maksu on euromääräinen Euroopan Unionin jäsenvaltioiden välillä suoritettava tilisiirto
* Maksun suuruus enintään 50.000 euroa
* Saajan tilinumero on ilmoitettu IBAN-muodossa
* Saajan pankin BIC/SWIFT-koodi on annettu maksun tiedoissa
* Maksaja ja saaja maksavat omat kulunsa"
En väitä että Sampopankki mitenkään virheetön olisi, mutta tässä nimenomaisessa tapauksessa kyllä asiakas on ollut luvattoman huolimaton!
- Kummastelija
Vai niin kirjoitti:
En todellakaan ole Sampopankin virkailija eikä minulla ole heidän kanssaan mitään muuta tekemistä kuin että olen pitkäaikainen asiakas, olen hoitanut nettipankissaan useita ulkomaan maksuja, eikä minulla ole ollut mitään valittamista.
Koska edellisestä ulkomaan siirrosta on vähän aikaa, kävin juuri nettipankissa katsomassa lomaketta.
Ensinnäkin Sampopankilla on ulkomaan maksuille vain yksi lomake, ei siis eri lomaketta EU-maksuille. Tämähän helpottaa asiakasta; ei tule vahingossa valittua väärää lomaketta.
Lomakkeessa valitaan tili josta maksetaan (jos asiakkaalla on useampia tilejä); tapahtuma (Tilisiirto, Pikasiirto, Siirto omalle tilille Danske Bank ryhmän sisällä, Sekki); määrä; valuutta. Lisäksi valitaan kulujen maksaja, jolle on kolme eri vaihtoehtoa: "Maksaja maksaa vain Sampo Pankin kulut", "Maksaja maksaa kaikki kulut", "Saaja maksaa kaikki kulut".
Mielenkiintoista on että jos valitsee jomman kumman noista jälkimmäisistä vaihtoehdoista, niin esille tulee pop-up -ikkuna, jossa sanotaan että jos maksu on EU-maiden välillä, niin asiakkaan kannattaa aina valita "Maksaja maksaa vain Sampo Pankin kulut". Eli tuosta vielä oikein erikseen varoitetaan, mikä minusta on suht. hyvää palvelua (täällä oli jokin aika viesti jossa jonkun toisen verkkopankin käyttäjä oli tehnyt ulkomaanmaksun ja valinnut vahingossa kohdan jonka mukaan maksaja maksaa kaikki kulut, ja oli joutunut maksamaan paljon enemmän kuin olisi pitänyt. Tuo verkkopankki ei mitenkään ilmoittanut, mikä vaihtoehto olisi paras.
"Siinä tapauksessa pankin nettilomakkeessa ruksausta odottava ruutu vaihtoehtoisesta valuutasta"
Mikä mahtaa olla tämä kyseinen "ruutu"? En nähnyt sellaista. Näin valikon, josta pystyi valitsemaan halutun valuutan. En ymmärrä miten ihmeessä pankin pitäisi sinun mielestäsi tietää, että haluatkin maksaa euroissa, jos itse valitset punnat?
Saman lomakkeen alalaidassa on muuten vielä jopa linkki "Ulkomaanmaksujen hinnasto" josta voi klikata, ja näkee suoraan nuo samat tiedot jotka jo kerroin:
* Maksu on euromääräinen Euroopan Unionin jäsenvaltioiden välillä suoritettava tilisiirto
En väitä että Sampopankki mitenkään virheetön olisi, mutta tässä nimenomaisessa tapauksessa kyllä asiakas on ollut luvattoman huolimaton!
Olen seurannut tätä keskustelua ja toki asiakkaan täytyy olla huolellinen asioidessaan nettipankissa, mutta etenkin vanhemille ihmisille maksaminen netissä on jo muutenkin hankalaa ja jos siellä on vielä useampia vaihtoehtoja (miksi muuten?), toiset maksullisia, toiset eivät, niin kyllähän siinä väkisinkin menee mummo- tai ukkorukka sekaisin.
- Vaihda pankkia!
Vai niin kirjoitti:
En todellakaan ole Sampopankin virkailija eikä minulla ole heidän kanssaan mitään muuta tekemistä kuin että olen pitkäaikainen asiakas, olen hoitanut nettipankissaan useita ulkomaan maksuja, eikä minulla ole ollut mitään valittamista.
Kuulehan nyt neitonen tai nuori herra, asiantuntemuksestasi käy oitis ilmi, jotta valehtelet, ettet muka olisi Sammossa töissä. Taidat jopa olla johtavassa asemassakin? Nimittäin ei ykskään tavallinen (normaali) asiakas rupeaisi puolustamaan pankkiaan tommosella kiihkolla ja vähättelemään toisen asiakkaan älynlahjoja, jos tietotekniikka ei satu olemaan niin hyvin hanskassa kuin sinulla itselläsi.
- Vai niin
Vaihda pankkia! kirjoitti:
Kuulehan nyt neitonen tai nuori herra, asiantuntemuksestasi käy oitis ilmi, jotta valehtelet, ettet muka olisi Sammossa töissä. Taidat jopa olla johtavassa asemassakin? Nimittäin ei ykskään tavallinen (normaali) asiakas rupeaisi puolustamaan pankkiaan tommosella kiihkolla ja vähättelemään toisen asiakkaan älynlahjoja, jos tietotekniikka ei satu olemaan niin hyvin hanskassa kuin sinulla itselläsi.
No voi hyvä jumala! Onko ihmisten tietotaso, ja odotukset siitä, mikä on normaalia kykyä hankkia ja käsitellä tietoa todellakin nykyään niin matalalla, että ihminen joka kykenee avaamaan verkkopankin ja kopioimaan sieltä suoraan tekstiä, on jo "asiantuntija"??
Vaikea uskoa että tosiaan noin heikosti ovat asiat.
Kerran vielä, kun ei mene perille: en ole töissä Sampopankissa. En ole töissä missään pankissa. En elämässäni ole ollut missään töissä jotka edes kaukaisesti sivuaisivat pankkialaa.
Olen ihan tavallinen pankin asiakas. Käytän nettipankkia silloin tällöin, kun laskuja täytyy maksaa. Sekä koti- että ulkomaille.
Sattuneesta syystä minulla nyt vaan sattuu olemaan omakohtaista kokemusta ainoastaan Sampopankin nettipankista, kun se on oma pankkini. Ensimmäinen tili minulle avattiin Postipankkiin kun olin 5-vuotias, siitä on kohta 40 vuotta ja nämä vuodet olen sitten kulkenut Postipankin "jälkeläisten" kautta Sampopankkiin. Eipä ole tullut koskaan muuhun pankkiin vaihdettua, kun ei ole ongelmia ollut.
> rupeaisi puolustamaan pankkiaan tommosella kiihkolla
Mikä hemmetti tässä on "pankin puolustamista"? Ainoa mitä tein on, että kerroin selkeästi mitä kyseinen nettipankin lomake kysyy, ja miten. Aivan varmasti Sammolla on tässä viime vuoden aikana ollut massiivisia ongelmia, senhän kaikki tietävät. Mutta en ymmärrä miksi se, että osoittaa että kerrankin on joku asia johon he EIVÄT ole syyllisiä, vaan asiakkaassa on vikaa, on "kiihkoa"?
"tietotekniikka ei satu olemaan niin hyvin hanskassa kuin sinulla itselläsi"
Hauskin juttu tässä on, että aloittajalla hyvin luultavasti on tietotekniikka paremmin hanskassa kuin minulla! Hän vaikuttaa aika nuorelta, puhuu sujvasti mm. Paypalista, kun taas minä olen nelikymppinen nainen enkä juuri noista jutuista tiedä enkä välitä. - täytin 60 v
Vai niin kirjoitti:
No voi hyvä jumala! Onko ihmisten tietotaso, ja odotukset siitä, mikä on normaalia kykyä hankkia ja käsitellä tietoa todellakin nykyään niin matalalla, että ihminen joka kykenee avaamaan verkkopankin ja kopioimaan sieltä suoraan tekstiä, on jo "asiantuntija"??
Vaikea uskoa että tosiaan noin heikosti ovat asiat.
Kerran vielä, kun ei mene perille: en ole töissä Sampopankissa. En ole töissä missään pankissa. En elämässäni ole ollut missään töissä jotka edes kaukaisesti sivuaisivat pankkialaa.
Olen ihan tavallinen pankin asiakas. Käytän nettipankkia silloin tällöin, kun laskuja täytyy maksaa. Sekä koti- että ulkomaille.
Sattuneesta syystä minulla nyt vaan sattuu olemaan omakohtaista kokemusta ainoastaan Sampopankin nettipankista, kun se on oma pankkini. Ensimmäinen tili minulle avattiin Postipankkiin kun olin 5-vuotias, siitä on kohta 40 vuotta ja nämä vuodet olen sitten kulkenut Postipankin "jälkeläisten" kautta Sampopankkiin. Eipä ole tullut koskaan muuhun pankkiin vaihdettua, kun ei ole ongelmia ollut.
> rupeaisi puolustamaan pankkiaan tommosella kiihkolla
Mikä hemmetti tässä on "pankin puolustamista"? Ainoa mitä tein on, että kerroin selkeästi mitä kyseinen nettipankin lomake kysyy, ja miten. Aivan varmasti Sammolla on tässä viime vuoden aikana ollut massiivisia ongelmia, senhän kaikki tietävät. Mutta en ymmärrä miksi se, että osoittaa että kerrankin on joku asia johon he EIVÄT ole syyllisiä, vaan asiakkaassa on vikaa, on "kiihkoa"?
"tietotekniikka ei satu olemaan niin hyvin hanskassa kuin sinulla itselläsi"
Hauskin juttu tässä on, että aloittajalla hyvin luultavasti on tietotekniikka paremmin hanskassa kuin minulla! Hän vaikuttaa aika nuorelta, puhuu sujvasti mm. Paypalista, kun taas minä olen nelikymppinen nainen enkä juuri noista jutuista tiedä enkä välitä.jo aivan tämän vuosituhannen alussa. Paypal'ia ym. pankkien kilpailijoita olen oppinut käyttämään harrastukseni (filatelia) kautta. Sorry, jos loukkasin tunteitasi..
- roistoja, roistoja
Vai niin kirjoitti:
jos sinä et muka kuulu Sampo-pankin johtajistoon, tai ole joku Sammon herrojen yksityissihteeri, niin minä oon siinä tapauksessa Enkeli Taivaan... Tiedetäänköhän muuten pääkallonpaikalla Tanskassa Sampo-pankin Härmässä pitämästä veikkaustoimistosta?
- Nordea
taas asialla?
- Nordea ei
ole tanskalaisomistuksessa, kuten ketjun aloittaja mainitsee oman pankkinsa olevan.
- ei varmaankaan
Nordea ei kirjoitti:
ole tanskalaisomistuksessa, kuten ketjun aloittaja mainitsee oman pankkinsa olevan.
ollut Nordea.
Itsellä kun ei ole ihan tarkkaa tietoa kaikkien pankkien omistuspohjista, niin virhettä voi sattua veikkauksissa.
Eipä vaan ole ollut aikaa jauhaa kaiken maailman p**luringeissä eri pankkien omistuspohjista, valitettavasti.
Mihinkähän tanskalaisomisteiseen pankkiryhmään tässä sitten mahdettiin oikeasti viitata? - Sampo-pankki
ei varmaankaan kirjoitti:
ollut Nordea.
Itsellä kun ei ole ihan tarkkaa tietoa kaikkien pankkien omistuspohjista, niin virhettä voi sattua veikkauksissa.
Eipä vaan ole ollut aikaa jauhaa kaiken maailman p**luringeissä eri pankkien omistuspohjista, valitettavasti.
Mihinkähän tanskalaisomisteiseen pankkiryhmään tässä sitten mahdettiin oikeasti viitata?on nykyään tyystin tanskalaisomisteinen. Toivoisinpa kuitenkin, että suhtautuminen asiakkaisiin olisi muuttunut niiltä ajoin, kun pankin edellinen omistaja joskus tokaisi aivan julkisesti: "Tavalliset asiakkaat eivät tuo pankkikonttoreihin muuta kuin hiekkaa lattialle". Mutta eipä se suhtautuminen miksikään näytä muuttuneen, samanlaista ylimielistä tiuskahtelua tuntuu olevan vieläkin.
- ei ole ei...
Sampo-pankki kirjoitti:
on nykyään tyystin tanskalaisomisteinen. Toivoisinpa kuitenkin, että suhtautuminen asiakkaisiin olisi muuttunut niiltä ajoin, kun pankin edellinen omistaja joskus tokaisi aivan julkisesti: "Tavalliset asiakkaat eivät tuo pankkikonttoreihin muuta kuin hiekkaa lattialle". Mutta eipä se suhtautuminen miksikään näytä muuttuneen, samanlaista ylimielistä tiuskahtelua tuntuu olevan vieläkin.
ns. Tavallinen ihminen kun ei ole syntynyt kultalusikka suussa, niin joutuu lakki rullalla kädessään pankissa asioimaan jos saisi vaikka lainaa esim. asuntoon. Sitten kun on päänsä pankin silmukkaan pujottanut, niin on käytännössä sitten sen jälkeen ihan pankin mielialojen mukaan miten mennään tanssia siitä eteenpäin... Sellasta se on. Taannoisella Meritalla oli kuvastava ja osuva logo: täydelliset materiaalivalinnat siinä rinkula-symboolissa... kuvasti hyvin pankin ydinarvoja: pää puuta ja sydän kiveä... =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996084
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804792Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv983055Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282863Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262125Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191516Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?861039Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚126981- 48774